eitaa logo
نویسندگان حوزوی همدان
172 دنبال‌کننده
10 عکس
4 ویدیو
0 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان همدان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @majidrahimi_ir #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله النور
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ☑️ سه سال در سه دقیقه 👆👆👆 ✍ نگاهی اجمالی به فعالیت جهادی_رسانه‌ای نویسندگان حوزوی ✨ ما نویسندگان حوزوی از دل بی‌مهری‌ها سر برآوردیم و جوانه زدیم... 🍃حالا دیگر سبزتر می‌شویم، تنومند و پرجوهر... 🌱 و برای هر همسایه‌‌ای قلم می‌کاریم به بهانه‌ی درو کردن واژه‌های نور و معنا. تا تا می‌مانیم کنار هم... 🙏 صد سپاس از صبوری فرد فرد حاضر در این نوشته‌گاه همت و حمایت 1⃣ در کانال نویسندگان حوزوی 2⃣ در تحریریه مدادالفضلاء 3⃣ در تحریریه مجتهده امین 4⃣ در گروه نویسندگان جبهه انقلاب 5⃣ در قرارگاه کوچک جهاد روایت 🎞 تهیه و تدوین: مهدیار اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 @HOWZAVIAN
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈• ✍️ با آثاری از 1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق 3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز 4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب 5⃣مسجد؛ هسته‌ی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد 6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی 7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی 8⃣ مدت‌هاست که فراموش‌شده‌ای؛ ریحانه حاجی زاده 9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی 0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی 1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفه‌فرد 2⃣1⃣ مسجدِ جامعه‌ساز یا جریان‌ساز،زهرا کبیری پور 3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی 4⃣1⃣ مسجدِ انسان‌ساز؛بابک شکورزاده 5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر 6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز 7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم 🔸مجله نویسندگان حوزوی 🔹مجله افکار بانوان حوزوی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🟢اخلاق و سلوک استادی 🔸جامعیت داشتن استاد 🔹دانشگاه محل تعلیم و تربیت علمی، مهارتی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و بصیرتی است. به تعبیر مختصر دانشگاه پایگاه و جایگاه انسان‌سازی است. استادی می‌تواند به این رسالت عمل کرده و در راستای فلسفه وجودی دانشگاه حرکت کند که انسانی تک‌بعدی نباشد؛ بلکه حتی‌الامکان از جامعیت لازم برخوردار باشد. 🔻فی‌المثل کسی که جریان‌های سیاسی، فرهنگی، و فکری را نشناسد و از پیچیدگی‌های چنین موضوعاتی آگاهی نداشته باشد، چگونه می‌تواند به دانشجوی خود بصیرت دهد؟ چگونه می‌تواند او را به درستی تربیت کرده و راه درست را به او بنمایاند؟ کسی که خود از دنیای کوچک و خطی برخوردار باشد، چگونه می‌تواند چشمان دانشجویان خود را به دنیاهای بزرگ و چندوجهی و چند لایه‌ای باز کند؟ «او خویشتن گم است که را رهبری کند» 🖊 احمدحسین شریفی @howzavian_hamedan
سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند🌿 شما فرهیختگان گرامی می‌توانید ضمن معرفی کانال 📍یادداشت‌های کوتاه 📍تحلیل‌ مسائل روز 📍چکیده مقالات 📍خلاصه آثار 📍خاطرات تبلیغی خود را برای بارگزاری در کانال به آیدی زیر ارسال نمایید.🌹 @majidrahimi_ir 🌸 @howzavian_hamedan
