eitaa logo
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
622 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
521 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ️حقیقت واصل
🌹جزء نهم ✅ موضوع: فرزندان ما را از خدا غافل نکنند .. ✨هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها لِيَسْكُنَ إِلَيْها فَلَمَّا تَغَشَّاها حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفاً فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَتْ دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُما لَئِنْ آتَيْتَنا صالِحاً لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ «اعراف/۱۸۹» او خدايى است كه شما را از يك نفس (جان) آفريد و همسرش را از (نوع) او قرار داد تا بدان آرام گيرد. پس چون با او بياميخت، بارى سبك بر گرفت (و باردار شد) و (مدّتى) با آن سر كرد، چون زن سنگين شد، آن دو (زن و شوهر) از خداوند، پروردگارشان، درخواست كرده (و گفتند:) كه اگر فرزند شايسته‌اى به ما بدهى، قطعاً از سپاسگزاران خواهيم بود. ✨فَلَمَّا آتاهُما صالِحاً جَعَلا لَهُ شُرَكاءَ فِيما آتاهُما فَتَعالَى اللَّهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ «اعراف/۱۹۰» پس چون (خداوند) به آن دو، فرزندى صالح داد، آنان در آنچه به ايشان عطا نمود، براى خدا شريكانى قرار دادند، ولى خداوند از آنچه كه آنان شريك او قرار مى‌دهند، برتر است. ✨أَ يُشْرِكُونَ ما لا يَخْلُقُ شَيْئاً وَ هُمْ يُخْلَقُونَ «اعراف/۱۹۱» آيا چيزهايى را شريك خدا قرار مى‌دهند كه چيزى نمى‌آفرينند و خودشان نيز مخلوقند؟! ✨وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ «انفال/۲۸» و بدانيد كه اموال و فرزندانتان آزمايشى (براى شما) هستند و البتّه نزد خداوند (براى كسانى كه از عهده‌ى آزمايش برآيند)، پاداشى بزرگ است. 🌺🌺🌺 🚨آزمایش با مال و فرزند خیلی سخت است ،والدین بایستی بیشتر مراقب باشند، تعبیر قرآن از فرزند کلمه است پس مال و فرزند میتوانند فریبنده باشند . مصادیقش را در جریانات روزمره حتما دیده اید. 👈 والدینی که به خاطر فرزند مرتکب گناه میشوند 👈به خاطر فرزند دعوا میکنند 👈 به خاطر رفاه فرزند است دست به مال حرام میزنند 👈خلاصه اینکه والدینی که به خاطر فرزند و محبت فرزند از خالق خود خدای هستی بخش، غافل میشوند. ✅فرزند نعمت الهی است والدین بایستی شکر الهی را به خاطر داشتن آن به جای آورند ..اما متاسفانه گاهی از یاد میبرند.. 👈در آیه ۱۸۹ سوره اعراف به والدینی اشاره میشود که از خدا میخواستند فرزندی به آنها عطا کند تا خدا به جای آورند ، منتها وقتی صاحب فرزند شدند برای خدا شریکانی قرار دادند.. 🚨بایستی همه مراقب باشیم که به خاطر فرزندی که از لطف خدا به ما رسیده ، خود خدا را ناسپاسی و از یاد نبریم .. 1⃣ البته اگر خداوند در سوره أنفال آیه ۲۸ فرموده:« وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظیمٌ ؛ و بدانید اموال و اولاد شما، وسیله آزمایش است و (براى کسانى که از عهده امتحان برآیند،) پاداش عظیمى نزد خداست!». 👈و یا در سوره تغابن آیه ی ۱۵ فرموده: «إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ وَ اللَّهُ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظیمٌ؛ اموال و فرزندانتان فقط وسیله آزمایش شما هستند و خداست که پاداش عظیم نزد اوست!». 2⃣ در آیه ی ۴۷ سوره ی مبارکه ی کهف هم فرموده: «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلًا؛ اموال و فرزندان حیات دنیا هستند باقیات صالحات - یعنى ارزشهاى پایدار و شایسته -، نزد پروردگارت ثوابش بهتر و امیدبخش تر است». ✅✅حالا جمع بین این دو دسته آیات : این دو دسته آیات که مکمل هم هستند و منافات با یگدیگر هم ندارند، بیان می کنند که: 👈مال و فرزندان زینت زندگى دنیایى هستند؛ یعنى، بدون آنها زندگى دنیا جلوه اى ندارد و وجود آنها است که چرخه زندگى را به گردش در مى آورد و آن را گرم نگه مى دارد. 👈ولى همین زن و فرزند و تعلقات دیگر نیز، زمینه ابتلا و آزمایش و بروز شخصیت افراد هستند؛ 👈 که آیا اولاً حقوق آنها رعایت مى شود یا نه 👈و ثانیاً آیا به خاطر آنها مرتکب گناه مى شوند یا نه و...؟ 1⃣بنابراین اموال و فرزندان از یک سو زینت دنیا و نعمت پروردگار هستند 2⃣ و از سوى دیگر، ابزارى براى ابتلا و امتحان. فراموش نکردن هدف اصلى از زندگى - که همان تقرّب به خداوند در پرتو عبودیت او است - محور اصلى براى مصون ماندن از خطر فتنه مال و فرزند است. @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه بیست وچهاروبیست وپنجم استادعلیزاده درموردآسیب شناسی مباحث مهدویت امام عصردرتوقیعی به خط خودشان بعدازدعاکردن برای عافیت شیعیان از ضلالت وفتنه هاودرخواست کردن روح یقین وعاقبت بخیری آنهاوتذکرچندامور دیگراینگونه بیان میفرمایندکه:فاطمه٬دختررسول خدا برای من اسوه والگویی نیکوست. سوال:اینکه حضرت زهرا(س)الگوی حضرت مهدی(عج)است یعنی چه؟وچراامام عصرباخط مبارک خودش آن حضرت را الگوواسوه نیگوبرای خودشان انتخاب کرده اند؟ پاسخ:۱)حضرت زهرا تاپایان عمرشان باهیچ حاکم ظالمی بیعت نکردندحضرت مهدی نیزبیعت هیچ سلطان ستمگری رابرگردن ندارند. ۲)شأن صدور این نامه اینست که برخی ازشیعیان امامت ایشان رانپذیرفتندوحضرت درجواب عملکردشیعیان فرمود:«اگرمیتوانستم ومجازبودم آنچنان میکردم که حق برشماآشکارگرددبه گونه ای که هیچ مشکلی برای شماباقی نماندولی مقتدای من حضرت زهرا است ایشان بااینکه حق حکومت ازحضرت علی سلب شدهیچگاه برای بازکردن خلافت به آن حضرت ازاسباب غیرعادی استفاده نکرد٬من نیزازایشان پیروی میکنم وبرای گرفتن حقم دراین دوران راه های غیرعادی رانمی پیمایم» ۳)حضرت درپاسخ نامه فرمودند:اگرعلاقه واشتیاق مابه هدایت ودستگیری ازشمانبودبه سبب ظلم هایی که دیده ایم ازشمامردم رویگردان میشدیم. امام بااشاره به حضرت زهرامیخواهندبفرمایندکه همانطورکه دشمنان به حضرت زهرا آزارواذیت رواداشتندوسکوتی که مسلمانان پیشه کردندوهیچکدام اعتراضی نکردندمنتهاهیچکدام ازاینهاسبب نمیشودازدعابرای مسلمانان دست بکشندبلکه دیگران رابرخودمقدم داشته ومن نیزمثل حضرت زهرااین ظلمهاو انکارهاراتحمل میکنم وازدلسوزی ودعابرای شماامت پیامبراکرم چیزی فرونمی گذارم.👈حضرت زهراالگوی امام عصر است. سوال:دعابرای تعجیل فرج چه تاثیری درفرج شیعیان دارد؟ پاسخ:امام زمان درجواب سوالهای اسحاق بن یعقوب مینویسد:«برای شتاب درگشایش حقیقی بسیاردعاکنیدکه همانافرج شمادرآن است»(دعای برای تعجیل فرج=دعابرای فرج امورشیعیان است)فرج وگشایش امورانسانهادرسایه ظهورامام زمان محقق میگرددتازمانیکه امام درغیبت به سرمیبرندشیعه درحال ظلم وفشاروتعدی حاکمان ظالم ومستکبرهستند.روایت است که:« درزمان ظهور حضرت مهدی میتواندبداء حاصل شود(یعنی قابل مقدم وموخرشدن است.)»یکی ازعوامل تعجیل فرج حضرت٬دعاست.دعابدون درخواست قلبی وزمینه سازی برای تحقق ظهورموثرنخواهدبود.انسان بایدبازبان وقلب وعمل ظهورحضرت رابطلبد. سوال:امام عصردر رفع بلا چه تاثیری دارند؟ پاسخ:امام درتوقیع خویش به شیخ مفیدمیفرمایند:«مادررسیدگی وسرپرستی شماکوتاهی واهمال نکرده ویادشماراازخاطرنبرده ایم که اگر جز این بوددشواریهاومصیبتهابرشمافرودمی‌آمدودشمنان شماراریشه کن میکردند»لذاشیعه دائمابه جهت پیروی ازحق موردتعرض حاکمان ستمگرومخالفان بوده وبه کسی نیازداردتادرهنگام سختیها به اوکمک کندوخودحضرت نیزچنانچه اشاره کرده اندکه نمیگذارندنقشه های دشمنان حق وحقیقت به ثمربنشیندوشیعه نابودگردد.👈پس به هنگام مشکلات بایدتوکل به خدا کرده وبه عنایات امام عصردقت کنیم. همچنین درروایت دیگری نیزداریم که امام زمان میفرمایند:«من خاتم اوصیایم خداوندبه سبب من بلاهاراازاهل شیعیان دفع میکند»👈وجودامام عصراست که ماراحت زندگی میکنیم وبلاهاازسرما رفع میشود. سوال:حکم کسی که منکرامام زمان است٬چیست؟ پاسخ:حضرت درقسمتی ازبیانات خویش به اسحاق بن یعقوب میفرمایندکه:« بین خداوندعزوجل وهیچکس قرابت وخویشاوندی نیست وهرکس مرا انکارکندازمن نیست وراه اوراه فرزندحضرت نوح است» وپیامبر(ص)فرمودند:«مثل اهل بیت من٬مثل کشتی حضرت نوح است٬هرکس سواربرآن شود٬نجات می یابدوهرکس ازآن تخلف کندغرق خواهدشد.»امام زمان نیزبه مانندکشتی است هرکس به ایشان متمسک نشود٬مانندفرزندحضرت نوح که سواربرکشتی حضرت نوح نشد٬نابودخواهدشد.👈هرفردی بایدبه امام زمان خودش معرفت پیداکندوتوجه آن حضرت رابه خودش جلب کند. ادامه دارد....
سوال:امام عصردرعصرغیبت چکارهایی را انجام میدهند؟ پاسخ: درعصرغیبت کبری٬حضرت اگرچه تصرفات وگسترش حکومت ظاهری براین اوضاع راندارندولی ناظربه همه اوضاع وتصرفات هستندوشؤون امامت ورهبری وزعامت رادرحدامکان متصدی میشوندووظایف خودشان رایه نحو احسن انجام میدهند.عمرایشان درراه اطاعت خدا میگذردووظایف اجتماعی همچون هدایت اشخاص٬یاری دادن به مؤمنین برمخالفین و...راانجام میدهند.👈پس میتوان یکی ازتصرفات اساسی حضرت راهمان نظام دادن به جامعه شیعه وحوزه های آن درطول تاریخ دانست. سوال:به چه دلیل این زمان٬آخرالزمان است؟ پاسخ:برای پاسخ به این سوال بایستی نشانه های آخرالزمان راشمردکه عبارتنداز: _دراین زمان ترس وناامنی گسترش پیدا میکند؛امام باقر(ع)میفرمایند:«حضرت قائم قیام نمیکندمگردر دوران پر ازبیم وهراس»ونیزفرمودند:«حضرت مهدی هنگامی قیام میکندکه زمام کارهای جامعه دردست ستمکاران باشد» _مساجدازهدایت تهی میشوند؛پیامبرمیفرمایند:«مسجدهای آن زمان آبادوزیباست ولی ازهدایت وارشاد درآن خبری نیست» _سردی عواطف انسانی؛رسول خدامیفرمایند:«درآن روزگاربزرگترهابه زیردست وکوچکترهاترحم نمیکنندوقوی برضعیف ترحم نمیکند درآن هنگام خداوندبه حضرت مهدی اذن قیام وظهورمیدهد.» _گسترش فساداخلاقی؛ رسول خدامیفرمایندکه:«قیامت برپانمیشودتااینکه به زنی درروز روشن وبه طورآشکارتعدی کرده وهیچکس این کاررا نکوهش نمیکند»ویاروایات دیگر _آرزوی کمی فرزند؛پیامبرمیف مایند:«رستاهیز برپانمیشودتاآنکه کسی که صاخب۵فرزنداست آرزوی۴فرزندمیکند٬هرکس۴فرزندداشته باشدآرزوی۳فرزند٬هرکس۳فرزندداشته باشدآرزوی۲فرزند٬هرکس۲فرزنددداشته باشد٬آرزوی یک فرزندوهرکس یک فرزندداشته باشدآرزوکندای کاش فرزندی نداشتم.» _مرگهای ناگهانی؛پیامبر(ص)میفرمایند:«قیامت برپانمیگرددتااینکه مرگ سفیدظاهرشودگفتند:مرگ سفیدچیست؟حضرت فرمودند:مرگ ناگهانی» _جنگ وکشتار؛امام رضا(ع)میفرمایند:«کشتارهای پیاپی وبی وقفه رخ خواهدداد.»
سوال:معنای بقیة الله که ازالقاب حضرت است٬چیست؟ پاسخ:درلغت به معنای ثبات ودوام است بقیة الله یعنی باقی مانده خدا که درروی زمین ثابت است.دردعای ندبه نبزآده است:«أین بقیة الله...»دراینجادواحتمال داردجهت مشخص شدن مقصودازاین کلمه:۱)مقصودازآن عنوان کلی بوده واشاره به حجت خدادرروی زمین داردکه هرگز ازحجت الهی خالی نمیماندوانطباق آن برامام عصر٬ازباب انطباق کلی بریک فرددراین زمان است.۲)مقصودازآن لقبی است برای امام به اعتباراینکه درروی زمین ثابت بوده ودوام وجودی دارد.ولذا امام زمان رانیزازآن جهت که تخت مراقبت خدابوده ومقام وشأنی داده که مردم انتظارفرج اورامیکشندوبه همین دلیل این لقب برای حضرت بیان شده است.(همان چیزی که ابن سکیت گفته است.) سوال:آیانام بردن اسم حضرت(م ح م د)جایزاست؟ پاسخ:روایات متعددی وجوددازدکه میتوان دردسته های زیر دسته بندی کردبه اینکه: 1⃣ دسته اول:*روایاتی که به طورمطلق٬ازذکرنام حضرت نهی میکنند. 2⃣دسته دوم *روایاتی که ازذکرنام حضرت تازمان ظهور نهی میکنند. 3⃣دسته سوم : *روایاتی که علت نهی ازذکرنام آن حضرت راخوف وتقیه و...دانسته اند. 4⃣دسته چهارم:*روایاتی که درآنهابه اسم شریف حضرت چه ازسوی امام وچه ازسوی راوی تصریح شده است. 👈دسته اول ودوم:علامه مجلسی٬شیخ صدوق٬شیخ مفید٬نیرداماد٬طبرسی٬محدث نوری‌و...بیان نموده اند. 👈دسته سوم:شیخ حرعاملی٬خواحه نصیرالدین طوسی٬فیض کاشانی و.. 👈اماحق باقول سوم است وتاحدودی باقول دوم زیرا: درحدیث آمده است که:«تلقین کن به محتضرکلمات فرح وشهادتیت واسم هریک ازامامان راتافوتش.معلوم است که درهنگام تلقین به اسم حضرت تصریح میشود.»همچنین محمدبن ابراهیم کوفی میگوید:امام حسن عسکری برای کسی که اسم حضرت رابرد به توسط من پولی فرستادتاگوسفندی ازطرف حضرت قربانی کندوفرموداین به جهت عقیقه فرزندم(م ح م د)است👈خودحضرت نیزنام حضرت رابرده اند.» کنیه معروف امام حسن عسکری٬ابومحمداست.ودراین کنیه نیزبه اسم حضرت مهدی تصریح میکنیم پس نهی مطلق بدون قیدوشرط ازذکرنام حضرت منتفی میشود.همچنین جابربن عبدالله انصاری به امام باقردرموردمشاهده لوحی که دردست حضرت زهرا(س)بودمیگوید:«صحیفه ای را دردست آن حضرت مشاهده کردم وگفتم ای بهترین زنان عالم این صحیفه ای که دردستتان است چیست؟حضرت فرمودند:درآن اسامی امامان ازفرزندانم است جابرمیگویدنگاه کردم به اسامی آن حضرت پس نام حضرت همان(م ح م د)نوشته شده بود.»همچنین ازرسول خدانیزبیان شده است که حضرت همنام پیامبراکرم(ص)است واین تصریح ضمنی اشاره به نام مبارک حضرت دارد.👈حق باقول سوم است اگرخوف وتقیه نباشدوهمچنین‌تاحدودی باقول دوم اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام_امام_زمانم سحر بوی خوشی از سجده گاه تو می آید قنوتت را‌ به دست آسمان ها می سپاری الهی که ظهورت را خدا امضاء نماید. مولایم هر کجا هستی با هزاران عشق سلام🌸 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج @hoze85🌹
3_453884580403872619.mp3
1.82M
عهد عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم. قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر صبح @hoze85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرمایند: به خدا قسم امام زمان علیه السلام غیبتی خواهد داشت که در آن دوران از مگر آن کسی که خداوند او را به اقرار و اعتقاد به امامتش ثابت بدارد و به برای تعجیل توفیق دهد. 📚مکیال المکارم جلد ۱ صفحه ۱۷۹ @hoze85🌹
🌑🌙 ماه نجات از جهنم 🌟 ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است،که در دعای روز ماه رمضان [میخوانیم‌]: وَ هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة 👈 آتش و دوزخ الهی و همچنین بهشت و نعیم الهی در همین دنیا موجود است. 👈 آنچه در نشئه‌ی آخرت تحقّق پیدا میکند، باطن همان چیزی است که در اینجا است. @hoze85🌹