eitaa logo
طاهر سادات
1 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
46 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎤سخنرانی سوزناک و تأمل برانگيز👆 💢علت نيامدن عج خودِ ما هستيم❌ 🔴شباهت مردم به مردم کوفه ‌‌‎‌[ 🌱
♥️ ♦️ همسرتونو به فرزنداتون بگین - ببین عزیزم چقدر بابا زحمت میکشه... - پسرم!! کدوم مادری اینقدر دلسوزه؟ - و... ✦ با این کار، هم فرزندت ارزش و جایگاه رو می‌فهمه و مودب بار میاد ... ✦ و هم اینکه به همسرت احساس شور و شعف و بالندگی دست می‌ده که در بهبود روابط‌تون خیلی کمک میکنه.! البته فرقی نمیکنه، هم در حضور و هم در غیاب شریک زندگی، این‌کار باید انجام بشه ✅ 🍒 ⇐ کپی به‌هرنحو ممنوع https://eitaa.com/joinchat/595656730C2df7182a88
♥️ 👤 استاد حبشی : با عرض سلام من آدم نسبتا مذهبی هستم. اما نمی‌دونم برای ازدواج در مورد مذهب تا چه حد باید از طرف مقابل انتظار داشته باشم. به عنوان مثال من آدمی هستم که آهنگ‌هایی که تو عروسی پخش میشود را گوش نمی‌کنم و موقع شرکت در عروسی‌های دوستان و فامیل برای رقص یا شرکت در عروسی اکراه دارم و در محیط اذیت می شوم. حالا نمیدونم برای عروسی خودم باید از طرف مقابلم انتظار داشته باشم که با نظر من موافق باشد؟! از همه‌ی پسرهایی که در جامعه امروزه زندگی می کنن میشه این انتظار رو داشت.؟ یا اگر در بقیه ملاک ها مشکلی نبود باید با این قضیه کنار بیام؟! با تشکر : بسم الله الرحمن الرحیم اگر مسایل در حوزه محرمات الهی باشد ، باید به آنها تاکید و اصرار داشته باشی . مثل نادیده گرفتن حرمت و حریم نامحرم توسط مرد ،‌ یا استماع موسیقی های حرام و مبتذل اما اگر در حوزه سلیقه باشد ، باید عبور کنی. 🍒 ⇐ کپی به‌هرنحو ممنوع https://eitaa.com/joinchat/595656730C2df7182a88
4_5972246351159758688.mp3
8.59M
🔰تا گریه بر تمنای خلقت است 🔰بین من و تمام ملائک رقابت است 💢نزدیك می‌كند دل ما را به هم، 💢این اشک روضه نیست، كه عقد اخوت است ♻️مقبول اگر شده‌ست نمازی كه خوانده‌ایم ♻️مُهر قبولی‌اش به خدا مهر تربت است ✅ما از غدیر، سینه‌زن كربلا شدیم ✅این دست‌های رو به خدا، دست بیعت است 💠پیدا شدیم هرچه در این راه گم شدیم 💠یعنی فقط چراغ هدایت است 💯حتی تو گودال هم،حواسش بود. زینب اومد نشناخت حسینشو 💯از حلقوم بریده،صداشو بلند کرد: الیَّ 😭😭 ❤️‍🔥آقای من... 💟از دخل آبروی است خرج ما 💟نوکر برای صاحبش،اسباب زحمت است 🔸قرآن و منبر و دو سه خط روضهٔ عطش 🔸ساعات خوب هفته همین چند ساعت است ✔️آقا این روضه هارو از ما نگیر ✔️من اگر گریه برایت نکنم میمیرم ⬅️حالا كه بغض، بسته به من راه حرف را ⬅️مقتل بخوان كه موقع ذكر مصیبت است 🔴 ⚫️بین گودال، به رگ های تو بستم دخیل اللهم تقبل منا هذاالقلیل 😭 ⚫️ای زیاد از سَرِ عالم، کمت کردند ⚫️وتر مَؤتورِ خدا، درهمت کردند 😭 ⚫️دست و پا میزدی تیرها،خطا میرفت ⚫️نیزه دارا به زمین،محکمت کردند 😭
السلام علیک یااباعبدالله هشتاد و چهار زن و بچه رو ب طناب بسته بودن،اگه شب جمعه نبود نمیگفتم زیارت ناحیه رو ببین خود امام داره روضه میخونه" عرضه داشت : و سُـبـِیَ اهلک کـَالعبید"حسین جان زن و بچه تو مثل برده ها به اسارت بردن وَ صُفصِدوا بالحدید" دونه دونه شونو بازنجیر بسته بودن نه با طناب،با زنجیر(این نص زیارت ناحیه هستا) "ایدیهم مغلولت الی الأعناق" دستاشونو به گردن بسته بودن یا صاحب الزمان آجرک الله"یـُساقون فی البراری و الفـَلـَوات"مثل برده ها ازین شهر به اون شهر میبردن ...... حسین ..... برشتران بی جهاز زن و بچه تو سوار کردن،اونقده آفتاب پوست صورتاشونو سوزونده بود،اینجوری وارد کوفه شدن .... هرمنزل و روستا که بردند پای سر تو شراب خوردند حسین ..... حالا ک حال خوبی داری بزرگان ب ما اینجوری یاد دادن،اگه دلها تو جلسه منقلب بشه علامت اینه که حضرت بهتون نظر کرده اونشبم بهت گفتم ابی عبدالله داره به گریه کنش نظر میکنه در محضر آقا دارم این روضه رو میخونم اما اگه۸۴ نفر هم قد و قامتو به طناب ببندن،مشکلی پیش نمیاد-مگه اسرای مارو نبستن؟! اما اگه توی این ۸۴تا بعضیاشون بچه ی سه ساله باشن بود، بعضیاشون زینب قد و قامت کشیده باشه،اگه به یه طناب ببندن ، اگه بزرگا توی طناب بخان ایستاده راه برن،طناب گردن بچه هارو خفه میکنه،لذا عمه جان خم میشد که این طناب گردن بچه هارو اذیت نکنه" اینقده خمیده خمیده زینب راه رفت ....... رسید تو مجلس ابن زیاد،الله اکبر،خدا رحمت کنه،بخدا روی قلب همه مون پرده کشیدن و إلا اگه حقیقت این مجلس"همه مون میمیریم" محضر حضرت شیخ عبدالکریم حایری مؤسس حوزه،روضه خوان،روضه خواند، اینو از زبان مراجع فعلی شنیدم، اینا تو اون جلسه بودن،مرحوم آیت الله مروارید مشهد میفرمود این روضه خوان یه جمله گفت مرحوم شیخ عمامه شو برداشت گذاشت زمین و به روضه خوان گفت بسه دیگه روضه نخوان! چی گفت مگه؟! گفت: "و دخلت زینب علی ابن زیاد" همین! آشیخ اجازه نداد دیگه روضه خوان روضه بخواند،ایشون میفرمود تا غروب همه داشتیم گریه میکردیم،ما ک نمیفهمیم!یه جلوه شو بگم،امشب شب علی اصغر ربابه ، بلکه شب خود ربابه، باب الحوایجه این بانو،تا زینب ناشناس وارد شد بدون سلام خیلی ب ابن زیاد گرون تموم شد،گفت این زن ناشناس کیه اینجوری با تکبر وارد شد،یه کنیزی گفت اگه معرفیش کنم شاید حیا کنه"ای کاش این کنیز هیچوقت زینبو معرفی نمیکرد" تا گفت "هذه زینب بنت علی ابن ابیطالب" ابن زیاد شروع کرد توهین کردن،اونقده نیش و کنایه زد یه وقت دیدن "فرقت زینب و بکت" زینب گریه کرد، تا رباب دید اشک زینب جاری شد بلند شد همه ی توجه مجلسو از زینب ب خودش منعطف کرد، اومد کنار تشت طلا ، خم شد سر بریده رو بغل گرفت،آخ ب سینه چسباند،هی صدا میزد، فوالله ما نسیتُ حسینا ... حسین .....
14. جلسه هشتم.mp3
8.61M
جلسه هشتم بغض در مداحی به دو صورت اجرا می شود : 1 ـ بغض متنی 2 ـ بغض تنفسی لطفا این فایل را انتشار ندهید
15. جلسه نهم.mp3
7.75M
جلسه نهم مخاطب شناسی یعنی محتوای روضه را مطابق درک و فهم مستمع ارائه نمائیم .
