.
📰دکهی تیترخوانی
از تلاش برای دلارزدایی تا آغاز نمایشگاه اردیبهشتی
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
هدایت شده از فکرت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارمین محفل گفتوگو محور فکرت با موضوع:
✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و بازطراحی
با حضور؛
مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ
@fekrat_net
.
دکتر جمشیدی:
📌مساله اصلی ما فقر زبانی است.
📌مساله ما ضعف در جهاد تبیین است.
📌جداسازی دوگانهی فرهنگ و امنیت اشتباه است؛ برخی می گویند یا فرهنگ یا امنیت؟
📌برای ۱۵ ون گشت ارشاد، ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند.
#گفت_و_گو
پرسش کارشناسان:
✔آیا به نظر نمی رسد درباره حجاب باید صورت بندی جدیدی داشته باشیم؟
✔ چرا بین حجاب سیاسی و حجاب شرعی تبیین نمی شود؟
در حال تکمیل...
📱بخش دوم پخش زنده👇
https://eitaa.com/fekrat_net/7110
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#حجرههای_ساحلی
🔴اداره هنرهای ادبی، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند:
💠عصر شعر«پیروان صادق»
از سلسله جلسات ماهانه شعر «حجرههای ساحلی»
🔻به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی و یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم
🔹مجری: سید علی نقیب
🔸با شعرخوانی:
حجت الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد بابامیری
حجت الاسلام والمسلمین سید بشیر حسینی
احمد علوی
مرتضی حیدری آل کثیر
طرفةالعین زینب عسکری(هند)
راضیه مظفری
⏰زمان: یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹
🔰مکان: قم، خیابان شهدا(صفاییه)، نبش کوچه۱۷، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، نگارستان اشراق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@eshragh_adabi
.
▫️سومین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
✔️ برادران و ✔️ خواهران
🎙یادداشتخوانی، هماندیشی آزاد درباره فرم و محتوا
🔻 فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارتهای یادداشتنویسی تحقیقی و اندیشهای
📆 زمان: یکشنبه 24 اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰
🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه شناخت
با همکاری
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 تحریریه نویسندگان حوزوی
📣 اعلام حضور به نشانی زیر
🆔 @danial_basir
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸قناری به رنگ کلاغ
✍ میم.جیم
امروز امپراطوری رسانهای قناری را رنگ میکند و به جای کلاغ به ما عرضه میکند.
یعنی در موضوعاتی مثل زنان که اسلام مدعی سرسخت دفاع از آنان است و احکام زیادی برای دفاع از حیثیت زنان قرار داده را به عنوان ظلم به حقوق زنان در پاچه مان فرو میکند.
بگذارید مثال کوچکی بزنم
حضانت فرزند بعد از طلاق با پدر است.
شاید صدایتان بلند شود که: آهای!! این یکی که معلوم است علیه زنان است، چگونه دلشان می آید کودکی را از دامن پر مهر مادر جدا کنند و بسپارند به پدر فلان فلان شده اش و ...
اصلا بگذارید از همین لحظه قانون را عوض کنیم.
از این به بعد حضانت بچه ها بعد از طلاق با مادر است.
.
.
.
حال فکر کنید مردانی را که به آسانی از زن و بچه شان سر یک هوس خیابانی جدا میشوند و بی دغدغه به عشق و حالشان میرسند.
این را رها کنید.
تصور کنید مادری را که 2 یا 3 فرزند دارد و اکنون طلاق گرفته. چه مکافاتی باید بکشد تا هم بچه هایش را رفع و رجوع کند هم سر کار برود هم آشپزی کند، هم لباس بشوید هم کارِ خانه را انجام بدهد هم ....
از این هم بگذریم، تصور کنید ازدواج مجدد برای چنین زنی که 1 یا 2 یا 3 بچه دارد چقدر دشوار است. کمتر مردی پیدا میشود که رغبتی نسبت به ازدواج با چنین زنی داشته باشد.
اگر بخواهیم کمی با مسامحه صحبت کنیم این قانون دست و بال مرد را میبندد تا زن را، اما رسانه به گونه ای این مساله را نشان داده که قناری تبدیل شده به کلاغِ کورِ شَل، شده ضد زن بودن و زن ستیزی
البته که رسانه در این مسائل دست تنها نبوده و سکوت نخبگان نیز به کمکشان آمده تا جیغشان گوش همه را پر کند.
#نویسندگان_حوزوی
#حقوق_زن_در_اسلام
@HOWZAVIAN
💢 اندر غربت و انزوای روحانیت.
✍ سعید کرمی
📝قبا پوشید و عبا را بر دوش انداخت؛
عمامهاش را بوسید و آنرا مقابل آیینه روی سرش تنظیم کرد.
با طمانینه و آرامش درب خودروی درب و داغانش را باز کرد و پشت فرمان نشست.
همینطور که در خیابان رانندگی میکرد از طرف مقابل یه شاسی بلند پیدا شد،بی اختیار نگاهش به سمت راننده چرخید،خانمی بود که سلیطهگی از قیافهاش میبارد؛چنان با چشمانِ بُلُغیدهاش حاج آقا را برانداز میکند که انگار ارث پدرش را خورده.
این نگاه گذرا و طرز برخورد آن سلیطه در حد چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد اما دنیایی از مفاهیم منتقل میشود که عمدهی آن در دو جمله خلاصه میشود...
#غربت_روحانیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♨️نئولیبرالیسم؛ استخوانی در گلوی اقتصاد ایران
✍️ محمدصادق خرسند
📣 بررسی سیاست های اقتصادی یک دهه گذشته بدون توجه به نوع گفتمان سیاسی حاکم بر جامعه به وضوح نشان می دهد، بسیاری از راهبردهای کلان اقتصادی ایران ریشه در نئولیبرالیسم دارد!از این رو، جهت گیری اقتصادی ایران همواره در راستای تقویت بازار آزاد و کاهش تصدی گری دولت بوده است. حال آنکه در غرب، با پذیرش شکست سیاست های اقتصادی پست مدرن، زمزمه های بازگشت به دولت رفاه به گوش می رسد که در آن دخالت دولت در اقتصاد برای تعادل رفاه اجتماعی، یک اصل اساسی و مسلم است.
🌐 به نظر می رسد نجات اقتصاد تحریم زده ایران که با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کند، در (تعویض ریل های آن باشد). عمل کردن به توصیه های بانک جهانی که در دولت قبل به طور جدی پیگیری می شد، نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه چشم انداز اقتصادی ایران را نیز با اما و اگرهای زیادی مواجه نمود.
💯 چاره کار چیست؟ چاره کار، تجدید نظر در سیاست های کلان اقتصادی و اصلاح نظام بانکی کشور برای جلوگیری از نفوذ بیشتر تفکرات نئولیبرالی است.
⚠️ اشتباه دولت در حذف ارز 4200 تومانی به رغم مخالفت های فراوان و مستند کارشناسان اقتصادی و حتی نهادهای امنیتی، ذیل همین توصیه ها با عنوان «جراحی اقتصادی» انجام گرفت. اشتباهی که حتی دولت روحانی هم به دلیل ترس از تبعاتش، هرگز جرأت انجام آن را پیدا نکرد!😏
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 انسانیت و شکر
✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم
درباره معیار و ملاک انسانیت و تمایز آدمی از سایر موجودات به ویژه سایر جانداران و حیوانات، دیدگاههای مختلفی بیان شده است: «ناطقیت»، «عقلانیت»، «ابزارسازی»، «اعتبارسازی»، «کمالخواهی»، «زیباییخواهی»، «هنرمندی»، «تاریخمندی» و امثال آن از جمله ملاکها و معیارهایی است که برای تمایز انسان از غیر انسان بیان شده است.
امام زینالعابدین علیه السلام در نخستین دعا از دعاهای #صحیفه_سجادیه «حمد و شکرگزاری نسبت به نعمتهای الهی» را نشانه انسانیت و مرز میان انسان و حیوان میداند و میفرماید:
وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبَادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلَى مَا أَبْلَاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتَابِعَةِ، وَ أَسْبَغَ عَلَيْهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظَاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا فِي مِنَنِهِ فَلَمْ يَحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا فِي رِزْقِهِ فَلَمْ يَشْكُرُوهُ. وَ لَوْ كَانُوا كَذَلِكَ لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِيَّةِ إِلَى حَدِّ الْبَهِيمِيَّةِ فَكَانُوا كَمَا وَصَفَ فِي مُحْكَمِ كِتَابِهِ: «إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا.»
ستایش خدایی را سزاست که اگر از بندگانش شناخت ستایش خود را دربرابر نعمتهای که پیوسته بر آنان فرو میفرستد، از بندگانش دریغ میکرد، هر آینه از نعمتهایش بهرهمند میشدند در حالی که ستایش و شکر او را به جا نمیآورند. و در رزقش غرق میشدند در حالی که شکر او را به جای نمیآورند. و اگر چنین میبود، آنگاه از دایره انسانیت خارج شده و در زمره چارپایان به شمار میرفتند. و بلکه چنان میشدند که خدای متعال میفرماید: «چون چارپايانند، بل از چارپايان هم گمراهتر.»
#اخلاق
#امام_سجاد
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📰دکهی تیترخوانی
از ورود چراغخاموش به انتخابات تا سوپرانقلابیای که چپ کرد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN