eitaa logo
《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
614 دنبال‌کننده
96 عکس
43 ویدیو
12 فایل
🔻 کپی مطالب کانال تنها با ذکر #لینک بلامانع است. 🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
⏹ «مناظره تهاجمی و رسانه ای» برترین شیوه تقابل فکری با جریان های تکفیری بررسی های موجود نشان می دهد که جریان های تکفیری و تروریستی، بیشترین شباهت را از حیث رفتاری و مدل فکری به خوارج در صدر اسلام دارند. مراجعه به روش معصومین علیهم السلام نشان می دهد که آنها قبل از هر اقدام امنیتی و نظامی علیه کانون های شبهه پراکن، اقدام به تقابل رسانه ای و فکری می کردند؛ چنانچه بر اساس گزارش های موجود، مناظره علنی و رسانه ای معصومین علیهم السلام و یا نمایندگان آنها با مخالفین تکفیری تند رو، از رایج ترین، تاثیرگذارترین و جذاب ترین شیوه های مقابله بوده است. برای مثال فقط در یکی از مناظره های عبدالله بن عباس _ از اصحاب امیرالمومنین علیه السلام _ با سران خوارج در دفاع از شبهات مرتبط با امامت و حقانیت امیرالمومنین علیه السلام و برخی مفاهیم کلیدی قرآن _ همانند مفهوم «لا حکم الا لله»_، باعث شد دو هزار نفر از افراد حاضر در بدنه خوارج هدایت یافته و مسیر خود را از تکفیر و ترور مسلمین جدا کنند! این گزارش به صورت مبسوط در منابع متعدد شیعه و اهل سنت وارد شده است که می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید: 📚مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏1 ؛ ص268 و بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏33 ؛ ص350 و نسائی، «خصائص علي علیه السلام» (ص200) در زمان ما نیز برترین روش برخورد با جریان های تکفیری تروریستی انجام مناظرات رسانه ای و علنی _ البته با مهندسی صحیح موضوعات و روش صحیح _ می تواند باشد. این امر می تواند یکی از مصادیق جهاد تبیین تهاجمی علیه کانون های شبهه افکن باشد که بارها از سوی امام خامنه ای بر آن تاکید شده است تا جایی که امروز در دیدار با مردم قم فرمودند: « کار نرم‌افزاری دشمن عبارت است از دروغ‌پردازی و فاصله انداختن بین واقعیت و تصور افکار عمومی. وقتی شما به سمت قوت می‌روید، او تبلیغ می‌کند که شما دارید ضعیف می‌شوید. وقتی خودش دارد ضعیف می‌شود، تبلیغ می‌کند که دارد قوی می‌شود. امروز کار اساسی دستگاه‌های تبلیغاتی ما این است که پرده‌ی توهم اقتدار دشمن را پاره کنند و نگذارند تبلیغات دشمن بر روی افکار عمومی اثر کند.» ۱۴۰۳/۱۰/۱۹ امیدواریم دستگاه های مخاطب این کلمات، فکر جدی برای تقابل با دروغ پردازی های رسانه های تکفیری_صهیونیستی بکنند و با رویکرد تهاجمی _ همانند قالب مناظره _ با کانون های شبهه افکن، کار اساسی بنمایند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ ایجاد وحدت میان شیعه و اهل سنت با روشی عقیم و خطرناک ✍️ کلیپ زیر در کانال مجمع اسلامی حبل الله _ از مجموعه های فعال در عرصه وحدت شیعه و اهل سنت_ منتشر شده است: https://eitaa.com/hablollahir/1309 موضوع این کلیپ جلسات تدبر در قرآن کریم با هدف ایجاد انس، وحدت و همدلی میان شیعه و اهل سنت در ترتب جام است که با همکاری حجت الاسلام مهدی محمد آبادی از مسئولین اصلی مجمع اسلامی حب الله و نیز سازمان دارالقرآن الکریم به مدیریت حجت الاسلام علی تقی‌زاده، است. 💧در این باره می گوییم: 1️⃣ اصل حرکت وحدت با محوریت قرآن کریم، کاری بسیار پسندیده، نیکو و شایان تقدیر است؛ هر چند روایات متواتر شیعه و اهل سنت تمسک به ثقلین را صورت معاً عامل وحدت و عدم ضلالت معرفی کرده است. 2️⃣ نگاه تلفیقی و حضور همزمان شیعه و اهل سنت در کلاس ها با هدف وحدت آفرینی حول تدبر در قرآن هم بسیار جذاب و جدید است. 3️⃣ در فرمایشات برخی اساتید یا کارآموزان گرامی مطرح شده است که برنامه آنها حول تدبر در قرآن بوده و کاری به مسائل تاریخی فریقین و روایی ندارند و محور اصلی قرآن باشد! ❇️ حال از دوستان گرامی سوال می کنیم: آیا فهم صحیح آیات قرآن بدون لحاظ بستر تاریخی و روایات تبیینی _چه منابع شیعی و چه منابع اهل سنت_ امکان پذیر است؟ آیا بدون فهم صحیح از مراد جدی آیات می توان در آیات الهی تدبر کرد؟ پروژه فهم و تدبر قرآن منهای هر امر دیگر _ اعم از روایت و تاریخ _ چه اهدافی را دنبال می کند؟ آیا با مبانی امامین انقلاب و روش فقهای شیعه در تفسیر قرآن سازگار است؟ آیا این مدل فهم ریشه در جریان انحرافی قرآنیون ندارد؟ً! آیا با ترویج مبنای «قرآن بسندگی» در فهم حقایق دینی می توان به جامعه توحیدی و امت واحده مطلوب امامین انقلاب دست یافت؟! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️حل مشکل ارسال و انقطاع سند با وحدت مضمون روایت مرسل با روایات دیگر در ادامه (ادله خاصه دال بر مواسعه) مرحوم شیخ انصاری به روایتی از واسطی اشاره می‌کند، این روایت در رساله المواسعه و المضایقه سید طاووس به این صورت آمده است. ما روي عن الصادق جعفر بن محمّد عليهما السّلام أنّه قال: من كان في صلاة ثمّ ذكر صلاة أخرى فائتة أتم التي هو فيها ثمّ يقضي ما فاته. مضمون این روایت به‌روشنی دلالت دارد بر اینکه اگر مکلف در حال انجام نماز حاضر باشد و در اثنای آن به یاد نماز فائته‌ای بیفتد، باید نماز حاضر را به اتمام برساند و سپس به قضای نماز فائته بپردازد. این مضمون، به وضوح موافق با قول به مواسعه و مخالف با نظریه فوریت مطلق در قضای نماز فائت است. بررسی وثاقت واسطی و اعتبار روایت مراد از واسطی در این روایت، درست بن أبی منصور واسطی است که از علمای برجسته قرن دوم هجری و از راویان احادیث از امام باقر، امام صادق و امام کاظم علیهم‌السلام است. وی از جمله راویانی است که برخی اصحاب اجماع نیز از او نقل حدیث کرده‌اند، هرچند نسبت واقفی بودن به او داده شده است. با این حال، او مورد اعتماد بوده و احادیث وی از اعتبار ویژه‌ای برخوردارند. با وجود این، شیخ انصاری به مشکل اساسی روایت اشاره می‌کند و می‌فرماید: این روایت به دلیل مرسل بودن، از نظر سند قابل اعتماد نیست. واسطی در نقل خود، واسطه میان خود و امام صادق علیه‌السلام را ذکر نکرده است و همین امر موجب اشکال سندی می‌شود. و حكي عنه نسبة هذا إلى أهل البيت عليهم السلام في موضع آخر من كتابه، و دلالته على المطلوب ظاهرة، فلا كلام إلاّ في سنده. ❇️ بسیاری از فقها در مواجهه با روایات مرسل یا ضعیف، در صورت وجود مضامین مشابه در روایات صحیح، از وحدت مضمون استفاده می‌کنند. مضمون این روایت در روایات صحیح دیگری نیز به چشم می‌خورد. بنابراین، حتی اگر این روایت به‌تنهایی از نظر سند مشکل داشته باشد، مضمون آن به دلیل تأیید توسط سایر روایات صحیحه، معتبر محسوب می‌شود. https://fazellankarani.com/persian/lessons/26089 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از تبیان
☀️بررسی تولد امیر مومنان امام علی (علیه السلام) در کعبه از نگاه علمای شیعه 👌علمای شیعه به پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) قائل هستند که امام علی (علیه السلام) در کعبه متولد شده است و این از فضائل و مناقب منحصر به فرد امام (علیه السلام) است. از باب نمونه به چند مورد اشاره می گردد: 1️⃣فقیه متکلم شیخ مفید (اعلی الله مقامه الشریف) می نویسد: «ولد بمكة في البيت الحرام يوم الجمعة لثلاث عشرة ليلة خلت من رجب بعد عام الفيل بثلاثين سنة»؛ امام (علیه السلام) در مکه در بیت الحرام (کعبه) روز جمعه 13 رجب سال 30 عام الفیل به دنیا آمد. شیخ مفید (رحمه الله تعالی) در جای دیگر می نویسد: «ولم يولد قبله ولا بعده‏ مولود في‏ بيت‏ الله تعالى سواه إكراما من الله تعالى له بذلك وإجلالا لمحله في التعظيم»؛ و نه پيش از حضرت علي (علیه السلام) و نه بعد از وی در خانه خدا مولودی غیر از ایشان به دنيا نيامده است. تولد امير مؤمنان (علیه السلام) در خانه خداوند فضيلت و شرافتى است كه پروردگار بزرگ براي بزرگداشت مقام و منزلتش به آن حضرت اختصاص داده است. مفيد، محمّد بن محمد، المقنعة، ص461- مفيد، محمد بن محمد، الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج1، ص5. 2️⃣علم الهدی فقیه متکلم سید مرتضی (اعلی الله مقامه الشریف) می نویسد: «وروي ولدته امه فی الکعبه ولا نظیر له فی هذه الفضیله»؛ روایت شده مادرش وی را در کعبه به دنیا آورد و هیچکس در این فضیلت هم پایه و نظیر او نیست. علم الهدى، على بن حسين، شرح قصیده السید الحمیری المذهبه، ص51. 3️⃣شيخ الطائفه فقیه محدث شیخ طوسی (اعلی الله مقامه الشریف) و حافظ محدث شهید ابن فتال نیشابوری (رحمه الله تعالی) می نویسند: «الْإِمَامُ الْعَادِلُ وَ السَّيِّدُ الْمُرْشِدُ وَ الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ كُنْيَتُهُ أَبُو الْحَسَنِ ع وُلِدَ بِمَكَّةَ فِي الْبَيْتِ الْحَرَامِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ لِثَلَاثَ عَشْرَةَ خَلَتْ مِنْ رَجَبٍ بَعْدَ عَامِ الْفِيلِ بِثَلَاثِينَ سَنَةً»؛ امام عادل، سید مرشد و صدیق اکبر سید اوصیاء در مکه در بیت الحرام (کعبه) روز جمعه 13 رجب سال 30 عام الفیل به دنیا آمد. طوسى، ابو جعفر، محمد بن حسن، تهذيب الأحكام، ج6، ص19- ابن فتال نيشابورى، محمد بن احمد، روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة)، ج1، ص76. 4️⃣امین الاسلام علامه طبرسی (رحمه الله تعالی) می نویسد: «وُلِدَ بِمَكَّةَ فِي‏ الْبَيْتِ‏ الْحَرَامِ‏ يَوْمَ الْجُمُعَةِ الثَّالِثَ عَشَرَ مِنْ شَهْرِ اللَّهِ الْأَصَمِّ رَجَبٍ بَعْدَ عَامِ الْفِيلِ بِثَلَاثِينَ سَنَةً وَ لَمْ يُولَدْ قَطُّ فِي بَيْتِ اللَّهِ تَعَالَى مَوْلُودٌ سِوَاهُ لَا قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ وَ هَذِهِ فَضِيلَةٌ خَصَّهُ اللَّهُ تَعَالَى بِهَا إِجْلَالًا لِمَحَلِّهِ وَ مَنْزِلَتِهِ وَ إِعْلَاءً لِقَدْرِهِ»؛ امام (علیه السلام) روز جمعه 13 رجب سال 30 عام الفیل به دنیا آمد. و نه پيش از حضرت علي (علیه السلام) و نه بعد از وی در خانه خدا مولودی غیر از ایشان به دنيا نيامده است. تولد امير مؤمنان (علیه السلام) در خانه خداوند فضيلت و شرافتى است كه پروردگار بزرگ براي بزرگداشت مقام و منزلتش و اعتلای مقامش به آن حضرت اختصاص داده است. طبرسى، فضل بن حسن، إعلام الورى بأعلام الهدى، ص153- طبرسى، فضل بن حسن، تاج المواليد، ص74. 5️⃣محدث ابن شهر آشوب مازندرانی (رحمه الله تعالی) می نویسد: «فاجتمع أهل البيت أنه في الزاوية الأيمن من ناحية البيت فالولد الطاهر من‏ النسل‏ الطاهر ولد في الموضع الطاهر فأين توجد هذه الكرامة لغيره فأشرف البقاع الحرم و أشرف الحرم المسجد و أشرف بقاع المسجد الكعبة و لم يولد فيه مولود سواه فالمولود فيه يكون في غاية الشرف فليس المولود في سيد الأيام يوم الجمعة في الشهر الحرام في البيت الحرام سوى أمير المؤمنين علیه السلام»؛ اجتماع (اجماع) اهل بیت (علیهم السلام) این است که حضرت علی (علیه السلام) در زاویه ایمن (رکن یمانی) از ناحیه کعبه متولد شده است این مولد طاهر از نسل طاهر در مکان طاهر متولد شده است. پس این کرامت برای دیگران کجاست؟ شریف ترین مکان، حرم و شریف ترین جای حرم، مسجد و شریف ترین جای مسجد، کعبه است و متولد نشده در کعبه مولودی مگر امام علی (علیه السلام) پس این مولود در این مکان در نهایت شرافت می باشد پس نیست مولودی در سید روزها روز جمعه و در ماه حرام در بیت الحرام مگر امیر مومنان (علیه السلام). ابن شهر آشوب مازندرانى، محمد بن على، مناقب آل أبي طالب (عليهم السلام)، ج2، ص175. ✅علمای دیگر شیعه همچون علامه حلی و علامه مجلسی و دیگران (رحمهم الله تعالی اجمعین) هم قائل هستند امام علی (علیه السلام) در کعبه متولد شده است و این از فضیلت امام (علیه السلام) شمرده شده است. @Tebyan110110
هدایت شده از تبیان
☀️بررسی تولد امیر مومنان امام علی (علیه السلام) در کعبه از نگاه علمای اهل سنت 👌بسیاری از از مورخین و علمای اهل سنت قائل هستند که امام علی (علیه السلام) در کعبه متولد شده است و این از فضائل و مناقب امام (علیه السلام) است. از باب نمونه به چند مورد اشاره می گردد: 1️⃣فاکهی متوفای (272ق) در اخبار مکه می آورد: «وَأَوَّلُ مَنْ وُلِدَ فِي الْكَعْبَةِ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ: عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ»؛ اولين كسي که از مهاجرین و از بنی هاشم در کعبه به دنیا آمد علی بن ابی طالب (علیه السلام) می باشد. فاکهی، محمد بن إسحاق، أخبار مكة في قديم الدهر وحديثه، ج3، ص 198. 2️⃣حاکم نیشابوری ادعای تواتر دارد و ذهبی در تلخیص مستدرک هم این ادعای تواتر حاکم را رد نمی کند و تایید می کند: «وهب مصعب فی الحرف الأخیر فقد تواترت الأخبار أنّ فاطمة بنت أسد ولدت أمیرالمؤمنین علی بن أبی طالب کرّم الله وجهه فی جوف الکعبة»؛ کلام اخیر مصعب نادرست و از سر وهم است. اخبار به صورت متواتر نقل شده است که فاطمه بنت اسد امیر المومنین علی بن ابی طالب (کرم الله وجهه) را درون کعبه به دنیا آورده است. ملا علي قاري هم به اين كلام حاكم نيشابوري اشاره دارد. حاكم نيشابورى، محمّد، المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص550-هروی قاری، علي بن (سلطان) محمد، شرح الشفا، ج1، ص 159. 3️⃣مسعودی در «مروج الذهب» می نویسد: «وكان مولده في الكَعبة»؛ محل تولد امام علي (عليه السلام)، در خانه كعبه است. مسعودی، أبي الحسن بن علي، مروج الذهب ومعادن الجوهر، ج2، ص273. 4️⃣ابن كربوس از مورّخان قرن 6 و 7 در کتاب «الإکتفاء فی أخبار الخلفاء» می نویسد: «أمه فاطمة بنت أسد بن هاشم بن عبدمناف، ولدته فی جوف الکعبة»؛ مادر ایشان فاطمه بنت اسد می باشد که امیرالمومنین (علیه السلام) را در داخل کعبه به دنیا آورد. ابن کربوس، عبدالملک، الإکتفاء فی أخبار الخلفاء، ج1، ص480. 5️⃣ابن صباغ مالكي مي نويسد: «وُلِدَ عليٌ عليه السلام بمكة المشرّفة بداخل البيت الحرام في يوم الجمعة الثالث عشر من شهر اللَّه الأصمّ رجب الفرد سنة ثلاثين من عام الفيل ... ولم يولد في البيت الحرام قبله أحد سواه، وهي فضيلة خصّه اللَّه تعالى بها إجلالاً له وإعلاءً لمرتبته وإظهاراً لتكرمته»؛ امام علی (علیه السلام در مکه مشرفه داخل بیت الحرام در روز جمعه 13 رجب و در سال 30 عام الفیل به دنیا آمد و کسی قبلش غیر از او در بیت الحرام متولد نشده است و اين فضيلتى است كه خداوند به جهت بزرگداشت و بالا بردن مقام و اظهار كرامت او مخصوص حضرتش گردانيده است. ابن صباغ مالکی، علي بن محمد، الفصول المهمة في معرفة الأئمة، ج1، ص171. 6️⃣شاه ولی الله دهلوی حنفی اشعری از علمای بزرگ اهل سنت و مورد اعتماد علمای دیوبند، می نویسد: «ومن مناقب علی بن أبی طالب (رضی الله عنه) التی ظهرت حین ولادته أنه ولد فی جوف الکعبة المشرفة»؛ و از مناقب علی بن ابی طالب (رضي الله عنه) كه در حين ولادت او ظاهر شد، آن است كه در داخل كعبه معظمه تولد يافت. در ادامه به کلام حاکم نیشابوری استدلال می کند. دهلوی، شاه ولي الله، ازالة الخفاء عن خلافة الخلفاء، ج4، ص342. 7️⃣آلوسی حنفی از معروفترین مفسران اهل سنت در کتاب «سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة» در شرح قصیده معروف «عبدالباقی العمری» شاعر اهل موصل را که پیرامون امیرالمومنین علی بن أبی طالب (عليه السلام) می باشد، می نویسد: «وفی کون الأمیر کرّم الله وجهه ولد فی البیت أمرٌ مشهورٌ فی الدنیا و ذکر فی کتب الفریقین السنة و الشیعة»؛ جریان ولادت حضرت امیر المومنین در کعبه امر مشهوری در دنیا است و در تألیفات علمای سنی و شیعه این مسئله بیان شده است. در ادامه ذیل این بیت «أنت العلي الذي فوق العلى رفعا * ببطن مكة عند البيت إذ وضعا» می نویسد: «وما أحرى بإمام الأئمة أن يكون وضعه فيما هو قبلة للمؤمنين؟ وسبحان من يضع الأشياء في مواضعها و هو احكم الحاكمين»؛ و چه افتخاري براي امام أئمّه است كه در جائي كه قبله مؤمنين است به دنيا آمده باشد؟ منزه است خداوندي كه أشياء را در مكان مناسبش مي گذارد و او احكم الحاكمين است. آلوسي، محمود بن عبد الله، سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة، ص 15. ✅دیگر علمای اهل سنت همچون ابن مغازلی، سبط بن جوزی، محدث جوینی و دیگران هم قائل هستند امام علی (علیه السلام) در کعبه متولد شده است و این از فضیلت ایشان است. @Tebyan110110
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍️ درنگی کوتاه در احوال و عقاید عبدالله بن عمر https://youtu.be/GNV8P0tkpcs?si=m1YRr4cf-6t1Q4vg
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍️ آیا تولد امیرالمومنین علیه السلام در کعبه باعث نجاست آن مکان می شود؟ https://youtu.be/gOWn0pRx8Ic?si=d3jSrbq-qHfjEN7y
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌸 پوستر | الگو؛ کرّار غیر فرّار 🔹میشناسی معنی کرّار چیست‌ این مقامی از مقامات علی است‌ امّتان را در جهان بی‌ثبات‌ نیست ممکن جز به کرّاری حیات ✏️رهبر انقلاب: امیرالمؤمنین یکی از القابش «کرّار غیر فرّار» است... یعنی مهاجم، مقتدر، دارای فکر و بدون عقبگرد.... اگر به زندگی امیرالمؤمنین نگاه کنید، میبینید از اول تا آخر، زندگی آن بزرگوار این‌گونه است. علاج ما هم در همین است... فعال، کرّار، خستگی‌ناپذیر و دنبال کننده‌ی اهداف خود؛ آینده‌ی چنین ملتی روشن است. ۱۳۸۴/۵/۲۸ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴روایت حسین پاک خبرنگار حوزه محور مقاومت از خیانت گسترده سنی-مسیحی به حزب الله لبنان پس از طوفان الاقصی.(تصویر فوق) ✍ می‌نویسم که تاریخ بماند: در حالی که پیروان مذهب اهلبیت علیهم السلام برترین رهبران خود همانند شهید سید حسن نصرالله و هزاران ستاره دیگر را برای دفاع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه هزینه کرد، جبهه اهلسنت مروانی.اموی، اعم از اخوان المسلمین ترکی.قطری و جبهه سنتی تکفیری عربستان. کویت. امارات، و عناصر لیبرالی لبنان. مصر و اردن، همگی با هماهنگی با شیطان بزرگ آمریکا، بارها خنجر زهرآگین خود را به قلب مقاومت و شیعه فرو کردند و در صدد حذف شیعه به نفع صهیونیست ها برآمدند. شیعه برای اهلسنت مقاوم خون می دهد ولی اهل‌سنت ناصبی آمریکایی، شیعه کشی می‌کند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ «توحید در ولایت» و مفهوم «یهود هذه الامة» یکی از مهمترین انحرافات جریانات وحدت نامنضبط نفی و انکار «توحید در ولایت» و نادیده گرفتن مفهوم «یهود هذه الامة» است. آنها از یک سو مفهوم «یهود هذه الامة» را امری فرعی و خلاف وحدت قلمداد کرده و با گفتن مطاعن طواغیت مخالفت میکنند و از سوی دیگر، در مواجهه با «توحید در ولایت» رصرفا تاکید بر محبت و دوستی می‌کنند؛ نه امری الزامی و دارای بار سیاسی و عقیدتی. تشکیل امت ابراهیمی از دیدگاه آنها صرفا با تاکید بر عنصر توحید منهای ولایت تامه اهلبیت علیهم السلام و نفی دیگر ولایت ها و طاغوت دانستن آنها است. حقیقت تلخ تر آنکه حزب اموی و ناصبی، از شعبی تا ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب، به صراحت شیعیان را یهود این امت خطاب کرده و علنا شیعه را یهودی سبائیة نامیده اند حال آنکه در منابع روایی شیعه، یهود و سامری و عجل این امت، قاتلین و مخالفین ائمه علیهم السلام هستند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ تضاد دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط در موضوع عزاداری با مبانی امام خمینی رحمة الله علیه: 1️⃣ ابتدا قسمتی از متن آقای مسائلی در موضوع عزاداری را مشاهده کنید: « حقیقت این‌که دین‌داری مذهبی شیعه در زمان کنونی، تکیه زیادی بر عزاداری برای شخصیت‌های مذهبی دارد. دو موضوع این عزاداری‌ها را بامعنا و پرشور می‌کند: اول مشخص بودن روز وفات شخصیت‌های مذهبی، و دوم انتساب شهادت و مرگ غیرطبیعی به آنها. این درحالی است که در دین‌داری مذهبی در اعصار متقدم اسلامی، عزاداری چنین کمیت و کیفیتی در دین‌داری شیعه نداشت و حداکثر مختص به امام حسین(ع) بود... . اما در روزگار کنونی، تکیه دین‌داری به عزاداری موجب شده که برای معنادار شدن عزاداری و افزایش کمیت آن، حتی به گزارش‌های ساختگی استناد شود.» https://eitaa.com/azadpajooh/341 2️⃣ دیدگاه فوق را با دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه مقایسه کنید: « ... دستور است. آن دستور عمل امام حسين، سلام اللَّه عليه. دستور است براى همه: كُلُّ يَوْمٍ عَاشُورَا؛ وَ كُلُّ أَرْضٍ كَرْبَلاء دستور است به اينكه 👈هر روز و در هر جا بايد همان نهضت را ادامه بدهيد، همان برنامه را.» 📚صحيفه امام ؛ ج‏10 ؛ ص315 «...👈همين مساجد و همين روضه ‏ها و همين روضه ‏هاى هفتگى،👉 همين ها توجه مردم را و همان هماهنگى را ايجاد مى ‏كند ... ما را سيد الشهدا اين طور هماهنگ كرده. ما براى سيد الشهدايى كه اين طور هماهنگ كرده اظهار تأسف نكنيم، ما گريه نكنيم؟ همين گريه ‏ها نگه داشته ما را. گول اين شياطينى كه مى ‏خواهند اين حربه را از دست شما بگيرند گول اينها را نخورند جوان هاى ما. همين ها هست كه ما را حفظ كرده. همين ها هست كه مملكت ما را حفظ كرده.» 📚صحيفه امام، ج‏11 ؛ ص97 «... لكن در اين اجتماعاتى كه در محرم و صفر مى ‏شود 👈و در ساير اوقات، مبلغين عزيز و علماى اعلام و خطباى معظّم بايد مسائل روز را، مسائل سياسى را، مسائل اجتماعى را و تكليف مردم [را] در يك همچو زمانى كه گرفتار اين همه دشمن ما هستيم، معيّن كنند...» 📚صحيفه امام ؛ ج‏17 ؛ ص58 «... اصلًا حضرت سيد الشهدا چه احتياج به گريه دارد؟ ائمه اين قدر اصرار كردند، به اينكه مجمع‏ داشته‏ باشيد. گريه بكنيد. [ندبه‏] بكنيد. براى اينكه اين حفظ مى ‏كند كيان مذهب ما را ...» 📚 صحيفه امام ؛ ج‏11 ؛ ص98 ✅ نتیجه گیری: امام خمینی رحمة الله علیه می گوید هر روز گریه کنید، سینه زنی کنید، روضه های هفتگی بگیرید، این روضه ها بوده که باعث پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دین و مذهب شده. آقای مسائلی و دیگر هم کیشان او می گویند چون دینداری ما مبتنی بر عزاداری اهل بیت علیهم السلام است، با دینداری گذشتگان شیعه در تضاد _ و لابد انحرافی و غلط! _ است با عزاداری می شوید شیعه قالتاق. شیعه مناسکی. شیعه صفوی. شیعه غالی و ... . قضاوت با وجدان های بیدار. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341