eitaa logo
«مسعا» | مرکز مطالعات سیاست‌گذاری علوم انسانی-اسلامی
213 دنبال‌کننده
158 عکس
26 ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین @projectsystem ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
مشاهده در ایتا
دانلود
📌علم تولیدشدنی است یا کشف‌کردنی؟ 🍀 بعضی‌ها اصرار دارند بگویند علم کشف‌کردنی است و تعبیر تولید علم، یک مسامحه است و از کم‌آگاهی فرد مایه می‌گیرد. از همان زمانی که «تولید علم» به عنوان یک شعار و هدف توسط رهبری مطرح شد، این چالش هم کمابیش مطرح شد و می‌شود. 🍀 کلاس خط‌مشی‌گذاری فرهنگی دوره ارشد، همزمان بود با خواندن یادداشتی که دکتر در کانال تلگرامی‌اش درباره همین مسئله مطرح کرد: «علم تولید کردنی نیست، کشف کردنی است» (انتشار در تاریخ 10اسفند1397 - 1مارس 2019 در کانال تگرامی (t.me/jafarian1964/11870) و بازنشر در سایت مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی در تاریخ 1397/12/11) 🍀 این همزمانی، سوژه‌ای شد تا یادداشت کلاسی‌ام را در همین‌رابطه بنویسم: آیا تعبیر «تولید علم» مسامحه دارد؟ این تعبیر نادرست است؟ اگر ما در مرحله دستورکار سیاستگذاری، واقعا با واژگان نادرستی، خط‌مشی علمی را نام‌گذاری کنیم، با توجه به هویت فرهنگی‌ای که عناوین دارند، طبیعتا نمی‌توانیم توقع داشته باشیم خط‌مشی به درستی اجرا شوند. اما اگر این عنوان نادرست نیست، پس لازم است خود این چالش را موضوع مطالعه قرار بدهیم و نگذاریم با تبلیغ غلط درباره‌ی این عنوان، اصل سیاست را تحت شعاع قرار بدهند. البته چنین مطالعه‌ای باید دقیقا از همان منظری باشد که ناقد مطرح می‌کند. 🍀 در آن یادداشت، سعی کردم نشان بدهم تعبیر تولید علم، از منظر علوم مختلف، اولا غلط نیست و استعاره‌ای جاافتاده است، ثانیا از منظر برخی از آن‌ها، کاملا معنای حقیقی دارد. آن یادداشت همان زمان منتشر شد. (eitaa.com/aliebrahimpour_ir/496) 🍀 اینک بعد از دو سال، با پیراسته‌سازی و تلاش برای افزایش اتقان، آن سیاهه‌ها را تبدیل به مقاله‌ای علمی کردم. این مقاله می‌خواهد نشان بدهد: «کشف علم» هم مثل «تولید علم» یک استعاره است! و دو استعاره در ساحت علم هستند و در حد استعاره‌بودنشان هیچ‌کدام بر دیگری ترجیح ندارد!! چرا یک فرد باید به خودش اجازه بدهد یک استعاره را به نفع دیگری حذف کند؟! متفکر آگاه، هر دو (بلکه هر سه-چهار و...) استعاره را می‌شناسد و از هر کدام بهره می‌گیرد! ✅ مثالی هم آوردم: یک «🌳میوه» را تصور کنید. آیا این 🌳 سرمایه محسوب می‌شود یا خیر؟ قطعا بله و از این حیث می‌شود از منظر اقتصادی به آن نگاه کرد! در عین حال، یک پدیده و شیء زیباست و می‌شود از منظر زیبایی‌شناسانه به آن نگاه کرد. این درخت شاید ارث پدر صاحب درخت باشد و ازاین‌حیث می‌شود از منظر فرهنگی و اجتماعی به آن نگاه کرد. در این حال، هوا را تمیز می‌کند و از منظر محیط‌زیستی می‌شود به آن نگاه کرد. هیچ‌کدام از این حیثیت‌ها مانع و تضادی با دیگری ندارد. بنابراین اینکه کسی بگوید علم تولید کردنی نیست، کشف‌کردنی است؛ همانقدر سطحی است که کسی بگوید «میوه مالیت دارد، نه لذت» یا «میوه تولید کردنی نیست، روییدنی و خلق‌کردنی است» و قس‌علی‌هذا! 💠مقاله « ترمینولوژی "«تولید» علم"» (امکان‌سنجی کاربرد استعاره صنعت درباره «علم» از منظر بینارشته‌ای)، برای کمیسیون فلسفه و علوم انسانی اسلامی ششمین بین المللی ارسال شده و باذن‌الله بعد از ارائه، منتشر خواهد شد. @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
