eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
435 ویدیو
168 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ بدهکارعلی سلیمیان به رخت شعر که دارم به تن بدهکارم به واژه واژه تن بی‌کفن بدهکارم به روضه‌های عجیب حسین مدیونم به روضه‌های غریب حسن بدهکارم حسین گفتن من هم اگر حماسی نیست به این دیار، به این مرد و زن بدهکارم سری‌ست روی تنم سبز، خوب می‌دانم به خون سرخ شهید وطن بدهکارم همانقدَر که دم از شعر بی‌هدف زده‌ام به غزه، سوریه، لبنان، یمن بدهکارم به روز حشر چه خاکی به سر کنم، وقتی که هر شهید طلبکار و من بدهکارم؟ نبود درخور غارت متاع سالم من دلی شکسته به آن راهزن بدهکارم @HOWZAVIAN
☑️ بدن و تمدن حبیب الله بابایی، استاد حوزه و دانشگاه یکی از رخدادهای مفهومی در دورۀ مدرن، تقابل میان فرهنگ و تمدن بوده است که در آن تمدن امری مادی، و فرهنگ امری ذهنی و اخلاقی به حساب آمده است، در حالی که پیش از دورۀ مدرن و قبل از تقابل بین فرهنگ و تمدن، تمدن پیشرفت مادی و معنوی را به طور توأمان در بر می¬گرفت. تمدن می¬بایست علاوه بر ایجاد شرایط مناسب در زندگی، کمال روحی و اخلاقی را هم بوجود می¬آورد و این درجۀ از کمال، غایت نهاییِ تمدن محسوب می‌شد. به دیگر بیان طبیعت همواره ماهیت مزدوجی داشته است که درآن هم قوای طبیعی و هم خواسته¬های انسانی مدنظر بوده است و از این دو، نوع دوم (خواسته¬های انسانی) به رغم جلوه¬¬های بیرونیِ کمتر، به عنوان پیشرفت حقیقی محسوب می¬شد. در این نگاه سیادت عقل بر طبیعت و ماده، تقدم خالص محسوب نمی¬شد، بلکه باید عقل بر نوازع انسانی سیادت داشته باشد تا بعضی بعضی را به استثمار نگیرند، و از قوا و ابزارِ مادی علیه دیگران استفاده نکنند. پیشرفت در عالم ماده و ترقی در عالم انسانی، هر دو کار روحی است که در اوّلی روح در عالم ماده تصرف می‌کند و در دیگری روح در روح تصرف می¬نماید. از نظر آلبرت اشویتسر (در کتاب فلسفه الحضاره) پیشرفت مادی کمترین جوهر تمدن است که ممکن است آثار بد و یا خوب داشته باشد، و پیشرفت اخلاقی اصلی¬ترین جوهر تمدن به حساب می¬آید که همواره دارای آثار نیک و پسندیده است و ادعای تمدن زمانی صحت پیدا می‌کند که بین آنچه که جوهری است و آنچه که نیست تمایز ایجاد شود. اشویتسر از همین منظر، به نقد وضعیت گذشته و امروز تمدن مادی پرداخته و آنها را تهی از ارزش‌های اخلاقی و محکوم به غرایز انسانی می‌داند. هر قومی با تعصّبی که داشته است در پی کسب منافع اقتصادی، مادی و این‌جهانی خود بوده و فارغ از کرامت انسانیِ دیگران علیه دیگر تمدن‌ها تعدی و ستیزه‌گری کرده است، در‌حالی‌که پیش از این، امت‌ها حیات روحی خود را از حیات روحی همسایگانشان تفکیک نمی‌کردند. امروزه شعوب متمدن با تأکید بر تمدن قومی خود، طبع سلیم خود را از دست داده‌ و تابع غرایز شده‌اند. براین اساس، در وضعیتی که روح بربریت در موسسات تمدنی ما جریان یافته و نهادینه شده است، باید در پی روحی جدید و تحولی روحانی در دنیای امروز بود، ،باید دست به عملیات باطنی زد نه عملیات ظاهری، باید خُلق باطن را عوض کرد، و باید خود را به جهت معنایی و معنوی از نو تجدید کرد و تعارض میان امت‌ها را کمتر کرد تا تمدن حقیقی شکل بگیرد. @HOWZAVIAN
قابی برای سکوت دردی برای گریستن فرزندی برای آغوش چادری برای شهادت ✍️ علی اسفندیار @HOWZAVIAN
✏️پای آرمان‌مان، آرمان‌ها می‌دهیم... ▪️ ✍️ محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
💢 «فکرت» رسانه‌ای اندیشه‌ای، آزاد و با رویکرد اسلامی-انقلابی در حوزه‌ی علوم انسانی است. 💯 رسانه «فکرت» آثاری تحلیلی و مستدل در سه محور دین،‌ جامعه و سیاست تولید و منتشر می‌نماید. https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
این کانال برای معرفی سوژه‌ها و شناخت سر خط تحلیل دینی نخبگان حوزه و دانشگاه مورد تأیید است سوژه‌های تان را از مطبوعات و صفحات اجتماعی فعال دریافت کنید و برای بنویسید @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و نور خیر مقدم به اعضای جدید این صفحه تحلیلی_آموزشی 🌹🙏 امیدواریم در کنار هم با بهره‌گیری از ایده و دیدگاه‌ یکایک عزیزان حاضر در کانال نویسندگان حوزوی در مسیر پیشرفت فرهنگ و اجتماع خادم باشیم. این کانال به صورت جهادی و خودجوش اداره می‌شود؛ ایمان داریم با همفکری نخبگان و فرهیختگان این محفل محتوای ارزشمندی به دست مخاطبان عموم خواهد رسید. ✍️مدیر کانال @HOWZAVIAN
🌹انگشتر بی‌نگین نجستیم... ✍️ سرکار خانم صدیقه حسن‌زاده پ.ن: امیدواریم یادداشت‌های تان هم از راه برسد. @HOWZAVIAN
💥فکرِ برهنگی دستپخت کیست؟ ✍️ دانیال بصیر، فعال رسانه‌ای حوزه امروز صحبت‌های آرش حیدری در فضای مجازی وایرال شد و در بیاناتی شاذ و کم خردانه اظهار داشت که "به‌صراحت می‌گویم که برهنگی به معنای جنسی‌کردن همه‌چیز مسئله اصلی منتقدان این حرکت اعتراضی بوده است، نه فعالان آن. اتفاقا اینجا مسئله دارد وارونه می‌شود."؛ خواستم ابتدا به این سخنانش واکنشی نشان ندهم ولی وقتی دست به دست شدن کلیپ را در فضای مجازی دیدم بر آن شدم پاسخی داده باشم. باید بگویم؛ معضل این نیست که منتقدان و مخالفان شما اینگونه فکر می‌کنند یا نمی‌کنند، بلکه مسئله این است که از اولین روزهای این اغتشاشات، تمامی شعارهای شما و اعوان و انصارتان، سمت و سوی برهنگی داشته است و این نیازی به تحلیل و بررسی ندارد. به نظر می‌رسد به جای این فرافکنی‌ها و بجای این نظرات شاذ و نادر، افسارِ گسیخته افرادی که در کف خیابان و دانشگاه رها شده‌اند و تمامی همّ و غمشان به ثمر رسیدن این بیت است که " دوست دارم تا شبی مهمان آغوشت شوم/یا که همچون حلقه‌ای آویزه‌ی گوشت شوم" را بگیرید که جایی برای نظراتتان باقی بماند. در ضمن این نوجوانان و جوانانی که امروز در کف خیابان به دنبال انقلاب هستند و حضرتعالی و امثالهم نیز رهبری نهضت پوشالی را به عهده گرفته‌اید، قبل از آنکه شناختی به فلسفه اگزیستانسیالیسم و نظرات اسپینوزا داشته باشند، قبل از درکِ ادبیات، شعر، سینما، موسیقی، زیبایی و سیاست و فرهنگ و جامعه، گرفتار دنیای مجازی بودند که در دوران هشت‌ساله پرزیدنت روحانی، یله و رها شده بود و برهنگی و مسائل جنسی در ضمیر ناخودآگاه‌شان را چنان پر رنگ و پر اهمیت کرده که این بیانات نمی‌تواند تطهیری بر آن باشد. راستی فراموش نمی‌کنیم که این آدم‌ها، امروز بیشتر از هرچیزی، دستپخت و محصول تفکر لیبرالیستی است که پایه و اساس آن در دولت‌های کارگزاران، اصلاحات و اعتدال پی‌ریزی شد و سالیان سال ذهن و روح آنان را با همین اندیشه‌ها گروگان گرفتید. تفکر و اندیشهِ برهنگی محصول اندیشه شماست که لذا چه زیبا فرمود "گندم از گندم بروید جو ز جو" @HOWZAVIAN
. 😔 دلم روضه شد ✍️ دلنوشته حجت الاسلام سیدعبدالله هاشمی به یاد آرمان شهید و عزیز در فضای مجازی، فیلم اسارت تو را دیدم.انگار، شیری در میان کفتارها بودی.شبیه تصویر محسن حججی در شام. به یک ‌لحظه صدها احساس متفاوت، در دلم شکل گرفت. تعجب کردم، دل هم، مخلوقِ شگفتی است. به یکباره، دلم روضه شد.😔 پیکر برهنه تو و حرامیانی که تو را دوره کرده بودند، مرا به یاد علی‌اکبر انداخت که او را به خاطر بغض به امام علی می‌زدند؛ مثل تو که با بغض به پسرش مهدی و سربازی او می‌زدند. انگشتر خونین تو، روضه مکشوف قتلگاه بود. 🔗 متن کامل را در این صفحه بخوانید @HOWZAVIAN