eitaa logo
نویسندگان حوزوی خراسان
436 دنبال‌کننده
933 عکس
147 ویدیو
24 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان خراسان رضوی است. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✒✒✒ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @Saleh117 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
خوانش مجاهدت های علمی علامه سیدجعفر مرتضی ✍️ معاون فرهنگی و زیارت استانداری خراسان حجت الاسلام والمسلمین چهارمین سالگرد علامه سید جعفر مرتضی عاملی به اهتمام جامعة المصطفی العالمیه مشهد و همکاری آستان قدس ،دانشگاه ادیان و دانشگاه فردوسی در مشهدالرضا برگزار شد. در عظمت خدمات و جایگاه شخصیت آیت الله جعفر مرتضی اگر فقط فهرست تألیفات و آثار منتشر شده ایشان ملاحظه شود یک سند وزین و درخشان از مجاهدت‌های این عالم بزرگوار مشاهده خواهد شد ،حداقل ۶۰ عنوان کتاب که از منابع اصلی در تاریخ اسلام و سیره اهل بیت علیهم السلام و معارف اسلامی با معتبرترین مدارک و مستندات می باشد کمترین اطلاع از دو اثر ماندگار این محقق گرانمایه اسلامی یعنی کتاب الصحیح من سيرة النبى صلي الله عليه و آله در ۳۵ جلد و با ذکر حدود ۱۷۰۰ مرجع علمی و تالیف کتاب سیره امام امیرالمؤمنین علیه السلام در ۵۳ جلد دو نشان است که به تنهایی می تواند بیانگر خدمات و موقعیت ممتاز علمی ایشان باشد. از مهمترین ویژگی های این اندیشمند برجسته اسلامی اندیشه و بصیرت عمیق و دقیق دینی بود که الحمدالله برخوردار بود ،پس از جنگ ۳۳ روزه سفری به لبنان داشتم و توفیق شد خدمت شان برسم در مسیر وعده ملاقات، از راهنما پرسیدم به مدرسه آیت الله جعفر مرتضی می‌رویم؟پاسخ شنیدم خیر ،وعده در منزل استاد است و در ادامه گفت :مدرسه و کتابخانه حاج آقا در جنگ ۳۳ روزه مورد هجمه قرار گرفت و کتابها و کتابخانه در آتش سوخت و... دقایقی بعد در ضاحیه در یک واحد آپارتمانی خدمت علامه جعفر مرتضی رسیدم بعد از احوال پرسی و ابراز لطف ایشان گفتم :در مسیر که می آمدم با خبر شدم کتابخانه شما در جنگ سوخته است آیا کتابخانه مدرسه بوده یا کتابخانه و کتابهای شخصی شما بوده ؟استاد فرمودند هم کتابهای کتابخانه مدرسه بود هم کتاب‌های شخصی و همه دست نوشته های علمی ام و در ادامه گفتند در زادگاهم در روستایی در جنوب لبنان هم منزلی داشتیم و بخشی از کتاب‌هایم آنجا بود آن مکان هم مورد تهاجم واقع شد و همه کتاب‌ها سوخت و از بین رفت .بدون تامل و سریع گفتم حاج آقا خیلی واقعه سخت و تلخی بوده و غیر قابل تحمل در پاسخ آیت الله جعفر مرتضی فرمودند :سخت بود، تلخ بود اما غیر قابل تحمل نبود پرسیدم چطور؟در پاسخ از ایشان اینگونه شنیدم : حملات نظامی و آتش و گلوله هایی که در جنگ ۳۳ روزه دیدیم پایانی جز نابودی شیعه در لبنان متصور نبود لذا فتح و پیروزی مقاومت که حاصل شد این خسارات و سختی ها را قابل تحمل ساخت .در یک لحظه ضعف خودم را درک نمودم و همزمان تصویری دقیق از یک عالم انقلابی با افتخار و دارای بصیرت دینی و سیاسی در آخرین سفری که به مشهد مقدس داشتند و شرایط خیلی سخت بیماری سرطان را تحمل می کردند با مدیریت و ملاحظات فرزند خدوم و فاضل ایشان حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مرتضی به زیارت مضجع منور امام رضا علیه السلام مشرف شده بودند به دلیل وضعیت بیماری تقریبا این سفر بی اطلاع از علما و مسولین و... بود فقط بنده موفق شدم که در مجمتع ولایت