✊ چرا فلسطینی ها ایستاده اند و در کرانه چه کنیم؟!
حتما اصالت این مردم و بی نظیر بودن این جغرافیا از نظر حضور پیامبران بزرگ الهی چون آدم و ابراهیم و سلیمان و داود و یعقوب و یوسف و عیسی و موسی و... سلام الله علیهم اجمعین و ایمان عمیق شان نقش محوری در ایستادگی جانانه امروز دارد ولی وقتی اکثریت یک جامعه می ایستد حتما باید به سراغ «تجربه تاریخی» این ملت و قوم نیز رفت.
یاسر عرفات که خود میگوید تخت تاثیر سخنان یک سید ایرانی یعنی سید مجاهد نواب صفوی در دانشگاه الازهر به سمت جهاد گرایش پیدا کرد، اولین جریان مسلح گسترده فلسطینی یعنی فتح را در ۱۹۵۹ و پس از گسترش موج ملی گرایی عربی بخاطر پیروزی جمال عبدالناصر در جنگ ۱۹۵۶ تاسیس کرد. وی اولین خارجی بود که به ایران آمد و با امام دیدار کرد.
هم او اما پس از جهاد و تحمل فشارها به صلح گروید و نهایتا اسلو را امضا نمود ! اما حتی همین آدم خسته که آبروی جهادی خود را بر سر صلح گذاشته و حاضر به اعطای اکثر زمین فلسطین به اشغالگران شده بود نیز دید که اینها به مفاد تعهد پایبند نیستند و در کرانه باختری نیز شهرک سازی میکنند و آنگاه که سخن از جهاد مجدد زد، مرگ مشکوک به سراغ ش آمد.
اما حماس بعد از روی کار آمدن توانست فقط با اسیر گرفتن گیلعاد شالیط، ۱۰۷۰ اسیر را آزاد کند و این تجربه تاریخی بسیار مهم که در سه دهه اخیر رخ داده اینک جلوی چشمان مردم فلسطین است. آنها باور کردند که مسیر سازش هیچ دستاوردی برای شان ندارد و به «اشغال تدریجی» زندگی در غزه منجر خواهد شد لذا ایستادگی را انتخاب کرده اند.
امروز، جریان فتح مانع اصلی تحرک گسترده کرانه ای است که چهل برابر غزه، مساحت دارد چرا که عملا جاسوسی از جهادی ها در این منطقه به عهده این خائنان است. کرانه هم میتواند تسلیح و غزه ای مقاوم شود بشرطی که اینها نباشند! البته بدون تغییر در اردن نمی توان به این هدف براحتی دست یافت. بماند ...
📍 @komeilialireza
@icbhamedan
عالمان شیعه.mp3
6.45M
#صوت | #باز_نشر
🎧عالمان شیعه، پیشگامان مخالفت با نقشه شوم صهیونیسم
💠در مدت بیش از شش دههای که از اشغال قبله اول مسلمانان میگذرد، عالمان بزرگ شیعه در کنار رهبران سیاسی و مردم مسلمان از ملت فلسطین حمایت و رژیم صهیونیستی را خطری برای اختلافافکنی، وحدت و اتحاد مسلمین احساس کردهاند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از امیرحسین نانکلی کل آبادی
🚨🚨 قابل توجه دغدغهمندان حوزه فلسطین در حوزه بینالملل:
کانال بانک ایده به زبان عربی و انگلیسی در تلگرام هم راهاندازی شده است.
از عزیزانی که *راههای ارتباطی* با مخاطب *عرب زبان یا انگلیسی زبان* دارند درخواست داریم ما در *توزیع ایدهها* به این دو زبان کمک کنند.
🔻بانک ایده انگلیسی:
https://t.me/quds_idea_en
🔻بانک ایده عربی:
https://t.me/quds_idea_ar
هدایت شده از امیرحسین نانکلی کل آبادی
📌کانال تصاویر خام غزه🇵🇸
🔻مناسب برای انواع کار رسانهای/ برخی از تصاویر مستقیما از اهالی غزه فرستاده میشه گویا
https://eitaa.com/suar_ghaza
▫️قالب: #رسانه #محتوای_خام
▪️مخاطب: #رسانه
🔷آیدی دریافت ایده:
@art_admin
🔸بانک ایدههای فلسطین و نقش من
ble.ir/join/XcZjYj1YqG
هدایت شده از امیرحسین نانکلی کل آبادی
🔻کانال بانک ایده فلسطین و نقش من در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/quds_idea
https://eitaa.com/quds_idea
https://eitaa.com/quds_idea
61.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گردانهای قسام ویدئویی از نبردها با تانکها و نفرات رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نبرد منتشر کرده که بسیار جذاب و دیدنی است. در این ویدئو به خوبی حجم خسارتها را مشاهده میکنید که صهیونیستها در تلاش هستند تا آن را لاپوشانی کنند.
@icbhamedan
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
📣 بی مایه فطیر است؛ بدون کنشگری، موضوع فلسطین فطیر است
📌 کارگردان مستند «شکوفههای زیتون» فقدان کنشگری مداوم در جامعه را عامل عدم دغدغهمندی مردم معرفی کرد. لطفی کرامتی لزوم رفع سنگ اندازیهای موجود در سینما برای ساخته شدن کار داستانی پیرامون فلسطین را مورد تاکید قرار داد.
🔻 مطالعه کامل گزارش:
🔗ammarfilm.ir/?p=32427
#طوفان_الاقصی
ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
🔴⚡️ناکامی روایت رسمی و خیابانها خالی؛
🔺در تلویزیونمان زیرنویسها و کمپینها به راهاند، دیوارنگارههایمان خیلی بزرگاند، شهرمان از بنرها و بیلبوردها پر است اما ... اما خیابانهایمان خالی است.
🔺حتی یک تجمع و راهپیمایی حمایت از فلسطین مشابه آنچه در دیگر کشورها برپاست اینجا رخ نداده، دولتی و غیردولتیاش هم به کنار!
🔺یک جای کار میلنگد، نمیشود که بالاترین حجم تبلیغات دولتی/حاکمیتی را داشته باشیم اما کمترین کنش مدنی و غیردولتی را! چون آفتاب صلات ظهر، آشکار است که روایت رسمی از قصهی پر غصهی فلسطین، دیگر کار نمیکند بسان بسیاری دیگر! آن روایت که روزگاری برمیانگیخت حالا از نفس افتاده.
🔺واکنشهای داخلی به طوفان الاقصی را بهانه کنیم برای توفانی دگرگون کننده در روایت رسمی از فلسطین؛ روایتی چنددههای که به مرور عنصر «انسانی» اش آب رفته و وجه منطقهای و نظامیاش فربه شده. روایت تازه باید بر پایهی «انسانیت»، «مظلومیت» و «آزادگی» بازسازی شود.
🔺به عنوان فردی همدل با مقاومت، معتقدم که در روایت تازه میبایست از غلظت کلیدواژههای جریانهای افراطی داخلی کاست و بر وجه انسانی و جهانشمولتر غزه و فلسطین افزود. شهروند ایرانی هرگز نباید احساس کند اعتراض انسانیاش به جنون و جنایت اسرائیل، با کلیشههای معمول، ربوده خواهد شد!
🔺شهروند آزادهی ایرانی نباید تصور کند که خروشاش علیه ظلم به تقویت بخشی از بازیگران سیاست داخلی خواهد انجامید، همان بازیگرانی که بارها طردشان کرده. روایت تازه نباید چون گذشته، میوهی انحصارطلبی باشد و تنها یک الگوی تنگ و بسته را برای حمایت از فلسطین برجسته نماید.
🔺ناکامی روایت رسمی تا آنجا رسیده که بخشی از افکار عمومی در همگامی با جبهه مقاومت (دال مرکزی روایت)، مقاومت میکند و بر خلاف انتظار، ادبیات رادیکال هم بیش از آنکه جامعه را در حمایت از فلسطین برانگیخته کند، انفعال میآفریند.
⚡️اینگونه شد که خیابانها خالی است و دیوارها پر...
✍️ علیرضا معزی
#طوفان_الاقصی
ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
🔴⚡️حکمت الهی قتل کودکان چیست؟
🔺در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابنعربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث میکند. همانطور که میدانیم فرعون با خبر میشود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل میکند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنیاسرائیل را قتلعام میکند.
🔺اینجا سوالی که به وجود میآید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه میکنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام میدهد را ملاحظه میکنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمیکند؟
🔺ابنعربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان میکند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی میکشد و با همان ظلمی که دارد انجام میدهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیثالعهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمیآورند و جامعه را به خدمت خود میگیرند.
🔺ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث میشود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت میشوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفهای سر میزند یا ناآرام میشود با همه وجود از خواب برمیخیزند و در خدمت کودک قرار میگیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه میتواند مادر و پیرامون را تسخیر کند.
🔺کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده میشوند نفس دارند و از بین نمیروند. ظلمی که به اینها میشود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون میشود باعث انباشت میشود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا میکنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل میکند و در نهایت فرعون را از بین میبرد.
🔺امروز حوادثی که در غزه رخ میدهد و قتلعام کودکان بیگناه رخ میدهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت میگیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل میرسند کلمه توحید را بر زبان میآورند و ربّ خود را فرا میخوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده میشوند و سنت خدا با آنها عمل میکند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها میشود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است.
🔺گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی میبینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر میگیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیقتری شکل میگیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد.
🔺بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسانها در حوزه معنایی و روحانی آنهاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل میکند تا انشاالله انتقام مظلوم گرفته شود.
✍️ حمید پارسانیا
@icbhamedan
✴️حکایتی از تحقیر و شکست صهیونیستها
🔸برای اینکه برخی از شکست و تحقیر رژیم صهیونیستی در مبادله اسرا را بدانید، کافی است نگاهی داشته باشید به شروطی که رژیم صهیونیستی برای اسرای فلسطینی وضع کرده است! این شروط خود به خود گویای حجم فلاکتی است که صهیونیستها با آن مواجه هستند و واقعا نمیدانند که باید چگونه آن را از سر رفع کنند.
✔️باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی برای زنان و کودکان اسیر فلسطینی که قرار است در چارچوب مبادله اسرا آزاد شوند، شروطی به این شرح تعیین کرده است:
✔️ـ هرگونه مصاحبه اسیر یا هر یک از بستگان و نزدیکانش با رسانهها ممنوع است؛
✔️ـ تجمع در خانه اسرا ممنوع است؛
✔️-پخش شیرینی و برگزاری هرگونه مراسم استقبال و شادی ممنوع است؛
✔️در صورت نقض این شروط، اسیر متعهد به پرداخت 70 هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) جریمه مالی خواهد بود.
🔸این سه شرط و در نظر گرفتن گزینه آخر حجم ضربهای که به این رژیم وارد شده را نشان میدهد. برخی از این اسرا دارای محکومیتهای غیرانسانی طولانیمدتی هستند که صهیونیستها با صدور این احکام میخواستهاند مثلا بگویند تا آخر عمر فلان دختر نوجوان، این رژیم پابرجا خواهد ماند اما حالا که آزادی این زنان و کودکان را میبینند، به عمر کوتاه رژیم جعلی خود بیش از پیش پی میبرند.
@icbhamedan
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ بسیج دانشجویی باید هسته های نرم مقاومت را در جهان شکل دهد
🔸 بخشی از عظمت طوفان الاقصی فتوحات نرم آن است که دلها و اذهان جهانیان را متوجه مناسبات ظالمانه غربی ها کرد
🔸 امام در پیام تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه بیان کردند که باید به فکر تشکیل هستههای مقاومت بود.
🔸 الان زمان آن است که اندیشه غربی را به چالش کشاند! باید آن بزک هایی که بر واقعیت های تلخ جهان وجود دارد را پاک کرد. این رزم نرم احتياج به بینش، روایت، اشراف، تحلیل و توصیف دقیق دارد.
🔸استکبار مناسبات ظالمانه خود را فقط با قدرت سخت شکل نداد بلکه در کنار آن قدرت نرم خود را به کار گرفت تا با ادعاهایی مانند آزادی، تمدن و دموکراسی این مناسبات را تثبیت کند. چنان که رژیم صهیونیستی را با همه جنایات به عنوان نمونه درخشان دموکراسی معرفی می کند.
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
تقدیر از هسته بین الملل علوم پزشکی همدان(حوزه بسیج شهید مفتح) به عنوان هسته فعال استان در هفته بسیج.
مسول این هسته از دانشجویان ترم ۷ پزشکی هستند.
هسته بین الملل ناحیه استان از زحمات بی دریغ سرکار خانم دکتر ریحانه سادات اکرمی
که همیشه در راستای اهداف هسته بین الملل بسیج دانشجویی تلاش می کنند قدردانی می نماید.
#بسیج_دانشجویی
#هسته_بین_الملل
#هسته_بین_الملل_بسیج_دانشجویی_دانشگاه_آزادهمدان