eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
636 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
انس با قران علمیه امام صادق(ع)طبس در تمام عرصه ها برنامه جذب حوزه علمیه ⬅️با حضور قاریان استانی و شهرستانی و جمعی از طلاب حوزه علمیه طبس ❗️هرشب یک روستا ساعت ۲۱ ( ۹ شب ) شب اول🟢مسجد احمدیه ✅ ☑️حوزه علمیه امام صادق(ع) طبس •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
♦️ هم اکنون در حال برگزاری است.... 🔹️سلسله جلسات رمضانی: شرح دعای ابوحمزه ثمالی 🔸️با ارائه استاد عالیقدر: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی زمانی ◾روزهای ماه مبارک رمضان جلسه سوم امروز از ساعت ۱۴:۳۰ از طریق سامانه مجازی مدرسه عالی سطح چهار به آدرس: https://masathe4.lms2.hozehkh.com/ws/ramezanzamani •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
✅ ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔸🔸 نظام سیاسی در قرآن 🔸🔸 🎙 با ارائه: حجه الاسلام والمسلمین صادقی ⌛️ زمان:هر روز بعد نماز عصر 🔻 مکان:مدرسه علمیه عباسقلی خان 📌 سامانه آنلاین Lms: https://abbas.lms2.hozehkh.com/ws/peo0525a0b8 📌 آفلاین: @farhangiabbasgholikhan ارتباط با ادمین @mohammadshenavaei آدرس کانال https://eitaa.com/joinchat/3472293967Cc8ef63423f سایت مدرسه علمیه عباسقلی خان magk.ir اینستاگرام http://www.instagram.com/abasgholikhan1
🔹️سلسله جلسات رمضانی: پخش از سامانه مجازی مدرسه عالی سطح چهار به آدرس: https://masathe4.lms2.hozehkh.com/course/15113 بارگزاری روزانه در کانال👇👇👇 فرهنگی تبلیغی مدرسه عالی سطح چهار https://eitaa.com/joinchat/4131586129Cccd5eff8a1 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹مدیر لایق🔹 📣 شهید آیت الله دکتر بهشتی (ره) مدیریت یعنی چه؟ مفهومی که ما از مدیریت در اجتماعمان داریم مفهومی عوضی است. مدیر در جامعۀ ما یعنی کسی که گردنش را کج بگیرد، باد به غبغب بیندازد، بی اعتنا به همه از در وارد بشود، برود پشت میزش بنشیند و مرتب زنگ یا تلفن بزند و بعد هم ماشین امضا باشد. یعنی اوراق زیادی را جلوش بگذارند، او هم مرتب امضا بکند. این می شود مدیر و رئیس و مدیر کل و وزیر و نخست وزیر و امثال اینها! مدیر خیلی لایق در اجتماع ما کسی است که هر کسی را با یک زبانی به کار بکشد. به این می گوییم مدیر. 📚 ولایت، رهبری، روحانیت، ص 195 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📌 آیت‌الله سید حسین بروجردی و شهریه؛ به روایت آیت‌الله سید محمدباقر موحد( ابطحی) 🔹 زمان آقای بروجردی شهریه طلبه سطح‌خوانِ مجرد 15 تومان و متأهل 30 تومان بود. شهریه درس خارج، از اول خارج تا آخر خارج، برای مجرد 23 تومان بود که من می‌گرفتم. برای متأهل قدری بیشتر بود. پسر آقای گلپایگانی همین مقدار را می‌گرفت. مرحوم آقا مصطفی خمینی هم به دفتر شهریه می‌آمد و به حرف خ که می‌رسید، سرش را بلند می‌کرد و شهریه آقای خمینی را می‌گرفت، 45 تومان. این یک شهریه بود. من به عنوان اکل میته از وجوهات استفاده می‌کردم. آقای سلطانی آمدند و دیدند که من زمستان بدون کرسی، بدون بخاری، بدون فرش، با یک تخت شکسته و بدون یک عبای کلفت در اتاق خیس، زمستان پربرف را گذراندم. هیچ وقت هم گله نکردم. ممکن است من این کار را بکنم، اما این که زندگی نمی‌شود. 