eitaa logo
سامانه پاسخگویی و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان
166 دنبال‌کننده
27 عکس
0 ویدیو
0 فایل
✅اهداف کانال: 📌نشر پرسش های ادبی ارسالی به سایت حوزه علمیه خراسان: 1️⃣سامانه اساتید/ سامانه پرسش علمی 2️⃣سامانه طلاب/ پورتال آموزش/ سامانه پرسش علمی 📌نشر پرسش های «سامانه پاسخگویی به مسائل ادبی مدرسه عالی نواب» ☎️ 05132251423 🗳ارسال پرسش: 🆔 @sepenta110
مشاهده در ایتا
دانلود
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 4️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام علیکم.زمان فعل تفعل در این آیه قرآن چیه؟ «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» مائده :۶۷ 🔻از یک طرف بعد إن واقع شده که زمانش رو به حال یا آینده میبره و از یک طرف لم بر سرش وارد شده و ماضی ساده شده؟؟؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! همانگونه که فرموده اید: زمان فعل «تفعل» به جهت ورود «لم» بر آن، زمان گذشته خواهد بود! 🔷اما دلیل اینکه چرا فعلِ دارای معنای ماضی در این مقام استعمال شده(و نه فعل مضارع)، افاده نکته ای بلاغی است که جهت آگاهی از آن، به کتاب مختصر المعانی، ذیل مبحث «احوال المسند» و عنوان «تقییده بالشرط» مراجعه نمایید که جناب تفتازانی ذیل عبارت « و لکونهما لتعلیق امر بغیره فی الاستقبال کان کل من جملتی کل فعلیة استقبالیة و لا یخالف ذلک لفظاً الّا لنکتة ....» اغراض این عدول را بررسی نموده است و شما می توانید جهت دریافت پاسخ تفصیلی خود، به کتاب مذکور مراجعه فرمایید. 🔷نکته دیگری که می تواند به تکمیل پاسخ سوال شما کمک کند، چرایی استفاده از لفظ «إن» شرطیه است، در حالی که می دانیم این کلمه در موارد محتمل الوقوع کاربرد دارد! 🔷در این باره نیز تفتازانی در کتاب مطول و ذیل آیه «ان كنتم قوما مسرفين »می گوید: « فان الشرط و هو كونهم مسرفين اى مشركين امر مقطوع به، لكن جئ بلفظ «إن» لقصد التوبيخ على الاسراف و تصوير ان الاسراف من العاقل فى هذا المقام يجب ان لا يكون الا على مجرد الفرض و التقدير كما تفرض المحالات لاشتمال المقام على الآيات الدالة على ان الاسراف مما لا ينبغى ان يصدر عن العاقل اصلا فهو بمنزلة المحال ادعاء بحسب مقتضى المقام لا يقال المستعمل فى فرض المحالات‏ .... الخ. موفق باشید. 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 5️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦 سلام علیکم دو کلمه زیر فارسی هستند یا عربی و حروف اصلی و زائدشون چیه؟؟؟ ۱) نَرجَس ۲) عِزْوِیت 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 با سلام و احترام! دو کلمه «نرجس» و «عزویت» فارسی نبوده، بلکه عربی هستند! چرا که وزن تصریفی و حروف اصلی و زائد در کلمات فارسی مطرح نمی شود! 🔷اما درباره کلمه «عزویت»: «بيان ذلك أنه لا يجوز أن تكون الياء من عزويت أصلا أيضا مع الواو لأنه يلزم أن يكون الواو أصلا مع بنات الأربعة وقد تقدم أنه غير جائز ولا أن تكون التاء أصلا مع الواو ويكون وزنه فعليلا لما ذكرنا أيضا ولا أن تكون الواو والياء زائدتين والتاء أصلية لأنه يصير وزنه فعويلا وهو بناء غير معروف فلا يحمل عليه فتعين أن تكون الواو أصلية والياء والتاء زائدتين كما في عفريت»(الفصول المفیدة فی الواو المزیدة، ص 47). بنابراین کلمه «عزویت»، بر وزن «فعلیت» خواهد بود! 🔷اما درباره کلمه «نرجس»، تصاویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 65787 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 6️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦با سلام و خسته نباشید! آیا معنای اسم فعل (مثلاً هیهاتَ) با خود فعل (بَعُدَ) فرق دارد؟ لطفاً توضیح دهید! 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 75476 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 7️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام. صفحه 17 کتاب صمدیه که مصنف می گوید: «فإن طابقت مفردا» یعنی اینکه اگه اون صفتی که بعد از نفی و استفهام واقع شده با ما بعدش از لحاظ مفرد مطابقت کنند؟؟ میشه روی مثال «أقائم و ما قائم الزیدان أو زید؟» توضیح دهید؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! عبارت «فان طابقت مفرداً فوجهان» یعنی اگر آن صفتِ بعد از نفی و استفهام و اسم مابعدش، هر دو مفرد باشند، در ترکیب آن دو وجه جایز است! 🔷بنابراین برای جایز بودن دو ترکیب باید وصف و اسم پس از آن هر دو مفرد باشند! 🔷پس مثال، «أ قائم الزیدان» یا «ما قائم الزیدان» دارای دو ترکیب نخواهد بود! 🔷اما مثال «أ قائمٌ زیدٌ» یا «ما قائمٌ زیدٌ» را می توان به دو گونه ترکیب کرد! 1) «زید» مبتدای موخر و «قائم» خبر مقدم! 2) «قائم» مبتدای وصفی، «زید» فاعل آن که جایگزین خبر شده است! موفق باشید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 8️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦عرض سلام و ادب. آیا برای حذف حروف عله می توان علاوه بر سهولت در تلفظ، غرض بلاغی نیز مطرح کرد؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! حذف حرف عله دریک کلمه به تنهایی، دارای هدف بلاغی یا اثر معنایی نخواهد بود! اما در قالب جمله و در ضمن سیاق، ممکن است علاوه بر تسهیل آوایی، غرض معنوی نیز مد نظر بوده باشد! 🔷به عنوان نمونه از منظر بلاغی بین دو آیه «فَلا تَكُ في‏ مِرْيَةٍ» (هود، 17) و «فَلا تَكُنْ في‏ مِرْيَةٍ» (سجده، 23) از منظر معنایی تفاوت وجود دارد. (البته بنابر این که اعلال را به معنای عامّ آن در نظر بگیرید!)موفق باشید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 9️⃣1️⃣ 🔖 درباره 📦سلام علیکم ! آیا بین مجرور به حرف جر محذوف و منصوب به نزع خافض تفاوت هست؟ در اعراب جمله با آیات زیادی مواجهیم که مصدر موول بدل از اسم ظاهر است، در اعراب القرآن ها بعضاً مثل نمونه زیر ترکیب کرده اند: «فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ و المصدر المؤول من: أن و الفعل في محل رفع بدل اشتمال من لفظ الجلالة أي: خشية اللّه أحق. [أو في محل جر بحرف جر محذوف أي: بأن تخشوه أو في محل نصب على نزع الخافض‏]. » 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! هر ترکیب نحوی در آیه یا عبارتی، (صرف نظر از صحت ترکیبی و نحوی) دارای معنایی متفاوت و متغایر از دیگر ترکیب ها خواهد بود! بنابراین در آیه شریفه اگر ترکیب «محلاً منصوب به نزع خافض » را بپذیریم، معنا با ترکیب «محلاً مجرور به حرف جر محذوف» متفاوت خواهد بود! 🔷برای آشنایی بیشتر با این موارد، مقاله ای برای شما به پیوست ارسال می شود(«من اسرار نزع الخافض فی القرآن الکریم») که در آن برخی از آیات قرآن که در آنها بین وجود جارّ محذوف یا نزع خافض اختلاف بوده، از منظر بلاغی و معنایی مورد بررسی قرار گرفته است! این مقایسه معنایی نشان می دهد که صرف جواز ترکیب نحوی! به معنای صحت قطعی تمامی تراکیب احتمالی نیست و در ترکیب آیات قرآن کریم باید معنا و سیاق و بلاغت آیات را نیز در نظر گرفت! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 0️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦سلام علیکم و رحمة الله! تحلیل دقیق صرفی کلمه « امنیته » در آیه مبارکه « وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ » رو میخواستم بدونم. تشکر. 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با عرض سلام و تقدیم احترام! برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 56568 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 1️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦قدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ در این آیه مذکور مستثنی منه چیست ؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑قوله : { إِلاَّ قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ } فيه أوجهٌ : 1️⃣ أحدُها : أنه استثناءٌ متصلٌ مِنْ قولِه : « في إبراهيم » ولكنْ لا بُدَّ مِنْ حذفِ مضافٍ ليصِحَّ الكلامُ ، تقديرُه : في مقالات إبراهيم/ إلاَّ قولَه كيت وكيت . 2️⃣ الثاني : أنه مستثنى مِنْ « أسوةٌ حسنةٌ » وجاز ذلك لأن القولَ أيضاً من جملة الأُسْوة؛ لأن الأسوةَ الاقتداءُ بالشخص في أقوالِه وأفعالِه ، فكأنه قيل لكم : فيه أُسْوة في جميع أحوالِه من قَوْلٍ وفِعْلٍ إلاَّ قولَه كذا . وهذا عندي واضحٌ غيرُ مُحْوِجٍ إلى تقديرِ مضافٍ وغيرُ مُخْرِجِ الاستثناءِ من الاتصالِ الذي هو أصلُه إلى الانقطاع ، ولذلك لم يذكُر الزمخشريُّ غيرَه. قال : « فإنْ قلتَ مِمَّ استثنى قَولَه : { إِلاَّ قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ } ؟ قلت مِنْ قولِه : » أُسْوَةٌ حسنةٌ « لأنه أرادَ بالأُسوةِ الحسنةِ قولهم الذي حَقَّ عليهم أَنْ يَأْتَسُوا به ويتخذوه سنةً يَسْتَنُّون بها . فإنْ قلت : فإنْ كانَ قولُه : « لأستغفرَنَّ لك » مستثنى من القولِ الذي هو أُسْوَةٌ حسنةٌ فما بالُ قولِه : { وَمَآ أَمْلِكُ لَكَ مِنَ الله مِن شَيْءٍ } ، وهو غيرُ حقيقٍ بالاستثناء . ألا ترى إلى قولِه : { قُلْ فَمَن يَمْلِكُ لَكُمْ مِّنَ الله شَيْئاً } [ الفتح : 11 ] قلت : أرادَ استثناءَ جملةِ قولِه لأبيه ، والقصدُ إلى موعدِ الاستغفارِ له وما بعده مبنيٌّ عليه وتابعٌ له . كأنه قال : أنا أستغفر لك وما في طاقتي إلاَّ الاستغفارُ « . 3️⃣ الثالث : قال ابن عطية : » ويحتمل أن يكون الاستثناءُ من التبرُّؤِ والقطيعة التي ذُكِرت أي : لم تُبْقِ صلةً إلاَّ كذا « . 4️⃣ الرابع : أنه استثناءٌ منقطع أي : لكنْ قولُ إبراهيم . وهذا بناءً مِنْ قائليه على أنَّ القولَ لم يَنْدَرِجْ تحت قولِه : » أُسْوة « وهو ممنوعٌ . 🗂کد منبع: 63536 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 2️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦 تحلیل نحوی «أَفَتُراکَ معذبی بنارک بعد توحیدک » چیست؟ تری مجهول و کاف هم آمده است! 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑اهم وجوه ترکیبی در عبارت مورد اشاره، عبارت است: 1️⃣در عبارت مورد سؤال می توان«أتری» را فعل مجهول سماعی به معنای «أتظنّ» دانست که مفعول اوّل آن «کاف» و مفعول دوّم آن «معذّبی» باشد. 2️⃣وجه ترکیبی دیگر آنکه این جمله در اصل اینگونه بوده است: «أیری أحدٌ ایّاک معذّبی بنارک» که «ایاک» مفعول اوّل و «معذبی» مفعول دوّم بوده و پس از مجهول نمودن، «أتری معذبی بنارک» گردیده و سپس کاف حرف خطاب از باب تأکید(قول عکبری) بدان متصل گردیده است. (این بنابر قول افرادی همانند ابو علی فارسی است که قائل به توسعه در الحاق کاف خطاب هستند). 3️⃣وجه دیگر اینکه، می تواند اصل فعل سه مفعولي از باب افعال باشد: « أ يُرِي تعذّبي إيّاك إيّاك معذّبي بنارك ». ترجمه: « آيا عذاب شدن من به تو چنين بنمايد كه تو عذابگر من با آتشت هستی!؟ ». با حذف فاعل يعني تعذّبی مفعول اول يعني اياك اول؛ نائب فاعل شده و دو مفعول ديگر باقي است. ترجمه: « آيا چنين نشان داده شوي كه تو عذابگر من با آتشت هستي»؟! توضيح : اين دور از شان توست كه حاضر شوي به عنوان شكنجه گر بنده خود در عالم شناخته شوي! موفّق باشید. 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 3️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦آیا فعل مجهول (مثلاً «کُسِرَ») با فعل دارای معنای مطاوعه آن (مثلاً «انکسر») فرق معنایی دارد؟ لطفاً در این باره توضیح دهید؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 83277 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 4️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦 با سلام خدمت شما. برخی معتقدند برای یادگیری علم بلاغت باید مطول خوانده شود! برخی نیز می گویند، لازم است دو کتاب بلاغی جرجانی (دلائل الاعجاز و اسرار البلاغة) خوانده شود! عده ای نیز کتاب اسالیب المعانی و البیان و البدیع را توصیه می کنند! نظر شما در این باره چیست؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑با سلام و احترام! از نظر تحلیل، کتاب دلایل الاعجاز و اسرار البلاغه، از نظر تحلیل وجامعیت و روشمندی کتاب مطول و از نظر جامعیت و تعدد شاهد مثال، کتاب «اسالیب المعانی و البیان و البدیع» توصیه می شود! 🔷اما توجه به دو نکته لازم است : 1️⃣اگر رویکرد مساله محور باشد به اقتضاء از هرسه خوانده می شود. 2️⃣خواندن بدون همراهی استاد مسلط موجب ایجاد روند فرسایشی و نقص درفهم وغرض علم بلاغت خواهد بود! موفق باشید! 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 5️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦فرق معنایی دو واژه «نعمت» و «نعیم» در قرآن کریم چیست؟ آیا می توان این دو واژه را به یک معنا دانست و در ترجمه آنها فرقی لحاظ ننمود؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 58759 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 6️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦 آیا معنای واژه «خوف» و «خشیت» تفاوتی دارد؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 10987 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 7️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦 بسیاری از ترجمه های قرآن کریم، دو واژه «حلف» و «یمین» و همچنین مشتقات آن دو را یکسان ترجمه نموده اند! آیا می توان ادعا نمود که این دواژه با یکدیگر مترادف هستند؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 39867 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
📊 شماره 8️⃣2️⃣ 🔖 درباره 📦در بلاغت گفته شده: کلام بلیغ یا کلام فصیح، باید مورد پسند ذوق سلیم واقع شود! ذوق سلیم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ 🔆 «بسم الله الرحمن الرحیم» 🔑 برای دریافت پاسخ خود، تصویری که به پیوست ارسال می شود را مطالعه فرمایید! موفق باشید. 🗂کد منبع: 29869 🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است! 🔏«سامانه پاسخگويي و نشر پرسش های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110