🔸 پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه
🔹پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهینآمیز رئیسجمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص)
🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهینآمیز به پیامبر اسلام صلواتاللهعلیهوآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:
🔻جوانان فرانسه !
🔹از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت میکند و آن را آزادی بیان میشمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهرههای درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در اینباره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
سیدعلی خامنهای
۷ آبان ۱۳۹۹
🌐 rasanews.ir/002naj
🆔 @rasanewsagency
✨﷽✨
#یک_داستان_یک_پند
✍روزی رسول اکرم (ص) با یکی از اصحاب از صحرایی نزدیک مدینه میگذشتند. پیرزنی بر سر چاه آبی میخواست آب بکشد و نمیتوانست. رسول خدا (ص) پیش رفت و فرمود: حاضری من برای تو آب بکشم؟ پیرزن که حضرت را نشناخته بود گفت: ای بنده خدا اگر چنین کنی برای خود کردهای و پاداش عملت را خواهی دید. حضرت دلو را به چاه انداخت و آب کشید و مشک را پر کرد و بر دوش نهاد و به پیرزن فرمود: تو جلو برو و خیمه خود را نشان بده، پیرزن به راه افتاد و حضرت از پی او روان شد. آن مرد صحابی که همراه حضرت بود، گفت: یا رسولالله! مشک را به من بدهید اما پیامبر (ص) قبول نکردند، صحابی اصرار کرد ولی حضرت فرمودند: من سزاوارترم که بار امت را به دوش بگیرم. رسول خدا (ص) مشک را به خیمه رساندند و از آنجا دور شدند. پیرزن به خیمه رفت و به پسران خود گفت: برخیزید و مشک آب را به خیمه بیاورید.
پسران وقتی مشک را برداشتند تعجب کردند و پرسیدند: این مشک سنگین را چگونه آوردهای؟ گفت: مردی خوشروی، شیرینکلام، خوشاخلاق، با من تلطف بسیار کرد و مشک را آورد. پسران از پِی حضرت آمدند و ایشان را شناختند، دوان دوان به خیمه برگشتند و گفتند: مادر! این همان پیغمبری است که تو به او ایمان آوردهای و پیوسته مشتاق دیدارش بودی. پیرزن بیرون دوید و خود را به حضرت رساند و به قدمهای مبارکش افتاد. گریه میکرد و معذرت میخواست. حضرت در حق او و فرزندانش دعا کرد و او را با مهربانی بازگرداند. جبرئیل نازل شد و این آیه را آورد:
📖وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ (4 - قلم)
و تو اخلاق عظیم و برجستهاى دارى.
📚قصصالروایات
┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
➥ @sahebdelaan
🌹 چقدر این جمله زیباست 🌹
انسان های ناپخته همیشه میخواهند که در مشاجرات پیروز شوند...حتی اگر به قیمت از دست دادن "رابطه" باشد...
اما انسان های عاقل درک میکنند که گاهی بهتر است در مشاجره ای ببازند ، تا در رابطه ای که برایشان با ارزش تر است "پیروز" شوند...
🔴🆕ادامه بازی اعتدالیون با اعتقادات مذهبی مردم
تشکیک سازنده فیلم انتخاباتی روحانی در شهادت حضرت زهرا(س)/ اصلا آن زمان خانهها «در» نداشتند!/ واکنش خطبای معروف/ شباهت جالب دهباشی به روحانی
حسین دهباشی، سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی که مدعی شده بود «من روحانی را از جایگاه پنجم به اول آوردم» در این ایام که مربوط به ماجرای سقیفه بنی ساعده، جسارت به ساحت زهرای اطهر(س) و هجوم به خانه امیرالمومنین(ع) است، در توئیت عجیب و مضحکی به واقعه شهادت حضرت زهرا(س) تشکیک وارد کرده و مدعی شده است که اساسا خانه های صدر اسلام دری نداشتند که بخواهد ماجرای جسارت به ساحت صدیقه طاهره(س) محقق شده باشد! دهباشی نوشته است: «خانه های حجاز در صدر اسلام جز پارچه ای حائل اساسی در نداشتند چه رسد به در چوبی که اتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و اینها. امام علی نیز به خلفا مشورت داده و تحت فرمان شان به جاد؟!(جنگ) می رفت. شیعه و سنی، شاخه های یک درخت اند. و تفرقه میان مسلمین، سرچشمه خون!»
https://chat.whatsapp.com/Hev6PhoQcGEHo7g6pTtDuu
این مطلب دهباشی جدای از آنکه با واکنش های تندی در فضای مجازی مواجه شد، از سوی خطبای برجسته با اسناد متقن رد شد.
واکنش حجت الاسلام بی آزار تهرانی
نکته اوّل: اهل سنّت کتاب هاى حدیثى زیادى دارند، امّا آنان از میان صدها کتاب حدیثى، فقط به شش کتاب، اعتماد زیادى دارند و آنان را به عنوان «کتب صحیح شش گانه» مى شناسند، یکى از این کتب، کتاب علامه سجستانى است.
اکنون مى خواهم این مطلب را از کتاب علامه سجستانى نقل کنم، گوش کن: «براى پیامبر مهمانان زیادى رسید، آنان از پیامبر تقاضاى غذا نمودند. پیامبر به عُمَر گفت: اى عُمَر! این افراد را ببر و به آنان غذا بده. عُمَر آن افراد را همراه خود گرفت و به سوى خانه خود حرکت کرد. او وقتى به درِ خانه و اتاق خود رسید، لحظه اى صبر کرد، پس کلید را از کمربند خود بیرون آورد و در را باز کرد».
تو نمى توانى بگویى اتاقِ عُمَر، به جاى در، پرده داشته است، زیرا عُمَر درِ اتاق را با کلید باز کرد، اگر براى محفوظ بودن این اتاق به جاى در، از پرده استفاده مى کرد، دیگر نیاز به کلید نبود! آخر در کجاى دنیا، به پرده، قفل مى زنند؟
نکته دوم: استاد صَنعانى در کتاب خود ماجراى عروسى على و فاطمه(س) را این گونه شرح مى دهد: «وقتى که على مى خواست همسرش را به خانه خودش ببرد، پیامبر فاطمه را در آغوش گرفت و گفت: بار خدایا! فاطمه از من است و من از فاطمه هستم. سپس على و فاطمه به خانه خود رفتند، پیامبر همراه آنان بود، بعد مدّتى، پیامبر از خانه آن ها بیرون آمد و در خانه را پشت سر خود بست».
در این سخن دقّت نما! در اینجا آمده است که پیامبر درِ خانه را بست، اگر خانه على(ع) به جاى در، فقط با پرده اى از دید نامحرم پوشیده مى شد، باید چنین گفته مى شد: «پیامبر پرده را انداخت»، چرا اینجا گفته شده که پیامبر درِ خانه آن ها را بست؟ معلوم مى شود که خانه على(ع) در داشته است، همین در بود که به آتش کشیده شد.
نکته سوم: استاد بُخارى را که مى شناسى؟ همان که کتاب «صحیح بُخارى» را نوشته است. بعد از قرآن، هیچ کتابى به اندازه این کتاب، نزد اهل سنّت اعتبار ندارد.
«بین عُمَر و ابوبکر سخنانى رد و بدل شد، ابوبکر با سخنان خود عُمَر را عصبانى کرد. عُمَر که بسیار ناراحت شده بود، از پیش ابوبکر برخاست و به سوى خانه خود رفت. لحظاتى بعد، ابوبکر از کار خود پشیمان شد، تصمیم گرفت تا از عُمَر عذرخواهى کند، او به دنبال عُمَر رفت تا او را راضى کند، امّا عُمَر نپذیرفت، عُمَر وقتى به خانه خود رسید، داخل خانه شد، و درِ خانه را به روى ابوبکر بست».
معلوم مى شود که خانه عُمَر، در داشته است و عُمَر آن را به روى ابوبکر بسته است تا او نتواند وارد خانه شود. چگونه تو مى گویى که خانه هاى مدینه در نداشته است؟
واکنش حجت الاسلام علی سعیدیان
جناب آقای دهباشی توجه بفرمایید
یک) اولاً آیه ۶۱ سوره «نور» با عبارت [أَوْ ما مَلَكْتُمْ مَفاتِحَهُ]، که خطاب اولیه این آیه به مردم مسلمان مدینه است، صراحت و دلالت دارد بر اینکه خانه های مدینه درب داشته و درب ها کلید هم داشته است.
دو ) روایت «صحیح مسلم» را که خود پیغمبر در مدینه، دستور داد که شبها، مردم درب خانه خود را ببندند. در حالی که پرده و حصیر بستن ندارد.
سه) از «البدایه و النهایه» افرادی که می آمدند برای دیدار پیامبر، با ناخن های خود به درب می زدند تا پیغمبر درب را باز کند. زیرا درب خانه، حلقه نداشت تا آن را بزنند.
چهار) خانه خود عایشه به تصریح «بخاری» از چوب «سرو» یا «ساج» ساخته شده بود.
این ها نشان می دهد که خانه های مدینه درب داشته است و حتی نوع درب خانه که تک لنگه بوده، یا دو لنگه بوده؛ در این روایات بیان شده بود. در ادامه بحث به جواب های دیگری در این زمینه اشاره می کنیم:
پنج) روایت «بخاری» از «عایشه» در
«صحیح بخاری» از قول «عایشه» نقل شده است که می گوید: «لَمَّا جَاءَ قَتْلُ زَيْدِ بْنِ حَارِثَةَ، وَ جَعْفَرٍ، وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ رَوَاحَةَ جَلَسَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ يُعْرَفُ فِيهِ الحُزْنُ، وَ أَنَا أَطَّلِعُ مِنْ شَقِّ البَابِ» وقتی خبر کشته شدن زید بن حارثه و جعفر و عبدالله بن رواحه به پیغمبر رسید، پیغمبر گوشه ای نشست و حزن و اندوه از وجودش پیدا بود و من از شکاف درب، این وضعیت را متوجه بودم.
صحیح بخاری، جلد یک ، صفحه ۴۵۰ ، حدیث ۱۲۴۳ عبارت « مِنْ شَقِّ البَابِ» نشان می دهد بر اینکه خانه پیغمبر، دربی داشته، و شکافی داشته که عایشه از شکاف آن، درون خانه را می دید. و آقایانی که می آیند و ادعا می کنند که، خانه های مدینه درب نداشته و ...، حرفشان بی اساس است و فقط دنبال بهانه های بنی اسرائیلی هستند که مظلومیت صدیقه طاهره را انکار بکنند.
برادر گرامی ان شالله که از سر جهل سخن گفته اید اما اگر عمدا و از سرحقد و کینه به هردلیل باشد سرنوشت شما یقینا همین است، «خسرالدنیا و الاخره». جهت آگاهی اگر نیاز می بینید به اسناد بسیار بیشتری استناد کنم، گرچه اگر مراد فهم و شناخت باشد به همین اندازه کافیست.
واکنش حجت الاسلام حامد کاشانی
حجت الاسلام حامد کاشانی هم که عمده مباحث مطرح شده توسط وی مربوط به تاریخ اسلام است، طی توئیت هایی به اظهارات دهباشی واکنش نشان داد و او را به مناظره دعوت کرد. کاشانی نوشت: «برادر عزیز و دوست داشتنی کاش در زمینه های تخصصی خود (فیلم انتخاباتی، روزنامه نگاری و ...) فعالیت کنید. نقد به همین نوشتک کوتاه که ملقمه چند ادعای سست است، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد. اما اگر بر آن اصرار دارید به جهت احترامی که برایتان قائلم شما را به گفتگویی دوستانه دعوت میکنم» و «چه کنیم که سخن سدید و قویم، کمیاب شده است. بدترین، افراطی ترین و ناکارآمد ترین نگاه در وحدت، انکار حقایق است. نه در دنیا موفق است و نه در آخرت اجر دارد».
البته از دهباشی نباید انتظار بیشتری داشت؛ چرا که:
1. او جزو مریدان خاتمی است که رسانه های زنجیره ای در زمان حاکمیت دولت اصلاحات به اعتقادات دینی مردم رحم نکرده و با تمسخر، توهین و حمله به جنگ با این مقدسات می آمدند.
