فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
👌 پذیرش حوزه یک
🔔 داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی
paziresh.ismc.ir
🌱 و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند.
🌱 لیست مراکز مدیریت استانها و مدارس در سایت پذیرش موجود است.
⏱ آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح
🔹 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
💢 لطفا در نشر این پیام به داوطلبین سربازی امام زمان علیه السلام کوشا باشید
☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
👌 پذیرش حوزه ۲
🔔 داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی
paziresh.ismc.ir
🌱 و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند.
🌱 لیست مراکز مدیریت استانها و مدارس در سایت پذیرش موجود است.
⏱ آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح
🔹 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
💢 لطفا در نشر این پیام به داوطلبین سربازی امام زمان علیه السلام کوشا باشید
☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
👌 پذیرش حوزه ۳
🔔 داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی
paziresh.ismc.ir
🌱 و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند.
🌱 لیست مراکز مدیریت استانها و مدارس در سایت پذیرش موجود است.
⏱ آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح
🔹 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
💢 لطفا در نشر این پیام به داوطلبین سربازی امام زمان علیه السلام کوشا باشید
☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
👌 پذیرش حوزه ۴
⁉️ طلبه ها چه کار می کنند ؟
🔔 داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی
paziresh.ismc.ir
🌱 و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند.
🌱 لیست مراکز مدیریت استانها و مدارس در سایت پذیرش موجود است.
⏱ آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح
🔹 مدیریت حوزه علمیه استان البرز
💢 لطفا در نشر این پیام به داوطلبین سربازی امام زمان علیه السلام کوشا باشید
☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
اگر ما باشیم و روایات حتی دیدن ماه با تلسکوپ هم لازم نیست؛ برای اینکه ملاک این است که ما علم پیدا کنیم به ولادت ماه جدید
“آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی”
.
نشست علمی استهلال با چشم مسلح با سخنرانی حضرت آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی
.
متن و نسخه کامل نشست در وب سایت fazellankarani.ir
و همچنین در آپارات: https://www.aparat.com/fazelLankarani
#آیت_الله_فاضل_لنکرانی
#محمد_جواد_فاضل_لنکرانی
#نشست_علمی
#فاضل_لنکرانی
#ماه_رمضان
#هلال_رمضان
#عید_فطر
#رویت_هلال
#رویت_با_تلسکوپ
#ابزارهای_رویت
#مسائل_فقهی
#مرکز_فقهی
#مرکز_فقهی_ائمه_اطهار
#قم
#فقه
@Fazellankarani
☘
.
♻️ دستهبندی مبانی مراجع در ثبوت هلال
✍محسن فصاحت
با جمعبندی فتاوای ذکرشده از مراجع عظام تقلید دربارۀ «رؤیت هلال با چشم عادی یا مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق یا عدم آن»، مبانی فقهیِ ایشان را میتوان چنین دسته بندی کرد:
1⃣ مبنای یکم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق»
مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات امامخمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، محمّدتقی بهجت(ره)، سیّدعلی سیستانی، سیّدموسی شبیریزنجانی، ناصر مکارمشیرازی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی
2⃣ مبنای دوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترکاند»
مبنای فقهی حضرت آیتالله حسین وحیدخراسانی
3⃣ مبنای سوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند»
مبنای فقهی حضرات آیات خویی(ره)، لطفالله صافیگلپایگانی، محمّداسحاق فیّاض
4⃣ مبنای چهارم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطهای برای همۀ نقاط زمین»
مبنای فقهی حضرت آیتالله بشیرحسین نجفی
5⃣ مبنای پنجم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق»
مبنای فقهی حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
6⃣ مبنای ششم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند»
مبنای فقهی حضرات آیات محمّد فاضللنکرانی(ره)، سیّدکاظم حائری
7⃣ مبنای هفتم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطهای از قارّههای آسیا و استرالیا و آفریقا و اروپا برای تمام همین قارّهها، و کفایت رؤیت در هر نقطهای از قارّههای آمریکا و اقیانوسیّه برای همین دو قارّه»
مبنای فقهی حضرت آیتالله سیّدمحمّدسعید حکیم
8⃣ مبنای هشتم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی یا دوربینهای متعارف(و عدم کفایت رؤیت با تلسکوپ)» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند»
مبنای فقهی حضرت آیتالله سیّدمحمود هاشمیشاهرودی(ره)
🔹 به نقل از سایت اجتهاد
https://b2n.ir/689860
@alfigh_alosul
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عید آمد، تا بگیرم مزد سی شب بندگی را
رد شوم با سربلندی ماه ها شرمندگی را
ای خدا برمن نظر کن با همان لبخند گیرا
تا نماز عید را هرسال در #مشهد بخوانم
فارغ از هر حاجت دیگر که آمد بر زبانم
🔸اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْكِبْرِياءِ وَالْعَظَمَةِ، وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ...
_______________________
📽گزارش تصویری از برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر به امامت آیتالله حسینی همدانی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در بلوار امامزاده حسن (ع)، جنب مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج
ستاد برگزاری نماز جمعه کرج
@mosallakaraj
دقیقا کاری که حسن روحانی ودار ودسته اش درسالهای اخیرکردند وعلاوه برآن حتی چندقدم هم جلوتررفتند وهرکجا که خودشان کاری را بدون اجازه انجام دادند وخراب ازکاردر آمد گفتند :رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند!
🔻 #هستیم_بر_آن_عهد_که_بستیم
🔔 پویش سراسری عهد و پیمان طلاب و روحانیون با امام عصر(عج) آغاز شد
◻️ همزمان با پذیرش حوزه های علمیه، پویش سراسری عهد و پیمان طلاب و روحانیون با امام عصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف آغاز شد.
◻️در این پویش که با عنوان «هستیم بر آن عهد که بستیم» آغاز شده، علما، فضلا، طلاب حوزههای علمیه و علاقهمندان علوم حوزوی و معارف اسلامی با امضای اینترنتی در سایت حوزهنیوز با حضرت حجت عجلاللهتعالیفرجهالشریف تجدید عهد میکنند که همچنان در مسیر تفقه در دین و تبلیغ پیام خدا در جامعه استوارند.
◻️ همچنین مخاطبان عزیز میتوانند ذیل این پویش، دل نوشتههای خود با امام عصر را به اشتراک بگذارند و یا ویدئوهای کوتاه از خود گرفته و به آیدی @InfoHawzah در شبکههای اجتماعی ارسال کنند تا به تدریج در خبرگزاری رسمی حوزه منتشر شود.
➕جهت پیوستن به پویش به لینک زیر مراجعه کنید:👇
hawzahnews.com/xb8NL
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ بسیار عالی با موضوع پذیرش حـوزه های علمیه
🎙استادحجة الاسلام والمسلمین قرائتی
📌دعوت استاد قرائتی برای ورود به حوزه علمیه
🔔 پذیرش سراسری حوزههای علمیه آغاز شد
🔹داوطلبان گرامی می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش حوزه های علمیه به نشانی
paziresh.ismc.ir
و یا به مدیریتهای استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صحبتهای استاد حسن عباسی راجعبه مذاکرات وین؛ بهجای افراد و موسسات روی رفع تحریم یوترن، ایسا و کاتسا تمرکز کنید
🔺 تیم مذاکرهکننده ایران هم اکنون در وین باید سر موضوعاتی مانند #یوترن، ایسا و کاتسا بحث کنند. باید به غربیها بگویند یوترن برطرف شود، قانون #ایسا در خصوص سرمایهگذاری در کنگره آمریکا لغو شود و تحریم #کاتسا دوره ترامپ هم برطرف شود. با لغو این سه تحریم، خود به خود افراد و سازمانها از تحریم خارج میشوند.
✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
@Radar_enghelab
✍#مبلغ_متملق!
شخصی نزد مرحوم آیت الله حاج شیخ ابراهیم کلباسی آمد و از آخوندی که در ده آنها آمده بود، تعریف زیادی کرد و گفت: او چنان توجه مردم را به خود جلب کرده که همه ی اقشار او را دوست دارند. مرحوم کلباسی وقتی این تعریف را درباره ی آن مبلغ شنید، امر فرمود تا او را احضار کردند. وقتی حاضر شد مرحوم کلباسی با عصای خویش چند ضربه به او زد و فرمود: ای مردکا معلوم میشود که تو در آن روستا هیچ تبلیغ دین نمیکنی و احکام شرع را به مردم نمی رسانی و همه ی عمر خود را صرف جلب توجه مردم به سوی خود میکنی و با چاپلوسی و تملق، همه ی مردم را از خودت راضی نگاه میداری و اگر تبلیغ دین میکردی، چون کلام حق تلخ است و اجرای قوانین حق بر خلاف میل مردم است، قهرأ بعضیها از تو ناراضی میشدند چنانچه اکثر مردم از اولیای خدا ناراضی بودند و آنها را به سخت ترین بلاها مبتلا میکردند. پس تو علاوه بر این که حق را اجرا نکرده ای، چاپلوسی مردم را هم کرده ای و بر اثر این دو عمل زشت، باید تعزیر و تأدیب شوی. مرحوم کلباسی دوباره چند ضربه عصا بر آن شیخ زد و او را از تبلیغ دین و لباس روحانیت منع کرد و فرمود: هرگز مثل شما مردم چاپلوس، اهلیت تبلیغ دین را ندارند، وجود شما در لباس روحانیت، موجب هتک حرمت این مقام شامخ و اهانت به روحانیت است!
📙منهاج السرور با یکصد و ده حکایت / 57.
✍
✍ @hekayate_qurani
💚 @Mojezeh_Elaahi
#خطبه
🔻 مشروح خطبههای عید سعید فطر 1400 شهر کرج/
🔰به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام جمعه کرج، صبح امروز نماز عید فطر را به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بلوار امام زاده حسن و فضای باز اقامه گردید.
📑 مشاهده مشروح خطبه در:
🌐 http://emamjomekaraj.ir/?p=33360
✔️ کانال اطلاعرسانی دفتر امامجمعه کرج
🖥 https://sapp.ir/EmamJomeKaraj_ir
📌 ثبت نام اردوی آموزشی تابستانه
💠 "طرح نظام جامع اندیشه اسلامی"
🔘 برپایه آرای ۹متفکر انقلاب اسلامی
✅ ویژه طلاب _ همراه با ۲ گواهی پایان دوره، (گواهی طرح جامع اندیشه اسلامی و گواهی مهارتهای پژوهشی)
🔔 ثبت نام: تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
⏱ زمان دوره: ۱ تا ۳۰ تیر ـ بمدت ۳۰ روز
🔹 مکان دوره: مشهد مقدس
✏️ ثبت نام و جزئیات بیشتر: پیشخوان حوزه ـ به آدرس👇
http://reg.ismc.ir/rules/191
❇️ معاونت تهذیب و تربیت
💠 ثبت نام اردوی "طرح ولایت"
🔔 ثبت نام: تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
⏱ زمان دوره: 4 تیر تا 14مرداد ـ بمدت 40 روز
🔹 مکان دوره: مشهد مقدس
✳️ با اعطای گواهی پایان دوره
✏️ ثبت نام و جزئیات بیشتر: پیشخوان حوزه ـ به آدرس 👈 http://reg.ismc.ir/rules/153
❇️ معاونت تهذیب و تربیت
☘️☘️☘️
#تحلیل
صدمين سالگرد تأسيس حوزه علميه قم
سال ديگر صدمين سالگرد تأسيس مجدد حوزه علميه قم وسيله مرحوم آية الله شيخ عبد الکريم حائری يزدی است. قم از اواخر قرن دوم قمری از مراکز اصلی تشيع بود. اين شهر و با همت خاندان اشعريان در سده های نخستين بعد از کوفه مهمترين مرکز حديث شيعی بود و بعد از مرکزيت يافتن ری و به ويژه بغداد البته از اهميت آن به تدريج کم شد. با اين وصف در دوران سلجوقی همچنان قم از مراکز تشيع و علم آموزی شيعی بود. در دوران صفويه قم اهميت بيشتری يافت. در طول دوران قاجار هم قم به حيات علمی حاشيه ای خود ادامه داد. پيش از ورود مرحوم حائری تعدادی از علما و فقيهان در قم حوزه های درسی محدودی داشتند. در دوران قاجار، اصفهان و بعد طهران و همچنين تا اندازه ای مشهد (و البته قزوين) مهمترين مراکز حوزه های علمی شيعه را در ايران تشکيل می دادند. با اين وصف با ورود مرحوم آية الله حائری بود که شهر قم به يکی از دو مرکز اصلی فقه و آموزش فقهی شيعی تبديل شد. در چند دهه اخير هم قم در حقيقت اصلی ترين مرکز آموزشی تشيع و مهمترين حوزه علوم دينی شده است. در اين مرکز علاوه بر فقه و اصول، در دهه های گذشته و حتی از عصر مرحوم آقای حائری تدريس فلسفه و عرفان و تفسير هم کم و بيش رايج بوده و همچنان هست. تأسيس حوزه علميه قم در دوران رضا شاه و عصر مابعد مشروطه با مشکلات و مخاطرات زيادی روبرو بود. خوشبختانه در سال های اخير اسناد و مدارک و خاطرات بسيار زيادی از دوران تأسيس و تداوم اين حوزه منتشر شده و همچنان می شود. تدوين تاريخی جامع برای حوزه قم و گردآوری همه اسناد و مدارک هنوز صورت انجام نگرفته و برای شناخت تاريخ تشيع و تاريخ ايران در عصر پهلوی بسيار ضروری است. در چهار جلد کتاب ارزشمند جرعه ای از دريا که حاصل بيانات فقيه و محقق عصر آية الله شبيری زنجانی است اطلاعات بسيار گرانبهایی در اين زمينه وجود دارد. مناسب است رساله هایی دانشگاهی در زمينه تاريخ حوزه قم و به ويژه تأسيس آن و به مناسبت صدمين سالگرد تأسيس آن تدوين و راهنمایی شود.
https://t.me/azbarresihayetarikhi
🆔 @porseman_andisheh
#منبرهایی_با_هزاران_ممبر_و_فالوور
(#منبرهای_خالی_روحانیون_بی_منبر!)
♦️به نظر می رسد که بلاخره از یک جایی #حوزه_علمیه_و_روحانیت باید نگاه سنتی خود به منبر را تغییر دهند .#منبر_رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) در زمان کنونی برخلاف تصور رایج، چند تکه چوب به شکل صندلی نیست .منبر رسول خدا ص در عصر حاضر عبارتست از : شبکه های مختلف اجتماعی ،گروه ها و کانال های تشکیل شده در #فضای_مجازی؛ شرکت های فیلم سازی و تولید انیمیشن ؛مراکز آموزشی مربوط به تربیت کارگردان ، تهیه کننده ، فیلم نامه نویس و بازیگر ؛شبکه های مختلف صدا و سیما ؛ سینماها ؛سالن های تئاتر و ... . خلاصه هر جا زمینه ای برای تاثیر گذاری بر اعتقادات ، افکار ،اخلاقیات و #سبک_زندگی مردم جامعه فراهم است و می توان از طریق آن #فرهنگ_سازی کرد، منبر رسول خدا محسوب می شود و باید روحانیت و حوزه در آن نقش محوری داشته باشند....
♦️ حوزه ی علمیه و روحانیت باید مرجع و متولی #تولید_محتوا برای تمام منبرهای پیش گفته باشد.
♦️این روز ها که کمتر کسی پای #منبر_چوبی می نشیند ،روحانیت باید منبرهای با هزاران #ممبر و #فالوور را دریابند .
♦️در حالی که دشمنان اسلام منبرهای فوق الذکر را با هدف #تبلیغ_ایدئولوژی خود در جمع میلیون ها نفر عضو شبکه های اجتماعی ایجاد کرده است، اینکه روحانیون و #مبلغین _دینی همچنان منتظر دعوت شدن از سوی فلان #هیئت_مذهبی چند ده نفره باشند تا بر فراز منبر چوبی با اعضای تکراری آن #تبلیغ_چهره_به_چهره داشته باشند،گرچه بر اساس بطلان قانون صفر یا صد ،مردود نیست اما ظاهرا نه کمی بلکه خیلی قدیمی و بیش از حد سنتی است...
♦️تبلیع چهره به چهره گرچه یکی از راه های پر از محدودیت تبلیغ است،اما بدون تردید تنها راه نیست.جمعیت عظیمی که این روزها در فضای مجازی اعضای شبکه های اجتماعی به شمار می روند،ربات نیستند و ندیدن چهره ی آن ها نشانه ی تعطیل بودن #احساسات و عواطف آنان و ناممکن بودن تاثیرگذاری بر افکار و جهت دادن به اندیشه ها و عملکردشان نیست . دشمن این را سال هاست که فهمیده است، #ما_هم_بفهمیم.
به روز باشید...
✍محمد حسین محمودی
🍀
💢 اختتامیه چهارمین جشنوراه استانی علامه حلی حوزه علمیه البرز
⏰ دوشنبه 10 صبح ۲۷ اردیبهشت
🔸 مکان: مدیریت حوزه علمیه برادران
🔹 این اختتامیه هماهنگ با مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران در ستاد ( قم ) و سایر استان ها با سخنرانی وبیناری آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور برگزار می گردد
👌 در پایان جلسه به برگزیدگان جشنواره در محل مدیریت حوزه های علمیه استان ها جوایزی اهدا خواهد شد
🌐 لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا :
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/135
☘
✍به مناسبت سالگرد تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی: نگاه اجتماعی و حکومتی میرزای شیرازی:
🔹🔹🔹🔹🔹
💠اغلب رویکرد اجتماعی و حکومتی میرزا را در حکم معروف تحریم تنباکو و یا مهاجرت به سامرا جهت تقویت شیعه و حل اختلافات شیعه و سنی می شناسیم.
💢اما بهتر است بدانیم میرزا در بسیاری از امور این رویکرد را داشت.
💢از جمله نگاه اجتماعی ایشان به فرایند تولید علم است.
🔹روش سامرایی ایشان صرفا برای مشارکت طلاب در فرایند بحث و شاگردپروی نبوده؛ بلکه میرزا این کار را به جهت تضارب آرا و تکامل بحث انجام می داد، و نگاه جمعی به فرایند تولید علم داشت.
🔹وقتی از ایشان می پرسیدند که چرا شما از طلبه های ضعیف هم اظهار نظر می خواهید، می فرمودند: گاهی نکاتی در ذهن ها جرقه می زند که باعث تکامل بحث می شود.
💠طبق فلسفه های اجتماعی، برایند عمل افراد در یک جمع هدفمند، آثاری که بروز می کند، تقلیل پذیر به اجزای گروه و حتی حاصل جمع جبری عملکرد افراد نیست.
مانند نماز که با افزایش تعداد افراد، آثار آن حاصل جمع جبری تعداد افراد نیست؛ بلکه بسیار فراتر از آن است.
🔹تولید علمی که در یک محیط جمعی با مشارکت و تضارب آرا و همفکری افراد متعدد صورت می گیرد، نتایج آن بسیار فراتر از کارهای مجزای فردی است. و هرچه این جمعیت بیشتر و بیشتر شود، آثار آن تصاعد و ضریب بیشتری می گیرد.
◾️تقوا کلیدی ترین شاخص انتخاب کارگزار
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ حوزههای علمیه:
◽️یکی از کلیدی ترین شاخص ها برای انتخاب کارگزاران هم برای مجلس، هم برای دولت و هم برای شوراهای شهر درجه ایمان و عبودیت افراد است، هر چند دانش مدیریت و اقتصاد بسیار موثر در پیشرفت کشور هستند، اما شاخص کلیدی تقوا است.
◽️اگر رئیس و دولتی با تقوا باشد، پای قراردادهای داخلی و خارجی خدا را میبیند، در برخورد با مردم خدا را نگاه میکند، از فحاشی و تندروی و دروغ گفتن به مردم پرهیز میکند و این نتیجه ایمان است.
https://eitaa.com/mobaleghan
✅ گزارش نشست #روششناسی استنباط در #فقه_ نظام»؛ استاد #علیدوست
🔹 در روششناسی استنباط فقه نظام نخستین چیزی که نیاز است، داشتن یک #رویکرد است.
🔹دومین عنصر بازخوانی مسائل #اصول_فقه است. اصول فقه، دفتر نخستش نوشته شده وگرنه دفتر دوم و سوم اصول فقه مانده است. در این دو دفتر باید صدها مسأله بیاید. بنده معتقدم اصول چاق شده و جای قیچی کردن دارد.
🔹 اگر #اصول_فقه_نظام تدوین شود بسیار خوب است. ولی اگر تصورتان این باشد بگوییم میان اصول فقه نظام و اصول فقه سنتی یک دیواری وجود داشته باشد و بگوییم اصول فقه نظام برای گروهی و اصول فقه سنتی برای گروه دیگر است، الزاماً این گونه نیست.
@meftaah_com
🔹فایل صوتی نشست
🌐 متن کامل: http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/73
🔸 کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 http://eitaa.com/joinchat/2917400596Cb97bc66604
🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه) با همکاری انجمن معرفت شناسی، در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار میکند:
⭕️ #مدرسه_بهاری_شبههپژوهی_معرفتشناسی
▪️به صورت مجازی
▪️ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
▪️همراه با صدور گواهی پایان دوره
▪️ویژه اساتید سطوح عالی و طلاب سطح ۴ / اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری
⭕️ با حضور اساتید برجسته حوزه:
○ حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده؛
➖جایگاه معرفت سناسی در منظومه دانشهای دینی
○ حجت الاسلام والمسملین مجتبی مصباح؛
➖امکان شناخت
○ حجت الاسلام والمسملین شریفی؛
➖جایگاه معرفت شناسی در پاسخ به شبهات دینی
○ دکتر عبدی؛
➖پاسخ به شبهات جدید ناواقع گرایان
○ حجت الاسلام والمسملین مجتبی مصباح؛
➖مبناگروی و ارجاع گزارههای بدیهی به علم حضوری
○ حجت الاسلام مهدی عبداللهی؛
➖انسجام گروی و پراگماتیسم
○ دکتر عارفی؛
➖تقریرهای نوین از نسبیگرایی و شکاکیت
○ حجت الاسلام محمد کاشیزاده؛
➖دبیر علمی
⏰ مهلت ثبت نام: ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
👇👇👇ثبت نام از طریق سایت نجاح و (پیامرسان ایتا):
🆔 @Admin_spasokh
پخش آنلاین:
http://www.pasokh.tv 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️
💢 موشنگرافی ؛ چرا باید طلبه شد ؟!
☘️
✅ این طرح(ولایت)بایستی فراگیر شود. امام خامنه ای مدظله العالی
🔻 آغاز ثبت نام دوره های متمرکز
🇮🇷 #طرح_ولایت_تابستان_١۴٠٠🇮🇷
🔸 ویژه برادران وخواهران غیرحوزوی (١٨تا٣۵سال)
#دانشجویان
#معلمین
#فعالین_فرهنگی
و...
🔰ثبت نام: تا ٣٠ اردیبهشت ماه
🌐 hamzevasl.ir
آدرس کانالها:
🆔 eitaa.com/hamzevasl
🆔 t.me/hamzevasl
🆔 ble.ir/hamzevasl
🆔 instagram.com/hamzevasl