eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊 طلبه ای که دل ها و کام ها را باهم شیرین می کند؛ تبلیغ زنبوری! 🔺حجت الاسلام حسن حیدر پور، به عنوان روحانی در روستاهای مختلف فعالیت دارد و همچون زنبور عسل کام همه را شیرین می کند! 🛎 او به هر جوانی که جویای کار است و یا لازم جهت راه اندازی کسب و کار را ندارد تعدادی از زنبورهای خود را تحویل می‌دهد تا به اینکار مشغول و از آن ارتزاق کنند که از این طریق تاکنون توانسته برای قریب به ۳۰۰ جوان کار آفرینی کند. 🛎 همچنین این مبلغ خوش ذوق، در مسجد و بعد از نماز جماعت زمانی را جهت پاسخگویی به سؤالات افراد پیرامون مسئله زنبورداری اختصاص می‌دهد و اینکار تا حدودی موجب رونق‌بخشی به مسجد و استقبال بیشتر جوانان از شده است. متن کامل خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=30591 🆔 @sedayehowzeh
پوشش و تغذیه.pdf
7.5M
📌 کتابی درباره و در سیره اهل بیت(ع) نویسنده: امیرعلی حسنلو 👇👇 🌻 @ahlebait110
💢نسبت‌ مخالفت علامه طباطبایی با حرکت امام و حکومت اسلامی، ناشی از کم‌اطلاعی است/ برای علامه، نصر و کربن طریقی بودند برای کشف واقع ✔️آیت‌الله سبحانی در گفتگویی مطرح کرد: 🔹علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در آخر سوره آل عمران به صورت مفصل درباره حکومت اسلامی بحث کرده‌اند. چنین شخصی چطور می‌تواند مخالف امام باشد؟ چنین نگاهی به علامه ناشی از کم اطلاعی است. 🔸اتفاقاً وقتی مقاله فارسی مرحوم طباطبایی درباره حکومت اسلامی در کتاب مرجعیت و روحانیت منتشر شد، ساواک آمد منزل ایشان و توضیحاتی خواست، ساواک از آن مقاله ناراحت شده بود. اما اینکه انتظار داشته باشیم که همه افراد با امام یکسان باشند انتظار نابجایی است. با توجه به شرایط و تفاوت سلیقه‌های علمی و عملی، در آن شرایط اگر عالمی نود درصد با امام همراه باشد، کافی است. اختلاف اندیشه‌ها طبیعی است. 🔹هر کسی یک سلیقه و یک نوع فکری دارد. اینکه بیاید مثل حضرت امام ریسک کند را نباید انتظار داشته باشیم. اما روی هم رفته مخالف امام نبود. 🔸علامه طباطبایی روشی علمی داشت و می‌خواست بداند که در خارج از فضای ایران نسبت به الهیات و مسائل ماورای حس چه می‌گذرد. برای علامه طباطبایی، نصر و کربن طریقی بودند برای کشف واقع، علامه می‌خواست وقتی چیزی می‌نویسد درست بنویسد، اینها ابزار بودند نه هدف، چون در آن روزگار ایشان راهی غیر از اینها نداشت. 👈 بیشتر بخوانید: yun.ir/np7j54 🆔 @ijtihad
به نام خدا ‌ را خوب بلدند ولی برای پاسخ به یک پرسش قرآنی باید به تفاسیرقرآن مراجعه کنند! 🔸 یا رَبِّ انَّ قَوْمِی اتَّخَذوا هذَا الْقُرْ انَ مَهْجوراً (فرقان/۳۰) پروردگارا، قوم من این قرآن را مهجور ساختند 🔹 یکی از فضلای خودمان در حدود یک ماه پیش مشرّف شده بود به عتبات. می‌گفت خدمت آیت‌الله خویی (سلّمه الله تعالی) رسیدم، به ایشان گفتم: چرا شما درس تفسیری که سابقاً داشتید ترک کردید؟ (ایشان در هفت هشت سال پیش درس تفسیری در نجف داشتند و قسمتی از آن چاپ شده). 🔸 ایشان گفتند: موانع و مشکلاتی هست در درس تفسیر. گفت من به ایشان گفتم: علامه طباطبایی در قم که به این کار ادامه دادند و بیشتر وقت خودشان را صرف این کار کردند چطور شد؟ 🔹 ایشان گفتند: آقای طباطبایی «تضحیه» کرده‌اند؛ یعنی آقای طباطبایی خودشان را قربانی کردند، از نظر شخصیت اجتماعی ساقط شدند، و راست گفتند. 🔸 عجیب است که در حساس‌‏ترین نقاط دینی ما اگر کسی عمر خود را صرف قرآن بکند، به هزار سختی و مشکل دچار می‌شود؛ از نان، از زندگی، از شخصیت، از احترام، از همه چیز می‏‌افتد و اما اگر عمر خود را صرف کتاب‌هایی از قبیل‏ کفایه‏ بکند صاحب همه چیز می‌شود. 🔹 در نتیجه هزارها نفر پیدا می‌شوند که‏ کفایه‏ را چهارلا بلدند؛ یعنی خودش را بلدند، ردّ کفایه‏ را هم بلدند، ردّ ردّ او را هم بلدند، ردّ ردّ ردّ او را هم بلدند، اما دو نفر پیدا نمی‌شود که قرآن را به درستی بداند!!! از هرکسی درباره یک آیه قرآن سؤال شود می‌گوید باید به تفاسیر مراجعه شود. 🔸 عجب‏تر این که این نسل که با قرآن این طور عمل کرده از نسل جدید توقع دارد که قرآن را بخواند و قرآن را بفهمد و به آن عمل کند! 📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۲۲۶ eitaa.com/motahari_ir
هدایت شده از نشریات تبلیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر خانواده انگلیسی با ٢٢ فرزند: ما گذاشتیم خدا برامون تصمیم بگیره که چند تا بچه داشته باشند نظر دهید عالی🥀🥀 خوب🥀
🔻آیت الله سید احمد خاتمی، در اجلاسیه دو روزه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه: ⭕️ جدایی حوزه از سیاست از رویکردهای انحرافی است که جریان‌هایی برای آن برنامه دارند @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔻 آیت الله اراکی در اجلاسیه دو روزه مدیران استانی: ❇️ تظاهر به خلاف شرع نوعی تخلف اجتماعی است ◻️ بی‌حجابی نوعی تظاهر به خلاف است. تظاهر به خلاف شرع، نوعی تخلف اجتماعی نسبت به حاکمیت اسلامی است؛ علی‌رغم تمام کاستی‌ها، جامعه ایران جامعه متدینی است. مشکلی در رابطه با اقناع اجتماعی در موضوع حجاب وجود دارد؛ دستگاه های فرهنگی کشور به ویژه علما و روحانیون باید نسبت به ابزار اقناع جامعه نسبت به موضوع حجاب هم اندیشی نمایند. ❇️ ابزارهای زیبایی جلوه دین در نگاه جوانان مورد توجه قرار گیرد بر اساس شواهد تاریخی رفتار علما، هدایتگر بخش قابل توجهی از جامعه بود، امیدواریم بتوانیم در حوزه های علمیه طلابی را تربیت نماییم، که عالمانی برای مصداق «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ»، بوده، زیبایی دین و اخلاق اسلامی را متبلور ساخته مردم به دین و دینداری عشق ورزی نمایند، باید ابزارهای زیبایی جلوه دین در نگاه پسران و دختران جوان مورد توجه قرار گیرد. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❇️ خدمت در نظام جمهوری اسلامی از احسن اعمال است آیت الله شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه در اجلاسیه مدیران استانی: عمل هم مصادیقی دارد که از جمله قبول مسئولیت و پست در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت گزاری است و در این رابطه نهایت این که هر کسی در هر حیطه ای مشغول به کار شده، بهترین عمل را انجام دهد. کیفیت عمل بر کثرت آن مقدم است. ما باید دنبال این باشیم که در هر عمل و کاری که مسئولیت آن را قبول کردیم، احسن عمل را انجام دهیم. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔻آیت‌الله اعرافی در اجلاسیه مدیران استانی: ❇️ آنگونه که باید پاسخگو نیستیم ◻️ دستاوردهای امروز اصلا قابل بحث و مقایسه با گذشته نیست ◻️ قلمروهای بی‌پایانی از اندیشه‌ورزی و تولید نظریه و تئوری تا مقام تبلیغ و ترویج و گفتمان سازی، روبه‌روی یکایک حوزویان قرار دارد و در بسیاری از موارد با همه دستاوردهای بزرگی که داشته ایم، همچنان آنگونه که باید پاسخگو نیستیم. ◻️ هنوز بسیاری از امور و قوانین در کشور بر پایه‌های شریعت استوار نیست. ◻️ در صورت دستگیری خلق در مسیر الی الله حوزوی خواهیم بود؛ مهمترین رسالت ما و شما این است که خود چنین بوده، دیگران را تربیت نماییم. ◻️ متناسب با نیاز عصر آنگونه که باید در کیفیت پیش نرفته‌ایم، بایستی در نقطه ای باشیم که هر شهر ما دارای ذخایر علمی و بهره مند از چهره ها و شخصیت های فقیه، متکلم، مفسر، خبیر و مجتهد باشد. ◻️ نیازهای انقلاب اسلامی، ایجاد موج بیداری در جهان اسلام و تاسیس هزاران مرکز و اندیشکده برای ضربه به نهاد روحانیت و حوزه که قلب تپنده اسلام و انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است، تنها بخشی از حساسیت‌ها است. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
عنوان سامانه: سامان 🔹جستجوی تمام کتب موجود در کتابخانه‌های 🔸نزدیکترین کتاب جستجو شده در ۳۰۰۰ کتابخانه کشور ✅جهت دسترسی به این سامانه به‌ این‌جا مراجعه شود. ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
📖 راه صدر شدن 📔طلبه‌ای از او پرسید: «اگر کسی از شما بپرسد محمدباقر صدر چطور محمدباقر صدر شد، چه پاسخی می‌دهید؟» جواب داد: «محمدباقر صدر ده درصد مطالعه می‌کند و نوددرصد می‌اندیشد.» 📚کتاب نا، صفحه ۹۲ 🆔 @shahidsadr
: ◀️⏸ معاونت پژوهش سطوح عالی حوزۀ علميۀ امام کاظم علیه السلام اقدام به برگزاری دومین دورۀ کارگاه آموزش مجازی اکسل نموده است. ✅ نحوه ثبت نام: 1️⃣ ابتدا پیام سنجاق شده در کانال معاونت پژوهش (آدرس کانال در ذیل بنر درج شده است) را به صورت دقیق مطالعه فرمایید. (قبل از مطالعه پیام سنجاق اقدام به ثبت نام نفرمایید؛ در غیر این صورت عواقب آن به عهده ثبت نام کننده خواهد بود) 2️⃣ موارد خواسته شده جهت ثبت نام را به آیدی امور کارگاه های معاونت پژوهش به نشانی @kmpheekq ارسال نمایید. 3️⃣ در صورت هر گونه ابهام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی امور کارگاه ها به نشانی @kmpheekq مراجعه فرمایید و یا با شماره تماس 02537108159 (از ساعت 13 الی 17) تماس حاصل نمایید. ❇️ لینک معاونت پژوهش حوزۀ علمیه امام کاظم علیه السلام: https://eitaa.com/joinchat/1895825422Ce681497775
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت الله رئیسی: روز به روز گشایش‌های بیشتری ایجاد می‎شود رئیس جمهور: 🔹هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که گشایش‌های جدی در مسایل مختلف ایجاد خواهد شد. 🔹فروش نفت، منابع پولی، ارتباطات بین‎المللی و همه چیزهایی که قبلی‎ها می‎گفتند نمی‎شود، دارد اتفاق می‎افتد و به هیچ‎کس در دنیا باج نداده‎ایم. 🔹با پیشرفت در ابعاد مختلف، روزهای روشنی برای کشور انتظار می‌کشیم. ✍️بیداری ملت @bidariymelat
✅ مقاله چیست؟ ⬅️ مقالات علمی ترویجی، دستاوردهای علمی را به زبانی ساده برای افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، دانش آموزان سال‌های آخر دبیرستان‌ها، صنعتگران، مخترعین، مبتکرین و افراد دارای تحصیلات غیر‌کلاسیک ارائه می‌دهند. ⬅️یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشرشده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد. ⬅️مقاله علمی ترویجی می‌تواند خلاصه‌ای از مقالات علمی و منابع موجود باشد اما معمولاً سازمان‌دهی خاص خود را دارد و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می‌دهد. ⬅️ازاین‌گونه مقالات می‌توان به مقالات ، ، و اشاره کرد. ⬅️به لحاظ ارزش علمی در بین این دسته از مقالات، مقاله‌های ارزش و اعتبار بالاتری دارند. 🌸 با ما همراه باشید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/241238066C1b85daa3b0
⁉️ مقاله چیست؟ ✅ مقاله علمی پژوهشی به مقاله‎‌ای گویند که در نگارش آن به جای پرداختن به نتایج تحقیقات پیشین در زمینه تحقیقاتی، به داشتن یک و نسبت به تحقیقات پیش پرداخته شده باشد. ✅ مقاله پژوهشی به مقاله پایه‌ای اطلاق می‌شود که برای نگارش آن از داده‌های خامی که آن‌ها را به دست آورده است، استفاده شده باشد. ✅ مقاله علمی پژوهشی بر روی تجزیه و تحلیل و هم‌چنین تفسیر این داده‌ها شکل گرفته است و روی تجزیه اطلاعات کسب شده از تحقیقات پیشین تمرکزی . 🌸 با ما همراه باشید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/241238066C1b85daa3b0
⬅️ کارگاه و مقدماتی ✅ ویژه و که قصد یا دارند. 🔺شروع کارگاه: بیستم آذر ماه 🌺 اطلاعات بیشتر و ثبت نام 👇👇👇 @writer1000 @writer1000
📚مجموعه کتاب «مکاسب محرمه» در 11 جلد اثر استاد علیرضا اعرافی 📗 این کتاب برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1398 می‌باشد، که با ویراست جدید در 11 جلد تقدیم جامعه علمی شده است. 🔻برخی ویژگی‌های مجموعه مکاسب محرمه: 1️⃣ تقسیم اعیان نجس به حیوانات و غیر حیوانات و طرح مباحثی درباره خرید و فروش انسان و حیوان؛ 2️⃣ تقسیم موضوعی عنوان‌های نوع چهارم (تکسب با کارهای حرام) به هفت گروه: محرمات علوم، محرمات هنر، محرمات ورزش و بازی، محرمات روابط میانفردی، محرمات سیاست، محرمات تجاری و محرمات اداری؛ 3️⃣ افزودن مفهوم شناسی و پیشینه فرافقهی و فقهی، قبل از بررسی ادله هریک از عناوین؛ 4️⃣ طرح فروع بحث پس از بررسی ادله هریک از عناوین؛ 5️⃣ بیان خلاصه گزاره‌های فقهی مرتبط با هریک از عناوین، در پایان بحث. 👈 اطلاعات بیشتر: https://b2n.ir/h24412 🆔 @ijtihad
تقریرات دروس استاد عندلیبی سال 1400 ـ 1399.rar
20.36M
📚 📍بررسى مشروعیت فروش استقراضی، سیگنال دهی، ماهیت سهام، بازار فارکس ♻️ استاد علی عندلیبی 🔰جلسات ۱ تا ۵۲ 📆 سال 1400 - 1399 📢 و اوراق بهادار ✅از طریق لینک زیر قابل دسترسی است:👇👇 🔗https://b2n.ir/m12963 ✅ کانال دروس خارج فقه معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2871722058C3f69e74656
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سه دقیقه ی فوق العاده زیبا از بیانات آیت اللّٰه فاطمی نیا در مورد رحمت خداوند سبحان 📥 ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
بنام خدا 💠بعضی غلط های رایج ادبی (قسمت اول): ۱..تَلمُّذ" غلط است..صحیح آن: تَتلمُذ..است...مصدر باب رباعی مزید تفعلل. ۲..تدفین " غلط است ..صحیح آن: دفن است .چون فعل " دفَن یدفُن " متعدی بنفسه است واز باب تفعیل استعمال نشده است. لذا عبارت معروف حضرت فاطمه زهرا علیها السلام -- : غسِّلنی باللیل کفِّنّی باللیل و ادفِنی باللیل " صحیح است نه : " دَفِّنّی باللیل". ۳.واژه " توصیف " غلط است..و صحیح آن : وصف " می‌باشد..این ماده نیز در لغت عرب ، از باب تفعیل استعمال نشده است. ۴.فعل " سرَع " نیز در لغت عرب ، ازباب تفعیل استعمال نشده است لذا " تسریع " غلط است..این فعل در باب های افعال.مفاعله.تفعّل و تفاعل استعمال شده است.. ۵..در خطبه آغازین بعضی کتابها - ازجمله کتاب صمدیه مرحوم شیخ بهایی- آمده است: الحمدلله علی جزیل الاِنعام" ..کلمه " اِنعام" مصدر باب افعال است ولی بعضی ها به فتح همزه " اَنعام " تلفظ می‌کنند و این صحیح نیست..زیرا اَنعام جمع مکسر " نَعَم" است یعنی چهارپایان .نه جمع " نعمت" ..جمع های مکسر " نعمهّ" عبارتند از: نَعیم ..نَعماء...نِعَم...اَنعُم (برگرفته از بیانات استاد ربانی بیرجندی ،، بجز نکته سوم و چهارم)
به نام خدا 💠بعضی غلط های رایج ادبی: (قسمت دوم). ۵..کلمه " صِحاح " به کسر صاد ، جمع مکسر " صحیح " است ..ولی " صَحاح "به فتح صاد، اسم مفرد است به معنای " صحیح " است.. کتاب لغت معروف جوهری " الصَحاح "به فتح صاد می‌باشد و به کسر آن غلط می باشد .( استاد ربانی بیرجندی) ۶. استعمال کلمه " سیّما " به تنهایی غلط است..استعمال صحیح آن " و لا سیّما " می باشد.. ابن هشام در " مغنی اللبیب ، در باره واژه ی " سیّ " می‌نویسد: تشدیدُ یائه و دخولُ " لا "علیه و دخولُ الواو علی " لا " واجب..قال ثعلب : من استعمله علی خلاف ذلک فهو مُخطئُُ.. هرچند در ادامه می‌نویسد: و ذکر غیره انّه قد یُخفّف ..و قد یُحذف الواو.. ( ولی ظاهراً چنین استعمالی اختصاص به ضرورت شعری دارد../ق ی ) ۷. اعراب کلمه " سیَّ " در " لاسیَّما " منصوب است ولی در اعراب اسم بعد از " لاسیّما " ابن هشام می گوید: اگر اسم مابعد او نکره باشد در اعرابش سه وجه- رفع.نصب و جر --جایز است. مانند " ولاسیّما یوم... " ولی اگر معرفه باشد باشد فقط رفع و جر جایز است. هر چند جر دادنش بهتر از رفعش می‌باشد .مانند " و لاسیَّما بقیّهّ الله ".. ..ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت الله رئیسی: روز به روز گشایش‌های بیشتری ایجاد می‎شود رئیس جمهور: 🔹هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که گشایش‌های جدی در مسایل مختلف ایجاد خواهد شد. 🔹فروش نفت، منابع پولی، ارتباطات بین‎المللی و همه چیزهایی که قبلی‎ها می‎گفتند نمی‎شود، دارد اتفاق می‎افتد و به هیچ‎کس در دنیا باج نداده‎ایم. 🔹با پیشرفت در ابعاد مختلف، روزهای روشنی برای کشور انتظار می‌کشیم. ✍️بیداری ملت @bidariymelat
⬅️ کارگاه و مقدماتی ✅ ویژه و که قصد یا دارند. 🔺شروع کارگاه: بیستم آذر ماه 🌺 اطلاعات بیشتر و ثبت نام 👇👇👇 @writer1000 @writer1000