eitaa logo
حوزه ی علمیه کارآمد
3.2هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
883 ویدیو
57 فایل
حوزه علمیه امام خمینی رحمه‌الله گلپایگان تحت اشراف رئیس دفترمقام معظم رهبری می باشد. 🔸سایت مدرسه علمیه کارامد👇 | hadisegolpa.ir 🔹کانال پژوهش👇 @pajoheshkaramad 🔸مؤسسه ی قرآنی معراج النور👇 @merajonnoor 🔸مدیریت👇 @haghighat_hasti
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 🔻 امام باقر علیه السلام فرمودند: از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که:  أَنَا اَلْمُنْــــــذِرُ وَ عَلِيٌّ اَلْهَــــــادِي إِلَى أَمْــــــرِي ✳️ من کسی هستم که وظیفهٔ دعوت و انذار را دارم و علی هدایتگر و راهنمای مردم در انجام فرائض است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📚 التفسير (للعیاشی), ج۲, ص۲۰۴ 📚 غایة المرام، ص۲۳۷، ح ۱۹ 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
میدونستی اشتباهه‌؟ بسیاری از مردم، زیارت را [که عملی مستحبی است] مساوی با رساندن خود به ضریح و دست کشیدن و بوسیدن ضریح می دانند! لذا به هر زحمتی که شده و لو با اذیت و آزار دیگران [که حرام است] خود را به ضریح امام علیه السلام رسانده تا زیارت انجام شود!!! در حالی که زیارت، حضور در زیارتگاه معصومین علیهم السلام، سلام به آن بزرگواران و یا خواندن زیارتنامه است. حتی در روایات برای افرادی که امکان زیارت از راه نزدیک وجود ندارد، سلام دادن و زیارت از راه دور هم ثواب زیارت بیان شده است. 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
نفی غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام، نفی رسالت همه انبیاء الهی ... 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنا و ماهیت طلبگی «هویت صنفی روحانی» شماره هفت ۲. مقتضای عدالت اگر عدالت را به «وضع کل شیء فی محله» تعریف کنیم، در نگاه عادلانه کسی که مایه و صلاحیت بیشتری برای فراگیری و رشد دارد و امید بیشتری به و او می‌رود، استحقاق بیشتری برای تربیت دارد. اگر برای دو نفر که یکی بهره هوشی و شایستگی کمی دارد و دیگری بسیار قابل و پراستعداد است به یک اندازه خرج کنیم عدالت و عقلانیت را مراعات نکرده‌ایم. یک پدر هوشمند و عاقل در محیط خانواده گرچه همه فرزندان خود را دوست می‌دارد و نیازهای زیستی اولیه آنان را به صورت مساوی تأمین می‌کند؛ اما هرگز فرزند مستعد و نابغه خود را مانند فرزند ناقص‌الخلقه یا عقب‌مانده به شمار نمی‌آورد و عنایت‌های ویژه به او را خلاف عدالت نمی‌پندارد. ۳. نیاز هر کار به صلاحیت‌های اولیه هر صنف و شغل و مسئولیتی به صلاحیت اولیه‌ای نیاز دارد؛ کسی که می‌خواهد قصاب شود باید بازوان قوی داشته باشد، کسی که می‌خواهد پزشک شود می‌بایست شایستگی‌هایی متناسب با کار پزشکی را داشته باشد و … ؛ بنابراین چنین نیست که هرکسی برای هرکاری مناسب باشد. خدای متعال انسان‌ها را مختلف آفریده است. این تفاوت‌های شخصیتی در انسان‌ها که بر اساس پروردگار قرار داده شده باعث شده انواع کارها توسط انسان‌ها انجام گیرد تا همه نیازها پوشش داده شود. کسی برای کارهای یدی استعداد و آمادگی دارد، دیگری به درد کارهای فکری یا خدماتی می‌خورد، و ..؛ بنابراین به صورت قطعی و متیقن می‌توان گفت که هرکسی برای تحصیل در حوزه صلاحیت‌های لازم را ندارد ... ادامه دارد 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
