eitaa logo
سامانه پاسخگویی و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان
170 دنبال‌کننده
27 عکس
0 ویدیو
0 فایل
✅اهداف کانال: 📌نشر پرسش های ادبی ارسالی به سایت حوزه علمیه خراسان: 1️⃣سامانه اساتید/ سامانه پرسش علمی 2️⃣سامانه طلاب/ پورتال آموزش/ سامانه پرسش علمی 📌نشر پرسش های «سامانه پاسخگویی به مسائل ادبی مدرسه عالی نواب» ☎️ 05132251423 🗳ارسال پرسش: 🆔 @sepenta110
مشاهده در ایتا
دانلود
📊 شماره 6️⃣ 🔖 درباره 📦کدام ویژگی متنی موجب گزینش واژه «أَ وَ لَمْ يَرَوْا » در آیه «أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ‏ لِمَنْ‏ يَشاءُ وَ يَقْدِرُ إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون»‏ (روم، 37) ، و گزینش واژه «أَ وَ لَمْ يَعْلَمُوا » در آیه «أَ وَ لَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ‏ لِمَنْ‏ يَشاءُ وَ يَقْدِرُ إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون»‏ (زمر، 52) شده است؟ 🔻چرا علیرغم اتحاد مضمون و معنای هر دو آیه، از الفاظ یکسان در بیان قرآن استفاده نشده است؟ 🔻نظر مفسرین و قرآن پژوهان درباره این آیات چیست؟ 🔻مبتنی بر سبب اصلی این واژه گزینی، کدام یک از مترجمان قرآن کریم در معادل یابی و ترجمه خود موفق عمل نموده اند؟ 🔻نظر شما چیست؟ 🔑پس از ارائه پاسخ، جهت بررسی و ارزیابی پاسخ دیگران، به صفحه 1048 کتاب « درة التنزیل و غرّة التأویل» با پیوند: https://eitaa.com/sepentaLiterary/266 🔷و همچنین به صفحه 443 کتاب «فتح الرحمن بکشف ما یلتبس فی القرآن» با پیوند: https://eitaa.com/sepentaLiterary/282 مراجعه فرمایید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگویی و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 7️⃣ 🔖 درباره 📦در آیه شریفه: «وَ مَن يَشْكُرْ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَن كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنىِ‏ٌّ حَمِيد»(لقمان، 12)، علّت کاربست فعل مضارع «یشکر» در برابر فعل ماضی «کفر» چیست؟ به عبارت دیگر چرا فعل شرطِ پس از «من» شرطیه، در هر دو بار به صورت ماضی(شکر - کفر) یا مضارع (یشکر - یکفر) استعمال نشده است؟ 🔻نظر مفسرین و قرآن پژوهان درباره این آیات چیست؟ 🔻کدام یک از مترجمان با درک نکات بلاغی آیه مذکور، توانسته اند به تعادل در ترجمه (بین زبان مبدأ و زبان مقصد) دست یابند؟ 🔻نظر شما چیست؟ 🔑پس از ارائه پاسخ، جهت بررسی و ارزیابی پاسخ دیگران، از باب نمونه به تفسیر فخر رازی ذیل آیه 12 سوره لقمان، 🔷و یا کتاب «معانی النحو»، ج 4، ص 58 با پیوند: https://eitaa.com/sepentaLiterary/148 مراجعه فرمایید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگویی و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 8️⃣ 🔖 درباره 📦تفاوت سبک بیانی دو آیه: ✳️ «فَأْتِياهُ فَقُولا إِنَّا رَسُولا رَبِّك»(طه، 47) و ✳️ « فَأْتِيا فِرْعَوْنَ فَقُولا إِنَّا رَسُولُ رَبِّ الْعالَمين‏» (شعراء، 16) عبارت است از: 1️⃣کاربرد اسم ظاهر در برابر ضمیر(فَأْتِياهُ # فَأْتِيا فِرْعَوْنَ) 2️⃣کاربرد صیغه مفرد در برابر تثنیه (رَسُولا # رَسُولُ) 3️⃣اسناد «ربّ» به مضاف الیه ضمیر در برابر مضاف الیه اسم ظاهر ( رَبِّك # رَبِّ الْعالَمين) با توجه به موارد مذکور، 🔻کدام ویژگی متنی یا معنائی، موجب عدول از استعمال ضمیر به اسم ظاهر شده و نکته بلاغی آن چیست؟ 🔻شبهه برخی مستشرقین درباره نادرستی و عدم مطابقت خبر مفرد «رسول» با ضمیر «نا» را چگونه ارزیابی کرده و پاسخ می دهید؟ 🔻تفاوت معنایی «ربّک» و «ربّ العالمین» چیست و با توجه به اتحاد مضمونی هر دو آیه، چرا در هر دو مورد از یک تعبیر یکسان استفاده نشده است؟ 🔻نظر مفسرین و قرآن پژوهان درباره این آیات چیست؟ 🔻کدام یک از مترجمان قرآن کریم با درک لطائف بیانی و بلاغی دو آیه مذکور، در معادل یابی این آیات موفق بوده و توانسته اند به تعادل در ترجمه (بین زبان مبدأ و زبان مقصد) دست یابند؟ 🔻نظر شما چیست؟ 🔑پس از ارائه پاسخ، جهت بررسی و ارزیابی برخی از پاسخ های دیگران، به تفسیر «التحریر و التنویر» ذیل آیه 16 سوره شعراء، 🔷و همچنین ص 176 کتاب « اسرار التکرار فی القرآن المسمی البرهان فی توجیه متشابه القرآن لما فیه من الحجة و البیان» با پیوند: https://eitaa.com/sepentaLiterary/268 🔷و همچنین به صفحه 193 کتاب «البحث الدلالی فی توجیه المتشابه اللفظی فی القرآن الکریم» (موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی) مراجعه فرمایید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگویی و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 9️⃣ 🔖 درباره 📦سلام! ادباء و مفسران در معنایابی فعل ممضارع در آیات قرآن کریم، به دلالت آن بر استمرار اشاره می کنند. درباره مستند و چگونگی دلالت فعل مضارع بر استمرار توضیح دهید؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 با عرض سلام و تقدیم احترام! برای دستیابی به پاسخ خود، به پیوند: https://fa.mfeb.ir/feghsh-94/ مراجعه فرمایید. موفق باشید. 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگویی و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 🔟 🔖 درباره 📦سلام! درباره معنای افعال مرکب که از ترکیب «کان + فعل مضارع» به دست می آید، توضیح دهید؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! برای دستیابی به پاسخ خود، تصاویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 33657 / 78658 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 1️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام! نظر شما درباره استفاده از شروح و کتب کمک درسی فارسی برای فهم متون عربی چیست؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! اصل استفاده از شروح فارسی ایراد ندارد! اما چگونه استفاده کردن بسیار مهم است! اگر پس از مواجه شدن با متن عربی و به جای تامل و تفکر و تقویت توان فهم متن، مستقیم به شروح فارسی مراجعه کنیم، قطعاً امری نادرست خواهد بود که موجب از بین رفتن استعداد افراد خواهد بود! اما اگر پس از تامل و تفکر و یادگیری درس در محضر استاد و انجام مباحثه و .... برای صحت سنجی مطالب آموخته شده یا دستیابی به نکات بیشتر یا ... به شروح مراجعه گردد، نه تنها اشکالی ندارد؛ بلکه موجب تقویت بنیه علمی دانش پژوه نیز خواهد بود. موفق باشید. 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 2️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام .وقت بخیر! در آیه شریفه ۱ سوره مبارکه ملک، جمله سوم، «وهو علی کل شیء قدیر » علت تاخر متعلق «قدیر» نسبت به متعلِّق «علی کل شی» چیست؟ چون خلاف اصل عمل شده حتما دلیلی دارد! 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! « و تقديم المجرور في قوله : { على كل شيء قدير } للاهتمام بما فيه من التعميم ، ولإبطال دعوى المشركين نسبتهم الإلهية لأصنامهم مع اعترافهم بأنها لا تقدر على خلق السموات والأرض ولا على الإحياء والإماتة ». 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 3️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام ! چرا با صیغه های جمع مذکر، در زبان عربی معامله مؤنث شده و می توان به آن ها فعل مونث را نسبت داد؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! به طور کلی در زبان عربی، هر یک از صیغه های جمع اعم از مذکر یا مونث، می تواند حکم مونث داشته باشد. برای توضیح بیشتر، تصاویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 86579 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 4️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام علیکم.زمان فعل تفعل در این آیه قرآن چیه؟ «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» مائده :۶۷ 🔻از یک طرف بعد إن واقع شده که زمانش رو به حال یا آینده میبره و از یک طرف لم بر سرش وارد شده و ماضی ساده شده؟؟؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! همانگونه که فرموده اید: زمان فعل «تفعل» به جهت ورود «لم» بر آن، زمان گذشته خواهد بود! 🔷اما دلیل اینکه چرا فعلِ دارای معنای ماضی در این مقام استعمال شده(و نه فعل مضارع)، افاده نکته ای بلاغی است که جهت آگاهی از آن، به کتاب مختصر المعانی، ذیل مبحث «احوال المسند» و عنوان «تقییده بالشرط» مراجعه نمایید که جناب تفتازانی ذیل عبارت « و لکونهما لتعلیق امر بغیره فی الاستقبال کان کل من جملتی کل فعلیة استقبالیة و لا یخالف ذلک لفظاً الّا لنکتة ....» اغراض این عدول را بررسی نموده است و شما می توانید جهت دریافت پاسخ تفصیلی خود، به کتاب مذکور مراجعه فرمایید. 🔷نکته دیگری که می تواند به تکمیل پاسخ سوال شما کمک کند، چرایی استفاده از لفظ «إن» شرطیه است، در حالی که می دانیم این کلمه در موارد محتمل الوقوع کاربرد دارد! 🔷در این باره نیز تفتازانی در کتاب مطول و ذیل آیه «ان كنتم قوما مسرفين »می گوید: « فان الشرط و هو كونهم مسرفين اى مشركين امر مقطوع به، لكن جئ بلفظ «إن» لقصد التوبيخ على الاسراف و تصوير ان الاسراف من العاقل فى هذا المقام يجب ان لا يكون الا على مجرد الفرض و التقدير كما تفرض المحالات لاشتمال المقام على الآيات الدالة على ان الاسراف مما لا ينبغى ان يصدر عن العاقل اصلا فهو بمنزلة المحال ادعاء بحسب مقتضى المقام لا يقال المستعمل فى فرض المحالات‏ .... الخ. موفق باشید. 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 5️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦 سلام علیکم دو کلمه زیر فارسی هستند یا عربی و حروف اصلی و زائدشون چیه؟؟؟ ۱) نَرجَس ۲) عِزْوِیت 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 با سلام و احترام! دو کلمه «نرجس» و «عزویت» فارسی نبوده، بلکه عربی هستند! چرا که وزن تصریفی و حروف اصلی و زائد در کلمات فارسی مطرح نمی شود! 🔷اما درباره کلمه «عزویت»: «بيان ذلك أنه لا يجوز أن تكون الياء من عزويت أصلا أيضا مع الواو لأنه يلزم أن يكون الواو أصلا مع بنات الأربعة وقد تقدم أنه غير جائز ولا أن تكون التاء أصلا مع الواو ويكون وزنه فعليلا لما ذكرنا أيضا ولا أن تكون الواو والياء زائدتين والتاء أصلية لأنه يصير وزنه فعويلا وهو بناء غير معروف فلا يحمل عليه فتعين أن تكون الواو أصلية والياء والتاء زائدتين كما في عفريت»(الفصول المفیدة فی الواو المزیدة، ص 47). بنابراین کلمه «عزویت»، بر وزن «فعلیت» خواهد بود! 🔷اما درباره کلمه «نرجس»، تصاویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 65787 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 6️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦با سلام و خسته نباشید! آیا معنای اسم فعل (مثلاً هیهاتَ) با خود فعل (بَعُدَ) فرق دارد؟ لطفاً توضیح دهید! 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 75476 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 7️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام. صفحه 17 کتاب صمدیه که مصنف می گوید: «فإن طابقت مفردا» یعنی اینکه اگه اون صفتی که بعد از نفی و استفهام واقع شده با ما بعدش از لحاظ مفرد مطابقت کنند؟؟ میشه روی مثال «أقائم و ما قائم الزیدان أو زید؟» توضیح دهید؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! عبارت «فان طابقت مفرداً فوجهان» یعنی اگر آن صفتِ بعد از نفی و استفهام و اسم مابعدش، هر دو مفرد باشند، در ترکیب آن دو وجه جایز است! 🔷بنابراین برای جایز بودن دو ترکیب باید وصف و اسم پس از آن هر دو مفرد باشند! 🔷پس مثال، «أ قائم الزیدان» یا «ما قائم الزیدان» دارای دو ترکیب نخواهد بود! 🔷اما مثال «أ قائمٌ زیدٌ» یا «ما قائمٌ زیدٌ» را می توان به دو گونه ترکیب کرد! 1) «زید» مبتدای موخر و «قائم» خبر مقدم! 2) «قائم» مبتدای وصفی، «زید» فاعل آن که جایگزین خبر شده است! موفق باشید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 8️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦عرض سلام و ادب. آیا برای حذف حروف عله می توان علاوه بر سهولت در تلفظ، غرض بلاغی نیز مطرح کرد؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! حذف حرف عله دریک کلمه به تنهایی، دارای هدف بلاغی یا اثر معنایی نخواهد بود! اما در قالب جمله و در ضمن سیاق، ممکن است علاوه بر تسهیل آوایی، غرض معنوی نیز مد نظر بوده باشد! 🔷به عنوان نمونه از منظر بلاغی بین دو آیه «فَلا تَكُ في‏ مِرْيَةٍ» (هود، 17) و «فَلا تَكُنْ في‏ مِرْيَةٍ» (سجده، 23) از منظر معنایی تفاوت وجود دارد. (البته بنابر این که اعلال را به معنای عامّ آن در نظر بگیرید!)موفق باشید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 9️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام علیکم ! آیا بین مجرور به حرف جر محذوف و منصوب به نزع خافض تفاوت هست؟ در اعراب جمله با آیات زیادی مواجهیم که مصدر موول بدل از اسم ظاهر است، در اعراب القرآن ها بعضاً مثل نمونه زیر ترکیب کرده اند: «فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ و المصدر المؤول من: أن و الفعل في محل رفع بدل اشتمال من لفظ الجلالة أي: خشية اللّه أحق. [أو في محل جر بحرف جر محذوف أي: بأن تخشوه أو في محل نصب على نزع الخافض‏]. » 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! هر ترکیب نحوی در آیه یا عبارتی، (صرف نظر از صحت ترکیبی و نحوی) دارای معنایی متفاوت و متغایر از دیگر ترکیب ها خواهد بود! بنابراین در آیه شریفه اگر ترکیب «محلاً منصوب به نزع خافض » را بپذیریم، معنا با ترکیب «محلاً مجرور به حرف جر محذوف» متفاوت خواهد بود! 🔷برای آشنایی بیشتر با این موارد، مقاله ای برای شما به پیوست ارسال می شود(«من اسرار نزع الخافض فی القرآن الکریم») که در آن برخی از آیات قرآن که در آنها بین وجود جارّ محذوف یا نزع خافض اختلاف بوده، از منظر بلاغی و معنایی مورد بررسی قرار گرفته است! این مقایسه معنایی نشان می دهد که صرف جواز ترکیب نحوی! به معنای صحت قطعی تمامی تراکیب احتمالی نیست و در ترکیب آیات قرآن کریم باید معنا و سیاق و بلاغت آیات را نیز در نظر گرفت! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 0️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦سلام علیکم و رحمة الله! تحلیل دقیق صرفی کلمه « امنیته » در آیه مبارکه « وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ » رو میخواستم بدونم. تشکر. 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 56568 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110