eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
439 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 شما می توانید این فهرست را کامل کنید ۱_ (ناگفته های جنگ عراق با ایران) ۲_ (درباره تسلط سازمان سیا بر مطبوعات و مجلات دنیا) ۳_ (مروری بر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران براساس آمارهای بین المللی) ۴_ (خاطرات خودنوشت محمدرضا شاه پهلوی) ۵_ (خاطرات سید نورالدین عافی از دوران دفاع مقدس) ۶_ (همراه با معرفی صوتی کتاب) ۷_ (خاطرات جان کری_وزیر خارجه وقت آمریکا_) ۸_ (همراه با معرفی صوتی کتاب) ۹_ (زندگی و زمانه اولین روحانی شهید در دفاع مقدس) ۱۰_ (یادداشت های عضو گروهک تروریستی توحید و جهاد درباره عقاید وهابیت) ۱۱_ ( هشت سال معرکه سوریه با جمال فیض اللهی) ۱۲_ (کتاب مصور درباره ناگفته های حکومت رضا خانی) ۱۳_ ( دوران زندگانی حضرت زینب سلام الله علیها) ۱۴_ (خاطرات حمید داود آبادی درباره شهید مصطفی کاظم زاده) ۱۵_ (تألیف استاد شهید مرتضی مطهری) ۱۶_ (خاطرات امیر سعید زاده از دوران دفاع مقدس) ۱۷_ (خاطرات جان بولتون _مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا) ۱۸_ (به سبک یک جلسه مطول و مطوی در محضر آیت الله خامنه ای) ۱۹_ (فرازهایی از زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام) ۲۰_ (مناسبات جمهوریت و اسلامیت در انتخاب ولی فقیه) ۲۱_ (زندگانی حضرت ابوالفضل علیه السلام) ۲۲_ علیه السلام ۲۳_ (حکایت تشرف دو جوان اهل تسنن به محضر حضرت حجت ارواحنافداه) ۲۴_ (درباره شخصیت و اندیشه علامه مصباح یزدی رضوان الله علیه) ۲۵_ (اسناد لانه جاسوسی برای جوانان و نوجوانان) ۲۶_ ۲۷_ (تحلیلی بر مبانی و مؤلفه ها) ۲۸_ ۲۹_ (شبکه های اجتماعی مجازی چگونه به کنش جمعی شکل می دهند؟) ۳۰_ رمان ۳۱_ (دیداری تازه با سوره حمد) ۳۲_ ۳۳_ علیهاالسلام ۳۴_ (تجربه زندگی پس از مرگ) ۳۵_ (خاطرات خانم فاطمه صدر) ۳۶_ ،زندگی نامه و خاطرات ماموستا ملاقادری امام جمعه پاوه ۳۷_ ، سرگذشت قرارگاه سری نصرت و نقش شهید علی هاشمی به روایت دکتر محسن رضایی ۳۸ _ ۳۹_ ، نگاهی به ماجرای گروگانگیری حاج احمد متوسلیان و همراهانش. 40_ شهید جاوید،ترجمه کتاب ارزشمند «حیاه الشهید الخالد مسلم بن عقیل» اثر مشهور علامه باقر شریف القرشی 41_ ۴۲_ 43_ ✍️ اورژانس کتاب @HOWZAVIAN
📌آیا مردم ایران بعد از انقلاب دیندارتر شده اند یا بی دین تر؟ ✍️ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری ◀️ سؤالی که امروز مطرح می‌کنند این است که شما وقتی می‌گویید امام(ره) احیاگر تفکر دینی در جهان مدرن امروز است، آیا می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که دین‌داری در رژیم پیشین میان مردم بیشتر رواج داشته است یا در انقلاب اسلامی و در زیر سایۀ ولایت‌فقیه؟ در جواب باید بگوییم اولاً دین‌داری یعنی چه؟ آیا دین‌داری یعنی عمل به شریعت؟ بله، قطعاً عمل به شریعت، دین‌داری است ولی دین، باطنی دارد و ظاهری. باطنِ دین، ولایت حقه است و باطن دین‌داری هم استقامت بر ولایت حقه است و شریعت، ظاهر آن است و به‌اندازۀ ظاهر اهمیت دارد، اما اهمیت آن به‌اندازه ولایت حقه نیست. ◀️ اگر دین‌داری را با مقیاس خُرد یعنی شریعت بسنجید، ممکن است انسان فریب بخورد و بگوید سطح دین‌داری کاهش یافته، اما اگر دین‌داری را با مقیاس کلان بسنجیم، لازم است یک شاخصه برای مطالعه معرفی کنیم؛ یک جمعیتی به‌نام ملت ایران، حکومتی دینی در دوره غلبۀ لیبرال‌دموکراسی تشکیل داده است. در چنین شرایطی که غرب به اوج حکومت خود رسیده و با شکست سوسیالیسم، جهان تک‌قطبی تشکیل داده است، ملتی دیگر، مدل متفاوتی از زندگی را در برابر تک‌صدایی در جهان عرضه کرده و گفته که ما می‌توانیم از مسیر انبیاء به سعادت برسیم؛ سپس انقلابی کرده و مدلی جدید ارائه داده است. حالا این مدل از مرزهای خود عبور کرده و تبدیل به یک موج جهانی شده که موازنه بین‌الملل را تغییر داده است. امروز علی‌رغم همۀ مشکلات و بعد چند دهه، قدرت جمهوری اسلامی روزبه‌روز افزایش می‌یابد. سؤال این است چه کسی انقلاب را پیش می‌برد؟ دست خدا و ولایت امام زمان، محترم و اصل است، اما بار این مبارزه بر دوش چه کسانی است؟ این مردم گرسنگی نکشیدند؟ جنگ را تحمل نکردند؟ ولی هنوز هم به‌پای این انقلاب ایستادگی می‌کنند. چه کسی پرچم حکومت دینی را در مقابل لیبرال دموکراسی بر دوش خود نگه داشته است؟ جز همین مردم؟ ◀️ ما نباید دین و دین‌داری را غلط معنا کنیم. سنی و شیعه نقل کرده‌اند که نبی اکرم (ص) فرمودند اگر کسی بین رکن و مقام به‌اندازه عمر حضرت نوح عبادت کند، بدون ولایت علی در جهنم است. اگر ولایت این همه اهمیت دارد پس شما چگونه دین را تنها به شریعت معنا می‌کنید؟. بر اساس احادیث، ولایت، عمود خیمه دین است. سرپا نگه داشتن این عمود، امروز اصلی است که مردم ایران به آن پایبندند. عقیده من این است که ملت ایران پای «مصلحت اسلام» پایداری می‌کند و این بالاترین مرحله دین‌داری است.» @HOWZAVIAN
حوزه/ آیا می‌دانستید در سیستان وبلوچستان شهری وجود دارد به اسم قصرقند که نماد این شهر، انبه، سلطان میوه‌هاست؟! اقلیم این منطقه مناسب کشت محصولات سودآوری مانند موز، خرما، مرکبات و همینطور انبه است. طاهره کنگازیان 🔗متن کامل در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
💠 خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد 🔹«زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته بجاست/خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد» بدون تردید این شعر دربردارنده یکی از بهترین درس‌ها برای این روزهاست. روزهایی که قدرت‌ در حال دست به دست شدن است؛ پاستور‌نشین سابق جای خود را به رئیس جمهوری فعلی می‌دهد، شخص جدیدی به عنوان شهردار تهران راهی خیابان بهشت می‌شود و صدها نفر که در سرتاسر کشور به صندلی‌های شورای شهر و روستا تکیه می‌زنند. چه زود گذشت. انگار همین دیروز بود که رئیس جمهور اسبق و سابق آمدند و قیل و قال کردند و رفتند. همین یک درس کافی است تا همه کسانی که گوی قدرت به دامن آنها افتاده فراموش نکنند که این فرصت کوتاهی است که در اختیار آنها قرار داده شده است تا صحنه هنرمندی آنها باشد. از این رو نیکوست که کمر به خدمت خلق بسته و از لحظه لحظه این نعمت خداداد برای پیشرفت این نظام استفاده کنند. همگان بدانند آن همه گذشت و این نیز بگذرد ... فاعتبروا یا اولی الابصار! ✍️ مجتبی عادل پور، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
📌 کنش سیاسی نخبگان موردنقد است 📍در گفت‌وگو با دکتر آزاد ارمکی میخوانید؛ 🔸وظیفه نخبگان در هرکشوری، آگاه سازی و شفاف سازی نسبت به همه امور به خصوص امور اجتماعی است. نخبه به ماهو نخبه در هر عرصه‌ای چه فرهنگی، دینی، علمی و... لزوما یک متخصص در همه امور نیست بلکه کسی بوده که مسائل اجتماعی را درک کرده و نسبت بدان اظهار نظر کند. از آن جایی که کشور ما نیز همه مسائلش با سیاست گره خوره است 🔹طبیعی است که نخبگان علمی و فرهنگی و حتی دینی که در این عرصه پا می‌گذارند، آّبروی خود را مصرف می‌کنند. حال پیرامون چگونگی کنشگری سیاسی این افراد که جزو سوالات موکد شما بوده، هر فردی که به صورت مصداقی ورود پیدا کرده هزینه بیشتری پرداخت کرده و آن فردی که به صورت مولفه‌ای ورود می‌کند نسبتا یک نوع کنشگری کم ریسک‌تر را داشته است 🔸کنش سیاسی نخبگان موردنقد است چراکه می‌دانیم، نخبه علمی دارای امر نخبگی در عرصه جامعه‌شناسی سیاسی و رخدادهای سیاسی نبوده و امکان اشتباهش نسبت به یک نخبه سیاسی بیشتر است. مورد نفی نبوده چراکه آلترناتیوی برای این افراد در کشور وجود ندارد. 🔗 فرهنگ سدید @HOWZAVIAN
🔰بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ سوگند به قلم، و آنچه را با قلم مي‏نويسند. خبرنگاری رسالتی مقدس است که از هنگام پای گذاشتن بشر بر روی کره خاکی تا همیشه ادامه خواهد داشت. تغییر نگاه آدم ها نسبت به اطرافشان بستگی به چرخش لنز دوربین یا قلم خبرنگار دارد و او می تواند سیاه و سفید و خوب و بد را آن طور که هست یا وارونه جلوه بدهد. مردم دوست دارند همیشه حامل خبرهای خوب باشند و این مسئله کار خبر و خبر نگاری را دشوار می کند. به هر حال خبرنگاران راویان لحظه های خوش و ناخوش زندگی هستند که البته خودشان کمتر در این روایت به چشم می آیند. آرزو می کنیم که همه فعالان در حوزه همیشه بهترین و به هنگام ترین اخبار را با مردم به اشتراک بگذارند و قلم و دوربین را جز برای زنده کردن حق یا میراندن باطل به کار نگیرند. 🌷هفدهم مرداد مبارک باد💐 ✍️ محمدهادی سمتی 🔗 مجمع نمایندگان طلاب @HOWZAVIAN
🖤 💠 سلام سیدجان حدود سال 82 برای نام‌نویسی دوره‌ نویسندگی خدمت شما رسیدم، حمایت کردی و در کلاس‌ها شرکت کردم، نبشته‌های ادبی‌ام را به دست استاد بابایی رساندی و تأیید گرفتی؛ آنچه تا‌کنون شد: «تلاش کردم بنویسم و بیاموزانم.» 📌امروز، روز ازدست‌دادنت است و هم روز خبرنگار؛ دو رویداد تلخ! 🔅مدیر حامی، جانباز سرافراز و روحانی بااخلاص، روحت شاد. پشتوانه‌های خود را فراموش نخواهد کرد. 😔: حجت الاسلام سید محمدجواد حسینی کاشانی فرزند مرحوم آیت الله حسینی کاشانی و از مدیران موفق مرکز مدیریت حوزه علمیه قم دار فانی را وداع گفت. @HOWZAVIAN پ.ن: چرا روز خبرنگار تلخ؟! درباره خبرنگاری دینی به زودی می‌نویسم.
به مناسبت 🔅عروج شهادت‌گونه‌ی جانباز دفاع مقدس حجت الاسلام حسینی کاشانی در بخشی از پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده‌است: شهادت روحانی پارسا و دانشور نستوه جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید محمد جواد حسینی کاشانی(طاب ثراه) که به نشان پرافتخار جانبازی در راه دفاع از ارزش‌های دینی و مکتبی و انتساب به خانواده گرانقدر شهید سرافراز سید محمد مهدی حسینی کاشانی(ره) مفتخر بود موجب تاسف و تألم گردید. پیام حاکیست: تواضع و فروتنی، ساده زیستی، گشاده رویی، وقت شناسی و تکلیف محوری از ویژگی های بارز آن فاضل ارجمند بود که ان شاءالله عند الله ماجور و در اذهان دوستان و همکاران ماندگار خواهد شد. @HOWZAVIAN
سلام و ارادت متأسفانه این روزها شأن و مقام خبرنگار گاه وقتی به قدری تنزل پیدا می کند که بعضی از دوستان ما خجالت می کشند بگویند که ما خبرنگار هستیم؛ اما در واقع خبرنگاران همان تاریخ نگاران مصطلح هستند. هر یک از دوستان به شکلی 17 مرداد را تبریک می گویید اما بنده عرض کنم خدمتتون که اگر راویان خبر و خبرنگاران نبودند تا کلام پیامبران و اهل بیت (ع) و بزرگان را به ما برسانند امروز اثری از اسلام وجود نداشت و به عبارت دیگر راویان همان خبرنگار متعهد و باتقوا و مخلص و... هستند که امروز در خدمت انقلابند و نشان دار شدند. این روز را خدمت شما جناب اسفندیار عزیز تبریک عرض می کنم ان‌شاء الله موفق تر از همیشه باشید. @HOWZAVIAN
سلام علیکم ممنونم از محبت تون و بزرگواری های همه دوستانی که روز خبرنگار را تبریک گفتند و به مدیران و متولیان رسانه ای حوزه یادآوری کردند. ✳️ بر حضرت عالی به عنوان خبرنگار آزاد حوزه دین و رویدادنگار بی‌حق و حقوق و تکریم هم تبریک عرض می‌کنم! 😔 @HOWZAVIAN
سلام علیکم؛ ۱۷ مرداد؛ روز خبرنگار بر تمامی فعالان صدیق و با همت عرصه خبر و اطلاع رسانی بویره جنابعالی و همکاران عزیزتان مبارک باد. امیدوارم در این مسیر خطیر و مقدس همواره با عزت، موفق و سلامت باشید. با احترام محمد باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ @HOWZAVIAN پ.ن: استاد محمدباقر خراسانی از حامیان اصحاب رسانه و همواره شرایط کار روزنامه نگاران را درک می کنند... به امید تکثیر این نگاه در میان مدیران حوزه دین و فرهنگ.
🔸خبر صادق روز خبرنگار بر خبرجویان و صاحب‌قلمان مبارک‌‌باد.🌹 ان‌شاءالله در پناه دعای اهل‌بیت علیهم‌ السلام همواره بتوانیم منعکس‌کننده اخبار حقیقی بلکه منعکس‌کننده حق‌داران حقیقی و مظلومان عالَم باشیم. خبر با هویت خبری است که ادا‌کننده‌ حق مظلوم، ترساننده شمشیر ظالم و برّان‌کننده زبان نفاق باشد؛ تا مظلومانِ عالَم هستند، بر قلم روا نیست در غلاف بماند. خبر را دلی صادق و ذهنی زلال باید بگوید تا تصدیق شود. ✍️ علی کردانی، عضو تحریریه مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 پیام استاد حسن طاهری، روزنامه‌نگار به نویسندگان مطبوعاتی از لب یار شکر را چه خبر وز رخش شمس و قمر را چه خبر با دمش باد بهاری چه زند وز قدش سرو و شجر را چه خبر گر جهان زیر و زبر گشت از او عاشق زیر و زبر را چه خبر چونک جان محرم اسرارش نیست از رهش اهل خبر را چه خبر گر چه نرگس نگرانست به باغ از چمن نرگس تر را چه خبر گفته هر قوم هم از مستی خویش که ز ما قوم دگر را چه خبر گفت چونی و دل تو چونست از دل این خسته جگر را چه خبر با ملک تاج و کمر گر به همند از ملک تاج و کمر را چه خبر کم کن این ناله که کس واقف نیست ز آه عشاق سحر را چه خبر ✨مولانا جلال الدین محمد بلخی، دیوان شمس @HOWZAVIAN
✔️محرم نزدیک است، باز این چه شورش است که در خلق عالم است 🔰 تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران در آستانه ماه محرم 📸 عکاس: محمدعلی مریزاد 🔗ادامه تصاویر @HOWZAVIAN
💢 به جای پیام تبریک، «هویت» بدهید می‌توان خبرنگار بود؛ اما استخدام جایی نبود. می‌توان سر همه قرارهای خبری رفت؛ اما قراردادی با هیچ نهاد دولتی و انقلابی نداشت. 🔸می‌توان خبرنگار بود؛ اما آرامش شغلی و کاری نداشت. می توان خبرنگار بود و در خانه‌ای به نام «خانه مطبوعات» به حساب نیامد. می توان خبرنگار دینی بود؛ اما آزاد آزاد، رهای رها و بدون هیچ متولی و بزرگی و ... . 🔸می توان در یادداشت نوشت و مورد سوء استفاده‌ی مالی مطبوعات و نشین قرار گرفت. و می‌توان‌های دیگر... می‌شود در حوزه علمیه و نهادهای دینی، بودجه‌های رسانه‌ای تصویب و خرج بشود؛ اما لجنه‌ای به نام «طلاب خبرنگار» و یا «گزارشگران دینی» نداشت. 🔸می‌شود، نادیده گرفته شد، می‌‌‌شود کار کرد، می‌شود در غربت نوشت و مُرد! و می‌شود بیانیه‌ها داد و اشک مصنوعی نثار کرد. و می‌شودهای دیگر ... دیگر چیزی نمانده که «انجمن طلاب اسنپی» شکل بگیرد؛ اما «انجمن طلاب خبرنگار» هرگز! 🔸این روزها، خبرنگاران و یادداشت‌نویسان حوزوی کم‌توقع‌ترین‌های عرصه رسانه‌ای و خبرنگاری کشور هستند که به دلایل مبهم و نامعلومی، فرزندان بلاتکلیف حوزه و عرصه مطبوعات به شمار می‌آیند، نه این سو، نامی دارند و نه آن سو، نشانی! 🔸 امروز سزاست برای متولیان رسانه‌ای حوزه این گونه نوشت: به احترام طلاب رویدادنگار، «نامه‌های تبریک‌تان را واقعی‌تر بنویسید». ✍️ علی اسفندیار 17 مرداد 1400 🔗 صدای حوزه @HOWZAVIAN
🔴 حاشیه‌سازی برای شهردار جدید تهران ✍ مجتبی عباسی 🔸علیرغم سکوت اغلب رسانه‌ها در انتخاب شهرداران حاشیه ساز تهران، اما اخیرا با اعلام نتایج آراء شورای شهر تهران و انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار این کلان شهر، اظهارنظرها و بیشتر هجمه‌ها علیه وی آغاز شد. 🔹هرچند انتخاب زاکانی نقطه مقابل کرباسچی، نجفی و چالش مهمی برای رانتخواران و مفسدان اقتصادی است و این تخریب ها تا حدی قابل درک است؛ همچنین پرداختن به موضوع شهردار شدن وی نیز نیازمند بحثی جداگانه و مصداق این جمله نورانی است "ما فات مضی و ما سیاتیك فاین، قم فاغتنم فرصت بین العدمین". 🔹اما فارغ از حواشی و جدای از روحیه و شخصیت ضدفساد جناب زاکانی در جریان انتخابات و در پرونده‌هایی که با مفسدان اقتصادی داشته است، در صورتی عملکرد وی در شهرداری تهران موفقیت آمیز است که: ✅ ۱. با عقلانیت دینی و انقلابی سازگار باشد. ✅ ۲. تخصص محور و دارای خلاقیت باشد. ✅ ۳. همچون برخی پیشکسوتان در نظام بروکراتیک و روابط هضم نشود. ✅ ۴. بنابر دستور رهبری معظم برای رفع مشکلات مردم به صورت جهادی و خستگی ناپذیر فعالیت کند و در کنار ارتباط با نخبگان، حضور میدانی و ارتباط با مردم را حفظ کند. ✅ ۵. خودش را برای هجمه‌های بیشتر غربزده ها آماده کند و با جیغ های بنفش، طعنه و کنایه راستی و چپی، چپ نکند. ✅ ۶. جریان انقلابی نیز وظیفه دارد ذره‌بین به دست بر اعمال دولت و شهرداری نظارت دقیق داشته باشد و در صورت کوچکترین انحراف بدون هیچ گونه بی احترامی، درگیری و اغماض در گام نخست غیرعلنی توضیح بخواهد و در مرحله بعد سوت زنی داشته باشد. 🔹به هرحال در این روزها برخی افراد به تبع از موج رسانه‌ای دشمن در حال سوزاندن مهره‌های انقلابی هستند و با خودزنی و حاشیه سازی، مهلت‌ها را هدر می‌دهند که در آینده بیشتر شاهد این پدیده کم نظیر خواهیم بود، اما به طور قطع، کمک به تخریب سرمایه‌های اجتماعی تکمیل پازل جنگ شناختی دشمن و حمایت از فعالیت تبلیغاتی و نفوذی آنهاست و بر مشکلات کشور خواهد افزود، راهکار هم افزایی، حمایت و بهبود شرایط است. @HOWZAVIAN
✔️ صریح درباره مهاجرت دکتر زاکانی به تهران 📌بی‌اهمیت‌ترین مسأله در حکمرانی چیست؟ ✍ سید یاسر تقوی خدا به آقای زاکانی توفیق خدمت بدهد. در این چند روز حرف‌ها و توجیه‌ها و نظرهای همه دوستان موافق و مخالف را شنیدم و‌ خواندم. هنوز معتقدم تصمیم درستی گرفته نشده است. اما به هیچ وجه حجت شرعی ندارم که ایشان را قدرت‌طلب و یا سیاست‌باز بدانم و آخرت خودم را به خاطر این حرف‌ها خراب‌تر کنم. برای اینکه یک بسیجی ِمخلصِ سالم به این تصمیم اشتباه برسد نیازی به قدرت‌طلبی و سیاست‌بازی نیست. مسأله اینجاست که ما آنقدر که به تکلیف و نیاز انقلاب و خدمت می‌اندیشیم به فرم و زمینه‌های اجتماعی تصمیم‌مان فکر نمی‌کنیم. فرم بی‌اهمیت‌ترین مسأله در حکمرانی ماست. اگر بنا شد مسأله انقلاب جلو برود، نماینده یک شهر را شهردار شهر دیگر می‌کنیم، رسالت تشویق و‌‌ ترغیب برای فرزند‌آوری را به هیئات می‌سپاریم، به فلان ستاد بی‌ربط می‌گوییم واکسن بساز، به بهمان نهاد نظامی می‌گوییم آب ببر درب منزل مردم، در سینه‌زنی‌ها از آخرین تحولات دولت و مجلس می‌خوانیم، در مناجات‌ها به تمدن اومانیستی غرب فحش‌ می‌دهیم، روی در و دیوار و پنجره را پر از آیه و روایت می‌کنیم و... همه این‌ مسائل به ظاهر بی‌ربط (که شاید شما بتوانید بهترش را ردیف کنید) نشان می‌دهد ما هر اندازه که به رسالت‌ها و نیازها‌ی‌مان به مثابه مضمون می‌اندیشیم، هیچ فهمی از فرم و اقتضائات آن نداریم و بدتر آنکه این بی‌توجهی و نفهمی را هم تئوریزه می‌کنیم. @HOWZAVIAN
👆 گفت‌وگوی مکتوب؛ حلقه مفقوده فعالیت صاحب‌نظران حوزوی از اعضای محترم می خواهم را بخوانند... انتشار یادداشت‌ها در به منزله‌ی تأیید همه محتوای آن نیست.
💢 از جاذبه حسین تا دافعه ما لبش به غنچه لبخند شکفته بود که وارد هیأت شد. همه در تکاپوی کار خود بودند. از فرزند آوری می‌گفتند و نحوه‌ی نگه داری فرزند. همدیگر را از تجربه ها مستفیض می‌کردند. گویا حرف دیگری نبود... او با لبخند آمده بود ولی جایی برای او نبود در هیات. چون او فرزند نداشت. اهمیت فرزند آوری را می‌دانست. اما همه‌‌ی اراده ها در دست دیگری بود که او را، این گونه پسندیده بود. کم کم، عقب عقب از حلقه دور می‌شد و وارد حلقه‌ی دوم دوستان..‌. اینجا اما مواخذه می‌شد. که چرا فرزند نیاوردی؟! بی‌آنکه بدانند نباید بپرسند. بی‌آنکه بدانند کنکاش حرام است. از این حلقه هم دور شد. حلقه‌ی بعدی ضد ولایت خواندنش... حلقه‌ی بعدی با ترحم برایش دعا کردند.... حلقه‌‌‌ها و امان از حلقه‌ها.... آن قدر عقب رفت، رفت، رفت تا رسید به در خروجی... شاید مسکن او نیامدن بود. دور بودن بود. رها بودن بود.... غنچه‌ی لبش فرسوده شد. او رفت. آرام آرام از حلقه نوکران ارباب بیرون شد. بی آنکه نوکران بفهمند چه کردند؟! محرم نزدیک است مواظب باشیم حلقه وصل باشیم برای ارباب،نه حلقه‌ی دوری و فراغ.... مواظب حرف‌هامان باشیم. نکند در نامه‌ی اعمالمان جزء دور کنندگان باشیم. خدا کند نوکر خوبی باشیم. محرم نزدیک است. ✍️ فاطمه میری @HOWZAVIAN
