eitaa logo
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
293 فایل
﷽ امام خامنه‌ای حفظه‌الله:عرصه فرهنگی عرصه جهاد است کانال رسمی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehfarhang 📩 ارتباط با ما: @Moavenattablighkh 📩 نشر گزارش و تولید محتوا @Abdolhoosein
مشاهده در ایتا
دانلود
7735633_538.mp3
3.65M
🎙 🎤 صحبت های حجت الاسلام و المسلمین پیرامون فضای مجازی 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ⚠️ 🎤 (حفظه الله) 🔸 ثمرات تقوا 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🔴 🔰 ترس ما از حساب، از بد حسابی خود ماست... 🍁 (ره): مردم در کراهت داشتن موت و ترس از آن بسیار مختلفند، و اما خوف و کراهت متوسطین، یعنی آنهایی که ایمان به عالم آخرت ندارند، برای آن است که وجهۀ قلب آنها متوجه به تعمیر دنیاست و از تعمیر آخرت غفلت ورزیدند، از این جهت میل ندارند از محل آبادان به جای خراب منتقل شوند، و این نیز از نقص ایمان و نقصان اطمینان است، والّا با ایمان کامل، ممکن نیست، اشتغال به امور دنیّه ( امور پست) دنیویه و غفلت از تعمیر آخرت. 🍁 بالجمله، این وحشتها و کراهت و خوفها برای نادرستی اعمال و کج رفتاری و مخالفت با مولاست، و الّا اگر مثلاً حساب ما درست بود و خود ما قیام به محاسبه خود کرده (بودیم) وحشت از حساب نداشتیم، زیرا که آنجا حساب عادلانه و محاسب عادل است، پس ترس ما از حساب ، از بدحسابی خود ما است و از دغل بودن و دزدی، (نه) از محاسبه. 📚 چهل حدیث، ص ۳۰۴ و ۳۰۵ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
nf00735332-1.mp3
2.45M
🎙 🔴 🎤 واعظ: آیت الله 🔸 اگر خدا نخواهد، نمی شود... 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 رجوع به متخصص؛ راهی عقلایی 🔹 آیت الله : زندگی به طور طبیعی از سادگی به پیچیدگی می‌رود و لازمه این سیر هم تخصصی شدن است، حالا اگر کسی بیماری پیچیده‌ای داشته باشد، به متخصص مراجعه می‌کند و اگر دو متخصص نظرشان با هم اختلاف داشت، سعی می‌کند ببیند کدام یک استادتر است و کدام یک سابقه بیشتری دارد. 🔹 این یک راه عقلایی است که همه دارند و همین راه در مسائل شرعی هم هست و در مسائل شرعی هم مردم به دنبال اعلم هستند. 👈 اعلم یعنی کسی که در مسائل دینی متخصص‌تر است. 🔹 حالا اگر شما در مقابل نظر آن متخصص به یک مغازه‌دار مراجعه کردید و نظر او را ترجیح دادید و حرف دکتر را گوش نکردید و مریضی‌تان شدید شد؛ خودتان را سرزنش نمی‌کنید؟! بستگانتان شما را سرزنش نمی‌کنند؟! عقلای آدم نمی‌گویند چرا این چنین کردی؟ 🔹 رفع هر مشکل و علاج هر مشکل را از تخصص همان رشته بخواهید. دیگران هر چه عظیم هستند روی سر ما! دست و پایشان را هم می‌بوسیم اما اینجا [یعنی مسائل دینی، حوزه تخصصی] یک عالم دین است او باید بگوید دین چه می‌خواهد. مصداق روشن‌اش حضرت (حفظه الله) است که سر و جانم فدای ایشان. 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸 آیت الله : دعا برای رهبری بعد از نماز ها فراموش نشه، که وظیفه همه ماست... 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
🔰 غنیمت شماری فرصت‌ها بعد از انقلاب 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر : طلبه جوان ما، باید آنقدر به روز باشد، آنقدر دغدغه داشته باشد و موفق باشد که هم درسش را بخواند و هم عبادتش را و هم زندگي‌اش را مديريت کند، هم يک اثر فرهنگي از خودش به جا بگذارد. 🔹 گاهي مي‌‌تواند صد نفر را، پنجاه نفر را، بيست نفر را، ده نفر را، هر مقدار که در توانايي اوست، جهت دهي کند. 🔹 جامعه ديني از قطعه‌هاي پازل‌ پنج نفره، ده نفره، صد نفره، هزار نفره، ده هزار نفره تشکيل مي‌‌شوند، زمان را قدر بدانيم خدا مي‌‌داند الآن در يک فضايي ما داريم زندگي مي‌‌کنيم به برکت اين چهار دهه‌اي که از انقلاب گذشته، براي ما حوزوي‌ها و کساني که ملتزم به فرهنگ هستند، امکان کار خيلي هست و مي‌‌توانيم بيشتر کار کنيم و احياناً هم قبل و هم بعد، زمان‌هايي خواهد بود که اين فرصت‌ها نيست. 🔹 چرا ما بهره نبريم؟ چرا ما دِين‌مان را به حوزه ادا نکنيم؟ چرا کاري که از دست ما بر مي‌‌آيد انجام ندهيم؟ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 ⚠️جلسه ۱۸ 🔸 درس 🔸 سوره مبارکه 🔸 مفسر: علامه 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯
فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
🎙#صوتی ⚠️جلسه ۱۸ 🔸 درس #تفسیر 🔸 سوره مبارکه #حمد 🔸 مفسر: علامه #جوادی_آملی 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِو
📚 خلاصه درس سوره مبارکه ⚠️ جلسه: ۱۸ 1⃣ عبادت غیر خدا تنها در محدوده عبادت خداست و لذا اگر پدر و مادر یا پیامبر اکرم را اطاعت میکنیم به علت دستور خداوند است و در اصل این عبادت خداست لذا اطاعت از دستورات حرام آنها، جایز نیست. 🔸 پس «انِ الحکمُ الّا لله» قابل تخصیص نیست چون اطاعت تنها برای خداست و دیگران استقلالی در تبعیت شدن ندارند. 2⃣ جمله «لا اله الّا الله» تنها یک مفهوم دارد نه اینکه شامل یک مفهوم نفی و یک مفهوم اثبات باشد زیرا می گوید: (جز خدایی که فطرت همه شما پذیرفته، خدایی نیست) یعنی وجود خدا توسط هر فطرتی پذیرفته شده و مشخص است و نیاز به تذکر ندارد و این جمله، تنها غیر خدایِ مقبولِ را نفی می کند، لذا همه پیامبران از جمله هود و صالح و شعیب در قرآن گفته اند: ما لکم من الهٍ غیره. 3⃣ دو عامل باعث میشود انسان نتواند عابد و موحد شود: عامل درون یعنی هوس و عامل بیرون یعنی شیطان 🔸 هوس به عنوان عامل درونی، بزرگترین دشمن انسان است، او را از عبادت، تحصیل و سایر کمالات باز میدارد و جز افسوس در پیری چیزی برایش باقی نمیگذارد لذا هوس کاری با انسان می کند که هیچ دشمنی نمیتواند بکند. 🔸 شیطان به عنوان عامل بیرونی و ضعیف برای تاثیر بر انسان، راهی جز نفوذ از طریق عامل درونی یعنی هوس ندارد. 4⃣ وقتی انسان بگوید: «من هر کاری دلم بخواهد میکنم» مشخص است که مشرک بوده و مطیع الهه درونی است و لذا گفتنِ «ایاک نعبد» توسط او در نماز، جز لفظی مجازی و غیر حقیقی نیست. 5⃣ موحد واقعی کسی نیست که خدا را تنها بخاطر ایجاد گندم شکر کرده و خود را سازنده و خورنده نان میداند. 🔸 غیر از ایجاد گندم، پخت نان و خوردن آن نیز فعل خداست که از طریق وسیله ای چون ما صورت میگیرد، قدرت سیر شدن از آن خداست و به همین جهت وی در مورد جهنمیان میفرماید: «لیس لهم طعامٌ الّا من ضریع، لا یُثمِنُ و لا یُغنی من جوع» یعنی غذایی که به آنها داده میشود آنها را سیر نمیکند و خاصیت سیر کنندگی در آن نیست! لذا تمام صفات و افعال در جهان تنها برای خداست و برای دیگران در هیچ فعلی، استقلال وجود ندارد، پس توحید در این است که او را تنها فاعل مستقل بدانیم. 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅╯