eitaa logo
شذرات/ایمان نوروزی
314 دنبال‌کننده
323 عکس
312 ویدیو
11 فایل
در اینجا یادداشت‌ها و تجربیات و خاطراتم را در حوزه‌های مختلفی چون #نظام_خانواده، #اقتصاد و #تجارت_مردمی، #وطن_توحیدی (جهان اسلام)، #طب_اسلامی و... را خواهم نوشت. طلبه‌ای که در زمان انقلاب اسلامی و در عصر خمینی (عصر جدید) تنفس کرد و بالید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شذرات/ایمان نوروزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 حضور جمعی از طلاب در بخش درمانی بیماران کرونایی در شب میلاد امیرالمومنین (علیه السلام) 🔹رییس بیمارستان دکتر رضایی در حال مداحی و روحیه دادن به بیماران با یک روپوش سفید و بدون و تجهیزات! شذرات؛ روایتی از حضور طلاب در بیمارستان ها @shazare
هدایت شده از شرح حال
✍️رابطه ترس، مقاومت و نزول رحمت واسعة... (تلخیص خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی) 🔰 یک وقتی مهمان شده بودم در بیضای [استان] فارس، غذا درست کرده بودند، برنج و... یکی‌ از میهمان‌ها میرشکار بود. با یک نان تَنُک [نازک]، کف دست گرفت [و] یک بشقاب غذا را در این نان[ریخت]، یک لقمه کرد [و] خورد. کیف کردند از غذا خوردنش. یک قاب شد یک لقمه. این [فرد] با پلنگ روبرو شده بود؛ پلنگ دندان زده بود به یک جایی؛ سوراخ دندان پلنگ توی دستش بود. این وقتی پلنگ دهان باز کرد، این دستش را در حلق پلنگ کرده، این زبانش را گرفته، پلنگ را با دستش کشته بود. این را مثال زدم برای اینکه یک کسی یکدانه یکدانه برنج می‌خورد و یک کسی یک قاب [را] یک لقمه می‌کند. 🔰 در رحمت الهی هم همین‌طور است، بعضی‌ها رحمتی [را] که ظرفیتش را دارند، قطره‌چکانی است؛ یک قطره رحمت ازشان سر می‌رود. بعضی‌ها هم به یک بشکه رحمت، مصرف می‌کنند، بعد دهان‌شان را هم پاک می‌کنند. حافظ زیبا بیان می‌کند: مستی به آب یک دو عنب وضع بنده نیست من سال‌خورده پیر خرابات‌پرورم می‌گوید آنها که ظرفیت ندارند، آب یکی دو تا انگور مست‌شان می‌کند. من ازآنها نیستم. 🔰 بحث در عطا است، ما می‌گوییم: «یا دائم الفضل علی البریّة، یا باسط الیدین بالعطیّة، یا صاحب المواهب السنیّة». خدا این‌جوری است ملائکه را داشت، آنچه خدا می‌خواست این بود که کسانی بیایند از رحمت رحیمیه او، یک قاب [را] یک لقمه بکنند؛ آنچه داشت، کسانی بودند که با یکدانه برنج یکدانه برنج می‌خوردند. 🔰 مثال را یک خورده واضح‌تر کنم: در بحبوحه ۸ سال دفاع مقدس، دو برادر، یکی رفته بود مشهد در مسجد بالاسر، دارد نماز زیارتش را نماز جعفر طیار می‌خواند. برادر او رفته [بود در] خط مقدم. مرتباً بمب و خمپاره می‌خورد در کنار سنگرش. در آنجا نمازِ نشسته، با تیمم، شکسته می‌خواند. رحمت رحیمیه‌ای که این دریافت می‌کند، مثل آن قاب است که آن [فرد] یک لقمه کرد. رحمت رحیمیه‌ای که این که دارد نماز جعفر طیار می‌خواند [دریافت می‌کند] نسبت به این [دیگری]، مثل چینی‌هاست که یکدانه برنج می‌خورند. 🔰 برای کسی‌که در خطر و در خوف دارد بندگی خدا می‌کند، رحمت خدا قاب قاب می‌آید. یک قابش یک لقمه‌اش است؛ برای آنکه نماز جعفر طیار را در امن و امان می‌خواند در مسجد بالاسر، او از رحمت خدا در حد یک دانه برنج خوردن است. 🔰 خدا، از رحمتش بهره‌مند می‌شدند، اما بهره‌مندی وسیع می‌خواست. چرا؟ چون خدا دستش دهنده است، بیایند ببرند، اشتها داشته باشند. این اشتها و این جریان رحمت، هرچه خوف و خطر، هرچه ترس و وحشت، هرچه فشار بیشتر باشد، اشتهای رحمت و نزول رحمت و وفور رحمت به تناسب شدت و فشار بیشتر می‌شود. پس مساله این [است] که بالاتر از عبادت ملائکه که در مقام امن و امان و بدون هیچ خوفی هست، خدای تعالی می‌خواست عباداتی انجام بگیرد در خوف، در وحشت: «إنّ الله یحبّ الذین یقاتلون فی سبیله صفا کأنّهم بنیان مرصوص». کسانی‌که آن‌چنان ایستادگی کنند در مقابل شدیدترین فشارها، مثل اینکه دیوار بتون آرمه [چطور محکم است،] تکان نخورد انسان. 🔰 پس هرچه خطر بیشتر باشد و این‌ها هم استقامت بیشتر بکنند، اشتهای رحمت این‌ها وسیع‌تر شده [و] ظرفیت رحمت‌پذیری اینها بیشتر شده و انصباب و فروریختن و نزول رحمت از حالت قطره‌چکانی تبدیل می‌شود به رحمت نهری. گاه می‌شود رحمت رودخانه‌ای، گاه می‌شود رحمت اقیانوسی. 🔰 حسین بن علی علیه السلام که این مصائب را برایش می بینیم و این صبر و این استقامت، در آن شرایط خفقان سخت، یک‌دفعه اقیانوس رحمت روی سرش نازل شد و به او می‌گویند: یا "رحمه الله الواسعه" این جور نبوده که [بر] حسین بن علی یک رحمت آمد و پُر شد؛ نه! ایشان تبدیل شده به نهر عظیم رحمت [که] از این ور بیاید و از آن ور برود. یعنی دائم الجریان رحمت، برای حسین بن علی است. به همین جهت امام صادق علیه السلام برای پسرش اسماعیل که مریض شده بود، یک نفر را اجیر کرد که از مدینه برود کربلا سر قبر حسین بن علی، زیر این چارطاق و این قبه‌ای که آنجا؛ ساده هم بود آن موقع چارطاق، یک قُبّه داشت، آنجا دو رکعت نماز بخواند و دعا کند به اسماعیل. ایشان گفتند: چرا؟ شما [که] همه‌تان امامید. ایشان فرمودند بله؛ درست است. اما خدا هرچیزی را یک خاصیتی داده است. شفا در تربت جدّم و استجابت دعا در زیر قبه ای اوست. 📌پس وقتی که می‌بینی در این عالم، اشرار این‌قدر متمکّن هستند، اینها برای این است که آن[کسی]که مقاومت می‌کند در مقابل اینها، رحمت رودخانه‌ای دریافت کند. 🔺به شرح حال بپیوندید.
