🔴 شکستن رکورد #واردات_واکسن فقط بخاطر پیگیری جدی شخص آقای #رئیسی و تماس وی با سران دولتها نشان داد که بهانه "نپیوستن به FATF" یک دروغ بزرگ بود برای کمکاری و سستی و تنبلی! خدا میداند چقدر کارها را طی ۸ سال گذشته به برجام و تحریمها و #FATF ربط دادند تا کمکاری خود را توجیه کنند!
🔹۸ سال کشور را معطل تحریم و برجام کردند، آب خوردن مردم را به #برجام ربط دادند، مشکلات محیط زیستی و معیشت و اقتصاد کشور را به آن ور آب ربط دادند!
🔸دلار ۱۰ برابر شد، اجناس تا ۳۰۰،۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند، تورم افسارگسیخته شد، قاچاق کالا چندین برابر شد، میانگین فساد اقتصادی از چندصد میلیارد به چندهزار میلیارد تومان رسید! حقیقتاً کشور تا لبه پرتگاه پیش رفت!
🔹امیدواریم آقای #رئیسی و اعضای دولت وی بتوانند دولت را به ریل انقلاب برگردانند و بخشی از مشکلات کشور را حل کنند و ثبات را به اقتصاد برگردانند. وظیفه ما حمایت، پشتیبانی، پیگیری و نظارت و مطالبهگری و تقدیر از نقاط قوت و نقد به نقاط ضعف است.
کانال طلاب بصیر
@tolabebasir
هدایت شده از مدیریت حوزه علمیه استان البرز
PWQ_Volume 9_Issue زمستان 96 - مسلسل 34_Pages 7-32.pdf
667.7K
⭕️ باز نشر یک مقاله به مناسبت فوت مرحوم آقای محمد رضا حکیمی👆👆👆
⭕️ چیستی و حجیت عقل از دیدگاه میرزا مهدی اصفهانی ( موسس مکتب تفکیک)
⭕️در ضمن این مقاله، به نقد برخی اندیشه های آقای حکیمی و نیز به برخی تشابهات مکتب تفکیک و تفکر اخباری گری هم اشاره شده است.
✍️ محمد جعفری
🆔@meshkatnoor
🔶 عقل شیعی
طرح مباحث الهیات به وسیله ائمه اهل بیت -علیهم السلام- و تجزیه و تحلیل آن مسائل -که نمونه آنها و در صدر آنها نهج البلاغه است- سبب شد که عقل شیعی از قدیم الأیام به صورت عقل فلسفی درآید و البته این یک بدعت و چیز تازه در اسلام نبود؛ راهی است که خود قرآن و به عنوان تفسیر قرآن آن حقایق را ابراز و اظهار نمودند... تاریخ نشان میدهد که از صدر اسلام، شیعه بیش از دیگران به سوی این مسائل گرایش داشته است...
🔵 این تمایل را ائمه شیعه به وجود آوردند. آنها بودند که در احتجاجات خود، در خطابههای خود، در احادیث و روایات خود و در دعاهای خود عالیترین و دقیقترین مسائل حکمت الهی را طرح کردند... عقل شیعی اختصاص به فلسفه ندارد؛ در کلام و فقه و اصول فقه نیز امتیاز خاص دارد و ریشه همه یک چیز است.
📖 مجموعه آثار، ج ۱۶، ص ۳۸۲ و ۳۸۳.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
هدایت شده از پرسمان اندیشه
☘️☘️☘️
✔️نجف و جهان جدید/ راوی اندیشه
✅ آیتالله سید محمدسعید حکیم یکی از چهار مرجع تقلید برجسته نجف در پاسخ به استفتایی درباره مجازات مرتد گفته که مجازات دنیوی ارتداد وظیفه ما نیست. متن پاسخ ایشان این است:
«هیچ شکی نیت که آنها [افراد مرتد] در آخرت سزاوار مجازاتی عظیم هستند. خداوند متعال میفرماید: کسانی که کفر ورزیدهاند، سرورانشان طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکیها به در میبرند. آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند. مجازات در این دنیا وظیفه ما نیست».
آیتالله محمد سعید حکیم نوه دختری مرحوم آیتالله سید محسن حکیم است. مرحوم حکیم از نخستین مراجعی بود که حکم به طهارت ذاتی اهل کتاب داد و پس از وی این فتوا بین فقها رواج پیدا کرد.
چندی پیش نیز خبر تغییر نظر آیتالله سیستانی درباره نجاست کفار غیر کتابی (مانند آتئیستها و مارکسیستها) منتشر شد که ایشان از فتوای خود برگشته و اکنون در اینباره احتیاط میکند.
اگر چه غالب فقها همچنان بر رأی دیرینه اغلب فقهای اسلامی در مساله ارتداد پابرجا هستند، اما برخی نیز با نگاه دیگری به این مسأله نگریستهاند. ابوالصلاح حلبی؛ فقیه و متکلم برجسته شیعه در قرن پنجم هجری در کتاب خود (الکافی، ص ۳۱۱) تصریح کرده که اگر کسی با استدلال، کافر شود احکام مرتد بر وی جاری نمیشود:
«فأما ما یعلم کونه کافرا له باستدلال، من جبر أو تشبیه أو إنکار إمامه إلى غیر ذلک، فلیس بِرِدَّه و إن کان کفرا».
آیتالله مکارم شیرازی نیز در مقالهای که مرداد ۶۳ در مجله مکتب اسلام منتشر کرده، گفته است: «گاه کسی ناآگاهانه و بر اثر وساوس مبلغان گمراه و یا اشتباهاتی که در مطالعات برای او روی داده … به سوی کفر میرود، بی آنکه هیچ سوءنیتی داشته باشد … ما احتمال میدهیم که روایات قتل مرتد مخصوص افرادی باشد که آگاهانه راه خلاف را میپیمایند … از آنجا که الحدود تدرء بالشبهات، اجرای حدود در مواردی که قطعی نیست ملغی میشود، همین احتمال جمع میان روایات کافی است که اجرای حد اعدام را در مورد مرتدین خالی از سوء نیت به تأخیر بیاندازیم و آنها را زیر پوشش تبلیغات صحیح اسلامی قرار داده، راه بازگشت منطقی و استدلالی را به روی آنها بگشاییم و اجازه دهیم آنها خود را اصلاح کنند».
آیتالله منتظری نیز در اواخر عمرش به نظر مشابهی رسیده و معتقد شده بود مرتد کسی است که به حقانیت دین اسلام رسیده باشد و از روی عناد و لجاج با اسلام، دین خود را تغییر دهد، اما اگر کسی بر اساس مطالعه و بررسی به این نتیجه برسد که دین اسلام حق نیست و دین دیگری بر حق است، اگر چه که مقدمات و دلایل این نتیجهگیری از نظر ما غلط هم باشد، لکن چنین فردی مشمول احکام مرتد نیست.
مرحوم آیتالله موسوی اردبیلی هم در درس خارج فقه رمضان سال ۱۴۲۰ گفته بود که چون هیچ دلیل معتبری برای تبلیغ اسلام با زور شمشیر و قتل وجود ندارد، بنابر این باید در مسأله ارتداد نیز تأسیس اصل کنیم و بگوییم که اصل بر تبلیغ اسلام با حکمت و استدلال و کار فرهنگی است و تکلیف روایات مشکوک یا موارد فاقد نص را با این اصل روشن کنیم (مجله حکومت اسلامی، شماره ۱۵).
برخی نیز اعتقاد دارند حکم مرتد در اسلام، یک مسأله فکری به شمار نمیآید، بلکه حکمی است که شرایط جامعه صدر اسلام اقتضای چنین حکمی را داشته و آنچه از دید شرع محکوم شده همین حالت یعنی هرج و مرج جامعه است، نه طرح اندیشههای مخالف درباره موضوعات دینی. طبق این مبنا حکم اسلام چیزی بیش از این نبوده و جز به مقبولات عمومی حکمی صادر نشده است.
آیتالله سید سعید حکیم اما با حکم اخیر خود نشان داده است که حتی اگر ارتداد فردی با معنای سنتی و مشهور آن به اثبات برسد باز هم مجازات دنیوی آن به عهده ما نیست و نمیباید به وی تعرضی شود. نظر اخیر وی و آقای سیستانی نشان میدهد که نجف در مواجهه با جهان معاصر در استمرار سنت مرحوم سید محسن حکیم، مواجهه و تأمل جدیتری را در پیش گرفته است./ راوی؛ گزارشگر فرهنگ، سیاست و اجتماع
منبع...
yun.ir/ii4fv7
🆔 @porseman_andisheh
🔵 تخصص گرایی
🔵 اجتهاد، شرط اتحاد
... برقراری ارتباط اینها با همدیگر، منوط به فهمیدن هر دو طرف و کار کردن مجتهدانه است.
💠...در این 50 سال اخیر چه کسانی موفق بوده اند و در عمل توانسته اند مسیر را درست تشخیص دهند؟
💠...کسانی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری توانستند تاثیرات فراوانی ایجاد کنند.
💠 امام خمینی (ره) در عمل، تجسم یک فرهنگ بود. هزار سال تفکر شیعه در او قد علم کرده بود تا توانست حق امت را پس بگیرد. این آدم های ریشه دار همین فقه و اصول و همین فلسفه و عرفان را خوانده اند.
💠 اگر قرار بود این حرف ها بد باشد و رکود بیاورد و اینها عبارت باشد از ارتجاع و جمود، چطور امام خمینی (ره) منجمد نشد و یخ نبست؟ بلکه همه عالم را به تحیر واداشت.
💠...اگر می خواهیم وارد این میدان بشویم، باید مبانی معرفتی داشته باشیم یا در حاشیه این طور آدم ها حرکت کنیم و گرنه راه بسیار پرخطر است.
💠...بخش قابل توجهی از آفت هایی که در دهه اخیر در فضای انقلاب و مفاهیم انقلاب و مسلمات به وجود آمده، به طور آشکار یا غیرآشکار به طلبه هایی برمی گردد که بدون پشتوانه وارد عرصه دانشگاه شدند؛ این نظر بنده است.
اگر بخواهید مشکل را حل کنید و با یک تخصص، نیازی از نیازها را پاسخ بدهید، باید ابتدا مجتهد شوید... تا این طرف ریشه نگرفته اید، به طور جدی سراغ آن مسائل نروید.
🖋 حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا
📝 خشت اول، شماره 7، صفحه 56
@rahnameh
رهنامه پژوهش
🔵 تخصص گرایی
🔴 لزوم تخصص گرایی
💠 هر بابی از ابواب، یک #متخصص لازم دارد؛ چون ابواب فقه خیلی متشتت است و اقوال و ادله عقلیه و نقلیه و اجماعاتش، تتبّع زیادی می خواهد و افراد سریع الذهن لازم دارد و این عمر انسانی کفایت نمی دهد که پنجاه باب، به طور شایسته و آن طور که باید و شاید، تحقیق شود.
# خوب است در فقه هم متخصص داشته باشیم؛ یکی متخصص صلات، یکی #متخصص طهارت و یکی متخصص خمس باشد. آن وقت هر سوالی و استفتائی که می آید، به متخصص آن ارجاع می دهیم تا او جواب دهد.
#تخصص
#ٍمتخصص
آیت الله شیخ عبدالکریم حائری (ره)
به نقل از آیت الله اراکی (ره)
خشت اول، شماره 7، صفحه 112
@rahnameh
رهنامه پژوهش
تخصص گرایی، باید ها و نبایدها
🔵انگیزه و علاقه
🔵 در انتخاب، صرف انگیزه نباید باشد؛ انگیزه تا حدی ما را جذب می کند؛ ولی علاقه هم باید باشد. به اصطلاح، چاشنی صلاح ما، علاقه است که در مجموع، زمینه لازم را برای پرتاب فراهم می آورد.
🔴اهمیت مشاوره
🔴گاهی اوقات افراد تصور می کنند که فقط در یک رشته خاص می توانند به اهدافشان برسند؛ اما در مشاوره می فهمند که زمینه های دیگری هم برای تحقق آن اهداف وجود دارد؛ از اینرو علاقه شدید و انگیزه عالی به این زمینه ها پیدا می شود.
ما نباید مشاوره تحصیلی را دست کم بگیریم.
🖋 حجت الاسلام و المسلمین دکتر رهنمایی
📝 خشت اول، شماره 9و10- صفحه 15
@rahnameh
رهنامه پژوهش
🔴 تخصص گرایی، باید ها و نبایدها
🔵ولایت علمی ولی فقیه، اولین تعیین کننده نیازهای تخصصی
💠 بحرانی ترین دوران نظام کلان اندیشه شیعه، زمان حاضر است؛ زیرا هیچ وقت جبهه دین ستیزی به این گستردگی نبوده و با این تجهیزات فیزیکی و فکری و با این همه ابزار تهاجمی، وارد میدان نشده است.
💠 ولی فقیه، کلان نظام دین ستیزی را در همه زمینه ها می بیند.
💠 ما فکر می کنیم که ولایت، فقط در عرصه سیاسی مطرح است؛ حال آنکه در حوزه مدینه، تمام نیروهایی که در مکتب امام صادق (علیه السلام) درس می خواندند، رشته هایی که گزینش می کردند، به ارشاد حضرت بود.
💠 ما باید به ولایت در عرصه های علوم هم اعتقاد پیدا کنیم.
💠 در حوزه علوم انسانی، غیر از معارفی که در حوزه مرسوم است، ببینید چقدر نیاز داریم! در حوزه فقه حکومتی باید کار شود. رهبر عظیم الشان انقلاب چقدر در این رابطه صحبت کرده اند؟
💠 اولین معین کننده نیاز حوزه های علمیه در بخش #تخصص، ولایت علمی فقیه است.
💠 اگر ما این را اعمال کنیم، هیچ وقت حوزه، حوزه دیروز نیست؛ بلکه به روز و حتی جلوتر از روز است.
#تخصص
🖋 حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری
📝 خشت اول، شماره 9و10- صفحه 12
@rahnameh
رهنامه پژوهش
🔵 تخصص گرایی
🔴 لزوم تخصص گرایی
💠 در برنامه حوزه، غیر از علوم رایج، باید دروس دیگری به صورت های مختلف برای اهداف متفاوت، مورد توجه قرار بگیرد. در فرایند تخصصی شدن باید مراحل زیر را مد نظر قرار داد:
💠 مرحله اول، آشنایی عموم روحانیون با کلیات علوم انسانی به خصوص اقتصاد، حقوق، سیاست، روان شناسی و جامعه شناسی است تا بتوانند به پرسش های ساده از دیگاه اسلام در این گونه مسائل، پاسخ دهند.
💠 مرحله دوم، آشنایی طلاب با زبان های خارجی و ریاضیات و بعضی دیگر از علوم پایه، به عنوان ابزارهایی برای توسعه معلومات در زمینه هایی است که به وجهی ارتباط با معارف اسلامی دارد.
💠 مرحله سوم، فراگیری آخرین آرائ علمی و فلسفی در هر رشته خاص برای دانش پژوهان همان رشته است تا بتوانند با بحث های تطبیقی، موارد اتفاق یا اختلاف نظر آن رشته با اسلام را تبیین کنند و از نظریات اسلامی دفاع کرده، نقاط ضعف سایر مکاتب را آشکار سازند.
💠 با توجه به گستردگی دین در عرصه های مختلف مانند احکام عملی، مسائل اخلاقی و معنوی، مسائل تاریخی و ... حوزه باید متخصصان گوناگونی را تربیت کند و لازم نیست همه فقیه و اصولی باشند.
💠میتوان حوزه را سه مقطع کرد و در طی آنها، افراد بر اساس استعداد و سلیقه ها، رشته های مختلف را انتخاب کنند. لذا پس از گذراندن مقطع اول، در مقطع متوسطه، هر کس باید راهش را از دیگری جدا کند تا حوزه، هم فقیه تربیت کند و هم مفسر و هم فیلسوف و...
🖋 آیت الله مصباح یزدی (ره)
📝 خشت اول، شماره 7، صفحه 115
@rahnameh
رهنامه پژوهش
🔵 تخصص گرایی
🔴 لزوم تخصص گرایی
💠 رشته های #تخصصی حوزه محدود شده و همه در فقه هضم شده اند. چون فقه، دامنه وسیعی یافته، بهتر است تخصصی بشود تا به مسائل پرداخته نشده، پرداخته شود.
💠 چه لزومی دارد که مردم در همه مسائل از یک نفر تقلید کنند؟ بهتر است که قسمت های تخصصی در فقه قرار دهند؛ یعنی هر دسته ای بعد از آنکه یک دوره فقه عمومی را دیدند و اطلاع پیدا کردند، تخصص خود را در یک قسمت معیّن قرار دهند و مردم هم در همان قسمت تخصصی از آنها تقلید کنند. مثلا بعضی رشته تخصصی خود را عبادات قرار دهند و بعضی معاملات و بعضی احکام، همان طوری که در طب، این کار شده و رشته های تخصصی پیش آمده است.
