eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت دکتر رضایی کرمانی پیرامون رقابت های علمی نخبگانی کشوری ✅ بسم الله الرحمن الرحیم 💠 یرفع الله الذین آمنوا و الذین اوتوالعلم درجات 🔵 سابقه المپیاد دانش آموزی و دانشجویی در کشور طولانی است ولی المپیاد علمی در حوزه ها پدیده ای جدید و مبارک است و حتما مفید و سودمند خواهد بود. در دانشگاه ها هم مع الاسف در رشته های علوم اسلامی فقط در رشته علوم قرآن و حدیث از رشته های علوم اسلامی، المپیاد وجود دارد و دیگر رشته های علوم انسانی فاقد المپیاد علمی است. روشن است که مسابقات علمی به شیوه های گوناگون می تواند در جهت ارتقاء سطح آموزشی طلاب و حوزویان عزیز موثر باشد. توصیه این حقیر این است که از پیشینه این طرح در دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر استفاده شود، خصوصا در طراحی پرسش ها فقط سوالات حفظی و عادی داده نشود، بلکه برخی از سوالات انتزاعی باشد تا طلابی که به صورت اصولی درس خوانده اند، تشخیص رشد علمی شان روشن گردد و مورد تشویق واقع شوند و حتما نفرات برتر به صورت شایسته ای مورد تقدیر واقع شوند. ان شاءالله طرح هایی از این دست بتواند سهمی شایسته در پیشرفت تحصیلی طلاب و حوزویان داشته باشد، که دارد. و من الله التوفیق دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی: https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @reghabat_elmi
گلایه آیت الله رشاد از انحرافات برخی طلاب و اساتید حوزه در حوزه طب مدیر حوزه‌های علمیه تهران با گلایه از برخی انحرافات در بین طلاب و مدرسان حوزه گفت: در سال‌های اخیر شاهد برخی انحرافات از سوی طلاب و اساتید هستیم. مثلاً می‌گویند اگر پا درد داشتی این را بخور، سردرد داشتی این را و... کار ما این‌ها نیست. سال‌ها است که طب سنتی متوقف شده و در جا می‌زند، اصلا این‌ها کار طلبه نیست و اگر هم قرار است طب سنتی انجام دهید باید ابن سینا شوید نه اینکه طلبه یک ماه آموزش ببیند و بعد مطب بزند. ما تا آخر سال همایشی برای طب سنتی برگزار می‌کنیم همه این موضوعات را بررسی می‌کنیم. وی ادامه داد: طلبه درس و بحث را رها کرده و طب سنتی می‌خواند، ما در طب با واقع سروکار داریم و نمی‌توان به مطالب فاقد سند اعتبار کنیم. اگر هم روایتی داریم باید بر اساس تجربه موفق عمل کنیم. در خود علم پزشکی هم چنین چیزی وجود دارد و ممکن است که نظریه با تجربه و آزمایش رد شود آنگاه ما برخی نظریات غیر مستند را بدون تجربه در دستور کار قرار می‌دهیم. وقتی تخصص نداریم نباید در همه حوزه‌ها نظر بدهیم رشاد با اشاره به لزوم نگاه علمی به موضوعاتی مانند طب گفت: آقا هم در موضوع کرونا گفتند: من مطیع نظر کارشناسان هستم، بعد یک طلبه می‌گوید ما واکسن نمی‌زنیم، یکی می‌گوید واکسن حس جنسی را از بین می‌برد. کار ما طب دین است نه طب جسم ما باید در کار خودمان نظر بدهیم مگر اینکه ابن سینا باشیم که نیستیم. همان طور که یک پزشک در حوزه دین نظر نمی‌دهد. 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗
💠 🔸باقیات الصالحات روز افزون شیخ طوسی چه بود؟ 🔹 در سال 448 آتش نزاعی که ریشه‌ی دیرینه‌ای داشت، در بغداد شعله‌ور شد و شراره آن به محله کرخ که آن روز مرکز شیعیان بود کشیده شد، در این هجوم، جهان علم و دانش خسارت فوق‌العاده‌ای دید، کتابخانه بزرگ و مجللی که وزیر فاضل بهاء الدوله به نقشه کتابخانه بیت الحکمه ساخته بود، طعمه حریق گشت، جرم کتابخانه مزبور این بود که پایه گذار آن یک وزیر شیعی بود و دانشمندان شیعه شب و روز پروانه‌وار گرد آن می‌گردیدند و از آن مرکز دانش که یکی از کتابخانه‌های معظم دنیا بود، بهره‌ها می‌بردند. 🔹 مهاجمین به این اکتفا نکردند و کتابخانه رئیس مذهب، مرحوم شیخ طوسی را نیز آتش زدند، شیخ بزرگوار در چنین هنگام تصمیم گرفت که بغداد را ترک گوید و برای دانشمندان و فضلا و طلاب شیعه در یک نقطه دور از غوغا و نزاع، مرکز علمی تأسیس کند و قلوب عموم دانشمندان شیعه را بدان جا متوجه سازد. مرحوم شیخ تصمیم گرفت که این مرکز را در کنار قبر مولی الموالی امیر مؤمنان علیه‌السلام عملی سازد لذا در همان سال، بغداد را به عزم اقامت در نجف اشرف ترک گفت. 