eitaa logo
جگر گوشه نبی سلام الله علیها
126 دنبال‌کننده
160 عکس
57 ویدیو
16 فایل
فضایی برای نشر فرهنگ، فضائل و تاریخ زندگانی اهل بیت علیهم السلام حجه الاسلام محمد فرمهینی فراهانی دانشجوی دکتری تاریخ و تمدن عضو گروه تاریخ امامت بنیاد بین المللی امامت ✅ ادمین @moftagher135 ✅ کانال ایتا @hyatefatemi ✅ کانال تلگرام @tarikh_shieh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 ◀️ آیا یزید و عمر بن سعد مخالف حمله به خیمه و کشتن (علیه السلام) بودند؟ 😭 بعد از به دستور ، تصمیم گرفتند خیمه ها را بزنند. در این هنگام، - و - با پای برهنه، در حالیکه و شیون می کردند بیرون آمدند و پا به گذاشند. 🔷 آنان حتی قصد کشتن (علیه السلام) داشتند، اما حضرت مانع اقدام آنان گردید. 👈 طبق بررسی اخبار، عمربن‌سعد موافق به خیام بوده زیرا وی جنایات زیادی را در کربلا مرتکب گردید و طبق برخی اخبار وی دستور آتش زدن خیام را داده است. 📚ابن اعثم، الفتوح، ج5، ص120 📚ابن طاوس، لهوف، ص180، 📚ابن نما حلی، مثیرالاحزان، ص77 📚صدوق، الامالی، ص190. 🆔 @hyatefatemi
وَحَبْلٌ بِه كُتِّفَ المُرتَـضى بِـه كَتَّـفوا زَيـنَـباً والـرَّبـابْ دستان و رباب را با همان ریسمانی بستند که دستان مرتضی را با آن بسته بودند. 🖌شاعر قطیفی مرحوم ملا محمد بن علی آل نتیف (۱۳۱۵ _ ۱۳۷۲ ق) 📖 الفاطميات، الشيخ حيدر علي المؤيد، ص ٢/١٥٧ 🆔 @hyatefatemi
📌 ارزش مجالس علیهم السلام ✅ میسر از حضرت ابی جعفر علیه السلام آورده که گفت: 💠 « به من فرمود: آیا با هم خلوت می‌کنید [و دور از چشم دشمنان می‌نشینید] و برای هم می‌گویید و آنچه معتقد هستید برای هم بازگو می‌نمایید؟ ✏️ عرضه داشتم: آری به خدا سوگند ما با هم در خلوت می‌نشینیم و برای هم حدیث می‌گوییم و آنچه معتقدیم برای هم باز می‌گوییم! 👌 علیه السلام فرمود: به خدا سوگند که من دوست داشتم در بعضی از آن جاها با شما می‌بودم، به خدا سوگند که من بوی شما و جانهای شما را دوست می‌دارم، و البته شما بر دین خداوند و دین فرشتگان او هستید، پس با پرهیز از گناه و جدیت در امر دین [ما را] یاری کنید » 📚 اصول ، ج۲، ص۱۸۷، ح ۵. 🆔 @hyatefatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به ما میگه معیار دوستی و محبت و بغض و دشمنی من ، امیرالمؤمنین علیه‌السلام است 🔰🔰 🟣 در منابع شیعه و سنی آمده محبت و بغض امیرالمؤمنین علیه السلام، محبت و بغض خداوند است 🔰🔰🔰  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 👈«هر کس على( علیه السلام) را دوست بدارد به طور حتم مرا دوست داشته و هر کس على( علیه السلام) را دشمن بدارد به طور حتم مرا دشمن داشته است» 🔰🔰 ✅️ من أحبّ علیّاً فقد أحبّنی ومن أبغض علیّاً فقد أبغضنی 📚کنزالعمّال، ج ۱۱، ۶۲۲. 👈 طبرانى در«المعجم الکبیر» از امّ سلمه نقل کرده که گفت: « أشهد أنّى سمعت رسول الله (صلى الله علیه وآله) یقول: من أحبّ علیّاً فقد أحبّنی و من أحبّنی فقد أحبّ الله و من أبغض علیّاً فقد أبغضنی و من أبغضنی فقد أبغض الله»؛ 📚 المعجم الکبیر، ج ۲۳، ص ۳۸۰. ✅️ گواهى مى دهم که من از (صلى الله علیه وآله) شنیدم که فرمود: هر کس ( علیه السلام) را دوست بدارد به طور حتم مرا دوست داشته و هر کس مرا دوست بدارد به طور حتم خدا را دوست داشته است و هر کس ( علیه السلام) را دشمن بدارد به طور حتم مرا دشمن داشته و هر کس مرا دشمن بدارد به طور قطع خدا را دشمن داشته است». 👈 حاکم نیشابورى از سلمان نقل کرده که فرمود: «سمعت رسول الله(صلى الله علیه وآله) یقول: من أحبّ علیّاً فقد أحبّنی و من أبغض علیّاً فقد أبغضنی» 📚 مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۳۰. ✅️«هر کس ( علیه السلام) را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هر کس ( علیه السلام) را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است». 🆔 @hyatefatemi
⛔️ فضیل بن زبیر، قائل است که حضرت علی اصغر علیه السلام در روز عاشورا متولد شده است ... 📚 تسمیة من قتل مع الحسين عليه السلام ص ۲۸ ✅ این مقتل قدیمی ترین مقتل باقی مانده از واقعه کربلا است 😭 اللهم العن قتلة الحسین علیه السلام 🆔 @hyatefatemi
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅❀أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج❀┅┄ آن هنگام که حضرت سلام الله علیها یاد حسینش می‌کند که بر او چه گذشت ... ┄┅═══❀🖤❀═══┅┄ 🆔 @hyatefatemi
📌 ارتباط روحی با ... ✏️ رُمیله یکی از یاران علیه السلام می گوید: ✨در زمان امیرمؤمنان علیه السلام حالم سخت و بیماریم شدید گشت. روز دیدم حالم سبک شده است، با خود گفتم: بهتر از این نمی بینم که آبی بر خود بریزم(وضو بگیرم) و پشت سر علیه السلام بخوانم. پس همین کار را کردم. آنگاه به رفتم، و چون علیه السلام بالای منبر رفت آن حال سخت بر من بازگشت، هنگامی که آن حضرت از مسجد بیرون رفت و داخل اقامتگاه خود شد با آن جناب رفتم. 💠 فرمود: ای رمیله دیدم به خود می‌پیچیدی؟ عرض کردم: آری، و جریان را برای آن حضرت گفتم، و انگیزه خودم را از حضور در نماز بیان داشتم. فرمود: ای رمیله، هیچ مؤمنی مریض نشود مگر اینکه ما نیز مریض می‌شویم، و اندوهگین نگردد مگر اینکه ما هم اندوهگین شویم، و نکند مگر اینکه بر دعایش آمین گوییم، و ساکت نماند مگر اینکه برایش کنیم. 🔺 عرض کردم: ای امیرمؤمنان، فدایت شوم، این مربوط به کسانی است که با شما در اقامتگاه هستند، یا کسانی را که در اطراف زمین هستند می‌بینید؟ فرمود: ای رمیله، هیچ مؤمنی در شرق و غرب زمین از ما غایب نیست. 📚 بصائر الدرجات، ۲۵۹. 🆔 @hyatefatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍ذاکری که در حین نوحه خوانی فوت کرد 🥺 🔸حاج اصغر شیرپور از نوحه‌خون های قدیمی ساری بود. امسال توی دهه اول در حین نوحه‌خونی جان به جان آفرین تسلیم کرد. آخرین کلمه‌ای که به زبون آورد «» بود 😭 روحش شاد 🆔 @hyatefatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 تحلیل مرحوم علامه عسکری 📍از نقش در قتل چنین اتفاقی به وقوع نمی‌پیوست اگر ... 📚 نقش در اسلام ج ۱ ص ۱۹۰ 🗃 چاپ مجمع علمی اسلامی ✅ جالب است که تنها چند روز پس از قتل ، پرچم خونخواهی او را به دوش میکشد !😳 ❌ و ابله، مردمانی که در پی او به راه می‌افتند ! 🆔 @hyatefatemi
🏴 تضعیف افراد به مجرد دوست داشتن علیه السلام ✅ بزرگان اهل سنت همینکه شخصی علیه السلام را دوست داشته باشد او را شمرده و تهمت غلو به او زده و تضعیف می کنند و روایات او را جعلی می دانند چنانکه در مورد *ابن عقده* نیز این را گفته اند 🔺 _علامه میر حامد حسین ره با بیان تعریف ابن حجر عسقلانی در مورد تشیع می نویسد:_ 👈 عبارت است از محض محبّت جناب و تقدیم آن حضرت بر صحابه بغیر تقدیم آنجناب بر شیخین، و اگر تقدیم آن حضرت بر شیخین کند او غالی فی التشیّع است و او را رافضی هم می‌گویند، و اگر تقدیم آن حضرت بر شیخین نکند پس او شیعی است. پس بنابر این ثبوت تشیّع در ابن عقده اصلا قدحی در او نکند، زیرا حسب این افاده بنسبت سوی ابن عقده همین قدر ظاهر می‌شود که ابن عقده محبّت با جناب علیه السلام داشت و آن حضرت را بر دیگر صحابه تقدیم می‌کرد، و این معنی هرگز موجب قدحی و جرحی نزد اهل سنّت هم پیدا نمی کند، مگر اینکه مذهب نواصب و خوارج اعلانا و جهارا اختیار سازند.* 📚 عبقات الأنوار ج ١ ص ١٢١_ ١٢٢ 👈 _متن عربی کلام ابن حجر عسقلانی_ *و التشیع محبة علی و تقدیمه علی الصحابة، فمن قدمه علی أبی بکر و عمر فهو غال فی التشیع و یطلق علیه الرافضی و الا فشیعی، و ان انضاف الی ذلک السب و التصریح بالبغض فغال فی الرفض، و ان اعتقد الرجعة الی الدنیا فأشد فی الغلو.* 📚 مقدمة فتح الباری ص ۴۶۶ فصل فی تمییز أسباب الطعن فی المذکورین. 🆔 @hyatefatemi