رویکرد میان‌رشته‌ای و تحول علوم انسانی.mp3
18.76M
🎤احمدحسین شریفی 🔴«رویکرد میان‌رشته‌ای و تحول علوم انسانی» در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
AUD-20211226-WA0004.mp3
16.47M
فایل صوتی برنامه زاویه یک دی ۱۴۰۰ پیرامون موضوع دانشکده حکمرانی مهمان برنامه : استاد پورعزت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نهاد علم را چه کسی مدیریت می‌کند؟ گفتگوی رسانه اندیشه و آگاهی فکرت با دکتر سیدجواد میری؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 📺 گفتگو را اینجا تماشا کنید 🔰نهاد علم در ایران دستخوش تغییرات فزاینده‌ای شده و بی‌تردید توانمندی، توسعه و استقلال واقعی کشورها نسبت مستقیمی با توانایی آن‌ها در تولید علم و توسعه علمی-تحقیقاتی دارد. سوال اصلی این است که مدیریت این نهاد در کشورمان به دست مدیران علمی است یا مدیرانی غیرعلمی؟! بخش اول این گفتگو را در لینک زیر ببینید: ⭕️fekrat.net/?p=6226 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
🔰وبینار آموزشی «مسیر کاربردی سازی علوم اسلامی از ایده تا محصول» +گزارشی از چند نمونه محصول تولید شده مبتنی بر علوم اسلامی 🎤ارائه دهنده:دکتر حسین زمانی ⏱زمان:چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه۱۴۰۰، ساعت ۱۶ الی ۱۷،۳۰ 📌لینک شرکت در وبینار: b2n.ir/n05228 ‼️شرکت برای عموم آزاد می باشد. @ENOEnsani
نظام حاکم بر علم در دوران حاضر.mp3
26.39M
💠 نشست تخصصی با موضوع: نظام حاکم بر علم در دوران حاضر 🔹 با حضور: دکتر محمدمهدی طهرانچی و دکتر احمد پاکتچی 🔹 زمان: پنجشنبه، 5 اسفند 1400 🆔 @OstadPakatchi
💠 وبینار نقش یونسکو در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 🔹 با حضور: دکتر پاکتچی، دکتر شریف کاشانی، دکتر زالی 🔹 زمان: چهارشنبه، 11 اسفند 1400 - ساعت 15 🌀 لینک ورود به نشست: http://aparat.com/sbumsuniversity/live http://instagram.com/sbmuniversity http://live.sbmu.ac.ir 🆔 @OstadPakatchi
هدایت شده از Dr rostamikia
اسامی نویسندگان و آثار برگزیده و شایسته تقدیر بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه به شرح ذیل است: آثار برگزیده: ۱. کتاب «روایت جذب: علل گرایش و جذب به جنبش‌های جهادگرای سلفی»، نوشته هادی معصومی زارع ۲. پایان نامه با موضوع «نقد و بررسی مبانی انسان شناختی اندیشه‌های اخلاقی روشن فکری معنویت گرای معاصر ایران»، نوشته محمدجواد فرج نژاد ۳. کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»، نوشته علی مهدیان آثار شایسته تقدیر: ۱. کتاب «نقش پیش دانسته‌ها و علایق مفسر در تفسیر قرآن»، نوشته علی اوسط باقری ۲. پایان نامه با موضوع «فقه المرأة و اشکالیات القرآنیین الحجاب نموذجا (تحلیل و نقد)»، نوشته علی سلمان ۳. کتاب «مکتب های عرفانی حوزه‌های علمی شیعه در هند و پاکستان»، نوشته غلامرضا جلالی ۴. کتاب «خمس در بستر تاریخ»، نوشته محمدسعید نجاتی ۵. کتاب «مشروطه اسلامی»، نوشته علیرضا جوادزاده ۶. پایان نامه با موضوع «سنجش انفکاک ناپذیری دوگانه انگاری جوهری از دوگانه انگاری ویژگی»، نوشته محمدحسن فاطمی نیا ۷. پایان نامه با موضوع «نقش توجیهی داده ی تجربی در مبناگرایی و تأثیر آن بر نزاع درون گرایی و برون گرایی»، نوشته محسن ابراهیمی ۸. کتاب «روش شناسی علم کلام»، نوشته علی ربانی گلپایگانی ۹. کتاب «اخلاق جنسی و حقوق خانواده»، نوشته فرج الله هدایت نیا ۱۰. کتاب «سیاست الهیه در حکمت متعالیه»، نوشته مرتضی جوادی آملی ۱۱. کتاب «آزادی سیاسی از منظر قرآن کریم»، نوشته سیدکاظم سیدباقری ۱۲. کتاب «چیستی فلسفه سیاسی مشاء»، نوشته مرتضی یوسفی راد ۱۳. کتاب «نذر کتاب و نذرهای فرهنگی»، نوشته احمد صادقی اردستانی ۱۴. کتاب «مبانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت»، نوشته حمیدرضا شاکرین و همکاران ۱۵. کتاب «تنوع و تمدن در اندیشه اسلامی»، نوشته حبیب الله بابائی ۱۶. پایان نامه با موضوع «طراحی و تبیین الگوی ارتباطات همسایگی در زندگی شهری»، نوشته علی ملکوتی نیا ۱۷. پایان نامه با موضوع «تحلیل فرهنگی-انتقادی کنش متظاهرانه مبتنی بر سیره ارتباطی امام رضا علیه السلام»، نوشته محمدرضا انواری ۱۸. پایان نامه با موضوع «تأثیر ملاک ارزش گذاری اخلاقی بر اصول حاکم بر سیاستگذاری‌های اقتصاد اسلامی»، نوشته سید محمدعلی موسوی ۱۹. کتاب «اختیارات و وظایف اقتصادی دولت اسلامی»، نوشته علیرضا لشکری ۲۰. پایان نامه با موضوع «مدل ارتباط والد-فرزند بر اساس منابع اسلامی و تدوین طرح نمای درمانی و امکان سنجی آن در کاهش نشانگاه اختلال سلوک در نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال»، نوشته علی صادقی سرشت ۲۱. کتاب «شرح انوارالملکوت فی شرح الیاقوت»، نوشته فاضل عرفانی ۲۲. کتاب «الفوائدالمکیة: شرح الاستبصار»، نوشته علی فاضلی ۲۳. کتاب «اخبارالنحویین البصریین و مرائیهم و اخذ بعضهم عن بعض»، نوشته رافد الفتال ۲۴. کتاب «سلام بر ابراهیم (اسپانیولی)»، نوشته محسن ربانی خراسانی تقدیر ویژه مهدی صباحی به پاس تحقیق و نگارش آثار متعدد در موضوع حضرت ابوطالب علیه السلام
هدایت شده از Dr rostamikia
✍️مجتبی رستمی کیا تشکر ویژه می کنم از مسئولین محترم کتاب سال حوزه، تغییر رویکرد صورت گرفته در این همایش کاملاً قابل مشاهده هست، معاونت پژوهش حوزه های علمیه در کلان هم در دبیرخانه های پژوهشی و هم نظام مسائل و هم در همایش کتاب سال حوزه به نظر می آید تغییر ریل اساسی را آغار کرده است، و زمینه های لازم برای پاسخگو بودن حوزه در مقابل مسائل نظام، حوزه و جامعه اسلامی را کلید زده است، امید است در سیاستگذاری های آینده، به سمت ایجاد زیر ساخت های پژوهشی و تئوریک تمدن نوین اسلامی حرکت کند. جای دارد از زحمات همه مسئولین محترم به خصوص سرور ارجمند جناب حجت الاسلام مقیمی حاجی تشکر کنم که این تغییر فکر اساسی به مدد و همت و ابتکار ایشان اتفاق افتاده است. فقط چند نکته با سیاستگذاران محترم: 🔻برخی از مباحث به ظاهر بنیادین، سرنوشت بسیاری از علوم راهبردی و کاربردی و پژوهش ها و مطالعات آینده حوزه را رقم می زند؛ تغییر ریل از پژوهش های بنیادین به سمت کاربردی در کتاب سال حوزه، نباید ما را از پژوهش های موثر کلان و راهبردی در برخی از موضوعاتی که می تواند آینده دانش را رقم بزند غافل کند؛ برخی از موضوعات بنیادین علی رغم ظاهر بسیار کلی، پروژه فکری را رقم می زند که می تواند بنیان ساز برای شکل گیری علوم کاربردی باشد. 🔻 چندی پیش با بزرگواری بر سر یک طرح ( افعال گفتاری در اصول فقه معاصر به زبان انگلیسی) گفتگویی کردم و از ایشان خواهش کردم که حمایت ولو مختصری را برای پیش برد کار اختصاص دهند؛ این پاسخ را دادند: "این موضوع هم علیرغم اهمیت بسیار زیاد آن در فلسفه زبان و همچنین دانش اصول، به نظر این حقیر ارتباط مستقیمی با بحث علوم انسانی اسلامی ندارد. در عین حال، اگر تمایل داشته باشید می‌توان موضوع را در شورای سیاستگذاری ........ مطرح کرد و طبیعتا بنده هم تابع نظر شورا خواهم بود." 🔻بر سروران ارجمندم پوشیده نیست، این بحث چقدر مهم است، بحثی که منجر به شکل گیری نوعی اعتباریات و واقعیات اجتماعی در علوم اسلامی می شود و بزرگانی همچون شهید صدر و مقام معظم رهبری از روش های دیگری در پی ایجاد آن بوده اند. 💠 کلام پایانی: علیرغم تحسین آن مسئولین محترم جهت این تغییر ریل اساسی که نقش بی بدیلی در عینیت علوم اسلامی ایفا می کند؛ خواهشمندم به نوعی سیاستگذاری انجام شود که موضوعات کلان و راهبردی که می تواند ریل تولید علم را عوض کند نیز در دستور کار معاونت پژوهش قرار گیرد. پانوشت های ضروری: _ منظور ازطرح بنیادین به هیچ روی مصداقا طرح های پیشنهادی خودم و یا تیم همراهم نیست. _ این نکته مطرح شده در طرح منسجم بزرگتری از جمله " مدیریت راهبردی دانش" و " آینده دانش های اسلامی" قابل توضیح است که می تواند در جای خود مطرح شود.
✅ فراخوان آثار نوآورانه برای ارائه موثر از «هویت و طلبگی در جهان معاصر» به و مستعدین تحصیل در حوزه. 👈بخش فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای (فیلم داستانی کوتاه، مستند، مصاحبه، نماهنگ، پویانمایی) 👈بخش داستان کوتاه، پادکست، پوستر، الگوهای دعوت چهره به چهره موثر و ... . ✅ جوایز برترین‌ها ⚜️ نفر-گروه اول، تندیس دعوت + 100 میلیون ریال جایزه نقدی + 100 میلیون اعتبار خدمت نوآروی. ⚜️ نفر-گروه دوم، تندیس دعوت + 50 میلیون ریال جایزه نقدی + 50 میلیون اعتبار خدمت نوآروی. ⚜️نفر-گروه سوم، تندیس دعوت + 20 میلیون ریال جایزه نقدی + 30 میلیون اعتبار خدمت نوآروی. ⚜️ انتشار آثار برگزیده و شایسته تقدیر در رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی حوزوی. ⚜️ تخصیص پنج میلیون ریال اعتبار نوآوری به هر یک شرکت کنندگان. مهلت ارسال آثار 📆 10 فروردین 1401 📄جهت پیش‌ثبت‌نام در رویداد یا ارسال اثر به لینک زیر مراجعه کنید. https://zil.ink/dawat_ ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
حکمرانی مردم .mp3
5.7M
📻 حتماً گوش کنیم | اصلی ترین چالش حکمرانی اسلامی، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری) 🔻مهمترین چالش در مرحله دولت اسلامی : + بر اساس بیانیه گام دوم، مهمترین چالش حکمرانی، اصلاح دستگاه های تصمیم ساز است. نفوذ سیاسی فهمش آسانتر از نفوذ فرهنگی است. اگر فرهنگ حاکم بر دستگاه محاسباتی، سکولار و عرفی و مادی بود، حکمرانی در مرحله تصمیم گیری، مادی تصمیم خواهد گرفت. + مهترین بخش در تصمیم سازی، سطح برنامه ریزی است. چرا که طرفداران جریان انقلاب حداکثر در سیاست گذاری حضور دارند لکن الگوهای برنامه ریزی عمدتاً به جریان توسعه غربی واگذار شده است و آن ها با مبانی غربی برنامه می نویسند و یک شورای نگهبانی برای تطبیق با مبانی شما درست می‌کنند! 🔻مهمترین چالش در مرحله ی جامعه اسلامی: + مشارکت عمومی در جهت اسلامی شدن جامعه باید افزایش یابد و نباید مشارکت مردم در حد نظارت و انتخابات باقی بماند. مردم باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور پیدا کنند. این مدل آرام آرام دولت مردم را شکل خواهد داد و جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
PTT-20220331-WA0006.opus
507.4K
الگوی سیاستگذاری در ایران دکتر کیومرث احمدی ———————— مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
هدایت شده از بهاری
بازنمایی هویت و آرمان طلبگی در جهان معاصر؛ ⚜نشست هفتم با موضوع "تجربه زیسته دعوت مبتنی بر بازی های رایانه ای " ⚜ 💠با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین داستانی بنیسی ⏰چهارشنبه 24 فروردین ساعت 17 لینک شرکت 👇 https://join.skype.com/FGMHyTGiCvRw ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
امارات متحده عربی اولین کشوری شد که وزیری برای هوش مصنوعی تعیین کرد. به گزارش «بیزنس عربی»، عمر بن سلطان العلمای ۲۷ ساله اولین وزیر هوش مصنوعی این کشور است. امارات می‌خواهد پیشتاز انقلاب فناوری جهانی باشد و از جمله در پروژه مسکونی کردن مریخ تا سال ۲۱۱۷ شرکت کند. بله، اولین وزیر وزارت هوش مصنوعی امارات متحده عربی یک جوان ۲۷ ساله است! —— 🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
🔻انتشار کتاب «گونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام» 🔸این کتاب، نگارش دکتر سید محمد کاظمی دکترای فرهنگ و ارتباطات و عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است. 🔰 درباره کتاب: طلاب و روحانیون در ایران همیشه از کنشگران فعال اجتماعی در نهادهای دینی سنتی بودند. این گروه اجتماعی که دارای مرکزیت در حوزه دین و دینداری است به دلیل وجود نقش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به عنوان یکی از مراجع اصلی در مسائل جامعه شناخته می شوند. طلاب به دلیل بسترهای تربیتی همچون نهاد حوزه علمیه دارای وجهه ی نخبگانی هستند و به دلیل حضور در عرصه تبلیغ به عنوان روشنفکران اجتماعی نقش آفرینی می کنند. وقوع انقلاب اسلامی و پررنگ شدن نقش آفرینی و جایگاه اجتماعی طلاب و از سوی دیگر تحولات فناورانه در سطح اجتماعی باعث شد طلاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کنشگری خود را پی بگیرند. 🔹این کتاب در صدد است با کاوش صفحات و پست های طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام، گونه‌های کنشگری روحانیت در فضای مجازی را بررسی و تبیین نماید. 🔸همچنین این کتاب بر این نکته تاکید دارد که در سیاست گذاری فضای مجازی تاکید تنها بر پلتفرم و زیرساخت مشکل را حل نخواهد کرد و متغیرهای اجتماعی واقعی و کنشگری در فضای مجازی نیز باید لحاظ گردد. این کتاب به تمام کسانی که کنشگری روحانیت، مطالعات روحانیت، تبلیغ دین و دینداری و اساساً فعالیت در فضای مجازی موضوعات مورد علاقه آنهاست توصیه می شود. 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
؛ 💢متافیزیک واقعیت مجازی 🎙دکتر مجتبی رستمی‌‌کیا، دبیر اجرایی همایش بین‌‌المللی قرآن و علوم‌‌شناختی و مدیر مرکز مطالعات سیاست گذاری علوم انسانی و اسلامی 🔸 «واقعیت دنیای مجازی یا سایبر» یک واقعیت برساختی، مبتنی بر طراحی، نحوه تفکر و طراحی خاص است که در آن عنصر خلاقیت حاکم بر سه‌‌گانه‌‌های دیگر خواهد بود. کارل ماکس در کتاب خود عبارتی دارد که: «تا دیروز فیلسوفان جهان را توصیف کردند و از امروز ما جهان را تغییر می‌‌دهیم» لذا این تغییر و برساختی بودن در دیدگاه فیلسوف واقعیت مجازی بسیار پررنگ است و سبک زندگی‌‌ای را طراحی می‌‌کند که می‌‌تواند خلاقیت را بر سه ضلع دانش، واقعیت و کُنش مسلط نماید. پس تصور بنده زمانی که می‌‌گویم «متافیزیک واقعیت مجازی» یعنی از یک واقعیتی صحبت می‌‌کنم که بسیار متفاوت از واقعیت هستی‌‌شناختی می‌‌باشد. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
شرح و وزن سنجش QS • تحقیق و پژوهش • تدریس • اشتغال پذیری • بین المللی سازی • امکانات • آموزش آنلاین (برخط)/آموزش از راه دور • مسئولیت اجتماعی • نوآوری • هنر و فرهنگ • شمول و فراگیری • معیارهای تخصصی ———————— مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
تعطیلات دروس سطوح عالی حوزه علمیه اگر تعطیلات دو ماهه تابستان رو هم اضافه کنیم عدد جالبی در نمیاد ( 5 ماه در سال) ✅البته وجه کاملا معقولی هم برای این تعطیلات وجود دارد و آن فرصت تجربه کار طلبگی و کارورزی است. این تعطیلات باعث تست نظر در عمل می شود و بسیار مهم است البته با برنامه ریزی صحیح 💠متاسفانه این برنامه ریزی مشاهده نمی شود ———————— مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
4_5998828135682935588.pdf
119.5K
🔘 گزارش جالب «دانشگاه های بدون دیوار: چشم اندازی برای 2030» ................................................ منبع: EUA ................................................ https://t.me/Academic_Futures_Studies
گزارش+.pdf
2.15M
رتبه بندی موسسات آموزشی و پژوهشی کشور ———————— مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
+گزارش.pdf
2.03M
پژوهشگران برتر ایرانی———————— مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
🔰 مرز دانش را بشکنیم نه در و شیشه دانشگاه را! دکتر مجتبی رستمی‌‌کیا، کارشناس عرصه نخبه‌پژوهشی و مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ▪️اگر نخبه حقیقی اعتراضی کند و آن اعتراض شکل بگیرد، کل بشریت از آن سود می‌برد. جنس اعتراض نخبه جوری نیست که وقتی اعتراض می‌کند، شیشه مغازه مردم را پایین بیاورد یا درب دانشگاه را بشکند. ما اگر قرار باشد چیزی را بشکنیم، آن مرز دانش و ساختار است. این مطالب در نگاه نخبه حقیقی بسیار ارزشمند است و نخبه حقیقی اگر قرار به شکاندن را داشته باشد، آبادی دو محله را در دستور کار خود قرار می‌دهد؛ بنابر این در مورد تمام این موارد می‌توان ساعت‌ها گفت‌وگو کرد. ▪️مدارس سمپاد ما نیز کاملاً آمریکایی‌محور است و در همین چندسال اخیر، علوم انسانی را داخل در علوم حساب نمی‌کردند؛ چون نگاه، نگاهی ابزاری است و در اندیشه‌شان این حاکم بود که نخبگان دارای یک هوش‌های خاص و ریاضی هستند و به همین دلیل مابقی استعدادهای برتر نادیده گرفته می‌شوند. 💢متن کامل گفت‌و‌گو در فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
♦️پناهجویان ایرانی از میانگین جهانی بیشتر بوده‌اند مدیر رصدخانه مهاجرت ایران: 🔹میزان مهاجرت پناهجویی ایرانیان از میانگین جهانی بالاتر بوده است. 🔹در سال ۲۰۲۱، ۳۵ درصد ما، دنیا ۳۰ درصد! به تراز بالاتر از ۶۶ هزار نفر دانشجوی مهاجر رسیدیم. 🔹مهاجران ایرانی اولین نرخ ماندگاری را در آمریکا دارند. 🔹۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان دکتری ایرانی در امریکا می‌مانند./ایسنا خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori