eitaa logo
مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (س) ساری
362 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
507 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
زمانی که به این قسمت رسیدید، نرم افزار مورد نظر خودتان رو انتخاب می کنید.
آموزش نرم افزار جامع الاحادیث ۳/۵👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴🍃 السَّـلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْـدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِـنـاَّئِـکَ عَلَیْکَ مِنّی سَـلامُ اللَّهِ اَبَداً مابَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّـهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِـزِیارَتِکمْ اَلسَّــلامُ عَـلَی الْحُـسَیْـنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلـی اَوْلادِ الْحُسَیْـنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖨 فرازی از تفسیر آیه ۷۰ سوره مبارکه ✅ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا» 🔶 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید...(ترجمه؛ آیت الله مکارم شیرازی) 🔰 اگر انسان در رفتار و كردار تقوا را مراعات كند، باقى مسائل را خداوند حل مى‌كند. نشانه‌ى ايمان، هم ظاهرى است، «قَوْلًا سَدِيداً» و هم باطنى. «اتَّقُوا اللَّهَ» سخن سديد تنها به الفاظ آن نيست، بلكه به محتواى آن است، در واقع اين فكر و انديشه است كه بايد محكم و استوار باشد. لازمه‌ى ايمان، داشتن تقواست، و لازمه‌ى تقوا سخن استوار است.¹ 🔰 سرّ ملال‌آور نبودن تكرار توصيه به تقوا سرّش اين است كه آن وسوسه امر دائمي است اين تعليم نيست كه آدم يك مطلب علمي را كه يك بار گفته بار دوم اگر تكرار بشود خسته‌كننده است موعظه هر لحظه‌اش شيرين است براي اينكه اينها كه بادبزن در دستشان است براي چه مرتب باد مي‌زنند براي اينكه هر لحظه پشه مي‌آيد هر لحظه مگس مي‌آيد هر لحظه حرارت مي‌آيد اين ناچار است باد بزند اين استعاذه اين دستور تقوا بادبزني است كه جلوي اين وسوسهٴ هر لحظه‌اي را مي‌گيرد مگر وسوسه آدم را رها مي‌كند در خواب و بيداري هست در نماز و غير نماز هست، اگر وسوسه در همه حالات هست پس سفارش به تقوا هم بايد مكرّر باشد. قولِ سديد داشته باشيد يعني فعل سديد داشته باشيد، قول اگر صدق و حق باشد سديد است اگر كذب و باطل باشد خفيف و تهي‌مغز است.² 🔰 قول سديد آن است كه مطابق با حق باشد مستحضريد كه حق، براي خير بودن و صلاح و فلاح بودن تمام‌الموضوع است اما صدق، تمام‌الموضوع نيست مقتضي خير است. براي اينكه گاهي صدق است اما خير نيست آن كسي كه غيبت مي‌كند كارش صدق است آن كسي كه نمّامي مي‌كند كارش صدق است لكن حق نيست.³ 📚 منابع : ۱. تفسیر نور ۲. تفسیر تسنیم ۳. تفسیر تسنیم 🌿🍃🍂🌿🍃🌹🍃🌿🍂🍃🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی 📝بررسی حدیث شهادت امام زمان(عج) 📄می خواهیم یکی از احادیث ضعیف را خدمت شما عرض کنیم که احتمالا اگر بشنوید بگویید این حدیث ضعیف بود!!! 🔹وقتی می گوییم روایت ضعیف است: یعنی سند دارد منبع دارد ولی راویان آن حدیث معتبر نیستند. 👌مثلا می گوییم این حدیث را امام صادق (ع) گفت، چه کسی از امام صادق شنید؟ مفضل بن عمر، چه کسی از مفضل شنید؟ مثلا رضا (اسم یک آدمی)، چه کسی از رضا شنید؟ محمود، چه کسی از محمود شنید؟ حسین، چه کسی از حسین شنید؟ حمید و همین طور ادامه تا... ☝️مثلا حدیث رسید به شیخ طوسی که در کتاب خودش آورده است. حالا این واسطه ی راویان حدیث از امام صادق (ع) تا شیخ طوسی را بررسی می کنیم که این افراد در تاریخ چه طور آدم هایی بودند، راستگو بودند، دروغگو بودند، دین شان چه بود.. به این علم، علم رجال می گویند. 🔰مثلا بررسی می کنیم حمید که یکی از روایان حدیث در این وسط هست و جزو سلسله راویان، فردی بود کذاب و دروغگو، معروف به دروغگویی بود. مثل اینکه در فامیل شما یک شخصی خیلی دروغگو باشد که برای شما خبر بیاورد، شما یقینا باور نمی کنید یا تحقیق می کنید. این هم همین طور است، مثلا می گوییم این راویی حمید فردی کذاب و دروغگو بود پس روایت را نمی توانیم بپذیریم. 🔹یا بررسی می کنیم این وسط بین راویان حدیث 300 سال فاصله است، می گوییم این 300 سال چه کسی این حدیث را نقل کرد⁉️ نمی دانم، افتاده. پس حدیث مرفوعه می شود. 🔹یا حدیث هست ولی سندش به معصوم نمی رسد، یک فرد دیگری گفته است این روایت مرسل می شود یا همان مرفوع هم می شود گفت. حدیث اصلا درست نیست. (این علم رجال خیلی پیچیده هست..) 💠یکی از این احادیث که مشهور است ولی معتبر نیست ″حدیث شهادت امام زمان″ است. که اگر از اکثریت مردم سوال کنید امام زمان (عج) چه طور شهید می شوند⁉️ می گویند یک زنی از بالای ساختمان سنگی می اندازد و حضرت را شهید می کند. ❓خُب این روایت را کجا نوشته‼️ 👌اولین بار آقای شیخ احمد احسائی این حدیث را در بحث خودش می آورد و هیچ سندی هم ندارد. 👤بعد آقای حائری بارجینی در کتاب الـزام الناصب خودش این حدیث جعلی را می آورد، و متأسفانه از همان موقع دست به دست شده و چرخیده تا به دست ما رسیده است. ❌پس حدیث شهادت امام زمان که توسط یک زن است صددرصد دروغ و جعلی ست و هیچ سندی هم ندارد، غلط است. 📑در بیشتر روایت ها برای امام زمان (عج) واژه ی فوت و موت به کار رفته است، یعنی مرگ طبیعی است. 📌آن روایتی هم که می گوید همه ی اهل بیت شهید می شوند سندش معتبر نیست. از طرفی آن روایت را می توانیم تخصیص هم بزنیم یعنی بگوییم همه شهید می شوند الا امام زمان (عج) که چنین چیزی هم در روایت ها هست و می شود روایت را تخصیص زد بعضی روایت را خاص کرد. البته سند آن روایت هم خیلی اعتبار خاصی ندارد. ⚠️ نتیجـه بحـث ما؛ آن روایتی که می گوید امام زمان (عج) توسط یک زن به شهادت می رسد روایت جعلی و دروغ است و سر سوزنی صحت ندارد. در رابطه با امام زمان بیشتر روایت ها به مرگ طبیعی ایشان اشاره شده است. 💽برگرفته از فایل حدیث شناسی مهدوی شماره ۲ 🎤استاد عبادی ۲ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌿🍃🌹🍃🌿🍃🌹🍃🌿🍃 ✅ حجت خدا در بیـن مــردم زنده است ؛ موجود است؛ با مــردم زندگی می ڪند ؛ مــردم را می بیند ؛ با آنهاست ؛ دردهـای آنها؛ آلام آنها را حس می ڪند. 🍃🌿🍃🌹🍃🌿🍃🌹🍃🌿🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قابل توجه مبلغین گرامی جهت صدور تاییدیه فرهنگی افراد از سوی مدیریت استان برای تجدید بیمه و دیگر امتیازات تبلیغ فرم پیوستی حتماً باید تکمیل گردد در صورت عدم تکمیل فرم مسئولیت آن با خود مبلغ می باشدو امکان تمدید بیمه از طرف مدرسه امکان پذیر نمی باشد هر چه سریعتر فرم پیوستی تکمیل نمایید و برای فرهنگی بفرستید . با تشکر
برای تایید پرونده تبلیغی در سامانه مرکز خدمات حتما فرم باید پر شود
فرم تبلیغی – فرهنگی نام و نام خانوادگی نام پدر وضعیت تاهل وضعیت کد طلبگی طلبه کادر استاد دانش آموخته کد ملی محل تبلیغ محل مدرسه محو دانشگاه مسجد غیره سطح تحصیلات حوزوی سطح تحصیلات غیر حوزوی سنوات تبلیغی دوره‌های تبلیغی مهارت ها و تخصص های تبلیغی عکاسی فیلمبرداری فتوشاپ کلیپ شعر و ادب داستان نویسی فضای مجازی مطبوعات و خبر نویسی غیره افتخارات کسب شده در تبلیغ حوزه‌های مورد مورد علاقه تبلیغ (مهدویت، خانواده، هدایت تحصیلی، سیاسی ،غیره) تسلط بر زبان های خارجی تسلط بر نرم‌افزارهای کامپیوتری دسترسی بر کتابخانه و نرم افزارهای تبلیغ شماره تماس شماره مجازی ایتا
اطلاعات خواسته شده در فرم
در گزینه تسلط بر زبانهای خارجی تسلط بر نرم افزارهای کامپیوتری دسترسی بر کتابخانه و نرم افزارهای تبلیغی یکی از گزینه های زیر انتخاب شود عدم تسلط ضعیف متوسط خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖨 فرازی از تفسیر آیه ۳۶سوره مبارکه ✅ قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَقْدِرُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ 🔶 بگو: یقیناً پروردگارم روزی را برای هر کس بخواهد وسعت می دهد یا تنگ می گیرد، ولی بیشتر مردم [نسبت به مصلحت خدا] معرفت و آگاهی ندارند.(ترجمه حجة الاسلام انصاریان) 🔰 پيامبر بايد عقائد انحرافى مردم را اصلاح كند تا گمان نكنند نعمت‌هاى خداوند هميشه نشانه مهر و لطف اوست. دادن و گرفتن نعمت، نشانه‌ى مهر يا قهر الهى نيست. (ممكن است از مؤمن بگيرد و به كافر بدهد.) مردم عامل رزق را واسطه‌ها، تدبيرها و كار خود مى‌دانند و از خداوند غافلند. دادن و گرفتن روزى، از شئون ربوبيّت است.( تفسیر نور) 🔰 مساله رزق يعنى اموال و اولاد، و كمى و زيادى آن، به دست خدا است، كه هر كسى را به مقتضاى حكمت و مصلحت از آن روزى مى كند و اسباب بدست آوردنش را هم فراهم مى كند، و خواست انسان و كرامت و حرمتى كه نزد خدا دارد، هيچ اثرى در كمى و زيادى رزقش ندارد.(تفسیر المیزان) 🔰 رزق به دست رازق است و لا غير, كمي و زيادي رزق, آزمون الهي است مطلب ديگر, خداي سبحان براي همه رزقي مشخص كرده است ممكن است حالا ظلمي در جهان اتفاق بيفتد كسي رزق ديگري را به غارت ببرد ولي هيچ موجودي نيست مگر اينكه در دستگاه الهي پرونده غذايي دارد.  گاهي آزمون است, گاهي مصلحت‌سنجي است واقعاً براي برخي‌ها فقر خيلي دردآور است اگر گرفتار فقر بشوند مشكلات فراواني پيش مي‌آيد لذا يك زندگي متوسطي خدا به آنها عطا مي‌كند براي برخي‌ها غنا خطر دارد لذا يك زندگي متوسطي براي آنها فراهم مي‌كند فرمود اين گشايش يا تنگ‌روزي كردن به مصلحت‌انديشي خداست. زياديِ رزق هم نشان فخر نيست اگر هم به كسي داد آزمون الهي است.(تفسیر تسنیم) 🌿🍂🍃🍁🌿🌺🌿🍁🍃🍂🌿
🌷🌷🌷🌷آشنایی با رتبه های علمی مجلات و نشریات🌷🌷🌷🌷
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
 اساس آیین‌نامه جدید نشریات علمی، رتبه نشریات به صورت خیلی خوب (الف)، خوب (ب)، متوسط (ج) و ضعیف (د) تعیین می‌شود
بر اساس آیین‌نامه جدید نشریات علمی، به جای دسته‌بندی نشریات علمی به «علمی - پژوهشی» و «علمی - ترویجی»، همه نشریاتی که حائز شرایط آیین‌نامه جدید مصوب وزارت علوم باشند با عنوان واحد «نشریه علمی» شناخته می‌شوند
بر اساس مصوبه جدید وزارت علوم، همه نشریات علمی که تا کنون از کمیسیون نشریات علمی گواهی اعتبار علمی دریافت کرده‌اند و نشریاتی که از این پس بر اساس شرایط آیین‌نامه جدید به عنوان نشریه علمی شناخته می‌شوند، در فرآیند ارزیابی بر اساس معیارهای شش‌گانه و رتبه‌بندی در پنج گروه قرار می‌گیرند. به این ترتیب، از این پس به جای صدور گواهی اعتبار علمی برای نشریات، رتبه نشریه در ارزیابی‌ها به عنوان «اعتبار نشریه» در نظر گرفته می‌شود