خدمت علامه برسم در یک لحظه دو صحنه عجیب مقابل چشمانم مشاهده نمودم یکی جسم نحیف و رنجور و ضعیف استاد بود و صحنه دوم کتابهای زیادی که در اتاق بود و دقیقا در سفر کوتاه و زیارتی مشهد و در دوران بیماری سخت مجدانه اهتمام به تتبع و پژوهش داشتند و این تابلویی شد از مجاهدت های علمی آیت الله جعفر مرتضی در مراسم چهارمین سالگرد با تعجب تمام علما، اساتید، محققان، نخبگان، متولیان، چهره های مشهور از خادمان اندیشه و دین و مدیران حوزوی و فرهنگی و دانشگاهی خراسان حضوری دیده نشد و این اگر در نقص و ضعف در اطلاع رسانی، هماهنگی و دعوت است که بعهده متولی اصلی برگزاری مراسم است ولی اگر در این بخش کوتاهی نبوده اشکال مهمی است که متوجه مخاطبان مرتبط می باشد. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
نیایش، ضرورتِ نفسِ آدمی.pdf
245K
🖋 یادداشت سر کار خانم معصومه عسکری نیا عضو هیات تحریریه نویسندگان حوزوی خراسان ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📌بیاین یکم دربارش صحبت کنیم...!! ✍ سیده بی بی اسماء حسینی، طلبه حوزه علمیه طوبی و عضو هیات تحریریه نویسندگان حوزوی خراسان این روزها تقریب در همه ی فضای مجازی صحبت از هوش مصنوعی است و این موضوع جدید طرفداران زیادی دارد از جمله خودم ؛ شب گذشته در حین وب گردی به موضوعی مربوط به هوش مصنوعی برخوردم ، آن هم طراحی چهره ی زوج ها از نظر هوش مصنوعی اما با تصاویری که دیدم مطمئن شدم یک جای کار می لنگد همانطور که میدانید سیستم تشخیص چهره ، سیستمی است که بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری عمیق(Deep Learning) قادر به شناسایی چهره افراد با دقت بالا می شود. و در باز شناخت تصویر یک چهره ، تصویر ورودی با توجه به اطلاعات موجود در بانک اطلاعات ، مورد شناسایی قرار می گیرد. با این تفاسیر ما می دانیم که این تکنولوژی الگوریتم و اطلاعات اولیه ای برای طراحی چهره ها دارد. حال موضوع قابل درنگ برای من این است که هوش مصنوعی چرا چهره ی مردم فلسطین را با ظاهر یهودی آورده ؟ مگر کنعانیان مجاور شبه جزیره عربستان نبودند که به مدت پنج هزار سال در فلسطین زندگی میکردند ؟ درست است که یهودیان هفتاد و پنج سال قبل این سرزمین را اشغال کردند اما هفتاد و پنج سال کجا و پنج هزار سال کجا؟ یا در تصویر دیگری که آنجا وجود داشت چهره ی مردم افغانستان طوری طراحی شده بود که اگر کسی نداند فکر میکند پشتو یا افغان ها در کشور افغانستان اصیل هستند ، درحالیکه که بت های بامیان ( یکی از آثار باستانی افغانستان) حکایت از تمدن پنج هزار ساله ی زرتشتیان و مردمان آریان در افغانستان می کند. مردمی که در طول تاریخ یکتا پرست بودند و از شرافت نسب برخوردار هستند تنها قشری که الان در افغانستان شیعه مذهب است و هم اکنون متاسفانه آواره ی کشورهای همسایه شده ، برای من مهاجر افغانستانی مسئله ی دردناک اینجاست که هوش مصنوعی با آن همه سر وصدایش مردم پشتو را اصیل معرفی کند کسانیکه دست نشانده ی انگلیس بودند و درحال حاضر از بنیادگرایان وهابی ، فارسی ستیزی شان در یک سده ی اخیر بماند که مفصلا جای بحث دارد. خلاصه اینکه استعمار همچنان ادامه دارد مانند جنگ نرم باید کم کم بگوییم استعمار نرم . . . ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا رسول الله تو مقصد آیینه داران تماشایی تو سر پناه روح های خسته از تبعیدی تو گنج پنهانی ...که معصومانه زیبایی...! ✍نویسنده؛ زهرا رحمانی ─┅═༅𖣔📚𖣔༅═┅─ https://eitaa.com/Maktabe_eshgh_14 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
صدایی می‌شنوم صدای قدم هایی آرام و با وقار قدم هایی که قرار است لباس ، ، و را از تن بشریت در بیاورد و لباس ، ، ، و رابر قامت بپوشاند آخر او است او رسول مهربانی هاست او است… 🌱🍃 ✍ نویسنده؛ علیرضا کیقبادی ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔸دوگانه اخلاق و ضد اخلاق ✍ علی کردانی چرا اخلاق‌مداری در حوزه‌های علمیه، آن هم در نگاه طلاب علوم دینی به انزوا کشیده شد؟! گفتارهای اخلاقی در دستگاه معنویت، با سرعت به‌سوی تناقض‌های اخلاقی می‌شتابد، تا آن‌جا که این دوگانه «سخن و عمل» در دید مردم و حتی طلبه‌ها نمایان است. 📌متن کامل در خبرگزاری رسمی حوزه 💠 وحدت ذخیره جاوید ✍️ یادداشت حجت الاسلام امین بهرامی به مناسبت ۱۷ ربیع الاول در پایگاه اجتماعی خط شهر 🔗 متن کامل در این صفحه ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
✍ شاعر؛ فاطمه کرمانی، طلبه مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
کمک به برادر دینی ✍ وَ عَن أبِى الحَسَن عليه السلام: مَنْ قَصَدَ اِلَيْهِ رَجُلٌ مِنِ اخْوانِهِ مُسْتَجيرا بِهِ فى بَعْضِ اَحْوالِهِ فَلَمْ يُجِرْهُ بَعْدَ اَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ، فَقَدْ قَطَعَ وِلايَةَ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ.(بحار الانوار، ج 72، ص 181.) امام رضا عليه السلام فرمود: كسى كه يكى از برادران دينى اش براى كارى به او پناه آورد ولى او، با آنكه مى تواند، پناه ندهد و كارى برايش نكند، رشته ولايت خداى متعال را بريده است. برادری در ادبیات دین فقط به برادران تنی اطلاق نمی شود مفهومی وسیع تر دارد و در جایی که دو مومن و مسلمان توجه ویژه به یکدیگر دارند و با مهر و محبت به‌فکر کمک و گره گشایی از کار و مشکلات همدیگر هستند عنوان برادر دینی شامل آن می شود. وظیفه ای که برادران دینی نسبت به یکدیگر به عهده دارند رفتاری شبیه برادران تنی است که بر اساس مهر و محبت خونی و خویشاوندی تلاش می‌کنند از هم حمایت کرده و یاری رسان در سختی ها و دشواری های زندگی باشند. آنچه مورد تاکید امام است رسیدگی به یکدیگر در زمان سختی و مشکلات است بر این اساس اگر کسی توان یاری داشت و نسبت به برادر دینی خود وظیفه اش را انجام نداد مورد مؤاخذه قرار می گیرد چرا که این وظیفه ای است که خدا بر اساس ولایتی که بر انسان دارد به عهده‌ او قرار داده و اگر انجام وظیفه نکند رشته ولايت خداوند بر خود و نظر خیر و رحمتش را قطع می کند. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌
اتباع افغانستانی ✍️م.ع/ فعال رسانه و ارشد علوم اجتماعی دانشگاه رضوی حضور پر رنگ افغانستانی ها این روز ها به شدت نقل محافل سیاسی اجتماعی کشور است. اغلب مردم نیز معتقد به برخورد سخت با اتباع این کشور در ایران و اخراج ایشان هستند و یک احساس جمعی در حال تزریق است که بسیاری از امکانات کشور را ایشان تصاحب نموده اند و در حال بلعیدن آن هستند. قصد نسخه پیچی راحت و بی دردسر یا قضاوت در این فقره را ندارم، اما مسئله اتباع افغانستان مسئله ی ساده و دم دستی نیست. از سویی حجم بی شمار مهاجرین غیر قانونی می تواند کشور را با مشکلات فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی مواجه سازد، همانگونه که در چند سال اخیر در حوادث امنیتی و بزهکاری های اجتماعی کاملا مشهود بوده است. اما در کنار این حواشی به این نکته نیز باید توجه داشت که بسیاری از اتباع افغانستان از نظر زبانی ، نژادی، فرهنگی ، مذهبی و حتی آرمان های سیاسی، آمیختگی بسیار زیادی با ایرانیان دارند. بخش قابل توجهی از اتباع افغانستان متولدین ایران هستند و خود را بخشی از بدنه جهان اجتماعی ایرانی - اسلامی می دانند. همین دیدگاه نیز سبب شده است در بسیاری از چالش های تاریخی انقلاب اسلامی حاضر به پرداخت هزینه باشند. شهدای افغانستانی دفاع مقدس و مدافع حرم، مشتی از خروار این مسئله اند. این در حالیست که همین بخش از بدنه ی معتقد و نزدیک به فرهنگ ایرانی، از داشتن بسیاری از اولیات زندگی در ایران محرومند و حتی اجازه داشتن یک گواهی نامه ساده را نیز ندارند. ساماندهی امور اتباع از واجبات این روز های جمهوری اسلامی است. با ساماندهی و برنامه ریزی صحیح مسئله ای که امروز از پر مخاطره ترین مسائل جمهوری اسلامی به حساب می آید می تواند جز برگ های برنده این روزها برای ایران باشد. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
جد خاندان.pdf
1.03M
سلام علیکم و رحمه الله نام اثر: جدبزرگ خاندان سادات ساوجی محقق: میرزا امیرحسین فاضل سمیعی طلبه حوزه علمیه خراسان سال انتشار: بهار۱۴۰۲ مشاهیر خاندان حضرت آیت الله حاج سیدمحمود میراسلامی رحمه الله(جدحقیر) حضرت علامه حاج سیدمرتضی عسکری(ره) حضرت آیت الله حاج میرزا سیدعلی تهجدی(ره) حضرت آیت الله حاج محمدصالح تهجدی(حفظه الله) حضرت آیت الله حاج سید حسن سبط احمدی حفظه الله(داماد حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی رضوان الله) حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلی تهجدی(حفظه الله) (داماد حضرت آیت الله حاج سیدمحمدعلی موسوی شیرازی حفظه الله) حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد عالمی(حفظه الله) حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی عالمی(حفظه الله)
ادبیات و فلسفه.pdf
198.8K
‌ ‌✍ معصومه عسکری نیا ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
✍سکینه جمشیدی، شاعر مشهدی جمعه‌ها دل یآد دلداراست هنوز چشم های منتظر نخفته بیدار است هنوز گرچه سخت است رسیدن به وصالت اما به قرارت همه دلها بیقراراست هنوز در زمانی که کسی را به کسی کاری نیست هر دل غمزده ای در پی یار است هنوز ای که وصلت مایه درمان درد ناعلاج غم هجرت دلیل تب بیمار است هنوز تو که از نور وجودت یک جهان تابان شده از پس پرده بیا دنیای ما تیره و تار است هنوز چهار فصل سال بی تو خزان آمد و رفت دیده ها منتظر فصل بهار است هنوز کوچه هارا که به نامت همه آذین کردیم خانه های دلمان گرد و غبار است هنوز چه نشستی به تماشا و فقط منتظری برخیز که تا آمدنش کل کار است هنوز ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔶هر کسی بر طینت خود می‌تند ✍️علی‌رضا مکتب‌دار 🔹رفتار کنشی است که فرصت بروز پیدا می‌کند، طوری‌که دیگران آن‌را می‌بینند، از آن تاثیر می‌پذیرند و در موردش داوری می‌کنند. 🔹این شاید تمام چیزی باشد که ما درباره رفتار می‌دانیم، اما از عوامل و اسبابی که به بروز آن رفتار انجامیده است، عموما بی‌اطلاعیم. اسباب و عوامل طبیعی‌ای همچون: مزاج و شرایط جسمی افراد، عوامل محیطی همچون: خانواده و محل رشد و نمو افراد و اسباب تربیتی همچون: معلمان و همالان و... . 🔹مجموعه عواملی به‌غایت پیچیده که تنها گوشه‌ای از آن با بررسی‌های پزشکی، یا با کنکاش‌های روانشناختی و یا با ریزبینی‌های عرفانی قابل تشخیص است. 🔹از رفتارهای به‌ظاهر خُرد و کم‌اهمیت گرفته تا رفتارهایی که موج می‌آفرینند و نقاط عطف را در زندگی فردی و یا اجتماعی افراد سبب می‌شوند، همه و همه معلول عواملی بی‌شمار هستند که جز با بررسی و شناخت آن علل و عوامل، حق قضاوت درباره معلول برای کسی وجود نخواهد داشت. 🔹اگر می‌خواهیم رفتار دیگران را قضاوت کنیم، باید جرأت و شجاعت و شکیبایی بررسی اسباب و عواملی که به بروز آن رفتار انجامیده‌اند را نیز داشته باشیم، در غیر این‌صورت، قضاوت را به دانای مطلق؛ خداوند علیمِ علّام واگذاریم. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
☀️ إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً 🔸 لرزید، دیار ِ ملکوتی، رضا جان 🔸 آسوده خیالیم، ولی دل، نگران است 🔸 بر مُلک خراسان نرسد هیچ گزندی 🔸 زیرا حَرَمَت امن ترین جای جهان است 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ امام خامنه‌ای ۴ روز پیش: رژیم غاصب صهیونیستی، رفتنی است. 🔺 این سرطان بدست فلسطینیان و نیروهای مقاومت ریشه‌‌کن خواهد شد. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔴#ق مثل قدس 🔴#ق مثل قاسم ✍ مریم قدوسی 🔸امروز فلسطینی های عزیز توانستند با مقاومت خود ضربات سنگینی به اسرائیل غاصب وارد سازند. 🔸حضرت آقا چند روز پیش در سخنرانی فرموده بودند که رژیم غاصب صهیونیست رفتنی است واین به دست جوانان مقاومت رقم می‌خورد. 🔸جای سردار شهید قاسم سلیمانی خالی است، چه اینکه قدرت گرفتن جبهه مقاومت در فلسطین و منطقه ثمره تلاش های خستگی ناپذیر او بود‌. 🔸احتمالا امشب غزه، شب بسیار بسیار سختی خواهد داشت. 🔸حتما صدقه و دعا برای مردم و رزمندگان فراموش نشود. 🤲 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
✍به یاد مادرم نویسنده:(س. ج)، عضو نویسندگان حوزوی خراسان مادری داشتم عزیزو مهربان . رباب بودنامش، بر قلبم روح وجان مادری همچون فرشته در زمین،  آسمانی گشت چون او جنت درکمین مادرم اسطوره ای بینام بود،  ذکروصفش هرکجا برکام بود وصف اوصافش نگنجد شعر من  لاجرم چندی بگویم تا بدانن انجمن هر زمان مهمان درون خانه بود،  او چو شمعو و مادرم پروانه بود هیچ گاه از هیچ چیزی کم نذاشت،  با وجود این به مهمان شرم داشت چون سخن میگفت بااهلش درمزاح ، میزدود از روح وجانش رنج و آه نظم و دقت در امورش شهره ی اقوام بود  پا به پای او رسیدن عاقبت ناکام بود بهر هر کارو قراری به یقین برنامه داشت تا به انجا ک در؛  دیدار حق هم کم نذاشت بارلاهاحال من دیگر خراب است از فراق مادرم حال او را خوش بگردانی کنارت، بهترم بارلاها مادران جمع را سرزنده دار یاد و نام مادرم پاینده دار ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
برای رسول الله (صلی الله علیه و آله).pdf
109K
نویسنده: فاطمه خادمیان، عضو نویسندگان حوزوی خراسان ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار قاآنی: گفتیم تا دیر نشده خونه هاتون رو بفروشید و برید وگرنه بیرون تون می کنند.. پاره تن ما هستی قدسی میهن ما هستی این فریاد ماست فلسطین ما می آییم ✌️🇮🇷 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸 ✍آیت الله حائری شیرازی قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b