eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
215 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
مان، دعای خیر مادر شهیدی را هم به یادگار گرفت. طلبگی. معاونت تهذیب و تربیت استان
◼◼ اطلاعیه مهم ◼◼ ◼اعلام مراسم◼ ☑ مراسم بزرگداشت اربعین ارتحال عالم ربانی ، علامه حسن زاده آملی "قدس سره" 🎤 سخنران 👈 حضرت آیت الله حسینی آملی "زید عزه" ⏰ زمان 👈 پنجشنبه ۶ آبان _ ساعت ۱۰ صبح 📌 مکان 👈 حوزه علمیه امام صادق "علیه السلام" کرج ☑ با حضور علما و اساتید و طلاب استان البرز 🔺️@tah_im_sadegh🔺️
هدایت شده از تَوٰاصــٖــے
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•┈••✾•🌺•✾••┈• ﷽ ✅ آئین افتتاحیه مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر سلام الله علیه و ✅ قرارگاه جهادی فرهنگی تواصی 🔻با حضور قاریان برجسته بین المللی ▪️استاد حامد شاکرنژاد ▪️برادران سیفی ⏰ پنجشنبه ۶ آبان|ساعت ۱۴:۳۰ 🚩 آستان مقدس امامزاده طاهر سالن اجتماعات ╔═ 🍃🌺🍃 ════ تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر ╚═══ 🍃🌼🍃 ═══
📢 نشست ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی برگزار شد 🔹 ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی، با حضور آیات، حجج اسلام و المسلمین و آقایان، اعرافی مدیر حوزه های علمیه، رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،‌رجائی نیا رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عباسی رئیس جامعه المصطفی، و مسئولین دیگر بخش های فرهنگی کشور در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد. 🔻آیت الله علیرضا اعرافی: 🔹در سال های گذشته در ستاد کارهای مقدماتی برای علوم انسانی اسلامی انجام شد، در این خصوص کوشش شد که در خصوص بخش های فقهی، فلسفی، کلامی و غیره متناسب با زیرساخت های موجود کارهایی انجام شود. 🔹در این راستا درختواره رشته ای حوزوی تدوین شد که من امروز این درختواره را به ابلاغ بخش های حوزوی رساندم که در حدود ۸۰ رشته و گرایش کار خود را دنبال می کند. 🔹برای درس های خارج فقه در متن حوزه کارهایی شده و در بخش پژوهش های مورد نیاز نظام اسلامی در حال حاضر ۱۰۰ پروژه در حال اجرا است. 🔹 ما معترف هستیم که با انتظاری که از حوزه وجود دارد و از آنچه موردانتظار رهبر معظم انقلاب است، فاصله داریم. 🔹ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه، جای هیچکدام از نهادها را نخواهد گرفت و کارهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها صورت می گیرد، در جای خود اهمیت دارد و حوزه نه می تواند و نه می خواهد جای آن ها را بگیرد. @ismcir
📢 نرم افزار مجموعه آثار آیت الله الخرسان رونمایی شد 🔹در مراسمی از نرم افزار مجموعه آثار حضرت آیت الله محمد مهدی موسوی الخرسان در مرکز جهانی اهل بیت(ع) در قم رونمایی شد. 🔹این مجموعه شامل آثار تصحیح شده، تألیفات و رساله شخصیت آن عالم ربانی می باشد که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) - مرکز الأبحاث العقائدیة - جامعة المصطفی(ص) العالمیة - مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران - مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی - مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) - سازمان اوقاف و امور خیریه - مؤسسه کتاب شناسی شیعه - مؤسسه فرهنگ و تمدن اسلامی (حکمت مشکات) - آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مرحله چاپ رسیده است. @ismcir
💠 معرفی مجموعه دو جلدی «فلسفه دین» 🔸مجموعه دو جلدی «فلسفه دین (وحی، مکاشفه و تجربه دینی) و (چیستی دین و معرفت دینی)» نوشته یحیی کبیر در ۶۸۰ و ۷۹۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد. 🔹در این نوشتار، مقصود از دین بیشتر سنت ادیان توحیدی (اسلام، مسیحیت و یهودیت) است. موقف این اثر در مورد اصل وجود خداوند پدیدارشناختی است، زیرا تا درک حقیقتی برای انسان عینیت نیابد، انسان هرگز سراغ آن نمی رود. 🔸ساختار فلسفی این اثر تحلیلی است، زیرا تحلیل و آنالیز تصوری و تصدیقی آن ضروری است و بنای آن بر رعایت گونه گویی است اما کوشش شده است که مدعیان، استدلال ها و نتیجه گیری ها در عین ایجاز، روشن و بدون ابهام بیان شوند. 🔹این اثر دو جلدی در شش بخش و ۴۱ فصل تهیه و تنظیم شده است. 🔰عناوین بخش های این اثر: 👈 جلد اول تحت عنوان «فلسفه دین (وحی، مکاشفه و تجربه دینی)» ✅ تجربه دینی ✅ مشاهدات، مکاشفات و وحی 👈جلد دوم با عنوان «فلسفه دین (چیستی دین و معرفت دینی)» ✅ چیستی و تعریف دین ✅ قلمرو دین و انتظار بشر از دین ✅ خدا و عقل – بررسی براهین خداشناسی ✅ خدا و زبان دین 🔹خرید اینترنتی این کتاب از سایت موسسه بوستان کتاب مشمول ۲۰ درصد تخفیف خواهد بود. 🆔@meshkatnoor
✅سامانه مشابهت‌یاب همتاجو همتاجو سامانه‌ای مبتنی بر می‌باشد که با استفاده الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند مشابهت‌های متنی موجود میان اسناد علمی منتشر شده را شناسایی نماید. این سامانه به‌صورت کاملا هوشمند، طراحی شده و توانایی کشف آن دسته از شده را نیز دارد. در حال حاضر سامانه صرفا در حوزه منابع فارسی است. بدیهی است در آینده این سامانه منابع انگلیسی را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد. آدرس دسترسی hamtajoo.ir ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال، در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰/عجب سخنرانی بی تعارفی میکند امام دلها/ این خطرناک است ‼️هشدار تکاندهنده امام خمینی(ره) به مسئولین جمهوری اسلامی : 🔹آخوندها در رژیم گذشته هرچه مظلوم تر میشدند محبوب تر میشدند اما امروز دیگر اینگونه نیست 🔺اگر ما امروز در شکست بخوریم یعنی شکست مکتب ! 🔹یعنی گفته بشود که رژیم طاغوتی عوض شده و رژیم طاغوتی دیگر آمده! 🔺مگر منافق چه کسی است؟ بیخود نگوییم ما خوبیم بقیه بد هستند 🔹حالا بگویید مسلمان هستید! اما منافقید 🎬این سخنرانی تکان دهنده را با وضعیت امروز مقایسه کنید که در کجای انقلاب و ایدئولوژی انقلاب ۵۷ هستیم ✍️بیداری ملت @bidariymelat
🔊 قم از نظر معلومات آن طور که باید باشد نیست 🔺آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام عزّه در دیدار با جناب آقای اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور: 🛎الان خیلی از چیزها شعار است، اما جای واقعیت را نمی‌گیرد! خیلی‌ها در اوّلیات فقه مانده‌اند اما از آنها به عنوان یاد می‌شود. 🔹باید توجه کرد که علم را نباید برای آبادی دنیا خواند. در دانشگاه درس می خوانند برای اینکه مدرکی بگیرند ولی در حوزه، برای خودِ علم، ارزش قائل هستند. 🛎حالا، خیلی طلبه ها همان وضع دانشگاه را پیدا کرده اند. در اینصورت، از آن ها شیخ طوسی و آخوند بیرون نمی آید. 🆔 @sedayehowzeh
14.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | دیدگاه موافقان و مخالفان سقط جنین ◻️ نشست تخصصی بررسی مسئله سقط جنین در ایران با حضور «دکتر محسن رضایی آدریانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم» و «حجت الاسلام سید محسن مرتضوی، نویسنده هفت جلد کتاب مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی» در خبرگزاری حوزه برگزار شد. مشاهده فیلم کامل: hawzahnews.com/xbp8q @HawzahNews
♦️ معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب: شهید سلیمانی نه‌تنها طلایه‌دار میدان نظامی بلکه سردار تقریب بود/ همه سکنات حاج قاسم برای خدا بود/ او نه‌تنها یک قهرمان ملی بلکه یک قهرمان جهانی است 🔹محسن مسچی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: به عنوان کسی که از مریدان سردار حاج قاسم سلیمانی هستم، باید بگویم ایشان نه‌تنها طلایه‌دار و سردار میدان نظامی بود بلکه در نقش سردار تقریب نیز به خوبی ظاهر شد. 🔹در جبهه و میدان عمل، سردار سلیمانی را به عنوان سردار تقریب می‌شناسیم، چرا که آنچه او در میدان به آن عمل کرد، همه حاکی از روح تقریب در تمام مسائل عملیاتی بود. 🔹سردار حاج قاسم سلیمانی، در برخورد با پیروان مذاهب مختلف اسلامی و پیروان ادیان، به بهترین نحو عمل کرد. عملکرد وی در سوریه برای مسیحیان، در کردستان عراق برای ایزدی‌ها، در جنوب عراق برای اهل کتاب و صابئین؛ همه نشان از این مسئله است. 🔹امروز، هیچکس نمی‌تواند بگوید، حاج قاسم بین شیعه و سنی و شیعه با مسیحی تفاوتی قائل است، او آنطور که نگاه احترام‌آمیزی به کلیسا و کنیسه داشت، همان دیدگاه محترمانه را به زیارتگاه، مساجد و اماکن مقدسه‌ همه فرق، ادیان و مذاهب بروز می‌داد. 🔹حاج قاسم، مصداق و الگوی واقعی کسی است که در میدان عملیات نظامی بود، در عین حال تمام تلاش خود را برای تقریب و مبانی فکری دیگر گروه‌ها صرف کرد. همه سکنات حاج قاسم برای خدا بود. او نه یک قهرمان ملی بلکه یک قهرمان جهانی است. ✅کانال حامیان سپاه قدس👇 http://eitaa.com/joinchat/3631218690Ca928153b05
🎙 ایشان به عرفان نظری اشاره کردند؛ بنده هیچ دشمنی و مخالفتی با عرفان نظری ندارم. گفته میشود: «الانسان عدوّ لما جهله». 🔰 بنده هیچ ورودی در عرفان نظری ندارم، اما هیچ عداوتی هم ندارم؛ منتها اعتقادم این است که ما نباید عرفان را به معنای الفاظ و تعبیرات و فرمولهای ذهنی مثل بقیه‌ی علوم ببینیم. عرفان، همان مرحوم قاضی است؛ مرحوم ملا حسینقلی همدانی است؛ مرحوم سید احمد کربلائی است؛ عرفان واقعی اینهاست. ♻️ مرحوم آقای طباطبائی خودش فیلسوف بود، اهل فلسفه بود، بلاشک در عرفان هم وارد بود؛ منتها آنچه که در عرفان از ایشان معهود است، عرفان عملی است؛ یعنی سلوک، دستور، تربیت شاگرد؛ شاگرد به معنای سالک. عرفان نظری باید به سلوک بینجامد. خب، موضوع عرفان، ذات مقدس پروردگار است. موضوع عرفان، خداست. از این جهت، برتر از همه‌ی علوم است. خب، این خدا باید در زندگی کسی که اهل عرفان است، تجلی پیدا کند. ✳️ ما کسانی را دیدیم که گفته میشد در عرفان نظری از همه بهترند، اما در عرفان عملی یک قدم برنداشته بودند. ما افراد اینجوری را دیدیم و درک کردیم که اصلاً مسائل سلوکی و اینها را لمس نکرده بودند. آنچه که من به آن تکیه دارم، این است که واقعاً یک حرکت عملی دیده شود؛ که این در مورد اهل معقول، به طور عام مطلوب است. آن کسانی هم که به عنوان اهل حکمت و اهل معقول شناخته شدند، غالباً کسانی‌اند که این جنبه‌ی معنوی در آنها وجود داشته. ❇️ حالا شما از قول مرحوم آقای فاضل، از امام (رضوان الله علیه) خاطره‌ای نقل کردید؛ خود من هم یک خاطره‌ای دارم که آن را هم بگویم. من از ایشان پرسیدم که شما درس مرحوم حاج میرزا جواد آقا را درک کردید یا نه؟ ایشان گفتند که نه، افسوس، افسوس، نشد. البته در برخی کتابها مینویسند که امام جزو شاگردهای آ میرزا جواد آقا بودند؛ در حالی که نخیر، قطعاً ایشان نبودند. ایشان ( حضرت امام ) گفتند: که آقای آ شیخ محمدعلی اراکی آمد من را دو جلسه برد درس ایشان. ظاهراً شبهای جمعه جلسه داشتند. ایشان گفتند دو جلسه رفتم، اما نپسندیدم. میگفتند آن وقتها ذهن ما پر بود از آن حرفها. یعنی همان حرفهای عرفان نظری. امام در سن هشتاد و چند سالگی افسوس میخورد که درس آ میرزا جواد آقا نرفته؛ با اینکه ایشان شاگرد و مرید و عاشق مرحوم شاه‌آبادی بوده. ❇️ یک خاطره‌ی دیگر هم به مناسبت عرفان نقل کنم. گفتند اوّلی که ایشان مرحوم آقای شاه‌آبادی را در قم دیده بودند، یک کسی گفته بود آن که شما دنبالش میگردید، این است. مرحوم شاه‌آبادی چند سالی هم در قم مانده بودند. ایشان گفتند که من و فلانی - یک کس دیگری را اسم آوردند، که من حالا یادم نیست - دو نفری رفتیم پیش ایشان و گفتیم یک درسی برای ما شروع کنید. ایشان اول امتناع میکرد، اما بعد با اصرار زیاد ما گفت: خب، حالا چه میخواهید؟ منظومه، اسفار، فلان؟ گفتیم نه، ما از این چیزها گذشته‌ایم؛ «مصباح الانس» میخواهیم. ایشان گفت: اِ، «مصباح الانس»!؟ خانه‌ی ایشان ظاهراً گذر جدّا بود. امام میگفتند از مدرسه‌ی دارالشفاء یا فیضیه تا گذر جدّا با ایشان همین طور رفتیم، تا اینکه بالاخره ایشان را وادار کردیم که برای ما «مصباح الانس» بگوید. امام از اول هم از «مصباح الانس» شروع کرده. ایشان خیلی هم به عرفان علاقه‌مند بودند. ✅ میدانید تبحر امام بیشتر در عرفان بود، بیش از فلسفه - یعنی امام متبحر و منغمر در عرفان بودند - خب، در فلسفه هم که ایشان بلاشک استاد بودند؛ لیکن حالا بعد از سن هشتاد سالگی به بالا، که یادم نیست چه سالی بود، ایشان به من اینجوری میگفتند: افسوس؛ نه، ذهن ما آن وقتها پر بود از آن حرفها. خب، حرفهای عرفان نظری، حرفهای پر زرق و برقی هم هست؛ اما آن چیز دیگری است، راه دیگری است، حرف دیگری است. من حرفم این است؛ والّا نخیر، بنده هیچ مخالفتی به این معنا با این مسئله ندارم. منبع: سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی قم @mt_falsafeh 💠💠💠💠💠💠💠💠 https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96