هدایت شده از معاونت علمی مدرسه علیبنابیطالب علیهالسلام
🤔مبتدا؛ معلوم یا معرفه؟
👌محمد جواد طحانی بر این باور است که بر خلاف نگرش رایج، اصل در مبتدا، معلوم بودن است و نظریه رایج مبنی بر اینکه "اصل در مبتدا معرفهبودن است مگر در نکره مخصصه"، مورد نقض میباشد.
🔹از دیدگاه او موارد نقض اصل معرفه بودن مبتدا، آنقدر زیاد است که قابل چشمپوشی نیست و نمیتوان از آنهمه، به خلاف اصل تعبیر نمود افزون بر آنکه در آیاتی از قرآن کریم نیز نکره غیر مخصصه مبتدا واقع شده است!
✅ در بررسی مسوغات ابتدا به نکره نیز موارد متعددی مشاهده میشود که نمیتوان تخصیص در آنها را پذیرفت و بنابر تصریح نحوییون، معلوم بودن مبتداست که مجوز ابتدائیت برای آن شده است.
♨️با دقت بیشتر میتوان دریافت که معلومتر بودن مبتدا نسبت به خبر موجب تمایز نقش این دو عنصر کلامی میباشد حتی در مواردی که خبر معرفه باشد و مبتدا نکره! اما مبتدای نکره، برای مخاطب معلومتر باشد. بنابراین ملاک در ابتدائیت معلومتر بودن است. براساس این نظریه به حالت مخاطب و غرض کلام نیز توجه شده است.
مثال1: ابتدا به نکره معلوم، اما بدون مسوغ: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ
مثال2: معرفه خبر واقع شده و نکره مبتدا واقع شده است، بنابر قرائت ابن عامر: أَ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ آيَةٌ أَنْ يَعْلَمَهُ عُلَماءُ بَني إِسْرائیلَ
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از آموزش سطح یک مدرسه علمیه عباسقلی خان
گزارش تصویری آخرین روز برگزاری امتحانات میانسال - سطح یک - مدرسه علمیه عباسقلی خان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
گزارش تصویری اولین روز برگزاری امتحانات میانسال - تخصصی رشته فلسفه وکلام اسلامی - مدرسه علمیه عباسقلی خان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از ابوالفضل فروتن
#عیدانه
با کد تخفیف اختصاصی
Nokhbegan
به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها کتابی برای مطالعه شما مخاطبین گرامی با تخفیف ویژه پیشنهاد می شود .
🔸در ماه اخیر کتابِ "تنها گریه کن" به تقریظ رهبری مزین شد و توانستن در دنیای کتابها طلوع درخشانی داشته باشند.
این کتاب جذاب و خواندنی را از دست ندهید.
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
🔸قیمت کتاب تنها گریه کن با ۳۰ درصد تخفیف:
قیمت پشت جلد
۵۷.۰۰۰ تومان
با تخفیف : 👈 ۴۰.۰۰۰
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
📣 #ارسال به تمام نقاط کشور
#سفارش و خرید #سریع و #آسان از
www.ketabresan.net
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
دبیرخانهرقابتهایعلمینخبگانی
@reghabat_elmi
هدایت شده از ابوالفضل فروتن
#پیشنهاد
#عیدانه
با کد تخفیف اختصاصی
Nokhbegan
مهلت تخفیف به مدت ۵ روز تا ۸ بهمن ماه
کتابی که مقام معظم رهبری مطالعه کردند...
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها کتابی برای مطالعه شما مخاطبین گرامی با تخفیف ویژه پیشنهاد می شود .
🔸علی شیرازی، روحانی گردان شهید باهنر بود؛ درست همان روزهایی که شهید سلیمانی فرمانده تیپ ثارالله بود، در یک مراسم سخرانی اولین کلمات سردار، قلب او را فتح کرد و همکاری و همرزمیشان در هشتسال از پرفراز و نشیبترین روزهای مقاومت، رنگ دوستی دیرینه گرفت.
اینک کتاب «حاج قاسمی که من میشناسم» از نشر خط مقدم، خاطرات چهل سال رفاقت و همنشینی با مردی از اهالی آسمان است.