تجلیل از اساتید حوزه علمیه همدان در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و آیت الله موسوی اصفهانی روز گذشته از اساتید حوزه علمیه همدان تقدیر شد. @howzavian_hamedan
پویش خاطرات تبلیغی مبلغان عزیز مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و... می‌توانند خاطرات جذاب و زیبای مکان‌های تبلیغی خودشان را در قالب خاطرات کوتاه بنویسند و برای ما ارسال نمایند، مطالب ارسال شده به نام مبلغان فرهیخته منتشر خواهد شد🌹 @howzavian_hamedan
پناه به مسجد در محل تبلیغیِ خودم یک روز نماز ظهرین مشغول خواندن نماز جماعت بودم که یه مرتبه مشاهده کردم یک جوانی فرار میکنه و به مسجد و بنده پناهنده شده، بعداز اتمام نماز ماجرا رو پیگیری کردم، متوجه شدم این جوان دچارِ اعتیاد هست به همین خاطر همسرش از ایشان شاکی شده و پاسگاه محل ایشان را خواسته دستگیر کنه ایشان به مسجد و روحانی محل پناه آورد، و از بنده خواست براش یه مهلتی بگیرم، بنده با مراجعه به مامور نیرو انتظامی که درب مسجد ایستاده بود براشون مهلت گرفتم و بعد اومدم پای درد دل این جوان نشستم،متوجه شدم درگیر اعتیاد است و همسرش ایشان و دوتا فرزندش رو رها کرده و رفته، خیلی خلاصه عرض کنم، بنده ورود پیدا کردم با همسرش صحبت کردم و این جوان رو هم متقاعد کردم که با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد دوباره به آغوش سلامت و جامعه برگردد، که خوشبختانه ایشان از دام اعتیاد رهایی پیدا کرد و همرشون دوباره برگشت به زندگی مشترک و الان ۵ سال است که ایشان ترک کرده و زندگی بسیار خوب و آرام و لذت بخشی دارند. این تنها یک فایده کوچکِ ارتباط با مسجد وروحانی است. ✍مرسلی از مبلغین شهرستان اسدآباد خاطرات تبلیغی خود را برای ما ارسال کنید: @majidrahimi_ir @howzavian_hamedan
قال الصادق عليه السلام: وِلايَتي‌ لِعَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ عليه السلام أحَبُ‌ إلَيَ‌ مِن وِلادَتي مِنهُ؛ لِأَنَّ وِلايَتي لَهُ فَرضٌ، ووِلادَتي مِنهُ فَضلٌ. 🖤 و دوستی من نسبت به علی بن ابی طالب(علیه السلام) برای من از من از او محبوب تر است، چون ولادت از او فضیلت است؛ لیکن ولایت او و واجب؛ ◾️شهادت امام صادق عليه السلام تسلیت... (ع) @howzavian_hamedan
🟢وای به روزی که بگندد نمک 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻درخواستی از مسؤولان محترم وزارت بهداشت و مسؤولان محترم نظام پزشکی کشور و همچنین مسؤولان محترم قضایی کشور در خصوص شراب‌خواری عده‌ای از پزشکان 🔸یکی از خبرهای شوک‌آور در چند روز گذشته این بود که عده‌ای از پزشکان و متخصصان کشور در یک تجمع مختلط و بدون رعایت حدود و مرزهای شرعی و اخلاقی، در شیراز دور هم جمع شده و به شرب خمر و انواع دیگری از ناهنجاری‌ها مشغول شده‌اند که در این میان وضعیت جسمی ۲۹ نفر از آنان به دلایلی (از جمله شرب خمر) وخیم شده و در نهایت یکی از آنها می‌میرد، برخی به کما می‌روند و برخی دیگر دیالیز می‌شوند و برخی نیز هنوز در بیمارستان بستری‌اند و .... 🔹همگان می‌دانیم که از نگاه اسلام شرب خمر از محرمات قطعی است. از جمله مهم‌ترین نکاتی که به عنوان فلسفه یا حکمت تحریم شراب‌خواری بیان شده است، «صیانت از عقل و شرافت و عفت و حیاء و انسانیت» است. به تعبیر دیگر، گفته شده است که شرب خمر موجب زوال عقل، عامل فسادهای عقیدتی و اخلاقی و جنسی و جسمی، و به طور کلی، کلید همه انواع شرور و فسادهای فردی و اجتماعی است. به عنوان نمونه: علیه السلام در بیان فلسفه احکام و ارزش‌های دینی می‌فرماید خداوند برای حفاظت از عقل (به عنوان فصل ممیز انسان از سایر حیوانات) شرب‌خمر را حرام کرد: «تَرْكَ شُرْبِ الْخَمْرِ تَحْصِيناً لِلْعَقْل‏» علیه السلام فرمودند: شُرْبُ الْخَمْرِ مِفْتَاحُ كُلِّ شَرٍّ؛ شراب‌خواری کلید همه بدی‌هاست. و علیه السلام درباره فلسفه حرمت شرب خمر می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى حَرَّمَ الْخَمْرَ لِمَا فِيهَا مِنَ الْفَسَادِ وَ بُطْلَانِ الْعُقُولِ فِي الْحَقَائِقِ وَ ذَهَابِ الْحَيَاءِ مِنَ الْوَجْهِ وَ إِنَّ الرَّجُلَ إِذَا سَكِرَ فَرُبَّمَا وَقَعَ عَلَى أُمِّهِ أَوْ قَتَلَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّه‏ ...؛ خدای متعال شراب را به دلیل «فسادی که در آن هست» و «تباه‌سازی عقل» و «ناتوان‌سازی آن در درک حقایق» و «از میان رفتن آبرو و حیاء» حرام کرده است. و زمانی که مردی مست می‌شود چه بسا به مادر خودش هم تجاوز کند یا بی‌گناهی را به قتل برساند....» 🔸مع الاسف دسته‌جمعی عده‌ای از پزشک‌نمایان کشور موجب بدنامی جامعه پزشکی و بی‌اعتمادی مردم به این قشر خدوم و تأثیرگذار در جامعه شده است. آنچه که این بی‌اعتمادی را تشدید کرده است این است که تاکنون تنها مواجهه رسمی مسؤولان مربوطه با این پدیده شنیع و فساد آشکار، پیام تسلیتی بود که رئیس علوم پزشکی جهرم برای یکی از تلف‌شدگان این جمع صادر کردند و در وصف او چنان نوشتند که گویا یک عارف الهی و عالم ربانی از دنیا رفته‌اند! 🔻به هر حال، کمترین توقع از مسؤولان مربوطه این است که اولاً، به صورت شفاف موضع‌گیری خود را در قبال چنین رفتار شنیعی مشخص کنند؛ ثانیاً، نحوه برخورد با این افراد را به صورت عمومی و آشکار اعلام کنند؛ ثالثاً، به مردم اطمینان دهند که از این به بعد اجازه طبابت به چنین افرادی نخواهند داد؛ و رابعاً، با اخراج همیشگی آنان از جامعه پزشکی، این لکه ننگ را از دامن مقدس طبابت و پزشکی ایران اسلامی برای همیشه پاک کنند. @howzavian_hamedan
📖 عکس جدید مقام معظم رهبری در کتاب خانه منزل شان... «هیچ چیز جای کتاب را پر نمی کند» این جمله حکیمانه‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند، بله اگر خوب فکر کنیم و تجربه کرده باشیم کاملاً درک می کنیم که روزنامه و مجله خواندن، از کانال علمی تلگرامی و ایتا و اینستاگرام مطلب خواندن، گوش دادن صوت سخنرانی، کتاب صوتی، گفتگوی علمی و مباحثه، مناظره، دیدن فیلم علمی و فیلم سینمایی آموزشی و محتوایی و... همگی جای خود، ولی برای عالم شدن و بهره مندی از علم بما هو علم و درک علمی، هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، کتاب هزاران سال سابقه دارد و روح کتاب یک چیز عمیق و قدیمی، اصیل و حقیقی است. مؤمن از کتاب حتی تا پیری و کهن سالی جدا نمی شود. از خداوند مهربان می‌خواهیم توفیق انس با کتاب و به ویژه کتاب های سازنده و متعالی را روزی همه ما قرار بدهد. ✍ سامان (جواد) ابوالقاضی 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
🌷يا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ🌷 💠 فرمود: ❇️ أكْثَرُ الْخَيْرِ فِي النِّسَاءِ. (۱) ✅ بیشترین خیرات و خوبی ها در زنها (و به وسیله آنها) صورت می‌گیرد. 📝 پ.ن: ✳️ الحمدلله که شديم جِیره خوار تو... 1️⃣ از جمله خیرات کثیر در زنها می‌توان به تولید نسل، تربیت انسان، تدبیر منزل و توسعه رزق و ... اشاره کرد. 2️⃣ احترام، عزت و سعادت اگر می‌خواهید، به مُلک قم، و بانوی ملکوتی اش بنگرید! بیش از هزار سال ملجأ شیعیان، بیش از هزاران فحل و فقیه خادم حریمش، بیش از صد ها هزار کتاب و اثر به برکتش برای هدایت و سعادت انسان‌ها چاپ و در جهان توزیع شده، و بیش از هزاران خير و برکت دیگر در این دنیا دارد، و در آخرت همه شیعیان بها شاعتش وارد بهشت می‌شوند. آری اینجا، چشمه ای از کوثر است، و شاید تجلی خود کوثر باشد، همانطور که امام صادق علیه السلام فرمود: ✅ و إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ؛ الحدیث. (۲) و همچنین فرمود: ✅ و تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ؛ الحدیث. (۳) و این حکایتِ خیرات و برکات همچنان باقیست. بیچاره‌های این دنیا، حامیان ززآ هستن که الگویشان عده‌ای ... در دنیای غرب است! پس أین تذهبون أيها ... ؟ 📚 المنابع: ۱. من لا يحضره الفقيه، ج۳، ص۳۸۵، ح۴۳۵۲. ۲. بحار الأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶، ح۴۱. ۳. بحار الأنوار، ج۵۷، ص۲۲۸، ح۵۹. ✍مهدی عسکری ••••••••••✾🌸•🌺•🌸✾•••••••••
🔶 عالم از مرقد علیه‌السلام 🔶 در کتاب خود در شرح حال می‌نویسد: و ما حلت بی شده فی وقت مقامی بطوس فزرت قبر علی بن موسى الرضا (صلوات الله على جده وعلیه) ودعوت الله إزالتها إلا واستجیب لی وزالت عنی تلک الشده، وهذا شیء جربته مراراً فوجدته کذلک، أماتنا الله على محبه المصطفى وأهل بیته (صلى الله علیه وعلیهم أجمعین) زمانی که در بودم، هر گاه مشکلی برایم پیش می‌آمد، قبر علی بن موسی الرضا [صلوات خدا بر جدش و بر او باد] را می‌کردم و از خداوند رفع آن مشکل را می‌خواستم؛ خداوند دعایم را اجابت می‌کرد و آن مشکل رفع می‌شد. این مسأله‌ای است که بارها آن را تجربه کرده‌اند و همین اتفاق افتاده است. خداوند ما را بر محبت مصطفی و خاندانش بمیراند. 📚 الثقات ج۸ ص 457 ✍️محمد شهبازی eitaa.com/sheikh_mahdi_shahbazi315 @howzavian_hamedan
سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند🌿 شما فرهیختگان گرامی می‌توانید ضمن معرفی کانال 📍یادداشت‌های کوتاه 📍تحلیل‌ مسائل روز 📍چکیده مقالات 📍خلاصه آثار 📍خاطرات تبلیغی خود را برای بارگزاری در کانال به آیدی زیر ارسال نمایید.🌹 @majidrahimi_ir 🌸 @howzavian_hamedan
🟢علم نافع، علم مولد و جامعه دانش‌بنیان احمدحسین شریفی 🔸در روایات و ادعیه اسلامی تأکید ویژه‌ای بر «علم نافع» شده است. خطاب به فرزندشان امام حسن علیهما السلام می‌فرمایند: وَ اعْلَمْ أَنَّهُ لَا خَيْرَ فِي عِلْمٍ لَا يَنْفَعُ؛ در دانشی که سود ندارد، خیری نیست. مسأله علم نافع در نظام ارزشی اسلام تا آنجا اهمیت دارد که از دعاهای همیشگی (ص) در تعقیبات نماز این بود که: اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عِلْمٍ لَا يَنْفَع‏؛ پروردگارا از علمی که سود نداشته باشد به تو پناه می‌برم» 🔻از اینجا دانسته می‌شود که هر دانشی لزوماً «خوب» نیست؛ علم ذاتاً ارزشمند نیست؛ علمی که برای فرد یا جامعه اسلامی ضرر داشته باشد و یا حتی نفعی در پی نداشته باشد، در نظام ارزشی اسلامی، «فاقد ارزش» و حتی ممکن است «ضدارزش» باشد. 🔹علم نافع، یعنی علمی که برای فرد یا جامعه اسلامی سودمند باشد. علمی که جامعه را عالم‌تر و آگاه‌تر کند؛ علمی است که صرفاً در ذهن و ضمیر عالم باقی نماند یا در لابلای کتاب‌ها و کتابخانه‌ها دفن نشود. توضیح آنکه یک علم ممکن است برای فردی خاص، نافع باشد، اما زمانی می‌تواند برای جامعه نافع باشد که سطح دانش و هنر و صنعت مردم را هم بالاتر بیاورد؛ یعنی علمی در خدمت شکل‌دهی به یک «جامعه دانش‌بنیان» باشد. 🔸به تعبیر دیگر، ممکن است تک‌تک آحاد مردم، عالم و دانشمند باشند، اما «جامعه»، جامعه‌ای «دانشمند و دانش‌بنیان» نباشد. و این در جایی است که دانش‌های افراد دانش‌هایی مولد نباشد، میزان دانش جامعه زمانی بالاتر می‌رود که دانش تک‌تک دانشمندان به درستی در میان سایر افراد جامعه توزیع شده باشد و این جز با کاربست دانش در جامعه و صنعت ناشدنی است. «کاربست دانش» موجب می‌شود دانشی که علی‌القاعده در اختیار تعداد قلیلی از افراد است، در اختیار جمع کثیری قرار گیرد. کاربرد دانش موجب می‌شود «جامعه‌» دانشمندتر و عالم‌تر شود. 🔻اما باید توجه داشت که دانش وقتی در محصول، نمایان می‌شود که افرادی باشند که توانایی کاربردی‌سازی آن را داشته باشند. 🔹براساس پایگاه استنادی WOS رتبه علمی ایران در سال ۲۰۲۱، ۱۷ بوده است اما رتبه تولید «علم فناورانه» ۲۷ بوده است. یعنی ما ده پله در تولید علوم فناورانه، و علوم و دانش‌های کاربردی نسبت به تولید علوم محض، عقب هستیم. این نسبت مع‌الاسف در حوزه علوم انسانی بسیار نگران‌کننده‌تر است. و این نشان می‌دهد که ما باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه دانش‌‌های کاربردی یا کاربست دانش داشته باشیم. @howzavian_hamedan
💠 انصاف یک نویسنده ▫️عبدالحسین زرین کوب در چاپ نخست از کتاب دو قرن سکوت از ایران باستان مبالغه آميز دفاع کرد به طوریکه باعث خوشحالی و همراهی برخی زرتشتیان و باستان ستاهای افراطی شد اما شش سال بعد، در سال ۱۳۳۶ ضمن اصلاح و نوشته‌ی پیشین، در مقدمه‌ی چاپ دوم، به بازگشت از موضع قبلیش تصریح کرد. 🔹در مقدمه (ص ۱۹- ۳۰) چنین می‌گوید: " در جایی که سخن از حقیقت جویی است چه ضرورت دارد که من بیهوده از آنچه سابق به خطا پنداشته‌ام دفاع کنم و عبث لجاج و عناد ناروا ورزم؟ از اینرو، درین فرصتی که برای تجدید نظر پیش آمد، قلم برداشتم و در کتاب خویش برهرچه مشکوک و تاریک و نادرست بود، خط بطلان کشیدم بسیاری از این موارد مشکوک و تاریک جاهایی بود که من در آن روزگار گذشته، نمی‌دانم از خامی یا تعصب، نتوانسته بودم به عیب و گناه و شکست ایران به درست اعتراف کنم. در آن روزگاران، جنات روح من از شور و حماسه لبريز بود که هرچه پاک و حق و مینوی بود از آن ایران می‌دانستم و هرچه را از آن ایران - ایران باستانی را می‌گویم - نبود، زشت و پست و نادرست می‌شمردم. در سالهایی که پس از نشر آن کتاب بر من گذشت و در آن مدت، دمی از کار و اندیشه و در باب همین دوره از تاریخ ایران، غافل نبودم، در این رای ناروای من چنان که شایسته است، خللی افتاد. خطای این گمان را که صاحب نظران از آن غافل نبودند دريافتم و درین فرصتی که برای تجديد نظر در کتاب سابق دست آمد لازم دیدم که آن گمان خطای تعصب آمیز را جبران کنم " پ‌ن: البته امروز عده‌ای هستند که همچنان به نسخه اول دو قرن سکوت احتجاج می‌کنند و در برابر اینکه خود مولف به اشتباه خود واقف بوده است، سخت مقاومت می‌کنند. منبع: مقدمه دوقرن سکوت، عبدالحسین زرین کوب دانیال بصیر @howzavian_hamedan
نوشدارو در مجلس ختم سهراب چند سطر راجع به مجلس آینده و زنان واقعیت این است که بیانیه‌ها و تلاش‌های شب انتخاباتی ما فعالان موسوم به حوزه ، نوشدارو در مجلس ختم سهراب است. علیرغم اینکه بی‌شک و بی‌تردید موضوع جنسیت و زن یکی از معدود موضوعات اصلی، کلان و در صدر انقلاب اسلامی است، با مجلسی روبرو خواهیم شد که تا حد بسیار زیادی با این موضوع غریبه است؛ آن‌هم غریبه‌ای مدعی که از پایگاه‌ها و خاستگاه‌های غلط با خودعلامه‌پنداری درصدد حل «مسائل» زنان هستند. پیشاپیش هم روشن است که این مسائل به جای اینکه مسائل زنان باشند به مسائل خانواده و حجاب آن‌هم در خوانشی که می‌دانیم تقلیل یافته‌اند. نه اینکه بخواهم در پیشرفت و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، همه‌ی امیدها و نیروها را به شورای اسلامی تحویل ببرم یا آن را بیش از حد جدی بگیرم، اما به هر حال ما فعالان یا پژوهشگران موسوم به این حوزه، به خاطر خیلی خطاها و کاستی‌ها هیچ اقدام ایجابی برای مجلس بعدی نکردیم و قاعدتاً در این باره مسوولیم. تاسف‌بارتر اما اینکه این مجلس در فرض غیاب خانم فاطمه قاسمپور حتی پرچمدار و علمداری ندارد که بخواهد منطق اصولی انقلاب اسلامی را درباره چ جنسیت و ظرفیت زنان به خانه ملت یادآوری کند. اگر چه ایشان در مجلس فعلی هم با موانع متعددی در درون مواجه بود اما در مجلس آتی در فرض نبود ایشان باید بسیار بیشتر نگران فرداهای جمهوری اسلامی باشیم. این دود اول زنان و بلافاصله خود را آزار خواهد داد. با همه این احوال ما آنجایی جا خوردیم که بازی را ساده گرفتیم و شب (دور اول) در برابر سم‌پاشی سازمان‌یافته جریان‌های نومتحجر علیه فاطمه قاسمپور متحیر ماندیم. سیاه‌نامه‌هایی که علیه ایشان منتشر شد باری دیگر ثابت کرد متحجرین یا آلودگان به اندیشه‌های عقب‌مانده حسابی اهل قدرت و مناسبات و محاسبات آن هستند. برنامه‌ی آنها هم این است که زنانی که حرف دارند را طرد کنند و به جای آن‌ها زنان ناتوانی را که تابع و مطیعند به مضحکه‌ی بلا بکشانند تا فردا پوستین ریا را کنار زده و بگویند «این هم از زنان»! القصه مجلس آینده دست کم به یک پرچمدار یا حتی تک‌شمشیرزن احتیاج دارد. افق گشاده‌ای پیش روی خانم دکتر نیست اما همین فرصت را نباید از دست داد. ممکن است حقیر نکاتی در جزییات داشته باشم اما در این موقف قاطعانه از ایشان حمایت می‌کنم. @Mahdi_Takallou ✍️مهدی تکلو @howzavian_hamedan
💢مرگ قلم ▪️وقتی مدتی می‌نویسی و بعد فرصت نوشتن نداری. 🔻مردابی از واژگان در ذهنت پدید می‌آید. 🔻بوی خوشایندی از افکارت به مشام نمی‌رسد و احساس می‌کنی که ذهنت منقبض شده و آن پویایی سابق را ندارد. ▪️نوشتن جریان بخشی به تفکرات و اندیشه‌هاییست که اگر در مخزن ذهن بمانند تبدیل به خوره می‌شوند و آن ذهن روشن و پویا را به تاریکی و سکون می‌کشانند. ❓اما چه می‌شود که قلم از دست نویسنده به زمین می‌افتد؟ ❓مگر این قلم مانند اسلحه برای نویسنده نیست؟ ❓مگر جز اینست که نویسنده با قلمش ظهور می‌کند و به مقام هادی و راهنما برای جامعه نایل می‌آید؟ ❓پس چرا زمانی مرگ قلم رقم می‌خورد و نویسنده از رسالتش دست‌ می‌کشد و قلم را رها می‌کند؟ ▪️شاید یکی از علت‌های مرگ قلم، اشتغال نویسنده به کاری غیر از رسالتش باشد. ▪️علت این اشتغال به غیر هرچه هست موجب مرگ قلم است و بعد از قلم نوبت به مرگ تعالی و پویایی جامعه می‌رسد. 🔹فقط به یک توصیه بسنده می‌کنم که اگر نویسنده‌ای را در حال نوشتن دیدید بگذارید تا بنویسید و اورا به چیزی مشغول نکنید؛ اگر دلتان برای آینده می‌سوزد. ✍️مصطفی گودرزی @howzavian_hamedan @toolid_mohtava