eitaa logo
میسیولوژی missiology
144 دنبال‌کننده
483 عکس
51 ویدیو
493 فایل
میسیولوژی علمی بین رشته ای از جامعه شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، زبان شناسی، الهیات، تاریخ، اقتصاد و ..... است
مشاهده در ایتا
دانلود
از مدل "زمینه مند سازی" چه می دانید؟ | اهداف پشت پرده تفسیر قرآن از سوی مسیحیان افراطی هاتف الحسینی گفت: مسیحیت تبشیری روش خود را از شکل سلبی به ایجابی تغییر داد. در این روش پست مدرن مسیحیت تلاش دارد هویت اسلامی را منطبق با مسیحیت کند، به همین خاطر در قدم اول مبانی مسیحیت به صورت سوری بازتفسیر می شود. سید جعفر هاتف الحسینی پژوهشگر حوزوی در زمینه میسیولوژی و نویسنده کتاب نقدی بر معادل پویا است، هاتف الحسینی در جشنواره علامه حلی کشوری برگزیده کتاب سطح چهار بخش کلام شده است. هاتف الحسینی بیان می‌کند: مدل زمینه مند سازی تلاش دارد تا قرآن و کتاب مقدس را بازتفسیر کند تا هویت اسلامی با مسیحیت همسان شود تا در قدم‌های بعدی جنبش درونی بین مسلمانان را ترویج کنند. گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز در اصفهان را با این نویسنده و پژوهشگر در ادامه بخوانید: حوزه: مدل "زمینه مند سازی" چیست؟ تأثیر این مدل بر تفسیر قرآن چگونه است؟ مدل زمینه مند سازی از روش‌های مطرح در قرن ۲۱ است، زمینه مند سازی تلاش دارد مقدمات جریان جنبش درونی در اسلام مهیا کند. این روش توسط میسیولوژیست بروس نیکلز ابداع شد. زمینه مند سازی تلاش دارد تا هویت اسلامی با مسیحیت تطبیق دهد به همین خاطر میسیونرها از الهیات میسیون استفاده می‌کنند. الهیات میسیون یک نگرش الهیاتی مطابق با فرهنگ بومی منطقه در تبشیر مسیحیت است. به زبان ساده میسیونرها در تبشیر از الهیات منطبق با فرهنگ مسیحی استفاده می‌کنند که خلاف واقع است و در اقدامی غیر اخلاقی مبانی دین اسلام را مصادره به مطلوب می‌کنند. حوزه: زمینه مند سازی در تفسیر مسیحی چگونه از قرآن استفاده می‌شود؟ مسیحیت تبشیری روش خود را از شکل سلبی به ایجابی تغییر داد. در این روش پست مدرن مسیحیت تلاش دارد هویت اسلامی را منطبق با مسیحیت کند، به همین خاطر در قدم اول مبانی مسیحیت به صورت سوری بازتفسیر می‌شود و در مرحله بعد مبانی اسلامی برای منطبق شدن با مسیحیت باز تفسیر می‌گردد. تمام این تلاش‌ها برای ایجاد جریان جنبش درونی است تا اسلام را در نسل‌های بعدی به طور کامل استحاله کنند. حوزه: به طور مصداقی زمینه مند سازی در تفسیر مسیحی توضیح می‌دهید؟ یکی از نظریه پردازهای مسیحی آلمانی تفسیر جدیدی از قرآن ارائه داده است، او آیاتی که هویت اسلامی را تببین می‌کند بازتفسیر می‌کند، به طور مثال آیات هویتی اسلام که مبین حدود توحیدی اسلام است بازتفسیر می‌کند و آن را مخصوص زمان پیامبر و برای فرقه جولیانیسم می‌داند که در زمان کنونی این فرقه‌ها وجود خارجی ندارد. در آیه " یٰا أَهْلَ اَلْکِتٰابِ … وَ لاٰ تَقُولُوا ثَلاٰثَةٌ اِنْتَهُوا خَیْراً لَکُمْ إِنَّمَا اَللّٰهُ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ سُبْحٰانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ مٰا فِی اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی اَلْأَرْضِ وَ کَفیٰ بِاللّٰهِ وَکِیلاً " (نساء ۱۷۱) آیه را خطاب به فرقه منقرض شده جولیانیسم می‌داند. او سه خدایی مجزا را جایگزین با تثلیث می‌کند. در حالی که بنابر تفسیر اسلامی منظور این آیه تثلیث است نه سه خدایی! حوزه: دیدگاه مسیحیان در مورد تفسیر مسیحی از قرآن چیست؟ نمونه‌های دیگری نام ببرید؟ عموم مسیحیان، مخالف با این دیدگاه افراطی هستند چرا که همرنگ شدن الهیات با فرهنگ بومی هر منطقه، نوعی دروغگویی است. این الهیات اصلاً وجود خارجی ندارد و صرفاً برای فریب مخاطب مسلمان است. نظریه پرداز مسیحی آلمانی آیه "اِتَّخَذُوا أَحْبٰارَهُمْ وَ رُهْبٰانَهُمْ أَرْبٰاباً مِنْ دُونِ اَللّٰهِ وَ اَلْمَسِیحَ اِبْنَ مَرْیَمَ وَ مٰا أُمِرُوا إِلاّٰ لِیَعْبُدُوا إِلٰهاً وٰاحِداً لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ سُبْحٰانَهُ عَمّٰا یُشْرِکُونَ" (توبه، ۳۱)؛ بازتفسیر می‌کند. او مخاطب این آیه را فرقه منقرض شده جولیانیسم معرفی می‌کند و در اقدامی عجیب تثلیث را نوعی تجلی معرف می‌نماید که نمونه آن در آیات و روایت اسلامی بسیار است. عقب نشینی میسیونرها از تثلیث برای ترویج جنبش درونی اقدامی بسیار عجیب است چرا که تثلیث و پسر خدا بودن عیسی مسیحی از مبانی اصلی مسیحیت است. از سوی دیگر مؤسسه ویکلیف کتاب مقدس‌های با ظاهر اسلامی موسوم به MIT منتشر کرده اند. این کتاب‌ها برای استحاله جایگاه قرآن در بین مسلمانان منتشر شده است ولی اولین استحاله در کتاب مقدس مسیحیان انجام شده است. افراط گرایی به قدری زیاد شده است که مسیحیان افراطی کتاب آسمانی خودشان وسیله برای رسیدن به اهداف شأن قرار می‌دهند. حوزه: نظر مسیحیان نسبت به تغییر الهیات مسیحیت در زمینه مند سازی چیست؟
مسیحیان معتدل با این اقدامات مخالف هستند چرا که دروغگویی برای تبلیغ دین کاری خلاف اخلاق است و از طرف دیگر مسیحیت با ترویج فرقه‌های شبه اسلامی مسیحی فقط مروج افراط گرایی هستند. مدل جنبش درونی از افراطی ترین اقدامات است مسیحیان تندرو با استحاله اسلام فقط مروج فرقی همچون کریسلام هستند. مدل نویسی و آزمایش این اقدامات در مناطق مختلف اسلامی ثمره‌ای جز ایجاد تشنج بین گروه‌های مختلف ندارد. مسیحیان معتدل با نقد صریح، مدل زمینه مندسازی را فقط تجاوز به مبانی اسلام می‌دانند که جز اختلاف و درگیری چیزی برای مسیحیان به ارمغان نخواهد داشت. مسیحیان معتدل، همراهی مسیحیان افراطی برای اقدامات سیاسی برخی کشورها را فقط استعمار نو در قالب دینی می‌دانند. قرآن تاکید بر زندگی بر اساس کلمه سواء می‌کند، اسلام به هیچ وجه اجازه بی حرمتی حتی مدل نویسی برای استحاله دیگر ادیان را نمی‌دهد. مسیحیت از ادیان ابراهیمی مورد احترام مسلمانان است، آنچه می‌توان گفت این است که نباید گذاشت فرقه‌های افراطی خارجی مانع صلح و زندگی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیت شود، نیاز است مسیحیان معتدل و مسلمانان باهم با افراط گرایی ضد دینی مقابله کنند. https://hawzahnews.com/xbvMB
کتاب مریم در قرآن اثر جدید دکتر فون اشتوش Mary in the Qur’an Friend of God, Virgin, Mother Muna Tatari and Klaus von Stosch Translated by Peter Lewis A sensitive consideration of Mary, mother of Jesus, in the Qur’an. An entire chapter (surah) is dedicated to her, and she is the only woman mentioned by name in the Qur’an—indeed, her name appears more frequently than that of either Muhammad or Jesus. From the earliest times to the present day, Mary, the mother of Jesus, continues to be held in high regard by Christians and Muslims alike, yet she has also been the cause of much tension between these two religions. In this groundbreaking study, Muna Tatari and Klaus von Stosch painstakingly reconstruct the picture of Mary that is presented in the Qur’an and show how veneration of the Blessed Virgin Mary in the Roman Catholic Church intersects and interacts with the testimony of the Qur’an. This sensitive and scholarly treatise offers a significant contribution to contemporary interfaith dialogue
هدایت شده از امیر حسین هراتیان
(﷽) «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» سوره رعد/آیه 11 🎗وقتی همه چیز روبراه است امیدواری معنا ندارد. 🌺 امید زمانی ارزشمند است که همه چیز در بدترین شرایط است پس هیچ وقت ناامید نشو حتی در اوج تاریکی... —- 🌺 ما در کانال نسیم رحمت و امید، تلاش داریم: مطالب مفید و انگیزشی با نگاه امیدافزایی با فایلهای آموزشی بسیار عالی، درخدمت شما هستیم. 🌺 کانال نسیم رحمت و امید @nasimrahmatomid
مقاله جدید بررسی مدل روانشناختی فرقه موسوم به بایت
مدل بایت جدیدترین مدل روانشناسی فرقه.pdf
419K
مدل بایت جدیدترین مدل روانشناسی فرقه
چند نفر را به اسلام دعوت کردید این صحبتی است که بین مبلغان اسلامی رواج دارد شاید یک مبلغ مسلمان بگوید در یک سال دو نفر را به اسلام دعوت کردم یا به اسلام بازگردانیدم اما جالب است در بین میسیونرها این صحبت سر اعداد کوچک نیست بلکه یک میسیونر مطرح با افتخار می گوید با تحقیق و پژوهش مدلی بر اساس زمینه فرهنگی و روانشناسی نوشتم و به صورت شبکه ای این مدل را ترویج کردم و الان بعد پنج سال بیست هزار نفر به خاطر آن مدل به مسیحیت گرویدند مدل نویسی برای تبشیر مسیحیت سالهاست در حال اجرا است ولی مبلغان مطرح اسلامی هنوز در حد تبلیغ چهره به چهره هستند تا سالی چند نفر کمتر از انگشتان دست به اسلام دعوت کنند از معلم تا استاد تا افراد عادی به من پیام می دهند که راهکاری تحت عنوان مدل به ما ارائه کن تا به صورت شبکه ای تبلیغ اسلام را انجام دهیم. من هم با تاسف می گویم مدل نویسی برای تبلیغ اسلام نکردیم پس هیچ مدلی نداریم. انشا الله روزی اتاق فکر برای مدل نویسی از جامعه شناس، انسان شناس، روانشناس و الهیات دان و تاریخ دان تشکیل شود تا مدلی برای تبلیغ اسلام نوشته شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشیش دکتر ساسان توسلی از بازتفسیر قرآن برای تبشیر مسیحیت می گوید جریان پروتستان مخالف جنبش درونی و دو هویتی کردن در جامعه اسلامی هستند باز تفسیر قرآن برای تغییر هویت بسیار خطرناک است
میسیولوژی علمی از جامعه شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، اقتصاد، تاریخ و الهیات برای تبلیغ دین است
🗓۴ ماه اکتبر سال ۱۲۲۶م 🏳️ فوت فرانسیس آسیزی 🏳️موسس فرقه فرانسیسکن 💠رهبرانقلاب ‼️نمیدانم شما با احوالات گروه فرانسیسکن، آشنا هستید یا نه. اینها گروه کشیشىِ بسیار زهدگرایی هستند که خود را تابع «سن فرانسیس» میدانند؛ همان «سن فرانسیس» معروفِ قدیس، که این «سانفرانسیسکوی» امریکا هم به اسم اوست. اینها اسماء مقدس را روی شهرها میگذاشتند. این «سن‌فرانسیس» معروف، قدیسی بود که دستگاههای پاپ آن وقت، به خاطر افشاگری این شخص نسبت به تجملات دستگاه پاپ، دشمن خونیش بودند. او معارض دستگاه پاپ و معارض آن جاه و جلالها و آن ثروتها و آن زراندوزیها بود؛ طرفدار زهد بود! ۷۰/۱۱/۱۵ @Jahade_tabeini
یک آرزو، اجتهاد تبلیغی شیعی به واقعیت می رسد. هشت سال پیش تاریخ معاصر تبشیر را مطالعه می کردم یک آرزو داشتم که تبلیغ شیعه قوی و مدون تر شود. زمانی که به علم میسیولوژی رسیدم تمام زندگی خود وقف کردم تا این علم را معرفی و ترجمه کنم بعد گذشت سالها از کمبودها و مشکلات آرزوی خودم را برایتان می گویم آرزو دارم اتاق فکری از متخصصین کنار علمای دین درس خارج تبلیغ بگذارند و با تمام دقت علمی برای ترویج تشیع تلاش کنند و با مدل نویسی تبلیغ شیعه شکل علمی تر بگیرد
یکصد_شبهه.docx
99K
نقد قرآن پژوهی سوربن. عباس براتی
از شبهات سلبی قجری تا شبهات ایجابی مدرن قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان همیشه مورد هجمه دشمنان خود بوده است. زمانی در قاجار ویلیام کلر تیزدال کتاب ینابیع اسلام را در ایران منتشر کرد تا با ترویج شبهات سلبی جایگاه قرآن را در جامعه اسلامی متزلزل کند. این افراد فکر می کردند با هجمه علیه قرآن جایگاه قرآن متزلزل خواهد شد و الان با گذشت صد و بیست سال معلوم شد این شبهات سلبی کارآمد نبوده است چرا که حالت تدافعی در بین غالب مسلمانان ایجاد می کرده است.  بنابراین با تغییر استراتژی به دنبال رویکرد های جدیدی برای هجمه ایجابی علیه قرآن هستند. تأثیر علوم اجتماعی در تغییر استراتژی مهمترین تأثیر این تغییرات، علوم اجتماعی و به ویژه افزایش روزافزون اساتید میسیونرهای آموزش دیده در این رشته ها بوده است. انسان شناسی فرهنگی، جامعه شناسی، زبان شناسی، نظریه ترجمه و علوم ارتباطات علوم اصلی شامل می شود. اینها نگرش انجیلی را نسبت به فرهنگ و ادیان غیر مسیحی تغییر داده و از طریق القای ایده های جدید، میسیون انجیلی را متحول کرده است. انفجار مطالعات میسیولوژی توسط انجیلی ها در سال های اخیر کم از خارق العاده نبوده است. در کنفرانس مارسی در مورد رسانه ها در فرهنگ اسلامی بود که انسان شناسی میسیونرها به طور قابل توجهی بر فعالیت مبلغان انجیلی در جهان اسلام تأثیر گذاشت. متولیان می خواستند که کنفرانس به طور جدی با مشکل ارتباط بین فرهنگی انجیل به ذهن مسلمانان دست و پنجه نرم کند، نه اینکه فقط نمایشگاه دیگری برای تبادل اطلاعات در مورد روش هایی باشد که به نظر می رسد کارساز باشد. چارلز کرافت، استاد انسان‌شناسی در دانشگاه الهیات فولر، برای پرداختن به بعد فرهنگی این وظیفه انتخاب شد. سخنرانی های او به مضامین اصلی مدل ترجمه شناخته شد. بازگشتی به استفاده از قرآن در اوایل قرن بیستم، همانطور که دیدیم، میسیونرهای انجیلی در واکنش به افراط و تفریط‌های جدل‌پردازان قرن نوزدهم، تصمیم گرفتند که از ادبیات جدلی قدیمی که از قرآن استفاده گسترده می‌کرد، خودداری کنند. با این حال، امروز بار دیگر انجیلی ها را می یابیم که به قرآن به عنوان مبنایی برای ارائه انجیل به مسلمانان بازگشته اند. و ما بار دیگر شاهد برخی از آثار کلاسیک جدلی قدیمی هستیم که مدت‌هاست چاپ نشده‌اند، در حال تجدید چاپ، توزیع و استفاده در میان مسلمانان، همراه با عناوین جدید با ماهیت مشابه هستند. در مقاله ای که در کنفرانس های ویکومب ارائه شد و در میسیولوژی منتشر شد، فواد آکاد، دبیر کل سابق انجمن کتاب مقدس شام، استدلال کرد که مبلغان باید به استفاده از قرآن به عنوان «پلی» از آن استفاده کنند. که مسلمان را به ایمان به مسیح سوق دهد. او این رویکرد را در کتاب آیا تا به حال اصول هفتگانه مسلمان-مسیحی را خوانده اید، مثال زد؟  این کتاب که برای مسلمانان نوشته شده است، ادعا می‌کند که این هفت اصل، اساسی برای انجیل، ممکن است در قرآن و همچنین عهد عتیق و جدید یافت شوند. (برای توضیح کاملتر به کتاب، ساختن پل ها: مسیحیت و اسلام، مراجعه کنید). مایکل یوسف، یک مسیحی مصری مرتبط با مؤسسه آموزش رهبری پیشرفته هاگی، به همین ترتیب ادعا می‌کند که «همانطور که پولس رسول استفاده از خدای ناشناخته در تپه را برای معرفی آتنی‌ها با خدای واقعی و زنده مشروع می‌دانست. همچنین، از طریق صفحات قرآن، سعی کنید دوستان مسلمانم را به منجی جهان راهنمایی کنید»  عبدیه اکبر عبدالحق، مبشر انجمن بیلی گراهام، نیز به طور گسترده استفاده می کند. قرآن در اشتراک ایمان با مسلمان. با این حال، همانطور که گزارش تایلند شاهد است، بسیاری از انجیلی ها موافق نیستند که قرآن پلی معتبری برای ایمان است. مدل ایجابی مدرن در مدل های جدید قرآن به صورت ایجابی پذیرفته می شود و از تشابهات قرآنی برای تبشیر مسیحیت استفاده می کنند. اصل در این مدل ها فرهنگ جامعه اسلامی است که به صورت پیوسته و محکم در مقابل فرهنگی دینی غربی ایستادگی می کند. مدل های قرآنی بسیاری همچون کتاب کمل از کوین گریسون و کتاب قرآن در پرتو مسیح از جولیو باستی سانی تدوین شده است. اما مدل زمینه مند سازی قرآنی از مهم ترین و قوی ترین مدل های قرآنی برای تبشیر مسیحیت است. نیاز است نخبگان قرآنی دقت داشته باشند و به غیر الهیات، فرهنگ و هویت جز اولویت های آنها باشد.
به سوی زمینه مند سازی سالم تر در میان مسلمانان: ارزیابی الهیاتی کتاب مقدس از جنبش درونی و درس های آن رویکردهای مختلف خدمت در کشورهای مسلمان در گذشته به منظور هدایت افراد از دست رفته به ملکوت خدا مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از روندهای قابل توجه در سال های اخیر در میسیون، تاکید فزاینده بر زمینه مندسازی است. در حالی که جامعه مأموریت‌شناسی انجیلی به دنبال مدل‌های زمینه‌ مندسازی مؤثرتر می‌گردد، برخی از پیشنهادات موقت موضوع را پیچیده‌تر کرده‌اند. یکی از موارد نماینده، جنبش درونی در میان مسلمانان است، که مدافعان آن ادعا می کنند که پیروان مسلمان عیسی (مسلمان ظاهری با باطن مسیحی) می توانند در حالی که به اعمال مذهبی اسلامی ادامه می دهند، در جامعه مذهبی-اجتماعی اسلامی خود باقی بمانند. آنچه در بحث معاصر در زمینه زمینه مندسازی به فوریت مورد نیاز است، توسعه یک چارچوب تحلیلی جامع بر اساس یک مبانی صحیح کتاب مقدسی-الهیاتی برای ارزیابی هر مدل مأموریت شناختی است. پس از بررسی تحول تاریخی مدل‌های بشارت مسلمانان، این مطالعه چنین چارچوب تحلیلی را برای توسعه یک الگوی زمینه‌ مندسازی سالم‌تر در میان مسلمانان ارائه می‌کند و با ارزیابی انتقادی تفاسیر کتاب مقدس و استدلال‌های هدف‌شناختی طرفداران جنبش درونی، این چارچوب را برای جنبش درونی به کار می‌گیرد. نویسنده خواستار یک الگوی زمینه‌سازی سالم‌تر در میان مسلمانان است که از نظر کتاب مقدس معتبر و از نظر فرهنگی مرتبط باشد. "آقای هوانگ جسور، جامع و عمیقاً کتاب مقدس به بحث و جدل پیرامون زمینه مندسازی و جنبش درونی و پیامدهای عملی آنها در خدمت برای مسلمانان می پردازد. پیشینه تاریخی او به خواننده کمک می کند تا شیوه توسعه مفاهیم زیرین را درک کند و تحلیل و نقدی مستدل ارائه می کند. با توجه به متون مقدس، این اثر گامی در مسیر درست است، زیرا جامعه میسیونرها در تلاش برای یافتن رویکردهای «سالم‌تر» به فرهنگ و مأموریت هستند.» "ونجو هوانگ نقدهای متفکرانه‌ای درباره بسیاری از حوزه‌های جنبش‌های درونی نوشته است و راه بهتری برای پیش‌روی ارائه می‌دهد. مردم باید در زمینه‌ مندسازی پیام، پیام‌رسان‌ها، انتقادی‌تر - و مهم‌تر از همه، انجیلی- به او گوش دهند.
هدایت شده از حوزه نیوز اصفهان
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد: علم میسیولوژی با صد سرفصل هنوز ناشناخته مانده است مشاهده کامل خبر: https://hawzahnews.com/xctLd کانال اطلاع رسانی 🆔@HawzahNews_Esf
صد سرفصل علم میسیولوژی در ابواب مختلف، همچون جامعه شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، تاریخ، اقتصاد و ارتباطات و غیره.. می تواند نیاز های تبلیغ دینی در ابواب مختلف را پاسخگو باشد. سید جعفر هاتف الحسینی پژوهشگر حوزوی معتقد است: میسیولوژی یا علم تبلیغ شناسی، توان علمی بالایی در فهم موضوعات تبلیغات دینی از منظر رشته های علمی دیگری همچون روانشناسی و جامعه شناسی و غیره ... دارد. این درک غیر از نگاه عامیانه قبل به موضوع تبلیغ دینی است. در همین رابطه با این نویسنده کتاب میسیولوژی و پژوهشگر میسیولوژی به گفت وگو نشستیم. حوزه/ چرا باید نسبت به علم میسیولوژی تحقیق کنیم ؟ تبلیغ دین یک روش سنتی دارد، ولی در علم میسیولوژی این تبلیغ دینی از ابعاد مختلف به صورت شبکه ای مورد بررسی قرار می گیرد. وقتی متخصص جامعه شناس ابعاد جامعه شناختی را بررسی و متخصص روانشناس ابعاد روانی را بررسی کند، همچنین اقتصاد دان برای بقای این گروه مردمی روشی های درآمد زایی را پیشنهاد دهد، دراین مدل ما با یک تبلیغ دینی روبر هستیم که برای جامعه دینی فقط تبلیغ دینی نمی کند بلکه تمام مشکلات را از قبل شناسایی و راهکار می دهد. حوزه/ یکی از مدل‌های مطرح اقتصاد در علم میسیولوژی را توضیح دهید؟ در جامعه های دینی ابعاد اقتصادی وجود دارد، در علم میسیولوژی برای گروه های مردمی کوچک راهکار های اقتصادی را در تحت قالب مدل برای جامعه معرفی می کند، این راهکار ها، از سرمایه گذاری تا تولید را برای گروه های مردمی را تبیین می کند تا در ضمن بهبود وضع اقتصادی باعث ایجاد همبستگی بیشتر بین گروه های مردمی دینی شود. در علم میسیولوژی برای یک روحانی کوچک تا یک عالم بزرگ، وظایفی دیده شده تا جامعه هماهنگ برای پیشرفت در همه ابعاد حرکت کند. حوزه/ چه مدل‌های روانشناسی در علم میسیولوژی وجود دارد؟ یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های تبلیغ دین در میسیولوژی، مدل‌های روانشناسی است، مدل «مراقبت از اعضا» به لیدر و اعضای گروه آموزش می‌دهد تا گروه را از چالش‌های روانی همچون افسردگی و سرخوردگی نجات دهند. «مدل مراقبت از اعضا» در واقع مراقبت روانی اعضا را بر عهده دارد، مدل‌هایی در درمان جذب شدگان به فرقه‌های نوظهور انحرافی هم وجود دارد تا کسی که در القاء و ذهن‌شویی تیم فرقه قرار گرفته، به راحتی با چند تکنیک روانشناسی نجات دهند. حوزه/ دغدغه شما از ترجمه و بومی سازی علم میسیولوژی چیست؟ میسیولوژی یک علم است و ترجمه صرف آن خطرناک است و باید بعد شناخت به فکر بومی سازی آن باشیم. برخی فکر می کنند صرف ترجمه این متون مشکلات تبلیغ دینی ما حل می‌شود ولی برعکس است چون علم میسیولوژی برای فرهنگ و هویت ما تدوین نشده است باعث تضاد می شود. برای بومی سازی با درک صحیحی از موضوع تبلیغ دین باید اتاق فکر از متخصصین مسلمان تشکیل شود و بر اساس مدل های میسیولوژی مدل های بر اساس فرهنگ و هویت ما نوشته شود. در سخن آخر باید گفت، متأسفانه برخی گروه ها بدون طی روال علمی می خواهند صرف ترجمه یک مدل میسیولوژی آن را برای اسلام تجویز کنند. این در حالی است که نیاز است مدل‌ها در اتاق فکر های از متخصصین جامعه شناس و روانشناس و غیره.. تحلیل و بررسی شود. آنچه نیاز امروز ما اتاق فکر از متخصصین خبره برای مدل نویسی است.
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 شمایی که طرفدار ززآ بودی و الانم طرفدار اسرائیل شدی؛ این کلیپ مخصوص شماست! 🍃🌹🍃 | 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔 rubika.ir/meyar_pb
مرگ عیسی بر صلیب بنابر آیات قرآن خوانشی متفاوت از آیات سوره نساء از عیسی علیه السلام