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
نام اثر :
حاج قاسمی که من می شناسم
نویسنده : سعید علامیان - علی شیرازی
ناشر : خط مقدم
رده سنی/مخاطب : عمومی
قالب کتاب : خاطرات
وزن : ۲۲۰ گرم
تعداد صفحه : ۱۶۸ صفحه
نوع جلد : شومیز
قیمت پشت جلد : ۳۰.۰۰۰
با تخفیف ۳۰ درصد ۲۱.۰۰۰
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
📣 #ارسال به تمام نقاط کشور
#سفارش و خرید #سریع و #آسان با ۳۰درصد تخفیف از طریق
https://ketabresan.net/w/95pEb
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
دبیرخانهرقابتهایعلمینخبگانی
@reghabat_elmi
♨️مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان برگزار میکند:
🎯کارگاه هدایت تحصیلی
👈ویژه طلاب پایه 5 تا 7 (برادران)
🔰شامل:
✅کارگاه توجیهی دو ساعته
✅اخذ تست شخصیت و استعداد
✅مشاوره فردی
💳هزینه ثبت نام با تخفیف 80 درصدی:
500.000 ریال
⌛️مهلت ثبت نام: تا 15 بهمن ماه 1400
📌این کارگاه و مشاوره های آن به صورت حضوری در مشهد برگزار خواهد شد.
🔗لینک ثبت نام:
https://moshavere.lms2.hozehkh.com/course/23095
🌐ضمنا کارگاه هدایت تحصیلی در خراسان های شمالی و جنوبی نیز در آینده ای نزدیک توسط واحدهای مشاوره این دو استان برگزار می شود که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸🌼
✅مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان
🌐https://eitaa.com/joinchat/4033150993Cd84f9e2192
#پیام_تسلیت
إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ
🏴 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، عروج ملکوتی حضرت آیتالله گرایلی را به ساحت قدسی حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزههای علمیه، شاگردان آن عالم ربانی و بیت شریف تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و علو درجات معظم له را مسئلت دارد.
نثار ارواح طیبه امام راحل عظیم الشأن، شهدا، صلحا و علما فاتحه مع الصلوات
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از فقاهت و مجتهدپروری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیانات مرحوم آیت الله گرایلی:
در فضیلت ذکر شریف صلوات
🔹عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: إِذَا ذُكِرَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَأَكْثِرُوا اَلصَّلاَةَ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى عَلَى اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ صَلاَةً وَاحِدَةً صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ صَلاَةٍ فِي أَلْفِ صَفٍّ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ لَمْ يَبْقَ شَيْءٌ مِمَّا خَلَقَهُ اَللَّهُ إِلاَّ صَلَّى عَلَى اَلْعَبْدِ لِصَلاَةِ اَللَّهِ عَلَيْهِ وَ صَلاَةِ مَلاَئِكَتِهِ فَمَنْ لَمْ يَرْغَبْ فِي هَذَا فَهُوَ جَاهِلٌ مَغْرُورٌ قَدْ بَرِئَ اَللَّهُ مِنْهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَهْلُ بَيْتِهِ .
@feqahatvm
هدایت شده از abbasi
#ادبیات_مهارت_محور
📚 پرسش : در آیه ۱۶۲سوره نساء چنین آمده است:
«لَّكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ… وَالْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ…»
عبارت «الْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ» باید مانند «راسخون، مؤمنون و مؤتون» در حال رفع و به شکل «مقیمون» نوشته شود درحالی که منصوب آمده است.
👈پاسخ : در قرآن کریم آیاتی بسیار داریم که یک لفظی بدون اینکه عاملی در کلام باشد منصوب میشود.
در علم ادبیات ابوابی چون باب اختصاص و إغراء و تحذیر بیشتر عهده دار چنین عملیاتی هستند.
مثلاً لفظ منصوب((أهلَ البیتِ))در آیۀ شریفۀ:((…إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً…)).(الأحزاب/۳۳)
در ظاهر عاملی برای نصب ندارد.
ولی گویند در این آیۀ شریفه باب اختصاص جاری شده است به این منظور که قبل از لفظ((أهلَ البیت))یک فعل ((أختصُّ)) یا ((أعنی)) و یا ((أقصدُ)) در تقدیر است که عامل نصب این لفظ شده است.
و در ما نحن فیه نیز عامل نصب لفظ((والمقیمین الصلاة))فعل مقدّر((أمدَحُ)) میباشد که بعد از آن الفاظ مرفوع این لفظ بدلیل داشتن اهمیت فراوان نزد خداوند متعال بسبب فعل((أمدَحُ))منصوب شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
برنامه امتحاني متفرقه اسفندماه.pdf
79.7K
برنامه امتحانی متفرقه اسفندماه / لطفاً به دوستان اطلاع رسانی بفرمایید
برنامه امتحانات طلاب عمومي اسفندماه.pdf
66.8K
برنامه امتحانات طلاب عمومی اسفندماه / لطفاً به دوستان اطلاع رسانی بفرمایید.
هدایت شده از آموزشگاه فنی و حرفهای آزاد حوزه علمیه خراسان
📣 به برکت تقارن 🇮🇷ایام الله دهه فجر با ایام ولادت حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما🌺
اداره آموزش های علمی کاربردی برادران مرکز آموزش سه دوره #آموزش_مجازی برگزار مینماید؛
🌷یادبود شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی🌷
1️⃣ دوره آموزش مجازی کاربر WORD
2️⃣ دوره آموزش مجازی کاربر EXCEL
3️⃣ دوره آموزش مجازی کاربر POWERPOINT
💻 آموزش آفلاین و #رایگان💥
💠 ویژه طلاب گرامی و خانواده های محترمشان
⏳ مهلت ثبت نام: 30 بهمن 1400
⌛️ مهلت استفاده از محتوا: تا پایان سال 1400
🖥 آدرس سامانه: edu.lms2.hozehkh.com
✳️ مرکز آموزشهای علمیکاربردی حوزه علمیه خراسان
🌐 https://eitaa.com/joinchat/4032888849C9cf82029b5
💠 جدول زمان بندی امتحانات کتبی متفرقه اسفند 1400
🔹زمان ثبت نام: از دهم بهمن تا بیستم بهمن ماه از طريق سايت حوزه علميه خراسان www.hozehkh.com ، پورتال طلاب
دوره 2731 (نظام جدید) و 2732 (نظام قدیم) انتخاب درس نمایند.
🔹صدور كارت ورود به جلسه امتحان: بیست و پنجم بهمن تا شانزدهم اسفند
🔹مكان امتحان: در كارت ورود به جلسه درج خواهد شد.
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖
💠 جدول زمان بندی امتحانات فقه واصول طلاب عمومی سطح یک (نظام قدیم) اسفند ماه 1400
🔸زمان ثبت نام: از دهم تا بیستم بهمن ماه از طريق سايت حوزه علميه خراسان www.hozehkh.com ، پورتال طلاب، دوره 2730 انتخاب درس نمایند.
🔸صدور كارت ورود به جلسه امتحان: بیست و پنجم بهمن تا شانزدهم اسفند ماه
🔸مكان امتحان: در كارت ورود به جلسه درج خواهد شد.
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖
هدایت شده از خبرگزاری حوزه علميه خراسان
🔺#اطلاع_رسانی
🔹 سومین نشست از سلسله جلسات «ديده باني حوزه» با عنوان «#كرسي_نقد_و_بررسي_عملكرد» با موضوع فعالیتهای آموزشی حوزه علمیه خراسان برگزار ميشود.
🗓 پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰
🕌مكان: مدرسه علميه عالي نواب.
❇️دفتر ارتباطات و رسانه حوزه علميه خراسان
🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال خبرگزاری این حوزه دنبال کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
هدایت شده از معاونت علمی مدرسه علیبنابیطالب علیهالسلام
تفاوت ترتیب ذکری با ترتیب معنوی در فاء عاطفه❓
✍️ یکی از حروف پرکاربرد در ادبیات عرب فاءِ عاطفه است.
📌 عطف بوسیله فاء، #لفظی و #معنوی است، مانند: عیسی در "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی"، که هم در لفظ از محمد تبعیت کرده و هم در معنا در جایگاه آن قرار دارد.
👌 #ترتیب بین معطوف و معطوفعلیه در موارد عطف بوسیله فاء عاطفه، یا فقط در کلام است که به آن "ترتیب ذکری" گفته میشود و یا ترتیبی واقعی است که به آن "ترتیب معنوی" گفته میشود.
✅ "ترتیب معنوی"، مانند ترتیب بین زید و عمرو در ایستادن، که اول زید ایستاده و سپس عمرو و در کلام هم همین ترتیب مراعات شده است: "قام زید فعمرو"
✅ "ترتیب ذکری" که در آن ترتیب زمانی لحاظ نشده است، بر سه قسم است:
1️⃣ بین معطوف و معطوفعلیه تقدم و تأخّر زمانی بوده و به دلیل تبعیت از کلام سابق، لحاظ نشده، مانند: "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی" که کلام سابق آن عبارت است از: "حدثنا عن بعض الانبیاء؛ کآدم، ومحمد وعیسی، ونوح، وموسی(علیهمالسلام)".
2️⃣ بین معطوف و معطوفعلیه تقدم و تاخر زمانی نیست و اساسا تفاوت بین آن دو به اجمال و تفصیل است، مانند: "یسألک اهل الکتاب أن تنزل علیهم کتابا من السماء فقد سألوا موسی أکبر من ذلک فقالوا أرنا الله جهرة".
3️⃣ غرض از عطف، صرفا خبردادن از چیزهای فراوان، افزودن بر معلومات و معطوفات است، بدون ملاحظه تقدم و تاخر زمانی بین معطوفات، مانند: "هذا عالم فأبوه، فجَدُّه..." .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#ادبیات_مهارت_محور
واژگان «غبن»، «ضرر» و «خسران» چه تفاوتی با هم دارند؟
"معنای این سه واژه نزدیک به هم است، البته با مقداری تفاوت:
1. واژه غبن: الغَبْنُ، بالتسکین، فی البیع، و الغَبَنُ، بالتحریک، فی الرأْی. و غَبِنْتَ رأْیَک أَی نَسِیته و ضَیَّعْته؛ «غَبْن» به سکون «باء» در خرید و فروش مورد استفاده قرار میگیرد که به فارسی به معنای گول زدن میباشد، خواه این کار به کمتر از قیمت واقعی و یا بیشتر از آن تحقق پیدا کند. و «غَبَن» با فتح «باء» در مورد رأی و نظر کاربرد دارد، وقتی به کسی میگویی نظرت مغبون است؛ یعنی آنرا به فراموشی سپردی و تباهش ساختی.
2. واژه ضرر: این واژه اگر به فتح ضاد (ضَرر) استعمال شود کاربردش در مقابل نفع است، و از اسمای خدا «النافع الضار» شمرده شده است؛ یعنی خداوند به هر کس از بندگان که بخواهد نفع رساننده و هر کس را که بخواهد ضرر میرساند. و اگر به ضم ضاد (الضُّرّ) استعمال شود به معنای بدحالی و ابتلا است، چنانکه خداوند میفرماید: "وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا لِجَنْبِه"؛و چون انسان را سختى و زیان رسد ما را (در همه حال) به پهلو خفته یا نشسته یا ایستاده مىخواند.
3. خسران: «خسر» و «خسران» به معنای هلاکت و گمراهی است. معنای اصلی آن کمی و نقصان است، و اگر آنرا به معنای هلاکت گرفتهاند، از آن جهت بوده که نتیجه کمبود و نقصان، هلاکت و تباهی است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
آیتالله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست
■ مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پس از حدود یک قرن عمر با برکت دار فانی را وداع گفتند.
■ به گزارش خبرگزاری حوزه، روح بلند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ساعاتی قبل به ملکوت اعلی پیوست.
■معظم له چند روز قبل جهت معاینات پزشکی به بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم مراجعه کرده بودند.
■ این مرجع عالیقدر سال ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشتند و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از برکات ایشان است.
■ عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی، از جمله فعالیت های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است.
■ خبرگزاری حوزه ارتحال این مرجع عالیقدر و فقیه برجسته را به محضر امام زمان (عجلالله تعالی فرجه الشریف)، حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید، مقام معظم رهبری، علما، فضلا، اساتید، طلاب و روحانیون و عموم مردم تسلیت می گوید.
https://hawzahnews.com/xbyJp
@HawzahNews | حوزهنیوز
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
📌مدرسه علمیه نرجس (سلام الله علیها) دوازدهمین کنگره بانوان با فضیلت هم عصر استاد طاهایی با محوریت استاد فقیدفاضله حاجیه خانم قانع (ره) را برگزار می کند:
🖍سخنران:استاد حیدری کاشانی
🗓تاریخ کنگره1400/11/20
⏱ساعت 8 الی 11:30
〰️🍃〰️🍃〰️🍃〰️🍃〰️
💢در ضمن جهت تولید دانش و تبادل علم نشست های علمی این کنگره در دو محورشیعه شناسی و مطالعات زن و خانواده برگزار می شود.
💢پیش نشست اول کنگره:
ترسیم و تبیین نقشه جامع هویتی شخصیت جاودانه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
چهار شنبه:1400/11/13
ساعت 9 الی 11
💢نشست دوم کنگره:
هم اندیشی و نقد و نظر در مورد حضور زنان در ورزشگاه
یک شنبه، 1400/11/17
ساعت 9 الی 11
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
♦️به صورت حضوری
🔹🔸🔹🔸
مکان :انتهای دانش غربی، مدرسه علمیه نرجس(سلام الله علیها)
🔹🔸🔹🔸
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
#مدارس_خواهران
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═╝┛
♦️ دهمین جلسه پایگاه علوم و معارف حدیث با حضور مسوول محترم قرارگاه علمی آموزشی قرآن و عترت و دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد حجت الاسلام و المسلمین مقامی
🔷تاریخ: شنبه 1400/11/09
🔷ساعت شروع: 19
ساعت پایان: 21
🔷مکان: مدرسه تخصصی قرآن و عترت
🔷موضوع جلسه:
تنظيم شبكه مسائل و نيازهاي حوزه در زمينه علوم و معارف حدیث
كليه كلاسهاي حوزه علميه خراسان در تمامي سطوح تا پايان هفته جاري تعطيل مي باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe