eitaa logo
مؤسسه حیات طیبه
1.3هزار دنبال‌کننده
282 عکس
45 ویدیو
158 فایل
کانال رسمی اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🏢 مکان: قم، بلوار امین، کوچه ۸، اولین فرعی سمت راست، انتهای کوچه، پلاک ۸۱. صفحه آپارات: https://www.aparat.com/hti_ir 📬 ارتباط با ادمین: 🆔 @hti_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قربانی همدانی
بسم الله الرحمن الرحیم شهید رئیسی، خادم الرضا نشان داد که می‌شود اخلاق‌مدارانه در رقابت انتخاباتی شرکت کرد، می‌شود بدون توهین و هیاهو سیاست‌ورزی کرد، می‌شود خادم مخلص مردم بود و در عین مشکلات فراوان اقتصادی با اخلاص و صفا محبوب مردم رنج کشیده شد، می‌شود پدرانه و صبورانه همه طیف‌های داخل کشور را زیر چتر حمایت و محبت خود برد به گونه‌ای که دوست و دشمن و موافق و مخالف را در یک جلسه کنار هم جمع کرد و حرف همه را شنید. شهید رئیسی تراز ریاست جمهوری و دولت‌سازی در جمهوری اسلامی را بالا برد. او نشان داد که سیاست بی‌پدر و مادر نیست، او نشان داد الگوی سیاست‌ورزی، غرب وحشی نیست، او نشان داد که دین‌دار می‌تواند بالاترین مقام اجرایی را داشته باشد و بر اساس تقوا و نه هیاهو و باندبازی کشور را اداره کرد. شهادت نه تنها مزد مجاهدت این مرد بزرگ و خدوم بود که خون او چنین شیوه‌ای از حکمرانی را امضاء کرد. خاصیت شهادت این است. شهادت حاج قاسم هم همین اثر را داشت. شهادت خادم الرضا اگرچه دردناک است اما خون او این شیوه حکمرانی را تثبیت می‌کند و راه را برای رسیدن به دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی هموارتر و سرعت ملت ایران را در این مسیر بیشتر می‌‌کند. ✍️ مجتبی قربانی همدانی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @ghorbani_hamedani
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» ✍️ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. ▪️این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. ▪️رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. ▪️در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. ▪️اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. ▪️در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۳/۲/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از هیئت مکتب الحجة
📢 قمی‌ها: «میـــــــــــــــهمان داریــــــــــــــــــــم.» ▪️رئیس جمهور دوباره به قم می‌آید. ➕ مراسم استقبال از آخرین سفراستانی رئیس جمهور و هیئت همراه: 🗓 زمان: سه‌شنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت: ۱۶:۳۰ 📌مکان: قم المقدسه _ ابتدای بلوار پیامبر اعظم _ عمود ۱۸
◾️تصویر: آثار فقهی رئیس جمهور شهید ◾️رهبر انقلاب: درس را جدی بگیرید تا به درد بخورید ▫️طلبه روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرف‌ها را، [این] درس ها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بی‌مایه [فطیر است]. زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب می‌گفتیم، کفایه می‌گفتیم، بعضی از طلبه‌های پرشور می‌گفتند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها می‌گفتم اگر [این بحث‌ها را] نکنید، بعد نمی‌توانید به درد بخورید، نمی‌توانید به مردم چیزی یاد بدهید؛ درس را جدی بگیرید. ▫️این اجتهاد را اگر بخواهد انسان دارا بشود، باید تمرین کند، باید کار کند. این درس فقهی که شما می‌خوانید و لو طهارت باشد، به شما این را یاد می دهد ... شما باید بدانید چه جوری استنباط کنید. (۱۳۹۸/۲/۱۸) ◾️روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) ▫️@ravesh_ejtehad
هدایت شده از قربانی همدانی
بسم الله الرحمن الرحیم چقدر برخی افراد به خصوص برخی رجاله‌های رسانه‌ای که ته‌مانده ایمان و اخلاق و انصاف خود را برای دنیای خود و دیگری به چوب حراج می‌گذارند خود و جامعه را از صلاح و سداد دور می‌کنند و باز برای رفع نجاست شیطنت‌های سیاسی و جنگ روانی ایشان نیاز است خون پاکی ریخته شود تا جامعه را پاک کند و غافلان گرفتار در دام این شیاطین را رهایی بخشد. انتخاب فرد و حمایت و تبلیغ و شرکت در انتخابات فرع است، اگر همه اینها ذیل بندگی تعریف نشود باخته‌ایم. اگر در انتخابات شرکت کردیم و از فلان شخص حمایت کردیم صرفا به دلیل مسائل اقتصادی چه فرقی با کمپین‌های دلسوزانه انتخاباتی برخی در اروپا و آمریکا داریم. برخی از آنها نیز دلشان به حال کشور و ملتشان می‌سوزد. حضرت روح‌الله (رضوان الله تعالی علیه) به ما یاد داد که اگر از خدا غافل شدیم، به هر جا برسیم باخته‌ایم. روح انقلاب خمینی کبیر تلاش مخلصانه در بالاترین سطوح مدیریتی و سیاسی است. یعنی به اوج عزت مادی و امکانات این‌جهانی برس اما نه خودی ببین نه دنیا را، یعنی بزرگتر از دنیا باش تا دنیا سیرت نکند حتی اگر رهبر و رئیس جمهور و غیره و غیره شدی. به قول مرحوم علی صفایی (ع ص) دنیا بد نیست اما کم است. سیاست‌مدار تراز انقلاب اسلامی بزرگتر از دنیاست، امیر نفس است نه اسیر آن. خمینی (رحمه‌الله) به ما یاد داد که سیاست‌مدار این انقلاب اول باید از سیم‌خاردار نفسش گذشته باشد. بدا به حال آن سیاست‌مداری که در ذیل انقلاب خمینی کمیته جنگ روانی تشکیل می‌دهد و کلمات و جملاتش را جوری کنار هم می‌چیند که با هیاهوهای رسانه‌ای و جوسازی‌های مخرب بیشتر طرف مقابلش را خوار و منکوب کند تا به پشتوانه مشتی رای حرام و حلال بر کرسی خادمی ملت تکیه زند و چون اسیر نفس است از دوش مردم سواری بگیرد و چندصباحی دلخوش به امیری آنان باشد. و بیچاره طرفدارانی که نه دنیای او را دارند و نه آخرتی برایشان باقی مانده و خسران هر دو دنیا را نصیب خود کرده‌اند. الهم اجعل عواقب امورنا خیرا شادی روح حضرت روح الله و همه شهدای انقلاب صلوات و فاتحه‌ای تقدیم کنیم. ✍ مجتبی قربانی همدانی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @ghorbani_hamedani
هدایت شده از هیئت مکتب الحجة
🔷بسم الله الرحمن الرحیم🔷 🔶 جشن بزرگ عید سعید غدیر خم 🔶 🎙سخنران آیت الله سید طاهر غفاری 🎙مداحان کربلایی حسن نعمتی کربلایی مهدی قربانی 🕧 سه شنبه ۵ تیرماه، ساعت ۱۸ 📍 قم، بلوار امین، کوچه ۸، فرعی اول سمت راست، انتهای فرعی، پلاک ۸۱، موسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه ❗️ برادران و خواهران ❗️ 💠@maktabolhojjah💠
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 روش تحصیل اجتهادی از منظر آیت الله شیخ حسین مفیدی یزدی (دام عزه) ✅ وقتی موضوعی را برای تحقیق انتخاب می کنید، باید چند گام برای رسیدن به اتقان اجتهادی طی کنید: 1️⃣ گام اول: درک کامل موضوع 🔹 اول سراغ فکر و حرف های دیگران نروید. اول سعی کنید موضوع را کاملا درک کنید و بدانید بحث بر سر چیست؟ محل نزاع کاملا تحریر شود و محور بحث را خوب تصور کنید. 🔸 دوم ببینید چه درباره این محور و موضوع چه باید بگوییم؟ یعنی به آن اندازه اطلاعاتی که خود من الآن دارم، جواب و حکم این موضوع چیست؟ 🔹سوم به احدی کاری نداشته باشید. اینکه می‌گویند مراجعه به اقوال دیگران ذهن انسان را قوی می کند، است. اول باید موضوع را تصور کنید و سپس با فطرت خدادادی و محدوده اطلاعاتی که دارید، حکم موضوع را حدس بزنید. 2️⃣ گام دوم: بررسی حکم با استاد یا هم­بحث قدم بعد این است که حکمی را که برای موضوع مفروض انتخاب کرده‌اید، با استاد یا هم بحث مورد بحث و بررسی قرار دهید. در حال بحث و بررسی، تمام تلاشتان این باشد که بدون تعصب مطلب خودتان را جا بیندازید و از آن نتیجه‌گیری اولیه دفاع کنید. در این گیر ودار، نظرات دیگران و استاد و هم بحث شروع می ‌ند خود را نشان دادن . حتی به نظر من در مرحله دوم هم سراغ حرف اقویاء نروید. یعنی مرحله اول، انتخاب یک مختار است. مرحله دوم بر کرسی نشاندن آن و شواهد برای اثباتش آوردن و آن را محکم کردن. 3️⃣ گام سوم: بررسی نظرات علمای بزرگ 🔹 بعد از آنکه حرف را خوب روی کرسی نشاندید مرحله سوم شروع می شود که نگاه کردن به نظرات نوابغ و علمای بزرگ است. ببینید آن ها چه گفته اند؟ چون وقتی ما در ابتدا روی فطرت و اطلاعات خودمان انتخاب نظر کردیم، یک چیزی را می‌فهمیم. بعد که می‌رویم به سراغ استاد و هم بحث، باید مواظب باشیم آن چیزی را که به عنوان یک امر فطری فهمیده‌ایم، از فطرت و از سلامت ذهن فاصله نگیریم. ولی گاهی می‌بینیم در انتخاب نظرمان واقعا اشتباه کرده بودیم و می‌فهمیم علت اشتباهمان چه بوده است؟ یعنی می‌فهمیم که اشتباه ناشی از ضعف من بوده و قبول اشتباه، فاصله گرفتن از فطرت محسوب نمی‌شود. 🔸 البته گاهی است که انسان چیزی می‌فهمد و تا آخر هم روی حرفش می‌ماند. یعنی می‌بیند آن مطلب فطری که همان اول خدا به دلش انداخت، غالب بود حتی بر فکر نوابغ و بزرگان. اما این کم است. در هر ده موردی شاید یک مورد اینگونه باشد. غالبا وقتی وارد بحث و بررسی می‌شود می‌بیند مبنایی که اول اتخاذ کرده اشتباه بوده است. 🔹 پس مرحله و قدم دوم این شد که سعی می‌کند حرفش را مستقر کند و خوب جا بیندازد. وقتی خوب آن را بتن آرمه کرد، به سراغ اقوال بزرگان علما می‌رود. بعضی وقت‌هاست که می‌بیند با اینکه طرف عالم بزرگی است، اما نمی‌تواند حرف او را از دستش بگیرد. می‌گوید من طوری حرفم را محکم کرده‌ام که می‌بینم حرف آن ها درست نیست و از آنها جواب دارم. این ها همه خوب است و تقویت علمی محسوب می‌شود، اما پَرش نیست. 4️⃣ گام چهارم: پَرِش علمیِ اجتهادزا 🔹 علمی که اجتهاد از آن درمی آید، این است که: مطلبی را اول انتخاب کرده‌ایم، در مباحثه و با بحث با استاد آن را بتن آرمه و محکمش کرده‌ایم، ولی ناگهان یک عالم بزرگی می‌آید و مثل این آفتاب، آن را از دست ما می‌گیرد و می‌گوید همه اشتباه کرده بودید. این همه بحث و بررسی و بتن آرمه همه خراب شد. اینجاست که انسان در علمیت، یک پیدا می کند. چون می‌بیند بعد از این همه زحمت، این عالم این نظر را از دست همه ما گرفت. 🔸 لذا عرض کردم اگر از اول به بهانه ی تقویت ذهن به سراغ نظرات بزرگان برویم، درست نیست. راهش این است که اول خودتان بحث را محکم کنید. بعدا که سراغ کلمات بزرگان می آیید می‌بینید که اصلا اول درست نفهمیده بودید. اینطوری خیلی انسان می شود . 🔹 خوبیِ این روش هم این است که این حالت - که علمای بزرگ مطلبی را که محکم کرده‌ایم، از دستمان بگیرند - تکرار می‌شود، ولی به یک منوال نیست. بلکه منحنیِ آن به سوی میل به صفر است. یعنی اینگونه نیست که اگر مثلا پنج سال کار می‌کنیم، هر شش ماهی ده تا خراب شده­ بتن آرمه داشته باشیم. بلکه روزهای اول، هفته‌ای دو سه مورد . بعد ماهی دو سه تا. کم کم در شش ماه دو سه مورد اینجوری رخ می‌دهد تا به جایی می‌رسیم که به این زودی خراب نمی‌شود؛ چون هر باری انسان دارد تجربه علمی کسب می‌کند و از شکست‌های سابق بهره می‌برد و قوی می‌شود. بعد از ده سال بحث و مباحثه اگر مطلبی را محکم کرد، حتی بزرگان علماء هم نمی‌توانند به این زودی ها از دستش بگیرند. چون از تجربیات علمی بزرگان استفاده کرده است . 📚 برگرفته از فرمایشات استاد شیخ حسین یزدی (13 خرداد 1402) 👈 نکات بیشتر را اینجا ببینید. 🔰 سطوح عالی مدرسه شهیدین
مؤسسه حیات طیبه
#روش_شناسی 💠 روش تحصیل اجتهادی از منظر آیت الله شیخ حسین مفیدی یزدی (دام عزه) ✅ وقتی موضوعی را برا
این فرمایش را سال‌ها قبل از محضر استاد مفیدی حفظه الله استفاده کرده بودم و در مقدمه کتاب «تأملات منطقی» منعکس شده است. هرچند کسی که مدتی به این روش خو نکرده باشد چندان متوجه این فرمایش نمی‌شود.
هدایت شده از قربانی همدانی
11.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دامن کشان رفتی، دلم زیر و رو شد چشم حرامی با، حرم روبرو شد بیا برگرد ای کس و کارم منو تنها نگذار ای علمدارم😭😭😭 🎥 حاج محمود کریمی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @ghorbani_hamedani
هدایت شده از قربانی همدانی
17.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شعرخوانی فوق‌العاده آقای محمد زارعی در محضر حضرت آقا (حفظه‌الله) جای دارد صبح بگذارند نام شام را چون که دیگر می‌شود خورشیدِ شامِ تار، سر چون طلب کرده‌ست از اهل وفا دلدار دل در طبق با عشق اهدا می‌کند سردار سر دل به یک دست تو دادم سر به دست دیگرت زیر سر بگذار دل یا زیر پا بگذار سر 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @ghorbani_hamedani
هدایت شده از هیئت مکتب الحجة
🔷بسم الله الرحمن الرحیم🔷 ◼️مراسم عزاداری دهه دوم محرم الحرام ۱۴۴۶◼️ 🎙به کلام: حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری 🎙با نوای: کربلایی حسن نعمتی کربلایی مهدی قربانی 🕧 از ۳۱ تیرماه به مدت پنج شب ساعت ۱۷:۳۰ 📍 قم، بلوار امین، کوچه ۸، فرعی اول سمت راست، انتهای فرعی، پلاک ۸۱، موسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه ❗️ برادران و خواهران ❗️ 💠@maktabolhojjah💠
هدایت شده از قربانی همدانی
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 آدرس صفحه در https://virasty.com/ghorbani_hamedani 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @ghorbani_hamedani