eitaa logo
شبکه ایران زنان
160 دنبال‌کننده
107 عکس
43 ویدیو
1 فایل
@ iranzanan بررسی عملکردها و عمل نکرده های مراکز اصلی و رسمی در مورد مسائل زنان و خانواده شما می توانید نظرات، پیشنهادات، اخبار، یادداشت ها، تحلیل ها و مطالب خود را برای ما ارسال کنید. ارتباط با شبکه ایران زنان: @iranzanan.com" rel="nofollow" target="_blank">info@iranzanan.com و @iranzanann
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿🌿🌿 نسخه دولت جدید برای حجاب و عفاف چیست؟ ..‌. در حوزه زنان بی‌برنامه‌ایم  اما توران ولی‌مراد، مدیر شورای همکاری‌های زنان در این باره دیدگاهی متفاوت دارد و می‌گوید: مسئله زنان تنها به عفاف و حجاب محدود نمی‌شود، بلکه در ابعاد گوناگون با موضوعات مختلف مطرح است با این حال چهار دهه است به مشکلات زنان پرداخته نشده و حالا به اینجا رسیده است. مدیر شبکه «ایران زنان» اذعان می‌کند: چنانچه دولت‌ها به وظیفه خود درخصوص کرامت انسانی زن در همه ابعاد حقوقی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... رسیدگی می‌کردند و درباره مشکلات زنان به گونه‌ای اقدام و رفتار می‌شد که زن خود را موجودی با کرامت و شخصیت ببیند، به‌گونه‌ای که نیازی به ارائه خویش با جذابیت‌های جنسی نداشت، بی‌شک کار به اینجا نمی رسید.  ولی‌مراد ادامه می‌دهد: ما در کشورمان معاونت امور زنان داریم اما در عمل رئیس‌جمهور معاون امور زنان ندارد، چراکه بیشتر اقدام‌های خیریه‌ای انجام می‌شود و در حوزه زنان بی‌برنامه‌ایم. وی تصریح می‌کند: در واقع مبنای رسیدگی به امور زنان باید براساس نگاه و نگرش و گفتمان انقلاب اسلامی باشد و آن کرامت انسانی زن است و نظام باید بر این مبنا خود را اصلاح، بازتعریف و بازسازی می‌کرد. بنابراین در حال حاضر امور زنان در کشور مانند بدنی است که دست و پا و زبان دارد، اما سر ندارد.   وی می‌افزاید: از سویی خوراک‌های فرهنگی به صورت شبیخون به جامعه ما وارد شده است و توقعی غیر از اینکه زن نگاه جنسی پوش داشته باشد، نیست. بنابراین باید اقدام‌های اساسی و ریشه‌ای در همه ابعاد حقوق زنان صورت گیرد، چراکه مشکل زنان تک بُعدی نیست هرچند موضوعی قانونی است و باید اجرا شود و هنجارشکنی و قانون‌شکنی در هیچ شرایطی مورد تأیید نیست، اما اگر قرار است مسائل زنان با همان مبنای گفتمان انقلاب اسلامی به جریان اصلی خود برگردد باید مسئله کرامت انسانی زن در نظر گرفته شود. مدرس کارگاه مطالعاتی زنان و خانواده تأکید می‌کند: وظیفه دولت چهاردهم این است که به این نقطه اصلی آسیب‌زا توجه ویژه داشته باشد و کسی که به عنوان معاون امور زنان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود خیریه‌ای عمل نکند و از مأموریت خود آگاه باشد و لوایح لازم را تهیه و در راستای اصلاح قوانین و رفع خلأهای قانونی و نیز برای اقدام مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی برنامه بنویسد و در راستای فعال کردن دیگر دستگاه‌ها گام بردارد. برای مطالعه کامل گزارش به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.qudsdaily.com/newspaper/BlockPrint/95700 @iranzanan
هدایت شده از محسن قنبریان
حجاب.mp3
5.72M
این ده دقیقه تبیین دقیق و نقطه زن استاد قنبریان در مورد مساله "حجاب" را لطفا با دقت گوش کنید و برای تمام کسانی که در مساله حجاب دغدغه مند هستند ارسال کنید. @h_abasifar ☑️ @m_ghanbarian
14.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽پاسخ دکتر کمیل حسینی به برنامه مروج همجنس گرایی... ⊰᯽⊱┈─────♂️─────┈⊰᯽⊱ ‎‌‎‌‌‎‌‎🆔 @AcademyOfSexualSciences ⊰᯽⊱┈─────♀️─────┈⊰᯽⊱
کسانیکه برنامه دیشب زمانه پیرامون هویت های جنسیتی را ندیدند می توانند با استفاده از لینک زیر در تلوبیون تماشا کنند👇 https://telewebion.com/episode/0xe79e533 کانال دکتر سید کمیل حسینی در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/3000238094C7b2a122df1
هدایت شده از دکتر مرعشی
✔️ گذری و نظری : محقق محترم حجة الاسلام آقای محمد سروش محلاتی در دیداری که با اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها به بهانه روز وحدت حوزه و دانشگاه داشته اند چنین اظهار نظر کرده اند ؛ « حجاب حکم خدا هست و فتوای فقها هم هست ولی اصلا ظرفیت تبدیل شدن به قانون را ندارد. یکی از دلایلش این است که حجاب بر زنان مسلمان واجب است و بر غیر زن مسلمان واجب نیست و در جامعه اسلامی نمی‌شود زن مسلمان و غیر مسلمان را از یکدیگر تفکیک کرد. ∆ ملاحظه : # این که حجاب و عفاف امروز یک مساله بلکه معضل مهم اجتماعی است و ابعاد مختلف نظری عملی و اجرایی دارد مقوله ای جداست و حتی نحوه تلقی و تفاسی از آیات و روایات هم ممکن است متنوع باشد اما وقتی محقق محترمی اذعان دارد که حجاب هم حکم خداست و هم فقها به آن فتوا داده اند باید عنایت بفرماید که √ ذکر دلیل ذیل حکم بدان معناست که اگر دلیل نادرست و مخدوش باشد حکم هم متاثر خواهد شد . √ این که اقلیتی کمتر از یک درصد غیر مسلمان در کشوری با اکثریت قاطع مسلمان و حاکمیت اسلامی چگونه باعث می شود که از حکم خداوند صرف نظر کرد آیا مبنای فقاهتی دارد ؟ - آیا سیره پیامبر ص در مدینة النبی ص ، صرف نظر کردن از اجرای احکام الهی به خاطر وجود اقلیت اهل کتاب و غیر مسلم بوده است ؟ - آیا گوینده محترم در سایر موضوعات مثل منع دایر کردن مراکز قمار، مشروب فروشی ، روسپی خانه ها کازینوها، پارتی ها ، استخرهای مختلط و ..هم ناظر به اینکه تفکیک فروشنده ، مشتری و شارب خمر و.. به مسلم و غیر مسلم مشکل است همین مبنا را دارند ؟ √ این که برخی احکام مثل وجوب روزه مخاطب خاص دارد و ذوی الاعذار را شامل نمی شود آیا افطار آشکار و تجاهر به روزه خواری در ماه رمضان را نیز به دلیل عدم امکان تفکیک مکلفین و معذورین جایز می شمارند ؟ √ آیا این مبنای فقهی منجر به تعطیلی اکثریت قریب به تمام احکام دین نمی شود ؟ و.. √ نکته دیگر این که آیا خطابات شارع فقط مختص مشافهان ، حاضران معتنقان است ؟ به عبارتی آیا در قیامت غیر معتقدان بابت ترک فرائض و ارتکاب محرمات نباید پاسخ دهند ؟ √ از سویی آیا مسأله ای مثل حجاب ، صوم و..دو جنبه ای نیست ؛ به عبارتی آیا نمی شود جنبه فردانی و اجتماعی این پدیده را از هم تفکیک کرد و در بعد فردی کار فرد را به خدا و حساب یوم موعود واگذار نمود و بعد اجتماعی را به الزام حاکمیتی و قانونی سپرد ؟ خلاصه این که گذاره « مساله حجاب به رغم حکم خدا بودن و وجود فتوای فقها ، ظرفیت قانون شدن ندارد » خود اول بحث نیست ؟ # نکته جالب و عجیب آن است که از حاضران درخواست تبلیغ تشهیر و برجسته سازی شخصیت هایی را برای پیشبرد قرائت های خاص مورد نظر ایشان از احکام می نماید ! منتظر تکمیل و ارشاد این طلبه دانشجو از جانب صاحبنظران و ارباب فضل می مانم . هدانا الله جمیعا الی الرشاد . قاسم جعفری / معلم گروه فقه دانشگاه .۱۴۰۳.۹.۳۰ ✅https://eitaa.com/ghasemjafari✔️
هوالباقی انا لله و انا الیه راجعون. امروز تن رنجور مادرم را به خاک سپردیم و روحش را به ملکوت. خواهرم و من قبل از این که به مدرسه برویم تا خواندن بیاموزیم مادر برای ما معلم قرآن به خانه آورد. تمام دوران کودکی ما کلاس های هفتگی قرآن و ترجمه و تفسیر و معارف و احکام الزامی بود که مادر تعیین کرده بود. با این که پدرم از حاجی های بازاری نبود مادر دبیرستان دوشیزگان اسلامی را برای ما تعیین کرده بود. مراسم دهه های محرم و جلسات قرآن ماه مبارک به همت مادر در خانه ما و همسایگان برقرار بود. خودش یک عمر معلم قرآن بود. نیمه دوم دهه 60 و دهه هفتاد مدیر زینیه تهران در میدان جمهوری بود و بعد از ان در خانه پدری به آموزش قرآن و معارف برای بانوان عمری گذاشت و دغدغه اش ساختن بنیاد خدیجه کبری بود. امسال خداوند در آستانه روز مادر از دیدن روی مادر و بوسیدن دستش ما را محروم کرد. اگر امروز فرزندان خواهرم و فرزندان من منشا و عامل خیرات و برکات باشند نقش پرزنگ مادرم در آن آشکار است. از دوستان و یاران و آشنایان تقاضا دارم با خواندن نماز لیله الدفن و هدیه به "ماه منیر فرزند حسینعلی" منت گذارند و روح او را شاد کنند. متشکرم. ولی مراد. خداوند رفتگان شما و ما را بیامرزد و قرین رحمت خود کند و ار قصور و تقصیر و لغزشهای ما درگذرد. ۱ دی ۱۴۰۳ @iranzanan