📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۳۱ فروردین ۱۳۶۱
🇮🇷 @IRANeMOASER
رشدی بین الملل.jpg
309.1K
📸اطلاعنگاشت بازتاب بینالمللی فتوای اعدام سلمان رشدی
🔻بازخوانی پیشینه اهانت به مقدسات اسلامی؛ به مناسب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
🔺از بزرگترین تظاهرات اسلامی انگلیس تا اعتراف رادیو کلن آلمان
◀️منبع: فصلنامه پانزده خرداد، شماره ١٩، مقاله «هجمه سلمان رشدی و ادامه استراتژی اسلامستیزی غرب
🇮🇷 @IRANeMOASER
💢افشای مراکز و شخصیتهای محوری اسلامهراسی در غرب
🔻بازخوانی پیشینه اسلامستیزی؛ به مناسب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
🔹حدود ده سال پیش سايت شبكه خبری CNN در گزارشی با اعلام اينکه زنگهای خطر برای کليسا به صدا در آمده است هشدار داد که جمعيت مسلمانان در اروپا به نحو چشمگيری رو به گسترش است و ديری نخواهد پاييد که قاره اروپا تبديل به #قاره_مسلمانان خواهد شد. نگرانی از رشد اسلام آنچنان در بين رسانههای غرب گسترش يافته است که رسانههای آنان خطاب به دولتمردان و سياسيون هشدار میدهند: «به زودی مردم امريکا با صدای اذان از خواب بيدار خواهند شد.»
🔸بر اين اساس بسياری از رسانهها و مؤسسات وابسته به كارتلها و تراستهای امريكايی- صهيونيستی، از ترس نفوذ فزاينده اسلام در قاره امريكا و اروپا و همچنين كشورهای حوزه نفوذ آنان، دست به تبليغات گستردهای عليه اسلام و مسلمانان زدهاند. به استناد يكی از گزارشها، هزينه پروژه اسلامهراسی را که طي 10 سال (1390-1380ه.ش) بيش از 40 ميليون دلار صرف آن شده است، هفت بنياد امريکايی تأمين کردهاند. نام اين بنيادها به اين ترتيب است:
1. بنياد ريچارد ملون اسکايفی
2. بنياد لينده و هري برادلی
3. نيوتن و روشله بکر
4. بنياد و سازمان خيريه نيوتن و روشله بکر
5. بنياد راسل بريه، صندوق خيريه لنگرگاه و ويليام روزندال
6. صندوق خانواده
7. بنياد فربروک
بر پايه اين گزارش، پنج کارشناس انحراف افکار عمومی، رهبری و هدايت گسترش پروژه اسلامهراسی را بر عهده دارند و اين وظيفه را با استفاده از ابزار شرکای رسانهای و سازماندهی مردمی انجام ميدهند. نام اين افراد نيز بدين قرار است:
1. فرانک گفنی از مرکز سياست امنيت
2. ديويد يروشالمی از انجمن امريکايیها برای موجوديت ملي
3. دانيل پايپس از انجمن خاورميانه
4. رابرت اسپنسر از ديدهبان جهاد و اسلامی شدن امريکا را متوقف کنيد
5. استيون امرسون عضو پروژه تحقيق درباره تروريسم
تبليغات اين افراد در زمينههای گوناگونی شكل میگيرد و دارای ابعاد مختلفی است. برای مثال #دانيل_پايپس، عضو انجمن خاورميانه در طول فعاليتش «خصومتی دردناک نسبت به مسلمانان معاصر از خود نشان داده است. اگرچه او نسبت به مسلمانان (علیالظاهر) ابراز ارادت میکند، اما همواره رفتاری تحقيرآميز با آنان داشته است.» (واشنگتنپست) سوای نفرت ژرف او از اسلام، وی بیحرمتی نژادی نسبت به مهاجران مسلمانی که «تمايل به وارد کردن آداب و رسوم [مناطق] خاورميانه و جنوب آسيا [در جامعه امريکا] را دارند نشان میدهد.» (لسآنجلس تايمز). وی در سال 1990 گفت:
جوامع اروپاي غربي آمادگی لازم را ندارند تا پذيرای مهاجرت گسترده مردمان قهوهای پوستی باشند که غذاهای عجيب میپزند و از معيارهای متفاوت بهداشتی برخوردارند... همه مهاجران آداب و رسوم و نگرشهای عجيب و غريب با خود میآورند، اما آداب و رسوم مسلمانان مسئلهسازترين آنهاست. (نشنال ريويو) (گزیدهای از مقاله درآمدی بر مديريت استراتژيک امام خمينی و امام خامنهای
در گسترش موج اسلامخواهی در جهان، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 30، صص83-82)
🇮🇷 @IRANeMOASER
💢پیروزی انقلاب اسلامی و موج اول اسلامهراسی در جهان
🔻بازخوانی پیشینه اسلامستیزی؛ به مناسب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
🔹به موازات #پیروزی_انقلاب_اسلامی در 1979 میلادی، موج اول اسلامهراسی در غرب کلید خورد. چرایی عملیاتی شدن #اسلامهراسی و #اسلامستیزی به خوبی روشن است؛ غرب از اینکه میدید نظامی در ایران روی کار آمده که از طرفی داعیه ورود دین به عرصه سیاست و نظامسازی دارد و از طرفی دیگر الگوی جدیدی برای حکومتمداری در جهان معرفی کرده است به شدت به وحشت افتاد. #اریک_هابسبام از تاریخنگاران انگلیسی معاصر معتقد است انقلاب اسلامی ایران نخستین جنبش عمده اجتماعی در دوران جدید است که سنتهای 1789 و 1917 میلادی را رد کرد. منظور او از سنت 1789 #انقلاب_فرانسه بود که در آن «بورژوازی» فرانسه علیه طبقه «اشراف» قیام کرد و نیز مراد او از سنت 1917 #انقلاب_کمونیستی روسیه است که در آن شاهد انقلاب طبقه «پرولتاریا» علیه «بورژوازی» بودیم. اما از منظر هابسبام، انقلاب اسلامی ایران بدین معنا فاقد خاستگاه طبقاتی و تعریفهای طبقاتی بود؛ چراکه در انقلاب ایران، کارگران و بازاریان (پرولتاریا و بورژوازی)، روحانیون و روشنفکران توأمان با هم در شکلگیری و نضج انقلاب نقش داشتند.
🔸از سویی دیگر، انقلاب ایران که از پشتوانههای محکم دینی و ملی برخوردار بود موجب شد تا سایر ملل اسلامی نیز با تأسی از انقلاب اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی از مبارزات خود با استعمار شرق و غرب شوند. به همین علت در اوایل پیروزی انقلاب، شاهد شکلگیری جریانها و گروههای اسلامی در سراسر جهان اسلام بودیم. واضح است که غرب در مقابل چنین موضوعی چارهای نداشت جز آنکه بخواهد با تبلیغات رسانهای و عملیات روانی، از حجم آن بکاهد.(گزیدهای از مقاله درآمدی بر مديريت استراتژيک امام خمينی و امام خامنهای در گسترش موج اسلامخواهی در جهان، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 30، صص87)
🇮🇷 @IRANeMOASER
💢فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و موج دوم اسلامهراسی در جهان
🔻بازخوانی پیشینه اسلامستیزی؛ به مناسب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
🔹ده سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز موج اول اسلامهراسی یعنی در سال 1989، #اتحاد_جماهیر_شوروی از هم فروپاشید. فروپاشی شوروی به منزله فروپاشی یکی از دو بلوک جهانی بود و حالا دیگر بلوک غرب بود که میدان سیاست جهانی را بر عهده داشت. بهطور کلی بعد از فروپاشی شوروی، سه دسته نظریه در عرصه روابط بینالملل به سرعت فراگیر شد:
🔸نظریه « #دهکده_جهانی » #مک_لوهان که معتقد بود گسترش رسانههای جمعی باعث نزدیکی هر چه بیشتر اقوام، ملل و فرهنگها به هم شده است و بنابراین از این پس جهان باید به سمت «یکسانسازی» در فرهنگ و سیاست حرکت کند. نتیجه منطقی که در پس این نظریه خوابیده بود این است که این جهان جدید برای مدیریت خود نیازمند کدخدایی است و آن هم کسی نیست جز ایالات متحده و نرمفزاری هم که باید برای آن در نظر گرفت چیزی نیست جز «الگوی زندگی امریکایی». (American Life Style)
🔹نظریه دوم نظریه « #پایان_تاریخ » #فرانسیس_فوکویاما، استراتژیست برتر بنگاه رند، وابسته به نیروی دریایی ایالات متحده بود. فوکویاما معتقد بود بعد از فروپاشی شوروی، جهان چارهای ندارد جز آنکه به دامان نظام لیبرالسرمایهداری پناه برده و عملاً تنها نسخهای که برای کشورها تجویز میشود چیزی نیست جز «نظام سرمایهداری».
🔸اما نظریه سوم که از استقبال بیشتری در بین سیاستمداران و دولتمردان امریکایی برخوردار شد نظریه معروف « #برخورد_تمدنها »ی #ساموئل_هانتینگتون بود. هانتینگتون برخلاف دو نظریه قبل، جهان مابعد کمونیسم را جهانی مملو از منازعات و تنشهای جدید بینتمدنی قلمداد کرد. او در نظریه خود که به جهان پس از فروپاشی بلوک شرق نظر داشت، به جای تأکید بر نقش «قطب» در روابط بینالملل، بر «تمدن»ها تأکید میکند. وی در نبود ایدئولوژی کمونیسم، سخن از شکلگیری چندین تمدن جدید کرد و از آن پس روابط و منازعات بینالملل را در عرصه فرهنگی و تمدنی میداند. هانتینگتون از میان همه تمدنهایی که نام برد بیش از همه به « #تمدن_اسلامی » تأکید میورزد و معتقد است رویارویی اصلی غرب در جهان پس از این، با تمدن اسلامی است؛ چراکه تنها این تمدن است که در شرایط موجود توانایی بازتولید فرهنگی را دارد. بنابراین جهان غرب به هر شکل ممکن که شده، باید این تمدن را مهار کند. او حتی در آثار بعدی خود از جمله «موج سوم دموکراسی»، راهکارهای عملیاتی برای انجام چنین پروژهای را نیز ذکر کرد.
🔹از همینجا بود که موج دوم اسلامهراسی نیز شروع شد. جهان غرب که تصور میکرد با فروپاشی کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی به رؤیای همیشگی خود یعنی دستیابی به قدرت هژمونیک جهان دست مییابد حال، با مشکل جدیدی به نام «تمدن اسلامی» مواجه شده که به مراتب سختتر از جهان شرق است. پس القای این مفاهیم که قوانین اسلامی ناقض حقوق بشر است، اسلام دینی خشونتطلب و مروج عصبیت است، دین اسلام بنیادگرا و مخالف علم و پیشرفت است، اسلام مولد اندیشه تروریسم است و... در دستور کار سیاسیون و رسانههای غربی قرار گرفت. (گزیدهای از مقاله درآمدی بر مديريت استراتژيک امام خمينی و امام خامنهای در گسترش موج اسلامخواهی در جهان، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 30، صص89-87)
🇮🇷 @IRANeMOASER
♨️حادثه یازده سپتامبر و موج سوم اسلامهراسی در جهان
🔻بازخوانی پیشینه اسلامستیزی؛ به مناسب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
🔹سومین موج اسلامهراسی پس از حادثه 11 سپتامبر و #انفجار_برجهای_دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک و انفجار در ساختمان پنتاگون در واشنگتن عملیاتی شد.
🔸بلافاصله بعد از واقعه 11 سپتامبر جورج بوش اعلام کرد که « #جنگهای_صلیبی » مجدداً شروع شده است. وی کشورها را از این پس به دو گروه دوست و دشمن ایالات متحده تقسیمبندی کرد و با صراحت اعلام کرد که «هر که با ما نیست پس بر ما است». از این رو سخن از « #محور_شرارت » کرده و کشورهای اسلامی را به عنوان کشورهای حامی تروریست و نقضکننده منافع دنیای آزاد و جهان غرب معرفی کرد.
🔹اسلامهراسی و اسلامستیزی توسط امپراتوریهای خبری و رسانهای نظام سلطه آنچنان سازماندهی شد که #نخستوزیر_وقت_ایتالیا در اظهاراتی نسنجیده، تمدن غرب را اصیلتر از تمدن اسلامی خواند و مسلمانان را به علت آنچه او فرودستی مینامید، مورد تحقیر قرار داد.
در ادامه این روند، #فوکویاما یک ماه پس از حادثه 11 سپتامبر در مصاحبهای با روزنامه #گاردین تأکید کرد که اسلام تنها نظام فرهنگی است که مدرنیته غربی را تهدید میکند. او تصریح کرد که امریکا میتواند برای شکستن مقاومت کشورهای اسلامی در برابر مدرنیته، از توان نظامی خود نیز استفاده کند.
🔸در همین رابطه #ویلیام_کوهن، وزیر دفاع اسبق امریکا و از استراتژیستهای برجسته این کشور اعلام کرد جنگ امریکا و متحدانش با اسلام، #جنگ_چهارم_جهانی است. وی جنگ جهانی سوم را دوران جنگ سرد و به مدت 45 سال میداند و جنگ جهانی چهارم را هم نبرد بین تمدن غرب و تمدن اسلام معرفی میکند.
🔹حمله به #عراق و اشغال آن کشول، لشکرکشی به #افغانستان و ایجاد پایگاههای نظامی در آن کشور به بهانه مبارزه با تروریسم و گروهک القاعده که در حقیقت دستساخته خود ایالات متحده بود، بمباران دایمی شهرهای #پاکستان، اردوکشی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران با توجیه مهار ایران و در نهایت جنگافروزی در #فلسطین و #لبنان و کشتار هزاران هزار مسلمان بیگناه، همه و همه از پیامدهای موج سوم اسلامهراسی بود.(گزیدهای از مقاله درآمدی بر مديريت استراتژيک امام خمينی و امام خامنهای در گسترش موج اسلامخواهی در جهان، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 30، صص90-89)
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻تفکر در مضامین دعا
✳️نردبان آسمان؛ نکاتی اخلاقی از امام خمینی به مناسبت ماه مبارک رمضان/19
🔹لازم نیست یک دعای طولانی را یک دفعه با عجله و شتاب بخوانی و تفکر در معانیش نکنی، بنده و شما حال سید سجّاد، علیه السلام، را نداریم که آن دعای مفصل [دعای ابوحمزه] را با حال بخوانیم، شبی یک ربع آن را، یک ثلث آن را، با حال بخوان و تفکر کن در فقراتش شاید صاحب حال شوی. (شرح چهل حدیث، ص 22)
🇮🇷 @IRANeMOASER
امام خمینی قدس سره الشریف:
🔰شما دعوت شدهاید به مهمانی خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید. مهماندار شما، شما را وادار کرده است به اینکه روزه بگیرید. این راههایی که به دنیا باز است و شهوات است، اینها را سدش کنید تا مهیا بشوید برای لیلةالقدر (صحیفه امام، ج١٣، ص٣١)
#شب_قدر
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔹امیرالمؤمنین آدمی بود که در راه تبلیغ دین و کار برای خدا و مبارزه با دشمنان خدا، شب و روز نمیشناخت. در همه جنگهایی که پیغمبر رفتند، حضور داشت؛ جز در موارد خیلی معدود. ظاهراً در #جنگ_تبوک بود که پیغمبر فرمود: «یا علی! تو بمان و مدینه را حفظ کن.» چون #مدینه از یک طرف دیگر تهدید میشد، پیغمبر ایشان را در مدینه گذاشت. امّا در بقیه جنگها، یا در اکثر نزدیک به همه جنگها، در کنار پیغمبر بود. وقتی که همه نبودند، او بود. آنوقت که کار از همیشه سختتر بود، او در نزدیکترین جای خطر حضور داشت.
🔸کسی ادّعا کند که او امام من است؛ در حالی که حاضر نباشد در راه خدا و دین خدا، یک سیلی به بناگوش او بزنند!؟ این میشود!؟ حاضر نباشد که به دشمن خدا، به دشمنان دین و به دشمنان اسلام، به خاطر قدرت و گردن کلفتیشان بگوید بالای چشمتان ابروست!؟(مقام معظم رهبری، ۱۳۷۲/۱۰/۰۶)
🇮🇷 @IRANeMOASER
✴️از دین ستیزی تا فرهنگ سوزی
📍بازخوانی پیشینه اسلامستیزی و توهین به مقدسات اسلامی؛ به مناسب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
🔹بازنشر پیام مقام معظم رهبری در پی اهانت نفرتانگیز به قرآن شریف
🔸سلمان رشدی كيست؟
🔹آیات شیطانی، سرحلقه اسلامستیزی در عصر جمهوری اسلامی
🔸اهانت به اسلام و لزوم بازنگری در مواضع غیرواقعبینانه و خوشبینانه به غرب
📸نمونهای از کاریکاتورهای رسم شده علیه سلمان رشدی
🔸واکنش قاطع و سازشناپذیر امام نسبت به اقدام موهن سلمان رشدی
📸اطلاعنگاشت بازتاب بینالمللی فتوای اعدام سلمان رشدی
🔸تأکید ضمنی مقام معظم رهبری بر استمرار حکم ارتداد سلمان رشدی در سال 1383
🔹افشای مراکز و شخصیتهای محوری اسلامهراسی در غرب
🔸پیروزی انقلاب اسلامی و موج اول اسلامهراسی در جهان
🔹فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و موج دوم اسلامهراسی در جهان
🔸حادثه یازده سپتامبر و موج سوم اسلامهراسی در جهان
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱ اردیبهشت ۱۳۶۱
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱ اردیبهشت ۱۳۶۱
🇮🇷 @IRANeMOASER