🔹 شیخ با گروهی از شاگردانش وارد این سرزمین مقدس گردید، چیزی نگذشت که از تمام نقاط شیعه‌نشین گروهی متوجه آنجا شدند و برای تحکیم اساس این حوزه و استفاده از معارف و علوم شیخ، در آنجا رحل اقامت افکندند و آنجا در مدت کوتاهی به صورت یک دانشگاه بزرگ درآمد که در آنجا علوم مختلف اسلامی تدریس می‌گشت و در هر عصری صدها مجتهد و مفسر و محدث و مورخ و نویسنده، تحویل جامعه اسلامی داده می‌شد که هر کدام از آن‌ها در آسمان علم و ادب، آفتابی درخشان و ستاره‌ای فروزان بودند. این مرکز دینی و علمی در تمام قرون اسلامی عظمت فوق‌العاده‌ای داشت. 📘مردان علم در میدان عمل 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
🔻استاد رشاد در افتتاحیه سال تحصیلی حوزعلمیه تهران: ✅ رشته سلامت معنوی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تاسیس شود ◻️ #معنویات یک مشت معرفت‌های نظری و انتزاعی نیست، بلکه معنویت باید با عمل پیوند خورده باشد. در این صورت است که سخن یک طلبه می‌تواند تأثیرگذار باشد و با یک جمله نیم سطری جهانی را تکان دهد. ◻️ اگر کلام امام(ره) نافذ بود به خاطر آن نبود که ایشان یک سیاستمدار، فیلسوف، فقیه و یا عالم بودند، بلکه این نفوذ ناشی از باطن و حقیقت درونی امام است. ◻️ متأسفانه ما طلبه‌ها در این زمینه کوتاه آمدیم و مقصر هستیم، چرا که کمتر به مسأله معنویت جامعه پرداختیم؛ حوزویان اهل منبر، خطابه، پژوهش، مدیریت و تحقیق از این تکلیف غفلت دارند. وظیفه اصلی طلاب سوق دادن جامعه به سوی معنویت است و این مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد غفلت قرار گرفت. ◻️ با اینکه امام بنیانگذار فلسفه فقه بودند، اما فلسفه اخلاق، عرفان و معنویت ایشان بود که دل‌ها را دگرگون کرد و جامعه را تکان داد. ◻️ تأسیس #رشته‌سلامت‌معنوی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه یکی از اقدامات در دست اجرا است که سال گذشته مطرح و مورد توجه قرار گرفت. 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
📛 مازوخیسم جمعی ایرانیان و دو راهکار شخصی 🖌مجتبی لشکر بلوکی ✅ تجربه عجیبی در سخنرانی‌ها و ارائه ها در جاهای مختلف پیدا کرده ام و آن میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد ایران است . هرچقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی مورد استقبال بیشتری قرار می‏گیری . هرچقدر بذر ناامیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی عالم تر قلمداد می‏شوی . اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشم‏ اندازهای پیشرفت را هم بیان کنی ، چنان با دیده تردید در تو می‏نگرند که گویی از حکومت پول گرفته ای تا به مردم اطلاعات نادرست دهی . شگفت است که ما از آزار خود لذت می‏بریم و به آن عادت کرده ایم . بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفت ها را هم دید . آدمی احساس می کند که مردم تلافی رفتار حکومت در دهه‏ های گذشته را می خواهند درآورند . در گذشته حکومت صرفا پیشرفت ها را گزارش می‏کرد و مشکلات را انکار می‏نمود حالا جامعه از این سمت به موضع‏گیری افتاده و صرفاً بر تاریکی‏ ها چشم دوخته است . واقعیت این است که در کنار تاریکی ، روشنی‏ ها هم هست و باید این روشنایی‏ ها را هم دید . خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبی‏ های ایران را کم نمایی و خوبی های غرب را بیش نمایی (overestimate) می کنیم و به عکس بدی های خودمان را بیش نمایی و بدی های غرب را کم انگاری می‌کنیم . ✅ تحلیل و تجویز راهبردی : آنچه در بالا خواندیم نوشته دکتر علی سرزعیم مشاور مرکز بررسی های استراتژیک بود . من نیز تجربه ای به شدت مشابه با وی دارم . نمی خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم . بس است ! فقط این نکته را بگویم که آنقدر جو ناامیدی سنگین است که در جمع های مختلف حتی نمی شود از نشانه های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت . به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص شروع می کنند به زیر سوال بردن آمار و ارقام حتی شاخص های بین المللی را . انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی ، فلاکت و بدبختی بگویید . وقتی صحبت از مشکلات می کنید همه به دیده تحسین در شما می نگرند و شما احساس روشنفکری می کنید اما وقتی در مورد پیشرفت ها می گویید همه به شما به دیده جیره خوار حکومت نگاه می کنند . امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی جمله ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید : ناامیدی جمعی مهم‌ترین عامل انهدام ملت‌ها است . ملتی كه دچار آن شود هرگز نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد . من دو راهکار / تکنیک را گاهی (و نه همیشه) برای خودم استفاده می کنم و از آن جواب گرفته ام که با شما نیز در میان می گذارم . راهکار اول : هر گاه مشکلی را مطرح می کنم ، برای آن راه حل ارایه می کنم . این گونه باعث می شود که ذهنم را ورزش دهم که راه حل محور (solution minded) باشد و همچنین از تلخی انتقاد بکاهم و دریچه ای رو به حل مسئله و روشنایی در کنار نشان دادن یک تاریکی باز کنم . راهکار دوم : اگر مشکلی را در جامعه می بینم قبل از آنکه از آن انتقاد کنم ، خودم آن را ترک می کنم . مثلا به جای آن که در مورد آشغال ریختن در خیایان صحبت کنم خودم آن را ترک می کنم و سپس در مورد آن سخن می گویم . اگر نتوانستم آن را رعایت کنم ، دیگر انتقاد نمی کنم . مثلا من چون خودم بد رانندگی می کنم هیچگاه در جمع از رانندگی بد دیگران یا رفتارهای زشت ترافیکی انتقاد نمی کنم چون خودم هنوز تبدیل به یک راننده منظم و قاعده مند نشده ام . تاکید می کنم که در کنار همه مشکلات ، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست . من تصمیم گرفته ام به جای آن که یک روشنفکر منفی نگر محبوب باشم یک تحلیل گر مثبت اندیش و واقعیت گرا باشم . شما را نیز به مثبت اندیشی و مبارزه با مازوخسیم جمعی دعوت می کنم .... 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
اطلاعیه: ( امتحان اصول ۳) قابل توجه طلاب و فضلای محترم در امتحان مجازی اصول ۳ که امروز ساعت ۸ صبح برگزار شد، در سوالات تستی،یکی از گزینه ها( گزینه الف) به خاطر اشکال در سیستم قابل رویت نبود ،لذا اعلام شد ساعت ۱۳ امتحان مجددا تکرار می شود ،ضمن پوزش خواهی بابت این اشکال غیر قابل پیش بینی به استحضار می رسد: ۱. فضلای محترمی که در امتحان مجدد نتوانستند شرکت کنند ،نگران نباشند همان امتحان اول با حذف سوالات تستی که گزینه صحیح الف بوده، تصحیح و با اعمال ضریب متناسب، اعلام نمره می شود. ۲. برای طلاب محترمی که در امتحان مجدد شرکت کردند ،هر دو آزمون تصحیح و بالاترین نمره ثبت می شود. با تشکر اداره ارزشیابی سطح۲ و۳ حوزه علمیه خراسان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
بسم الله الرحمن الرحیم •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💠 با
💠 سوال_شما 🔷️ چگونه تدریس درس های حوزه به صورت پژوهشی توسط اساتید ارائه شود؟ 🔷️ پیشنهاد جنابعالی برای پژوهش محور کردن دروس و اساتید حوزه چیست؟ پاسخ می دهند . 🔹️ برای پژوهشی کردن دروس ابتدا باید استاد خود اهل پژوهش باشد و بدان اعتقاد داشته باشد. 🔸️ همچنین باید ضرورت پژوهش برای طلاب تبیین و آشکار شود تا دل بدهند و کار صرفا اجباری نباشد، بلکه انگیزه داشته باشند. 🔹اما نحوه اجرای درس می‌تواند متفاوت باشد. این گمان که پژوهش باید حتما در قالب مقاله باشد اشتباه است، مقاله یک نوع ارائه فعالیت پژوهشی است که ممکن است کسی به آن راغب نشود. پس باید قالبهای متفاوتی در نظر گرفت مانند یادداشت، کنفرانس و ... در مراحل ابتدایی از مسائل بسیار جزئی استفاده شود، مسائلی که با حداکثر یکی دو ساعت طلبه بتواند آن را آماده کند. مسائل هم لازم نیست به گونه ای طرح شود که همه کلاس اجبارا در پی یک مساله باشند می‌توان مسائل متفاوت و مرتبط با هر جلسه ارائه کرد تا فراخور علاقه هر کس یکی را انتخاب و آماده کند. 🔸️نحوه ارائه هم اختیاری باشد. البته هر چه جلوتر بروید، حجم کار بیشتر شود، البته با افزایش زمان جهت ارائه، مثلا تبدیل به مقاله شود. (برای یک نیمسال) 🔹️ کاربردی کردن مسائل علم هم راه دیگر برای علاقه‌مندسازی و پژوهشی کردن دروس است. اینکه طلبه اثر علم را در زندگی ببیند. 🔸️ارائه و طرح مسائل پژوهشی و به تعبیری ایجاد سوال متناسب با درس نیز راه دیگر است تا برای طلبه دغدغه رسیدن به پاسخ ایجاد شود. دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی: https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @reghabat_elmi کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
اصول فقه تخصصی4.pdf
694.2K
📘 درس اصول فقه تخصصی ۴( ویژه رشته فقه و اصول ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه اصول فقه تخصصی4.pdf
318.1K
📗 درس اصول فقه تخصصی ۴ ( ویژه رشته فقه و اصول ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
اصول فقه تخصصی6.pdf
693.4K
📘 درس اصول فقه تخصصی ۶ ( ویژه رشته فقه و اصول ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه اصول فقه تخصصی6.pdf
317.6K
📗 درس اصول فقه تخصصی ۶ ( ویژه رشته فقه و اصول ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
مكاسب 4 طلاب عمومي.pdf
284.8K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹مکاسب ۴ طلاب عمومی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
مكاسب 2 طلاب عمومي.pdf
239.8K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹مکاسب ۲ طلاب عمومی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 4 غيرحضوري (مدرسه مجازي.pdf
317.9K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹فقه ۴ غیرحضوری (مدرسه مجازی) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 4 تحت برنامه.pdf
316.1K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹فقه ۴ تحت برنامه •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 2 غيرحضوري (مدرسه مجازي.pdf
303.3K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹فقه ۲ غیرحضوری (مدرسه مجازی) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 2 تحت برنامه.pdf
301.3K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹فقه ۲ تحت برنامه •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
اصول فقه 3.pdf
773.9K
📘 درس اصول فقه ٣ ( همه رشته ها به جز رشته فقه و اصول ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه اصول فقه 3.pdf
388.5K
📗 درس اصول فقه ٣( همه رشته ها به جز رشته فقه و اصول ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠دلتنگم آه ای سامرا دلتنگ آن صحن و سرا ای کاش می‌خواندی مرا ▪️۲۳ محرم، سالروز تخریب حرمین عسکریین(ع) تسلیت باد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
تمدید فراخوان ایده حرم مطهر رضوی ویژه دهه آخر صفر به مدت یک هفته (تا تاریخ ۱۹ شهریور) لينك سايت: https://haram.razavi.ir/@mosabeghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عصر جدید در عراق 🔺داور به شرکت کننده میگه به زبان فارسی و ایرانی بخوان 🔺ببینید..... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
اخلاق 3 تجدیدی.pdf
58.8K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ۳ تجدیدی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
اخلاق3 تابستانی.pdf
58.8K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ۳ تابستانی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
اخلاق5 تابستانی صحیفه ونهج البلاغه چاپ جدید.pdf
65.6K
💠 سؤالات امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ۵ (چاپ جدید) تابستانی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