eitaa logo
252 دنبال‌کننده
235 عکس
20 ویدیو
4 فایل
مدرس حوزه و دانشگاه؛ نویسنده، پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ ارتباط با نویسنده سید جواد محمدزاده: @seyedjmdz
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
💢حافظه یا آگاهی ✍️ سیدجواد محمدزاده 🔹امیر المؤمنین امام علی علیه السلام در زمان حکومت خود با افزایش مقرری و حقوق به چند برابر اقدام کرد. سکه و زر و سیم را تا دینار آخر برای معاش مردم هزینه می کرد. شبانه آذوقه به منزل فقرا می‌رساند و یکی از دوران شکوفایی اقتصاد مردم در زمانه حکومت عدل علوی بود. جامعه مشکلی به نام اقتصاد نداشت. مردم با جنگ با قاسطین و مارقین و ناکثین نیز مسأله‌ای نداشتند. 💥جهل ابر قدرت برای انهدام یک امت است. 📌ابن ملجم مرادی یک نفر نبود بلکه نماد جهل؛ جامعه امام علی علیه اسلام بود. دام جهل؛ شمشیر بر فرق مبارک می نشاند! معاویه را با صلح حسن بن علی علیه السلام خانه نشین می کند! حسین بن علی علیه السلام را به مسلخ می کشاند! امام کاظم علیه السلام را به سیاه چال تبعید می کند! تکرار واژه ها و ریختن انبوه داده ها در اذهان مردم، همان ساختن هارد ذهنی است و تا آگاهی فاصله از زمین تا آسمان است. «وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ» نمونه یک آگاهی مرد عربى خدمت پيامبر(ص) آمد و از ایشان درخواست آموزش قرآن کرد.«علِّمنى ممّا علّمك اللّه»؛ (از آنچه خدا به تو آموخته به من بياموز). او را به یکی از یارانش سپرد تا سوره «إِذَا زُلْزِلَتْ الاَْرْضُ» را تا آخر به او تعليم داد، آن مرد از جا برخاست و گفت: «تَكْفينى هذه الآيَةُ»؛ «همين مرا كافى است»(يعنى همين آيه آخر سوره: «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة خَيْراً يَرَه...» مرا كفايت مى كند. مرد عرب خداحافظى كرد و رفت. ! پيامبر اكرم(ص) فرمود: «اِنْصَرَفَ الرَّجُلُ و هُوَ فقيهٌ» ؛(او فقيه شد و بازگشت) @HOWZAVIAN
شب قدر شب قدر یک گنج در درون خود دارد و آن «رساندن پیغام خودتان به » است. برسانید. بگید. بنویسید. یواشکی، درگوشی یا تو آشپزخانه و کنار لپ تاپ یا روبروی تلویزیون یا موقع خوردن آب پرتقال؛ فرقی نمی کند ولی بگید که خدا منتظر شنیدن است. (إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ نِدَاءً خَفِيًّا) ✍️سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
عطار نیشابوری 📗الهی نامه، اسرار نامه، جواهرنامه، خسرونامه، شرح القلب، مصیبت‌نامه، منطق الطیر، دیوان اشعار، مختارنامه و تذکره الاولیا از آثار جناب عطار می باشد. و با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، ‌طب، نجوم و کلام آشنا بود. 📌پدر او داروفروش (عطار) بود و فریدالدین نیز ابتدا به شغل پدر مشغول شد. و برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. چهار گزاره مهم در نظام تربیتی قرن ششم و هفتم قمری که از یک شاگرد عطار باشی؛ عطار نیشابوری می سازد؛ 1-اساتید شاگرد داروفروش با هنر مینیاتوری اساتید خود؛ شکل گرفت و راه افتاد و عطار نیشابوری گشت. 2-تولید اثر شیوه تعلیم اگر به میوه نرساند؛ ابتر است. مغول در دروازه نیشابور ایستاده بود و شمشیر می کشید ولی عطار اثر به اثر تولید می کرد. 3- علم الاضلاع فقه، تفسیر، حدیث، طب، نجوم، قرآن؛ همه این علوم به انسان یک ضلع می دهد که نظام تعلیم و تعلم راه تک ضلعی را پیش گرفته است. 4-سفر سفر برای جوجه کباب و آفتاب گرفتن نیست! سفر برای پخته کردن خامی انسان است که عطار در منظومه تربیتی به درستی آموخته بود؛ هند، عراق، شام، مصر ✍سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
تیتر روزنامه ها بعد از عملیات ایران علیه رژیم غاصب اسرائیل را دیدم و 💥یک تیتر من هم اضافه می کنم: « در سایه » ☄بارقه رهایی قدس/ رونامه رسالت ☄شب خوف در تل آویو/روزنامه شرق ☄مجازات آسمانی اسرائیل/ روزنامه اعتماد ☄کهکشان راه شهیدان قدس / روزنامه قدس ☄شب تولد خاورمیانه جدید /روزنامه همشری ☄تنبیه رژیم خبیث/ روزنامه اطلاعات ☄ایران دروازه جهنم را بروی اسرائیل گشود/ روزنامه کیهان ☄پایان صبر راهبردی/مردم سالاری زدیم خوب هم زدیم/ دفاع از ایران در قدس ☄نه گنبد آهنین نه پدافند موشکی/ روزنامه ابرار ☄شکست سنگین امنیتی اسرائیل/روزنامه همدلی ☄اسرائیل زیر آتش/ روزنامه افکار ☄برای خاک پاک میهن/روزنامه شهروند ☄وعده صادق/روزنامه آرمان ✍سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
💠 مهارت‌های عطار نیشابوری سیدجواد محمدزاده 📗الهی نامه، اسرار نامه، جواهرنامه، خسرونامه، شرح القلب، مصیبت‌نامه، منطق الطیر، دیوان اشعار، مختارنامه و تذکره الاولیا از آثار جناب عطار می باشد. و با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، ‌طب، نجوم و کلام آشنا بود. 📌پدر او داروفروش (عطار) بود و فریدالدین نیز ابتدا به شغل پدر مشغول شد. و برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. چهار گزاره مهم در نظام تربیتی قرن ششم و هفتم قمری که از یک شاگرد عطار باشی؛ عطار نیشابوری می سازد؛ 1-اساتید شاگرد داروفروش با هنر مینیاتوری اساتید خود؛ شکل گرفت و راه افتاد و عطار نیشابوری گشت. 2-تولید اثر شیوه تعلیم اگر به میوه نرساند؛ ابتر است. مغول در دروازه نیشابور ایستاده بود و شمشیر می کشید ولی عطار اثر به اثر تولید می کرد. 3- علم الاضلاع فقه، تفسیر، حدیث، طب، نجوم، قرآن؛ همه این علوم به انسان یک ضلع می دهد که نظام تعلیم و تعلم راه تک ضلعی را پیش گرفته است. 4-سفر سفر برای جوجه کباب و آفتاب گرفتن نیست! سفر برای پخته کردن خامی انسان است که عطار در منظومه تربیتی به درستی آموخته بود؛ هند، عراق، شام، مصر. @HOWZAVIAN
طوفان شن همه پیکره عنکبوتی یک جمله است و آن:« انسان و دنیا و لذات شهوانی و تمام» و یک جمله است و آن:« الله و خداوند و توحید و آخرت و تمام » « بودند» https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
🔹لوازم معلمی ✍سید جواد محمدزاده این روزها و ماه های گذشته، بازار جذب معلم داغ داغ است و هر عطاری با دیدن دختر و پسر جویای کار؛ چندین خطبه غرّا و شوق انگیز می خواند و توصیه می کند که بروید معلم شوید و اندر احوالات تعطیلات شب عید و تابستان و آب و هوای آن دم گوش آن جوانک بیکار مثنوی می خوانند. معلمی از برترین شغل ها و در ردیف شغل انبیای الهی است که افتخاری بالاتر از این نیست. ولی تنها نداشتن شغل می تواند ما را رهنمون به این مقام کند؟! لوازم معلمی 📌1-عشق و علاقه یک کارگر برای کندن یک چاه یا راننده کامیون برای راندن ماشین نیاز به علاقه دارد. نویسنده، پزشک و پرستار تا وکیل و مخترع و تولید کننده بدون علاقه نمی تواند قدم از قدم بردارد. معلم از علاقه بیشتر به عشق نیازمند است و تنها دست و پای نیست که حرکت می کند! جان و قلب او نیز باید بجوشد از چشمه زمزم، بسوزد.همانند شمع برای شاگردان خود که بیش از علاقه به عشق نیازمند است. 📌2- تفکر و اندیشه معلم یک بیل و کلنگ برنمی دارد که زمینی را شخم بزند تا کشاورز گندم یا جو یا کلزا در آن بکارد! مغز و اندیشه انسان در کلاس روی میز است تا حضرت معلم به هر شکلی که دوست دارد آن را بچرخاند، باز کند و در درون آن خزعبلیات بریزد یا علوم الهی یا شبهات منظومه های کفر یا نا امیدی ها یا کرور کرور ابن سیناها و خوارزمی ها و ملاصدراها بپاشاد و اندیشه شاگرد را به عرش برساند. 📌3-سوز و گداز معلم در کوره دلسوزی باید بسوزد، جزقاله شود، تکه تکه شود، آب شود، نیست گردد، محو شود، تا مدال معلمی بر گردن او بیاویزند. نمی دانم در مصاحبه ها چرا از قانون نیوتن و معادله چند مجهولی و ترکیبات هیدروژن و اکسیژن می پرسند ولی درجه حرارت سوز معلم را اندازه نمی گیرند! 📌4-شاگرد پروری نشستن و سخن گفتن و مطلب پشت مطلب، داده های مختلف، معلومات نامتناهی و شاگرد را یک هارد و فلش و رباط دیدن از معلمی بدور است. با شاگرد باید زندگی کرد و راه رفت و غذا خورد و خندید و گریه کرد و آن را پروراند. https://eitaa.com/tablighat_gorgan
💢 حرکت نرم افزاری تمدن اسلامی امام رضا (ع) پایه های تمدن اسلامی را پیامبر اکرم (ص) در مدینه پی ریزی کردند و با ساختن هرم انسانی و اشکال حکومتی آن، مسیر سنگلاخ ابوسفیان ها و ابولهب ها را با شق القمر خود به عرش الهی متصل ساختند. 📌امام رضا (ع) بسترهای حرکت نرم افزاری تمدن اسلامی را با هجرت به ایران افتتاح کردند. 💠بستر های حضرت امام رضا (ع) در جهت شکل گیری تمدن اسلامی: 1- اسلام ناب در دستگاه عریض و طویل هارون و امین و مامون عباسی،آنچه گم شده بود؛ توحید و رابطه امامت بود. حدیث سلسله الذهب یک ماراتن نفس گیر برای ساختن اهرام ثلاثه توحید و امامت و معاد بود که با نگارش بیست و چهار هزار نفر در نیشابور امام آن را به جهان بشریت مخابره کرد و بنیاد تمدن اسلامی با یک جمله ژرف و عمیق بنا نهاد:«كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي«بشروطها و انا من شروطها» 2- جامع از اسلام یکی از چالش برانگیزترین مسائل دین، انحراف و خرافات است. کاریکاتوری کردن احکام و عقائد و اخلاقیات دین و دست بردن به اعوجاج و التقاط؛ طعم شیرین و جان بخش را از اسلام مبین می گیرد. حضرت رضا (ع) کرسی تدریس و سخنرانی به راه انداخت و با مناظرات علمی و تبیین صحیح؛ غبار از کجی های دین شست. که شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا تبیین کرده است. 3- انتشار و عقلانیت اجتماعی جنگ مامون عباسی در میانه چکاچک جبر و مرجئه بیداد می کرد که امام کشتی عقل را به دریا انداخت و جمع علم و عمل و ایمان و عمل صالح را بر عرشه نمایان ساخت. ترجمه کتب فلسفی یونانی و حضور اندیشمندان ادیان مختلف و ظهور شخصیت های افراطی در دین؛ امام رضا ( ع) را به معرکه گشودن معدن عقل کرد. و مکتب اسلام را با نگاه عقلانی به دست مردم سپرد«لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصال: أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ....» 4- پاسخگویی به سرازیر شدن مغزهای جهان در سرزمین اسلامی، نشست های متعدد علمی و چالشی، همایش های مکرر نخبگانی، کرسی های شبهه پراکنی مامون عباسی؛ با سعه صدر و منطق استدلالی و کرسی آزاد اندیشی با سایر پیروان مذاهب به سوالات و شبهات پاسخ می دادند. 5-تفکیک جریان کفر با محمدی در عصر علی بن موسی (ع) اسلام و کفر از مو باریکتر شده بود و این جریان هر روز گروهی را به کفر می کشاند! دنیا و زرق و برق آن ازطرفی و اصالت نگاه به اسلام با رویکرد ولیعهدی و حکومت امام بر جامعه از سوی دیگر؛ اذهانی را دچار مه گرفتی کرده بود!! که حضرت مرز این دو را پررنگ تر و شفاف ساخت. 6- مشق داری امامت بر جامعه امام با قبول ولایت عهدی با شروط عدم دخالت و حضور در خلافت مامون عباسی با هوشمندی از مزیت های فضاهای بوجود آمده برای گفتار و تربیت انسان های قوی بهره بردند و جامعه مردم را به یک نوع از سیاست ورزی حکیمانه هدایت کردند. 7- کرسی اندیشی امام برای تمدن نیاز به ارتباط با جهان داشت. مناظرات علمی که با ریشه حسادت و کینه خلفای عباسی پی ریزی شده بود و یک تهدید جدی تلقی می گشت؛ در دستان علی بن موسی به فرصت تبدیل شد و با تکلم به زبان های مختلف دنیا و ارائه منطقی مباحث علمی و دینی با صبوری و شرح صدر؛ هزاران کتاب و مقاله و فیلم و سریال را در مناظره ها با «جاثلیق (عالم بزرگ مسیحی) رأس الجالوت (پیشواى بزرگ یهودیان) و هربز اکبر و على بن محمد بن جهم به جهان بشریت مخابره کرد. 8- نگری و شاگرد پروری تمدن اسلامی با کلام رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اُطْلُبُوا اَلْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّينِ فَإِنَّ طَلَبَ اَلْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ. کلنگ زده شد. امام رضا (ع) دانشگاه خود را بر کاخ و تاج و جبروت مامون بنا نهاد و خط علم و ایجاد مراکز فقهی و علمی را با سرعت افتتاح می کرد.ابراهیم بن عباس صولی، حسن بن جهم، صفوان بن یحیی، یونس بن عبدالرحمن، محمد بن ابی‌عمیر، عبدالله بن مُغَیْره، حسن بن محبوب، احمد بن ابی‌نصر بَزَنْطی، فضل بن شاذان نیشابوری، حسن بن علی بن فَضّال، عثمان بن عیسی و فَضّالَةِ بن اَیّوب و بسیاری دیگر از پای درس استاد خود حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برخواسته بودند. سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
☀️ حرکت نرم افزاری تمدن اسلامی با امام رضا(ع) ✍️ سیدجواد محمدزاده پایه‌های تمدن اسلامی را پیامبر اکرم (ص) در مدینه پی ریزی کردند و با ساختن هرم انسانی و اشکال حکومتی آن، مسیر سنگلاخ ابوسفیان ها و ابولهب ها را با شق القمر خود به عرش الهی متصل ساختند. امام رضا (ع) بسترهای نرم افزاری تمدن اسلامی را با هجرت به ایران افتتاح کردند.تمدن یعنی عینیت یافتن یک نظم اجتماعی و مدنی پیشرفته در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی که معارف و اندیشه ها خود تمدن ساز هستند. 1- دومینوی اسلام ناب توحیدی در دستگاه عریض و طویل هارون و امین و مامون عباسی؛ آنچه گم شده بود؛ توحید و رابطه امامت بود. حدیث سلسله الذهب یک ماراتن نفس گیر برای ساختن اهرام ثلاثه توحید و امامت و معاد بود که با نگارش بیست و چهار هزار نفر آن را به جهان بشریت مخابره کردند و بنیاد تمدن اسلامی با یک جمله ژرف و عمیق بنا نهادند:«كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي«بشروطها و انا من شروطها» 2-دوم. ارائه تصویری جامع از اسلام یکی از مشکلات جامعه اسلامی چه در آن مقطع و چه سایر مقاطع من جمله الآن، عدم درک صحیح جامعیت اسلام و هماهنگی میان اجزای تعالیم اسلامی است و من معتقدم مجموعه معارف رضوی، جامعیت و انسجام تعالیم مترقی اسلام را به رخ می‌کشد. این مطلب را باید توجه داشته باشیم که این جامعیت انگاری برای تمدن اسلامی یک نیاز ضروری است و مادام که چنین نگاهی به اسلام شکل نگیرد، نظم روشنی از بطن اسلام متولد نمی‌شود. 2- مینیاتوری جامع از دین اسلام یکی از چالش برانگیزترین مسائل دین، انحراف و خرافات است. کاریکاتوری کردن احکام و عقائد و اخلاقیات دین و دست بردن به اعوجاج و التقاط؛ طعم شیرین و جان بخش را از اسلام مبین می گیرد. مناظرات پدر و اجداد علی بن موسی با اندیشمندان حضرت رضا (ع) کرسی تدریس و سخنرانی به راه انداخت و با مناظرات علمی و تبیین صحیح؛ غبار از کجی های دین شست. که شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا آورده است. متن کامل @HOWZAVIAN
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
♨️ درجه‌ی حرارت معلمی ✍️ سیدجواد محمدزاده این روزها و ماه‌های گذشته، بازار جذب معلم داغ داغ است و هر عطاری با دیدن دختر و پسر جویای کار؛ چندین خطبه غرّا و شوق انگیز می خواند و توصیه می کند که بروید معلم شوید و اندر احوالات تعطیلات شب عید و تابستان و آب و هوای آن دم گوش آن جوانک بیکار مثنوی می خوانند. معلمی از برترین شغل‌ها و در ردیف شغل انبیای الهی است که افتخاری بالاتر از این نیست. ولی تنها نداشتن شغل می تواند ما را رهنمون به این مقام کند؟! لوازم معلمی 1-عشق و علاقه یک کارگر برای کندن یک چاه یا راننده کامیون برای راندن ماشین نیاز به علاقه دارد. نویسنده، پزشک و پرستار تا وکیل و مخترع و تولید کننده بدون علاقه نمی تواند قدم از قدم بردارد. معلم از علاقه بیشتر به عشق نیازمند است و تنها دست و پای نیست که حرکت می کند! جان و قلب او نیز باید بجوشد از چشمه زمزم، بسوزدهمانند شمع برای شاگردان خود که بیش از علاقه به عشق نیازمند است. 2- تفکر و اندیشه معلم یک بیل و کلنگ برنمی دارد که زمینی را شخم بزند تا کشاورز گندم یا جو یا کلزا در آن بکارد! مغز و اندیشه انسان در کلاس روی میز است تا حضرت معلم به هر شکلی که دوست دارد آن را بچرخاند، باز کند و در درون آن خزعبلیات بریزد یا علوم الهی یا شبهات منظومه های کفر یا نا امیدی ها یا کرور کرور ابن سیناها و خوارزمی ها و ملاصدراها بپاشادو اندیشه شاگرد را به عرش برساند. 