🔹این خانم یکی از میلیونها ایرانیه، که چون به #حقوق_معنوی مخاطبین در کشورمون هیچ اهمیتی داده نمیشه، قربانی آثار سیاه و هیچگرای داخلی شده
🔹در یادداشت «ضرورتها و فوائد نقد فیلم» دهها نمونه از تأثیرات عینی روانشناختی سینما رو، بر مخاطبین، آوردیم؛ اما مجمع تحلیلگران ساترا در کنار باقی منتقدین کمسواد و سکولار، راهکارش اینه که:
فیلمسازا! فیلم بد نسازین!
🔹نقد جدی با رویکرد مرحوم دکتر فرجنژاد میتونه آثار مخرّب اثر رو تا حد زیادی خنثی کنه و با ارزیابی اثر طبق نگاهِ صحیحِ فلسفی و عرفانی، میشه نگاه جدیدی رو بر اساس حقائق جهان، به مخاطب معرفی کرد. روشی بسیار کارآمد و مفید که قریب به اتفاق منتقدین ازش غافلن؛ بماند که یه عده تبدیل به مروّج آثار مستهجن شدن
🖌️فیلموسوفی
@Filmosophy
https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندر احوالات سفیر کره جنوبی در ایران🙄
چاشنی لذیذ روابط دیپلماتیک با ادبیات فرهنگی سفیر کره در ایران .
تلاش ایشون قابل تحسینه ‼️
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
🔺در بحث موج کره ای و کشور کره جنوبی، گروههایی که مشغول کار هستند هر کدوم به روش خودشون کره رو معرفی می کنند .
بسیاری از پیج های اینیستاگرام و یوتیوب که کاملا ترویجی و تبلیغی هستند و فقط از زیبایی ها،پیشرفتهای و.... کره پست می گذارن .
تقریبا فعالیت تو این زمینه با نگاه تحلیلی عمدتا تو پلت فرم های داخلیه.
تو تحلیل و واکاوی فرهنگ، ممکنه برخی براساس نظر کارشناسی خودشون نظر بدن و نظرات دیدگاههای دیگه رو رد کنند .
(که این مسئله کاملا طبیعیه)
خیلی وقت ها هم اشتباهات محاسباتیه و براساس اطلاعات جمع آوری شده ی جزیره ای صورت گرفته تحلیل ارائه میشه.
چرا ؟؟؟
چون تو تحلیل محصولات فراگیر یه کشور درک فرهنگشون کافی نیست .
فرهنگ در کنار تاریخ ، تاریخ در کنار سیاست، سیاست در کنار اقتصاد و همین طور مثل زنجیره به هم ادامه داره.......
تا زمانی که دیدگاه ارائه شده براساس یک پازل منطقی جلو نره یه جای کار ناقصه.
تحلیل سطحی و از روی احساساته و منطقی پشتش نیست .
به عنوان مثال فیلم و سریال هایی که در ژانر اعتقادی تولید میشه که در هم تنیدگی چند ژانر و سبک هنری رو داره .
در کنار نگاه فرمی و جذابیت های بصری، بخش عمده ایش به ژرف ساخت اثر برمی گرده که کمتر مورد توجهه
برای همین نیازه تا در کنار تاریخ و فرهنگ و زبان، اطلاعات کافی در خصوص فرقه ها و ادیان موجود و اعتقادت کلیدی آنها داشته باشیم
قصدمون نجات دادن افراد درگیر نیست .
قصدمون تخریب نقاط مثبت و پیشرفتهای کره نیست .
قصدمون چشم پوشی از مشکلات کشور خودمون نیست .( مشکلات متعدد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی)
قصدمون از تضعیف سازی، جهانی سازی موج کره ای نیست...
آنچه که سالها و ساعت ها براش تلاش کردیم و می کنیم، نشان دادن نیمه دیگه از دنیاییه که برای بعضیا ساختن .
دنیاییه که یه جاهایی نیازه ازش یاد بگیریم
یه جاهایی ازش دوری کنیم
چون قرار نیست برده ی کسی باشیم قراره ساخته بشیم و بسازیم✌️
کلی کانال و پیج ترویجی وجود داره .
اینجا طعم مطالب کمی فرق می کنه
یه جاهایی تلخه یه جاهایی شیرین.
تو رصدی که در مهاجرین به کره داریم، غالب کاراشون ترویجیه که بحث مفصلی مطلبه که حتما بهش می پردازیم اما برای درک تفاوت های فرهنگی و .... نگاهی هم به منتقدین داشته باشیم .
منتقدینی که سالیان طولانی تو کره زندگی کردن و طعم زندگی واقعی رو چشیدن
با این عینکم بد نیست کره رو ببینیم
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مامان بزرگ آرمی 😄
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
image_2024-11-19_16-22-19.png
198.9K
گرایش جدیدی به نام «هیپ متنی» در کره جنوبی در حال گسترش است به ویژه در میان نسل های جوانی که تحت تأثیر ستاره های کی پاپ مانند «مینجی» از نیو جینز هستند.
این جنبش فرهنگی با مکانهایی مانند «چاگ بار» در سئول که ادبیات را با تجربیات اجتماعی ترکیب میکند در حال فراگیری است.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
◀️گرایش «هیجان های متنی» در کره جنوبی به عنوان یک جنبش فرهنگی با هدف جذابتر کردن مطالعه ی ادبیات بهویژه در میان مخاطبان جوانتر، به وجود آمد.
◀️این گرایش بخشی از یک تغییر فرهنگی گسترده تر در کره جنوبی است که به دنبال بازتعریف فرهنگ مطالعه، به عنوان یک فعالیت آکادمیک یا انفرادی نیست، بلکه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی و سرگرمی محسوب میشود.
◀️این گرایش فرهنگی تمرکز بر ترویج ادبیات کهن و مدرن کره ای و توجه ویژه بر انگیزه و بخشی و رشد شخصی و سلامت روان دارد.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وژن کره ای بابای ایرانی🙄
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
تو کی دراما زنان نقش پر رنگی دارند، که غالبا قوی ، زیبا ، اثر گذار ، مستقل معرفی میشن.
کشور کره در گذشته مثل خیلی از کشورهای دیگه که زن جایگاه مستقل و قوی ای نداشته شناخته میشه.
علتش هم نظام حکومتی و سیاسی کنفوسیوسی بود که نگاه طبقاتی به زن داشته.
حالا وضعیت چه طوره؟؟؟
الانم تبعیض جنسیتی تو کره وجود داره اما نه به شکل قدیم .
حالا یه برحه ای از تاریخ که تبعیض وجود داشت رو بیان می کنیم 👇🏻
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
🔴 پارک چونگ هی، که از سال 1963 تا 1979 به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد. در حالی که پارک به عنوان توسعه سریع اقتصادی شناخته می شود، رژیم او دارای ویژگی های زیر بود:
💢عملکرد او با زنان در دوران ریاست جمهوری خود (1963-1979) منعکس کننده نگرش های اجتماعی گسترده تر کره جنوبی در آن زمان است که عمدتاً مردسالارانه بود.
💢 در حالی که او سیاستهایی را اجرا میکرد که به رشد اقتصادی و مدرنسازی کمک میکرد، رژیم او برابری جنسیتی یا حقوق زنان را در اولویت قرار نداد. در اینجا چند نکته کلیدی در رابطه با رفتار او با زنان وجود دارد:
💢جامعه پدرسالار : جامعه کره جنوبی در دهههای 1960 و 1970 به شدت تحت تأثیر ارزشهای کنفوسیوس بود که بر اقتدار مردانه و اطاعت زنان تأکید داشت. دولت پارک این هنجارها را به چالش نکشید و نقش زنان در درجه اول به عنوان نقش خانگی در نظر گرفته شد.
💢نمایندگی سیاسی محدود : مشارکت سیاسی زنان در دوران حکومت پارک حداقل بود. اگرچه برخی از زنان در پستهای دولتی بودند، اما اغلب به حاشیه رانده میشدند و تأثیر قابل توجهی در فرآیندهای سیاستگذاری نداشتند.
💢فرصت های اقتصادی : سیاست های اقتصادی پارک به افزایش فرصت های شغلی برای زنان در کارخانه ها و بخش خدمات رو به رشد منجر شد. با این حال، این مشاغل اغلب با دستمزد پایین و شرایط کاری بد همراه بودند که نشان دهنده عدم حمایت از حقوق کار است.
💢 سیاستهای اجتماعی : دولت برنامههای تنظیم خانواده و سلامت مادر را که با استقبال متفاوتی در میان زنان مواجه شده بود، ترویج کرد. در حالی که برخی از زنان از دسترسی بهتر به مراقبت های بهداشتی بهره مند شدند، این سیاست ها اغلب بدون در نظر گرفتن استقلال یا حقوق زنان اجرا می شدند.
💢مخالفت با فمینیسم : رژیم به طور کلی با جنبش ها و سازمان های فمینیستی که به دنبال دفاع از حقوق زنان بودند، دشمنی داشت. فعالان با سرکوب مواجه شدند و هرگونه جنبش برای برابری جنسیتی تحت حکومت استبدادی خفه شد.‼️
⭕️ به طور خلاصه، در حالی که رژیم پارک چونگ هی به پیشرفت های اقتصادی کمک کرد که به طور غیرمستقیم بر اشتغال زنان تأثیر گذاشت، تا حد زیادی از نقش های جنسیتی سنتی حمایت کرد و از اصلاحات قابل توجهی برای حقوق زنان یا نمایندگی در جامعه حمایت نکرد.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/koreanschool
زوایای پنهان کیپاپ در مصاحبه استاد حیدری با خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس، گروه اندیشه:
با گسترش روزافزون فنّاوری و رسانه و تغییر ذائقه عموم مردم بهویژه در بحث هنر، کشور کره جنوبی با ایجاد موج کرهای، ذائقه موسیقی عموم مردم را به سمتی نو کشانده و همه نگاهها را بهسوی خود جلب کرده است. شیوهای که برای هر چه بهتر جلوهدادن فرهنگ، مردمان و در نهایت ستارگان خود، بهسوی تعریف دنیایی پر زرقوبرق برای بینندگان و طرفداران (کی پاپ) خلق کرده است و توانسته تصویری رویایی از ستارگان موسیقی خود و زندگی آنها ارائه دهد! در این اثنا گروهها و هنرمندان کی پاپ با استفاده از شبکههای اجتماعی و پلتفرمها توانستهاند طرفداران زیادی را از فرهنگها و کشـورهای مختلـف جذب کنند. بهظاهر فرهنگ و موسیقی کی پاپ جذاب اسـت و افراد را به کره جنوبی و فرهنگ آن علاقهمند میکند، اما به چه قیمتی؟! بهراستی در پشت این صنعت موسیقی چه اهدافی برای تغییر سبک زندگی مخاطبان بهخصوص مخاطبان ایرانی وجود دارد، آیا فرهنگ ایرانی، کی پاپ را پذیرا میشود، این سؤالات باعث شد که پای صحبت سرکار خانم زهرا حیدری سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی و مسئول بخش خواهران مدرسه زبان و فرهنگ کره بنشینیم تا برایمان بیشتر از این آهنگ محبوب این روزهای نوجوان و جوان ایرانی بگوید و اینکه چقدر «کی پاپ» با فرهنگ ایرانی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی قرابت دارد؟ شاید این هم دغدغه شما باشد، پس اینک بخش نخست این گفتوگو فراروی شما قرار میگیرد:البته این دغدغه گروهی از مخاطبان فارس من هم بوده است، بهطوری که با ثبت پویشی با عنوان «فراگیری موج کی پاپ در فرزندانمان را دریابید» خواستار ارائه راهکاری فرهنگی در این زمینه بودهاند.
مطالعه مصاحبه
لینک خبر در خبرگزاری فارس
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصیترین مرجع نقد #موج_کرهای در کشور
🆔 @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می خوام بچه ام تو پیری عصای دستم بشه😁🥴