eitaa logo
ن والقلم(حسینی لیلابی)
1.3هزار دنبال‌کننده
248 عکس
267 ویدیو
39 فایل
✔️ پاسخ به سؤالات اعتقادی ✔️ برگزاری مسابقات تحلیل ها ،نظرات و سخنرانی های حسینی لیلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای ولادت امام حسن علیه السلام از زبان امام رضا علیه السلام @hosseinililab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی ترسو ترین انسان تاریخ! 👈درکانال ن و القلم؛ دیدگاه های حسینی لیلابی عضو شوید @hosseinililab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآنی نازل می شود و قرآنی عروج می کند قرآن گریه میکند... 👈در این کانال عضو شوید @hosseinililab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب۲۳ّ شب جهنی است شب جهنی یعنی چه سلام هی حتی ...یعنی چه 🔹شب جُهَيْنَی امام باقر فرمود:«رَجُلٌ مِنْ جُهَيْنَةَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنَّ لِي إِبِلاً وَ غَنَماً وَ غِلْمَةً وَ أُحِبُّ أَنْ تَأْمُرَنِي بِلَيْلَةٍ أَدْخُلُ فِيهَا فَأَشْهَدَ اَلصَّلاَةَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَدَعَاهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَسَارَّهُ فِي أُذُنِهِ فَكَانَ اَلْجُهَنِيُّ إِذَا كَانَتْ لَيْلَةُ ثَلاَثٍ وَ عِشْرِينَ دَخَلَ بِإِبِلِهِ وَ غَنَمِهِ وَ أَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ وَ غِلْمَتِهِ فَبَاتَ تِلْكَ اَللَّيْلَةَ فِي اَلْمَدِينَةِ فَإِذَا أَصْبَحَ خَرَجَ بِمَنْ دَخَلَ بِهِ فَرَجَعَ إِلَى مَكَانِهِ .» مردی به نام «جهنی» خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و عرض کرد: یا رسول الله من دارای گوسفند و شتر هستم. دوست دارم دستور بدهی که یک شب را در ماه رمضان وارد شهر مدینه شوم و خدا را عبادت کنم. پیامبر(ص) به گوش او چیزی گفت و آن مرد از خدمت پیامبر خارج شد. بعدها مردم می دیدند که آن مرد در شب بیست و سوم ماه رمضان با شتران، گوسفندان و اهل و عیال خود وارد مدینه می شد. 👈منبع: تهذيب الأحکام،۴،ص۳۳۰ 👈در این کانال عضو شوید @hosseinililab
27.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریحانه قرآن نکاتی از تفسیر سوره یاسین @hosseinililab
هشدارافرادی که قلب شان ضعیف یا از نظر احساسات انسانی رقیق القلب هستید اینو نخوانند در سال۱۸۲۳ روز عید فصح در شهر Valisob واقع در شوروی سابق کودک دوساله ای ناپدید گشت و پس از یک هفته جستجو جسد بی جان او را در یکی از لجن زارهای خارج شهر پیدا نمودند و با آن که آثار فرو بردن میخ و سوزن، بر آن نمایان بود، ولی قطره ای خون بر لباسهایش وجود نداشت و چنانچه بعدا معلوم شد، جسد را بعد از قتل شسته بودند. خانمی که تازه یهودی شده و در این قصّه متّهم بود در اعترافات خود چنین گفته: ما از طرف یهود مأمور شدیم که این کودک مسیحی را ربوده و در ساعت معینی در منزل یکی از آنها حاضر کنیم. هنگامی که ما با این کودک وارد منزل شدیم دیدیم همه دور میزی نشسته و منتظر ما هستند. طفل را روی میز گذاشته و با قدری شکلات و بیسکویت و شیرینی سر او را گرم کرده، کودک بیچاره همین که مشغول خوردن شد یکی از آنها میخ تیز و درازی را در رانش فرو برد. صدای دلخراش کودک بلند شد هراسان به یکی از آنها پناه برد، او هم نامردی نکرد و با سوزن درازی که در دست داشت کمرش را مجروح کرد، طفل باز فریادی زد و به سوّمی پناه برد او هم سینه اش را سوراخ نمود و خلاصه آن قدر میخ و سوزن به تنش فرو کردند که همانجا جان سپرد. سپس خونهایش را در شیشه کرده و به خاخام بزرگ تسلیم کردند. نقل از کتاب ؛ "دنیا بازیچه یهود" @hosseinililab
چنانچه از اسم کتاب نیز مشخصه، متأسفانه دنیا در چنگ چهل پنجاه سرمایه دار یهودی است که هر جا ستمی بشه اینها نقش دارند؛ از ایجاد جنگ ، ایجاد گروها و فرقه های مثل داعش و وهابیت تا ایجاد ویروس های مثل کرونا خلاصه اگر اسرائیل نابود بشه دنیا تنفس خواهد کرد.
air.com.adobe.connectpro.apk
11.95M
برنامه ادوبی کانکت برای مشارکت در جلسات مجازی
در حدیث است: سه چیز است که رعایتش واجب است چه در مورد مسلمان و چه در مورد غیرمسلمان، یعنی از حقوق خاصه روابط «اسلامی» نیست، بلکه از حقوقِ «انسانی» است. ❶ رعایت امانت اگر کسی امانتی به مسلمانی بدهد ولو کافرترین کافرها باشد رعایتش واجب و خیانتش حرام است. امام سجاد علیه السلام این مطلب را به این صورت تمثیل فرمود: اگر قاتل پدرم همان شمشیری را که با آن پدرم را کشتند به عنوان امانت به من بسپارد خیانت نمی‌کنم. ❷عهد و پیمان که اگر انسان عهد و پیمان بست مادام که طرف آن را نقض نکرده نقض نمی‌کند. ❸نیکی به والدین یعنی والدین اگر کافر هم باشند این جور نیست که تمام حقوقشان ساقط بشود؛ یک حقوقی دارند. ممکن است در یک شرایطی این حقوق ساقط گردد. مثلاً در وقتی که والدین شمشیر به روی اسلام کشیده‌اند، برای فرزندی که مجاهد اسلام است کشتنش جایز است ولی در عین حال یک سلسله حقوق دارد که رعایت آن حقوق مادام که زنده است واجب است. 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج ۹، ص ۱۳۷-۱۳۶ (با تلخیص) @hosseinililab
امام باقر(ع) روایت می‌کند؛ « إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ حَشَرَ اَللَّهُ اَلْخَلاَئِقَ نَادَى مُنَادٍ لِيَقُمْ أَهْلُ اَلْفَضْلِ فَيَقُومُ فِئَامٌ مِنَ اَلنَّاسِ فَتَسْتَقْبِلُهُمُ اَلْمَلاَئِكَةُ يُبَشِّرُونَهُمْ بِالْجَنَّةِ وَ يَقُولُونَ مَا فَضْلُكُمْ هَذَا اَلَّذِي تَدْخُلُونَ بِهِ اَلْجَنَّةَ قَبْلَ اَلْحِسَابِ فَيَقُولُونَ كُنَّا نَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَنَا وَ نَصِلُ مَنْ قَطَعَنَا وَ نَحْلُمُ إِذَا جُهِلَ عَلَيْنَا فَيُقَالُ لَهُمْ اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ فَنِعْمَ أَجْرُ اَلْعٰامِلِينَ ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ لْيُقِمْ أَهْلِ اَلصَّبْرُ فَيَقُومُ فِئَامٌ مِنَ اَلنَّاسِ فَتَسْتَقْبِلُهُمُ اَلْمَلاَئِكَةُ يُبَشِّرُونَهُمْ بِالْجَنَّةِ وَ يَقُولُونَ مَا صَبْرُكُمْ هَذَا اَلَّذِي تَدْخُلُونَ بِهِ اَلْجَنَّةَ قَبْلَ اَلْحِسَابِ فَيَقُولُونَ كُنَّا نُصَبِّرُ أَنْفُسَنَا عَلَى طَاعَةِ اَللَّهِ وَ نَصْبِرُ عَنْ مَعَاصِي اَللَّهِ فَيُقَالُ لَهُمْ اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ فَنِعْمَ أَجْرُ اَلْعٰامِلِينَ ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ لِيَقُمْ جِيرَانُ اَللَّهِ فِي دَارِ اَلسَّلاَمِ فَيَقُومُ فِئَامٌ مِنَ اَلنَّاسِ فَتَسْتَقْبِلُهُمُ اَلْمَلاَئِكَةُ يُبَشِّرُونَهُمْ بِالْجَنَّةِ وَ يَقُولُونَ مَا فَضْلُكُمْ هَذَا اَلَّذِي جَاوَرْتُمْ بِهِ اَللَّهَ فِي دَارِ اَلسَّلاَمِ فَيَقُولُونَ كُنَّا نَتَحَابُّ فِي اَللَّهِ وَ نَتَزَاوَرُ فِي اَللَّهِ وَ نَتَوَاصَلُ فِي اَللَّهِ وَ نَتَبَاذَلُ فِي اَللَّهِ فَيُقَالُ لَهُمْ اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ فَأَنْتُمْ جِيرَانُ اَللَّهِ فِي دَارِ اَلسَّلاَمِ.