3-سوز و گداز معلم در کوره دلسوزی باید بسوزد، جزقاله شود، تکه تکه شود، آب شود، نیست گردد، محو شود، تا مدال معلمی بر گردن او بیاویزند. نمی‌دانم در مصاحبه‌ها چرا از قانون نیوتن و معادله چند مجهولی و ترکیبات هیدورژن و اکسیژن می‌پرسند؛ ولی درجه حرارت سوز معلم را اندازه نمی‌گیرند! 4-شاگردپروری نشستن و سخن گفتن و مطلب پشت مطلب، داده‌های مختلف، معلومات نامتناهی و شاگرد را یک هارد و فلش و رباط دیدن از معلمی به دور است. با شاگرد باید زندگی کرد و راه رفت و غذا خورد و خندید و گریه کرد و آن را پروراند. @HOWZAVIAN
از کریمان سنگ میخواهیم ما , زر میرسد در حرم از آنچه میخواهیم بهتر میرسد لطف و احسان کریمان را شمردن مشکل است وقت احسان پشت آن احسان دیگر میرسد در طلب خوب است حاجات مکرر داشتن وقتی از این ناحیه دارد مکرر میرسد شب به شب در میزنم,چون در زدن مال من است دست سائلها فقط تا حلقه درمیرسد گر به ما کم میرسد از خصلت کم بینى است ورنه دارد ده برابر ده برابر میرسد من فقط یک نوکرم,کار خودم را میکنم او خودش هر وقت لازم شد به نوکر میرسد خادمان آنقدر بى اصل و نسب هم نیستند نسبت ما یا به فضه یا به قنبر میرسد فقر آمد میرود ایمان, ولى پیش شما میشود ایمان من فقرى که از در میرسد رزق در بین الطلوعین است,بین طوس وقم رزق از دو سفره موسى بن جعفر میرسد هم به زیر دین قم, هم زیر دین مشهدم گاه به دادم برادر,گاه خواهر میرسد علی اکبر لطیفیان https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
🔹کتاب را بخورید! نمایشگاه کتاب در مصلای تهران، فرصتی مناسب است تا محکی برای من و شما باشد تا ذائقه سنجی کنیم. 🔸کتاب را بعضی ها می خرند و می خوانند و از آن لذت می برند. 🔸چندین جلد گالینگور کتاب را برخی ها برای زیبایی و دکور در بوفه و کتابخانه منزل می خرند و می گذارند. 🔸کتاب های رنگارنگ و خوش نقش، اطلس ها، دائره المعارف ها را گاهی می خرند و از زیبایی آن سرمست می شوند. 🔸گروهی از خردمندان، کتاب را می خرند که خریده باشند. 🔸و انگشت شمار هستند که کتاب را می خرند و می خوانند. نمایشگاه کتاب یک بازار برای عرضه محصولات نوشتاری است که همه قوانین بازار را دارد. از ویترین و راه های فروش و تخفیف و بازاریابی و مشتری مداری، و تفاوت آن با قابلمه و لباسشویی، کتاب است. 📌کتاب را باید خورد، ریز ریز کرد، لقمه لقمه کرد، سرسفره باید گذاشت تا خانواده با سس خردل میل نمایند. وقتی کتاب خورده شود، تبدیل به ویتامین و پروتئین می گردد و وارد افکار و اندیشه می شود و حالا رفتار تغییر می کند و جامعه را متحول می سازد. ‼️کتاب خوردنی است. 🌾همه کتاب ها خوردنی نیستند. سید جواد محمدزاده باز نشر مطلب https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad