eitaa logo
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
622 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
521 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸برگزاری دومین پیش نشست "همایش ملی جنگ بیولوژیک:ماهیت, ابعاد, پیامدها و راهکارها" 🔸با موضوع "تاثیر کرونا ویروس بر ساختار اجتماعی و اقتصادی جامعه (فرصتها چالش ها و تهدیدها)" 🔸زمان 1400/5/31 🔸ساعت 19 با حضور اساتید ارجمند: 🔸دکتر غلامرضا لطیفی استاد دانشگاه علامه طباطبایی 🔸 دکتر محسن مسعودیان جامعه شناس و پژوهشگر علوم اجتماعی لینک ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/u09194309131/conf 🔸بعد از ورود با انتخاب گزینه مهمان وارد شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠استاد عالی : می خواهید به فیض شهادت در رکاب سید الشهدا دست پیدا کنید .. ؟؟؟! @hoze85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله الحسین سلام علیکم ایام عزاداری سید و سالار شهیدان آقا امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض میکنیم . ان شاءالله مراسم عزاداری دهه اول محرم هرشب به صورت مجازی در گروه بصیرت افزایی برگزار میشود. 🏴امشب همزمان با دوازدهمین شب ماه محرم ✅ سخنرانی توسط خانم محمدلو مشاور حوزه علمیه ⬅️با موضوع: مبحث آزادی در کودکان 🏴 همراه با مداحی و قرائت زیارت عاشورا و دعای فرج امام زمان(عج) 🔺ساعت ۱۰ شب @hoze85
ویژگی های راهبردی قیام عاشورا قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. واقعه عاشورا 📝علیرضامحمدلو @andisheengelabi
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین سلام علیکم ایام سوگواری آقا عبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت عرض میکنم .از مباحث تربیت فرزند دادن حق انتخاب و آزادی است . ✅یکی از نیازهای کودکان، داشتن آزادی است . آزادی یعنی اینکه کودک بتواند خودش انتخاب کند . آزادی یعنی اینکه کودک خودش فکر کند و نظرش را ابراز کند . 👈حق انتخاب و آزادی در سنین پایین از انتخاب رنگ لباس و اسباب بازی و ...شروع میشود 👈 و در سنین نوجوانی به انتخاب دوست و انتخاب رشته تحصیلی 👈 بعدها در جوانی هم انتخاب شغل و انتخاب همسر و انتخابات کشور و ...نمود می یابد. 🚨محدوده آزادی در سن بین چند گزینه ای است که والدین با توجه به قیمت و جنس اجناس یا چیزهای فرهنگی و... برای فرزند تعیین میکنند . 🚨آزادی در سن نوجوانی، هم به استقلال رای فرزندان و رشد روحی آنها کمک میکند. ✅البته هر چه قدر در کودکی به بچه هایمان در مسائل مختلف حق انتخاب بدیم و بعد به نتایج انتخابشان آنها را آشنا کنیم . 👈 در بزرگسالی این بچه ها میتوانند با درایت بیشتری مسائل بزرگ را انتخاب کنند . 🏴در کربلا هم شاهد اعطای آزادی امام بودیم 👈آنجا که امام به اصحابشان علت حرکتشان را تشریح کردند 👈بعد هم برای اینکه راحت تر انتخاب کنند نهایت حرکت شان که ختم به شهادت هم میشود را ذکر کردند . 👈بعد بازهم برای اینکه بتوانند به اصحاب بیشتر حق انتخاب بدهند فرمودند: من بیعتم را از شما برداشتم اینها با من کار دارند هرکس خواست برود.. ✅این اعطای آزادی امام به اصحاب باعث شد که اصحاب با کمال میل و عاشقانه در رکاب امام حاضر شده و با دشمن بجنگند . ✅بنابراین با تاسی از امام حسین علیه السلام اگر میخواهیم فرزندمان را درست تربیت کنیم به ایشان حق انتخاب بدهیم 👈البته در کنار حق انتخاب، دادن درباره هر یک از گزینه های انتخابی هم لازم است تا فرزندانمان انتخاب بهتری داشته باشند. اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ” 📝محمدلو @hagigatevasel
"اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ " باسلام و عرض تسلیت ایام عزادای سید و سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) 🖤🖤 ✅ ضمن قدردانی از تلاشهای مستمر و ارزنده شما شیفتگان و دلدادگان اباعبدالله الحسین و شهدای والا مقام برآنیم که در جهت ارتقا و پیشبرد اهداف کانال شهدای شهرستان خوی به ویژه در ایام سوگواری سید الشهدا(ع)، خاطرات های پیاده روی اربعین حسینی📝 را به همت و همکاری شما اعضای محترم در کانال به اشتراک بگذاریم. 🔸لذا در این برنامه خداپسندانه که با قلم و همیاری شما و با عشق به ساحت مقدس ارباب بی کفن و شهدای گلگون کفن صورت خواهد گرفت نیازمند یاری سبزتان هستیم.🙏🙏لازم به ذکر است که اظهار نام و عدم آن به اختیار خود نویسنده و راوی محترم خاطره خواهد بود. ✅ همچنین روایتگری خاطرات اربعین حسینی مختص روزهای پنجشنبه و جمعه بوده اما چنانچه برنامه مد نظر، از سوی شما بزرگواران پر شور انجام پذیرد، مطالبتان هر روز در کانال درج خواهد شد. ✅✅ محبت کنید آمادگی خود را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(صلوات الله علیهم) و ارسال خاطرات خود به آیدی زیر 👇اعلام بفرمائید. @karbobala_72 اجرکم عندالله ✅کانال معرفی شهدای شهرستان خوی 👇 @Shohadaye_khoy
💠 امام سجاد علیه السلام: 🍃🌸«إنَّ الْمَعْرِفَهَ، وَکَمالَ دینِ الْمُسْلِمِ تَرْکُهُ الْکَلامَ فیما لایُغْنیهِ، وَقِلَّهُ ریائِهِ، وَحِلْمُهُ، وَصَبْرُهُ، وَحُسْنُ خُلْقِهِ»؛ همانا معرفت و کمال دین مسلمان، در گرو رهاکردن سخنان و حرف هائى است که به حال او و دیگران سودى ندارد. و از ریا و خودنمائى دورى جستن، در برابر مشکلات زندگى بردبار و شکیبا بودن و داراى اخلاق پسندیده و نیک سیرت بودن است. 📚 تحف العقول، ص 202، /بحارالأنوار، ج 2، ص 129، ح 11