حدیث دعا و شعر از امام رضا علیه السلام @hosseinililab
صوت خطبه اول 4 تیرماه 1400.MP3
5.65M
🎙بشنوید صوت خطبه اول حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی(امام جمعه موقت) 📅 ۴ تیر ۱۴۰۰ 🌷 ستاد برگزاری نمازجمعه باغستان http://eitaa.com/snjbaghestan1 @snjbaghestan1‌
صوت خطبه دوم 4 تیرماه 1400.MP3
7.3M
🎙بشنوید صوت خطبه دوم حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی(امام جمعه موقت) 📅 ۴ تیر ۱۴۰۰ 🌷 ستاد برگزاری نمازجمعه باغستان http://eitaa.com/snjbaghestan1 @snjbaghestan1‌
تحلیل سیاسی اجتماعی طرح صیانت ؛ شتاب زده، غیر کارشناسی و غیر عملیاتی باسمه تعالی نسبت به آنچه در مجلس شورای اسلامی به عنوان تصویب شده انتقادات جدی وارد است و ای کاش در مورد امر مهم فضای مجازی با دقت و حوصله بیشتری تصمیم سازی صورت گیرد. تصمیمات غیر تخصصی، غیر کارشناسی یاد آور برخی حرکتهای تند و کمیته ای صدر انقلاب است.که نه تنها مفید نخواهد بود بلکه مطالبه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در بومی سازی فن آوری فضای مجازی و اعمال نظارت درست بر فضای مجازی را به محاق خواهد برد. از فرمایشات معظم له که مبین سیاست های کلی نظام است دو امر مهم فهمیده می شود: ۱.فراهم آوری زیر ساخت اینترنت ملی نه برای قطع اینترنت بین المللی بلکه به منظور خود کفایی در بعد سخت افزاری برای تبادل آسان و سریع اطلاعات ، همچنین اقتدار رسانه ای به طوری که در روزهای خطر بدون قطع اینترنت ، امکان مقابله با مخاطرات سایبری فراهم آید چنان چه بسیاری از کشورها چنین سیاست های را در پیش گرفته اند . ۲.فیلترینگ درست و منطقی و عملیاتی نظیر آنچه بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در اینترنت اعمال میکنند که امری منطقی و اجتناب ناپذیر است اما حرکت های تند جز ابهام آفرینی و ایجاد آشفتگی در اذهان نتیجه ای نخواهد داشت. چنانچه جوانان با شنیدن این مصوبه نگرانی شان را با صورت های زیر اعلام می دارند: ➖میخوان اینترنت را اطلاعاتی_ امنیتی کنن ➖میخوان وی پی ان فروشی کنن ➖ هیچ توجهی به مشاغل اینترنتی ندارند ➖میخوان در اینترنت ترس و وحشت ایجاد کنند ➖میخوان ایران را کره شمالی کنند ✔️سخن آخر هنوز دیر نشده ،با استقبال از اقدام مجلس انقلابی انتظار داریم در خصوص این طرح مهم کارشناسی بیشتری صورت گیرد و و توجیه و اقناع اذهان عمومی نیز در کنار آن مد نظر قرار گیرد و باید به جوانان اطمینان داده شود که در کنار تقویت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی شرکت های خارجی آزاد که با شرایط تحریم توان ارائه خدمات برای کشور را دارا میباشند را دنبال خواهیم کرد. و رعایت حریم خصوصی و آرامش روانی استفاده کنندگان از اینترنت مورد توجه می باشد . با احترام حسینی لیلابی @hosseinililab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی شبهات عاشورایی(۱) شمر لعین دایی حضرت ابوالفضل علیه السلام است ؟! "دایی" در نظام قبیله ای به چه معناست؟ پ ن: [نسب ام النبین] أم البنین فاطمة => حزام => خالد => ربیعة => الوحید => کعب => عامر => کلاب [نسب شمر لعین] شمر => ذی الجوشن الضبابی شُرَحْبِیلُ الْأَعْوَرِ => عَمْرِو => الضِّبَابُ => کلاب @hosseinililab