eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
433 ویدیو
167 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تفکر، اگر همان زبان نباشد، زاده زبان است. اگر زبان ملتی در جا بزند، تفکر آن ملت هم در جا خواهد زد. چشمه روشن زبان، اگر بدون جریان بماند، مرداب می‌شود. 🖌 شهریار مندنی‌پور @HOWZAVIAN
📍 مخاطبان واقعی موشک‌ها؛ 🔴 پاسخ تمدنی به چالش عمیق غرب ✍ دکتر شریف لک‌زایی نوشت: پاسخ مشروع و متقابل نیمه شب یکشنبه ایران به رژیم صهیونسیتی با توجه به نگاه امام موسی صدر می تواند یک پاسخ تمام عیار تمدنی به شمار آید. ایشان در مجموعه مباحث خود که این روزها بسیار هم مشهور و بارها تکرار شده بر این نظر است که اسرائیل، شر مطلق و باطل محض است و اگر شیطان هم با اسرائیل بجنگد ما در کنار شیطان با این رژیم می جنگیم. از سویی نیز چالش اسرائیل در منطقه را یک چالش تمدنی می داند و البته به دنبال پاسخی تمدنی به این رژیم است. امام موسی صدر به عنوان بنیانگذار مقاومت در منطقه و در مقابل اسرائیل نتوانست پاسخ تمدنی به این رژیم را شاهد باشد اما می توان گفت دفاع مشروع ایران که در پاسخ حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران اتفاق افتاد را همان پاسخ تمدنی مورد نظر صدر دانست که با قدرت یابی ایران و جریان مقاومت در منطقه رخ داده است. تأکید امام صدر هم این بود که برای ارائه پاسخ تمدنی به رژیم باید قدرتمند شد. به نظر با پاسخ بامداد یکشنبه ایران این اتفاق افتاده است. این پاسخ صرفاً پاسخی به رژیم نیست و بلکه پاسخی به تمدن غرب و آمریکا است که حامی و بنیانگذار رژیم در منطقه هستند. به نظر صدر، اسرائیل، نتیجه و محصول تمدن غرب است و خاستگاه این رژیم نیز آمریکا است. بنابراین پاسخ تمدنی به اسرائیل، پاسخی به غرب و تمدن غرب و آمریکا به عنوان خاستگاه این رژیم نامشروع و جنایتکار است. به نظرم این پاسخ قدرتمندانه، آغاز وضعیت و دوره ای جدید برای ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی است. @HOWZAVIAN
💠 مهارت‌های عطار نیشابوری سیدجواد محمدزاده 📗الهی نامه، اسرار نامه، جواهرنامه، خسرونامه، شرح القلب، مصیبت‌نامه، منطق الطیر، دیوان اشعار، مختارنامه و تذکره الاولیا از آثار جناب عطار می باشد. و با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، ‌طب، نجوم و کلام آشنا بود. 📌پدر او داروفروش (عطار) بود و فریدالدین نیز ابتدا به شغل پدر مشغول شد. و برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. چهار گزاره مهم در نظام تربیتی قرن ششم و هفتم قمری که از یک شاگرد عطار باشی؛ عطار نیشابوری می سازد؛ 1-اساتید شاگرد داروفروش با هنر مینیاتوری اساتید خود؛ شکل گرفت و راه افتاد و عطار نیشابوری گشت. 2-تولید اثر شیوه تعلیم اگر به میوه نرساند؛ ابتر است. مغول در دروازه نیشابور ایستاده بود و شمشیر می کشید ولی عطار اثر به اثر تولید می کرد. 3- علم الاضلاع فقه، تفسیر، حدیث، طب، نجوم، قرآن؛ همه این علوم به انسان یک ضلع می دهد که نظام تعلیم و تعلم راه تک ضلعی را پیش گرفته است. 4-سفر سفر برای جوجه کباب و آفتاب گرفتن نیست! سفر برای پخته کردن خامی انسان است که عطار در منظومه تربیتی به درستی آموخته بود؛ هند، عراق، شام، مصر. @HOWZAVIAN