eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
470 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷یک رأی می دهم برای انقلاب 🇮🇷یک رأی می سازم برای ایران 🔻بعد از پویش هر خانه یک ستاد، باید‌ گام دوم را برداشت: از همین امروز هر دوستدار ایران و انقلاب برنامه بریزد تا روز ۲۸ خرداد، یک نفر، فقط یک نفر را برای رأی‌دادن پای صندوق ببرد. 🔻 مهم نیست او به چه کسی رأی خواهد داد مهم این است که بتوانیم یک ناامید از تدبیر یا مردد و گریزان از هشت سال وعده‌های دروغ را، به امید تحول و تغییر، پای صندوق رأی ببریم. 🇮🇷🇮🇷آتش به اختیار شویم 🇮🇷🇮🇷 برای شکوه ایران ✍️ میم. زارع، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
شعار مشترک و قاطع همه نامزدها وضع موجود است، ببینید دولت چه کاری برای بدبخت کردن مردم نکرده... به جای باشم الان می‌میرم https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📰 صفحه اول روزنامه‌های پنج شنبه 13 خرداد ۱۴۰۰ ادامه صفحات:👇 https://www.hawzahnews.com/photo/961928 •┈┈••✾••┈┈• @HOWZAVIAN
🔴صدق و کذب وعده‌ها تبلیغات انتخاباتی در جامعه امروز پیوندی ناگسستنی با وعده و وعیدها برقرار کرده است. القای امیدها و ترس هایی که گاه با بحران واقعیت مندی مواجه هستند. در این میان سوال جدی، واقعیت مند بودن یا فریبنده بودن این وعده هاست. آیا معیاری برای تشخیص این مسئله وجود دارد؟ به عبارت دیگر چند درصد امکان وقوع و تحقق برای این وعده قابل تصویر است؟ امارات و نشانه های متعددی را می توان به عنوان سنجه وعده ها مطرح کرد؛ از جمله؛ 1. انطباق وعده با گفتمانی که وعده دهنده در آن تنفس می کند. مثلا شخصی که معتقد به بازار آزاد است و اقتصاد نئوکینزی را تیپ ایده آل مدیریت اقتصادی می داند، نمی تواند دم از نظارت و محدود سازی بزند مگر اینکه اختلال شخصیتی، در قالب تضاد گفتمانی شخصیتی در او برزو کرده باشد. البته در این سالها به وضوح دیده شد که این جماعت عملا با نظارت بر بازار مخالفند و هرچه در این زمینه گفتند برای کاهش فشار رسانه ها و فرو بستن دهان مردم بوده و واقعیت نداشته . 2. هماهنگی و هم سنخی با قوانین جای کشور یا به عبارت عامیانه جا شدن وعده در قوانین کشوری. برای مثال کسی که وعده یارانه ده برابری یا 20 برابری داده ، ایا توجه دارد که حداقل در سال 1400 با توجه به برنامه مصوب بودجه قابل اجرایی شدن نیست؟ یا کسی که وعده جواز بی بند و باری می زند از قوانین اساسی امر به معروف و نهی از منکر خبر دارد؟... 3. ظرفیت ها ومنابع فعال یا بالقوه ی قابل محاسبه در کشور. برای مثال دولتی که شب پرداخت 45 هزار تومان یارانه را شب مصیبت عظمی می خواند یا در پرداخت حقوق کارمندان خود وامانده است، وهمین نشان از محدودیت منابع دارد چگونه می توان در بستر حیاتی این دولت دم از یارانه های ده یا 20 برابری زد یا حداقل لازم است به صورت شفاف منابع آن را مشخص کرده باشد؟! 4. موافقت با تجربه های پیشین. برای مثال تجربه نگاه به بیرون که در قالب تعامل با جهان مطرح شده، و طی هشت سال به صورت متمرکز فعالیت داشته و با شکست مواجه شده، نمی تواند اجازه اطمینان به وعده های مشابه را بدهد، بخلاف تجربه اعتماد به توان داخلی که در بسترهای مختلفی موفقیت خود را به نمایش گذاشته است. بنابراین راه های روشنی برای تشخیص وعده های صادق از وعده های صدمن یه غاز وجود دارد و راه برای قضاوت مسدود نیست. ✍ سیدصابر رضایی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
🔴 نه به دولت سوم غیر از دولت بنی صدر که به دلیل بی کفایتی عزل شد و از ایران گریخت و دولت کوتاه شهید رجایی، سایر دولت ها در جمهوری اسلامی دوره دوم نیز توانسته اند رأی اعتماد مردم را جلب کنند. با این حال همیشه رئیس جمهورها و جریان منتسب به آنان تلاش کرده اند تا دوره سوم دولت خود را نیز تشکیل دهند ولی تاکنون موفق نشدند و مورد اقبال عمومی قرار نگرفته اند. دولت سوم موسوی نخست وزیر دوره جنگ با وجود حاشیه نشینی طولانی مدت از سیاست، در سال ۸۸ با دعوت برخی سیاسیون شاخص به میدان رقابت آمد تا با شال سبز سیادت و تصویری که به عنوان منجی دوران بحران از او تبلیغ می شد، رای مردم را جلب کند ولی نه تنها رقابت را به احمدی نژاد واگذار کرد بلکه آبروی داشته خود را نیز با برپایی فتنه تقلب ریخت و به روسیاهان تاریخ انقلاب پیوست. دولت سوم هاشمی مرحوم رفسنجانی که از شخصیت های تراز اول انقلاب اسلامی به شمار می آمد با شعار و جریان سازندگی دو دوره ریاست مجریه را تصاحب کرد و در سال۸۴ برای سه گانه کردن به رقابت پرداخت که نتوانست رضایت اکثریت را کسب کند. دولت سوم خاتمی سید محمد خاتمی بعد از دو دوره پیروزی در انتخابات، تا کنون جرأت ورود دوباره به عرصه رقابت را نداشته ، ولی برای تکرار دولت خود در سال ۸۴ تمام توانش را برای پیروزی "معین" هزینه کرد که به نتیجه نرسید. از این به بعد بود که اصلاح طلبان روی گردانی مردم را از جریان دوم خرداد متوجه شده و سراغ حمایت از نامزدهای جناح های دیگر‌رفتند. همچنانکه در سال ۹۲ "محمد رضا عارف" که زمانی معاون اول خاتمی بود به نفع حسن روحانیِ اعتدالی کنار کشید و در سال ۹۶ "جهانگیری" اصلاح طلب ضربه گیر حسن روحانی شد. در سال ۱۴۰۰ نیز برای مهرعلی زاده امید چندانی ندارند. دولت سوم احمدی نژاد محمود احمدی نژاد که دو دوره رقابت ها سنگین با افراد باسابقه و شناخته شده نظام داشت، مثل سایرین برای استمرار دولت خود در سال۹۲ نامزدی معرفی کرد که از فیلتر شورای نگهبان نگذشت و با این حال مردم بالای هفتاد درصد در انتخابات شرکت کردند، ایشان درسال۹۶ نیز ثبت نام کرد که احراز صلاحیت نشد و باز مردم بالای هفتاد درصد در انتخابات مشارکت داشتند. دولت سوم روحانی حسن روحانی که با حمایت مرحوم هاشمی در رقابت بسیار نزدیک سال۹۲ پیروز انتخابات شد و در سال۹۶ با ایجاد دو قطبی های جنگ و صلح و وعده گلابی های برجام به قدرت رسید، در پایان دولت خود که کارنامه قابل ارائه ای برای ملت ندارد سعی می کند با رئیس بانک مرکزی خود، اولین دولت سومی را به نام خود رقم بزند. دولت سوم رضایی محسن رضایی که دو دوره تا کنون خود را با آرای مردم محک زده است و نتیجه جالبی بدست نیاورده، برای سومین و شاید آخرین بار ملت را به شنیدن برنامه هایش دعوت می کند. ✍️ امین محمدلو، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
✅ سلسله جلسات نسل نو، ایران قوی "ویژه نوجوانان" و رأی اولی‌ها برگزار می‌شود. 🔴 مکان: قم، میدان مطهری، خیابان خاکفرج، کوچه 65، مسجد صاحب الزمان (عج) @HOWZAVIAN
📌نوشتاری متفاوت از حسین قدیانی 💠 رُک با آقای رئیسی ح‌ق: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها صراحت متن قبل را بیش از صداقت آن تشخیص دادند. شاید ایراد از قلم حقیر بود اما هدفم از آن حرف ان‌شاءالله حق والله کمک به جبهه‌ی خودی بود؛ منتهی با لحن هشدار. از سویی خط افسادات آن‌قدری در شیطنت استاد هست که من نخواهم برای‌شان ادب و آداب جنگ روانی بگذارم. بگذارید کمی صریح‌تر با هم حرف بزنیم. من اصلا قیاس رئیسی و همتی را ظلم به سیدابراهیم عزیز می‌دانم. رئیسی هر چه باشد، ریشه در عدالت و مایه در ولایت دارد ولی همتی برآمده از کارگزاران دارندگی و برازندگی است. به عبارتی مافیایی‌ترین بل‌که بی‌اخلاق‌ترین حزب معاصر. حزبی که روی شانه‌های مرحوم هاشمی بالا آمد اما قدیمی‌ترین یار حضرت آقا را به محروم رفسنجانی تقلیل داد. هم آن مرحوم درست است و هم این محروم. مرحوم همان هاشمی بود که برای خامنه‌ای هیچ فردی قدر و قیمت او را نداشت و محروم همان رفسنجانی بود که در بدترین شطرنج عمرش آقا را به آقازاده‌ها فروخت تا نشان دهد چقدر آخر عمری کج‌سلیقه شده است. خدا عاقبت همه‌ی ما را ختم به خیر کند لیکن خیلی زود از عرش اخلاق برگردیم به همین فرش خلاق که به تجربه ثابت شده مردم از دل مناظره‌ها بیش از سگ با وفای چوپان دنبال گرگ بی‌رحم‌ترند. آقای رئیسی! نود و شش هم اشتباه کردی که نتوپیدی به شیخ بنفش. هم شما و هم قالیباف باید با معاویه‌صفتان کمی از منظر علی خیبر و بدر روبه‌رو می‌شدید، نه علی وعظ و منبر. این خط و این نشان. همتی لایق کرامت خلق شما نیست؛ باید بزنی توی دهنش. به همین شفافیت. باید بی‌آبرویش کنی. باید زل بزنی به چشم‌های کارگزارانی‌اش و به او بگویی: «مظلوم‌نمایی به تو نیامده که همه‌ی دولت، هم حسن روحانی و هم حسین فریدون؛ هم اسحاق جهانگیری و هم مهدی جهانگیری مثل کوه پشتت ایستاده‌اند! این نبرد نابرابر من با یک دولت به شدت فاسد، ناکارآمد، کم‌کار و کج‌دست است! این مصاف من به نمایندگی از اقشار مستضعف با دولتی است که رفتار و گفتار آخوندهایش ملت را عوض خمینی و خامنه‌ای یاد آمون و فرعون می‌اندازد!» آقای رئیسی! بزن به سینه‌ات که «من آخوند انگلیسی نیستم؛ طلبه‌ی رسیدگی به درد مردمم! طلبه‌ی سفره‌ی کارگرهای هفت‌تپه، نه کارگزارهای شاسی‌بلند!» آقای رئیسی! به همتی بگو: «من مسئول حرف‌های علم‌الهدی نیستم ولی حتما از پس این مسئولیت بزرگ برمی‌آیم که نان و نمک مردم را از کاخ و کابین و کابینه‌ی حسن روحانی کذاب بیرون بکشم! این جنگ وکیل مردم است با وکیل‌مدافع شیطان بزرگ!» خب حالا! قضاوت با مخاطب که «سید محرومان» و «بهشتی ثانی» کمک به رئیسی است یا آن‌چه نوشتم! ✍️ سایت حق‌دیلی: haghdaily.ir @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ◼️سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام روح الله را به محضر دلدادگان و شیفتگان راه و مکتب آن پیر راحل، تسلیت عرض می‌کنیم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
◼️مهاجر الی الله 🔻‍ به عنوان نوجوانی که دلداده اش بودم، با پخش یکی دو سخنرانی آخرش از تلویزیون، ناخودآگاه از خود پرسیدم: آقا چرا اینقدر لاغر شده است؟...لباس روحانی، قدری انسان را حجیم می کند، اما تکیدگی او، به قدری بود که کسوت نیز، آن را پنهان نمی کرد! یکی دو دهه بعد که با اکثر اطرافیان و پزشکان امام، مراوده یافتم، دانستم که آنها هم در معرض همین پرسش بوده و با خوش خیالی، پاسخ می گفته اند: "در این سن، لاغری برایش خوب است!" تمام توجه اینان به قلب بود، حال آنکه پیک مرگ، در جایی دیگر از بدن ریشه می دواند! جالب است اولین کسی به بیماری مظنون شد و آن را دریافت، خودِ امام بود! به پزشکش از علائمی خبر داد، که آنها را به دو آندوسکوپی توان فرسا سوق داد! نتیجه اما، تکان دهنده بود: سرطان معده و عملی که هر چه زودتر باید انجام داد! پیر اما، با آرامشی عجیب با این پدیده روبرو شد: " نه تقصیر شماست و نه تقصیر من! تقصیر این شناسنامه است، که عمرش زیاد شده و باید به روی آن، قلمِ سرخ بخورد!" در آن ده روزی که در بیمارستان حیات داشت، یکی دو بار به فضای باز آورده بودندش. پرسیده بود: "احمد، این ساختمان روبرو کجاست؟" و فرزند در پاسخ: "آقا، این همان ساختمان حسینیه است، همیشه از حیاط منزل آن را می دیدید و الان در اینجا. چند روز بستری هستید و‌ دوباره، به منزل و کارهایتان بر می گردید!" و هم او جواب می شنود: "من می میرم، در همین چند روز آینده!". 🔻از صبح شنبه سیزده خرداد، حالش دگرگون شد! به واقع امام در سه بعد از ظهر همان روز، از دنیا رفت! منتها پزشکان به مدد دستگاهها، تا ده و ربع آن شب، توانسته بودند ضربان را حفظ کنند! در آخرین لحظاتی که هنوز بیان داشت، خانواده را جمع کرد و گفت: "این راه سختی است، سعی کنید گناه نکنید!". پزشکان به محض بروز علائم، به فرزندش گفته بودند: "آقا تا چند ساعت دیگر، بیشتر بیان ندارد! اگر میخواهی چیزی بپرسی، فرصت را غنیمت شمار!". فرزند تا به اتاق پدر وارد شد، اما او را در حال نماز دید و دریغش آمد تا خلوت قدسی اش را، بر هم بزند! او که عمرش تجلی قُرب به حق و فنای در آن بود، واپسین لحظات را نیز، به نماز گذراند! به شهادت آنان که در جوار بسترش بودند، از وخامت حال تا مفارقت از حیات، بیش از صد بار شهادتین گفت! این پایانِ حیات جسمانی مردی بود، که به یقین، همواره به نام و پیام، در گستره تاریخ می توان او را دید! وی در سی و دو سال پیش، در چنین ساعاتی، حضوری بی منتها را آغاز کرد! یادش گرامی باد. محمدرضا کائینی @HOWZAVIAN
🔸مخالفین نظریه جمهوری اسلامی امام خمینی چه کسانی بودند؟ 🔺 رهبر معظم انقلاب، امروز: هم در مورد حاکمیت اسلام و هم درباره جنبه مردمی بودن حکومت و مردمسالاری مخالفین سرسختی وجود داشت. 🔹عده‌ای سکولار‌ها و غربی‌ها بودند که معتقد بودند دین افیون جامعه است و نمی‌تواند حکومت مردم را در دست بگیرد. 🔹دسته‌ای دیگر میگفتند دین نباید آلوده به سیاست شود و باید تقدس خود را حفظ کند که این افراد سکولار‌های مذهبی هستند که مذهبی‌اند اما در واقع سکولارند. یعنی هیچ اعتقادی به دخالت دین در شؤون زندگی ندارند و مخالفت حاکمیت اسلامند. 🔹مخالفان مردمسالاری‌ها هم دو جبهه بودند، یکی سکولار‌ها که می‌گفتند مردمسالاری را باید تکنوکراتها دست بگیرند پس جمهوری اسلامی بی معنی است. عده‌ای دیگر میگفتند مردم کاره‌ای نیستند و باید دین حکومت کند که نمونه افراطی آن در داعش مشاهده می‌شود. 🆔 @rasanewsagency
جهان درباره امام خمینی ره چه می گوید؟ @HOWZAVIAN
🔴 اعتماد کاذب مسئولان غرب زده را چه کنیم؟ 🔅امام روح الله به مردم اعتماد به نفس بی نظیر داده اما برخی مدیران از آن اعتماد حاصل شده، روی نشستند و به روی خودشان نمی آورند که آیا مردمی هم وجود دارند یا نه؟ آیا وقت حذف فرا نرسیده است؟ @HOWZAVIAN
📌 رأی خواهم داد به پاس خون پاکان و دلیران رای خواهم داد قلم بر دست خواهم رفت وازجان رای خواهم داد عراق و سوریه مصداق ظلم و کفر داعشها است برای حفظ ناموسم به ایران رای خواهم داد وصیت نامه پاک شهیدان پیش رویم هست به پاس حرمت خون شهیدان رای خواهم داد به جوهر میزنم انگشت یعنی میهنم عشقم برای آبروی تو به قرآن رای خواهم داد نخواهم دادخاکم را به نامردان بی غیرت کنار مردم پرشور و ایمان رای خواهم داد ندارد حیله ی دلسردی دژخیم تاثیری سراسیمه چونان رودی خروشان رای خواهم داد بدان ای ظلم اینجا بیشه و خاک سلیمانی است طمع بردار از خاکم من از جان رای خواهم داد ✍️ رضا حمامی @HOWZAVIAN
⁉️ سند پیشرفت یا سند توسعه؟ یکی از اقدام‌های پسندیده و دقیق دکتر جلیلی استفاده از اصطلاح‌های صحیح و متناسب با فرهنگ انقلاب اسلامی است. به‌عنوان‌مثال اصطلاح را به‌جای به کار می‌برند. چرا؟ توسعه به مفهوم رایج غربی هیچ تناسبی با آرمان‌های انقلاب ندارد و نظام اسلامی برای رسیدن به دولت اسلامی الگوی پیشرفت را پیشنهاد داده است. به همین جهت برنامه‌هایی که می‌توانند موجب تحقق آرمان‌های انقلاب در جامعه شود مبتنی بر الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی تهیه می‌شوند. مضاف بر این، برای تدوین مردم را دخالت داده‌اند که به نوبه خود اقدامی جدید است. پیش‌ازاین با نگاه توسعه به مفهوم رایج غربی و به‌صورت غیر مردمی تدوین می‌شد. ولی بهتر نیست بعد از گذشت بیش از یک دهه از تأسیس اصطلاح پیشرفت در مقایسه با توسعه آن را از اجمال خارج کرده و تفاوت آن را با توسعه به مفهوم رایج غربی در مسائل مختلف مشخص کنیم؟ اگر با نگاه رایج و مبتنی بر به مسئله مسکن نگاه کنیم خروجی آن خواهد شد. اما اگر با زاویه دید دیگر مانند به مسئله مسکن نگاه کنیم مدل آپارتمان به جز در مواردی خاص و اضطراری مردود است و مثلاً طرحی جایگزین مثل مطرح خواهد شد. از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ آن است که برنامه‌های پیرامون مسئلۀ مسکن را مبتنی بر نگاه طراحی کرده و به‌صورت تفصیلی بیان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طرح به لینک زیر مراجعه بفرمایید. ✍️ زاویه دید @HOWZAVIAN
🔆 مردم‌خواهی سیاسی ...اغلب دیده شده؛ که ما حزب‌‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها، توپ نیمه‌نهایی جامِ انتخابات را در زمین خود پاس‌کاری می‌کنیم؛ مدافع میانی به مدافع راستی، و راستی به چپی می‌دهد؛ همین‌گونه که مطالب سیاسی، به ویژه مطالب و تحلیل‌های کوتاه و جذاب را که هر کدام می‌تواند نقش مهمی در «اقناع و ترغیب مردم» در رای به جبهه انقلاب و ترغیب آنان به مشارکت بالا در انتخابات داشته باشد؛ صرفاً برای کانال‌های خودی می‌فرستیم؛ و توپی را که باید در تمام زمین گردش نماید و در نهایت تورِ دروازه حریف را نوازش کند، در زمین خودی سرگردان است. کاری که کانال‌های انقلابی و انقلابی‌ها، در ارسال مطالب در بینِ خود انجام می‌دهند، چیزی شبیه حفظ توپ در نیمه خودی است؛ انگار که بازی را بُردیم و فقط در حفظ نتیجه هستیم؛ اگر هم «یک بر صفر» جلو باشیم؛ تک گل نمی‌تواند برای جبهه خودی حاشیه امنی ایجاد کند. تا دیر نشده پاس‌کارهای بیش از اندازه در کانال‌ها و نیمه خود را رها کرده و «توپِ زیبای گفتمان انقلاب» را در تمام زمین گردش دهیم. پی‌نوشت: در تحلیل‌ها و زیبایی‌هاییِ گفتمانی، مردم را شریک بدانیم؛ و مطالب سیاسیِ جذاب را محدود به کانال‌های مذهبی ندانیم؛ چرا که میدان‌هایِ مختلفِ مردمی نیازمند تحلیل‌های نو هستند؛ از این رو مردم نجیب سرزمینمان را با خوراک‌های به ظاهر اشتها‌آورِ بیگانگان تنها نگذاریم. ✍️ علی کردانی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء 🔗 متن کامل یادداشت را در صدای حوزه بخوانید @HOWZAVIAN
🔻 سخت ترین و دردآورترین روز عمر دست نوشته مرحوم آیت الله بطحایی به مناسبت ارتحال ملکوتی امام راحل @HOWZAVIAN
🔴 نقد نامه‌ی دیروز لاریجانی به رهبری ♦️ روز گذشته علی لاریجانی پس از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی، نامه‌ای عجیب و تأسف‌بار را خطاب به ایشان نگاشت. در فقره‌ای از این نامه‌ی بی‌شرمانه می‌خوانیم: «تذکر و مطالبه‌ی جنابعالی نیز در رفع ظلم و جفایی که در 👈بررسی صلاحیت👉 کاندیداهای ریاست جمهوری رخ داد؛ بزرگی و بزرگواری و روحیه‌ی حق‌طلبی آن حضرت را بیش از پیش عیان نمود.» آقای جناب! جناب آقا! «تحریف» و «مصادره‌ی به مطلوب» به این وضوح؟! شرم نمی‌کنید؟! ندیدید؟! نشنیدید؟! حضرت رهبر در کدام فراز از نطق دیروزشان از جفای در «بررسی صلاحیت» نامزدهای انتخاباتی سخن به میان آوردند؟! دقیقا کجا؟! ⏪ اولا؛ فرمود: «در جریان عدم احراز صلاحیت»؛ نه «در جریان بررسی احراز صلاحیت». ⏪ ثانیا؛ فرمود: «به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشده»؛ نه «به برخی کسانی که صلاحیت داشتند». ⏪ ثالثا؛ حضرت رهبر در هنگام ایراد جمله‌شان، از باب تأکید که «مفعول» مورد نظر ایشان 👈افراد احرازصلاحیت‌نشده از سوی شورای نگهبان👉 است، «جریان عدم احراز صلاحیت» را نیز به عنوان «متمم» جمله ذکر کرده و حتی از باب تأکید بیشتر، ساختار عادی و طبیعی جمله‌ی مجهول(مفعول + متمم + فعل) را تعمدا به هم ریخته و به جای آنکه متمم را پس از مفعول بیاورند، ابتدا متمم جمله را بر زبان جاری کردند و سپس مفعول را؛ یک به هم ریختگی شگفت‌انگیز مشابه آیه‌ی ۲۴۹ سوره‌ی بقره: 👈👈«... إنّ الله مُبتَلیکم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنهُ فلیسَ منّی و من لم یَطعَمهُ فإنّه منّی الّا مَنِ اغتَرَفَ غُرفَةً بِیَدِه ...» 😔 رهبر «بصیر» و «فارسی‌شناس» انقلاب، همه‌ی این ظرافت‌ها را به خرج دادند؛ تا آنجا که حاضر شدند ساختار طبیعی یک جمله را به شکل آشکاری به هم بزنند تا شما بفهمید و چنین نکنید؛ اما با این حال باز هم شما نفهمیدید!!! و چنین کردید. ⚠️ ضمنا در نامه‌نگاری‌هایتان به رهبر ادیب و فارسی‌شناس و فارسی‌دوستمان، نهایت ادب را رعایت کرده و از واژه‌های فرنگی نظیر «کاندیدا» استفاده نکنید! ✍ابرشاگرد @HOWZAVIAN