2. وقتی حسن روحانی سخن از اسلام رحمانی به میان می آورد، از کربلا درس مذاکره می گیرد، جواز نقد معصومین را صادر می کند، صلح امام حسن(ع) را آنگونه تفسیر می کند و درباره اهانت به پیامبر اعظم(ص) با تاخیر موضع می گیرد نباید از دهباشی به عنوان سازنده فیم انتخاباتی او بیش از این انتظار داشت.
3. می توان با خوش بینی تمام عیار توئیت اخیر دهباشی را ناشی از بی سوادی دانست اما عده ای رفتارهای دهباشی نظیر تشکیک وارد کردن در شهادت حضرت زهرا(س) و یا افشاگری درباره فیلم انتخاباتی روحانی و یا سایر موارد را همه ناشی از تلاش برای کسب شهرت قلمداد می کنند. اما این جسارت وی درباره ائمه اطهار قابل سکوت نبوده و نیست.
Kashani-Goftogoo-Dehbashi-13990808~1.mp3
30.06M
#مناظره
بین حامد کاشانی و حسین دهباشی
📌درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت های اخیر؛
پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ 🌷
US election1.pptx
4.92M
#ثامن
❇️ پاور پوینت انتخابات آمریکا
❇️ جهت استفاده محتوایی هادیان سیاسی، مروجین شبکه روشنگری و فعالان شبکه صالحین در نشست های روشنگری و بصیرتی و حلقات صالحین
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 درحالیکه اساس نامه تمام بانک های جهان
«حفظ ارزش پول ملی و مواجهه با تورم» هست
بانک مرکزی ما،برای کمک به دولت، مابه تفاوت نرخ ارز رو، به عنوان درامد دولت محسوب میکنه و این فاجعه اقتصادیه!
لذا خروج بانک مرکزی از سیطره دولت باید در دستور کار مجلس انقلابی قرار گیرد
#مومن_آینه_مومن
👤 Talebi.Darestani (در حسرت کربلا
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
♦️نصرالله: تروریسم اسلامی وجود ندارد
🔹سید حسن نصرالله: کسی اجازه ندارد همه مسلمانان را محکوم کند به خاطر اینکه یک مسلمان کار بدی کرده است. خیلی از جنایتهایی که در اروپا انجام میشود را رسانهها پوشش نمیدهند، درحالی که این جنایتها را غیرمسلمانها انجام میدهند.
🔹ماکرون میگوید تروریست و فاشیست اسلامی؛ ما همچین چیزی نداریم. آمریکاییها هزاران جنایت در دنیا انجام دادهاند، حالا بگوییم حضرت مسیح این جنایتها را انجام داده درست است؟ تا کنون کسی از مسلمانان، تروریست مسیحی گفته است؟
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
♦️از افراطیهای وحشی داعشی حمایت کردید، حالا بهایش را میپردازید!
🔹سید حسننصرالله: به جای اینکه جنایتها را به گردن مسلمانان بیندازید، ببینید که شما کجا ایستادهاید؟ افکار افراطی را شما اروپاییها و آمریکاییها حمایت کردید، شما راه برای گروهکهای تروریستی باز کردید و به آنها سلاح و اطلاعات لجستیکی دادید. شما چه اندازه مسئولید در این جنایتها؟ شما سر بریدن رو قبلا تو منطقه ندیدید که خود شما حمایت میکردید.
🔹هرچه در سوریه و عراق لبنان انجام دادند روزی در کشورهای خودتان انجام خواهند داد. غرور شما را فراگرفته بود. شما تروریستها را به منطقه ما آوردید، تاریخ را مرور کنید. آنهایی که سر میبریدند همپیمان شما بودند و ما در مقابل آنها بودیم، چرا از افراطیهای وحشی داعشی حمایت کردید؟ حالا بهایش را میپردازید!
🔹وقتی آن مجله خبیث آن تصویر را چاپ کرد، مسلمانها حق دارند اعتراض کنند. گفتند میخواهیم این کاریکاتورها را بیشتر پخش کنیم، پیام این کارتان برای جهان اسلام چیست؟ چرا میخواهید اینگونه تمام قد پشت این توهینها به پیامبر اسلام (ص) بایستید به بهانه آزادی بیان؟
🔹ادعای آزادی بیان شما دروغی بیش نیست، هزاران دلیل و شاهد داریم که در فرانسه جلوی آزادی را گرفتهاید.
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نصرالله: مسلمانان اهانت به پیامبر را تحمل نمیکنند
🔹دبیرکل حزب الله: مسلمانان نمیتوانند توهین و هتکی به رسول اعظم صلیاللهعلیهوآله را تحمل کنند.
🔹مسلمانان ساحت مقدس پیامبرشان را در راس اولویتهایی میدانند و بر تمام منافع و محاسبات دیگر ارجحیت دادهاند.
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما امروز با جریان پنجم اخباری گری مواجهیم که با تقلید هم مشکل ندارند، کتاب اصول هم می نویسند، در غیرفقه نیز این رویه اخباری گری را دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست در ششمین پیش همایش کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین با موضوع معرفی مؤسس مدرسه لکهنو در هند مرحوم علامه غفرانمآب که در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار شد بیان داشت: اخباری گری در جامعه تشیع را می توان در پنج دوره تقسیم بندی نمود.
وی گفت: در دوره دوم اخباری گری که دیگر شیعیان وارد عصر غیبت شده بودند بزرگانی که علم خود را از مکتب ائمه علیهم السلام گرفته اند مانند شیخ مفید بدنبال ایجاد تعادل بین اخباری گری و عقل گرایی هستند.
آیت الله علیدوست اظهار داشت: شیخ مفید از یک طرف رساله بر رد ابن جنید داشته است که بخاطر اجتهاد به رأی و قیاسش مورد رضایت وی نیست؛ از آن طرف در رد استاد حدیث گرای خودش شیخ صدوق هم رساله دارد و از شیخ صدوق در نوع رفتار با روایات گلایه می کند که باید شما با کمک عقل ابزاری-به تعبیر ما-روایات را مدیریت می کردید.
وی افزود: در چند قرن بعد، یعنی در دوره سوم اخباری گری، در قرن دهم امثال محقق اردبیلی حاضر بودند و آنها را به عنوان اخباری نمی شناسند اما رگه های غلیظی از حدیث گرایی در اندیشه ها و آثار علمی آنان مشاهده می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در آن ایام بزرگانی را داریم که به مشهور سخت می گیرند و در مواردی اگر یک خبر را می دیدند آنرا بر قول مشهور علما مقدم می داشتند و این نشانه ای مهم از اخباری گری یا بهتر بگویم حدیث گرایی در آن دوره است؛ این حالت در فقه اردبیلی پررنگ است.
وی افزود: مرحوم محمدامین استرآبادی که در رأس اخباری گری است می گویند در مکتب صاحب معالم بزرگ شده ولی بعداً از رویکرد او اعراض کرد و به اخباری گری روی آورد؛ بنده این حرف را مورد تأیید نمی دانم زیرا صاحب معالم هم شاگرد محقق اردبیلی بود و این اخباری گری را در منشورات صاحب معالم هم می توان دید.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: در دوره چهارم، اخباری گری به یک بسته با لوازم مختلف تبدیل می شود؛ به طور مثال مبارزه با تقلید، وجوب عینی اجتهاد، یعنی اینکه همه باید مجتهد شوند، مبارزه بدون تعارف با فقها از لوازم اخباری گری در این دوره شد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره یک بسته با لوازمی به وجود آمد که هواداران اخباری گری که بیرحمانه گاهی حتی خون خود را روی حرفشان می گذاشتند نسبت به گذشتگان و تراث شیعه حمله و به آنها توهین می کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: باید اگر حرف جدیدی داریم برای آن دلیل بیاوریم و آنرا به صورت علمی اثبات کنیم و از حمله به تراث بپرهیزیم؛ بیشترین میزان حمله به تراث شیعه در عصر کنونی است و نه به صورت سخت و با جنگ فیزیکی بلکه به صورت نرم این حملات در حال وقوع هستند.
وی افزود: دوره پنجم اخباری گری، عصر ماست؛ بسیاری از فقهای این عصر با وجود اینکه می گویند بر اساس اصول اجتهاد میکنند، اما با روحیه اخباری گری این کار را پیش می برند.
آیت الله علیدوست تصریح کرد: مرحوم آیت الله خویی رحمة الله علیه در اوایل اصولی بودند و در اواخر عمر شریفشان به حدیث گرایی دچار شدند.
وی گفت: ما امروز با جریان پنجم اخباری گری مواجهیم که با تقلید هم مشکل ندارند، کتاب اصول هم می نویسند، در غیرفقه نیز این رویه اخباری گری را دارند.
استاد حوزه اظهار داشت: اخباری گری توسط مرحوم وحید بهبهانی به محاق رفت اما در گذر زمان دوباره احیاء شد.
وی گفت: هرچند اخباری ها به فقها حمله کرده اند، اما خدمات بسیاری نیز داشته اند؛ چه در دوره های اول و دوم و در دوران شیخ کلینی ها و چه در دوره چهارم و در زمان امثال علامه مجلسی خدمات بسیاری داشته اند.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست خاطرنشان کرد: همایش های اینچنینی باید به سمت گرامیداشت و پاسداری از تراث شیعه بروند؛ چرا که این تراث مورد حمله هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ کلیپ زیبای تصویری
🔹 میلادیه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
👌 شاعر آئینی: صابرخراسانی
📣 برسد به گوش جهانیان دو جهان به نام محمد است
به مقام شاهی اگر کسی برسد غلام محمد است
.
🔺 سر و سرّ خلقت عالمی شده جا میان دو ابرویش
سر سوزنی نکند خطا کفه ی تراز ترازویش
.
🔸 قد و قامتش چه قیامتی نظرش چه حُسن و ملاحتی
من و ذکر او چه عبادتی چه عنایتی چه سعادتی
.
🔻شده ذکر هر شب انبیا همه ی ملائک و انس و جن
بمحمّدٍ بمحمّدٍ بمحمّدٍ بمحمّدٍ
.
▪️به خدا قسم اگر عاشقش نشود کسی به خطا رود
به گدایی در خانه اش نرود گدا به کجا رود ؟
.
💫 دل حیدر و دل فاطمه گره خورده بر سر گیسویش
حسنین و عرش دو شانه اش ؛ حسنین و منبر زانویش
.
☀️ نرسد خیال کسی به پلّه ی اول درجات او
به خدا در آل محمد است همه حکمت صلوات او
☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
🌐 سخن مهم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم درباره :
🔺 سرنوشت مردم بیتفاوت نسبت به فسادها در جامعه
☘
☘
🔻به مناسبت هفته وحدت؛
❓ پیامبر خدا یا پیامبر اسلام؟ کدام عبارت درست است؟
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی به سؤالی پیرامون رسولخدا پاسخ داده است که تقدیم نگاه شما خواهد شد.
◻️پیامبر خدا یا پیامبر اسلام؟
تقریباً در این صد سال اخیر اشتباهی در کتابهای فرهنگی ما رخ داده که گفته میشود پیغمبر اسلام؛ اما تا قبل از این قرن اخیر هر کتابی چه عربی و چه فارسی در مورد پیغمبر اکرم نوشته شده همه تعبیرها، رسول خداست، قرآن کریم هرجا از پیامبر اکرم یاد میکند بعنوان رسول الله یاد میکند و روایات نیز همیشه میگوید #رسولالله. در واقع پیغمبرِ خداست.
◻️ حضرت محمد (ص) پیامبر همه جهانیان است و تنها پیامبر مسلمانان نیست و بهکاربردن تعبیر #پیامبر_اسلام درست نیست و این واژه ساخته غربیها است.
◻️ انگلیسیها چون پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) را قبول نداشتند و نمیخواستند ایشان به عنوان پیامبر همه بشریت معرفی شود این تعبیر را درست کردند و در یک قرن اخیر بر سر زبانها انداختند؛ در حالی که پیغمبر برای همه بشریت آمده است و مسلمان و غیر مسلمان ندارد.
◻️در طول ۱۳ قرن بعد از اسلام در هیچ نوشتهای از بزرگان دین و یا تعابیرشان، تعبیر پیامبر اسلام به کار نرفته و مسلمانان همه حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) را با عنوان رسولالله و پیامبر خدا میشناسند، اما انگلیسیها برای پیش برد اهداف ضد اسلامی خود این تعبیر را درست کردند و متأسفانه در میان ما هم رواج یافته است.
☘