💠 نشست «بازشناسی جایگاه نخبگان در رسانه» برگزار می‎شود نشست هم اندیشی «بازشناسی جایگاه نخبگان در رسانه» چهار شنبه، بیستم مرداد به همت واحد رسانه طرح جامع پرورش استعداد شهید بیاضی‌زاده در قم برگزار می‌شود. 🔹 در این نشست، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه، حسین عجمی، سردبیر خبرگزاری رسا، رمضانعلی عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه؛ به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند. ✍️ نجم‌نیوز، رسانه‌ی نخبگان @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻گمشده‌ی هیأت ما ✍️باران نجاتی وقتی تصویر جان‌بخش حججی، با آن چشم های پرغرور، در صفحه‌ی تلویزیون نقش بست و رهبر انقلاب به او لقب «حجتِ الهی» را دادند، بیشتر ما اندیشیدیم که چه چیز می‌تواند یک جوان بیست و اندی ساله را به این مقام برساند. بعدها خاطراتی از سنخ چای‌داری و کفش جفت کنیِ او در هیأت، پاسخ سؤال ما شد. ویژگی بزرگان زمانه، که حاج قاسم یکی از آنهاست، شیخ زکزاکی و تأثیر او بر میلیون‌ها نفر جمعیت، خلوص ویژه‌ی حضرت امام و بزرگانی که شرح حال آنها را دیده ایم و خوانده ایم. همه اشاره به عنصر اخلاص دارند که گاهی گمشده‌ی همه‌ی ما، یعنی‌نفسِ‌گرم و تأثیرگذار. شاید صریح‌ترین مؤید این مطلب، همان حدیثی باشد که در سال‌های آغازین طلبگی خواندیم که حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) فرمود: «هرکس خالصانه ترین کارهایش را برای خدا بفرستد، خداوند بهترین تقدیراتش را برایش می‌فرستد» اما بعضی از ما که ادعای سرداران جنگ نرم داریم، گاهی به خاطر این جنگ، از نماز اول وقت گذشته‌ایم و گاه از صحبت با نامحرم. گاه شکلکی از دستمان در رفته است وگاه، حق را ناحق کرده ایم و این همه، با اخلاص که روح عباداتمان بوده جور در نیامده .بی سبب نیست که به گمان خود، می‌دویم اما به مقصد نمی‌رسیم. بی‌خلوص کار کردن، «خسر الدنیا و الاخره» شدن است‌. اگر خلوص باشد، هر لحظه وظیفه، رخ می نماید و این چنین عمل اندک، پذیرفته می‌شود و حاج قاسم ها و شهید حججی ها، حجت‌های خداوند برهمه‌ی ما می‌شوند. @HOWZAVIAN
✳️ با اذن فاطمه نخ و پرچم بیاورید شال عزای ماه محرّم بیاورید یک سینه روضه، یک دو بغل غم بیاورید ما را رها کنید در این دشت لاله‌گون "باز این چه شورش است..." و کمی دم بیاورید تا خیمۀ عزای حسینش به‌پا کنیم با اذن فاطمه نخ و پرچم بیاورید از خیمۀ غریبی زینب برایمان اشعار روضه‌های مجسّم بیاورید یا از کنار خیمۀ سقای تشنه‌لب مشکی ز اشک و آه دمادم بیاورید آسان که نیست دیدن مولایمان به خون ما را به روز واقعه کم‌کم بیاورید... ✍️ محمدتقی عارفیان @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍کارگاه یادداشت‌نویسی ✴️ مجموعه اصول و تکنیک‌هایی که ما را توانا می‌کند یادداشت‌هایی بنویسیم که باز شوند، دیده شوند و پسندیده شوند ✴️ 🔹 هشت جلسه تئوری و هشت جلسه عملی 🔹 چیستی یادداشت‌نویسی و پیش‌نیازهای آن 🔹 سوژه‌یابی 🔹 آغاز جذاب 🔹 صمیمی شدن با خواننده 🔹 آرایه‌های ادبی مفید 🔹 اشتباه‌های رایج 🔹 تکنیک‌های‌ تأثیرگذاری ⬅️ ثبت‌نام و اطلاعات دوره ➡️ 🌐 oe.urd.ac.ir 📞 02532806653 @HOWZAVIAN