🔸 البته حوزه هم نباید شهریه را بالا ببرد. این هم صحیح نیست؛ چرا؟ زیرا وقتی رفت بالا، هرچه پاسبان بازنشسته است می‌آید. هر بقالی که دکانش نگرفته است می‌آید. این هم صحیح نیست. پس چه باید کرد؟ آقای بروجردی کاری می‌کرد که در نجف نمی‌کردند. آقای بروجردی همین شهریه را می‌داد، پسر آقای گلپایگانی هم می‌آمد در صف می‌ایستاد. اما آیا منزل آقای خمینی، منزل آقای گلپایگانی و منزل آقای محقق داماد با همین 45 تومان اداره می‌شد و آیا این صحیح است؟ آقای بروجردی بیدار بود. من این را بعد از فوت ایشان فهمیدم. آقای بروجردی اول ماه که می‌شد به مرحوم حاج محمد حسین اعلم دستور می‌داد که عبا بپوشد و به پول آن وقت که شهریه این‌ها 45 تومان بود، هزار تومان برای آقای خمینی، هزار تومان برای آقای گلپایگانی و هزار تومان برای محقق می‌فرستاد؛ خیلی آبرومندانه. 📚 به نقل از آیت الله سید محمد علی موحد ( ابطحی) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹انزوای خردمندان🔹 ✍ رهبر معظم انقلاب اسلامی متأسفانه‌ گروهی‌ به دنبال‌ سیاست‌زدگی‌ و گروهی‌ به دنبال‌ سیاست‌زدائی‌، دائما تبدیل‌ فضای‌ فرهنگی‌ کشور را به‌ سکوت‌ مرداب‌ گونه‌ یا تلاطم‌ گرداب‌وار، می‌خواهند تا در این‌ بلبشو، فقط صاحبان‌ قدرت‌ و ثروت‌ و تریبون‌، بتوانند تأثیرگذار و جریان‌ساز باشند و سطح‌ تفکر اجتماعی‌ را پائین‌ آورده‌ و همه‌ فرصت‌ ملی‌ را هدر دهند و اعصاب‌ ملت‌ را بفرسایند و درگیری‌های‌ غلط و منحط قبیله‌ای‌ یا فرهنگ‌ فاسد بیگانه‌ را رواج‌ دهند و در نتیجه‌ صاحبان‌ خرد و احساس‌، ساکت‌ و مسکوت‌ بمانند و صاحبدلان‌ و خردمندان‌، برکنار و در حاشیه‌ مانده‌ و منزوی‌، خسته‌ و فراموش‌ شوند. در چنین‌ فضائی‌، جامعه‌ به‌ جلو نخواهد رفت‌ و دعواها، تکراری‌ و ثابت‌ و سطحی‌ و نازل‌ می‌گردد، هیچ‌ فکری‌ تولید و حرف‌ تازه‌ای‌ گفته‌ نمی‌شود، عده‌ای‌ مدام‌ خود را تکرار می‌کنند و عده‌ای‌ دیگر تنها غرب‌ را ترجمه‌ می‌کنند و جامعه‌ و حکومت‌ نیز که‌ تابع‌ نخبگان‌ خویش‌اند، دچار انفعال‌ و عقبگرد می‌شوند. 📚 پاسخ به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی، ۱۳۸۱/۱۱/۱۶ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹من می خواهم عوض شوم🔹 📣 حجت الاسلام استاد قرائتی یکی از تجّار تهران فرزند نابابی داشت. چون سنّی از او گذشته بود به قم آمد و خدمت آيت‌الله العظمی بروجردی قدس سره رسید و گفت: پسری دارم هرزه و نمی خواهم عصاره عمرم یعنی دارایی و اموالم به دست آدم فاسدی مثل او بیفتد و تمام اموالش را به آقا داد و پس از مدتی از دنیا رفت. فرزند او به قم آمد و خدمت آيت‌الله بروجردی رسید و گفت: پدرم اموالش را به شما سپرده تا به دست من نرسد، درست است که من گذشته بدی داشته ام، ولی اگر پول ها را به من بدهید من رفتارم را عوض می کنم. آقا دستور دادند پول ها را به او بدهند. بعضی از اطرافیان از این کار ناراحت شدند، آقا فرمودند: شما می گوئید من با این پول ها حوزه علمیه بسازم، طلبه تربیت کنم و در بین طلبه ها بعضی مبلّغ و اثرگذار شوند و به تبلیغ بروند و برای مردم سخنرانی کنند تا بعضی عوض شوند، خوب این آقا از همین الآن می گوید من می خواهم عوض شوم. 📚 خاطرات حجت الاسلام قرائتى، ج‏ 2، ص 109 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
♦️ هم اکنون در حال برگزاری است.... 🔴سلسله هم اندیشی‌های بیان قرآن، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی 🔹با ارائه دکتر احمد و دکتر زهره ❇️ موضوع: ✔️اسلوب و معیارهای فهم قرآن از منظر آیت الله (مدظله‌العالی) ✔️پیش نیاز های تحقیق در قرآن از منظر آیت الله (مدظله‌العالی) 📆زمان: جمعه 27 فروردین 1400 - ساعت 18:30 تا 19:30 👈 لینک حضور در جلسه: abarat.tv ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛ با ذکر لینک
💢ملاحظاتی انتقادی درباره نشست تحلیل فهرستی استاد مددی: فرصت‌سوزی یا فرصت‌سازی ✔️سید محمدهای گرامی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات قرآنی🔻 اخیراً گفتگویی برخط میان استاد سیداحمد مددی و رابرت گلیو و اندرو نیومن در خصوص تحلیل فهرستی برگزار شد که برخی آن را نقطه عطفی در تاریخ تعاملات علمای شرق با اندیشمندان غربی دانستند و در تنور این پندار بیش از پیش دمیدند. باید در خصوص زمینه‌های روانشناختی و فرهنگی که سبب بروز چنین شور و شعف بی‌سابقه‌ای در ما شده است بیشتر اندیشگی و تأمل کنیم. دست‌کم نویسنده این سطور از کنار انعکاس پرطمطراق چنین رویدادهایی در شرق، بوی ناخوش از خودباختگی علمی ـ فرهنگی را استشمام می‌کند. درباره مواجهه آقای مددی با نیومن و گلیو توقع نگارنده بیش از این بود و هراسانم آنچه که در برابر چشمان دو اسلام‌پژوه ‌غربی و برخی از مخاطبان آن نواحی به نمایش گذاشته شد، چیزی نبود که بتواند آبروی از دست‌رفته شرق در این حوزه‌ها را بازستاند و حتی فرصت تکرار چنین «رویدادهای تاریخی» را تنگ‌تر کند. آنچه در خصوص تحلیل فهرستی مطرح شد از چند جهت قابل تأمل بود. نگارنده به طور کلی با دیدگاه آقای مددی و ارادتمندان به ایشان همدل است که انتقال حدیثی در امامیه مبتنی بر منابع مکتوب بوده است و به اصطلاح طرق انتقال مکتوب بیشترین بار را در این زمینه متحمل شده‌اند. با اینکه هسته این ایده قابل دفاع به نظر می‌رسد، اما آنچه در فراگرد این هسته به سمع و نظر مخاطبان رسانده شد، قابل تأمل و تاحدی مبالغه‌آمیز بود. 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/f23722 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: @howzehamoze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 از شعرخوانی اتل متل توتوله تا درخواست پفک از رهبرانقلاب در دیدار جذاب و دیدنی فرزندان مدافع حرم با حضرت آیت الله خامنه‌ای •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
3.mp3
10.85M
🎙 ❄️ 💫 🔰 مــــــناجـــــات و روضـــــــــــــه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین نژاد محمد، از طلاب مدرسه علمیه حضرت (عج) مشهد ⬅️کاری از واحد فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
در سفر به نجف برای یک مساله شرعی خدمت آیة الله العظمی سید عبدالهادی شیرازی بودم. بحثی مطرح شد. یک پیر مرد روحانی که آن جا بود در باره آن مساله گفت: این عبارت، مال گذشته است. با او وارد بحث شدم و حسابی شکستش داده و محکومش کردم! وقتی حرف هایم تمام شد، حضرت آقا با من قهر کردند و با ناراحتی فرمودند: شما با این رفتار و گفتارت، این پیر مرد را خوار و خفیف کردی، این گونه رفتارها نه به درد اسلام می خورد و نه به درد مسلمین، فقط غرور این پیر مرد را شکستی، از این کارهایت بترس و جوانمرد باش! از آن تاریخ به بعد در مسائل علمی، هر جا که بحث کردم زود کوتاه آمدم. وقتی می‌دیدم طرفِ مقابل دارد کوچک و خفیف می‌شود،خود را کوچک می‌کردم ولی سعی می کردم حریف را به خفّت نیاندازم! (اخلاق و مبارزه- خاطرات سید مهدی طباطبائی- ج۱، ص۱۸۷-۱۸۶، نشر عروج). (از راست شهید سید محمد باقر حکیم... آیة الله میرزا نصرالله شاه آبادی و مرحوم سید مهدی طباطبائی). •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
دوره تخصصی روش شناسی تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) ویژه مبلغین،طلاب سطح دو و سه حوزه علمیه با حضور اساتید: حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیاط حجت الاسلام والمسلمین دکترحق پناه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایروانی ثبت نام: ارسال عدد ۱۰ به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰ مهلت ثبت نام: از ۲۵ فروردین لغایت ۵ اردیبهشت •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
💠کاربرد قاعده "شریعت سمحه" در استنباط ✔️استاد حسینی خراسانی 📅شنبه 28 فروردین ساعت 22 🌐به صورت آنلاین از سامانه LMS حوزه علمیه خراسان و اینستاگرام 🔉فایل صوتی در پیام رسان های تلگرام و ایتا 🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🌐سامانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان: پخش زنده (ساعت 22) Lms2.hozehkh.com/ws/ircashrafi 🔸اینستاگرام: پخش زنده (ساعت 22) m_tahghigh_islami •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازهایی از سخنان مرحوم آیت الله میرزا علی فلسفی(ره) رسول خدا (ص) می فرمایند: چند طایفه از مردم هستند که اینا دعا هاشون مستجاب نمیشه.... •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📣 ♻️ مدرسه علمیه سلیمانیه سلسله کارگاه های دانش افزایی علمی فرهنگی 🔸دوره احکام تخصصی روزه " ویژه ماه مبارک رمضان" 🎤 استاد دوره : حجت الاسلام والمسلمین دارینی 🔵مزایای دوره: _دوره به صورت کارگاهی و پژوهش محور _اعطای مدرک پایان دوره‌ _برگزاری مسابقه از محتوای دوره _اعطای جوایز به برگزیدگان _امکان پرسش و پاسخ شرکت برای عموم‌طلاب آزاد است 📆 زمان: روز های زوج ⏰ ساعت: ١٣:٢٠ 💻 مکان مجازی: از طریق سامانه lms2 به نشانی: 🌐 https://soleimanie.lms2.hozehkh.com/ws/farhangi 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج» •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
♦️مدرسه علمیه نرجس فریمان سلام الله علیها در راستای جذب و پذیرش حوزه با همکاری دارالقرآن امام خمینی (رحمت الله علیه) شهرستان، اقدام به برگزاری مراسمی با حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم نمود . ♦️در این مراسم که با حضور مدیریت مدرسه، مسولین و چند استاد بزرگوار برگزار شد اهداف حوزه علمیه، فعالیتهای مختلف آن به مدعوین معرفی شد . ♦️همچنین به جهت آشنایی بهتر مهمانان با فعالیت های مدرسه، طلاب مستعد و توانمند در نشست صمیمی، انگیزه و احساس خود از تحصیل در حوزه را بیان نموده و با این برنامه، تلاش جهت بالا بردن انگیزه مدعوین صورت گرفت. ♦️از مکان های مختلف مدرسه «کتابخانه ،واحد آموزش و پژوهش،کانون شهدا ،کلاس های درس و....»بازدید صورت گرفت. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔹حماقت، حماقت، حماقت🔹 📣 شهید دکتر بهشتی (ره) این شعار تمام عمر من است. عمر من با این شعار سپری شده است. از وقتی که فهمیدم این شیوه های جنجالی جدالی طلبگی به جای اینکه هادی باشد مضل است، به توفیق الهی رها کردم. چون بنده از بحاث ترین و فریادکش ترین طلاب قم بودم، در مدرسه فیضیه، در بحث کفایه، وقتی با آقای آقا موسی شبیری با رفقا جلوی کتابخانه می نشستیم و بحث می کردیم، فریاد بنده در تمام مدرسه می پیچید. حماقت! حماقت! که چی؟ ما می خواهیم حرف همدیگر را بفهمیم. پس چرا داد سر هم بزنیم؟ توفیق الهی در یک مرحله شامل حال من شد که بتوانم این شیوه را رها کنم. ما باید آرام حرفمان را بزنیم، به حرف همدیگر گوش بدهیم، نه اینکه هنوز حرف من تمام نشده بگوییم حرفت را فهمیدم، جوابت را گوش کن، یا اگر کسی حرف زد او را ملامت کنیم که چرا حرف می زنی، تو هم جزو آدم ها بودی که حرف می زنی؟! هر کسی حق دارد حرف بزند. هر انسانی، آقایان! بنا را بر این بگذاریم که به سخن یکدیگر، به اندیشه یکدیگر، به عقیده یکدیگر احترام بگذاریم. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📚مقدمه‌اي بر فلسفه اسلامی معاصر ✍️کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه اسلامی معاصر» به قلم دکتر محمد فنائی اشکوری و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در 448 صفحه و در قطع وزیری چاپ و منتشرشده است. ⬅️موضوع این کتاب جایگاه فلسفۀ اسلامی معاصر و دیدگاه‌های فیلسوفان اسلامی در ایران معاصر است که برای نخستین بار اندیشه‌های فلسفی دوازده تن از برجسته‌ترین فیلسوفان مسلمان معاصر را بررسی مي‌کند. ✅این فیلسوفان عبارتند از: امام خمینی، علامه سید محمد حسین طباطبائی، شهید مرتضی مطهری، مهدی حائری یزدی، سید جلال الدین آشتیانی، حسن حسن زاده آملی، عبدالله جوادی آملی، محمدتقی جعفری، شهید سید محمد باقر صدر، محمد تقی مصباح یزدی، سید حسین نصر، و سید احمد فردید. 🔸کتاب «مقدمه‌اي بر فلسفه اسلامی معاصر» شما را با جدیدترین اندیشه های بزرگترین فیلسوفان معاصر اسلامی آشنا می کند. 🔹مباحث این کتاب می تواند در انتخاب موضوع برای نگارش پایان نامه به دانشجویان رشته فلسفه نیز کمک کند. 👈🏼کتاب حاضر به زبان انگلیسی نیز ترجمه و منتشر شده است. Mohammad Fanaei Eshkevari, An Introduction to Contemporary Islamic. Philosophy, translated by Mostafa Hoda'i, London: MIU Press, 2012. 📚مرکز پخش: آدرس: قم، بلوار امي، بلوار جمهوري اسلامي، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) تماس:32113629-025 eshop.iki.ac.ir آدرس فروشگاه الکترونیکی💠 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
⚪️کارگاه مهارتی با موضوع: تربیت مربی کودک و نوجوان 🎓استاد : حجت الاسلام و المسلمین انجم شعاع ⏱ زمان: شنبه 28 فروردین الی چهارشنبه 1 اردیبهشت ساعت: 10 الی 11 آدرس وبیناردر اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/koodak ⚠️چند نکته : 1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه استفاده نمایید. 