📖 #هزار_حدیث_پزشکی حدیث 009 🤧 نافع برای درمان زکام #سرماخوردگی #درمان_کرونا 🦋 امام صادق(ع) : روغن گل بنفشه را در پنبه ای می گیری و آن را در سافل خود،جای می دهی که به خواست خداوند برای زکام سودمند است. 📚مکارم الاخلاق،ص۳۷۷ 📚بحاالانوار،ج۵۹،ص۲۲۹ 📝لوله یک متری کلونسکوپی🤦‍♂ و هزاران داروی #شیاف اشکالی ندارد و علمی است اما عمل به توصیه معصوم(ع) مسخره و خنده دار است⁉️ پاکسازی اذهان از سالها تزریق علم آلوده به نیات شیطانی غرب و صهیونیست سالها و شاید نسل‌ها طول بکشد اما در نهایت 👇 #آینده_متعلق_به_طب_اسلامی_است @tebeslami_ir
♦️آسیب ترس سید عبد الله شُبَّر در کتاب «مصابیح الانوار في حل مشکلات الاخبار» در باب ضرر وهم و ترس از امراض نوشته است : ✍ اهل حدیث گویند : همانا «وهم» و «ترس» مضر هستند، و چه بسا مایه‌ی مرگ شخص شوند. پس اگر اهل شهری به جهت ورود طاعون‌زدگان بر خود، توهم کنند و فال بد بزنند، از آنان دچار آسیب می شوند زیرا که وهم و ترس کُشنده است. ⬅️ روایت شده که به امیرالمؤمنین -علیه السلام- عرض شد: همانا احدی از ضربه‌ی شمشیر شما نجات نیافته! حضرت فرمود: ترس و شمشیر [با هم] مرگش را فراهم می‌کنند. و👈شیخ ما مفید گوید: همانا کار شجاعت علی -علیه السلام- و ترس دشمنان از ایشان تا به آنجا بود که خداوند عزّ وجلّ فرشتگان [یاری کننده‌ی پیامبر (ص)] را به شکل و صورتِ وی قرار می‌داد تا برای قلوب دشمنان ترساننده‌تر باشد. ⬅️ و از امام باقر -علیه السلام- در حدیث جنگ بدر روایت شده است که ایشان فرمود : از مجروحینِ مشرکین سوال می‌شد که چه کسی تو را مجروح ساخته؟ جواب می‌داد: علی بن ابیطالب. و آنگاه که این را می‌گفت می‌مُرد. ‌🔹و گروهی از حکماء گفته‌اند: چنانچه ماری شخصی را بگزد، آن شخص خودش مار را نبیند و به او بگویند نیش زنبور است و او باور کند، چه بسا که نمیرد و چنانچه بر عکسش اتفاق افتد چه بسا بمیرد. 🔸و گویند : وجهش این است که اگر باور کند نیشِ زنبور، مار گزیدگی است، قلب هراسان و منقبض می‌شود و بدن سست می‌گردد و منافذ به سوی قلب باز می‌شود تا اینکه سم سریعاً به قلب می‌رسد و اگر سم زنبور به قلب برسد برای مرگ شخص کافی است. 👈و چنانچه به این باور برسد که مار گزیدگی، نیش زنبور است قلب قوی می‌شود و به قوت قلب، بدن قوی می‌گردد. پس استخوان‌ها و گوشت محکم و منافذ مسدود می‌شود و سم به قلب نمی‌رسد. مصابیح الانوار فی حل مشکلات الاخبار، ج1، ص612 🔴 اثر منفیِ ترس و توهم بر سیستم ایمنی بدن در نزد پزشکان امروزی نیز ثابت و معتبر است. بارها مشاهده و شنیده شده که افراد در برابر اندک آسیب‌هایی به جهت ترس و قالب تهی کردن از پای در آمده، و بالعکس بسیاری در برابر شدید‌ترین آسیب‌ها به خاطر قوت روحی و عدم واهمه دوام آورده‌اند. 👈قابل توجه کسانی که در این ایام با تمام قوا و به هر طریقی در قلوب مردم القای ترس و هراس افکنی کردند. بی‌محابا هر آمار و نقلِ دروغ و ثابت نشده‌ای را منتشر ساختند و یک زکام معمولی را این همه بزرگ جلوه دادند. وای به حال آنان که شریک‌اند در خونِ کسانی که از روی رعب و وحشت جان به این زکام تسلیم می‌کنند. 🆔 @tebeslami_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان یکی از مبتلایان هستند که بخاطر عدم ترس و روحیه خوب مشکلی ندارد. مثل یک آدمی که سرماخورده است روی تخت استراحت می کند و هرزگاهی تقاضای رفتن به خیاط بیمارستان را دارد. شذرات؛ روایتی از حضور طلاب در بیمارستان ها @shazare
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ وقتی کیت‌های آمریکایی تشخیص کرونا باعث افزایش آمار مبتلایان می‌شود ✅ مهمترین توییت‌های روز را در دنبال کنید 💢 موضوع امروز: کیت‌های آلوده @seraaj24
هدایت شده از خبرگزاری رسا
📸 حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه در بیمارستان ها و درمانگاه‌ ها برای کمک به بیماران 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکانی که آمار دروغ منتشر می کنند را بیشتر بشناسید @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
▪️شهدای خدمت 🔻 مردان و زنان بزرگی که در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و به شهادت رسیدند @Fars_plus
هدایت شده از م.و
‏در پستوی خانه کپ نکنیم؛ تکلیف ما در روزهای همه‌گیری بیماری، تعریف تازه‌ی تجمعات امن مؤمنین در پهنای محیط عیان تا رایان است؛ ید الله مع الجماعة... ‎ @vvatr_ir
هدایت شده از اصحاب انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾وقتی حتی فرزندان میت مبتلا به جرأت تجهیز جنازه پدر ثروتمندشان را ندارند، این دو طلبه بی هیچ چشم داشتی و با خطر انداختن جانشان به واجب کفایی عمل می کنند ... 📝شما بگو، قیمت اینکار چند❓ 🔰 کانال اصحاب انقلاب🔰 ♦️♦️♦️ eitaa.com/joinchat/3899523077Cf3f1417e46
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گزارش میدانی رسا؛ 🔸زندگی در قم جاری است... 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم|‌کرونا از حقیقت تا مجاز 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 تغسیل و تدفین اموات توسط خدام و طلاب جهادگر . 🔹️ به منظور اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد خط جديد شستشو و غسل متوفيان بيماري کرونا در بهشت معصومه قم راه اندازي شد. 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از فارس پلاس
▪️‏مسابقات اسب سواری چلتنهام انگلستان. تصاویر دیروز و امروز. تماشاگران این مسابقات اغلب اعیان و اشراف هستند که برای قمار بر اسب برنده شرکت می کنند. دولت انگلستان درآمد بالایی از مالیات بر قماربازی دارد. نخست وزیر انگلستان امروز گفته تعطیلی مسابقات ورزشی مبنای علمی ندارد. ‎ 💬 شهاب اسفندیاری @Fars_plus
هدایت شده از طب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ی ایران: ⚠️ نگرانی ای که از استرس ناشی از کرونا وجود دارد، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و فرد را در معرض انواع اختلالات قرار می‌دهد. ✍ پی نوشت: ❗️شاید مهم ترین مسئله ای که جهت عدم ابتلا به بیماری کرونا باید رعایت کنیم، حفظ آرامش روانی باشد. استرس و اضطرابِ بیش از حد، بشدت سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند. @tebeslami_ir
هدایت شده از طب اسلامی
⭕️ بررسی اثرات ضد ویروسی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی ، ، و در مقالات علمی 🔸رازیانه (foeniculum vulgare seed): تاکنون خاصیت antiviral (ضد ویروسی) عصاره‌ی دانه‌ی رازیانه بر هرپس سیمپلکس ویروس تیپ یک و دو (HSV-1 و HSV-2) و پاراآنفلوانزای تیپ یک (PI1) گزارش شده‌است. دانه‌ی رازیانه (funnel seed) با دارا بودن ترانس آنیتول در مقایسه با داروی ضد ویروس آسیکلوویر (Acyclovir) خاصیت ضد ویروسی (virucidal) مناسبی از خود نشان می‌دهد. همچنین بررسی‌ها نشان داد که رازیانه با تاثیر بر مسیر سیکلوکسیژناز و لیپوکسیژناز خاصیت آنتی‌اکسیدانی قابل توجهی را از خود نشان می‌دهد. مجموع بررسی‌های انجام شده، رازیانه را به عنوان یک ترکیب ضد ویروس و آنتی‌اکسیدان مورد توجه قرار می‌دهد؛ همچنین از رازیانه به عنوان یک ترکیب طبیعی آنتی‌بیوتیکی در برابر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی یاد شده‌است. 🔹صمغ مصطکی: مصطکی یا mastic gum صمغی شیری رنگ است که در مقالات علمی خواص مختلفی را در عین safety (امنیت) بالا از خود نشان داده‌است. صمغ مصطکی در تمام دوزها به طور چشمگیری خاصیت ضد ادماتوزی در مقایسه با گروه کنترل از خود نشان داده است و ممانعت چشمگیر از التهاب برای صمغ مصطکی در دوز 800 میلی‌گرم بر کیلوگرم و سطح امنیت بالا تا دوز مصرفی 3 گرم به ازای کیلوگرم را می توان از خواص خوب مصطکی به عنوان یک ضد التهاب قوی نام برد. 🔸هلیله‌ی سیاه: هلیله‌ی سیاه یا Terminallia chebulla درمان خانگی مشهوری برای سرفه و سرماخوردگی‌ است. اثر ضد التهابی هلیله‌ی سیاه برای عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و موارد ابتلا به آنفلوانزای نوع A گزارش شده‌است. اثر درمانی هلیله در مواجهه با هرپس سیمپلکس ویروس تیپ یک و دو از دیگر گزارش‌های ضد ویروسی هلیله‌ی سیاه بوده است. اثرات ضد التهابی هلیله‌ی سیاه و خاصیت آنتی اکسیدانی بالا در کنار خواص ضد ویروسی، هلیله را به عنوان گزینه‌ی مناسبی در درمان‌های ضد ویروسی مدنظر قرار می‌دهد. 🔹شکر سرخ (sugarcane) یا شکر تهیه‌شده از نیشکر (Saccharum officinarum): در بررسی‌های انجام شده در مقالات علمی، یافته‌ها حکایت از آن دارد که شکر تهیه شده از نیشکر دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قابل توجهی می‌باشد. 💡بر اساس بررسی‌های انجام شده به نظر می رسد، ترکیب موارد فوق می‌تواند اثرات سینرژیسمی (هم افزایانه) ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی را القا ‌کند. 🔺با توجه به امنیت بالای این ترکیبات و عدم سمیت آنها در دوزهای معمول، استفاده از ترکیب موارد فوق به عنوان درمان‌ خانگی در برابر عفونت‌های ویروسی معمول کارامد به نظر می‌رسد. 📚منابع: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814613013782 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4137549/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3750913/ https://bmccomplementmedtherapies.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12906-017-1620-8 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3326756/ https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1076/phbi.39.5.364.5892 https://www.europeanreview.org/wp/wp-content/uploads/815.pdf ✅ واحد سلامت مصاف @masaf_salam
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرانیان مقیم چین که دو ماه اخیر را با بیماری کرونا درگیر بوده اند تجربه های گرانبهایی دارند که استفاده از آن می‌تواند ما را در شکست کرونا یاری کند. 🔻 اگر به این 10 توصیه عمل کنیم، زودتر از آنچه در تصورمان است، کرونا را شکست میدهیم. @Fars_plus
هدایت شده از دکتر رضا منتظر
جدول درمان بیماران مبتلا به کرونا در منزل مورد تایید: دکتر سید سعید اسماعیلی دکتر سید محمد سیادتی دکتر رضا منتظر دکتر ابوالفضل شیردل دکتر وحید علیان نژادی دکتر محمد فصیحی دکتر غلامرضا نور محمدی محمد حسین ساعی فرد @matabmontazer
هدایت شده از مباحثات
🔸چالش‌های «فقه بحران» 🔹بر اساس اخبار منتشره از روز گذشته زمینه‌ی تغسیل اجساد فوت شده بر اثر ویروس کرونا فراهم شده‌است و گروه‌های متشکل از طلاب داوطلب این وظیفه‌ی مهم را بر دوش گرفته‌اند. 🔹اما با نگاهی به اتفاقات و برنامه‌های مربوط به خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی متشکل از طلاب و روحانیون به نظر می‌رسد با کمی تدبیر و سعه‌ی صدر این خدمات می‌توانست بیشتر مطابق با امور شرعی پیش برود. 🔹از روزهای نخست انتشار خبر شیوع ویروس کرونا متاسفانه مدیریت امور پزشکی دچار تحیر و سردرگمی بود. برخی سوگیری‌های سیاسی نیز اساسا وجود چنین خطری را رد می‌کردند. مدیریت این بحران نیازمند تصمیم ملی بود که تا مدت‌ها انگیزه‌ای برای آن در بدنه‌ید ولت مشاهده نشد. این عوامل باعث شد در هفته‌ی نخست انتشار خبر، مدیریت بحران، خود دچار بحران مدیریت شد. 🔹در این بین برخی سوالات شرعی نیز پیش آمد. از باز بودن حرم‌ها و اماکن مقدس و مساجد گرفته تا امور شرعی خاکسپاری فوت شدگان. 🔹اگرچه عمل کردن به توصیه‌های بهداشتی امری بدیهی بود و قاطبه‌ی مراجع و علما تبعیت از نظرات پزشکان و مسئولان بهداشتی را لازم دانستند، اما در این مورد هم مانند مدیریت بحران شاهد دستپاچگی بودیم. تبعیت مطلق از نظرات پزشکی دقیقا همان بخش دست‌پاچگی است. به نظر می‌رسد در امور شرعی باید یک همفکری و هم‌افزایی بین فقها و پزشکان صورت می‌گرفت و از «سپردن مطلق» این امور به نظر پزشکان خودداری می‌شد. 🔹برای نمونه تدفین فوت‌شدگان تا روز گذشته بدون غسل و به صورت تیمم صورت می‌گرفت و علت آن عمل به توصیه‌های پزشکی و فراهم نبودن زیرساخت‌ها اعلام شد. اما نکته‌ی اصلی همان عملکرد منفعلانه فقهاست. لازم بود در تمامی تصمیم‌گیری‌ها فقها نیز وجوب تشریفات دینی را تبیین و بر آن اصرار می‌کردند. چرا که همان تحیر در مواجهه با بحران که دامن‌گیر جامعه پزشکی شده بود به تشخیص ضرورت‌های امور شرعی نیز تسری پیدا کرد. 🔹حضور گروهی از طلاب جهادگر- که توصیف فداکاری برای آنان بسیار کوچک است- در بیمارستان‌ها و خدمت خالصانه‌ی آنان به افراد بستری نشان داد جامعه پزشکی نیاز به همراه و همدلی حوزویان دارد نه فقط مقلد!. در عین حال هنوز هم دیر نشده است و همان‌گونه که مسئولان از تحیر روزهای نخست خارج شده اند، بهتر است فقها نیز یک‌بار دیگر در نظرات خود تامل کنند و تعبد محض از کارشناسان پزشکی را به هم‌فکری و یافتن راه‌های بهتر تغییر دهند. 🔹از سوی دیگر ثبت تجربیات «فقه بحران» نیز از دیگر ضروریات تاریخ فقه است.در دو دهه اخیر زلزله‌ی بم بزرگترین فاجعه‌ی انسانی و روانی در سطح جامعه بود که در همان ایام نیز گروه‌های مختلف حوزوی حضوری فعال و اثرگذار داشتند اما بخاطر عدم نفوذ و گستردگی رسانه‌ها عملا دیده نشد. اما تجربه‌ی آن حضور و مدیریت بحران در خصوص مسائل مختلف فقهی و روحی و … قطعا وجود دارد که در این روزها برای فعالان حوزوی مفید است. جا دارد تجربیات این روزها نیز ثبت گردد. http://mobahesat.ir/22728 🔻🔻🔻 @mobahedat
هدایت شده از حوزه انقلابی
پدرم کرونا گرفته بود، بعد ۱۰ روز که پدرم در بیمارستان فرقانی بستری بود خدا رو شکر بهتر شد و دکتر مرخصش کرد توی مسیر تا رسیدن به خونه پرسیدم اذیت نشدی، گفت بیمارستان جای بدیه اونم تو این وضعیت و توی بخش قرنطینه، اولش فکر کردم کارم تمومه پسرم، گفتم خدا نکنه پدرم گفت فردای روزی که بستری شدم اتفاقی افتاد که گریه ام گرفت پدرم با بی حالی گفت یک بیمار معلول ذهنی وارد اتاق کردن و تخت روبروی من خوابوندنش، کرونا گرفته بود مثل من،اصلا حوصله اعلام اینکه چرا این بیمار به اتاق من اوردید نداشتم، گفتم اینم یک بنده خداست، شام اوردن و با بی میلی مشغول خوردن شدم، دیدم بیمار معلول ذهنی چیزی نمیخوره، چند بار اومدن تو اتاق و بهش گفتن غذات بخور و رفتن سرشون خیلی شلوغ بود از غروب یک عده آخوند اومده بودن و کارای بیمارها رو انجام میدادن، باهاشون صحبت میکردن و روحیه میدادن، کارای عجیب میکردن مثلا کف اتاق ها تمیز می کردن، ملحفه ها رو عوض می کردن یا کارای دیگه که گفتنش خوب نیست اما انجام میدادن. ساعت حدود ۱۲ شب شد و یک طلبه وارد اتاق شد و گفت در خدمتم کسی کاری داره و نگاهش افتاد به بیمار معلول ذهنی که هنوز غذاش رو نخورده بود و بیدار بود، آخونده رفت کنارش گفت میخوای بهت غذا بدم که فقط نگاهش کرد، آخونده قاشق برداشت و تمام غذا رو قاشق قاشق گذاشت دهنش، سیر که شد براش تختش رو درست کرد و خیلی اروم گرفت خوابید. فهمیدم گرسنه اش بود و خوابش نمی برد گریه ام گرفت و تمام وجودم شد امید، امید به اینکه تا وقتی چنین جوان هایی داریم میتونیم هر کاری کنیم تو این چند روز آخوندها هر روز گروه گروه میومدن کارهای بیمارها رو، نظافت بیمارستان و صحبت با بیمارها رو انجام میدادن. به من هر چقدر پول بدهن بعضی کارهایی که انجام میدادن رو انجام که هیچ، بهش فکر هم نمیتونم بکنم خدا عزتشون بده احسان ۲۰ اسفند ۹۸ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ @howzehenghelabi
هدایت شده از فارس پلاس
▪️جای تو بودم می‌رفتم خانه آقای زین‌العابدین فتحی. جای تو بودم همان ۲۸ بهمن که نامه بازنشستگی‌ را گرفتم می‌گفتم عجب شانسی آوردم. جای تو بودم نامه بازنشستگی را بعد ۲۵ سال کار پرستاری پاره نمی‌کردم و به بخش قرنطینه بیمارستان برنمی‌گشتم. اما من قطعا جای تو نیستم، چون تو یک قهرمان هستی 💬 دانيال معمار @Fars_plus