💠 احتیاج به تقسیم کار در فقه و به وجود آمدن رشته های تخصصی در فقاهت، از صد سال پیش به این طرف، ضرورت پیدا کرده ... زیرا تقسیم کار درعلوم، هم معلول تکامل علوم است و هم علت آن؛ یعنی علوم تدریجا رشد می کنند تا به حدی می رسند که تحقیق در همه مسائل آن از عهده یک نفر بر نمی آید؛ ناچار باید تقسیم بشود و رشته های تخصصی پیدا شود... با پیدایش رشته های تخصصی و تقسیم کار و تمرکز فکر در مسائل مخصوص، آن رشته تخصصی پیشرفت بیشتری پیدا می کند.
💠 اگر شورای علمی در فقاهت پیدا شود و اصل تبادل نظر، به طور کامل، جامه عمل بپوشد، گذشته از ترقّی و تکاملی که در فقه پیدا می شود، بسیاری از اختلاف فتواها از بین می رود.
🖋 شهید آیت الله مطهری (ره)
📝 خشت اول، شماره 7، صفحه 116
@rahnameh
رهنامه پژوهش
جامع #اصول_فقه
متن 410 عنوان کتاب به زبان #فارسی و #عربی در 914 جلد از 240 مؤلف، در موضوع اصول فقه به همراه دسته بندی کتب به صورت گروهی و موضوعی، از جمله مشتمل بر: 58 شرح معتبر بر کتاب های اصولی و ... – 12 عنوان #اصطلاح_نامه فقهی و اصولی
مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/6389/
خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/
اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_usoul2
#کتابخانه و دانشنامه #جامع_فقه نسخه 3
متن 1638 عنوان #کتاب و رساله در 2858 جلد از منابع مهم در زمينه فقه، به زبان #عربی و #فارسی، در محورهایی همچون: #فقه استدلالی، منابع روایی فقهی، ادعیه و زیارات، استفتائات و رسالههای عملیه، مناسک #حج و .......
مطالعه بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/16002
خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/
اجرای انلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_jamifeqh3
#نرم افزار مجموعه آثار دروس استاد #علی_محمدی_خراسانی
ارائه متن ۱۲ عنوان در ۳۹ جلد کتاب، مشتمل بر تالیفات استاد علی محمدی خراسانی و دیگر آثار مرتبط، شامل موضوعات: اصول فقه، فقه استدلالی، فقه فتوایی، منطق و عقاید و ..
مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/12744
خرید با تخفیف ویژه : https://www.noorshop.ir/fa/product/12744
اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_mohammadikhorasani
از #نورشاپ بصورت غير حضوري خرید کنید!
www.noornoorshop.ir
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از پرسمان اندیشه
☘️☘️☘️
✅ مرجع تقلیدی که مطلقاً زنان را نمیپذیرفت/ یادداشت زهرا اخوان صراف
🔸 زهرا صراف زاده در یادداشتی به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم می نویسد: سید محمدسعید حکیم که حسب نقلها و گفتهها، حتی با سفارشی بسیار قوی، “کان لایستقبل النساء علی الاطلاق”، نه تنها از حضور و مباحثه یک زن در مجلساش ابا نورزید، بلکه به دغدغه و اصراری نهفته، در جو سنگین زنگریزی آن زمان و مکان و فرهنگ، با جلب توجهات به سمت او و نقض و ابرام علمیاش، مَنِشی نمادین بنیان نهاد که مَنْ سَنَّ سُنَّهً حَسَنَهً فَلَهُ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إلى یَوْمِ القِیَامَه.
برای من سفرها و از جمله سفر عتبات تنها زیارت ذوات مقدسه و سیاحت اماکن تاریخی و دیدنیها نبوده، بلکه همواره – حتی از کودکی و همپای والدینم- فرصت و توفیق همنشینی بزرگان ادب و هنر و علم و اندیشه از مذاهب و ادیان و آیینهای مختلف را در جهان فراهم کردهاست. از جمله در اواخر دهه هشتاد و اوائل دهه نود هجری شمسی، به لطف برادرانی که در دروسی شرکت میکردند که برای حوزه علمیه عتبه علویه و امثال آن ارائه میکردم، زمینه لقائاتی ممتاز با علما برایم فراهم میشد. سال ۹۰ بود و هماهنگ شدهبود در نجف اشرف با مرجع بزرگوار شیعه سید محمدسعید حکیم ملاقات کنم. به دلایلی تماماً علمی، این دیدار برایم مهم بود. روزِ قرار دوست واسطه تماس گرفت که «گفتهاند: السید لایستقبل النساء علی الاطلاق….!، تلاشهای متعدد شدهاست و ظاهراً بههیچوجه راهی برای نشست و گفتگوی علمی نیست.»
ادامه👇👇👇👇
https://fa.shafaqna.com/news/1223369/
🆔 @porseman_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱
👀 حتما ببینید
💢 حقیقت کرونا در کربلا ...
👈 آیا زائران در کربلا کرونا نمی گیرند؟
👌 رئیس بیمارستان تخصصی کرونا در کربلا پاسخ می دهد
#امام_حسین
#اربعین
🌱
هدایت شده از کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه
👈 طلاب نباید تبدیل به کارمند شوند / لزوم هدایت دانشآموزان به سمت آینده روشن
🔻حجتالاسلام پورثانی، از مدیران موفق مدارس دانشآموزی وابسته به حوزه:
🔹 یک طلبه نباید تبدیل به کارمند شود!؛ زیرا این یک آفت بزرگی برای طلبه علیالخصوص در آموزشوپرورش است.
🔹اگر ما یک دانشآموز را در مسیر معارف اهلبیت(ع) قرار دادیم، گویی بشریت را نجات دادهایم و این احیای نفس با کارمندی همخوانی ندارد؛ به همین دلیل، باید با دید مربیگری و تربیت نیروی انسانی وارد عرصه شویم و سرباز امام زمان(عج) باید با اعتقاد به این راه، طی طریق کند.
🔹هیچ بستری مهیاتر از آموزشوپرورش برای طلاب نیست؛ زیرا هم والدین و هم دانشآموز در آن حضور داشته و بر این اساس باید برنامه و فعالیتهای ما نوین، خلاق و مهارتی باشد.
🔹روند کار اداری پذیرفتهشدگان طرح امین این گونه است که همه پذیرفتهشدگان باید در قسمت آموزش ابتدایی فعالیت داشته باشند و امکان تغییر رشته نیست.
🔹سابقه اعزام در تعیین مکان تدریس اثر داشته و سعی شده هر کس در همان شهر و منطقه خود، خدمت کند و قرارداد استخدام بهصورت پیمانی خواهد بود.
🔹طلاب پسازآن به دانشگاه فرهنگیان معرفی میشوند و مهر آینده تدریس خواهند کرد مگر در صورت ضرورت امسال مشغول به تدریس شوند.
@ismcir
💢 سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار می شود
🔹 مرکز تحقیقات حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار میکند.
🔹 اهداف همایش شناسایی کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها و نویسندگان برتر حکومت اسلامی و معرفی آنان به جامعه علمی است، همچنین ترویج فرهنگ پژوهش های راهبردی در موضوعات حکومت اسلامی در میان حوزویان و دانشگاهیان از دیگر اهداف این همایش بیان شده است.
#کتاب_سال
#حکومت_اسلامی
🆔 @rasanewsagency
#چار_چوب
🔘 حوزه باید زنده باشد
❇️ اگر بنا باشد، دستگاه جبار، دين مقدس اسلام را از رسميت بيندازد، احكام اسلام را از بين ببرد و قرآن را مهجور و منكوب كند، وجود حوزههاى علميه چه ثمرهاى دارد و چه آثارى بر آن مترتب است؟
❇️ آيا اين حوزهها را مىخواهيم كه فقط از ترتب بحث كند؟ حوزههاى علميه بايد زنده باشد و در برابر دشمنان اسلام چون كوه محكم بايستد و بخروشد.
📚صحيفه امام، ج1، ص: 160
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
🔰پایان تقی زادهها با لغو2030
🔻آذرماه95 سندی با عنوان سند ملی آموزش 2030 ایران با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم رونمایی شد. این سند یک سال قبلش در نشستی در نیویورک توسط روحانی امضا شده بود.
🔶 این سند بین المللی بالادستی با شاخصهای فرهنگی لیبرالی است که در بخشهای زیادی در تعارض با فرهنگ ایرانی اسلامی ماست. با بودجه داخلی قرار بر اجرا و گزارش دهی منظم بود و به وزارتخانههای مربوطه از جمله آموزش و پرورش ابلاغ شد.
💢 بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار لغو سند 2030 بودند اما روحانی صراحتاً گفته بود: از هرچه بگذرم از 2030 نمیگذرم.
🔸 این جمله روحانی در حالی بود که رهبر انقلاب نیز صراحتاً در چندین سخنرانی آن را مخالف استقلال فرهنگی و مبانی فرهنگی اسلامی_ایرانی دانستند.
🔷 رهبری انقلاب با گلایه فرمودند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.
🔷 «اینهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ میایستند اینها همان تقیزادههای امروز هستند. البته امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقیزادهها حرفشان به کرسی بنشیند.»(فروردین 98)
✅ 22 شهریور 1400 حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: لغو اجرا سند 2030» از مهمترین مصوباتی است که توسط رئیس جمهور (رئیسی) به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.
❓پس فرق میکند به چه کسی رای بدهیم!
✍️#محمد_هادی_معتقدی
🌱
هدایت شده از این عمّار
🔴 اتهام زنی اصلاحطلبانه!
*روزنامه اصلاحطلب آفتاب یزد در واکنش به تسریع واردات واکسن مینویسد: «چرا بهمحض پایان دولت روحانی و شروع دولت رئیسی روند واردات واکسن سرعت زیادی گرفت؟ پاسخهای احتمالی؛ یک: دولت قبلی بیعرضه بود و علیرغم ادعاهایی که در زمینه دیپلماسی داشت، نمیتوانست از طرق مختلف واکسن به اندازه مکفی وارد کشور کند؟ دو: دولت روحانی عرضه داشت ولی مانعتراشیهای داخلی مانع واردات میشد». بنا بر نظر این نشریه، دستهایی در داخل کشور هستند که مانع موفقیت دولت روحانی شدند و همانها امروز علت موفقیت دولت رئیسی شدهاند، پس «باید دلیل تسریع واردات واکسن کرونا را در داخل مرزهای کشور جستوجو کرد».
👈 گزاره تحلیلی
1️⃣ دولت روحانی مدعی برداشته شدن تمامی تحریمها با امضای توافق با کدخدا بود؛ امری که نهتنها در طول هشت سال محقق نشد، بلکه سند رسوایی این دولت همین بس که این سیاست حتی در سطح کاهش تحریمهای دارویی و واردات واکسن موردنیاز جامعه نیز محقق نشد.
2️⃣ ادعای روزنامه اصلاحطلب مبنی بر دست داشتن عوامل داخلی در عدم واردات واکسن، در حالی است که؛ دولت روحانی در زمان حیات خویش دلیل این امر را تحریمها و عدم پذیرش fatf از سوی کشورمان برمیشمردند؛ نه موانع و دلایل داخلی؛ ربیعی سخنگوی دولت روحانی، زمستان سال گذشته در جمع خبرنگاران ادعا کرد: «نپیوستن ایران به fatf، خرید واکسن خارجی کرونا را با مشکل مواجه کرده است»؛ عبدالناصر همتی، رئیس وقت بانک مرکزی نیز در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «مردم! ما تا زمانی که تحریم باشیم، نمیتوانیم برای شما واکسن بخریم!»؛ این مواضع در حالی از سوی دولت روحانی مطرح میشد که در شرایط مشابه آن دولت و در دوره دوام تحریمها و تعیین تکلیف نشدن مسئله fatf، در دولت ۴۰ روزه رئیسی، واردات میلیونها دوز واکسن به کشور محقق شده است!
3️⃣ واقعیت آن است که جریان اصلاحات از این شانتاژ رسانهای بارها و بارها بهره برده است؛ تحلیلی که بر پایه «کی بود، کی بود، من نبودم» استوار است و به جای عذرخواهی بابت کوتاهیها و سوء مدیریتها، همواره به دنبال یافتن متهم بیرونی است؛ با این نگاه تحلیلی است که میتوان گرانی و مشکلات معیشتی مردم را گردن آمریکا انداخت و علیه سیاستهای کاخ سفید شعار داد و وارد نکردن واکسن را گردن عوامل داخلی غیراصلاحطلب انداخت.
4️⃣ دلیل اصلی در رونق گرفتن واردات واکسن به کشور، بهرهگیری دولت جدید از ظرفیتهای عینی دیپلماسی است؛ موج واردات واکسن در هفتههای اخیر ناشی از تماس تلفنی رئیسی با رئیسجمهور چین بوده است؛ اقدامی که پیشازاین برای دولت روحانی نیز فراهم بوده ولی اساساً ارادهای برای آن وجود نداشته است!
✍️ اکبر کریمی