eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
425 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
خمینیِ بیرجند «بخشی از مصاحبه اختصاصی استاد سیدحمید روحانی با آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مورد وقایع پیش از 15خرداد سال 42 بازنشر به‌مناسبت دیدار مقام معظم رهبری با مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان 🔹خاطرات زیر بخشی از مصاحبه اختصاصی حجت‌الاسلام والمسلمین با رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری در دهه 60 انقلاب اسلامی است که برای اولین‌بار توسط فصلنامه پانزده خرداد منتشر شد.در این مصاحبه خاطراتی جذاب و شنیدنی مطرح شده است که که از عمق نفوذ روحانیت انقلابی و خالص در قلب ملت خبر می دهد.گوشه ای از این مصاحبه را می خوانیم: 🔸«[آیت‌الله العظمی خامنه‌ای:] من آن روز (هفتم محرم سال 42) منبر رفتم و درباره اهداف دشمنان اسلام صحبت کردم و گفتم که قصدشان محو اسلام است و اسلام بزرگ‌ترین مانع برایشان در راه اهدافشان است و به قدر چند دقیقه در این باره صحبت کردم و بعد مطلب را به رساندم، گفتم همان خط مشی بود و همان جریان بود که منتهی شد به اینجا که در یک روز مقدس در مدرسه فیضیه در در خانه امام صادق بریزند کماندوها چنین بکنند و چنان بکنند؛ از آتش زدن عمامه، از آتش زدن قرآن، از وسائل طلاب آنچه را که دیده بودم و شنیده بودم همه را بیان کردم. ضجه مردم بلند شد، مردم گریه کردند و غوغایی شد. 🔹صبح بعد از نماز نشسته بودم داشتم تعقیبات نماز می‌خواندم که دیدم مأمور آمد و گفت آقا بفرمایید برویم شهربانی، گفتم برای چه شهربانی؟ گفت برای چی را بعداً به شما می‌گویم... بعد دو رکعت نماز استخاره خواندم و صد مرتبه «أستخیرالله برحمته خیرة فی عافیة» را گفتم... روایت دارد که آنچه خیر و صلاح است بر قلب انسان و به زبان انسان جاری می‌شود و نمازش را خواندم و بنا کردم أستخیرالله را گفتن و بعد با مأمور راه افتادم رفتم. 🔸[رئیس شهربانی] گفت چه گفتید؟ گفتم قضیه بود. حادثه مهمی بود من طلبه هستم دیده بودم تحت تأثیرم مسلمانم خواستم مردم بدانند. بنا کرد مرا نصیحت کردن که شما قول بده که از این حرف‌ها نزنی و برو بیرون؛ گفتم من چنین قولی نمی‌توانم بدهم. گفت شما اگر قول ندهی من مجبورم با شما سخت‌گیری کنم. زیرا که من مأمورم گفتم، من هم مأمورم، مأمورم که این حرف‌ها را بزنم او چشمش گرد شد که چه مأموریتی من دارم از طرف کیه و شاید اصلاً فکر کرد که اطلاعات مهمی به دستش آمد. گفت شما از طرف کی مأموری؟ گفتم از طرف خدا؛ این خیلی تحت تأثیر قرار گرفت. 🔹مرا بردند مجدداً توی اتاق رئیس شهربانی آنجا چند تا قاضی از دادگستری آمدند آنجا و نشستند و از من سؤالاتی کردند و شبیه بازپرسی رسمی دادگستری بود. من آن وقت خیال کردم دادگاه است. دادگاه تشکیل داده بودند برای اینکه بتوانند مرا با قرار آزاد کنند. علت این بود که در خارج اوضاع شلوغ شده بود من این را بعد فهمیدم معلوم شد که آن روز که مرا گرفتند خبرش همه جا پخش شده بود و این پختگی کار امام بود اگر روز تاسوعا کسی این حرف‌ها را می‌زد فرصت فکر کردن برای مردم نمی‌ماند روز هفتم که آدم این حرف را می‌زد تا روز تاسوعا و عاشورا که روز تصمیم‌گیری مردمی است فرصت فکر کردن جا افتادن چیزی برای مردم باقی می‌ماند حرف دهان به دهان می‌گشت و همین شد. 🔸من روز هفتم این حرف‌ها را زدم، مردم فهمیدند که من هستم صبح نهم که مرا گرفتند مطلب کاملاً جا افتاده بود برای مردم و می‌توانستند تصمیم‌گیری کنند. این بود که راه افتاده بودند هیئت مختلف منزل آقای این طرف و آن طرف که بعداً آقای تهامی به من می‌گفت این‌ها می‌خواستند بیایند به شهربانی حمله کنند می‌گفت من گفتم بابا! خون راه می‌افتد گفتند راه بیفتد و تهامی نگذاشته بود و مانع شده بود و شاید در حقیقت به داد من رسیده بود چون وضع من به مراتب مشکل‌تر می‌شد. ایشان گفته بود من آزادش می‌کنم از زندان و همین اعمال نفوذها را ایشان کرده بود. 🔹آن‌ها هم از خدا می‌خواستند که مرا آزاد کنند؛ شهربانی‌چی‌ها و دستگاه پلیس در آنجا. زیرا که زندانی بودن من مردم را به هیجان می‌آورد منتظر بهانه بودند و به هر حال آزاد کردند. منتهی از آقای همان سیدی که گفتم قول گرفتند که من را ببرد خانه خودشان و من جایی نروم و منبر هم نروم. 🔸وضعیت دستگیری و اخراج من از کاری کرد که تأثیرش در مردم تا مدت‌ها باقی ماند. ماه صفر همان سال یکی از دوستان ما آسید جواد علم‌الهدی را می‌شناسید از دوستان مشهدی ماست، ایشان هم می‌رفت بیرجند محل منبرش بیرجند بود وقتی که رفت آنجا و برگشت به من گفت که تو شده‌ای مردم آنجا مثل آقای خمینی به تو علاقه دارند و عجیب تأثیر رویشان کرده بود. (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد،ش۴۳ و ۴۴، تابستان ۹۴) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۱ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۱ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۱ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
2793_33441.pdf
2.41M
موج تازه بحث‌های اختلاف‌برانگیز پس از درگذشت دکتر شریعتی انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتاد و پنجم بعد از درگذشت دکتر شریعتی، بحث بر سر آثار و افکار او همچنان داغ بود و گرایش روزافزون به وی خصوصاً در میان مبارزین، موجب می‌شد که نقد آثار او در نزد برخی علما، از هر زمان دیگری ضروری‌تر تلقی شود. مدرسه حقانی قم به دلیل موقعیت ممتازی که از نظر سیاسی در حوزه داشت، به یکی از کانون‌های اصلی نزاع بر سر آثار شریعتی تبدیل شده بود. در یکی از اسناد ساواک (به تاریخ 8 آذر 56)به اختلافات مدرسه حقانی اینچنین اشاره شده است: ...« شدیدترین وضع اختلافات ً بین طرفداران شریعتی و مخالفین وی فعلا در مدرسه حقانی است، زیرا یکی از مدرسین آن مدرسه به نام مصباح یزدی که از مؤسسین در راه حق* نیز می‌باشد، از مخالفین سرسخت شــریعتی اســت. لذا طرفداران شریعتی در جلسات درس وی شرکت نکرده و مقالاتی را بر رد شریعتی مینویسد پاره میکنند و شاگردان مصباح هم مقالات شریعتی را پاره می‌کنند....» *مرحوم آیت‌الله مصباح از مؤسسین در راه حق نبود بلکه از پایه‌گذاران بخش آموزش این مرکز بود. 🗞متن کامل در : ضمیمه | روزنامه کیهان،18شهریور1402، صفحه 6. 🇮🇷 @IRANeMOASER
1402.06.20.pdf
1.13M
مناظره‌ای که برگزار نشد انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتاد و ششم 🔹آیت‌الله محمد یزدی - از روحانیان مبارز نهضت امام- در خاطرات خود از جلسه مدرسین قم پیش از انقلاب برای تصمیم‌گیری درباره آثار شریعتی چنین می‌گوید: 🔸«در جریان شریعتی و مرحوم مطهری که در میان مردم بخصوص جوانان فرهنگ‌دوست، شکافی ایجاد کرده بود، جامعه مدرسین جلسات متعددی تشــکیل داد و بحث‌های مبسـوطی مطرح کرد. 🔹آقای مصباح در آن ماجرا قائل به دیدگاه خاصی بودند و بقیه اعضای جامعه در برابر ایشان قرار داشتند. جلسه مزبور در منزل آیت‌الله حسین نوری همدانی تشکیل شده بود و بحث به مرز کفر و ایمان رسیده بود. در آن جلسه آقایان: گیلانی، مظاهری و سید علی اکبر موسوی یزدی هم حضور داشتند ... بعضی‌ها صریحاً شریعتی را تکفیر می‌کردند و بعضی دیگر نظر ملایم‌تری داشتند... بنده مأمور شده بودم که طرفداران دو نظریه را در مورد شریعتی در کنار هم جمع کنم تا به قدر مشترکی برسیم...» 🗞متن کامل در : ضمیمه | روزنامه کیهان،20شهریور1402، صفحه 6. 🇮🇷 @IRANeMOASER
2797_33489.pdf
1.57M
سکوت امام خمینی در واکنش به جریان دکتر شریعتی انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتاد و هفتم 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین حسین حقانی زنجانی...: آقای قدوسی مدیر مدرسه ما بود، آقای بهشتی هم بــود.... آن موقع من می‌خواستم عتبات -نجف و کربلا- بروم، آقای قدوسی آمد پیش من، گفتم آقای قدوسی شما [چه] صلاح می‌دانید؟ الان مدرسه دچار اختلاف شده...من می‌خواهم بروم از امام بپرســم ببینم [ایشان] راجع به آقای شریعتی [چه نظری دارد] هر چه امام نظر داشته باشد عمل کنم، این را گفتم؛ [آقای قدوسی] گفت: عیبی ندارد. بلند شد رفت. 🔸آن موقع که من می‌خواســتم بروم کربلا... ســال 56بود؛ امام هم در نجف بود، [یک عده‌ای از آقایان] هم آنجا بود[ند...،] آقای [ســید حمید] روحانی، آقــای دعائی، این دو تا را می‌شناختم البته خود پسر امام هم بود، آقا مصطفی هم آنجا [بود] ولی خب این‌ها هم آنجا بود[ند...،] من به این آقــا[ی رضوانی] گفتم که می‌خواهم بروم از آقا این سؤال را بپرسم... 🗞متن کامل در : ضمیمه | روزنامه کیهان،22شهریور1402، صفحه 6. بخش‌های پیشین 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۲ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۲ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۲ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
‏‏ 🔴مبارزات عدالت‌خواهانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امام خمینی قدس سره الشریف: ▫️«...کسی که یک مقداری آشنا باشد به منطق قرآن، می‌بیند که این قرآن است که وادار‏‎ ‎‏کرد را به این‌که با این سرمایه‌دارها دائماً در جنگ باشد. با این کسانی که در‏‎ ‎‏ و در و در و این‌ها، بودند و صاحب قدرت و اشخاص قلدری‏‎ ‎‏بودند که قدرتمند بودند. قرآن بود که پیغمبر اکرم را وادار کرد به این‌که با این مردمی که با‏‎ ‎‏ملیت مردم با منافع توده‌های مردم، مخالف هستند و استثمار می‌کنند این‌ها را، با این‌ها باید‏‎ ‎‏جنگ بکنید و تعدیلی حاصل بشود.‏ ‏‏ ▪️جنگ‌هایی که پیغمبر در زمان حیاتشان فرموده‌اند، بعد از این‌که اسباب جنگ فراهم‏‎ ‎‏شد برایشان، این جنگ‌ها همیشه با زورمندها بوده است؛ با آن‌ها، مثل و امثال آن‌ها‏‎ ‎‏که قدرتمندها بودند، و این‌ها منافع ملت‌ها را، ملت خودشان را، می‌خواستند برای خودشان‏‎ ‎‏[‏‏غارت‏‏]‏‏ بکنند؛ و ظلم و ستمکاری و بی عدالتی رایج بوده است؛ و جنگ‌هایی که واقع‏‎ ‎‏شده، بین مستضعفین بوده و این مردم طبقه سه، این فقرا با این زورمندها و این‌هایی که‏‎ ‎‏می خواستند حق فقرا را بخورند...»(صحیفه امام ج4 ص214) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۳ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۳ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۳ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ انتشار نخستین‌بار 🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام روایت دیده نشده‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir
تأثیرات معجزه‌آسای مبارزات حضرت امام رضا علیه‌السلام مقام معظم رهبری: «آن وقتی که حضرت [امام رضا علیه‌السلام] به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت می‌گفتند که: علىّ‌بن‌موسی در این فضا چه کار می‌تواند انجام بدهد - این فضای شدّت اختناقِ هارونی که در روایت دارد که می‌گفتند: وَ سَیفُ هارونَ تَقطُرُ دَما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامه جهاد امامان شیعه و در مسئولیّت عظیمی که برعهده‌اش است، می‌خواهد چه بکند؟ این اولِ امامت علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا (علیه‌السّلام) است. بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا است، وقتی شما نگاه میکنید، میبینید که همان تفکّر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عبّاس از مواجهه با آن عاجز است؛ این را علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا انجام داده. 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۴ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۴ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۴ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۶ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۶ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۲۶ شهریور ۱۳۶۲ 🇮🇷 @IRANeMOASER
بحران خونین پاییز ١٤٠١ و پاسخی به مواضع تأسف‌انگیز برخی نشریات زاویه‌دار /1 بخشی از مقاله حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در آخرین شماره از فصلنامه تخصصی پانزده خرداد 🔹«... عناصر بریده از مردم و دل بسته به سراب، نه تنها خوی و خصلت مردمی را از دست می‌دهند، بلکه و رویدادهایی را که ریشه در توطئه سازمان‌های جاسوسی بین‌المللی و استکبار جهانی دارد، ناخودآگاه یا آگاهانه به عنوان جریانی خودی و ارزشمند مورد ستایش و حمایت قرار می‌دهند و به گمراهی و تباهی بیشتر دچار می‌شوند و راه و مرام ملت را بیش از پیش گم می‌کنند. خیزش ضد جهانخواران و فزون‌خواهان را به روش‌ها و شیوه‌های گوناگون زیر سؤال می‌برند لیکن جریان‌های ضدمردمی و توطئه‌آمیز را مورد ستایش و حمایت قرار می‌دهند. 🔸نمونه آشکار این بی‌راهه‌پویی را در بحران فاجعه‌بار پاییز ۱۴۰۱ دیدیم آمریکا که در در ازای چهل سال گذشته با هیچ نقشه و نیرنگ و توطئه و ترفند نتوانسته بود به نظام جمهوری اسلامی آسیب سنگینی وارد کند به یاد کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۳۲ بر آن شد بار دیگر مشتی اراذل و اوباش و آدم‌کش را به صحنه آورد به امید آنکه ۲۸ مرداد دیگری پدید آید. 🔹جنایت‌کارانی که از سوی و و انگیخته شده بودند به خیابان‌ها ریختند و بدتر از داعشی‌ها به خونریزی آدم‌کشی وحشی‌گری و درندگی پرداختند. ناامنی و هرج و مرج پدید آوردند به حریم قرآن کریم مقام زن حریم حجاب و عفاف تجاوز کردند و جز فحاشی، آدم‌کشی و عربده‌کشی بی‌بند و باری، ترویج برهنگی، بی‌حیایی و بی‌عفتی اندیشه‌ای در سر نداشتند. 🔸این فاجعه خونین و تنگ‌بار که به شهادت ده‌ها تن از آموزش‌یافتگان مکتب حسینی و عاشورایی کشیده شد با آگاهی و هوشیاری و مقاومت سرسختانه و دلاورانه ملت انقلابی و انقلاب‌پرور ایران و درایت رهبری در نطفه خفه شد و بار دیگر به توطئه‌گران جهانخوار و دست‌پرورده‌های آن‌ها در ایران سیلی محکمی زد و درس فراموش نشدنی داد. 🔹بایسته یادآوری است که در این فاجعه در کنار اراذل و اوباشی که از سوی بیگانگان به صحنه آمده بودند برخی از جوانان خام ناپخته و فریب‌خورده به آشوبگران هرزه و هرجایی پیوستند و به آتش فتنه و آشوب دامن زدند لیکن دیری نپایید که بسیارشان به خود آمدند و به راه درست بازگشتند. شماری نیز با رحمت و عنایت دستگاه داوری و عدالت‌گستر از گمراهی رهایی یافتند. 🔸در این میان موضع فضاحت بار و تأسف انگیز برخی از نویسندگان تازه کار قابل تأمل است که مشخص و روشن نیست از «آزادی» «عدالت»، «کرامت انسانی و اصولا از «ملت» و «مردم» چه فهم و درک و برداشتی دارند و چگونه می‌توانند آشوب و بلوای خونین و وحشیانه و بی رحمانه مشتی داعش منشان را که جز امیال جنسی ،برهنگی بی بند و باری خونریزی و سلاخی انگیزه ای در سر نداشتند .... جنبش جوانان و زنانی که خواستار آزادی عدالت و تغییر در سبک زندگی معیشت و کرامت انسانی... بودند! بنمایانند!!! (آگاهی نو، پاییز و زمستان1401، ش10، ص20) 🔹البته از بیگانه‌پرستانی مانند محمدرضاشاه شگفت‌آور نبود که زنان و مردان هرزه و فاسدی را که در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به خیابان‌ها ریختند و آشوب و بلوا به راه انداختند «ملت وطن پرست» بخواند و آنان را بزرگ بشمارد و به آن‌ها افتخار کند چون تاج و تخت خود را با خیانت و جنایت آن‌ها به دست آورده بود. از این رو تا پایان عمر خود در هر فرصتی از آن خودفروشان بی‌وطن ستایش می‌کرد و بر این باور بود که با یک سلسله ستایش‌های دروغ و دور از واقع می‌تواند نام و یاد آن بدسرشتان را در تاریخ سربلند سازد و نیکوکار بنمایاند. او در فرصتی ادعا کرد اعتقاد قطعی من این است که سرنگون کردن دستگاه مصدق کار مردم کشور من بود که در دلشان بارقه مشیت یزدانی می‌درخشید!(مأموریت برای وطنم، ص95-94) محمدرضاشاه در ادعای دیگر آورده است: 🔸... کاری که هموطنان وفادار من در آن روز کردند با پول نمی‌شد از کسی خواست و انقلابی که در برانداختن مصدق و حزب توده پیش آمد محرکی جز حس ملیت دوستی ایرانیان و ناسیونالیزم ویژه این سرزمین نداشت... مردم بی سلاح به تانک‌ها و مسلسل‌های مصدق حمله کردند و عده‌ای از زنان و کودکان نیز جان خود را در این راه نثار نمودند.(پاسخ به تاریخ، ص135) منبع: مقاله «رسالت رویارویی با تحریف تاریخ»، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 76/75، بهار و تابستان1402، صص41-39. صفحه دوم 🇮🇷 @IRANeMOASER
بحران خونین پاییز ١٤٠١ و پاسخی به مواضع تأسف‌انگیز برخی نشریات زاویه‌دار/2 بخشی از مقاله حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در آخرین شماره از فصلنامه تخصصی پانزده خرداد 🔹شاه حتی در پایان عمر خود نیز از فریب‌کاری و خیانت به تاریخ دست نکشید و پیرامون جریان شوم ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به نشست: 🔸ملت ایران فقط هنگامی که در آستانه سقوط قرار گرفت به خود آمد و به خطر مهلکی که حیاتش را تهدید می‌کرد واقف شد. ولی قبل از آن سه روز تمام تهران دست خوش آشوب بود... از صبح روز سوم یعنی ۱۹ اوت ۱۹۵۳ [۲۸ مرداد ۱۳۳۲] گروهی از کارگران و صنعتگران و دانشجویان و پیشه‌وران و سربازان و پاسبانان و حتی زنان و کودکان با شجاعتی خارق‌العاده در مقابل تفنگ و مسلسل و حتی تانک‌های دیکتاتور طاغی ایستادند و اوضاع را دگرگون کردند... (پاسخ به تاریخ، ص135) 🔹تلاش بیهوده و ناکام شاهانه به درازای بیش از نیم قرن در راه آبرو و اعتبار بخشیدن به مشتی عناصر هرزه و فرومایه برای و دیگر می تواند پندآمیز و عبرت‌انگیز باشد و این نکته را به درستی نشان دهد که با وارونه‌نویسی، تحریف‌گری و چهره‌سازی نتوان شرارت و رذالت مشتی اشرار و بدکار را «جنبش در راه عدالت، آزادی و حقوق اساسی» وانمود کرد و ننگ را با رنگ پوشاند. 🔸ملت ایران در جریان آشوب ۱۴۰۱ از که هرج و مرج و ناامنی ایجاد کردند جز خون‌ریزی، آدم‌کشی، عربده‌کشی، فحاشی‌های شرم‌آور، تجاوز به حریم قرآن و حرمت زنان هنری ندید. زنان و دخترانی که این نامردان را همراهی می‌کردند افزون بر جنایات ذکر شده پافشاری داشتند که چون میمون جیغ‌کش، بدمستی، بی‌عاری، ولنگاری و بی‌حیایی را دامن زنند و بیش از پیش خودنمایی کنند. نمی‌توان گفت این گونه عفت‌سوزی‌ها و آن آدم‌کشی‌ها بدون سردمداری سازمان‌های جاسوسی به ویژه و روی داده است. 🔹 نکته در خور توجه اینکه دست اندرکاران متأسفانه نه تنها از آگاهی سیاسی بایسته برخوردار نیستند بلکه از تاریخ کشورشان نیز انگار به کلی بی‌خبر و بیگانه‌اند و دانسته یا ندانسته دنباله‌رو دگراندیشانی‌اند که تاریخ را دست‌خوش هوسبازی و سیاست‌بازی قرار داده اند... منبع: مقاله «رسالت رویارویی با تحریف تاریخ»، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 76/75، بهار و تابستان1402، صص41-39. 🇮🇷 @IRANeMOASER