eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
455 عکس
87 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پایتخت هم پایتخت‌های قدیم ☘مجموعه پایتخت از ابتدا خانواده‌ای مهربان و همدل را به مردم معرفی کرده بود. خانواده‌ای که صمیمیت از سر و رویش می‌بارید، با کوچک‌ترین مشکلی که برای هریک از اعضا پیش می‌آمد دور هم جمع می‌شدند تا چاره‌ای بیندیشند. نقی و هما با فرزندانشان برخورد مناسبی داشتند. هما هیچ‌گاه دروغ نمی‌گفت و پنهان‌کاری نمی‌کرد؛ حتی اگر به ضرر خانواده‌اش تمام می‌شد. همواره مشاور نقی بود و جایگاه نقی به عنوان پدر خانواده را حفظ می‌کرد. احترام به بزرگتر در برخورد با بابا‌پنجعلی به بهترین شکل نمایش داده می‌شد. ⚡️ولی به ناگاه آن خانواده ساده و صمیمی و منسجم، در فصل ۶ بسیاری از خصلت‌های پسندیده را از دست داد. هما دروغ می‌گوید، پنهان‌کاری می‌کند. ارسطو با کار خلافش باعث اخراج نقی می‌شود. هما و نقی رفتار مناسبی با دختران نوجوان خود ندارند. پسران فهیمه معنی احترام به بزرگتر را نمی‌دانند. رحمت نماد فیلم‌فارسی شده و فهیمه‌ی مهربان و ساده‌دل فصل‌های قبل، تندخو و پیچیده می‌شود. ⚠️اگر مخاطب سابقه ذهنی از سریال نداشت؛ احتمالا فصل ۶ به عنوان سریالی مجزا موفق نبود. در سریال شاهد کنایه‌های سیاسی بودیم که درد دل مردم را بیان کرد؛ ولی به طور زیرکانه‌ای خط قرمزها درنوردیده شد و نشان داد که وقتی سریالی پرمخاطب می شود نفوذی‌ها با هوشمندی در آن رخنه می‌کنند تا خواسته‌های اتاق فکرشان را به مخاطب القا کنند. 👤امیرپور 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
″پایتخت، بی پا در تخت″ 🎞پایتخت ۶ مجموعه ای از خرده داستان هایی بود که به اعتبار فصل های گذشته، تحت عنوان ″واقعیت جامعه″به مردم تحمیل شد. 🔺افراد پایتخت، این‌بار درگیر چالش ″سنت مدرنیته اند″ و همگی دچار تغییر و تحول شدند، به‌عبارتی؛ بازیگران سریال در حکم نمادی از جامعه ایرانی‌اند که مورد ″تهاجم فرهنگی″ واقع شدند. 🔺جامعه‌ای بی‌قاعده که زن، مرد، جوان، نوجوان و مسئولانش، هر کدام به نوعی با انواع معضلات فکری، اخلاقی‌ و اجتماعی تصویر شده اند و شخصیت اصیل و معقولی در آن به‌چشم نمی‌خورد. دروغ، کینه، انواع ضعف ها، دورویی، خودخواهی، بی حرمتی و... درونشان رواج یافته است. ❌گویا قصد تیم جدید نویسنده این سریال، تعریف قصه نبوده است؛ بلکه ایشان ″عصاره یا کنسانتره‌ای″ از محتوای پوچ ″جشنواره‌های فیلم‌ و تئاتر کشور″ را در تلویزیون ارائه کرده‌اند؛ نه به وجوه ملی رحم کردند و نه به مناسبات دینی و خط قرمزها! به‌عبارت بهتر، هر آن‌چه در تضاد با ″فرهنگ ایرانی-اسلامی″ مردم است را با سوءاستفاده از سابقه و محبوبیت سریال، به خورد مخاطب داده‌اند. 🔍تفکر حاکم بر جریان کلی هنر، به بن‌بست رسیده؛ پویایی ندارد، از حل مسئله و حرکت رو به جلو عاجز مانده و در تلاش برای ترویج و تزریق افکار خود بین عموم جامعه است. شاکله این تفکر، حاصل ″جریان مرموز نفوذی تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر″ در بدنه فرهنگ و هنر کشور است. تا زمانی‌که ″ساختارها″ اصلاح نشود، فرهنگ و به تبع آن مردم هستند که متضرر شده و محکوم به زوال خواهند بود. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🔹یک مؤسسه خیریه پویشی برای تهیه اقلام ایمنی ضروری کادر درمان به‌راه انداخته است. تعدادی از هنرمندان با استوری و پست حمایتی در این پویش شرکت کرده و سه نفر از دوستان خود را به شرکت در این حرکت خیرخواهانه دعوت کرده‌اند. 🔸صرفنظر از اینکه حمایت مجازی هنرمندان، به‌صورت مادی یا حتی به‌صورت معنوی در این روزها چه مقدار کمک‌کننده کادر درمان است، دعوت و شرکت در چنین پویش‌هایی منطبق بر عقلانیت و انتظار مردم بوده، نه چالش‌های مشاوره‌ای! 📡 وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🕹واقعیت جامعه است! "واقعیت"، توجیهی است که بسیاری از فعالان عرصه فیلم و سریال در پاسخ انتقادهایی چون سیاه نمایی، تزریق ناامیدی و تصویر ناهنجاری‌های مفرط در جامعه، ارائه می‌نمایند! در حالی که: ⭕️دریافتی که این افراد از جامعه دارند محدود به قشر خاصی که با آن سروکار دارند و مهم‌تر، تاثیر پذیری از جریان ریل گذاری شده چهل ساله سینماست. زیرا سیاست‌های جاری در عرصه سینما به مفاهیم و موضوعاتی محدود ختم می‌شود که اکثریت جامعه هنری ناگزیر به حرکت در آن مسیر و نهایتاً ایجاد تغییر در نوع ارائه آن هستند؛ چرا که خلاقیت و نبوغ این افراد سرکوب و یا هدایت شده. همچنین تمایل به دیده شدن، خواسته یا ناخواسته منجر به پیروی از سیاست‌های غلط موجود شده است. ⭕️نکته مهم دیگر این که؛ جریان به اصطلاح روشنفکریِ حاضر که معتقد به گفتن تمام واقعیت تاریک و تلخ به عموم جامعه، بدون ارائه راهکار است، از دیدن روشنایی‌ها عاجز است! چرا صداقت، ایثار، نوع‌دوستی و سایر کرامات انسانی جامعه را نمی‌بیند!؟ آیا این قبیل افراد در زندگی شخصی خویش همه واقعیات را بدون اغماض و مصلحت اندیشی برای کودکان خویش بازگو می‌کنند؟؟ 💊به نظر، درمان ریشه ای اذهان تئوری پرداز و بازنگری و اصلاح دیدگاه آنان در مورد درک واقعیت و چگونگی بیان آن امری ضروری است. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🚫رونمایی از نماد "فی‌فی از خوشحالی زوزه می‌کشد" که بر تن برهنه یک سلبریتی حک شده است و انتشار کامنتی منشوری از سوی سلبریتی دیگر، تامل برانگیز است! 👥نقاشی"فی‌فی از خوشحالی زوزه می‌کشد" اثر بهمن محصص نقاش و مجسمه‌ساز همجنس‌گرا است. 🗿فی‌فی، نماد انسانی است که در بستری مرده زندگی کرده و زوزه غریبی سر می‌دهد. او فریاد وای مُردم از خوشحالی سر می‌دهد، درحالی که در درون خود احساس حزن و اندوه دارد! بررسی احوال این نوع سلبریتی‌ها به لحاظ اثرگذاری بر عوام جامعه درحالیکه اینگونه برهنه و با این امضای بدون تاریخ بر تن خود، سالگرد تولدش را به همگان یادآور شده است، ضروری است! 🗣فی‌فی سینمای ایران بعنوان نمونه‌ای از جامعه سلبریتی‌های مرفه و بی‌دغدغه، چه درد نهفته‌ای دارد که با این نماد، خشم خود را با هیاهو فریاد می‌زند؟ آیا او جز از درد پوچ‌گرایی، رفاه‌زدگی، فقدان معنویت و نداشتن ایدئولوژی متعالی در زندگی، از درد دیگری، خوشحالی را زوزه می‌کشد؟! 👤اسلامی 📡وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🐺فی‌فی باید از خوشحالی زوزه بکشد! ♨️زمانی‌که انسان را یک دستگاه گوارشِ دراز بدانیم، نیازش در آشپزخانه تامین و در تخلی‌گاه رفع می‌شود؛ هرگونه که «دلش خواست» به نیاز جنسی‌اش پاسخ می‌دهد. این انسان مادی با حجم استعدادهایش که ابزاری برای خلیفة‌الله شدن است، درگیر می‌شود. چراکه تراکم استعدادها و رکود نیروهای درونی، خستگی به بار می‌آورد. گذران زندگی روزمره و تکراری، او را به پوچی سوق می‌دهد؛ بنابراین برخی از روحیه‌ها به عصیان روی می‌آورند و گروهی به انتحار. دسته‌ای به لذت‌گرایی در لحظه رسیدند و عده‌ای بی‌تفاوتی پیشه می‌کنند. ❌به نظر می‌رسد ″عمده افرادِ مرفه‌ پوچ‌گرا همچون تعدادی از سلبریتی‌ها″ در جامعه، لذت‌گرایی را محور زیست خود قرار داده‌اند. برای ایشان انتقادهای دیگران، «بادِ هواست». جهت پاسخ به نیاز فطری کمال‌طلبی و فرار از نقصشان به زندگی لاکچری پناه می‌برند و آن را به نمایش می‌گذارند. این‌کار برای مدتی آن‌ها را از ″پوچ‌انگاری″ دور می‌کند. ⚠️این اشتباه در پاسخ به نیازهای فطری و دهن‌کجی به استعدادهای ذاتی سبب می‌شود انسان دیگر انسان نباشد، بلکه موجودی باشد که از خوشحالی زوزه می‌کشد؛ احتمالا زمان ناکامی و عصبانیت، خوی درندگی‌اش نمایان شده، نیازی نمی‌بیند حرمت‌های انسانی را رعایت کند. 🔍جالب است؛ ″حرف‌های چنین افرادی از انسانیت، احترام به عقاید و سبک زندگی انسان‌ها، نمایشی″ است زیرا خودشان، به زوزه‌کِش بودن خود معترف‌اند.🐺 👤خندان 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
″با پرچم یا بی پرچم؟″ 🎞در سکانسی از سریال پایتخت ۶ پرچم ″سازمان بین‌المللی یونیسف″ در هتل اسپیناس خودنمایی می‌کند. درون مایه بحث برانگیز سریال و دقت ویژه روی برخی مفاهیم، احتمال نفوذ عوامل سازمان‌های بین المللی در این سریال را افزایش می‌دهد. 📘این سازمان‌ها مجدانه در تلاش برای اجرای منویات خود بویژه، سند توسعه پایدار ۲۰۳۰، در کشور هستند و از سال‌های گذشته تاکنون نقش تاثیرگذاری در سیمای جمهوری اسلامی؛ اعم از برنامه‌ها و ساختار آن ایفا نموده‌اند. به نظر، از تاثیرهای مهم این سازمان‌ها و در صدر آن‌ها یونسکو، ″افزایشِ غیر منطقی تعداد شبکه‌های سازمان″ و حجیم‌تر شدن بیش از حدِ بدنه‌ی انسانی سازمان در دوره‌ی مدیران پیشین است. بنابراین طبیعی‌ست که این سازمانِ شهرگونه، جولانگاه نفوذی‌ها، مدیریت آن سخت و خروجی آن دارای آسیب‌های فراوان باشد. 🖊حال که آقای علی عسکری صریحا به وجود ″نفوذ″ در سازمان اذعان نموده‌اند، فرصت مناسبی برای آغاز اصلاح ساختاری و جراحی این سازمان عریض و طویل یا به عبارتی فرسوده، است! به‌ویژه در چنین زمانی که ″شعارهای فریبنده″ طراحان سند ۲۰۳۰ به واسطه کرونا در دنیا رنگ باخت و مشخص شد که از بین رفتن مرزهای کشورها، کاهش نقش دولت‌ها در امور داخلی، یکسان سازی فرهنگ و به عبارت کلی تشکیل دهکده جهانی و مدیریت یکپارچه کدخدایان، امکان‌پذیر نخواهد بود و هر چه رشته بودند پنبه شد. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"غیبت آثار منجی محور" 🔸آخرالزمان و منجی از موضوعات مهم و جذاب آثار سینمای دنیا است. هالیوود نیز هزینه‌های هنگفتی برای ترویج عقاید آخرالزمانی خود صرف میکند. 🔺این در حالی‌ست که باوجود گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی، به تعداد انگشتان یک دست آثار بصری با محوریت امام زمان در ایران تولید نشده است؛ آثار محدود تولید شده نیز در مقایسه با اهمیت موضوع و عملکرد جبهه استکبار، ضعیف ارزیابی می‌شود. خلاقیت رسانه‌های داخلی تنها به تولید چند کلیپ آن‌هم به‌مناسبت تولد صاحب‌الزمان محدود می‌شود. نه تنها برای ساخت آثار خاص آخرالزمانی تلاش نشده، بلکه حتی در متن و بطن کمتر اثری به امام توجه شده است. آثار تلویزیونی، سینمایی، مستند، کوتاه، کودک و... در فضایی جریان دارند که نبود امام در آن کاملاً عادی سازه شده است. دردناک‌تر این که شاهد پیشی گرفتن نمایش آثار ضدمنجی و یا انحرافی در این عرصه هستیم. آثار مخرب هالیوودی برای چندمین بار از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود، حتی برنامه‌های کودک نیز بدون هیچ دقت نظری آثار تحریف شده آخرالزمانی را به نمایش می‌گذارند. ❌ محدود کردن موعودشناسی به نشانه‌ها و تطبیق تاریخی آن‌ها، آن‌هم بدون علم و آگاهی کار رسانه نیست؛ رسانه موظف است مردم را مهدی‌باور و مهدی‌یاور بار بیاورد. ✅ بنابراین باتوجه به افق دید جمهوری اسلامی و ضرورت معرفی منجی واقعی به آحاد بشر، انتظار می‌رود ساخت آثار با این موضوع به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 👤معصومه عمرانی 📡 وایپ در پیام رسان های بله، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"حمایت اهالی هنر از متهم مفاسد اقتصادی" 📝جمعی از اهالی هنر نامه‌ای مرقوم نموده‌اند به رئیس عدلیه و آزادی موقت محمد امامی متهم اختلاس میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را خواستار شدند. خوب است ایشان بدانند با این‌کار بیشتر روراستی و صداقت خویش در شعارهای نمایشی فسادستیزی و دادخواهی‌شان را هدف قرار داده‌اند تا آزادسازی یک متهم پولشویی و پول‌پاشی در فضای آلوده به ورود بی‌رویه سرمایه‌گذاران با پول‌های کثیف. 🔍مشاهده برخی نام‌ها در لیست امضاکنندگان و اشاره ایشان به کمک در روند تولیدات فرهنگی با آزادسازی این متهم، عقلانی‌ترین چیزی را که به‌ذهن متبادر می‌کند، پیش فاکتوریست که با امضای این نامه برای امامی صادر کرده‌اند؛ علاوه بر آن پرده برداشتن از این حقیقت مشمئزکننده که دامان هنر در عرصه فیلم و سریال مدتهاست به دستمزدهای نجومی و شبهه‌دار آلوده گشته و برخی اهالی هنر را فربه نموده! نویسندگان نامه پس از چسباندن القابی چون کارآفرین و تولید کننده خلاق و فعال! امامی را مایه عزت و احترام شمرده و به وضوح قوه قضاییه و ملت ایران را تحمیق فرمودند. حال آن‌که از اساس نامه‌نگاری برای آزادسازی فردی با این حجم از تخلفات نه در چارچوب نمایش عدالت قوه قضاییه می‌گنجد نه در چارچوب عقلانیت! 🗂نگارندگان محترم علاوه‌بر این‌که بررسی کارنامه ریاست محترم قوه قضاییه در ایجاد تحول ساختاری و بنیادین در مملکت را با تأخیر سه ساله انجام داده‌اید؛ سرسری و گزینشی نیز مطالعه فرمودید، چراکه فساد و اختلاسی که اکنون شاهد آن هستیم نتیجه فرافکنی‌های خلاقانه و البته احمقانه‌تان در ماجراهایی چون دیوار کشی خیابان‌ها برای به حاشیه کشاندن مطالبات جدی و اساسی ملت از دولت مطبوعتان بوده است. ❓آیا این اباحه‌گری امضاکنندگان در نبایدهای اجتماعی، دنباله انواع قبح‌شکنی‌ها در فیلم و سریال‌هایشان بوده؛ یا سرآغاز فصلی جدید است از ورودشان به نادیده انگاشتن هنجارهای زندگی جمعی جامعه اسلامی؟ دور از تصور نیست فردا روزی همین جماعت دست به قلم و مهر و امضا شوند برای آزاد کردن تبهکاران اجتماعی، چرا که حمایت از رسول‌اف‌ها، امامی‌ها و... تضمین محکمی برای چربی سبیل مبارکشان است. ❗️شایسته‌است در این روزهای قرنطینگی، قبل از هر عملی به عکس‌العمل ملتی بیاندیشید که دیگر چون شمایی را با این حجم از تناقض رفتاری باور نداشته و حمایت نمی‌کنند. تکذیب و اعلام بی‌خبری برخی هنرمندان از وجود نامشان ذیل چنین نامه‌ای، نه‌تنها دامان ترشده‌ای را از این رسوایی پاک نمی‌کند، بلکه اصالت نامه را به لکه عدم‌صداقت ممهور خواهد نمود. 👤نرجس‌احمدی 📡 وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"ترویج هنرمندانه بی‌اخلاقی‌ها!" 🔹ادعایی از سوی تولید کنندگان آثار هنری وجود دارد تحت عنوان "بی‌طرفی!" ادعایی از اساس ناممکن و غلط. فراوان مشاهده شده، هنرمندان در برابر نقدهایی که به آثارشان می‌شود، مدعی این هستند که جز بازنگری و بازسازی واقعیت قدمی برنداشته‌اند. آن‌ها با این ادعا که در فضایی با بی‌طرفی محض و بدون تعهد به هیچ ایدئولوژی و مکتبی سناریو نوشته‌اند، دوربین به دست گرفته‌اند و به خلق آثار هنرمندانه و مملو از تکنیک‌های جذب مخاطب پرداخته‌اند؛ در واقع از مسئولیت نتایج کارشان سر باز زده‌اند. 🔸به‌نظر می‌رسد به دنبال پاسخ این پرسش، که آیا اساساً هیچ واقعیتی را می‌توان بدون هیچ پیش‌فرضی بازسازی و عرضه کرد؛ نباید تولیدکنندگان را رها کنیم. چرا که در بازنگری و بازسازی واقعیت‌ها نیز نگاه‌گزینشی، اولویت‌بندی، تفسیر، ترجیح و زاویه‌دید هر فردی متفاوت از دیگری و نشأت گرفته از خلقیات و باورهای وی است. به عبارتی تولیدکنندگان آثار هنری تصمیم می‌گیرند چگونه واقعیت را به‌ مخاطب نشان بدهند. در واقع آن‌ها نگاه خود را به مخاطب تحمیل می‌کنند، البته هنرمندانه و به مدد هنرشان توجه مخاطب را از چیزی سلب و به چیز دیگری معطوف می‌دارند. 🖋ادامه دارد... 📡وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"ترویج هنرمندانه بی‌اخلاقی‌ها!" بدنبال آنچه پیشتر به‌آن اشاره شد: 🔹هنرمند با بهره جستن از ابزار، تکنیک، خلاقیت، زاویه دید و اقسام دیگر توانمندی‌ها، ذهن مخاطب خود را کنترل و مسیر فکری او را جهت‌دار و هدفمند خواهد کرد. البته این یک هنر است لیکن مقاصدی را به واسطه این هنر می‌توان فتح کرد که گاهاً به دور از اخلاق و انسانیت است. در این میدان چنانچه هنرمند مکتبی و ارزشی باشد، هدف او خدمت به خدا و خدمت به خلق خداست؛ لیکن هنرمندی که پایبندی به هیچ مکتب نداشته خود را بی‌طرف معرفی و تلقی می‌کند، درواقع هدفی جز خدمت به خویشتن ندارد! او در پس نقاب دروغین بی‌طرفی، در تقلای این‌که مخاطب را بنده افکار، اهداف و زاویه دید خود کند؛ از هیچ تلاشی فروگذار نیست. این در حالیست که مخاطب از همه‌جا بی‌خبر با تماشای آنچه با عناوینی جذاب به او عرضه شده، با امید دستیابی به نشاط، مأیوس و افسرده می‌شود یا برای رسیدن به آرامش و لذت، دچار غفلت می‌شود؛ مخاطب آگاهی طلب می‌کند، تحمیق می‌شود؛ به دنبال این پای یک فیلم می‌نشیند که با خانواده شاد شوند لیکن بعد از تماشای آن به‌یکدیگر بدبین می‌شوند و هزاران مدل معامله نفساً غلطی که در آن تولیدکننده نه آنچه را که مدعی آن بوده تولید کرده. 🖋ادامه دارد... 📡وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"ترویج هنرمندانه بی‌اخلاقی‌ها!" به‌دنبال آنچه پیشتر به‌آن اشاره شد: 🔸نتیجه ادعای عوام فریبانه "تصویر واقعیت‌ها"، می‌شود محصولی که مردم را پای فیلم و سریالی نشانده و به جای نمایش و تصویر یک سبک زندگی درست، هر آنچه غلط است و ندیده‌اند و بلد نیستند یادشان می‌دهد! و سر آخر در پاسخ به انتقادات به‌حق، در پی لطماتی که بر پیکره خانواده وارد کرده‌؛ بشنویم که آقایان منظورشان ادب از که آموختی بوده است! این در حالیست که این‌روزها بیش از هرچیز در سینما و تلویزیون جای خالی یک شکل زندگی درست، خانواده‌ای سالم با روابطی صحیح احساس می‌شود. نیاز خانوادگی امروز جامعه ما بیشتر تعریف یک الگوی صحیح است تا نمایش تکراری آنچه نباید باشد؛ نیازمان الگوسازی از خانواده‌هایی است که نمونه‌های عینی آن اتفاقاً زیر گوشمان و اطرافمان بسیار وجود داشته و بدون حاشیه زندگی را زندگی می‌کنند. 📡وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🗣 فردی با سبقه‌ی فرهنگی! از محتوا و میزان مخاطبان لایوِ تَتلو، واویلا سر می‌دهد که با این وضعیت چرا فقیه، عالم، سیاست‌گذار و... با نمایشِ ″ساز″ در تلویزیون و فیلترینگ تلگرام مشکل دارند! 🔎 چنین اظهارنظری از یک کارشناس دین عجیب است! ایشان به خوبی می‌دانند که فساد و فحشا قرن‌ها در زمین جاری است و طرفداران خاص خود را دارد، لذا یک لایو سخیف و پُرمخاطب نباید سبب تحلیل غیرمنطقی شود. فریب خوردگان مصرف الکل در همین روزها به عنوان یک نمونه از هزاران موردِ مشابه، نشان داد که فیلترینگ، اقدامی عقلانی برای حفظِ امنیتِ جانی، روانی و هنجارهای اجتماعی است. ❗️ضمن اینکه کدام عقلی، امیال چند هزار طرفدارِ یک لایو را ملاک قانون‌گذاری جامعه هشتاد میلیونی برمی‌شمارد؟ 🔰ایشان واقفند که نمایشِ‌ ساز در ‌ تلویزیون اگر با دلایل فقهی اشکال داشته باشد، لایو ِپُرمخاطب نمی‌تواند حجتی برای نسخ آن باشد! 🖊 جالب آنکه نحوه چنین استدلالی، راهکارِ لزوم رصد و پیگیریِ هرچه بیشتر امنیت فضای مجازی را به ذهن متبادر می‌کند! تا شأنیت و فرهنگ مردم حفظ شده و از آسیب‌ها در امان بماند! 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
"دوپینگ بی‌رمق" 💊 نوروز ۹۹ مجموعه دوپینگ با موضوعی فانتزی، از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. 🔺مجموعه‌ای که انتظار می‌رفت با وجود قهرمان و ضدقهرمان‌های خارق‌العاده ما را با داستانی پر فراز و نشیب روبرو کند؛ اما نتوانست آنگونه که باید از پتانسیل‌های موجود در فضای فانتزی برای جذابیت اثر بهره بَرَد و بیشتر شاهد یک داستان روزمره عادی بودیم؛ شب‌هایی مخاطب به اشتیاق یک حرکت تازه و تماشای آنچه با آن همذات پنداری کرده پای تلویزیون می‌نشست اما، سوژه‌های تکراریِ دزدی و یخچالی که با یک حرکت از زمین کنده می‌شد را تماشا می‌کرد! ✅ فارغ از ضعف‌های داستانی که مجال نمایشِ توان بازیگری را از بازیگران سلب کرده بود؛ سوژه قصه از این منظر که خواسته یا ناخواسته به توانایی‌های انسان و نحوه درست استخدام آن‌ها پرداخته؛ نقطه قوتی بود که البته می‌توانست پرداخت مناسب‌تر و روایت جذاب‌تری از "پیوسته به‌دنبال قدرت برتر بودن" داشته باشد. 🔸کامران و شیوا سعی می‌کنند از نیرویی که در اختیار دارند برای رسیدن به آرزوهایشان بهره ببرند، اما کامران پی می‌برد که نیروی واقعی هوش و دقت نظر درونی اوست؛ شیوا نیز که راه را اشتباه رفته، پیوسته رنج می‌برد، و همین رنج، نهایتا او را در صدد جبران برمی‌آورد. ✅ یکی از موارد قابل‌توجه در جریان داستان درگیری و دغدغه دائمی افرادی چون حسن و توران است که حرص و طمع‌شان آن‌ها را از لذت آنچه که دارند محروم کرده. ✅ برخلاف برخی آثار نمایشی دیگر احترام و صمیمیت در غالب روابط حاکم است، طرح برخی اشتباهات رفتاری و گفتاری نیز بیش از آنکه منجر به تزلزل جایگاه پدری باشد، ناشی از خطای جوانیست که عموماً جبران می‌شود. 👤معصومه عمرانی 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎶 ″انحرافِ استعداد″ 🔹تَتلو یک «استعداد درحد خودش» است و با به‌کارگیری خلاقیت، هنر و تغییر سنت‌ها؛ طرفدارانی پیدا کرده، به گونه ای که حتی عده‌‌ای حاضرند به درخواست او «بغ‌بغو» ‌کنند. 💡 حقیقت آنست که داشتن استعداد شرط نیست، بلکه ″جهت‌دهی آن″ است که سبب ارزشمندی می‌شود. اگر جهت نباشد، هنر سخیف می‌شود و سُنَت‌ ناهنجار؛ مسیر نامعلوم و مقصد ناکجاآباد. ❗️یک‌روز برای شهدا می‌سراید و روز دیگر هنجارهای همان شهدا را زیر سوال می‌برد؛ عذرخواهی‌ها بعد از دستگیری، سپس تکرار همان کارها با آزادی، نشانی از سرگردانی‌ اوست. او برای آرام شدن، عصیان را در پیش گرفته است. 🕹اگر استعدادی که به کمال رسیده، ساکن و بی‌تحرک شود؛ به تباهی و بن‌بست خواهد رسید و دلیلی برای جهت‌دهی به استعدادش نمی‌یابد، بنابراین چاره‌ای جز سرگرم شدن با تنوع‌ها نخواهد داشت! همچون تتلو، به همین نوع زندگی دل‌خوش می‌شود و جنجال‌ها و طرفداران سینه‌چاک؛ او را از نیاز اصلی‌اش یعنی قدرت خلیفة‌الهی و جاودانگی دور خواهد ساخت‌. نیازی که امتداد عظیم و محدود نبودن به زندگی فانی را یاد آور است. 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
″پناهگاه ناامن رسانه″ 🖋 افرادِ صاحب سبک، طرفداران خود را دارند. تَتلیتی‌ها، مریدانِ سبکِ تَتلویی هستند که همواره در جامعه بوده‌اند و خواهند بود. آن‌ها دوست دارند حرف‌ها و احساساتشان را بی‌پرده بگویند؛ عمدتاً نوجوان هستند؛ نوجوانی که تازه خود را کَس می‌پندارد و برای خودش حساب باز می‌کند، در این سن و سال احساساتش را نشناخته و از طرفی عمدتاً در مواجهه با وقایع، توسط الگوهای رفتاری غلط سرکوب می‌شود. طبیعی است در این عرصه، اگر راهی برای خروج یابد، شکل انفجاری💣 به‌خود میگیرد. دیدن شخصی همچون تَتلو که تمام زندگی‌اش شفاف است و هیجاناتش را با ادبیاتی بسیار باورپذیر ابراز می‌کند، برای این قشر جذابیت دارد. لازم به‌ذکر است که استفاده تَتلو از ابزار شهوت نیز عامل دیگری در جذب نوجوانانی است که دوست دارند با ناهنجاری‌ها، تا حدی هیجان را نیز تجربه کنند. 📌 نوجوانی سنِ انتخاب است، باید انتخابشان را پذیرفت، تخطئه‌شان نکرد و به آن جهت داد، زیرا اسلام برای انسانِ مختار ارزش قائل است نه انسانِ تحت اجبار. از طرفی انتخاب نیاز به سنجش دارد و سنجش، نیاز به شناخت و معرفت؛ پس باید بر روی معرفت و شناخت تمرکز نمود. تَتلو از جنس رسانه است و بدیهی‌ست که شناخت باید در حیطه رسانه و با ابزار رسانه باشد تا مقدمه‌ای برای انتخاب درست آنان، قرار گیرد. لذا همت ویژه مسئولینی را می‌طلبد که تاکنون از این قشر غافل بوده‌اند. 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
💨اتمسفر فضای مجازی: چالش بی چالشی! ❌حرکات موزون، رقص یا بعبارتی طنازی زنان سلبریتی، مدتی است با عنوان چالش ورزش و به بهانه تندرستی، پرورش روحیه و رهایی از افسردگی ناشی از قرنطینه خانگی، در فضای مجازی ترویج می‌شود. 🔺️سلبریتی‌هایی که خود افسرده‌اند و با بی‌بند و باری، برهنگی، انس با حیوان خانگی و تفریحات غیر معمول در پی درمان آنند، چطور می‌توانند با چنین حرکات نمایشی، مخاطب را کیفور کنند؟ 🚻 آیا ورزش موزیکال زنان سلبریتی و در مواردی همراهی با آقایان و حتی مربی آقا، پروژه جدیدی است که کلید خورده؟ واقعا تفریحی سالم‌تر از چالش‌های تقلیدی و مضحک رقص یا بالشت برای جلب توجه مخاطب سراغ ندارید؟؟ ⁉️با چه معیار عقلی و کدام استدلال، شأنیت زنانگی خود را در مقابل دیدگان میلیون‌ها کاربر به تاراج گذاشته و ابایی از ترویج این ولنگاری‌ها ندارید؟! 🕹روی صحبت با شما مسئولین مجازی است! وزیر ارتباطات و البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی! فضای مجازی مدت‌هاست که فضای خلا را درنوردیده و با سرعت نور در حال گذر از اتمسفر متعفن به فساد است، درحالیکه شدیداً مشام کاربران را آزار می‌دهد! اما مطابق معمول، تا به مشام شما برسد چندین سال نوری طول خواهد کشید! 🔔ملتفت باشید قطعاً مسئول آلودگی روحی و ذهنی کاربران نوجوان و جوان این فضای شلخته‌ی آغشته به فساد، بی‌کفایتی شما در نظارت و البته نبود قانون متقن حاکم بر فضای مجازی است! 👤اسلامی 📡وایپ در پیامرسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نبرد تکنیک‌ها 📺برخلاف کودکان امروزی که با جهش در حیطه تکنولوژی ساخت فیلم و انیمیشن مواجهند، بخشی از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی ما شامل فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی می‌شود که از ساده‌ترین تکنیک‌ها شروع و به مرور زمان بر پیچیدگی‌های آن‌ها افزوده شد؛ 🖥فناوری به کمک ذهن‌های خلاقی آمده است که از کمبود امکانات حرفه‌ای گلایه‌مند هستند. تکنیک‌ deep fake یکی از آن‌هاست که طی سال‌های اخیر از الگوریتم‌های هوش مصنوعی متولد شد. با این ابزار استعدادهای جوان می‌توانند انیمیشن‌هایی با کیفیت بالا تولید و محتوای ارزشی و اخلاقی را با قالبی نو به جهانیان عرضه کنند. این فناوری خارق‌العاده می‌تواند از طریق انتخاب کاراکتر یا بازیگر توسط مخاطب برای هر فیلم دلخواه جذاب‌تر شود. حتی می‌توان با این فن، شخصیتی خلق کرد که به چند زبان زنده دنیا صحبت کند، بدون اینکه شخصیت‌پردازان، ذره‌ای از آن زبان‌ها آگاهی داشته باشند. می‌توان از یک صدای دلخواه یا تلفیقی از چند صدا بر روی کاراکتر مورد نظر استفاده کرد. 📽مثالی جالب برای استفاده از این فناوری، نقش آفرینی ستاره فیلم "سریع و خشن"، پس از مرگش در این اثر سینمایی است. بنابراین ضروری‌ست فیلم‌سازان جوان بشتابند تا از قافله عقب نمانده با استودیوهای مجهز هالیوود در این عرصه رقابت کنند. 🔴لازم به ذکر است که سوءاستفاده از هر تکنولوژی نوظهور در هر عرصه‌ای اجتناب ناپذیر است. با این وجود بستر ویژه‌ای برای افزایش کیفیت فیلم و انیمیشن و حتی بازی‌های رایانه‌ای فراهم شده است. 👤امیرپور 📡وایپ در پیامرسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥″حکایت جاسوس موصاد در ایران″ 🔺پس از فیلم مامور مخفی، با موضوع جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای، این روزها شبکه تلوزیونی کان اسرائیل با همکاری شرکت نتفلیکس در تدارک سریالی به نام تهران است. این در حالیست که سینما و تلویزیون ایران در غفلتی عجیب فرو رفته و جامعه را درگیر بسیاری از سرگرمی‌های بیهوده ساخته، از طرفی در زمینه برون‌مرزی نیز کنشگری خاصی ندارد. 🎞سریال تهران به عنوان جدیدترین اکشن-کمدی رژیم صهیونیستی، به موضوع نبرد اطلاعاتی موصاد و سپاه پاسداران اختصاص دارد و چهره‌های سرشناس هالیوودی و یک خواننده اسرائیلی ایرانی تبار در آن حضور دارند. عوامل سریال برای بازسازی شهر تهران شهرکی را در آتنِ یونان ساخته‌اند تا صحنه‌ها را در باورپذیرترین فضای ممکن بازآفرینی کنند. 🔍تهران، روایت ماموریت زن جوانی در قامتِ افسر تازه کار موصاد است که در کودکی به اسرائیل مهاجرت کرده و اکنون برای ماموریت به تهران سفر می‌کند. او نقش هکری را بازی می‌کند که ماموریت ایجاد اختلال در سیستم پدافندی ایران را دارد تا جنگنده‌های اسرائیلی بتوانند مراکز هسته‌ای را از بین ببرند. او در این میان عاشق یک جوان مخالف نظام ایران می‌شود و این موضوع دست‌آویزی برای معرفی سبک زندگی متفاوت و غرب‌گرایانه جوانان مخالف نظام، به عنوان نماینده اکثریت مردم می‌شود. به‌عبارتی؛ تمایلات و گرایش‌های سکولاری و غیر دینی، از جوان ایرانی در این سریال تصویر می‌شود‌. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🖊بررسی سریال مسیحا ″Messiha″ 🎥سالهاست سینمای غرب توجه ویژه‌ای به مبحث آخر الزمان و منجی‌گرایی معطوف داشته، منجی‌‌‌های گوناگون در لباس حیوان، جن و موجودات تخیلی به مردم دنیا معرفی کرده است. ⚔ منجی‌باوری انسان‌ها و موضوع آخرالزمان، مستمسک مناسبی برای توجیه و پیشبرد ″سیاست‌های آمریکا و غرب″ در جلب نظر جوامع‌شان و ″همراهی″ با سیاست دولت‌ها محسوب می‌شد. 🔺نیاز بشر به آگاهی و همچنین سیاستی که در پی افزایش توجه به موضوع آخرالزمان وجود داشت، منجر به تولید بیش از ″صد و پنجاه″ فیلم در طول سه دهه گذشته شده است. فیلم‌هایی که منجی‌ انسانی در آن‌ها تحریف شده و متفاوت و حتی متناقض با آنچه در ادیان به آن بشارت داده شده، است. ♨️امروزه متناسب با مقتضیات زمان، رویکرد متفاوتی در فیلم و سریال‌ها و بطور کلی رسانه اتخاذ شده و پس از معرفی انواع منجی‌ و مسیح یا مسیحای تحریف شده، به صورت ویژه به موضوع ″دجال یا ضد مسیح و حتی تحریف منجی شیعیان″، پرداخته می‌شود. 📺سریال مسیح و به‌عبارت صحیح؛ مسیحا محصول آمریکا که همزمان با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی در شبکه ″نتفلیکس″ پخش شد؛ به موضوع ظهور منجی و اتفاقات پس از آن پرداخته است. این سریال از جذابیت هنری و داستانی بالایی برخوردار است و مخاطبان بسیاری را با خود همراه ساخته است. 💡در ادامه به بررسی فصل اول این سریال پرحاشیه که با تمرکز در حوادث پس از ظهور مخاطب را مجذوب و همراه می‌کند خواهیم پرداخت. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🖊بررسی سریال مسیحا ″Messiha″ 🔺سریال مسیحا با انتقادهای فراوانی از سوی مسیحیان روبرو شده؛ ادامه تولید و انتشار آن نیز در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام است. در این پست خلاصه‌ا‌ی از فصل ابتدایی سریال بیان می‌شود. 📺این سریال منجی آخر الزمانی را به تصویر کشیده که در ″سوریه″ ظهور می‌کند و همزمان بواسطه‌ی طوفان، شکست داعش را رقم می‌زند. او در این مدت در سوریه مشغول تبلیغ است و پیروانی به او می‌پیوندند که او را ″امام″ خطاب می‌کنند. پس از شکست داعش، مسیح مردم را خلع سلاح کرده و با آنان به سمت مرزهای اسرائیل حرکت می‌کند. حرکت آنان مورد توجه نیروهای امنیتی و سازمان سیا قرار می‌گیرد و به‌دنبال آن زنی، مأمور پیگیری پرونده می‌شود. 🔗مسیح در مرز اسرائیل دستگیر و بازجویی می‌شود اما به‌صورت معجزه‌آسایی از زندان غیب شده و پس از شفای پسربچه‌ای در قبة‌الصخره، برای نجاتِ دختر نوجوان یک کشیش، به آمریکا می‌رود. رسانه‌ای شدن حضور او منجر به جلب توجه مردم شده و چند شهر آمریکا از حالت عادی خارج می‌شود. او مدتی در واشنگتن ساکن شده و دست به کارهای خارق العاده می‌زند؛ روی آب راه می رود، مریض شفا می‌دهد، سخنرانی می‌کند و منتظر تصمیم خداوند است. ⚠️او دیداری با رئیس جمهور آمریکا دارد و از او می‌خواهد نیروهای آمریکایی را از پایگاه‌هایشان در سراسر جهان فرا بخواند. در این میان به‌دنبال تحقیقات مأمور سیا مشخص می‌گردد مسیحا فردی ایرانی به‌نام پیام گلشیری است که فارغ التحصیل یکی از کالج‌های آمریکاست و با استادی تحت حمایت روس‌ها در ارتباط بوده که سیا معتقد به تروریست بودن وی است. فصل ابتدایی سریال با ماجرای دستگیری مجدد وی توسط مأمور اسرائیلی و انتقالش به سرزمین‌های اشغالی و ناامیدی مردم از مسیح به اتمام می‌رسد. ادامه دارد... 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
📹 یک بازیگر، در ویدئویی ضبط شده خواهان آزادی مجرمانی است که با تشویش اذهان عمومی برای کشور ایجاد ناامنی کرده‌؛ با جاسوسی منافع ملی را به‌خطر انداخته‌اند. تعدادی از هم‌پالگی‌هایش نیز با استوری کردن پیامش، او را حمایت کردند. ❓آیا در پس این تقاضا، منافع شخص یا اشخاصی در میان است؟!... 👤نرجس احمدی 📡وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🖊بررسی سریال مسیحا ″Messiha″(پایان) ⁉️دجال یا امام زمان دروغین 🎞سریال مسیحا، منجی را فردی صلح‌جو با چهره‌ای شرقی و گریم معصومانه، نه چشم آبی و مو بور معرفی می‌کند؛ او صاحب معجزه است، در سوریه ظهور می‌کند، مادری مسیحی و پدری یهودی دارد و ″ایرانی‌ست″، اهل مذاکره است و به‌دنبال جنگ با اسلحه نیست. او رئیس جمهور امریکا را به صلح دعوت می‌کند و او را بابت ادعای ایجاد صلح در جهان مورد عتاب قرار می‌دهد. شخصیت مسیح در این سریال خصیصه‌ای از هر یک از منجیان ادیان ابراهیمی را دارد؛ او امام، مسیح و مسیحا خوانده می‌شود؛ طبق معمول مشخص نیست مسیح، پدر است یا پسر و یا روح القدس! 🔺آنچه حائز اهمیت است تصویرسازی ناصحیح و تحریف‌شده از منجی و ایجاد باوری بی‌اساس و غلط در ذهن مخاطب است. چرا که دو پایان از ادامه و هدف سریال قابل پیش‌بینی خواهد بود؛ 🔍احتمال اول: شبکه نتفلیکس در پی شناساندن چهره‌ای دروغین و ساخته‌ی ذهن عوامل فیلم از امام زمان است؛ به‌گونه‌ای که بتوانند هدایت افکار عمومی در دوران ظهور را در اختیار بگیرند و با تنزل و عادی‌سازی معجزات و کرامات حضرت، از اقبال مردم به‌سمت ایشان ممانعت کنند. همچنین با القای صلح‌جو بودنِ مطلق ایشان نسبت به جنگ‌های آن دوران و قدرت رعب‌آورِ‌ سپاه حضرت، در اذهان مردم ایجاد تشکیک نمایند. 🔍احتمال دوم: منجی ایرانی‌تبار در انتهای داستان، فردی دروغگو و مکار یا به‌عبارتی دجال معرفی می‌شود؛ که در آموزه‌های دین مسیح جایگاه ویژه‌ای در ضدیت با مسیح آخرالزمان دارد. دجالی که ایرانی‌ست، قرآن می‌خواند و حمایت روسیه را نیز به همراه دارد. 🔺جالب‌تر آنکه در این سریال تمرکزی کلی‌نگر به موضوع آخرالزمان شده و علاوه بر منجی، به نقش تعیین کننده امریکا در کنار طعنه به روسیه نیز پرداخته شده؛ به‌گونه‌ای که امریکا نابود کننده داعش معرفی می‌شود و به‌نظر می‌رسد ماجرای فراخواندن نیروهایشان از سراسر دنیا نیز نوعی پیش‌دستی و مصادره به مطلوب، از اخراجشان از منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان باشد. با این حال نتیجه‌گیری به فصل‌های بعدی سریال بستگی دارد. 📡 وایپ در پیام رسان های بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe
🎊"چالش جشن تولد" 📌در شرایط کرونایی که مردم از نظر اقتصادی تحت فشار و از جان‌باختن عزیزانشان داغدارند، ممنوعیت تجمعات و خانه‌نشینی سلبریتی‌ها، سبب خیری شده تا به‌نمایش گذاشتن لاکچری‌بازی‌ها، عکس سفرها، رستوران رفتن‌ها و جشن‌تولدها با تم مرفه بی‌دردشان کاهش یابد. برای نمونه، یک سلبریتی کم‌حاشیه به دعوت خواهرش تولد خود را بدون ذوق‌زدگی و شلوغ‌کاری‌های مرسوم سلبریتی‌ها برگزار کرده و به‌جایش تصمیم می‌گیرد اثرات مثبتی از خود به‌جای بگذارد. 🔔این تصمیم دلخوشمان می‌کند تا از دیگر هنرمندان هم انتظار داشته باشیم این پیشنهاد خواهرانه را چالشی کنند بین خودشان و از فضای بیهودگی و فرسایشیِ خودنمایی فاصله بگیرند. تصمیم به مفید و اثرگذار بودن و داشتن رفتارهای منطبق بر اخلاق انسانی، مسئولیت اجتماعیِ یک هنرمند است که می‌تواند جایگزینی درخور برای انتشار عکس جشن تولدها، هدیه‌های چشم‌پر‌کن و یا حتی عکسهای برهنه از خود باشد! ✅هنرمند واقعی کسی است که زمان منشا اثر و بهتر شدن خود را، روز تولد واقعی خود می‌داند! یادمان باشد متولد شده‌ایم تا اثرگذار باشیم. روز تولد هرکس یادآور تکلیفی است که به‌خاطر ادای آن پا به عرصه وجود گذاشته و در قبال آن باید پاسخگوی خالق خود باشد! 👤اسلامی 📡وایپ در پیام‌رسانهای بله، ایتا، سروش، تلگرام و اینستاگرام @irwipe