eitaa logo
انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
430 دنبال‌کننده
116 عکس
26 ویدیو
51 فایل
🔸انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران Islamic Public Law Association of Iran تشکل علمی مستقل، غیرانتفاعی و غیرسیاسی با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 🌐 تلگرام و بله: @iplai_ir 🔶 ارتباط با ادمین: @iplaiadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 دیدار دبیر و اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با آیت الله کعبی، عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در قم 🕒 چهارشنبه، ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔻آیت الله کعبی در دیدار با دبیر و اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران: حقوق عمومی اسلامی، ساخته قدرتمندان نیست /مردم در حقوق عمومی اسلامی ، تماشاچی قدرت نیستند 💠 عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران گفت: قدرت آینده دست کسانی است که بتواند نظامات فکری مورد نیاز انسان معاصر را تولید کند. انسان معاصر از نظامات فکری غربی و شرقی خسته شده است و در جست و جوی راه حل جدید است؛ راه حلی که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد. 🔸 به گزارش واحد رسانه انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران، آیت‌الله کعبی عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه 18 مرداد ۱۴۰۲ در دیدار دبیر و اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران اظهار داشت: برپایی و استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک فرصت تاریخی برای رشد و توسعه حقوق عمومی اسلامی و تبدیل آن به نظام حقوقی کنشگر در عرصه داخلی و بین المللی است؛ به ویژه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از فقه اهل بیت (علیه‌السلام) است و همچنین بسیاری از اصول این قانون که مبتنی بر قواعد حقوق عمومی در اسلام است، نیاز به تدقیق دارد و باید در این بستر در صدد رشد و توسعه حقوق عمومی اسلامی باشیم. 🔸عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با بیان ابتناء نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری اسلامی، دو عنصر اقامه دین و قیام و حضور رأی و رشد مردم در صحنه اداره کشور را دو عنصر پایه‌ای دانسته‌اند که می‌تواند در دستور کار انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران قرار گیرد. 🔸 آیت الله کعبی با اشاره به الزامات اقامه دین در دنیای معاصر، اقامه دین در عصر جدید را هم سهل و هم ممتنع قلمداد کردند و افزودند: اقامه دین سهل است چون اسلام دین آسانی است، البته این آسانی به معنای تساهل و تسامح و کوتاه آمدن از شریعت اسلامی نیست؛ بلکه به معنای انعطاف و در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و چگونگی اجرای شریعت و بسترسازی جهت پذیرش شریعت در افکار عمومی است. اما ممتنع است چون در دنیای معاصر، دیگران تلاش می‌کنند که در جهان، نظام نوظهوری در مقابل نظامات مدرن شکل نگیرد و از این بابت، اقامه دین در دنیای مدرن حقیقتاً کاری بسیار مهم است اما جهاد عظیمی طلب می‌کند. شاید جهاد بزرگ اقامه دین، کمتر از جهاد بزرگ انقلاب کردن و از بین بردن طاغوت نیست. 🔸نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این 44 سال سپری شده از حیات انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی قوی‌تر شده و نظام سلطه ضعیف‌تر شده است، فرمود: قدرت آینده در دست کسانی است که بتوانند نظامات فکری مورد نیاز انسان معاصر را تولید کنند. انسان معاصر از نظامات فکری غربی و شرقی خسته شده است و در جست و جوی راه حل جدید است؛ راه حل جدید، راه حلی است که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد. 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔻عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با اشاره به عناصر تحقق اقامه دین در دنیای معاصر، این عناصر را اجتهاد مستمر و روزآمد مستمر بر اساس کتاب و سنت و متناسب با مقتضیات زمان و دارای نگاه روزآمد، پیشبرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و مقاومت برشمردند. 💠 آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به الزامات اجتهاد متناسب با متقضیات زمان برای اقامه دین، الزامات هفت‌گانه‌ای را مطرح کردند که عبارتند از: تحول در علوم انسانی اسلامی، تولید فلسفه‌های مضاف، تدوین نظامات حقوقی، حرکت به سمت فقه حکومتی نظام‌محور، برنامه‌ریزی بر اساس اجتهاد اصیل و کارشناسی متقن، مشارکت نظریه‌پردازان حوزوی در تدوین مبانی فکری نظام و تحول در نظام مدیریتی و الگوی حکمرانی. 🔸ایشان با بیان حضور و نقش مردم در اقامه دین به عنوان عنصر دوم مردم سالاری اسلامی، به تبیین یکی از تفاوت‌های اساسی حقوق عمومی اسلامی با حقوق غربی پرداختند و اشاره کردند: حقوق غربی ساخته قدرتمنداران است و لذا این سوال بنیادین مطرح می‌شود که هنگامی که قدرت، حقوق را تولید می‌کند؛ این حقوق چطور قدرت را کنترل خواهد کرد؟ اما حقوق اسلامی، ساختۀ فرمانروایان نیست و فرمانروایان و فرمانبران، مسئولیت مشترک در اقامه دین دارد. لذا مخاطب اقامه دین در آیات و روایات، عموم جامعه هستند. یعنی همه باهم به صورت یکپارچه مسئولیت خود را انجام بدهند؛ از این به «قیام عمومی برای اقامه دین» تعبیر می‌شود که باید هم در عرصه حکمرانان و هم در عرصه نخبگان و هم در عرصه مردم رخ بدهد. 🔸عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن بیان رأی مردم به مثابه یکی از جلوه‌های قیام عمومی، جلوه‌های دیگر قیام عمومی و نقش مردم در حکومت را متعرض شد و بیان کرد: رأی مردم، یکی از جلوه‌های قیام عمومی است نه همۀ آن؛ رأی مردم، نظر مردم بعد از رأی، امر به معروف و نهی از منکر، تعاون و تواصی به حق و صبر و رشد و بالندگی مردم، جلوه‌های دیگری هستند. مردم باید در جریان حکمرانی دینی رشد معنوی و مادی پیدا کنند که نیازمند تلاش است. 🔸عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران، تقلیل نقش و مشارکت مردم در انتخابات و صندوق رأی را نادرست قلمداد کرد و فرمود: یکی از تفاوت‌های حقوق عمومی غربی و اسلامی در رأی مردم همین است که رأی مردم در حقوق اساسی غربی، صرفاً ورودی سیستم است و مردم بعد از رأی، تماشاچی قدرت هستند اما در حقوق عمومی اسلامی و حقوق اساسی اسلامی، مردم بعد از رأی نقش مشورتی دارند که باید از طریق نظر کارشناسی متقن و از طریق ارتباط فعال با حکمرانان و بسیج ظرفیت‌های مادی و معنوی، ایفای نقش کنند. 📎متن کامل بیانات آیت الله کعبی در ادامه منتشر خواهد شد... 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
-488169727_-916295509.pdf
309.6K
📄 متن کامل بیانات آیت الله کعبی عضو هیات مدیره انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در دیدار با اعضای این انجمن 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄 جامعه شناسی حقوقی عمومی و تفلسف در امر عاشورایی به مثابه «ماده حرکت» در امر اعتباری 🖊حجت الاسلام دکتر سیداحسان رفیعی علوی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، استادیار گروه فلسفه حقوق دانشگاه باقرالعلوم(ع) عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران 🔸آنچه در این یادداشت می‌خوانید: ١. مکتب عاشورا به دنبال احیای نظم استعلایی است و نه نظم سکون محور. ٢. تاسوعا و عاشورا تنها یک مفهوم عددی نیستند، توجه به معنای فلسفی آنها ضروری است در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
-1040441598_1055520836.pdf
424.9K
📄 جامعه شناسی حقوقی عمومی و تفلسف در امر عاشورایی به مثابه «ماده حرکت» در امر اعتباری 🖊حجت الاسلام دکتر سیداحسان رفیعی علوی 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
👤 فرهیخته ارجمند جناب آقای محمدمهدی همتی‌فقیه عضو محترم انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران موفقیت شما در ورود به مقطع دکتری حقوق عمومی در دانشگاه شهید بهشتی (ره) را از سوی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران، حضورتان تبریک عرض می‌کنیم و برای شما از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون را خواستاریم. 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
👤 فرهیخته ارجمند سرکار خانم مهسا صلاح عضو محترم انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران موفقیت شما در ورود به مقطع دکتری حقوق عمومی در دانشگاه تهران را از سوی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران، حضورتان تبریک عرض می‌کنیم و برای شما از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون را خواستاریم. 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄 اربعین؛ موعد و میعاد تحقق اجتماع ایمانی بر مدار امام حق 🖊دکتر محمدرضا اصغری شورستانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران 🔸آنچه در این یادداشت می‌خوانید: 1.کمال اربعین در تنبه افکار عمومی به جایگاه محوری مردم در حماسه عاشوراست. 2. کدام مقاطع از نهضت امام حسین علیه السلام نشان‌دهنده اهمیت آگاهی‌بخشی به افکار عمومی است؟ 3. ظرفیت اجتماع ایمانی اربعین در ظهور امام زمان عج الله فرجه الشریف در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔸 فراخوان عضویت در انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران علاقه‌مندان به عضویت در انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران می توانند ضمن توجه به نکات ذیل از طریق لینک مذکور مراحل پیش ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند: ۱. متقاضیان محترم بایستی به صورت دقیق همه مراحل فرم پیش ثبت نام برخط را تکمیل نمایند. ۲. ثبت نام نهایی پس از پرداخت حق عضویت توسط متقاضیان در مرحله آتی انجام خواهد شد. ۳. صدور گواهی عضویت بعد از مرحله ثبت نام نهایی انجام خواهد شد. ۴. شرکت کنندگان در مجمع عمومی و آیین آغاز به کار انجمن که پیشتر اطلاعات خود را ثبت کرده اند، نیازی به طی مراحل مذکور ندارند. 🖇️ https://survey.porsline.ir/s/NEZVzIcI 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir