eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
307 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.7هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔لوطی ها به کمک دین آمدند. 🔸️مرحوم آیت الله سید محمد جزایری خرم آبادی از استاد خود مرحوم آیت الله مدنی بسیار تمجید می نمود می فرمود: سالی که شهید ایت الله مدنی به خرم آباد تبعید شد همان ماه های اول در ایام اربعین، دستگاه طاغوت جلسه ای را با حضور خواننده ها و رقاص ها در یک سالن تدارک دیده بود، آقایان علما برای چاره اندیشی در منزل ایشان(شهیدمدنی) مجتمع شده بودند و هر کدام راهی را پیشنهاد دادند ، ایشان با متانت تمام فرمودند: آقایان نگران نباشند و مداخله نکنند ، همه تعجب کردند شاید بعضی ها هم ناراحت شدند ولی می دانستند بی حکمت حرف نمی زند، روز موعود فرا رسید و به محض شروع شدن جلسه، تعدادی از این داش ها و لوطی ها بلند شد بودند و بساط را به هم زده بودند، خبر به شدت منتشر شد، ما هم باچند نفر از علما رفتیم منزل ایشان، پس از گزارش مطالب فرمودند: عرض کردم نگران نباشید، چرا که من به این لات و لوت ها گفته بودم نگذارند حرمت امام حسین علیه السلام شکسته شود و اون ها قول دادند اقدام کنند و به قولشان عمل کردند. به ایشان گفتم : شما این ها را از کجا شناختی؟ فرمودند : من به محض ورود به شهر سراغ این جماعت را گرفتم و از همان روزهای اول دور از چشم آقایان و مردم با اینها ارتباط داشتم و می دانستم اینها به کار دین می آیند. 📚یادداشت های حجت الاسلام موسوی مطلق لینک کانال قصص العلماء https://eitaa.com/ghesasolama
چطور شد که اینطور شد؟!🤔 ☘ 🔴شاید 30سال پیش کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالن های عروسی هم نمی دیدند... دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار، صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بعضی از ماها... ⬅️اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی به جایی بر نمی‌خورد .می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب. ⬅️ گام دوم گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم‌ می آید روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر که تا کمر خانمها هم می‌رسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون می‌زد. ⬅️ در فیلمهای سینمایی هی مدل گذاشتن، زن های هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن دختران جوان هم از آن ها یاد می‌گرفتند. ⬅️چشمان بعضی ما ها متوجّه این آب رفتن نمیشد و به قدری این کار را کردندکه چشم خیلی ها عادت کرد. ⬅️ مانند بچه‌ای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ می‌شود و قد می‌کشد و والدینش حس نمی‌کنند اما دیگران که کمتر او را می‌بینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او می‌شوند... ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو... ⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بی‌حجابی معضل فرهنگی است، برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی شایسته وبه اندازه در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کار‌های ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلات و برنامه‌های عمومی یافت می‌شد...❎ ⬅️ امسال هم مد پوشش خانمها تغییر کرده است، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و شاید در یکی دو سال آینده این هم تغییر کند و برخی را با ظاهری شبیه فاحشه های بعضی کشورهای کفر در شهرهای جامعه اسلامی ببینیم. ⬅️ یعنی پس از آنکه چادر، مقنعه، مانتو و روسری از زنان گرفته شد، حالا رفته‌اند سراغ شلوار! چشمهای ما هنوز عادت نکرده‌اند... اگر به این هم عادت کنیم سرنوشت چادر و مانتو و روسری احتمالا در انتظار این ساپورت هم هست... خدایی نکرده اینها هم روز به روز نازکتر و کوتاهتر می‌شود و ما عادت می‌کنیم.... آن وقت... نمی‌دانم بعدش سراغ چه خواهند رفت... 🌺 حیرت آور است !! ✅همه ی جهان حجاب دارد: 👈کره زمین دارای پوشش است... 👈 میوه‌های تر وتازه دارای پوششه 👈شمشیر نیز داخل غلافش حفظ میشود 👈قلم بدون پوشش جوهرش خشک میشود و فایده اش از بین میرود و زیر پا انداخته میشود برای اینکه پوشش آن از بین رفته 👈سیب هم اگر پوسته اش گرفته شود و رها شود فاسد میشود... و.. 🔹در تعجبم از مردی که ماشینش را از ترس خط و خش افتادن چادر می پوشاند؛ اما دختر یا همسر و یا خواهر خود را بدون پوشش رها میکند!!! 🔴اما خطابم با توست بانو! این چادر تا برسد بدست تو هم از کوچه های مدینه گذشته هم از کربلا هم از بازار شام...! چادرت را در آغوش بگیر و بگو برایت روضه بخواند همه را از نزدیک دیده است... ☘ نشر دهید... تا شاید غیرت های از دست رفته تکانی بخورند...
مطمئن باشیم همانطور که چشم زخم👁️مانندجرقه و زدن کبریتی درخانه ای پراز بنزین است صدقه دادن شخص بیماربه فقیرنیز مانندریختن آب برآتش است.سریعاًآتش خاموش میشه یک حدیث معتبر کافیست تادرک کنیم حقیقت چشم زخم را= اگرقبرهارانبش قبرکنند معلوم میشه اکثر کسانیکه مردندفقط بخاطرچشم زخم بوده📗📚 😰😰 خدایابه خودت پناه می بریم👋🕋 ازچشم+زبان+فکر
﷽اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وألعن عدوهم الی یوم القیامة سلام برادران و خواهران ایمانی بزرگترین تامین کننده محتوای تبلیغی ✅ متن کاملا رایگان ✅ 👇متن سخنرانی ها👇 : 1- دعا و تضرع، دافع بلا استاد فرحزاد 2- اعمال ماه مبارك رمضان استاد فرحزاد 3- شب قدر و اهمیت آن استاد فرحزاد 4- استجابت دعا در ماه رمضان مرحوم آیت الله تهرانی 5- برتري ماه رمضان بر ماه هاي ديگر استاد فرحزاد 6- برکات ماه مبارک رمضان استاد فرحزاد 7- رمضان ، ماه انابه جهت نيل به مقامات عاليه استاد انصاریان 8- رمضان، ماه بهشتی شدن استاد فرحزاد 9- رمضان، ماه رحمت و مغفرت استاد فرحزاد 10 - رمضان، ماه ويژه خداوند استاد فرحزاد 11- منبر کوتاه - گرمای ثواب روزه و روزه در گرما 12- احادیث روزه رمضان جهاد گرما 13- چهل حدیث روزه با ترجمه و منابع 14- ماه رمضان، فرصت سازندگي استاد فرحزاد 15- ماه رمضان، ماه خودسازي انساني - استاد دکتر رفیعی 16- نزول الطاف در ماه رمضان - استاد فرحزاد 17- مراتب و آثار ذكر خداوند - استاد میرباقری 18- فضیلت دعا برای دیگران - مرحوم آیت الله تهرانی 19- دعا و گشايش در كارها - استاد فرحزاد 20 - اهميت دعا - استاد انصاریان 21- آثار دعا براي ديگران- مرحوم آیت الله تهرانی 22- حقيقت عبوديت - استاد میرباقری 23- حضور قلب، شرط قبولي عبادات - استاد فرحزاد 24- نماز،بالاترين عبادت خداوند - استاد انصاریان 25- عبادت واقعي - استاد فرحزاد 26- حضور قلب در نماز - استاد فرحزاد 27- شناخت خدا در ادعيه-نویسنده رسول حسن زاده 28- ویژگیهای دوران جوانی و جوانان - استاد رفیعی 29- مديريت بحران هاي فردي در ادعيه 30- كاركردهاي روانشناختي دعا-رسول حسن زاده ✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب (حتی بدون لینک) در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است . التماس دعا. پرتال جامع تبلیغی واعظون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مهم « دستاویز خیانت » 🔻 این ویدئوی مهم از جلسه تدریس یک عالم وهابی است که روایت مهمی را بیان می کند. روایتی که دستاویز خیانت وهابیت و داعش به امت است. روایتی که داعش نیز در موارد متعددی برای نیروهایش و حتی برای ارتباط با دولت های غربی از آن استفاده کرده است. این روایت را به خاطر بسپارید. در پاسخ به این پرسش که: چگونه وهابیان و داعشی‌ها که مدعی دشمنی با آمریکا و یهود و کفار هستند، به‌راحتی در راستای اهداف غرب، فعالیت کرده و با چه مجوز شرعی، مزدور غرب می‌شوند؟
🟢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سحرگاه امروز (شنبه ۱۹ اسفندماه) با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) در این مضجع مبارک را زیارت کرده و نماز صبح را آنجا اقامه کردند. همزمان با این تشرف، تغییر سنگ مزار محمد آقازاده خراسانی از مجاهدین و مبارزین ضد طاغوت در حریم آستان سیدالکریم (علیه السلام) نیز بعد از توصیه رهبری که لازم دانسته بودند لفظ "شهید" به ایشان اطلاق شود، انجام گرفت. محمد آقازاده خراسانی فرزند آخوند خراسانی از علما و مراجع تقلید بزرگ شیعه است. 🆔 @Shobhe_ShenaSi
. 🟡محمد آقازاده خراسانی کیست؟ محمد آقازاده خراسانی فرزند دوم آخوند خراسانی بود و در نیمه شعبان ۱۲۹۴ ق در نجف اشرف به دنیا آمد. پس از خواندن مقدمات و سطح، در محضر درس فقه و اصول پدرش ادامه تحصیل داد و پس از طی همه مراحل درسی به درجه اجتهاد نایل شد. در ۱۳۲۵ ق به دستور پدرش به خراسان رفت و در مشهد اقامت گزید و در مسجد گوهرشاد به تدریس پرداخت. در جریان جنبش مشروطیت، وی همانند پدرش به دفاع از مشروطیت و انتقاد از استبداد پرداخت. پس از پیروزی مجدد مشروطه خواهان و شکست استبداد، مشروطه خواهان لیبرال را که خود را بی نیاز از حمایت رهبران مذهبی می‌دیدند، به تدریج پایگاه و محبوبیت اجتماعیشان را از دست دادند و از سوی دیگر درصدد برقراری روابط ذلت بار سیاسی – اقتصادی گذشته برآمدند. هنگامی که دولت وقت در ۱۳۲۸ ق تصمیم به استقراض خارجی گرفت، آقازاده طی تلگرافی به مجلس و دولت، که در روزنامه حبل المتین به چاپ رسید به شدت به این تصمیم حمله کرد و نوشت: «تمام این خونریزی‌ها و از جان گذشتن‌ها برای حفظ بیضه اسلام و وطن عزیز بود. لهذا امروز بر تمام مسلمین و ایرانیان واجب است که برای یک وجب خاک عزیز خون آلود ایران، از جان و مال بگذرند و نگذارند بیش از این دست پلیتیک (= سیاست) اجانب در این مملکت، دراز و دامان ناموس وطن، زیاده بر این آلوده گردد… از قرار مسموع برای مصارف فوری دولت، امروز پنج کرور تومان وجه لازم شده، معلوم نیست چرا اولیای دولت، فقط راه به دست آوردن این وجه ناقابل را، قرض کردن از خارجه با آن شرایط جانگداز که یک مرتبه قلم به هستی ایران می‌کشد، دانسته‌اند. وزرای ممالک خارجه برای مصارف فوق العادة مملکت خود، آن وجه را با ترتیبات صحیحه از داخله خود جمع آوری کرده. ملت هم با کمال میل می‌دهد. چه شده که اولیای دولت، این موقع را مغتنم نشمرده و تا حال فکری برای جمع آوری اعانه از داخله نکرده‌اند؟ آیا در میان سی کرور ایرانی نمی‌توان با تدابیر عملیه و این حسن توجه امروزه رؤسای روحانی، و رغبت خود ملت، پنج کرور دریافت (کرد) که هر یک روی هم رفته پنج تومان داده که بیست و پنج کرور برای رفع احتیاجات دولت فراهم گرد؟ و به این ننگ، زیر بار قرض خارجه نرویم؟ و این نوع استقراض از خارجه به مراتب معایبش بیشتر از قرض سابق است که پشت استقلال ایران را شکسته و ما را به این روز سیاه افکنده است. سرانجام میرزامحمد در ۱۳۰۴ ق وی به عنوان نماینده مردم سبزوار در مجلس مؤسسان برگزیده شد و در جشن تاجگذاری رضاشاه نیز شرکت کرد. در قیام مردم مشهد بر ضد بی حجابی و سرکوب آن در تیر ماه ۱۳۱۴، بسیاری از علما و مردم، دستگیر و بازداشت شدند که از جمله آنان آقازاده بود. وی در ۲۲ تیر ۱۳۱۴ توسط رئیس شهربانی مشهد و فرمانده لشکر شرق دستگیر و به یزد تبعید گردید، اما پس از چهار ماه به مشهد برگردانده شد و پس از چند روز بازداشت در زندان مشهد برگردانده شد و پس از چند روز بازداشت در زندان مشهد، به تهران انتقال یافت. آقازاده در دادگاه نظامی بدوی به اعدام محکوم شد اما به خاطر فشار سیاسی علمای عتبات، این حکم لغو و به اقامت اجباری در تهران تخفیف یافت. او در خانه‌ای در خیابان ری تهران، تحت نظر ماموران شهربانی قرار داشت و ممنوع الملاقات بود و تنها تنی چند از بستگانش اجازه ملاقات با او را داشتند. وی همچنان تحت نظر بود تا آنکه در ۱۳ ذیقعده ۱۳۵۶ ق/ ۲۶ دی ۱۳۱۶ به دنبال یک بیماری و بر اثر تزریق نوعی آمپول مشکوک درگذشت و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد. ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆باورش سخته عطاءالله مهاجرانی داره یه همچین چیزایی در شبکه BBC میگه؟!! ✅ این ۴ دقیقه رو از دست ندید! 👌 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا
✅‏متهم اش میکنند به شش کلاس سواد، اما تمام ظرفیتهای تجاری و ترانزیتی مملکت را فعال کرده، در شانگهای و بریکس نقش موثر دارد، و همزمان آوارهای دولت قبل از خودش را نیز برمیدارد😏 💢 یکی هم بود با مدرک دکتری [ادعایی]، تمام نگرانی اش خلاصه میشد در کیفیت تشک اش در سفرهای استانی!! 🔅نور خورشید طلب حاجت مهتابی نیست که دوا در کف هر دکتر قلابی نیست:/ 💯@ammar_yaser117🔙
هر کس نماز واجب را در وقت آن ترک کند باید قضای آن را به جا آورد، هر چند در تمام وقت نماز خواب بوده یا به واسطه‌ی بیماری یا مستی، نماز را نخوانده باشد، اما کسی که در تمام وقت بی‌هوش بوده و بی هوشی به اختیار او نبوده، قضا بر او واجب نیست، همچنین کافری که مسلمان شده و زنی که در حال حیض یا نفاس بوده. ۲. هرگاه بعد از وقت نماز بفهمد نمازی را که خوانده باطل بوده باید آن را قضا کند، مثل شخصی که بر اثر جهل به حکم شرعی، غسل را به نحوی انجام داده که شرعاً باطل است، بر وی قضای نمازهایی که در این حالت با حدث اکبر خوانده واجب است. ۳. قضای نمازهایی واجب است که یقین به ترک یا باطل بودن آنها دارد، اما اگر شک یا گمان دارد بعضی از نمازهای گذشته را ترک کرده یا باطل خوانده واجب نیست که قضای آن را به جا آورد. ۴. در نماز قضا ترتیب واجب نیست جز در میان قضای ظهر و عصر و مغرب و عشا از یک روز، همچنین دوره کردن نماز به معنای تکرار نماز برای احراز ترتیب لزومی ندارد، بنابراین کسی که قصد دارد نماز قضای یک‌سال را بخواند می‌تواند آنها را به ترتیب زیر به جا آورد: ابتدا مثلاً بیست بار نماز صبح، بعد بیست بار هر یک از نماز ظهر و عصر و سپس بیست بار هر یک از نماز مغرب و عشا و تا یک‌سال به همین صورت ادامه دهد، همانطور که می‌تواند با یکی از نمازها شروع کند و به ترتیبی که نماز‌های پنجگانه‌ی یومیه را می‌خواند آن را ادامه دهد. ۵. کسی که چند نماز او قضا شده و شماره‌‌ی آنها را نمی‌داند، مثلاً نمی‌داند دو نماز بوده یا سه نماز، کافی است مقدار کمتر را بخواند (یعنی همان مقداری که یقین به قضا شدن آن دارد). ۶. اگر شخصی سه بار غسل جنابت کند، مثلاً در روزهای بیستم، بیست و پنجم و بیست و هفتم ماه و بعد یقین کند که یکی از آن غسلها باطل بوده است بنابر احتیاط واجب باید نمازها را به طوری که یقین به فراغت ذمه پیدا کند قضا نماید. ۷. نوافل و نمازهای مستحب به جای نماز قضا محسوب نمی‌شود و کسی که نماز قضا بر عهده‌ی او باشد، واجب است آن را به نیت نماز قضا بخواند. ۸. افرادی که در حال حاضر قادر به قضای همه نمازهای فوت شده نیستند واجب است به هر مقدار که قدرت دارند، قضا و هر مقداری که قادر نیستند وصیت نمایند.    نماز استیجاری ۱. هیچ کس نمی‌تواند نماز قضای دیگری را که در حال حیات است به جا آورد، هر چند او از خواندن نماز قضا عاجز باشد، اما بعد از مردن مانعی ندارد، و شخص مکلف تا زنده است باید نمازهای واجبش را خودش، به هر نحو که می‌تواند انجام دهد و نماز نایب چه با اجرت و چه بدون اجرت برای او مجزی نیست.
کد خبر: ۲۸۴۳۳۸تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ سرویس کیهان » اخبارالفالف خاطره‌ای از آیت‌الله امامی کاشانی (نکته) محفلی بود با حضور تعدادی از افراد متدین که اکثر آنها از دبیران آموزش و پرورش بودند. روحانی میانسال و خوش‌بیانی از معارف دینی و اصول عقاید سخن می‌گفت و در همان حال به برخی از مسائل سیاسی آن روزها نیز اشاره‌ای گویا و پُر‌جاذبه داشت... جلسه به پایان رسید و حاضران تک‌تک و به گونه‌ای که معلوم بود نمی‌خواهند محل برگزاری و اساساً وجود چنین محفلی برملا شود، جلسه را ترک کردند، ما، اما هنوز نشسته بودیم. روحانی یاد شده به ما که چند جوان کم‌سن و سال بودیم روی کرد و با لحنی محبت‌آمیز پرسید؛ شما فرمایشی دارید؟‌... بله آقا! ما تعدادی دانشجو و مقلد آیت‌الله خمینی هستیم که برای حرکت در مسیر حضرت ایشان هیئتی به نام انجمن کاوش‌های دینی و علمی تشکیل داده‌ایم‌، در دماوند. تعداد قابل توجهی از جوانان دانشجو و دانش‌آموز و برخی دیگر از مردم عادی جذب این جلسات شده‌اند. مشخصات شما را از دوستانمان گرفته‌ایم... آمده‌ایم از شما دعوت کنیم که چند هفته‌ای بعد‌از‌ظهرهای جمعه برای سخنرانی به جلسه ما تشریف بیاورید... آیت‌الله امامی کاشانی با لحنی پدرانه معذرت خواستند و فرمودند؛ متاسفانه هیچ فرصتی ندارم. تمام اوقاتم از قبل اشغال شده است. از ما اصرار بود و از ایشان تکرار همان جملات‌... ناگهان فکری به خاطرمان رسید. یعنی خدای مهربان به ذهنمان انداخت. یک سال و چند ماه قبل نیز، از همان راه و روش برای دعوت از شهید باهنر استفاده کرده بودیم و جواب داده بود. در حالی که با حضرت ایشان خدا‌حافظی می‌کردیم‌، گفتیم؛ داریم دست خالی‌باز می‌گردیم ولی اگر فردای قیامت خدای مهربان به ما عتاب کرد و ملامت فرمود که چرا در مقابل تلاش دشمنان برای انحراف جوانان دست روی دست گذاشتید و کاری نکردید؟ خواهیم گفت؛ ما به یکی از عالمان برجسته و توانمند اسلام مراجعه کردیم و از ایشان درخواست کردیم که تشریف بیاورند ولی قبول نفرمودند‌... آیت‌الله امامی کاشانی قطره اشکی را که از چشم به گونه‌ دویده بود پاک کردند و گفتند؛ صبر کنید، بنشینید و‌.... مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی علی‌رغم فشارها و احضارهای ساواک، بیش از یک سال و چند ماه‌، تمام روزهای جمعه خود را به ما اختصاص دادند. ما در آن هنگام از وسایل و امکاناتی برخوردار نبودیم. صبح جمعه به منزل آیت‌الله امامی کاشانی در خیابان ۱۷ شهریور (کنونی) مراجعه می‌کردیم و حضرت ایشان را با وسیله نقلیه عمومی به دماوند می‌بردیم. جناب ایشان از هنگام ورود تا پایان روز که قرار بازگشت داشتیم حتی یک ساعت هم فارغ از فعالیت و تلاش نبودند. شرکت و سخنرانی در جلسه انجمن کاوش‌های دینی و علمی فقط یکی از برنامه‌های آن مرحوم بود و باقی اوقات ایشان نیز در پاسخ به سؤالات، ملاقات با کسانی که به دیدن ایشان می‌آمدند و‌... سپری می‌شد‌... رضوان‌الله‌تعالی‌علیه پدری مهربان و معلمی دلسوز و پاکباخته بود... بعد از پیروزی انقلاب، بارها می‌گفتند؛ «‌احساس می‌کنم ظهور نزدیک است. کاش به دیدارش نائل شویم‌». و یک‌بار، چنان که گویی متوجه حضور نگارنده نیست، آهی بلند کشیدند و گفتند آرزو دارم آقا بیایند و ماموریتی به من بدهند و بعد‌... دیگر هیچ آرزویي ندارم. حسین شریعتمداری