eitaa logo
میسیولوژی missiology
142 دنبال‌کننده
486 عکس
52 ویدیو
494 فایل
میسیولوژی علمی بین رشته ای از جامعه شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، زبان شناسی، الهیات، تاریخ، اقتصاد و ..... است
مشاهده در ایتا
دانلود
دو کتاب بسیار عالی در انسان شناسی میسیولوژی 👆👆👆 کلیسا و فرهنگ میسیون و فرهنگ
🔹اصل سه جانبه در میسیولوژی برای توانمند سازی جامعه اسلامی سید جعفر هاتف الحسینی پژوهشگر میسیولوژی در یاداشتی آورده است: 🔸چالش های دینی برای مسیحیت باعث شده تا روش های سنتی تبشیر را تغییر بدهند و بدنبال پاسخ های جدید با نگاهی نو باشند. 🔸استفاده از تجربیات مسیحیت در تبشیر کمک خوبی برای تبلیغ اسلام می کند، اصل سه جانبه میسیولوژی یک نگاه جدید در تبشیر مسیحیت است. 🔸هدف این اصل میسیولوژی توانمند سازی جامعه مسیحی است تا هر جامعه مسیحی در هر کجا بدون هیچ مشکلی به بقا خود ادامه دهد.. 🔸امروزه تبلیغ اسلام فقط در پیام دینی (الهیات) خلاصه نمی شود بلکه باید گفت جنبه های دیگر اجتماعی، روانی، فردی حتی اقتصادی باید مد نظر باشد تا بتوان یک اجتماع متدین اسلامی داشته باشیم. 🌐لینک خبر: https://b2n.ir/x41351 📌کانال اطلاع رسانی : @esfhozeh 📌
بسمه تعالی 🇮🇷 🌸کارگاه آشنایی با مبانی روانشناسی تغییر دین ✍️سرفصل ها: 1-روانشاسی کانورت 2-نظرات روانشناسی کانورت پاردایم معاصر و کلاسیک 3-نظریه کل نگر رمبو 4-بررسی روانی تغییر دین از اسلام به مسیحیت و مسیحیت به اسلام ✍️جهت ثبت نام به صورت حضوری به واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت مراجعه نمائید.(چهارراه نقاشی ابتدای فلسطین کوچه14) ✍️دوره مقدماتی در 8 ساعت برگزار می شود(زمان شروع متعاقبا اعلام می گردد) @farhangihozeh
جنبش درونی- کامل.pdf
1.57M
کتاب جنبش درونی در میسیولوژی
کتاب اصول هفت گانه مسلمان-مسیحی از فواد آکاد
'Accad, Fu'ad. [1978]. Have You Ever Read the Seven Muslim-Christian Principles? Limassol, Cyprus: Ar-Rabitah کتاب آیا تا به حال اصول هفتگانه مسلمان-مسیحی را خوانده اید، مثال زد؟ کتاب از فواد آکاد، دبیر کل سابق انجمن کتاب مقدس شام و کارشناس کنفرانس اتحاد انجیلی ویکومب 1976 است.
ساختن پل ارتباطی بین اسلام و مسیحیت
این کتاب از میسیولوژیست لبنانی است که طریقه پل زنی به اسلام و قرآن به صورت کلاسیک اموزش می دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صرفا ترجمه میسیولوژی نمی توان آن را برای تبلیغ اسلام استفاده کرد علم میسیولوژی دارای زمینه فرهنگی خاص است که استفاده و کپی کردن آن برای اسلام اشتباه است. دکتر حسین شیخیان مدیر کارگروه مطالعات تبلیغ ادیان(میسیولوژی) در حال اشتباه هستند. کپی کردن مدل های میسیولوژی خطرناک است نمونه بارز این کپی کردن در سال 1358 بود. در آن زمان سازمان های شبه دولتی مسیحی وابسته به آمریکا و انگلستان در ایران فعال بودند بعد تصرف سازمان های مسیحی خارجی و مصادره این مراکز یک دفعه مدل سازمانی تبلیغ اسلام از مراکز سازمانی مسیحی خارجی کپی شد. و درد آور است بگوییم همان مراکز مسیحی رویکرد جنبش مردمی را کپی از جنبش های مردمی اسلامی سال 57 انتخاب کردند. افتضاح آن است این مراکز مسیحی خارجی تغییر رویکرد دادند و تلاش به مردمی شدن تحت جنبش کاشت کلیسا یا همان کلیسای خانگی کردند و تبلیغ اسلام هرروز تحت بروکراسی اداری قرار گرفت و سرمایه اجتماعی و کنش متقابل در بین مردم از بین رفت. مسیحیت در دل مردم رفت و اسلام در ساختمانها و سازمان های اداری و کارمندی رفت و تبلیغ دین اسلام مردمی دیگر نیست بلکه ساعتی و قراردادی است. کپی کردن مدل های میسیولوژی یک اشتباه بزرگ است چون فرم اسلام با فرم مسیحیت متفاوت است و نمی توان یک مدل صرف ترجمه از آن برای اسلام استفاده کرد بنده به عنوان یک محقق میسیولوژی اعلام می کنم علم میسیولوژی صرفا برای نقد مسیحیت کاربرد دارد و ترجمه مدل های میسیولوژی دقیقا مثل کپی کردن فرم سازمانی از سازمان تبلیغات کانتربری در ایران، عواقب زیادی خواهد داشت.
💚 هرکس پی درمان غمش کاری کرد من نام تورا بردم و آرام شدم…❤️‍ آدینه‌تون پر از برکت🙏 کانال نسیم رحمت و امید @nasimrahmatomid
ما نیاز به اتاق فکر از متخصصان مختلف از جمله روانشناس، جامعه شناس، انسان شناس، الهیات دادن، اقتصاد دان و تاریخ دان و ..... داریم. باید تیمی متخصص و دغدغه مند تا مشکلات ما حل کنند کپی کردن از سازمان کانتربری مسیحی چیزی جز سازمانی و اداری شدن تبلیغ دین در سال 1358برای ما نداشت. مردمی و جهادی بودن دادیم تا تبلیغ دین را در بروکراسی ادراری ببریم. و بر عکس همان سازمان کانتربری از جنبش سال 57 استفاده کرد تا در بین مردم باشد و کلیسای خانگی شکل گرفت. کپی کردن نیاز نداریم اتاق فکر از متخصص نیاز است چون زمینه فرهنگی ایران اسلامی با مسیحیت اروپایی کاملا متفاوت است
از مدل "زمینه مند سازی" چه می دانید؟ | اهداف پشت پرده تفسیر قرآن از سوی مسیحیان افراطی هاتف الحسینی گفت: مسیحیت تبشیری روش خود را از شکل سلبی به ایجابی تغییر داد. در این روش پست مدرن مسیحیت تلاش دارد هویت اسلامی را منطبق با مسیحیت کند، به همین خاطر در قدم اول مبانی مسیحیت به صورت سوری بازتفسیر می شود. سید جعفر هاتف الحسینی پژوهشگر حوزوی در زمینه میسیولوژی و نویسنده کتاب نقدی بر معادل پویا است، هاتف الحسینی در جشنواره علامه حلی کشوری برگزیده کتاب سطح چهار بخش کلام شده است. هاتف الحسینی بیان می‌کند: مدل زمینه مند سازی تلاش دارد تا قرآن و کتاب مقدس را بازتفسیر کند تا هویت اسلامی با مسیحیت همسان شود تا در قدم‌های بعدی جنبش درونی بین مسلمانان را ترویج کنند. گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز در اصفهان را با این نویسنده و پژوهشگر در ادامه بخوانید: حوزه: مدل "زمینه مند سازی" چیست؟ تأثیر این مدل بر تفسیر قرآن چگونه است؟ مدل زمینه مند سازی از روش‌های مطرح در قرن ۲۱ است، زمینه مند سازی تلاش دارد مقدمات جریان جنبش درونی در اسلام مهیا کند. این روش توسط میسیولوژیست بروس نیکلز ابداع شد. زمینه مند سازی تلاش دارد تا هویت اسلامی با مسیحیت تطبیق دهد به همین خاطر میسیونرها از الهیات میسیون استفاده می‌کنند. الهیات میسیون یک نگرش الهیاتی مطابق با فرهنگ بومی منطقه در تبشیر مسیحیت است. به زبان ساده میسیونرها در تبشیر از الهیات منطبق با فرهنگ مسیحی استفاده می‌کنند که خلاف واقع است و در اقدامی غیر اخلاقی مبانی دین اسلام را مصادره به مطلوب می‌کنند. حوزه: زمینه مند سازی در تفسیر مسیحی چگونه از قرآن استفاده می‌شود؟ مسیحیت تبشیری روش خود را از شکل سلبی به ایجابی تغییر داد. در این روش پست مدرن مسیحیت تلاش دارد هویت اسلامی را منطبق با مسیحیت کند، به همین خاطر در قدم اول مبانی مسیحیت به صورت سوری بازتفسیر می‌شود و در مرحله بعد مبانی اسلامی برای منطبق شدن با مسیحیت باز تفسیر می‌گردد. تمام این تلاش‌ها برای ایجاد جریان جنبش درونی است تا اسلام را در نسل‌های بعدی به طور کامل استحاله کنند. حوزه: به طور مصداقی زمینه مند سازی در تفسیر مسیحی توضیح می‌دهید؟ یکی از نظریه پردازهای مسیحی آلمانی تفسیر جدیدی از قرآن ارائه داده است، او آیاتی که هویت اسلامی را تببین می‌کند بازتفسیر می‌کند، به طور مثال آیات هویتی اسلام که مبین حدود توحیدی اسلام است بازتفسیر می‌کند و آن را مخصوص زمان پیامبر و برای فرقه جولیانیسم می‌داند که در زمان کنونی این فرقه‌ها وجود خارجی ندارد. در آیه " یٰا أَهْلَ اَلْکِتٰابِ … وَ لاٰ تَقُولُوا ثَلاٰثَةٌ اِنْتَهُوا خَیْراً لَکُمْ إِنَّمَا اَللّٰهُ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ سُبْحٰانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ مٰا فِی اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی اَلْأَرْضِ وَ کَفیٰ بِاللّٰهِ وَکِیلاً " (نساء ۱۷۱) آیه را خطاب به فرقه منقرض شده جولیانیسم می‌داند. او سه خدایی مجزا را جایگزین با تثلیث می‌کند. در حالی که بنابر تفسیر اسلامی منظور این آیه تثلیث است نه سه خدایی! حوزه: دیدگاه مسیحیان در مورد تفسیر مسیحی از قرآن چیست؟ نمونه‌های دیگری نام ببرید؟ عموم مسیحیان، مخالف با این دیدگاه افراطی هستند چرا که همرنگ شدن الهیات با فرهنگ بومی هر منطقه، نوعی دروغگویی است. این الهیات اصلاً وجود خارجی ندارد و صرفاً برای فریب مخاطب مسلمان است. نظریه پرداز مسیحی آلمانی آیه "اِتَّخَذُوا أَحْبٰارَهُمْ وَ رُهْبٰانَهُمْ أَرْبٰاباً مِنْ دُونِ اَللّٰهِ وَ اَلْمَسِیحَ اِبْنَ مَرْیَمَ وَ مٰا أُمِرُوا إِلاّٰ لِیَعْبُدُوا إِلٰهاً وٰاحِداً لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ سُبْحٰانَهُ عَمّٰا یُشْرِکُونَ" (توبه، ۳۱)؛ بازتفسیر می‌کند. او مخاطب این آیه را فرقه منقرض شده جولیانیسم معرفی می‌کند و در اقدامی عجیب تثلیث را نوعی تجلی معرف می‌نماید که نمونه آن در آیات و روایت اسلامی بسیار است. عقب نشینی میسیونرها از تثلیث برای ترویج جنبش درونی اقدامی بسیار عجیب است چرا که تثلیث و پسر خدا بودن عیسی مسیحی از مبانی اصلی مسیحیت است. از سوی دیگر مؤسسه ویکلیف کتاب مقدس‌های با ظاهر اسلامی موسوم به MIT منتشر کرده اند. این کتاب‌ها برای استحاله جایگاه قرآن در بین مسلمانان منتشر شده است ولی اولین استحاله در کتاب مقدس مسیحیان انجام شده است. افراط گرایی به قدری زیاد شده است که مسیحیان افراطی کتاب آسمانی خودشان وسیله برای رسیدن به اهداف شأن قرار می‌دهند. حوزه: نظر مسیحیان نسبت به تغییر الهیات مسیحیت در زمینه مند سازی چیست؟
مسیحیان معتدل با این اقدامات مخالف هستند چرا که دروغگویی برای تبلیغ دین کاری خلاف اخلاق است و از طرف دیگر مسیحیت با ترویج فرقه‌های شبه اسلامی مسیحی فقط مروج افراط گرایی هستند. مدل جنبش درونی از افراطی ترین اقدامات است مسیحیان تندرو با استحاله اسلام فقط مروج فرقی همچون کریسلام هستند. مدل نویسی و آزمایش این اقدامات در مناطق مختلف اسلامی ثمره‌ای جز ایجاد تشنج بین گروه‌های مختلف ندارد. مسیحیان معتدل با نقد صریح، مدل زمینه مندسازی را فقط تجاوز به مبانی اسلام می‌دانند که جز اختلاف و درگیری چیزی برای مسیحیان به ارمغان نخواهد داشت. مسیحیان معتدل، همراهی مسیحیان افراطی برای اقدامات سیاسی برخی کشورها را فقط استعمار نو در قالب دینی می‌دانند. قرآن تاکید بر زندگی بر اساس کلمه سواء می‌کند، اسلام به هیچ وجه اجازه بی حرمتی حتی مدل نویسی برای استحاله دیگر ادیان را نمی‌دهد. مسیحیت از ادیان ابراهیمی مورد احترام مسلمانان است، آنچه می‌توان گفت این است که نباید گذاشت فرقه‌های افراطی خارجی مانع صلح و زندگی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیت شود، نیاز است مسیحیان معتدل و مسلمانان باهم با افراط گرایی ضد دینی مقابله کنند. https://hawzahnews.com/xbvMB
کتاب مریم در قرآن اثر جدید دکتر فون اشتوش Mary in the Qur’an Friend of God, Virgin, Mother Muna Tatari and Klaus von Stosch Translated by Peter Lewis A sensitive consideration of Mary, mother of Jesus, in the Qur’an. An entire chapter (surah) is dedicated to her, and she is the only woman mentioned by name in the Qur’an—indeed, her name appears more frequently than that of either Muhammad or Jesus. From the earliest times to the present day, Mary, the mother of Jesus, continues to be held in high regard by Christians and Muslims alike, yet she has also been the cause of much tension between these two religions. In this groundbreaking study, Muna Tatari and Klaus von Stosch painstakingly reconstruct the picture of Mary that is presented in the Qur’an and show how veneration of the Blessed Virgin Mary in the Roman Catholic Church intersects and interacts with the testimony of the Qur’an. This sensitive and scholarly treatise offers a significant contribution to contemporary interfaith dialogue
هدایت شده از امیر حسین هراتیان
(﷽) «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» سوره رعد/آیه 11 🎗وقتی همه چیز روبراه است امیدواری معنا ندارد. 🌺 امید زمانی ارزشمند است که همه چیز در بدترین شرایط است پس هیچ وقت ناامید نشو حتی در اوج تاریکی... —- 🌺 ما در کانال نسیم رحمت و امید، تلاش داریم: مطالب مفید و انگیزشی با نگاه امیدافزایی با فایلهای آموزشی بسیار عالی، درخدمت شما هستیم. 🌺 کانال نسیم رحمت و امید @nasimrahmatomid
مقاله جدید بررسی مدل روانشناختی فرقه موسوم به بایت
مدل بایت جدیدترین مدل روانشناسی فرقه.pdf
419K
مدل بایت جدیدترین مدل روانشناسی فرقه
چند نفر را به اسلام دعوت کردید این صحبتی است که بین مبلغان اسلامی رواج دارد شاید یک مبلغ مسلمان بگوید در یک سال دو نفر را به اسلام دعوت کردم یا به اسلام بازگردانیدم اما جالب است در بین میسیونرها این صحبت سر اعداد کوچک نیست بلکه یک میسیونر مطرح با افتخار می گوید با تحقیق و پژوهش مدلی بر اساس زمینه فرهنگی و روانشناسی نوشتم و به صورت شبکه ای این مدل را ترویج کردم و الان بعد پنج سال بیست هزار نفر به خاطر آن مدل به مسیحیت گرویدند مدل نویسی برای تبشیر مسیحیت سالهاست در حال اجرا است ولی مبلغان مطرح اسلامی هنوز در حد تبلیغ چهره به چهره هستند تا سالی چند نفر کمتر از انگشتان دست به اسلام دعوت کنند از معلم تا استاد تا افراد عادی به من پیام می دهند که راهکاری تحت عنوان مدل به ما ارائه کن تا به صورت شبکه ای تبلیغ اسلام را انجام دهیم. من هم با تاسف می گویم مدل نویسی برای تبلیغ اسلام نکردیم پس هیچ مدلی نداریم. انشا الله روزی اتاق فکر برای مدل نویسی از جامعه شناس، انسان شناس، روانشناس و الهیات دان و تاریخ دان تشکیل شود تا مدلی برای تبلیغ اسلام نوشته شود.