هنری لامنس خاورشناس معروف بلژیکی می‌گوید: «برای علی علیه‌السلام این بس است که تمام اخبار و ، از او سرچشمه می‌گیرد، او حافظه و نیروی شگفت انگیزی داشته است. همه علما و دانشمندان، اخبار و احادیث خود را برای وثوق و اعتبار به او می‌رسانند. علمای اسلام از مخالف و موافق، از دوست و دشمن، مفتخرند که گفتار خود را به علی علیه‌السلام مستند کنند؛ چه گفتار او حجیت قطعی داشت و او دروازه ی شهر علم بود، و با روح کلی پیوستگی کامل داشت». 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 🔻 قالَت فاطمةُ الزهراء سلام الله علیها: إنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَنْ أحَبَّ عَلیّاً فی حَیاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ ✳️ همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علیّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهد بود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج۲، ص۴۴۹ 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
غدیر نمونه ای برای تقوا در مدیریت کشور 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه شورای مدرسه در خصوص برگزاری دوره تخصصی ادبیات عرب و پژوهش در تابستان 1402 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
🌹جهت ثبت نام اردوهای تابستانه طلاب سراسر کشور روی لینکهای زیر بزنید. 🔻ویژه ی طلاب پایه ی اول تا سوم 👇 https://eitaa.com/hwozeyemam/3322 🔻ویژه ی طلاب پایه ی چهارم تا ششم👇 https://eitaa.com/pajoheshkaramad/686 🔻ویژه ی دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی👇 https://eitaa.com/hwozeyemam/3324 🔻ویژه ی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه👇 https://eitaa.com/hwozeyemam/3442 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸حوزه علمیه کارآمد🔸
برگزاری طرح تابستانه دوره دوم مقطع ابتدایی توسط طلاب محترم مدرسه علمیه امام خمینی ره گلپايگان در دارالقرآن آموزش و پرورش 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸حوزه علمیه کارآمد🔸
برگزاری طرح تابستانه دوره اول متوسطه توسط طلاب محترم مدرسه علمیه امام خمینی ره گلپايگان در دارالقرآن آموزش و پرورش 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸حوزه علمیه کارآمد🔸
چرا کشور سوییس که بی دین هستند چرا اینقدر کشور شاد و مفرحی هستند؟ میزان امید به زندگی تا نود سال هستش ... 🤔 جواب ✓ اول: ابتدا باید پرسید منظور از شاد و مفرح چیست؟ 🔻 آیا صرف نعمت‌های مادی دلیلی بر شاد و مفرح بودن است؟ در زندگی مشاهده می‌کنیم که افراد پولدار و مرفه زندگی شاد و مفرحی ندارند و گاهی دچار مشکلات رفتاری و اخلاقی در زندگی هستند؟! 🔻لازم است که نسبت به زندگی غربی نیز با تدبر و بصیرت دقت شود تا معلوم شود که آیا در رفاه هستند؟ آیا خودشان راضی هستند؟ آیا انسانیت و همه‌ی ارزش‌های انسانی را از دست نداده و اکنون خودشان ناراضی نیستند؟ 🔻آیا آمار قتل، تجاوز، دزدی، اعتیاد، طلاق، تولد فرزندان بی‌پدر و گسترش نسل بی‌هویت، ناامیدی از زندگی، سقط جنین، خودکشی، ترورهای کور در دبیرستان‌ها و صدها فساد و تباهی فردی و اجتماعی دیگر که موجب بروز نگرانی‌ها و اضطراب‌های فردی و اجتماعی گردیده، در آن دیار بیشتر است و یا میان ملل مسلمان؟ آماری که خودشان ارائه می‌دهند، بسیار وحشتناک، فلاکت‌بار و دقیقاً متضاد تبلیغی است که فرافکنی و القا می‌کنند. 🔻 بعنوان مثال همین میزان امید به زندگی در سوییس و ایران طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تقریبا یکی است و هر دو در حدود 82 سال است. ✓ دوم: اما در ظاهر چرا كافران از رفاه و ناز و نعمت برخوردارند ولی افراد با ايمان معمولا به سختی روزگار را مي گذرانند؟ 🔻 به طور خلاصه می‌توان دلایل زیر را مطرح کرد: • استدراج: گاه خداوند با افزايش نعمت های مای به كافران و مرفهين طغيانگر ميخواهد به آنان مهلت دهد و زمينه عذاب و نابودی آن‌ها را فراهم سازد كه به اين سنت الهی «استدراج» گفته ميشود: «سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لاَيَشْعُرُونْ وَ اُملي لَهُمْ اِنَّ كَيدي مَتينْ؛ به زودی آنان را از جایی كه آن را درك نميكنند به عذاب و هلاكت می افكنيم و چند روزی به آنان مهلت میدهيم كه همانا مكر و عقاب ما متين ميباشد (اعراف/آیه 182-183). • ظلم و استعمارگری: ممكن است برخورداری كافران از ماديات و زندگی مرفّه، به دليل ستمگری و استعمارگری آنان باشد به گونه ای كه با ظلم و ستم اموال ديگران را تصاحب نموده و به ناز و نعمت رسيده باشند. • سعی و تلاش: ممكن است رفاه كافران به دليل تلاش و كوشش آنان باشد و يا با به كار گرفتن شيوه های مدرن و نيز اجرای برنامه‌های مفيد اقتصادی، توليد خود را بالا برده و نيز محصولات با كيفيتی به بازار ارائه نمايند و بدين طريق موفقيت‌هایی در عرصه اقتصاد كسب كرده باشند. • آزمايش: تنگدستی و وسعت روزی همان گونه كه برای مؤمن عامل آزمايش است، ممكن است برای كافر هم وسيله‌ای برای آزمايش باشد خداوند متعال میفرمايد: «انما اموالكم و اولادكم فتنه» همانا اموال و اولاد شما وسيله امتحان شما است (تغابن/آیه 15). • بی ارزشی دنیا: خداوند متعال در آيات 33 تا 35 سوره زخرف میفرمايد: «اگر (تمكّن كفار ازمواهب مادي) سبب نميشد كه همه مردم امت واحد (گمراه) شوند، ما برای كسانی كه به (خداوند) رحمان كافر ميشدند، خانه هایی قرار ميداديم با سقف‌هایی از نقره و نردبان‌هایی كه از آن بالا روند، و برای خانه‌هايشان درها و تخت‌هایی (زيبا و نقره‌ای) قرار ميداديم كه بر آن تكيه كنند؛ ولی تمام اين‌ها بهره دنياست، و آخرت نزد پروردگارت از آن پرهيزگاران است. 🔻در نظام ارزشی اسلام، مال ، ثروت و مقامات مادی معيار نميباشد و سرمايه‌های مادی و وسائل تجملات دنيا به قدری در پيشگاه پروردگار بی‌ارزش است كه می‌بايست تنها نصيب افراد بی‌ارزش هم چون كافران و منكران حق باشد. 🔻و اگر مردم كم ظرفيت و دنياطلب به سوی بی‌ايمانی و كفر متمايل نمی‌شدند، خداوند اين سرمايه‌ها را تنها نصيب اين گروه منفور می‌كرد، تا همگان بدانند مقياس ارزش و شخصيت انسان اين امور نيست. 🔻جالب اين كه در حديثی از پيغمبر اسلام صلی الله عليه و آله در تكميل اين مطلب می‌خوانيم: «اگر دنيا به اندازه بال مگسی نزد خدا ارزش داشت، خداوند به كافر حتی يك شربت آب نمي نوشانيد» ✓ سوم: درحال حاضر کسی پیدا نمی‌شود که بگوید پول ثروت بد است. اما بررسی کنید که آفات ثروت و منافع آن برای آخرت چیست ... معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 📚 آيت الله مكارم، يكصد و هشتاد سؤال و پاسخ قم، نشر برگزيده، چاپ اول 1378. 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
دیدار صمیمی مدیریت و معاونت آموزش مدرسه علمیه امام خمینی ره گلپايگان با آیت الله زارعی زید عزه 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
کارلایل فیلسوف بزرگ انگلیسی می‌گوید: «ما را نمی‌رسد جز آنکه علی علیه السلام را دوست بداریم و به او عشق بورزیم؛ چه او جوان مردی است بس عالی قدر و بزرگ نفس، از سرچشمه وجدانش خیر و نیکی می‌جوشید، از دلش شعله‌های شور و حماسه زبانه می‌زد، شجاع‌تر از شیر ژیان بود ولی شجاعتی ممزوج با لطف و رحمت و عواطف رقیق و رأفت … در کوفه کشته شد، شدت عدلش موجب این جنایت گردید، پیش از مرگش درباره قاتل خود گفت: و اگر زنده ماندم خودم می دانم [با ضارب چه کار کنم] و اگر در گذشتم کار به دست شما است، اگر خواستید قصاص نمائید در برابر یک ضربت تنها زنید.» این فیلسوف انگلیسی، هر گاه به نام امیرالمومنین می‌رسید بزرگی حضرت چنان او را به وجد می‌آورد و نیروی عظمت آن حضرت چنان تحریکش می‌کرد که از بحث علمی بیرون می‌شد و بی‌اختیار شروع به مدیحه‌سرایی او می‌کرد، او درباره حضرت علی علیه السلام چنین می‌گوید: " ما نمی‌توانیم علی را دوست نداشته باشیم و به وی عشق نورزیم زیرا هر چه خوبی هست که ما آن را دوست داریم همه در علی جمع است." 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰افتتاحیه جلسات تابستانی دارالقرآن شهرهای گوگد و گلشهر 🔹️رده سنی متوسط اول 🔹️ تبیین برنامه های قرآنی و ورزشی 🔘 گروه تبلیغی مدرسه امام خمینی ره گلپایگان 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 🔻امام سجاد علیه‌السلام: فَاِنَّ عَلِیّا کَالْکَعْبَةِ الَّتی اَمَرَاللّه ُ، بِاسْتِقْبالِها لِلصّلوة جَعَلَهااللّه ُ لِیُؤْتَمَّ بِهِ فی اُمُور الدِّین وَالدُّنیا کَما لایَنْقُصُ الْکَعْبَةُ وَلا یَقدح فی شَیْءٍ مِنْ شَرَفِها وَفَضْلِها اِنْ وَلیّ عَنْهَا الْکافِرُونَ، فَکَذلکَ لایَقْدَحُ فی عَلیّ إنْ اَخّرَهُ عَنْ حَقِّهِ الْمُقَصِّرُونَ وَدافَعَهُ عَنْ واجِبِهِ الظّالِمُونْ ❇️ علی علیه السلام مانند کعبه است که خداوند دستور داده برای نماز رو به سوی آن بایستند، آن را قرار داد تا در امور دین و دنیا از آن تبعیت کنند، همچنانکه کعبه دچار کمبود و نقصان نمی‌شود و چیزی از شرف و فضیلت آن کاسته نمی‌شود، اگر کافران از آن رو برگردانند، علی علیه‌السلام هم ضرری نمی‌بیند اگر افراد مقصر ادای حق او را به تأخیر اندازند و ستمکاران او را از انجام تکلیفش باز دارند.» 📚 بحارالأنوار، ج 36، ص 111 ‌ ‌ 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
مهمترین و حساس ترین مسئله هر ملت 🌍 hadisegolpa.ir برای عضویت، لمس کنید👇 🔸 حوزه علمیه کارآمد 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا