eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
495 ویدیو
179 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊آشنایی با تکنیک‌های اقناع مخاطب؛ گواهی اجتماعی 🔸تأثیر گذاری و نفوذ به واسطه برای افراد نیازمند فرمول‌هایی است که بتواند اعتماد مخاطبان، کاربران یا مشتریان را جلب کند. این‌ جلب اعتماد میتواند برای دعوت به تماشای یک فیلم باشد یا خرید یک کالا یا حمایت از یک جریان سیاسی - اجتماعی. 🔹 گواهی اجتماعی به ما میگوید مواقعی که در انجام یک عمل یا اتخاذ تصمیم دچار هستیم، احتمالا تصور میکنیم که افراد پیرامون ما اطلاعات بیشتری در اختیار دارند. در واقع به تجربیات اکثریت و دیگران میکنیم. در واقع در دنیای حقیقی، افراد در مواقع تصمیم‌گیری، رفتار خود را بادیگران تطبیق می‌دهند. 🔸به طور کلی شش نوع گواه اجتماعی وجود دارد؛ ۱. کارشناسان: استفاده از توصیه مربوطه ۲. سلبریتی‌ها: استفاده و بهره گیری از چهره‌های مشهور و در تبلیغات، فراخوان‌ها، حمایت از یک رویداد یا جریان خاص ۳. کاربران: افرادی که در سایت مورد نظر عضو فعال هستند و بر اساس خود نظر میدهند. مثل تعریف مثبت یا منفی کاربران در شبکه‌های اجتماعی، سایتهای پخش فیلم و آنلاین شاپها ۴. گواه عمومی: هنگامی که گروه بزرگی از مردم تأیید و دنبال کنند. مثل داشتن هزاران مشتری یا میلیون‌ها دنبال کننده در پروفایل‌های . ۵. دوستان و آشنایان: توصیه، تأیید یا رد افراد فامیل و دوستان نزدیک ۶. نشان اعتباری: هنگامی که توسط یک چهره یا مهر تأیید داده می‌شود. مثل تیک آبی در اینستاگرام، گواهی افتخارات و مدارج، دستاوردها در مسابقات و جشنواره‌ها. 🌐 عصر تبیین @HOWZAVIA
🌱 فلسفه زیستن ✍️ سید عبدالله هاشمی هرچه بیرون از تو زیباست، فریباست. زیبایی،را در درونت جستجو کن. قدری نوشته‌ی کاشی های دلت را بخوان. ببین چقدر زیباست. خدا نامش را در نهایت زیبایی روی قلبت حک کرده است. چشمانت را بر آنچه زیبا می پنداری ببند تا زیبایی درونت را، ببینی @howzavian
📌 کشف حجاب یا نمایش حجاب ✍️ بابک شکورزاده داستان کشف حجاب افسار گسیخته بازیگران زن، ماهیت منافقانه این عناصر فاسد را نمایان کرده و گویای این است که حداقل برخی از این‌ها از اول هم اعتقادی به حجاب نداشتند؛ همچنانکه کتایون ریاحی با وقاحت به این موضوع اذعان داشته که از اول هم حجاب نداشته است. البته شاید تعبیر ریاکار و منافق به این گونه افراد نیز درست نباشد؛ چرا که نوع این جماعت اصولا پایبند به حجاب نبوده و نیستند و این موضوع پوشیده‌ای نیز نیست. با یک جستجوی ساده در فضای مجازی و اینترنت به راحتی خیلی مسائل نمایان بوده و هست. به قول معروف: «چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است» از طرف دیگر اگر به قبل از فتنه اخیر برگردیم، آیا این چیزی که این افراد در شرایط عادی به عنوان پوشش استفاده می‌کردند واقعا حجاب بود؟! اینکه صرفا چیزی را به صورت عاریه‌ای روی سرشان می‌اندازند که بعضا طاقت یک فوت هم ندارد و به راحتی از سرشان خواهد افتاد حجاب است؟! آرایش‌های کذایی و خودنمایی‌هایی که دارند کجایش با حجاب سازگاری دارد؟! اصولا چیزی که معمولا در فیلم‌های سینمایی و تئاتر شاهد هستیم خیلی با بی‌حجابی فرقی ندارد. فقط در مجموعه‌های تلویزیونی است که تا حدودی پوشش رعایت می‌شود و آن هم به خاطر ضوابطی است که در صدا و سیما هست، ولی در سینما و تئاتر وجود ندارد. این ساده‌انگاری است که به صرف اینکه بازیگری نقش یک زن محجبه را بازی می‌کند و از حجاب دم می‌زند فکر کنیم که این شخص الزاما مقید به حجاب است. اسمش روی خودش است: "بازیگر است و نقش بازی می‌کند. " بلایی که سر الهام چرخنده آوردند و اینکه چگونه او را بایکوت کردند نشان می‌دهد که حجاب چه جایگاهی در عرصه نمایش دارد! @howzavian
🔴 محاربه با امام زمان ✍️ عباس بابائی 🔸حکومت به معنای واقعی کلمه، استبدادی بود و وابسته؛ هرچقدر علیه ملت پنجه‌ی آهنین داشت، نسبت به انگلیس رام بود و گوش‌به‌فرمان! 🔸 «تقریباً هیچ» نکته‌ی مثبتی در کشور نبود؛ دانش و صنعت بومی، عزت و اقتدار ملی، حکام توانمند و مردمی، استقلال سیاسی و جغرافیایی. 🔸با همه‌ی اینها اما وقتی میرزا حکم تحریم تنباکو را صادر کرد، در حرمسرای ناصرالدین شاه قلیان‌ها نابودشد! شاه تا مدت‌ها از نوکران و چاکران تقاضای قلیان نکرد! این سیلی فقط گونه‌ی نوکر اجنبی را سرخ نکرد، بلکه در میانه‌ی راه مشتی‌شد سنگین و دهان استعمار را پرخون کرد. 🔸علت موفقیت این اقدام سه چیز بود: فریاد علماء، همراهی مردم و فتوای تحریم. فتوای «میرزای شیرازی» مشت نهایی بود؛ اما قبل از آن فتوا، «فریاد علما»یی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی، آشتیانی، فال‌اسیری، آقانجفی، مجتهدتبریزی، محمدتقی بجنوردی و... مردم را تا جایی به صحنه آورد که بعضی از تجار موجودی تنباکوی خویش را وسط بازار به آتش کشیدند تا به دست اجنبی نیافتد! کشاورزان زمین‌های زراعی را به آتش کشیدند! علمای اصفهان بر منابر و جلسات درس، خرید و فروش و استعمال تنباکو را حرام اعلام کردند و آن شد که حتی عربده‌کش‌ها هم دیگر دخانیات مصرف نکردند! 🔸تبعیدشدن علماء و درخواست‌ها از میرزا و به میدان آمدن پابرهنه‌ها محصولش شد: «بسم الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال توتون و تنباکو بأی نحو کان در حکم محاربه با امام زمان (عج) است. حرره الاحقر محمدحسن الحسینی» 🔸سوال مهم: امروز نظامِ حاکم، نظامی است مردمی‌ که استقلال و عزت و دانش و آبادانی و امنیت و... به ارمغان آورده است؛ به‌هیچ‌ عنوان سرسپرده‌ی استکبار هم نیست؛ اما چرا در عرصه‌ای به نام «اقتصاد» سالیان سال است که گره‌ها باز نمی‌شود؟ آیا «امام جامعه» راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد را ارائه نکرده است؟ آیا علمای بلاد وسط میدان نیستند و ذیل نگاه‌های «امام جامعه» فریادهای بهنگام سر نمی‌دهند؟ آیا مردم وظایف اجتماعی و اقتصادی و سیاسی خویش را به‌جای دلسوزان از دشمنان می‌گیرند؟! 🔸آیا مدیران و عالمان و مردمان، عدم‌تبعیت از نائب امام زمان را در عرصه‌ی اقتصاد، در حکم محاربه با امام زمان می‌دانند؟! پ ن: امروز سالروز صدور فتوای «میرزای شیرازی»(اعلی‌الله مقامه) است. @HOWZAVIAN
🏴 پیشوای صادقان ✍️ نوشتاری از استاد جواد محدثی (در آستانه ی سالروز شهادت صادق آل محمد علیه السلام)🥀 ای خورشید مدینه ی ایمان و دانش ! ای تجسم صبر و اخلاق و بینش! مکتب الهی تو به وسعت تاریخ است، کدام معلم را می توان نام برد که به اندازۂ تو تربیت یافته ی مکتب عترت داشته باشد؟ کدام حوزه است که شاگردی تو ،بر سر درِ آن نقش نبسته است ؟ کدام فقیه است که خوشه چین خرمن حدیث تو نیست ؟ کدام کتاب فقهی است که عطر صادقی ، از اوراق آن به مشام نمی رسد؟ کدام دانشمند است که وامدار علوم تو نیست؟ ای امام صادق! ای ناصر حقایق ! ای گرفتار ظلم منصور دوانق ! حیاتت ، حیاتبخش بود و شهادتت ، غمبار! چشمه ی جود و معدن علم و اسوۂ حلم بودی و بندۂ شایسته ی پروردگار. وارث علوم رسالت بودی و ترجمان معارف ناب قرآن. عطر و بوی محمد«ص» را می دادی ، و مهابت و شکوه او را داشتی و جلوۂ دوبارۂ علی بودی. اینک، هر که جعفری است ، وامدار مکتب توست و هر که صادقی است ، شیعه اهل بیت است. حق و صدق ، علم و فضل ، جود و کرم ، تقوا و زهد ، عفو و ایثار ، فتوت و احسان در کلام و سیره تو ، تجلی یافته است. شهادت مظلومانه ات، داغی است بر دل ، و مزار غریب تو در بقیع ، شاهدی است بر مظلومیت عترت پیغمبر. زود است که جهان ، به ژرفای علوم و بلندای اندیشه و وسعت نگاه تو پی ببرد. به امید روزی که دنیا ، سر خضوع بر آستان کمال و مقامت نهد و بشریت دست نیاز به طوبای حکمت و عرفانت برآورد! ✋🏼سلام خدا و عرشیان بر تو باد! @HOWZAVIAN
✅کشف حجاب جرم است یا تخلف؟ ✍️محمدرضا باقرزاده باید دید مبنای فقهی جرم انگاری چیست؟ و مبنای فقهی تخلف انگاری چیست؟ چهار ایده میتواند مطرح باشد: ۱. جرم باشد و تخلف نباشد ۲. تخلف باشد و جرم نباشد ۳. در موارد سیاسی امنیتی جرم یاشد و در موارد سهل انگاری و غفلت و‌بی تفاوتی تخلف باشد. ۴. در همه موارد جرم باشد و در عین حال امکان تخلف انگاری هم داشته‌باشد. 👈به نظر میرسد ایده چهارم راجح است چون سلب عنوان مجرمانه حتی در مواردی که شخص از روی اغراض سیاسی کشف حجاب نکرده باشد مبنای محکمی ندارد در حالی که تعریف جرم هم از نظر فقهی و هم از نظر حقوقی بر آن صادق است و لذا سلب عنوان‌قضایی از آن راحت نیست. اما با این حال با عنوان تخلف هم قابل جمع است. @HOWZAVIAN
. ▪️موجد مکتب جعفری و مجدد شرع مصطفوی ✍️انتشار یادداشت بانوی حوزوی، مخدره چمن خواه در روزنامه سراج https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/16188 @HOWZAVIAN
حمت و تحجر -نهایی.mp3
5.88M
🔰 حکمتانه | شماره 105 📻 حکمت و تحجر 🔹فرقان یک گروهک تروریستی و التقاطی بود. یعنی از هر مرام و مسلکی، چیزی برداشته بود. سرکرده فرقان یک طلبه جوان به اسم «اکبر گودرزی» بود. این آدم در ابتدا طلبه بود؛ اما خیلی زود حوزه را بوسید و گذاشت کنار. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 🎙گوینده:محمدحسین ناصری 📽کاری از تیم تولید فکرت 📎 شماره 104 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: 🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام |اینستاگرام @HOWZAVIAN