eitaa logo
حوزه مجازی
171 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠یادآوری:دوستان دعوت شده از طریق پیامک و تلفنی برای حضور در نشست سالانه نویسندگان حوزوی و رسانه ای لطفا راس ساعت 7 در محل اعلام شده در قم حضور به عمل بیاورند.باتشکر @howzehmajazi
✅هيچ‌گاه خدا،باج بى‌كارى و تنبلى ما را نمى‌دهد! 🔶استاد علی صفایی حائری: هيچ‌گاه خدا،باج بى‌كارى و تنبلى ما را نمى‌دهد! او مى‌خواهد كه زمينه‌ى حركت و تحوّل ما را فراهم كند و امكان انتخاب ما را آماده سازد. پس دنيايى همراه رنج و حادثه‌هايى بى‌امان و درگيرى‌هايى مستمر و مداوم مى‌آورد تا ما با برخوردها به تماميّت خويش برسيم. 📚 ص۱۰۸ 🌿 @howzehmajazi
❌‼️باعرض پوزش به دلیل مشکل پیش آمده برای استاد یگانه دوره جمعه گویندگی تعطيل شد.
دیدگاه امام خامنه‌ای درباره حاج حسین یکتا مقام معظم رهبری در دیدار ۱۹/۸/۹۵ با بخشی از بدنه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی درباره حاج حسین گفت: «من از آقای یکتا که در راه اندازی این کار خیلی نقش ایفا کردند و زحمت کشیدند، تشکر می کنم. آقای یکتا، الحق از آن دست آدم هایی ست که تمام نمی شود، همین طور می جوشد. ایشان مثل اسب عربی است. اسب عربی خستگی ندارد، تا وقتی که تمام شود و بمیرد کار می کند. من پیش از این در جمعی خودم را به اسب عربی تشبیه کرده بودم. این آقای یکتا هم اسب اصیل عربی است که واقعا تمامی ندارد.» پرکاری حاج حسین یکتای ۵۰ ساله زیر سیمای آرامش پنهان است. @howzehmajazi
264397_364.mp3
9.31M
مدیونید اگر از این فضا استفاده نکنید/ما یه گزنیش داریم یه حواله /فضای مجازی صحرایی است که از همه جا می شود رفت/مجاز حقیقی #پادکست @howzehmajazi
yekta-montazerclip..wma
2.6M
حاج حسین یکتا درجمع فعالان فضای مجازی #پادکست @howzehmajazi
۲۲ اسفند «روز بزرگداشت شهدا» گرامی باد. @howzehmajazi
نظری نیست یا موافقیم دکتر استادیان سردبیر رسا در نشست سالانه نویسندگان گفت: یکی از بخش‌های مغفول این است که حوزه‌های علمیه در برخی موضوعات مطرح و مرتبط با رسالت ‌های حوزوی سکوت کرده‌اند و این سکوت می‌تواند موافقت یا عدم وجود نظر‌های حوزی از طرف جامعه تلقی شود. @howzehmajazi
💔مرا ببخش #میهن هیچگاه باور نداشتمت😔 حتما ایرانی خواهیم خرید👊✌ @howzehmajazi
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴نشست سالانه باشگاه نویسندگان حوزوی رسا 🔷نشست سالانه باشگاه نویسندگان حوزوی رسا با حضور حجت الاسلام والمسلمین محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و سخنرانی استاد حسن طاهری (نویسنده) و دکتر علیرضا استادیان سردبیر خبرگزاری رسا برگزار شد. 🌐http://rasanews.ir/fa/news/600839 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴نشست صمیمی نویسندگان حوزوی در خبرگزاری رسا(1) 🌐http://rasanews.ir/fa/news/600839 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴نشست صمیمی نویسندگان حوزوی در خبرگزاری رسا(2) 🌐http://rasanews.ir/fa/news/600839 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴نشست صمیمی نویسندگان حوزوی در خبرگزاری رسا(3) 🌐http://rasanews.ir/fa/news/600839 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴 نشست سالانه نویسندگان حوزوی رسا 🌐http://rasanews.ir/fa/news/600839 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴تأثیر شهید آوینی در شکوفایی استعداد نویسندگان انقلابی 🔷استاد نویسندگی مطبوعاتی در نشست سالانه نویسندگان حوزوی با اشاره به ضرورت شناخت صحیح جبهه انقلاب از فضای رسانه گفت: شهادت مرتضی آوینی سبب ورود جدی نیروهای انقلاب به عرصه رسانه شد. #حسن_طاهری #مهدی_شاهی #باشگاه_نویسندگان_رسا 🌐http://rasanews.ir/fa/news/600893 🆔 @rasanews_agency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو بسیار جالب و شنیدنی موضوع: برادران علی علیه السلام پایداری در مسیر حق. @howzehmajazi
☘ نشست انديشه ورزي نخبگان حوزوی ‼️موضوع : بررسی بيانيه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (بارویکرد مباحث فرهنگي) 🌱با حضور طلاب و دانشجویان اندیشه ورز ♻️زمان: جمعه24 اسفند ماه ⭕️از ساعت 16 الی 18 ◀️حضور عموم طلاب بلامانع است. ⭕️مکان:بلوار باهنر،کوچه شهید متقی،مجتمع راه روشن @howzehmajazi
☘ با رایزنی های صورت گرفته از طرف حوزه مجازی ‼️قرار بر این شد که حاصل نشست های هم اندیشی و مقالات و یادداشت ها و تولید محتوای صورت گرفته توسط نویسندگان و حوزویان بزرگوار محترم به صورت با موضوع در اختیار انتشارات قرار گیرد و اولین کتاب با این موضوع به چاپ برسد لطفا محتوای خود را به آیدی @onlin_talabeyar بفرستید ♻️یا در جلسه حضوری تحویل دهید با تشکر. @howzehmajazi
یک خبرگزاری معتبر برای #چهارشنبه_سوری نیازمند مصاحبه و گفتگو با یکی از فضلا و روحانیون حوزه است لطفا هر یک از عزیزان امادگی دارد هر چه سریعتر ما را مطلع سازد. @howzehmajazi
📁 @gamedovomenghelab کانال گام دوم انقلاب @gamedovomenghelab 🍂برای کسانیکه رونخوانده اند! 👈 افزار و... @gamedovomenghelab 🍂برای کسانیکه تحلیل ونکات اساتیدونخبگان رانشنیده اند! 👈 بیانیه توسط نخبگان @gamedovomenghelab 🍂برای کسانیکه میخواهند و بدهند! 👈 و @gamedovomenghelab 🍂برای کسانیکه نیازبه ونحوه فعالیت درموردبیانیه دارند! 👈 و... @gamedovomenghelab 🍂برای کسانیکه میخواهند بیانیه گام دوم انقلاب راداشته باشند! 👈 و... @gamedovomenghelab 🍂ومخصوصابرای کسانیکه میخواهند بیانیه گام دوم انقلاب راتبیین کنند و رهبری دربیانیه رامتحقق بکنند! 👈 و... @gamedovomenghelab 🍂برای کسانیکه میخواهند فعالیت و داشته باشند! https://eitaa.com/gamedovomenghelab @gamedovomenghelab @howzehmajazi
با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و نمایندگان خبرگزاری ها؛ دومین نشست اندیشه ورزی در کاشان برگزار شد دومین نشست اندیشه ورزی با موضوع بیانیه رهبري و گام دوم انقلاب با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و فعالان فرهنگی و اجتماعی و نمايندگان خبرگزاري ها در كاشان برگزار شد. حجت الاسلام سید هادی چاوشی استاد حوزه علمیه در این نشست که عصر جمعه در مجتمع راه روشن برگزارشد، گفت: برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب هرکس در هر پست و مقام و موقعیتی که هست بايد تلاش کند. وی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را نیازمند روحیه بسیجی نظیر آنچه در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و قبل از آن رخ داد دانست و افزود: در دروان دفاع مقدس بسیج عمومی شبیه آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد وجود نداشت و آن‌هایی که برای رفتن به جبهه‌ها بسیج شدند از همه اقشار جامعه نبودند. به گفته وی در جنگ فرهنگی و جنگ نرم نيز که از دهه دوم انقلاب آغاز شد و تا به امروز که حدود ۳۰ سال است ادامه دارد همه اقشار جامعه برای مقابله با آن بسیج نشدند و تعداد مشخص هستند چرا که جنگ‌های سخت افزاری قابل مشاهده است و همه خود را موظف به حضور در جنگ سخت می‌دانند اما در جنگ نرم به دلیل شرایط خاصی که دارد و قابل مشاهه نیست افراد کمتری وارد این عرصه شدند. حجت الاسلام چاوشی گفت: در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نباید منتظر کسی ماند و هر کس در هر پست و مقام و شغلی که هست باید برای تحقق بیانیه رهبری به عنوان یک آتش به اختیار عمل کند. به گفته وی، برخی هنوز متوجه مفهوم و بار معنایی بیانیه گام دوم انقلاب نشده اند و عملا کاری انجام نمی‌شود و منتظر هستند حرکتی آغاز شود تا آن‌ها نیز ادامه دهنده آن حركت باشند. حجت الاسلام مهدی اسماعیلی معاون پژوهشی حوزه علمیه کاشان نیز گفت: اگر هر کسی در هر صنف و پست و مقامی که هست تنها خود را مخاطب اصلی پیام‌های رهبری بداند و دیگران را از آن مستثنی بداند در اجرایی شدن پیام رهبری تأثیرگذارترخواهد بود. وی با بیان اینکه، حوزه علمیه در مقابل بیانیه گام دوم انقلاب باید خودش را بعنوان یک صنف بداند و وظیفه خود را در قبال این بیانیه اعلام کند اظهار داشت: حوزه علمیه سهم خودش را از بیانیه گام دوم انقلاب باید مشخص کند و بعد از مشخص شدن سهم حوزه علمیه به دنبال اجرای آن در حوزه علمیه باشد. حجت الاسلام اسماعیلی تأکید کرد: حوزه علمیه برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید سهم خودش را در موضوعات مهم معنویت، امید بخشی، پاسخگویی به مشکلات و ورود به عرصه رسانه را تحقق ببخشد. در ادامه حجت الاسلام محمد ادریسی پژوهشگر و نویسنده حوزه نیز برانجام نشست‌های اندیشه ورزی در راستای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: چنین نشست‌هایی باید روز به روز رونق وگسترش بیشتری داشته باشد. وی به مقایسه دونامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا و اکنون بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: دو نامه قبلی معظم له به جوانان آمریکا و اروپا دارای کلید واژه‌های مشترکی با بیانیه گام دوم انقلاب است که باید به آن اهتمام بیشتری داشت. این پژوهشگر و نویسنده حوزه گفت: پیش بینی می‌شود بعد از بیانیه گام دوم انقلاب باید منتظر نامه‌های بعدی رهبر معظم خطاب به اصناف مختلف از جمله حوزه و آموزش و پرورش و دانشگاه باشیم. لازم به ذکر است، دومین نشست اندیشه ورزی با موضوع بیانیه امام خامنه‌ای و گام دوم انقلاب ‹‹مباحث فرهنگی›› با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و فعالان فرهنگی و اجتماعی و با حضور فعالان در عرصه خبرگزاری‌های رسا، تسنیم، فارس، حوزه مجازی و نشریه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی سراج عصر جمعه در مجتمع راه روشن کاشان برگزار شد. rasanews.ir/002WPO @howzehmajazi
بیست و پنج اسفند سالگرد ارتحال احمد_خمینی امین و یار وفادار گرامی باد @howzehmajazi
✅پاسخ 30 هزار مسأله در یک جلسه؟ 💠 در روایات آمده است که امام جواد (ع) در یک جلسه 30 هزار مسأله را پاسخ دادند، این روایات مورد سوال و بلکه اعتراض واقع شده. بعضی گفته اند: 30 هزار مساله را در یک جلسه نمی توان مطرح نمود تا چه رسد به جواب دادن. 💠 در روایات فراوانی آمده است که حضرت امام جواد علیه السلام در یک جلسه 30 هزار مسأله را پاسخ دادند(اختصاص، ص 2) فهم این روایات برای عده ای مشکل شده و مورد سوال و بلکه اعتراض واقع شده است. بعضی گفته اند: 30 هزار مساله را در یک جلسه نمی توان مطرح نمود تا چه رسد به جواب دادن. و بعضی گفته اند اگر هر سوال و جواب به اندازه یک سطر باشد 30 هزار سوال و جواب باندازه 3 ختم قرآن می شود و این چگونه در یک جلسه انجام شده است. 💠 برای پاسخ دادن به این سوال، سوالات و جواب امام جواد علیه السلام را می آوریم: 💠 وقتی مامون تصمیم گرفت دختر خود را به ازدواج امام جواد علیه السلام درآورد برای آنکه شخصیت علمی امام را به اطرافیان خود نشان دهد، یحیی بن اکثم را نزد امام فرستاد و از او خواست چند مساله مشکل فقهی از امام سوال کند، شاید امام در پاسخ آنها درمانده شود. ✅ یحیی بن اکثم از امام سوال کرد اگر مُحرِم صید را بکشد چه حکمی دارد؟ ✅ امام جواد علیه السلام در پاسخ فرمود: 🔹آیا مُحرمی که شکار کرده در حَرم بوده یا خارج حرم. 🔹در هر دو صورت آیا عالِم بوده یا جاهل 🔹و در هر دو صورت عامِد بوده یا غیر عمد. 🔹و در همه صورتها آیا عبد بوده یا آزاد، 🔹 صغیر بوده یا کبیر؟ 🔹دفعه اول بوده یا مکرر 🔹از کار خود پشیمان شده یا خیر 🔹در شب بوده یا روز 🔹در حج بوده یا عمره 🔹 علنی بوده یا مخفی 🔹توانگر بوده یا فقیر بوده؟ 🔹 کفاره را دارد یا خیر 🔹 شکار را کشته است یا خیر بلکه تنها آنرا گرفته و یا تنها راهنمایی به آن کرده است؟ 🔹شکار، شکار بزرگ بوده یا خیر، - به عبارت دیگر شکار تخم پرنده بوده یا جوجه یا کبوتر، یا شترمرغ یا روباه یا آهو یا گاو و یا الاغ بوده است-؟ 🔹 شکار اهلی یا وحشی بوده است؟. (2 بتوان 15) 32768 = 2×2×2×2×2×2×2×2×2×2×2×2×2×2×2 💠 بنابر این مجموعه صورتهای مساله حدود 32 هزار فرض می شود. ✅ و امام حکم آنها را نیز فرمود: 💠 اگر مُحرم صید را در بیرون حرم بکشد و آن صید از پرندگان بزرگ باشد کفاره آن یک گوسفند است و اگر در حرم باشد کفاره آن مضاف است. 💠 و اگر جوجه ای را بیرون حرم صید کند کفاره آن شتر است و اگر در حرم بوده علاوه بر آن قیمت جوجه را نیز باید بدهد. 💠 اگر حیوان وحشی یا شتر مرغ را شکار کند باید شتر بدهد و اگر نتوانست باید شصت فقیر را اطعام دهد وگرنه هیجده روز روزه بگیرد. 💠 اگر شکار گاو باشد باید یک گاو به عنوان کفاره دهد و اگر نتوانست باید 30 فقیر را اطعام داده وگرنه 19 روز روزه بگیرد. 💠و اگر آهویی یا روباهی شکار کند باید یک گوسفند دهد 💠 و اگر در حرم بوده باید قیمت آنرا نیز بدهد. 💠 و اگر کبوتری را شکار کرد باید یک درهم صدقه دهد 💠و اگر جوجه ای را شکار کرد نصف درهم و اگر تخم پرنده ای را شکار کرد ربع درهم دهد. 💠 در تمام موارد فوق اگر جاهل بود چیزی به عهده او نیست و گناه نکرده ولی در بحث شکار کفاره وجود دارد حتی گرچه جاهل باشد یا عالم و فرقی نمی کند خطا باشد یا عمد. 💠کفاره عبد بر عهده مولای اوست. 💠و کفاره ای بر طفل صغیر نیست. 💠 کسی که برای دفعه دوم شکار کند کفاره نداشته و در آخرت عذاب می بیند. 💠کسی که خودش شکار نکرده و تنها راهنمایی برآن کرده باید فدیه دهد. 💠کسی که اصرار بر کار خود دارد علاوه بر کفاره، عقوبت اخروی دارد. ولی اگر پشیمان شود عقاب ندارد. 💠 اگر در شب از روی خطا پرنده ای را بکشد کفاره ندارد مگر آنکه تعمد داشته باشد که در اینصورت شب یا روز بودن تفاوتی ندارد. 💠 در همه این صورتها اگر در احرام حج بوده باید کفاره را در منی ذبح کند و اگر در احرام عمره بوده باید آنرا در مکه ذبح کند. ✅ آنچه ذکر شد مجموع 32 هزار سوال با پاسخ آنها بود که امام علیه السلام در یک مجلس جواب داده است. @howzehmajazi
چگونه خلیفه الله باشیم؟ خداوند حکیم است و از حکیم کار قبیح سر نمی زند؛ وقتی خداوند خلیفة خود را در زمین تعیین کرد، بسیاری از فرشتگان در حیرت این بودند که انسانی که خون ریز است چطور می شود به این مقام برسد. اما انسان به دلیل اینکه از منزلت و جایگاه بالایی نزد باری تعالی برخوردار است، به عنوان جانشین خداوند معرفی و انتخاب شد. علت انتخاب انسان به عنوان جانشینی خداوند چیست؟ علمی که خداوند به انسان آموخت غیر آن علمی بود که ملائکه از آدم آموختند، علمی که به آدم دست داد، حقیقت علم به اسماء بود که فرا گرفتن آن برای آدم ممکن بود ولی برای ملائکه ممکن نبود، و آدم اگر مستحق خلافت خدائی شد، به خاطر علم به اسماء بوده نه برای خبر دادن از آن، و گرنه بعد از خبر دادنش ملائکه هم مانند او باخبر شدند. علم باسماء حقایق غیبی است فوق فهم وجود فرشتگانی که خود، فوق عالم ماده و واجد بعضی از مراتب غیب هستند و همان حقایق عالیه ایست که همه ی حقایق عالم از آن نشأت می گیرد[1]. در کتاب معانی از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: خدای عزوجل اسامی حجت های خود همگی را به آدم آموخت، آنگاه آنان را که در آن روز ارواحی بودند بر ملائکه عرضه کرد، و به ملائکه فرمود: مرا از اسامی این حجت ها خبر دهید اگر راست می گویید، که به خاطر تسبیح و تقدیستان از آدم به خلافت سزاوارتر در زمین هستید، ملائکه گفتند:«سُبحانَکَ لا عِلمَ لَنا الَّا عَلَّمتَنا اِنَّکَ اَنتَ العَلیمُ الحَکیمُ؛ منزهی تو، ما جز آنچه تو به ما تعلیم داده ای علمی نداریم که تنها تویی دانای حکیم.»آنگاه خدا به آدم فرمود تو ملائکه را باسماء خبر ده، پس همین که آدم ملائکه را به آن اسماء خبر داد، ملائکه به منزلت عظیمی که حجت های خدا نزد خداوند دارند پی بردند و فهمیدند که آنان سزاوارتر به خلافت هستند، و آن حجت هایند که می توانند جانشین خدا در زمین و حجت های او بر خلق باشند، آنگاه حجت ها را از نظر ملائکه پنهان کرد[2]. بنابراین علت انتخاب انسان به عنوان خلیفه، علم به اسمائی بود که خداوند به او آموخت بدون اینکه دیگر موجودات از این علم آگاه باشند. آیا خلافت خداوند به حضرت آدم(ع) اختصاص دارد؟ باید گفت جانشینی خدا علاوه بر آدم(ع) به فرزندان او نیز داده شده است؛ در اینجاست که معنای تعلیم و یاد دادن اسماء الهی این می شود که خداوند این علم را در همه انسانها به امانت سپرده، بطوری که آثار آن، به تدریج و بطور دائم، وقتی از انسان سر بزند بتواند آن امانت را از قوه به فعل درآورد. دلیل و مؤید این عمومیت خلافت، آیه «اِذ جَعَلکُم خُلَفَاءَ مِن بَعدِ قَومِ نُوحٍ؛ که شما را بعد از قوم نوح خلیفه ها کرد»[3]. و آیه «ثُمَ جَعَلناکُم خَلائِفَ فِی الارضِ؛ و سپس شما را در زمین خلیفه ها کردیم»[4]. محدوده و دامنه خلافت الهی تا کجاست؟ نکته دیگر در بحث خلافت انسان، این است که قلمرو خلافت انسان، کجاست؟ هر چند ممکن است از ظاهر آیه برداشت شود که این خلافت مربوط به زمین است، لکن قلمرو خلافت انسان اختصاص به زمین ندارد، بلکه همة آسمانها و زمین را شامل مىشود. چرا که زمین مسکن و مقرّ وجود مادّى و جسمانى اوست و کلمة «فى الأرض» در آیه، بدین معناست که در قوس صعود، مبدأ حرکت تکاملى انسان، زمین است. بنابراین کلمة «فى الأرض» قید جعل است، نه قید خلافت. به ویژه این که خلیفه، کسى است که به خاطر تعلیم اسماء، اعلم و افضل از فرشته است. [5]. و فرشتگان آسمان در برابر او ساجدند و اگر او تنها خلیفة خدا در زمین باشد، فرشتگان، خلیفة خدا در آسمانها خواهند بود و سجدة آنها براى انسان کامل معنا ندارد.دلیل دیگر بر گستردگی خلافت، این که قرآن، منشأ خلافت انسان را علم او به غیب آسمانها و زمین معرفی میکند و این نشان میدهد که حوزه خلافت او همة غیب و شهادت است؛ و نتیجهاش آن است که نازلترین موجودهای مادی تا عالیترین موجودهای مجرّد، همه زیر پوشش ولایت و خلافت اوست. و آنچه در شکافته شدن دریا به دست حضرت موسی، و گلستان شدن آتش برای خلیل الله، و مسخّر شدن باد برای حضرت سلیمان و انشقاق قمر با اشارة رسول اکرم(ص) به وقوع پیوست، همه صرفاً از آثار سیطرة ولیّ الله بر عالم مُلک است[6]. از طرفی، خلیفة الهی شجرة طیّبه‌ ایست که اصل آن ثابت و فرع آن در آسمانها و ملکوت عالم است و حتی تسبیح فرشتگان نیز به یمن تسبیح انسان کامل صورت می‌گیرد: «سَبَّحنَا فَسَبَّحَتِ الْمَلَائِکَةُ بِتَسبِیحِنَا»[7]. باید گفت محدوده خلافت انسان همه ی آسمانها و زمین است، نه فقط زمین. نویسنده:شهرام عزیزی @howzehmajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ◀️کجای کار هستیم ؟ 🌀آیا برای آینده آماده شده ایم ؟ ⭕️جدی بگیریم ... @howzehmajazi