2-برای اتصال به وبینار از استفاده شود. ♻️ معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام شعبه مشهد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹استدلال های متین🔹 ✍ آيت‌الله محمد محمدی ری شهری ابن ابى العوجاء يكى از كسانى بوده كه با صراحت، خدا را انكار مى نموده است. او بارها با امام صادق عليه السلام در مسئله وجود خدا و مسائل مذهبى ديگر، به بحث و گفتگو نشسته بود و با اين كه لجاجت عجيبى به خرج مى داد و حتى پس از بارها محكوم شدن، دست از عقيده خود بر نمى داشت، آزادانه در جامعه اسلامى زندگى مى كرد و كسى مزاحم او نمى شد. يك روز ، يكى از ياران امام صادق عليه السلام به نام مفضّل او را نزديك قبر پيامبر {صلى الله عليه و آله} ديد كه نشسته و براى يكى از ارادتمندانش كيفيت پيدايش موجودات را شرح مى دهد و مى گويد: موجودات، خود به خود و بدون آفريدگار و مدبّر، پديد آمده اند و جهان هستى، هميشه بوده و هميشه خواهد بود. مفضّل، از اين همه گستاخى به خشم آمد و با كمال تندى و عصبانيت به او گفت: دشمن خدا! كافر شدى و آفريدگارى را كه تو را با بهترين استعدادها و كامل ترين شكل ها آفريد و از حالات مختلفى گذراند تا به حال كنونى رساند، انكار كردى. اگر در نظام آفرينشِ خودت دقت كنى، دلائل كافي و روشنى بر وجود خدا مى يابى. ابن ابى العوجاء نيز گفت: چرا اين طور حرف مى زنى؟ اگر اهل بحث هستى، با تو بحث مى كنيم و چنانچه سخن خود را اثبات كردى، از تو پيروى مى كنيم؛ و اگر اهل بحث نيستى، حرف نزن؛ و اگر از ياران جعفر بن محمّد هستى، او اين گونه با ما حرف نمى زند و یا مانند دليل تو با ما بحث نمى نمايد. او پيش از تو، حرف هاى ما را شنيده؛ ولى هيچ وقت در صحبت، با ما بد زبانى نكرده و جز پاسخ حرف هاى ما، سخن اهانت آميزى نگفته است. او با كمال بردبارى و متانت به سخن ما گوش مى دهد و از ما مى خواهد كه هر چه دليل بر عقيده خود داريم، بياوريم. پس از اين كه حرف هاى ما تمام شد ـ در حالى كه ما به خيال خود، او را محكوم كرده ايم ـ او شروع به صحبت مى كند و با چند كلمه كوتاه تمام حرف هايى را كه زده ايم، باطل مى سازد و با استدلال هاى متين خود، راه هر گونه بهانه جويى را بر ما مى بندد، به طورى كه نمى توانيم پاسخ هاى او را رد كنيم. اگر تو هم از ياران او هستى، اين گونه با ما حرف بزن. 📚 مناظره و گفتگو در اسلام، ص ۱۳ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹طاغوتی بر مسند کبریائی🔹 🔰رهبر تشکیلات باید انتقادپذیر باشد(۱)🔰 در نظام اسلامی فقط يك مقام غیرمسئول است که آن هم خداست. اوست که: 《لَا يُسْأَلُ عَمَّا يَفْعَلُ وَهُمْ يُسْأَلُونَ》(انبیاء، ۲۳)؛ بقیه همه مسئول اند. پیغمبر و امام هم در آن درجاتی که غير مسئولند، به دلیل اعتقاد به عصمت آنهاست؛ اما این چه ربطی دارد به دیگران؟! بقیه همه مسئولند. 🔸هیچ زیربنای اجتماعی از آن زیربنای شوم خطرناك تر نیست که انسانی، یا انسانهایی، بتوانند هرچه می خواهند بکنند، بی آنکه بشود بر آنها خرده گرفت و بی آنکه بشود از آنها بازخواست کرد! مسوولیت متقابل است. همه نسبت به یکدیگر مسئولند: « کلم راع و كلكم مسئول عن رعية». 🔸بنابراین، آن عامی که به عالم خرده می گیرد و می گوید این کار شما خلاف به نظر می رسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که « برو ، عالم را با جاهل بحثی نیست !»، یک وظیفه بیشتر ندارد. به نظر من وظیفه اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد؛ چون او جاهلی است اصطلاحدان؛ نه عالمی رہ شناس! آن فرد مادون که زبان مافوقش در برابر هر انتقاد [ که ] می شنود این است که « من رئيس تو هستم . پس انضباط اداری و تشکیلاتی با حزبی کجا رفته ؟! » باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبری نیست. 📚 کتاب تشکیلات بهشتی، ص ۱۸۲. •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