وایپ
♨️شگرد تبلیغاتی خواننده مستهجن لسآنجلسی نشر اخبار دروغ است 🔻ساسان یافته معروف به ساسی خواننده مسته
🔻از جدیدترین تبلیغات دروغ آنان، انتشار ویدیویی ساختگی از داریوش فرضیایی بود که ساسی مانکن ادعا کرد با عمو پورنگ لایو (پخش زنده) گذاشته و او قرار است در کنسرت آتی او در استانبول حضور یابد!
🔻پس از آن داریوش فرضیایی دروغ او را برملا کرد و گفت کارهای مهمتری از صحبت با این فرد مستهجن دارد اما در هر صورت با ضریب دادن رسانهها به این خبر دروغ، خواسته وی عملی شده بود!
🔻پس از آن، نمایهای تبلیغاتی از این خواننده با شکل و شمایل زمان قاجار و گریمهای ناصرالدین شاه قاجار و امیرکبیر منتشر شد که این اتفاق با اعدام «علیمحمد باب»؛ بنیانگذار بهائیت همزمان شد. اما این شگرد مؤثر نیفتاد و انتشار گستردهای نیافت.
🔻آخرین خبر تبلیغاتی این خواننده لسآنجلسی با همکاری خبرنگار بد سابقهای است که انتشار اخبار زرد و جهتدار وی تمامی نداد!
در طی روزهای گذشته خبری مبنی بر حضور این خواننده در مسقط عمان و احتمال دستگیری و استرداد او به ایران منتشر شد که به نظر میرسد حواشی مربوط به آن خبر یک شگرد تبلیغاتی کثیف دیگر بود.
با توجه به بررسیهای صورت گرفته تنها احتمال میرود لغو کنسرت وی در مسقط صحت داشته باشد و هیچیک از اخبار شامل؛ حضور او در مسقط، لغو کنسرت و دستگیری او به واسطه ایران و بازگشت لحظه نودی وی به اروپا تائید نشده است. یکی از نزدیکان ساسی مانکن تنها لغو کنسرت او را تأیید کرده و گفته در آلمان حضور دارد. علاوهبر این رسانههای رسمی نیز این خبر را تأیید نکردند. در صورتی که حتی با فرض صحت این اتفاقات و تصمیم بر رسانهای نشدن آن در رسانههای رسمی نیز، پای این اخبار به فضای مجازی باز شد!
🔻آنچه از بررسی رفتارها و عملکرد او و گروهش بر میآید، چینش عملیاتیِ دقیق و انکار ناپذیر مبتنی بر افکار شیطانی است! این مهم از رصد فضای داخل ایران و تبلیغات تا انتخاب اشعار، موسیقی و گریم و.. را دربر دارد.
🔻اعمال شیطانی این گروه در برههای از زمان به ثمر نشست اما با گذشت زمان و حصول پختگی و افزایش هوشمندی رسانهها و افرادی که به انتشار و تحلیل اخبار مرتبط با ساسی میپرداختند، افول یافت.
در حال حاضر نیز لازم است سطح پختگی و عملکرد هیجانی رسانهها ارتقای بیشتری یابد و منطبق با برنامهریزی و خواسته این افراد پیش نرود تا افولی که آغاز شده با سرعت بیشتری پیش رود.
🔻ادعای افول این فرد گزاف نیست چرا که اخیرا تنها در همراه کردن همسانهای خود موفق شد و همراهی اقشار عموم جامعه کاهش چشمگیری نسبت به گذشته داشت. بنابراین باید مدیریت فضا ادامه یابد تا زمانی که این افراد و شیاطین پشت صحنه وی کاملا حذف شوند.
📝سيدعماد جلیلی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
📌سنجرخان؛ نمایشی قابل قبول از یک قهرمان 🔰رسانهی تراز انقلاب اسلامی، باید همواره درصدد باشد تا برخل
🔰ضرورتی که در حوادث فتنهی سال گذشته و سوءاستفاده از برخی مردم کردستان جای خالیاش بسیار حس شد.
🔰امروز رسانه ملی به سراغ یک قهرمان از صدها قهرمان کُرد رفته است. "سنجرخان وزیری"؛ هم دورهی میرزاکوچک خان، مردی که در برابر استبداد خوانین ظالم و حتی رضاخان و استعمارگران روس میایستد و سرانجام در این مسیر فدا میشود.
🔰سریال، صحنه هایی ناب از جنگاوری و رزم مردم کردستان را به تصویر میکشد؛ تصویری که رضاخان را مایوسانه به تهران برمیگرداند و فرمانده روس را یک مغلوب تمام عیار در برابر اتحاد خوانین محلی همپیمان سنجرخان نشان میدهد؛ همچنین افراد زبون، خودفروخته و حسودی در نقشهای مختلف از سودابه و اسد گرفته تا آصف و شریفالدوله و خلیل که بخشی از تاریخ آموزنده نهچندان دور ماست را به تصویر میکشد.
🔰"سنجرخان" نه افسانه جومونگ است و نه یانگوم و نه سایر سریالهای رنگارنگ افسانهای کرهای... بلکه تصویریست از داستان واقعی رشادت ایرانی.
🔰صد افسوس در مقابل داستانپردازی زیبای سریالهای کرهای که افسانههای خود را با صحنهپردازی و داستانسرایی به صورت باورپذیر به خورد مخاطب میدهند، هنوز سریالهای ما دستمایههای داستانی نغز خود را دستِ کم میگیرند و آنچنان که باید و شاید مورد پردازش قرار نمیدهند.
🔰چه خوب میشد اگر در این سریال از گویش زیبای کردی استفاده میشد، چند بازیگر اصلی زبدهتر انتخاب میشدند و کمی رنگ به صحنهها میپاشیدند.
🔰با این حال کار محمدحسین لطیفی و گروه سازنده "سنجرخان" با وجود ضعفهای موردی، قابل تحسین است. چه در به نمایش درآوردن غنای فرهنگی کردستان و چه نمایش غیرت و فداکاری اهالی این خطه.
امیدواریم این آغازی باشد بر معرفی قهرمانهای سایر اقوام و بازنمایی هنرمندانه هویت ارزشمند ایرانی.
📝عالیه بهرامزاد
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🔴غلبه حاشیه بر متن در انتقادات علیه هفت سر اژدها! 🔸بعد از پیروزی انقلاب، سعی داشتند با کودتا و جنگ
🔸با قد کشیدن این درخت، کمکم آفتهای زمین خود را نشان داد. گفتگوی تمدنها و فرهنگ باز و عریان به بعضی از شاخهها آسیب زد و بخشی از شکوفهها را از بین برد.
برای نابودی درخت باید از ترکیب راهبردها استفاده کنند، هم فرهنگ را عریان کنند و هم اقتصاد را سرمایهداری، اتحاد ملی را نشانه بروند و ناامیدی را در دلها بپرورانند.
اکثر این راهبردها را میتوان در مجموعه «هفتسر اژدها» به تماشا نشست؛ سریالی که دست روی نقطهی حساسی گذاشته که سبب میشود سطح تحلیل افراد عادی از فضای پیچیدهی اقتصاد، آقازاده، قوه قضاییه، فساد سیستماتیک، قدرت رسانه و... تغییر کند.
🔸انتقاد به این مجموعه تنها با گذشت چند قسمت، شایسته نیست؛ لذا این نقد را اجمالا در حد این تعداد ببینید.
برای نقد فیلمنامه بهتر است از این جمله که قاضی رضائی در جواب پسرش داد، استفاده کنیم:
«اصل همه فاسدن، جسارت برخورد و مقابله با فساد رو میگیره و مردم رو ناامید میکنه»
این جمله، نشان از «عمق بینشی» و «هدف درست» این فیلمنامه تا به اینجای کار دارد. این دست جملات و توجه همزمان به ابعاد مختلف زندگی از مواردیست که با توجه به آن میتوان به روند درست فیلمنامه پی برد.
🔸در نقد شخص کارگردان در استفاده از برخی مظاهر که شاید الزامی نداشته باشد مانند نمایش استعمال سیگار، ناخنهای کاشت، لباس تنگ و... باید به نیت ایشان نظری انداخت که در مجموع با توجه به عقبهی کاری و اظهارات ابوالقاسم طالبی، به نظر میرسد نیتشان تنها به تصویر کشیدن واقعیت کثیف این جماعت و ابزاری برای نمایش شخصیتهای منفی است.
🔸از طرفی باید دید نمایش این سکانسها با سنت مطابقت دارد یا خیر؟ با توجه به زمان پخش برنامه، مخاطب عام است و نوجوانان و بعضا کودکان در حال تماشا هستند لذا نمایش مکرر پک زدن به سیگار، شایسته نیست حتی اگر از جانب شخصیتهای منفی مجموعه باشد. با نشان دادن هالهی دود، بیننده به هدف پی میبرد؛ یا شاید نیازی به نمایش طولانی پیست اسکیت بانوان احساس نمیشد و پوشش برخی از بازیگران نیز شاید میتوانست بهتر باشد.
🔸بنابراین این مجموعه در فیلمنامه و نیت شخص کارگردان نمرهی کامل میگیرد، اما همانطور که ذکر شد درمورد نمایش برخی اعمال و پوششها میتوانست بهتر عمل کند و با اغماض از ضعف در بعضی بازیها و طراحی لباس میتوان گفت کفه به نفع نمایش این مجموعه در رسانهی ملی است زیرا با کشش فیلمنامه، محتواهای بسیار دقیق، تازه و جدی به مخاطب انتقال داده میشود.
🔸انتقادات بسیار زیاد این روزها بیشتر مشابه هجمههای غیرمنصفانهی هیجانی و زودهنگام است که یا از روی سطحی بودن نگاه منتقدین است یا بهخاطر حمله به موضوع ناب این سریال است که خائنین را ناامید میسازد. دلیل هر چه باشد، شایسته نیست با کارگردان معلومالحال و دغدغهمند و خوشنیتی چون طالبی اینچنین برخورد شود و مجموعهای در این سطحِ تحلیل را به حاشیه برد و بر اصل غالب شود.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بخشی از موسیقی «تلک قضیه» تقدیم به «مهناز افشار»
🔺«مهناز افشار»، در روز عظیم قدس و خروش مردم که به واقع «طوفان الاحرار» بوده، پستی با یادی از فیلم «شور عشق» نوشت:
چقدر جوان بودیم
امروز به تک تک شما جوانان سرزمینم که برای آزادی میجنگید، افتخار میکنم و کنارتان هستم.
🎙در قسمتی از قطعهی دقیق «تلک قضیه» آمده:
از جنبشهای آزادی حمایت میکنی و جنبشهای آزادیبخش را نابود میکنی.
🔺دقیقا همین است، این پست در روز قدس نشان داد که فاصلههاست بین آزادیای که امثال «مهناز افشار» از آن دم میزنند تا آزادگیای که مردم جهان در میدان عمل خواهان آنند.
🔺راستی خانم افشار! اگر آزادی را برای مردمت آرزو میکنی، آیا بهتر نبود که در وطنت میماندی و تلاش میکردی! وطنت آنقدر برای امثال شما امن است که رفقایتان که مانند شما در میدان مجازی فعال بودند به عرصهی بازی برگشتند و حتی به رسانهی ملی پا گذاشتند!
اگر روزی برگشتی، شاید توانستی شور عشق در پیری را به نمایش برسانی.
📝 زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
✍متلک انداختن به اعدام سیره این شهدا نیست!
🔺سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» که این روزها روی آنتن شبکه اول سیماست، از همان قسمت اول نشان داد که رویه قسمتهای قبل را در پیش گرفته است!
🔺متلکپراکنی به اعدام به دلیل اتفاقات ساده و دیالوگ « شما نگران نباش، اینا آدم دارن که صندلی رو از زیر پات بکشه» در قسمت اول در سریال طنز تلویزیونی جایگاهی نداشت!
🔺فارغ از سایر نکات سریال، مبتنی بر رعایت انصاف خاطره آقاخانی از شهدا منتشر شد، اما اگر ایران بخواهد قاتلین شهدا را دستگیر و اعدام کند، ایشان در کدام سو خواهند ایستاد؟ مغلوب بازی رسانه ها و هشتگ نهبهاعدام خواهد شد یا حق خواهد داد و از متلک پراکنیاش پشیمان خواهد شد؟
📝 محمدجعفر هاشمی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ هنرمند حکومتی به میدان آمد!!
🔺رابرت دنیرو بازیگر و تهیهکننده مطرح آمریکایی که جوایز بسیاری از جمله؛ نشان افتخار ریاست جمهوری را دریافت کرده است برای نصیحت دانشجویان و مردم آزاده آمریکا به میدان آمده است. هنرمندان غربی و به ویژه آمریکایی خواسته یا ناخواسته، همواره در خدمت سیاستهای کشورشان بودند و همچون جنگ جهانی اول و دوم و ... از آنان استفاده شده است!
اینبار نیز به جز هنرمندان آزاده که فطرتشان همانند سایر مردم، آنان را به سمت درست تاریخ هدایت کرده است، امثال دنیرو به میدان آمده و خواهند آمد.
🔺دنیرو خطاب به دانشجویان میگوید؛ این فیلم نیست، واقعی است. جدی باشید اینها تروریستند! مانعشان نشوی دوباره ۷ اکتبر تکرار میشود. هیچکس این را نمیخواهد. جمع کنید و بروید خانههایتان حرف بیهوده بس است!!
🔺 آنها خود میدانند با فیلمهایشان چگونه ذهن مردم را جهت دادهاند که حالا میگوید این فیلم نیست!
🔺هرچند که قیاس مردم آزاده آمریکا و ماهیت اعتراضشان، که نه به اموال عمومی آسیب زدند و نه بسیجی و پلیس کشتند و بلکه برعکس کتک خوردند و دستگیر شدند با معدود اغتشاشگران ایرانی که تا توانستند به اموال عمومی آسیب زدند و.. درست نیست، اما فیالمثل رفتار یک چهره آمریکایی را با رفتار چهرههای ایرانی در اغتشاشات ایران مقایسه کنید!
📝 سیدعماد جلیلی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥نگاهی به مجموعه پرحاشیه «گناه فرشته»
🔸حامد عنقا پس از تجربه تهیهکنندگی و نویسندگی در سریالهایی همچون «آقازاده» و «پدر» که در سالهای اخیر حواشی زیادی ایجاد کرد و در جدیدترین اثرش پس از فیلم سینمایی «غریب»، برای اولین بار به سراغ کارگردانی رفت. مجموعه نمایشخانگی «گناه فرشته» اولین تجربه کارگردانی او بود.
🔸گناه فرشته با بازیگرانی همچون شهاب حسینی، پردیس پورعابدینی، امیر اقایی، لادن مستوفی، بهروز رضوی، مهدی سلطانی و... از همان ابتدا حاشیهساز شد و حرف و حدیثهایی از آن در رسانهها دست به دست شد.
🔸مجموعه «گناه فرشته» با جملهای شروع میشود که «هرگونه شباهت به افراد و رخدادهای واقعی کاملا تصادفی است» و وقایع این داستان در سال ۱۴۰۲ رخ نداده، از طرفی نشانههایی باربط و بیربط در سریال گنجانده شده که نمیتوان با فرض تصادف از کنار آن گذر کرد.
🔸علیایحال این نشانهها، همانند کتاب سال بلوا از عباس معروفی، انتخاب نام پروانه فرزند داریوش به عنوان زنی مقتول (پروانه نام همسر داریوش فروهر بوده است)، محمود واعظِ فیلم و شباهتهایش با ماشالله (محمود) شمسالواعظین روزنامهنگار، یا حتی ماجرای قتلهای زنجیرهای که یکی از رسانهها درباره این سریال مطرح کرده بود، اهمیت چندانی ندارند.
🔸انگار حامد عنقا با قرار دادن چنین نشانههایی به علاوهی باند مرموز، فاسد، مخوف و مافیایی سریال که بیننده اطلاعات چندانی نیز از آنان دستگیرش نمیشود، بیشتر دنبال حاشیهسازی بوده و نخواسته یا شاید هم نتوانسته مهرههایش را به درستی...
✍ادامه دارد
📝حمیرا رحمتی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥نگاهی به مجموعه پرحاشیه «گناه فرشته»
✍متن کامل مطلب مجموعه «گناه فرشته» به تدریج در کانال بارگذاری خواهد شد. همچنین متن کامل هماکنون در سایت موجود است.
🖇پیوند مطلب
http://roubesh.ir/post/1593
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طوفان رپر آمریکایی در حمایت از مردم غزه🇵🇸
🔖 «بنجامین هاموند هگرتی» رپر سرشناس آمریکایی معروف به «مکلمور MackleMore» با اجرای آهنگ جدیدی در دفاع از مردم فلسطین و خیزش دانشجویان با استقبال دهها میلیونی در شبکههای اجتماعی مختلف روبرو شد. تنها در صفحه اینستاگرام او، این آهنگ توسط حدودا دو میلیون مخاطب «پسندیده» شده است!
🔖 این آهنگ «HIND'S HALL» نام دارد و او تمام درآمدهای پخش را به UNRWA جهت حمایت از مردم غزه اهدا خواهد کرد.
نام این آهنگ از نام سالن دانشگاه گرفته شده است. دانشجویان دانشگاه کلمبیا سالن همیلتون را به افتخار دختر شش ساله فلسطینی؛ «هند رجب» که توسط خونآشامهای صهیونیستی کشته شد تغییر داده و HIND'S HALL نام نهادند.
🔖مکلمور در این آهنگ موارد مهمی را مطرح میکند، او اشغالگری صهیونیستها و کشتن زنان و کودکان و نسلکشی آنان را محکوم کرده و خطاب به بایدن میگوید به تو رای نخواهم داد، خون روی دستان شما را میبینم!
🔖این رپر در اشعاری به سیاستهای آمریکا و پلیس و هنرمندان در زمینه مردم غزه و خیزش دانشجویان حمله کرده و میگوید؛ اگر تامین مالی توسط آمریکا مسدود شود فلسطین آزاد خواهد شد!
همچنین با طعنه به آنها میگوید اگر چادر زدن دانشجویان خلاف قانون است و باید پلیس بیاید، نسل کشی در تعریف شما کجا جا دارد؟!
📝سیدعماد جلیلی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🔺جناب وکیل گفته حکم رسولاف در دادگاه تجدیدنظر عینا تأیید و به پنج سال زندان قابل اجرا، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شده، اما ایشان نگفته این حکم چه زمانی تایید شده که اکنون در روند اجراست! و چرا درست در آستانه جشنواره کن که سهشنبه آتی در فرانسه برگزار میشود، آن را اعلام عمومی میکند!!
این که ایشان به عنوان وکیل آیا میتوانسته فرجامخواهی کند و نکرده هم مسئله دیگریست!
ضمن آنکه دلیل صدور این حکم نیز امضای بیانیهها و ساخت فیلم و مستند ذکر شده است!
🔺از طرف دیگر وکیل رسولاف در روزهای گذشته خبر داده بود که این کارگردان جشنوارهای، از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار است و بازیگران و عوامل فیلم «دانه انجیر معابد» نیز ممنوعالخروج شده و مورد بازجویی قرار گرفتهاند.
از آنجا که جشنواره کن یک جشنواره سیاسیست و بهویژه برای فیلمسازان سیاهنما و سیاسی ایرانی جایگاه ویژهای در نظر میگیرند، به نظر میرسد فعالیتهای مجازی آقای وکیل و اعلام حکم او نیز از چشم مسئولان جشنواره پنهان نماند! و انگیزه بیشتری برای جایزه دادن جشنواره به رسولاف ایحاد کند!
🔺صد البته که داستان فیلم، خود به تنهایی برای کسب نظر مثبت مسئولان جشنواره کافیست!
جزئیاتی که از داستان فیلم «دانه انجیر مقدس» منتشر شده حکایت از آن دارد که فیلم درباره زندگی خانوادگی یک قاضی دادگاه انقلاب در زمان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ ایران است.
داستان درباره یک قاضی تحقیق در دادگاه انقلاب تهران است که با گمشدن مشکوک اسلحهاش در میانۀ شدت گرفتن اغتشاشات درگیر سوظن میشود. او در این اتفاق نسبت به همسر و دخترانش دچار سوظن میشود و در خانهاش تدابیر سختگیرانهای اعمال میکند. تدابیری که باعث تنش در خانه میشود و گام به گام، ارزشهای اجتماعی و قوانینِ زندگی خانوادگی معلق میشوند.
🔺بنابراین با توجه به داستان فیلم و سابقه رسولاف، راه یافتن چنین فیلمی به بخش مسابقه جشنواره کن اتفاق عجیب و مهمی نیست، همچنین این اتفاقات و فعالیتهای مجازی وکیل رسولاف نیز علاوهبر جذابیت داستان فیلم برای جشنواره، در دریافت جایزه اثرگذار خواهد بود.
📝 محمدجعفر هاشمی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵از آرمیتاها و دانشجویان آمریکایی تا زنان معلولیتخواهِ Met Gala
🔹آرمیتای فیلم «هناس» روزت مبارک. دختری که با عشق پدری رشد کرد که یک ایران مدیون اوست، مردی که در قلههای علم، خدمت به مردمش را انتخاب کرد و مزدش شهادتی در مقابل چشمان دخترکش شد.
دختر این داستان با مشاهدهی تحول زیبای مادرش رشد کرد و با این رشدیافتگی انشالله یکی از تاثیرگذارترین دختران تمدن اسلامی خواهد شد.
وایپ
🔵از آرمیتاها و دانشجویان آمریکایی تا زنان معلولیتخواهِ Met Gala 🔹آرمیتای فیلم «هناس» روزت مبارک. د
🔹زهرای مجموعهی «چشمان آبی زهرا» روزت مبارک. دختری که رنج استکبار صهیونیست را به ما نشان دادی و اثبات کردی با استقامت میتوان استکبار را مفتضح نمود.
🔹دریای «دنیای شیرین دریا» روزت مبارک، تو با ایجاد جریان عاطفه در محیط اطرافت، درس محبت و اثرگذاری صحیح در محیط اجتماعی را به ما نشان دادی.
🔹شیرین در مجموعهی «دنیای شیرین» روزت مبارک. خلاقیت و نویسندگی، مدیریت دخترانه در محیط امن خانه را به نمایش گذاشتی و چه شیرین آمد این اصالتها.
⏪آنسوتر
🔹دخترکان غزه روزتان، هزاربار مبارک، زیرا این شماها بودید که وجدانها را بیدار کردید و هیمنهی نظام کفر را شکستید.
شما با معصومیتتان و انگشتهای برافراشته به نشانهی پیروزی، عزم مقاومت را دوچندان کردید و میکنید و با استقامتتان، دنیا را با فرهنگ و سبک زیستن جدیدی آشنا ساختید که نشانههایش در موجهای اسلامگرایی مشاهده میشود، چه زیباست رنجهایی که به سعادت برسد و برساند.
⏪کمی دورتر
🔹دختران دانشجو در سراسر جهان روزتان مبارک. شمایی که به پا خاستید و در حال ساختن حلقههای جدیدی از مقاومت هستید. مبارز بودنتان در مقابل قدرت حاکمهی سرکوبگر جهانی، نشان از عمق مبنای فکری و روح غنی و آزادگی شماست.
🔹این دختران نشان دادند که نه برای پیروزی بلکه برای انسانیت و نسل انسانها به پا خواهند خواست و آرمانی بالاتر از بوسیده شدن در کوچه دارند و همین است که تاریخ وجدانها همواره یادی از تمام این دختران خواهند کرد.
🔹اما دوربین رسانههای تحت حاکمیت تمدن مادی، بر روی «Met Gala» است. ساختاری که در آن، زنان را به انحطاط میرسانند و تفکر را با نمایش جنسیت، آنهم در آن سطحِ تنزلیافته، به استعمار میکشانند. مراسم مد و فشنی که در جدیدترین آن، زنانی را میبینی که از تنگی لباسهایشان، امکان حرکت ندارند و با کمک چندین مرد جابهجا میشوند! در دنیای احمقانهای که اینان ساختند، نشان دادنِ باریکی کمرشان یا بلندی قدشان یا... آنقدر اهمیت دارد که خود را وارد یک معلولیت خودخواسته یعنی عدم حرکت میکنند!
شاید بتوان حکایت این زنان پست شده در ساختار پستکنندهی انسانیت را نمادی دانست که هرچقدر برای جنسیت و مد و فشن وقت بگذاری، معلولیت جسمی و ذهنیت بیشتر بیشتر میشود و همین معلولیتها است که از آنان عروسکهای خیمهشببازیای میسازد که برای دخترکی ایرانی حاضرند مو بتراشند اما برای هزاران زن و کودک فلسطینی سکوت کنند!!
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🔵ابتکار هنرمندان برای دفاع از فلسطین در کن صحبت از فلسطین ممنوع، ایران آزاد! 🔹هفتاد و هفتمین جشنوار
🔹با این حال تعدادی از هنرمندان حاضر در این رویداد با ابتکار عمل و هوش خود همبستگیشان را با مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.
🔹کیت بلانشت؛ بازیگر مشهور و برنده اسکار با طراحی لباس و رنگآمیزی خاص آن روی فرش قرمز، پرچم فلسطین را تداعی کرد و به نقل از گزارش آلپرن اکتاش (که بسیاری از خبرگزاریهای خارجی نیز آن را منتشر کردند) تحسین کاربران شبکههای اجتماعی را برانگیخت.
🔹کانی کاسروتی؛ بازیگر هندی حاضر در جشنواره با کیفی به شکل برش هندوانه (نماد فلسطین بدلیل ترکیب رنگ سفید، سبز، سیاه، قرمز) توجه همگان را برانگیخت.
🔹از سایر هنرمندان که با نمادهای گوناگون دفاع خود را از مردم فلسطین اعلام کردند، لیلا بختی؛ بازیگر فرانسوی الجزایری بود که با زدن سنجاق سینهای که نقش هندوانه روی آن بود، با رعایت دستورالعمل مسئولان جشنواره در مقام دفاع از فلسطین ظاهر شد. یاسمین ترینکا؛ بازیگر ایتالیایی با نصب پیکسلی با طرح پرچم فلسطین روی لباسش، گای پیرس؛ هنرپیشه استرالیایی با پوشیدن دستبندی از رنگهای پرچم فلسطین، اسامه المودیر با پرچم فلسطین رو دستکشش و... نیز از جمله هنرمندانی بودند که نگذاشتند کن ۲۰۲۴ با سکوت درباره جنایات اسرائیل فیصله یابد.
🔹از طرفی مسئولان جشنواره کن در حالی حمایت از فلسطین با پوشیدن چفیه و صحبت از جنایات اسرائیل و دفاع از مردم بیگناه غزه را از سوی هنرمندان ممنوع اعلام کردند که مخالفین ایران آزادی عمل کامل داشتند!
آنان میتوانستند هر آنچه از راست و دروغ که دلشان خواست را بگویند.
🔹شیوه پذیرفتن فیلم دانه انجیر معابد محمد رسولاف و حواشی و سخنرانیهای او علیه حکومت ایران و جایزهای که با استناد به صحبت گرتا گرویگ؛ رئیس هیئت داوران جشنواره که در پاسخ به چرایی اهدای جایزه به وی گفت؛ برای جبران هزینههای فیلم به رسولاف جایزه دادند را میتوان در راستای سیاستهای دوگانه و عملکرد سیاسی مسئولان جشنواره توصیف کرد.
🔹علاوه بر اینها شب قبل از افتتاحیه کن در عملی سیاسی، تصاویری از مخالفان ایران و حامیان «زن، زندگی، آزادی» (جعفر پناهی، سهیلا گلستانی،گلشیفته فراهانی، بهمن قبادی، فاطمه معتمدآریا و تعدادی دیگر) را در ورودی هتل ماژستیک شهر کن، محل اقامت مهمانان ویژه جشنواره نصب کردند!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
✳️ «منم بچه مسلمان» در مسیر درستِ برنامهسازی کودکان به یک شرط! ❇️ برنامه «منم بچه مسلمان» از نظر س
❇️ در کنار تمام وجوه مثبتِ موجود، یک نکتهی کلیدی در تربیت کودکان در آن مغفول مانده که اگر رعایت شود قطعا این برنامه جزو برنامههای مفید تربیتی خواهد بود.
❇️ اما آن نکته چیست؟
یکی از اساتید علم تربیت کودکان میگفتند: کودکان به شدت مستعد آموزش امور منفی هستند به همین علت ناسزا را به سرعت از محیط یاد میگیرند و تکرار میکنند، اما آموزش ارزشها نیاز به زمان و حوصله بیشتری دارد و باید از تلفیق داستان، شعر، انسدهی با محیط سالم و... برای یاد دادن آن استفاده کرد.
این نکته احتمالا از نگاه تجربهی زیستهی اکثر مادران مورد تایید است.
❇️ اما آنچه در چند قسمت اخیر پخش شده از شبکه پویا مشاهده کردهام عکس این روند است:
برای نمایش «بدی» از بازی و نمایش استفاده میشود و بعضا در یک نمایش چند امر منفی به تصویر کشیده میشود و در پایان، فقط درباره یک مورد، آن هم به حالت نصیحت صحبت میکنند.
مثلا در برنامه یازدهم خرداد بهادرِ داستان برای فرار از کار منزل بهانهجویی میکرد و در روند داستان اخبار منزل و دیگران را برای مامان نقره میبرد، اما درپایان فقط خبر بردن از منزل طی نصیحت روحانیِ محل، رفع و رجوع شد و آن بهانهجونیِ بهادر ماند که ماند!
❇️ بخش زیادی از نمایشِ جذابِ بازیگران و عروسکها، مربوط به نشان دادن «بدی» بود. در پایان، یک نمایش عروسکی کوتاه که آن هم تلفیقی از بیان ارزشها و نمایش بدیهاست نشان داده شد و بخش کوتاهی نیز به نصیحتِ مستقیم راجع به یکی از امور منفی اختصاص داده شد.
در حالی که در دنیای واقعی، کودکان از پاکی زیادی برخوردارند و همزمان چند بروز «بدی» ندارند که هم بهانهجویی کنند هم خبرچینی هم...
⬅️ بنابراین اگر نمایش بازیگران حول محور امور ارزشی باشد و با نصیحت کار بد را در مقابل آن امور ارزشی نشان دهد بسیار کارآمدتر و منطبقتر با روحیات این سنین کودکان خواهد بود.
❇️ افشا العارفه و ستر العائبه (بازگو کردن خوبیها و پوشاندن بدیها) نکتهی تربیتی مهمیست که در دعای بیستم صحیفهی سجادیه مطرح شده است. با الگو گیری از این فراز میتوان با جهتدهی درست به نمایشهای کودکان با محوریت افشا خوبیها و پوشاندن بدیها، زمینهی مناسبی برای بروز خوبیها در اجتماع فراهم ساخت و نسلی ارزشی را تربیت نمود. این اصل در برنامهی دوازده خرداد «منم بچه مسلمان» لحاظ شده بود و داستان حول محور تلاش «بهادر» برای کمک به مادر مریضش میچرخید که قطعا اگر این روند ادامه یابد، مطلوب خواهد بود.
📝 زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
◀️ مستندی اجتماعی که به ارتباط انسان و سگ پرداخته، آنقَدر حرفهای توضیحات، توصیهها و نظرات کارشناسان و مصادیق آسیبرسیده از سگ را کنار هم آورده که نمیتوان با توجیهات سطحی بهراحتی منکر مخاطرات این همزیستی نهچندان مسالمتآمیز شد.
◀️ آنچه این مستند ارائه کرد به خوبی توانست نظرهای توأم با افراط و تفریط را اصلاح و یک نگاه جامع بدون غرضورزی به مخاطب ارائه دهد؛ نگاهی که نشأت گرفته از فرهنگ ایرانی است و آنچه در تضاد با این فرهنگ است را بهخوبی تبیین میکند.
◀️ همزمان با اینکه به آدمها عادات غلط مواجه با سگها را متذکر شده و بهخوبی توضیح میدهد برخلاف تصورشان به چه علت غذادهی افراطی به سگهای ولگرد میتواند آمار زاد و ولد سگهای بیمار و ضعیف ولگرد را افزایش دهد؛ بهخوبی تلنگر به مسئولین و قوانینی میزند که برای واردات پوشک سگهای خانگی یا به اصطلاح پِتها، ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دادهاند!
◀️ آنچه در این زمینه اهمیت دارد نگاه متعالی دین اسلام در رعایت حقوق همهی مخلوقات از جمله حیوانات است؛ احترام به آزادی طبیعی، در نظر گرفتن غرایز و زیست در چارچوب خلقتشان را مدنظر قرار میدهد و همزیستی انسان و حیوان را بدون درنظر گرفتن حدود خَلقی آن، نهتنها غلط بلکه ظلم به حیوان میبیند.
و آنچه در نگاه دینی اولویت قرار گرفته حفظ شأن انسانیت است و در هم آمیختن خلق و خوی حیوان با انسان را در همزیستیهای افراطی از عوامل بروز سبوعیت نفس میشمرد.
◀️ در این میان نقش چهرهها در نمایش این همزیستی غلط و افراطگونه و بهنوعی تشویق دنبالکنندگانشان به این رفاقت نامتعارف با سگهایشان را نمیتوان در علاقمند شدن آدمهای عصر حاضر به نگهداری از پتها نادیده گرفت.
◀️ ساختن و پرداختن به چنین موضوع فرهنگی مهمی چون نور امیدی در برنامههای صداوسیما خواهد بود و شبیه به فانوسی روشن است که بالا گرفته میشود تا راه را از بیراه نمایان کند و دست گمشدگان در برهوت غربگراییِ بیمنطق اینروزها بگیرد.
بنابراین جا دارد گنجاندن این موضوعات فرهنگی در متن فیلم و سریالها آغاز شود، حتی ساخت مستندهای بلند و کوتاه در اینباره بسیار مناسب و پاسخگوی سوالات و ابهامات ذهنی مخاطبان خواهد بود.
📝 نرجس احمدی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴شبکه پویا با پخش «پرواز پیپ و فردی» زمینهسازِ پذیرش «LGBT»ها خواهد بود؟!
❓چرا باید بچهها توسط «لکلکها» یا «پیپ و فردی» به دست والدین برسند؟
چگونه ممکن است پرندهای با والدین روباه زندگی کند؟
💠 «پرواز پیپ و فردی»، محصول ۲۰۱۹ کشور آمریکا، مدتیست از شبکه پویا درحال پخش است.
با گذشت هشت قسمت از آن، اشکالات مهمی به آن وارد است که احتمالا از نگاه مسئولین پخش مغفول مانده است.
وایپ
🔴شبکه پویا با پخش «پرواز پیپ و فردی» زمینهسازِ پذیرش «LGBT»ها خواهد بود؟! ❓چرا باید بچهها توسط «ل
💠 «هر افراطی، تفریط بدنبال دارد» نکتهی مهمی است که در سیاست، فرهنگ و اجتماع، نمونههای فراوانی دارد.
یکی از نمونههای آن در حوزه فرهنگسازی کودکان، پویانمایی بحثبرانگیز «storks» است که با محوریتِ تحویل نوزادان به والدین توسط لکلکها در سال ۲۰۱۶ اکران شد.
در «پرواز پیپ و فردی» مخاطب با همان محور پویانمایی «storks» مواجه است با این تفاوت که «پیپ»، پنگوئن و «فردی»، فلامینگو، اولین مامورین تحویل میباشند که لکلک نیستند! کار آنها تحویل بچههای تازه متولد شده به والدینشان است.
