⭕️نقد و بررسی موزیک ویدیو Sheesh
🔸این موزیک ویدیو با عناصر عرفانی مختلفی مانند پیچ و خم ها، ماه کامل، تار عنکبوت و کلاغ ها، داستانی را روایت می کند که بیان کننده فلسفه و هویت گروه است
🔸محیط قلعه نمادی از یک فضای محافظ و یک زندان برای هویت اعضا به عنوان "هیولا" است. این دوگانگی منعکس کننده ایده های فلسفی در مورد ماهیت قدرت است. اینکه چگونه می تواند افراد را هم قدرت دهد و هم محدود کند
🔸این عناصر از اسطوره ها و کهن الگوهای فرهنگی مختلف استفاده هستند:
🔻ماه کامل : اغلب نماد شهود، احساسات و ناخودآگاه است. نشان دهنده ارتباط با احساسات عمیق تر و حقایق پنهانی فرد است
🔻کلاغ ها: اغلب با دگرگونی و ارتباط بین قلمروها مرتبط هستند. آنها به عنوان پیام رسان یا راهنما در سفر معرفی میشود که در این موزیک ویدیو ترسیم کننده ی فضای تاریک موسیقی است تا برای مخاطب ترس را القا کند
🔻تک چشم: میتواند از نمادهای فرهنگی مختلفی مانند چشم مشیت یا چشم هوروس که نمایانگر محافظت، راهنمایی و بینش الهی است، استفاده شود. در این زمینه، ممکن است نشان دهد که BABYMONSTER در حالی که سفر خود را در صنعت رقابتی K-pop آغاز می کند، تحت یک نگاه محافظتی قرار می گیرد و بر انعطاف پذیری و پتانسیل موفقیت خود تأکید می کند
🔻هزار تو: ریشه در اساطیر یونان دارد، به ویژه با داستان مینوتور:
🔻سفر اسطورهای: درست همانطور که تسئوس برای رویارویی با مینوتور در هزارتو رفت، سفر BABYMONSTER در پیچ و خم خود نمادی از رویارویی با ترسها و چالشهای ذاتی در فعالیتهای هنری آنها است
🆔@inaghd_ir
🆔@koreanschool
#آی_نقد #کیاپ #نقد_موسیقی
⭕️بریده ای از روزنامه نیویورکتایمز در سال 1899 از همایش صهیونیست ها: فلسطین را مستعمره خواهند کرد
🤡آره داداش، تا قبل طوفان الاقصی کسی به فلسطینی ها کاری نداشت. شهرکاشونم توی زمینایی میساختن که قبلا از فلسطینی ها خریده بودن
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #اسرائیل #فلسطین
⭕️بلژیک از اسرائیل میزبانی نمیکند
🔸به دلیل امتناع مقامات شهرهای مختلف کشور بلژیک، بلژیک مجبور شد بازی خانگی خود با اسرائیل را به مجارستان منتقل کند
⚠️اینا تاثیرات طوفان الاقصیست. اسرائیل بخاطر نفرت مردم و ترس مقامات بخاطر ناامنی، حتی توی اروپا جایی نداره
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #طوفان_الاقصی #اسرائیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️کتائب القسام، ویدیوی لحظه هدف قرار دادن تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در محور جبالیا در شمال نوار غزه را منتشر کرد
🔸داخلی ها کار رسانه ای یاد بگیرن. فلسطینی ها تا الان ۵۰۰ برابر بهتر از کل موسسه های فرهنگی رسانه ای ما کار موثر رسانه ای کردن
🔸ما هنوز یدونه توضیح مختصر در مورد اهداف وعده صادق هم نداریم، چه برسه به رویت اهداف نابود شده. ولی فلسطینی ها یدونه تانک که میزنن، با قدرت رسانه ایش می کنن. چون این جنگ ترکیبیه
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #سواد_رسانه #جنگ_ترکیبی
⭕️هولوکاست و نفوذیهای جنگ شناختی
🔸جاناتان گلیزر کارگردان یهودی و سازندهٔ فیلم برندهٔ اسکار و هولوکاستی به نام «The Zone Of Interest» : «یهودی بودن و هولوکاست توسط یک "حکومت اشغالگر" داره دزدیده میشه و منجر به خطر افتادن جون تعداد زیادی از انسانهای بیگناه شده.»
🔸بیلی آیلیش، مارک روفلو و ماهرشالا علی در کنار صدها هنرمند و سلبریتی آمریکایی دیگه، چند ماهه که در مقابل نسلکشی رژیم فوق آپارتاید اسرائیل (تعبیر از نوآم چامسکی) در غزه با شرکت در کمپین Artists4Ceasefire موضع خودشون رو نشان دادن و خواستار توقف فوری کشتارِ رژیم شدن
🔸در ایران هم افراد سرشناس زیادی ضد اسرائیل موضع گرفتن. اما این چند وقتی که منطقه در حالت جنگیه و اسرائیل هم نسبت به ما مرتکب شرارت شده، عدهای یاد هولوکاست افتادن و به هر نحوی(حتی به بهانهی معرفی و نقد فیلم) دارن ذهن مردم رو پر میکنن از دروغهای یهود برای مظلومنماییِ این قوم پر حاشیه.
🔸بعضی از دوستان از جهاد فرهنگی غافلن. در نظر داشته باشیم که در جنگ ترکیبی، دشمن علاوه بر جنگ نظامی و سایبری و زیستمحیطی و... سعی میکنه با جنگ شناختی، افکار رو به نفع خودش تغییر بده. سلسله مقالات در مورد دروغ شاخدار هولوکاست در:
افسانهٔ هولوکاست!
⚠️پ.ن: مسعود فراستی از تلفات فرهنگی سال ۱۴۰۱ به حساب میاد و همون موقع مرد. اینی که در یوتوب هست یکی دیگهست و با فراستیِ هفت فرق داره
🆔@inaghd_ir
🆔@Filmosophy
#آی_نقد #فلسطین #هلوکاست