جلسه هشتم یکی از عوامل موثر در روضه هست ! بغض یعنی حالت های درونی گریه و سوز رابه کلام خود منتقل کنیم ، یعنی حالتی ایجاد بکنیم که مستمع حالت گریه پیدا بکند وتاثیر مستقیمی روی سوز و گداز مجلسمون داشته باشد . ما در بین مداحان دو نوع بغض داریم 1ـ بغض متنی 2ـ بغض تنفسی یعنی ما بعضی از کلمات را در یک جمله خاص با حالتی ازگریه بیان کنیم و این نیاز به تمرین دارد . ما در بغض متنی ، احساس خودمان را روی یک کلمه بیان میکنیم . به عبارت دیگر، بغض نوعی تاکید و برجسته سازی کلمات با آهنگی خاص و حالت گریه گونه است یعنی جمله ما تموم شده و میخواهیم نفس بگیریم ، بعد یک حالت گریه در نفس کشیدنمان می آوریم ، یک چیزی شبیه به سکسکه ! سعی کنید با تمرین و ممارست ، بغض شما به نظر بیاید ، تا تاثیرگذار باشد ، در غیر این صورت اثری منفی خواهد داشت ! و نه تنها به سوز و گداز و گرمی مجلس کمک نمیکند بلکه باعث حواس پرتی مردم میگردد ! و یا حتی در مواردی باعث خنده و طنز و ... می شود ؟ نکته دیگر آنکه اگر بغض زیاد باشه ، بیمزه میشه ! نباید روی همه کلمات و جملات بغض ایجاد کنیم ! فقط در جاهایی که میخواهیم جملات عاطفی بخوانیم و یا در روضه های سخت و سنگین از این تکنیک استفاده میکنیم نتیجه : در مداحی است و نیازمند آنست که با تمرین به یک مهارتی برسیم که بتوانیم بهتر و تاثیرگذارتر انجام وظیفه کنیم .
باسلام واحترام خدمت برادران‌و‌خواهران گرامی. درصورت تشرف به عتبات مقدس حین ورود به خاک عراق یا درصورت اسکان در موکب، منازل یا حسینیه ها... از صحبت درباره نا آرامی های اخیر در بصره وبغداد.. جدا خوداری نمایید، حتی در صورت باز کردن بحث توسط اشخاص عراقی، شما اظهاربی اطلاعی کنید یا بحث را عوض کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. لطفا باز نشر کنید ودر تمام گروه هایی که عضو هستید منتشر کنید تا برای هم وطنانتان مشکلی پیش نیاید ومارا از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید. التماس دعا. توصیه‌های رئیس ستاد اربعین عراق به زوار ایرانی تاریخ انتشار: 1401/06/11
. *ماجرای مداحی ملاباسم برای اربعین چیست* 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 در مورد مداحی که *ملاباسم کربلایی* برای زائران اربعین خوانده و بسیار زیاد از سیمای ملی و دیگر رسانه های شیعیان جهان پخش میشود. ماجرایش چیست ؟ آیامیدانید که این شعرش را یکی از مراجع بزرگ نجف خواب دیدن که حضرت امام حسین علیه السلام این شعر را می خوانند برای زوار اربعین 😭 ایشان صبح که از خواب برخواستند همه شعر را به یاد داشته اند و بعداً توسط آقای *باسم کربلایی* مداحی می شود . ترجمه نوحه را در زیر میخوانید تا ان شاء الله زائران در بین راه معنی این نوحه را بدانند: 👇👇👇👇👇👇 *تِزورونی اَعاهِـدکُم* به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم ▪ *تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم* می‌دانید که من شفيع شمایم ▪ *أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم* اسامی‌تان را ثبت می‌کنم ▪ *هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید ▪ *وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه* قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او ▪ *أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه* من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید ▪ *یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه* ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید ▪ *عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه* بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! ▪ *تواسینی شَعائرْکُم* عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد ▪ *تْرَوّینی مَدامِعْـکُم* و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند ▪ *اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم* من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ *هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ* خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید ▪ *إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ* آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما ▪ *وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر* قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر ▪ *اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ* در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم ▪ *عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم* در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم ▪ *مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم* پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ *یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی* ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید ▪ *تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟* می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ ▪ *بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی* به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب ▪ *صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی* و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد ▪ *کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ* تیر هجرت کمرم را شکست ▪ *نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ* بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید ▪ *اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ* سفارش این پرچم را به شما می‌کنم ▪ *هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ *یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ* ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید ▪ *اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ* حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست ▪ *وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ* قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم ▪ *یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ* زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم ▪ *اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ* برادر زینب به خاطرتان شاد شد ▪ *هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم* خوش آمدید صدایتان می‌زند ▪ *یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم* مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ *زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی* زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: ▪ *تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی!* کاش در جنگ حاضر می‌شدید ▪ *ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی* که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند ▪ *و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی* با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند ▪ *تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره* صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت ▪ *اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم* شما را بر این مصیبت می‌گریانم ▪ *هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم* خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید . *التماس دعا برای ظهور* *اللهم عجل لولیک الفرج*