این افراط که سبب فرهنگسازی غلط در امور جنسی کودکان شده است و حتی ردپای آن را در ادبیات کودکان نیز میتوان یافت، سبب شده است که نوع نگرش کودکان به امور جنسی، بسیط و سطحی گردد. از طرفی برای رفع این نوع نگاه، نظریه تفریطی مفتضحی در بندهایی از «سند ۲۰۳۰» دیده میشود که در آن، آگاهسازی عریان امورجنسی به کودکان در دستور کار است. کتابهایی هم بدینمنظور منتشر و حتی ترجمه فارسی شده است و قطعا تبعاتی در فرهنگ بدنبال خواهد داشت.
بدیهی است که منظور نگارنده این نیست که علت تام نگاشتن این نوع بندهای سند ۲۰۳۰ مقابله با این نگاه سطحی در کودکان است که در این یادداشت، مجالی برای بررسی آن نیست.
💠 قطعا تحویل نوزادان توسط لکلکها یا پیپ و فردی به والدین، فریبی است که شایستهی تربیت جنسی کودکان نیست.
یکی از اساتید علم تربیت جنسی، حضور مرغوخروس در محیط زندگی خانواده را از عوامل پیشگیرانه از سوالات و کنجکاویهای کودکان در این حوزه، میشمارد. براستی اگر فریبی درکار نباشد لازم به بیان بیپرده واقعیت و حیازدایانهی سند ۲۰۳۰ نخواهد بود.
به نظر میرسد اهداف کثیف دیگری در ذیل آن توسط سیاستمداران دنیای غرب دنبال میشود.
💠 یکی از اهداف بسیار مهمی که در فریب تحویل نوزادان توسط لکلکها پیگیری میشود، تأیید خانوادههای همجنسگرا است! پس از علمیسازی این اختلال جنسی_روانی توسط جامعهی روانشناسی جهانی، طبق معمول نیاز است هالیوود و شرکتهای پویانمایی به کمک بیایند تا ابزار فرهنگسازی و عادیسازی نظریات شیطانی سیاستگذاران را فراهم کنند.
یکی از خلأهای مهمی که پیآمد این اختلال است و باید توسط این ابزارها حل شود؛ عدم فرزندآوری این خانوادهها است که در دنیای واقعی با واگذاری فرزندان بیسرپرست و توسعه علم باروری سعی در رفع آن دارند. مسئلهای که در فیلم «The Pod Generation» محصول سال ۲۰۲۳، به آن پرداخته شده است. در این فیلم، جنین حاصل از تخمک و اسپرم اهدائی یا والدین را در محفظهای تا نهماه نگه میدارند و به زوجین متقاضی میدهند، که یکی از زوجین مدنظر و متقاضی مرکز، زوج همجنسگرا است.
در پویانمایی «storks» نیز در راستای ایجاد زمینه پذیرش در جامعه مخاطب همین سیاست دنبال شده و نوزادی را به خانوادهی همجنسگرا تحویل میدهند و قطعا تحویل نوزادان توسط لکلک یا پیپ و فردی، راه را برای پذیرش خانوادههای همجنسگرای دارای فرزند هموار میکند زیرا برای داشتن فرزند، لازم نیست دو جنس متفاوت در کنار هم باشند چون فرزندان را از یک جای دیگر میآورند و خانواده محلی برای فرزندآوری نیست.
💠 در قسمت هفت از پویانمایی «پرواز پیپ و فردی» که از شبکه پویا پخش شد، نوزاد فلامینگو که از نوع پرندگان است را به خانوادهی خرس قطبی که پستاندار هستند، تحویل میدهند!
عجب!!! میتوان این تفاوت در نوع والدین و نوزاد را یک تأیید برای فرهنگسازی مبتذل دید، موردی که در قسمت هشت نیز با واگذاری پرندهی نوزاد به والدین روباه دیده شد!!!
این نوع واگذاریها که نمایش داده میشود، میتواند در ناخودآگاه و حتی خودآگاه کودکان سبب پذیرش انواع خانوادهها از همجنس، گروهی و... شود.
💠 همچنین در قسمت هفت پذیرش تفاوتهایی در ذات را به نمایش گذاشته که عملا در واقعیت و حقیقت امکان ندارد اما با کمک علم منهای وحی و هنر در خدمت شیطان، سعی در قبولاندن و پذیرش تفاوتهای جنسیتی یا همان «LGBT»ها دارند! در روند داستانی قسمت هفتم، «فردی» که فلامینگو است، با دیدن نوزادی از جنس خود ذوق زده میشود و برای شادی او، رفتن کنار ساحل و آب را پیشنهاد میدهد اما فلامینگوی نوزاد، برفبازی را ترجیح میدهد!!!
پذیرش تفاوتها، محور این قسمت بود! اما کدام تفاوتها را باید پذیرش کرد؟
متفاوت بودن در حیطهی استعدادهای فردی معقول است، مثلا فردی استعداد هنری دارد، دیگری پژوهشی!
یکی برف دوست دارد، دیگری آفتاب و...
اما اگر تفاوتها در حیطهی ذات باشد را میتوان پذیرفت یا باید با توجه به روند جهانی در پذیرش تفاوتهای جنسی «LGBT» بدان بدبین شد؟ کدام فلامینگویی است که برخلاف ذاتش به برف گرایش یابد و از ساحل فراری باشد؟