🔴تکرار مکررات
🔸«سمیرا حسنپور» و «محمد صادقی» دو بازیگر سریال در حال پخش «بیهمگان» هستند. این سریال پربینندهترین سریال پائیزی تلوبیون شد.
🔸خانم حسنپور در این سریال نقش خانمی با پوشش چادر و اقای صادقی هم نقش یک پسر نخبه معتقد را بازی کردند.
🔸 بارها و بارها نحوه انتخاب بازیگران در سریالهای تلویزیونی مورد انتقاد بوده؛ اما این سریال نشان داد صداوسیما التفات چندانی به این امر نداشته است.
🔸خانم حسنپور در «جشنواره فجر» گذشته با یک ″تور″ بر سر حاضر شد، همچنین عکسها و فیلمهای محمد صادقی؛ بازیگر تازه وارد سریال هم، بی مبالاتی صداوسیما را تایید میکند.
❓ آیا قانونمندی، دقت در شرایط قراردادها یا حتی دقت در انتخاب بازیگر از کلاسهای بازیگری یا دانشگاهها و...و توجه به جزییات اخلاقی و رفتاری بازیگران این نوع نقشها انجامپذیر نیست؟
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📍اگر ایران جای قطر بود!
🔹در جشنواره فجر انقلاب اسلامی سال گذشته، بخاطر تذکر حجاب به یکی دو نفر از شرکتکنندهها، مسئولان جشنواره مورد سوال واقع شدند!
🔸قطر در جام جهانی گشت ارشاد راه انداخته و از تماشاگران زن خواسته متناسب با قوانین لباس بپوشند، اگر تخطی کنند ممکن است با مجازات زندان روبهرو شوند!
❓انصافا اگر جای قطر و ایران در اجرای این قوانین عوض میشد، از سلبریتیها تا غربزدگان چه واکنشی نشان میدادند! احتمالا بجای اخبار جام جهانی، انتقادها، تخریبها و آه و نالههای این افراد تیتر اول رسانههای دنیا بود!
❓آیا غیر از این است که این اقدامات قطر، تهدید جدیای برای جهان استکبار محسوب نمیشود؟ بنابراین مخالفت چندانی با آن ندارند!
❓آیا غیر از آن است که ایران اسلامی با گفتمان «معنویت و دین مداری» در اوایل انقلاب کمونیست را و در ادامه لیبرالیسم را به چالش کشانده است؟
🔹این دشمنی برای ما شیرین است چون نشان از «عمق اثرگذاری» دارد
اما «وادادگی» مسئولین حوزه هنر و فرهنگ خیر!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓آیا اثر فیلمهایی مانند دینامیت و انفرادی را میتوان جبران کرد؟
دینامیت و انفرادی پیام مشترک در قالب دو قصه
🎞فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی سید مسعود اطیابی، داستان ساکنینِ ساختمانی را روایت میکند که تضادهای فکری افرادِ آن موقعیتهای طنز فیلم را شکل میدهد. مولفان اثر، هر یک از شخصیتهای ساختمان را نماینده یک قشر از اقشار جامعهی فعلی معرفی میکنند.
ساکنین این ساختمان، دو طلبه ، دو دختر و یک مدیر است.
یکی از طلبهها به نام هادی(پژمان جمشیدی) از دید کارگردان فیلم، نماینده قشر انقلابی است. طلبه دیگر یک فرد معتدل و اصلاحطلب است، دخترها هم یکی اصطلاحا خاکستری و دیگری افراطی و نقطه مقابلِ هادی است، مدیر ساختمان نیز فردی خلافکار است.
مطالعه مطلب کامل در نشانی زیر👇👇
http://roubesh.ir/2022/12/04
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتشار فیلمهایی جدید از شهید سلیمانی در مستند «پاییز پنجاه سالگی»
🔹«محسن اسلامزاده» سال گذشته با مستندی درباره مرکز کاهش آسیبهای زنان به «جشنواره حقیقت» آمد. این مستند با انتقادها و تحسینهای فراوانی روبرو شد و برگزیده شدنش مسیر جدیدی را برای سایر هنرمندان ایجاد کرد.
🔹اسلامزاده در شانزدهمین دوره این جشنواره که به دو صورت حضوری و آنلاین درحال برگزاری است، با مستند «پاییز پنجاه سالگی» با محوریت فعالیتهای شهید سلیمانی و یارانش؛ بهویژه شهید «محمد جمالی»، از جبهه تا مبارزه با اشرار جنوب شرق و سپس مبارزه با داعش در منطقه، به جشنواره آمده است.
🔹این فیلم که در اولین نوبت پخش خود با استقبال مخاطبان همراه شد؛ حرفهای جدیدی برای گفتن دارد. به عنوان نمونه، درخواست تعدادی از زنان هتک حرمت شدهی مناطق جنوبی از شهید سلیمانی که از ایشان میخواهند امنیت زنان در این مناطق را تامین کنند...
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایتی قابل تأمل درباره توقیف کنندههای افراطی فیلم برزخیها/ از مخملباف تا موسوی و خاتمی و..
🔹شانزدهمین جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت با پخش مستند «برزخیها» یکی از شلوغترین سانسهای خود را در طی برگزاری تجربه کرد.
وایپ
🎥روایتی قابل تأمل درباره توقیف کنندههای افراطی فیلم برزخیها/ از مخملباف تا موسوی و خاتمی و.. 🔹شان
🔹«برزخیها» اولین فیلم توقیف شده سینمای پس از انقلاب است که منجر به خانهنشین و یا مهاجرت هنرمندان تواب قبل از انقلاب شد. «عارف افشار» در این مستند به سراغ اشخاص هنری و مسئولین آن دوره رفته تا علت این امر را بیابد.
🔹در این مستند نظر صریح «امام خمینی ره»، «آقای خامنهای» رئیس جمهور وقت و «شهید بهشتی ره» راجع به ادامه فعالیت هنرمندان تواب و اصل سینما بیان میشود. همچنین نظر «موافق» آقای خامنهای و شهید بهشتی نیز راجع به فیلم صریحا بازگو میشود. با این حال گروهی افراطی که زورشان میچربد فیلم را از پرده سینما پایین میکشند و اتفاقات بعد از آن را رقم میزنند.
🔹در برزخیها به صراحت از «محسن مخملباف»، «میرحسین موسوی»، «سید محمد خاتمی» و.. به عنوان عوامل توقیف فیلم و دفع هنرمندانی از قبیل «محمدعلی فردین»، «ایرج قادری»، «سعید راد» «ناصر ملکمطیعی» و... به اذعان مصاحبه کنندکان نام برده میشود. همچنین نام افرادی مثل محمد بهشتی که از «همیشه مسئولین» نیز بودند در کنار خاتمی ذکر میشود.
افرادی که این مستند مدعیست لطمات جبرانناپذیری به عرصه هنری و این هنرمندان وارد کردند و در آخرت باید جوابگو باشند!
🔹این مستند برای عدهای غیرقابل باور است و بسیاری را به فکر وادار خواهد کرد اما از طرف دیگر نیز باید مراقب آسیبهای احتمالی آن در شرایط کنونی بود! به نظر میرسد محتوای فیلم برای افرادی شائبه ایجاد کند و برهه فعلی را متشابه با آن دوره فرض کنند و از مدیران فعلی نیز انتظار عبرتاندوزی از رفتار افراطیهای آن دوره داشته باشند.
🔹اما باید توجه داشت که رویکرد و حتی عملکرد اشخاصی مثل فردین به اذعان این مستند، بسیار متفاوتتر از برخی سلبریتیهای حال حاضر است. محمدعلی فردین و سایر هنرمندان بدلیل «اثبات همراهی» خود با انقلاب اسلامی ایران حاضر شدند در فیلم برزخیها با دستمزدی بسیار پایینتر از عرف خود بازی کنند. بنابراین این افراد در عمل و به نقل از افراد شاخص آن دوره در اظهار زبانی نیز همراه انقلاب شدند.
🔹شخصی مانند فردین تا پایان عمر کشور را ترک نکرد و در ایران وفات یافت. «مهدی کلهر» معاون سازمان سینمایی آن دوره خاطره نذر قربانی گوسفند برای ائمه و رهایی از دام زنایی که «اشرف پهلوی» برای فردین پهن کرده بود را بازگو میکند و از گرایشات دینی این افراد سخن میگوید.
🔹اما سلبریتیای که در شرایط امروز کشور به واسطه عملکردش در خون انسانی دیگر شریک شده، مدام در طبل دشمنی میکوبد و سرانجامش ترک وطن و وطن فروشی است و به هیچ صراطی جز دشمنی مستقیم نیست، قاعدتا استحقاق ارفاق و سوءاستفاده بیشتر را ندارد و برای ممانعت از آسیبهای بیشتر این افراد لزوم برخورد و مجازات بدیهیست.
🔹بنابراین مدیران نباید «سادهلوحانه» با حقایق ادعایی این مستند روبرو شده و اثر سطحی از آن بپذیرند چه بسا که روزی هم مستند آنان ساخته شود و به دلیل سوءمدیریت، به آنها نیز حواله آخرت داده شود...
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
✅ صحبتهای صریح، جسورانه و صادقانه محمد خزایی در مراسم اختتامیه جشنواره حقیقت
محمد خزایی؛ رئیس سازمان سینمایی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت تعارفات را کنار گذاشت و مواضع شفاف خود نسبت به سلبریتیهای ضد انقلاب، خانه سینما و تمام هنرمندانی که از خط قرمزها عبور کردند را اعلام کرد.
خزایی از مسئولان انگشت شماری است که در شرایط کنونی با ایجاد مرزبندی، مواضع شفاف خود را در دفاع از نظام و رهبر انقلاب بیان کرد. در حالیکه وجود دارند بسیاری از مدیران و مسئولانی که نگران دنبالکنندههای مجازی و حقیقی خود هستند....
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔔اعلام اسامی برندگان شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت
برای مطالعه برگزیدگان جشنواره سینما حقیقت، اظهارات مسئولان و هنرمندان و حواشی پیرامون مراسم اختتامیه جشنواره به نشانی زیر مراجعه فرمایید.
http://roubesh.ir/post/388/festival16
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♦️نوشتههای التقاطی
ضدانقلاب بودن
ارتباط با ساواک
گروه مسلح داشتن
و....
اتهاماتی که در دهه شصت به پرفروشترین نویسنده بخش مجازی نمایشگاه امسال زدند!!
❓چگونه این اتهامات جلوی این اقبال را نگرفت!
❓براستی با این اقبال عمومی چرا معبری از معابر شهرها به نام ایشان نیست و چرا قبرشان، نشانی آشکار برای یافتن راحتتر توسط مشتاقانشان ندارد؟!
❗️شاید اتهامات در این بیتوجهی نقش داشته است
«زندگی پس از مرگم» مستندی است که بخشی از زندگی استاد صفائی حائری را به تصویر میکشد.
متن کامل را در آدرس زیر مطالعه کنید:
http://roubesh.ir/post/394/safaeihaeri
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b