eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
507 ویدیو
180 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 آرامش بدون طوفان قلم در دست نویسنده شفاست. آنگاه که به وقت پریشانی حرف هایت را میشنود؛ بی هیچ قضاوت و سرزنشی. آنگاه که بار سنگین روح و جسم خسته‌ات را به دوش میکشد؛ بدون هیچ منتی. آنگاه که حس امنیت و آرامشش تمام وجودت را فرا میگیرد؛ بدون هیچ چشم داشتی. قلم آمدنی است بدون رفتن. آرامشی‌ست بدون طوفان. حال خوشیست بدون بدحالی. شنونده ای است بدون قضاوت. رفیقی است بدون منت. امنیتی است بدون نگرانی. و در نهایت درمانیست برای تمام آلام. قلم من تمام دارایی من است. من ثروتمندم. ✍️ عارفه مرادی @HOWZAVIAN
🔅موفقیت فعال رسانه ای قم در جشنواره روایت جهاد 🔹حجت احسان‌بخش از فعالان رسانه ای استان قم با دریافت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول بخش رسانه متن حرفه ای جشنواره کشوری هنرواره روایت جهاد را کسب کرد. 🔹این خبرنگار قمی در مطلبی با عنوان «ایستاده در قم» به روایت استقامت محمد مداح روحانی جوانی که مرگ تراژدیک همسر باردارش در بیمارستان فرقانی قم ، سعه صدر او هنگام شنیدن این خبر و تلاشش برای حفظ روحیه بیماران کرونایی، عواطف و تحسین جامعه را برانگیخته بود، پرداخت. ........... 💐 تحریریه نویسندگان حوزوی و کانون مدادالفضلاء این موفقیت را به حجت الاسلام احسان بخش تبریک گفته، و موفقیت بیش از پیش ایشان را آرزومند است.💐 @HOWZAVIAN @FarsQom
✔️ثبت‌نام فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی خواهران و برادران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، جهت ساماندهی و صدور مجوز برای فعالیت در رسانه و فضای مجازی، از افراد ذیل ثبت‌نام می‌نماید: 🔸 مدیران کانال، پیج، گروه یا صفحه‌ی فعال و اثرگذار در فضای مجازی ♦️ تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ای ♦️ اساتید رسانه و فضای مجازی 🔹 ارزیابان تولیدات رسانه و فضای مجازی 🔸 فعالان رصد و پایش‌ فضای مجازی 🔹 محققان و پژوهشگران صاحب آثار(کتاب، پایان‌نامه، مقاله، سرمقاله و … در موضوع فضای مجازی)؛ ✅ امتیازات ثبت‌نام و گرفتن مجوز از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه ویژه فعالان متخصص در رسانه و فضای مجازی: ✉️ ارائه معرفی‌نامه به سازمان‌ها و نهادها 📍امکان همکاری به عنوان نماینده استانی 📍رایزنی با سازمان‌ها و نهادها در سطح کشور جهت واگذاری فعالیت‌های پروژه‌ای مرتبط به فعالان متخصص با پرداخت حق‌الزحمه مناسب 📌 زمینه‌سازی عضویت فعالان، در تشکل‌ها 📍بهره‌مندی از محتواهای تولید شده و ظرفیت انتشار حوزه‌های علمیه 📌 حمایت‌های مادی و معنوی مستمر و موردی از طرح‌ها و تولیدات رسانه‌ای و مجازی جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال ذیل مراجعه فرمایید: @hrasad ثبت‌نام: www.hrasad.ir @HOWZAVIAN
🖌قلم گوارا ستودنی است قلم و هرآنچه که با قلم وحیانی نوشته میشود. ستوده است آنکه قلم در دستم گذاشت تا لذت «بابا آب داد» را چشیدم. همان قلمی که استادش از روز اول آن را در بین دو انگشت شصت و سبابه ام قرار داد و سفیدی کاغذ را با سیاهی قلم پر کرد. نمره ی تمام، با برچسب آفرین، صدآفرین، مُهرِ تحسینِ سیاهه ام را تزیین کرد. مسیر رشد را به تدریج برایم مهیا کردند. گاهی فهمیدم و گاه با پرده ی غفلت از کنارش گذشتم. شجره ی طیبه، مدینه ی فاضله، خُلق حسن، و میوه های نایاب از ثمرات دستان معلم روزی ما شده است. با خواندن و نوشتن، قلم جان گرفت و به زرین، طلایی، روان و نویسا، روی کتیبه های کاغذی امروز سُر خورد. هرآنچه برازنده ی قلم است، گوارایش باد. صدای سُر خوردن قلم بر روی سفیدی ها، آهنگ دلنشینِ بهشتیان است. ✍ فاطمه وجگانی @HOWZAVIAN
💠 سردار فرهنگی ولی‌فقیه! ✍️ حسن ابراهیم‌زاده: 💢 علامه مصباح (ره) به دفاع از فرهنگ اسلام و انقلاب پرداخت و عرصه را بر غرب‌گرایان چنان تنگ کرد که مدعیان آزادی اندیشه و تحمل مخالف، حربه‌ای جز و این شاگرد امام و یاور رهبری ندیدند. ✅ او در گام نخست هر هفته از قم به تهران رفت و سخنرانی‌های قبل از خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران، مبانی لیبرال دموکراسی را با مبانی امام و انقلاب به چالش کشید؛ و لایه‌های زیرین و پشت پرده‌ی شعارهای به ظاهر زیبا و فریبنده غرب‌گرایان را آشکار ساخت. 🔺 اما این تنها سفر استانی این شاگرد امام و ولی‌فقیه نبود، او با شناخت عمیقی که از دین‌داری و روحیه‌ی انقلابی مردم داشت، سفر به استان‌های کشور را در برنامه‌ی دفاع فرهنگی خود از اسلام و انقلاب قرار داد. ✍ فرهنگ پویا @HOWZAVIAN
🔹چنان باش که ... 🔹دیشب طلبۀ رزمی‌کاری را دیدم که به شاگردانش با شور و نشاط حرکات رزمی آموزش می‌داد. من هم رفتار آنها را زیر نظر داشتم. استاد برای ایجاد شوق و انگیزه بیشتر یک لحظه تمرین را متوقف کرد و گفت: « وقتی طلبه شدیم به ما گفتند به گونه‌ای رفتار کنید که اگر مردم شما را دیدند بگویند ما هم دوست داریم طلبه باشیم؛ من به شما می‌گویم چنان تمرین کنید که اگر شخصی شما را دید بگوید:” من هم دوست دارم رزمی‌کار باشم“ هم توصیه‌اش به دلم نشست هم حُسن استفاده‌‌اش! ✍ مجتبی عادل پور، عضو تحریریه مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
🔻سه دیدگاه اصلی در اداره جامعه پساانقلاب در عرصه‌ی مدیریت جامعه با دو پرسش اساسی روبه‌روییم: ۱. اینکه اداره‌ی جامعه تحت نظر چه کسانی باشد؟ ۲. این مدیریت بر اساس چه مفاهیمی باشد؟ ۱. : معتقد است که هم در عرصه ی مدیریت و هم مفاهیم باید در چارچوب تمدن غرب و سازمانهای بین المللی برآمده ی از آن عمل کرد. نگاهی که به هضم و انحلال جمهوری اسلامی در نظام سلطه خواهد انجامید و دولت تدبیر و امید نمود حداکثری این دیدگاه است. ۲. : قائل به ما میتوانیم است ولی در عرصه ی مدیریت! یعنی مفاهیم همان مفاهیم غربی ضد هدایت و سکولار است با اجرای وطنی،جهادی و حزب اللهی! طرح جهش مسکن مجلس، نمونه بارز این نگاه است. به عبارتی ام الفساد آپارتمان سازی که راهبرد هبیتات و بخش یازدهم سند ۲۰۳۰توسعه پایدار است، قرار است بوسیله ی دولت و مجلس انقلابی عملیاتی شود‌! مثال ساده تر این عرصه مدیریت بازی بچه هاست که راهبرد اصلی این دوستان این است که اگر غرب بازی کامپیوتری فتح تهران را می سازد، ما گیم نت اسلامی! درست کنیم و بازی فتح تلاویو را بسازیم. ۳. : بر این باور است که بنای تمدن اسلامی جدید، هم در عرصه ی مدیریت و هم مفاهیم و نظریات باید برگرفته از آیات و روایات گرانقدر اسلامی باشد. دولت اسلامی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب دولتی است که به نظریات اسلامی عمل میکند. در این نگاه دار واسعه با حداقل ده تفاوت آشکار با آپارتمان سازی مطمح نظر است. یا فضای بازی کودکان اساسا در فضای حقیقی حیاط خانه، بازی با برادرها و خواهرها و همچنین بازی با حیوانات خانگی تعریف میشود. ✍ قاسم یزدانی مقدم @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کتاب‌های کودک و نوجوان مهجور واقع شده‌اند 🔸احمدی: 500نویسنده کودک و نوجوان داریم که حدود 80 نفر از آن ها به طور جدی کار می‌کنند. 🔹نویسنده کودک و نوجوان: نویسنده ها و کتاب های کودک و نوجوان به علت معرفی و تبلیغ نشدن، مهجور واقع شده‌اند. @irinn_channel ⁉️پ.ن: از آن پانصد نویسنده چند نویسنده دینی در حوزه کودک و نوجوان داریم؟ در این زمینه دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه برای تربیت نویسندگان تخصصی وظایف سنگینی بر دوش دارند. البته مطلع هستیم که چشم اندازی در این زمینه وجود ندارد، این را به راحتی می توان از سرنوشت شخصیت و ایده‌های مرحوم راستگو و نحوه مواجهه نهادهای دینی با آن نخبه بی بدیل عرصه کودک دریافت. @HOWZAVIAN
😔 روضه‌ی قلم 👈 در ارزش قلم و عمق تأثیر آن همین بس که خالق قلم در کتاب آسمانی‌اش به آن قسم می‌خورد و آن را می‌ستاید و از جایگاه ویژه آن در نشر افکار و اندیشه‌ها خبر می‌دهد. "و القلم و ما یسطرون" 🔸در بزرگی قلم همین بس که علم بیش از آنکه خود را مدیون عالمان و اندیشمندان بداند، می‌بایست خود را وامدار موجودی بداند که به او حق حیات داد و اجازه داد تا بر صفحه ماندگار تاریخ حک شود و البته که زبانمان از بیان و شرح نعمت‌هایش عاجز است. ⬅️ اگر شمشیر، اسلحه سرباز است و بدون آن توانائی دوام در میدان رزم را ندارد و بدون آن به دقیقه‌ای سر به نیست می‌گردد، باید گفت قلم، اسلحه اندیشمندان و عالمان است که بدون آن توان نبرد با جهل و نادانی را ندارند. آری همانطور که خوب جنگیدن منوط به استفاده صحیح و به‌جا از اسلحه و شناخت کافی از آن است، بالطبع بر عالمان فریضه است که برای نشر افکار و اثر گذاری مفید بر جامعه مخاطب خویش، به قلم و دنیای نویسندگی آشنائی داشته باشند. دقیقاً همان چیزی که در دنیای کنونی غرب شاهدش هستیم و در قالب یک رمان و یک کتاب داستانی، اندیشه‌های منحرف و جنسی و الحادی... انتشار می‌یابد. 🔰 قلم، بی‌شک معجزه بشریت است و می‌تواند انسان با نشاط و باهدف و امیدوار را به پوچی و یأس بکشاند و او را وادار به خودکشی کند؛ شبیه رمان‌های "هدایت" و "بوف کور"؛ همانطور که می‌تواند روح غیرت و عدالتخواهی را در روح مرده انسان ها بدمد و آنها را برای یک انقلاب بشوراند؛ شبیه "بی نوایان" ویکتور هوگو. ⭕️ غفلت از قلم از گناهان کبیره حوزویان است. عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و استعداد‌هایی که در این راستا وجود دارد باعث شده تا میدان برای رقاصی قلم‌های منحرف خالی شود. حوزه می‌توانست برای سطوح مختلف سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، دختران و پسران برنامه داشته باشد و با خلق آثاری فاخر، معارف الهی را در قالب هنر به نسل کنونی بیاموزاند؛ آن هم با زبان خودشان. اما آنقدر قلم را مورد بی مهری قرار دادیم که با تجربه می‌توانم ادعا کنم؛ سطح نویسندگی بسیاری از طلاب حتی از دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی هم پایین تر است؛ گویا این موجود مقدس شبیه همان بچه زیادی خانه شده است که هیچ کس محلش هم نمی‌دهد و از شدت یتیمی و تنهائی به ابتذال کشیده شده و به فرزندخواندگی "مؤدب پور"ها در آمده است. 🔻روضۀ "قلم" مفصل‌تر از آن است که بخواهیم در یک یادداشت خلاصه‌اش کنیم؛ اما به عنوان پیشنهاد خدمت تصمیم سازان حوزه، عرضه می‌دارم: با تخصصی کردن رشته‌ها و مهارت‌ها، اجازه ندهید استعدادهایی که در این حوزه هنری حرفی برای گفتن دارند عمر خود را به‌پای نظام فرسوده حوزه تلف کنند. به طلاب مهارت نویسندگی بیاموزانید و به نویسندگی به چشم یک واحد درسی نگاه کنید، با استخدام اساتید مبرز این رشته، سعی در پرورش نیروهای هنرمند کنید و همانطور که بر ارجاع ضمیرهای کفایه اصرار می‌ورزید، نسبت به تربیت طلاب در این حوزه هنری وسواس به خرج بدهید تا بلکه در آینده شاهد ظهور طلاب هنرمند باشیم. ✍ محسن مطلبی @HOWZAVIAN
🔺تذکار پنهان سالها باورم این بود کتاب‌های درسی، نافله‌ی نمازند. تا اینکه مشرف شدم مشهد، روز اول پا در صحن گوهر شاد نهادم‌. به رسم همیشه بلافاصله کتاب درسی‌ام را باز کردم‌ و در محضر عالم آل محمد بساط گدائی پهن کردم. تا اینکه نه فقط چشمتان بلکه انگشت‌‌تان نیز روز بد نبیند، جناب زنبورِ خوش سلیقه‌ای از بین آن همه زائر یک راست روی انگشت نازنین حقیر نشست و چنان نیشی نثارم نمود که نشاطم در صحن گوهرشاد مبدل به غم و کتاب‌ نقش بر زمین شد به همین جهت مشغول درد دل که نه بلکه مشغول بازگوئی درد انگشت، محضر حضرت شدم‌ و سر صحبتم با آقا باز شد..‌. هتل که آمدیم یکی از همراهان گفت شکی نیست که درس خواندن نیز عبادت است اما نباید موجب کوچک‌شماری زیارت و دعا شود، درست است درس خواندن و زیارتنامه خوانی هر دو مستحب‌اند، اما موقع حضور در حرم زیارتنامه را حتما بخوانید، ولو زیارت مختصر، سپس نماز زیارت و بعد از آن سر بر مُهر بگذارید و با سوز دل محضر مولایتان عرض نیاز کنید و از ایشان فهم و درک مطالب درسی را طلب کنید. آن وقت قوای علمی‌تان به برکت امام رئوف صد چندان خواهد شد. سپس خندید و گفت خواستم این مطالب را در صحن متذکر شود که جناب زنبور پیشدستی نمود و حواس شما از درس معطوف به امام کرد. مرضیه‌رمضان‌قاسم @HOWZAVIAN
