eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
6هزار دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
676 ویدیو
153 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 به بهانه آغاز هفته ✅ آشنایی با کتاب " ساحت های مطالعاتی ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" 📒اثری از 🔹 گروه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
🔶 حجت‌الاسلام والمسلمین در کرسی علمی بررسی کرد: 🔰 کاربرد سیاق در برداشت‌های سیاسی از قرآن ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/siagh2 🆔 @iictchannel
‌ 📚 «آسیب شناسی دین پژوهی معاصر» ‌ ✍🏼 اثر حجت الاسلام و المسلمین ‌ ⭕️ کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر به سه گفتمان دین شناسی مهندس بازرگان، دکتر شریعتی و دکتر سروش می پردازد. این سه شخصیت به نحوی در اندیشه دینی معاصر تأثیرگذار بوده اند، اما تا کنون منظومه فکری آنها مورد نقد و بررسی قرار نگرفته بود... 🌐 Poiict.ir/5450 🆔 @iictchannel
🔻 سلسله سخنرانی های آنلاین ایران- روسیه 🔶 در راستای شکل‌دهی به نظام ارتباط راهبردی با نهادهای علمی روسیه و روسی‌زبان؛ 🔰 و بنیاد، هاب علمی ایران و روسیه خواهند شد! ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/rooosieh 🆔 @iictchannel
🔸 نوشتاری از آیت الله ؛ 🔰 حکم پژوهش و دانش‌ورزی در قلمرو ⚜️ مشاهده یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/feqhejenetik10 🆔 @iictchannel
📸 آیت الله در آغاز نخستین درس سال تحصیلی جدید؛ 🔰 برخی می‌خواهند چرخش هایی را که برخی چهره‌ها در فرایند چهل سال گذشته بدان مبتلا شده اند به اصل جامعه‌شناسی چرخش نخبگان تطبیق بدهند، و این یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا آنچه در این دوره و در کشور رخ می دهد نوعا مصداق «چرخش چهره‌هاست» نه « چرخش نخبگان » ؛ چون اکثریت چشمگیر نخبگان کشور پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و اکثریت افراد دچار دگردیسی و چرخش مصداق نخبه نیستند، آنها فقط چهره اند یعنی به دلیلی مشهور شده اند، شهره و چهره‌اند، نه نخبه و فرهیخته! 📌 اول مهرماه نود و نه 🆔 @iictchannel
🔻 به یاد مرحوم استاد برگزار می شود: 🔸 نشست علمی مجازی 📚 «روش‌شناسی استنباط اسلام» 🎙 با حضور: آیت‌الله عضو هیأت علمی گروه پژوهشگاه 📆 پنج‌شنبه ۳ مهرماه، ساعت ۸:۳۰ 🎥 پخش زنده از طریق: 🌐 instagram.com/pasokhtv 🌐 aparat.com/pasokhtv/live 🆔 @iictchannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 به مناسبت گرامیداشت هفته ✅ آشنایی با کتاب "جستاری در اصطلاح شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس" 📒 به قلم شیوای 🏅اثر برگزیده جشنواره های ، ، ، 🏅 🔹 گروه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
🔻 به همت مؤسسه آموزش و تحقیقات کاربردی طیبات: 🔸 صفحه «به یاد استاد» راه‌اندازی شد 📚 معرفی سوابق و فعالیت‌‌های علمی و تحقیقاتی مرحوم استاد ⚜️ علاقه‌مندان می‌توانند از نشانی زیر به این صفحه وارد شوند: 🌐 https://b2n.ir/iictmon 🆔 @iictchannel
🔻 به بهانه سخنرانی در جمع فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در دوران دفاع مقدس 🔸 نوشتاری از ؛ 🔰 تجلّی باطن قُدسی (ره) در دفاع مقدّس ⚜️ مشاهده یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/tajali 🆔 @iictchannel
🔸 یادداشت درباره در روزنامه صبح نو ؛ 🔰 دستورکار ناپایدار 📣 هم اکنون در صفحه روزنامه بخوانید: 🌐 sobhe-no.ir/newspaper/1022/13 🆔 @iictchannel
🔻 در گفت‌وگویی عنوان کرد: ✅ زندگی شهدا ارزش‌های داستانی و معنوی و اخلاقی را در کنار یکدیگر دارد 🔸 هم باید مقید به حدود فقهی و اخلاقی باشد 🔹 یکی از موضوعات بسیار چالش‌برانگیز در طول دورۀ بحث اغراق بوده است. این چالش در ادبیات مخیل و خلاق بیشتر از بحث وارد است. 🔹 و در حقیقت یک سنت روایی است که در فضای ادبیات ما شکل گرفته و این تفاوت‌های بسیاری را با ادبیات داستانی ایجاد می‌کند. روایت کردن در دو قالب خلاق و مستندنگار با هم متفاوت است چون روایت کردن در خاطره‌نگاری مقید و متعهد به اطلاعات ما از واقعیات و البته مقید به قیود فقهی و اخلاقی است اما مقید به واقع نیست و شخصیتی که در داستان خلق می‌کند می‌تواند کاملاً مخیل باشد و نویسنده متهم به کذب‌گویی نمی‌شود. گرچه داستان هم باید مقید به حدود فقهی و اخلاقی باشد. 🔹 بر اساس نوعی تلقی اومانیستی از انسان دفاع مقدس را روایت می‌کند، یعنی انسانی جدا افتاده و جدا مانده و از دین گریزان شده و انسانی که خود را محور عالم می‌داند و در خود تردید دارد و انسانی که دچار شکاکیت است. ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/shohada 🆔 @iictchannel