🌱 رفتار مؤثر در تربیت قرآنی خدای متعال به حضرت موسی(ع) طرز برخورد موثر تربیتی در مقابل فرعون را اینگونه بیان میکند : فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّناً لَعَلَّهُ => با او به نرمى سخن گوييد، شايد 2 اثر بگذارد: 1️⃣ يتَذَكَّرُ ⬅️ پند گيرد 2️⃣ اوْ يَخْشى‏ ⬅️ يا بترسد ✍️ ﺭﻭﺯﯼ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﺍﺑﻮﺍﻟﺨﯿﺮ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﺍﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﺳﯿﺎﯾﯽ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺷﺖ. ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ﻭ لحظه ای ﺑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﮔﺮﺩﺵ ﺳﻨﮓ‌ﻫﺎﯼ ﺁﺳﯿﺎب ﮔﻮﺵ ﮐﺮﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻧﺶ ﮐﺮﺩ ﮔﻔﺖ: ﻣﯽ‌ﺷﻨﻮﯾﺪ؟ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﭼﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ؟ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻧﺶ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻧﻪ، ﻣﺎ ﭼﯿﺰ ﺧﺎﺻﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻨﻮﯾﻢ ﺍﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮﻡ، ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭﺷﺖ ﻣﯽ‌ﺳﺘﺎﻧﻢ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻢ( یعنی گندم درشت میگیرم آرد نرم تحویل میدهم ) ✅ یعنی اگر شما هم سخن درشت و تلخ و تند از کسی شنیدید، به او نرم و نازک پاسخ دهید؛ مانند آسیاب [2] 📖حضرت يوسف در زندان با مهربانى و ملاطفت، هم بندان خود را که با درشتی او را خطاب میکردند به توحيد دعوت میکند به آنها اینگونه فرمود => يا صاحِبَيِ السِّجْنِ این عبارت نشان از محبّت و عاطفه است ♦️در اثر این اخلاق و رفتار نيكوى او، زندانيان نيز شيفته و علاقمند به او شدند و به او پناه مى ‏بردند و در زندان از افرادی مشرك، انسان هایی موحّد ساخت 💦 نکته اخلاقی : این همه کدورت و دشمنی در جامعه و بین خانواده ها از درشتی در مقابل درشتی سرچشمه میگیرد باید سیستمی در وجودمان تعبیه کنیم که درشتی را به نرمی تبدیل کند و تحویل طرف مقابل داد که آثار این سخن لین و نرم این میشود که 👈 آمار دوستی را زیاد و دشمنی را کم میکند 🌺 امام علي(ع) مي فرمايد: عَوِّد لِسانِكَ لينَ الكلامَ .. يَكثُر مُحِبُّوكَ و يَقِلَّ مُبغضِوُكَ => زبان خود را به نرمي گفتار عادت ده تا دوستدارانت، بسيار و دشمنانت كم شوند[3] سخــن نرم گفتن ز فرزانگی است درشتی نـــــــمودن ز دیوانگی است 📚پی نوشت : 1)سوره طه/ آیه 44 2) اسرارالتوحید، محمد بن منور 3) غررالحکم ج2 ص 344 ✍ در این باره بیشتر بخوانید @HOWZAVIAN
🔹اندیشکده دین و حکمرانی برگزار می کند؛ 🔸رویداد دلیل؛ اولین رویداد نخبگانی حل مسائل حکمرانی با رویکرد دینی مهلت ثبت نام: 15 خرداد الی 25 تیر 1400 🔴 اگر می‌خواهید در حل مسائل بنیادین نظام اسلامی موثر و بخشی از ساختار جدید حل مسائل حکمرانی باشید، در این فراخوان شرکت کنید. ♦️ثبت نام در سایت رویداد: www.dinhokmrani.org جهت اطلاعات بیشتر به آیدی @mhsh1414 در ایتا پیام دهید. @HOWZAVIAN @din_hokmrani