وایپ
⚠️وادادگی مسئولین فرهنگی=بحرانآفرینی سلبریتیها 🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران همواره تحت تهاجم دشمن بوده
🔹رضا خان: حکمیت آلتای + قرارداد ۱۳۱٠ شمسی + قرارداد ۱۳۱۶ شمسی معروف به قرارداد سعدآباد = اراضی ایران در شرق کشور به افغانستان واگذار شد، بخشی از اراضی کشور که ارزش استراتژیک والا و اهمیت تاریخی داشت و قله آرارات به ترکیه واگذار شد، ترکیه تماما قسمتهای آرارات را بدست آورد، خط مرزی ایران و عراق به زیان ایران تعیین شد و رضاخان منابع نفتی واقع در غرب ایران و ادارهی کامل اروند کنار را به عراق واگذار کرد، افغانستان هم با امضای این پیمان از تلاش احتمالی ایران برای بازگرداندن مناطق تاجیکنشین به ایران مصونیت یافت.
🔹محمدرضا شاه: قرداد ۱۳۳۳ شمسی + جدایی غیرقانونس از ایران = بر اساس نص صریح فصل سوم قرارداد مودت ۱۹۲۱ میلادی ایران و شوروی، شوروی متعهد شده فیروزه را به ایران بازگرداند اما محمدرضا، آن را به شوروی واگذار کرد، بحرین نیز با استقبال وی از ایران جدا شد...
⛔️ حال با این وضعیت، اگر نظام شاهنشاهی ادامه مییافت، یحتمل سلبریتیهای همیشهمعترض کنونی، هموطن محسوب نمیشدند چون اعلیحضرت، شهرشان را واگذار کرده بود و باید در کشور تازه تاسیسشان برای خود هویتی دست و پا میکردند چون تاریخ نشان داده هیچ همتی در شاهان قاجار و پهلوی برای حفظ کیان وطن نبوده و تجزیه شدن کشور اگر برای خاندانشان سود داشت، از آن استقبال هم میکردند همانگونه که در جدایی بحرین، شادمانی کردند.
⛔️هماکنون نیز به مثابهی چهل سال اخیر، دشمنان داخلی و خارجی بدنبال «تجزیهطلبی» هستند اما چون «استقلال اصل اساسی انقلاب اسلامی» است به این مهم جز با جنگ دست نمییابند و قطعا با توجه به سابقه دفاع مقدس، ایرانی میمیرد اما یک وجب از خاک را نمیدهد.
🔴 لازم به ذکر است که نفوذیهای داخلی با وادادگی سیاسی در برهههایی از تاریخ جمهوری اسلامی باعث از دست دادن ذخایر ارزشمند انسانی همچون شهدای هستهای، شهید فخریزاده و... شدهاند که نشان میدهد تفکر غربگرا و اسارتبار برخی از مسئولین وقت، ثمرهای شاهنشاهی دارد، همانند وادادگی و سرسپردگی مسئولین حوزه فرهنگ که ثمرهاش در این بحرانها دیده میشود.
❌ مسئولین فرهنگی تنها با رصد اقدامات و صفحات شخصی و... برخی از سلبربتیها که تقریبا در تمام حوادث ریز و درشت، مواضع مشابه با دشمنان قسم خوردهی رسانههای معاند همچون بیبیسی و... دارند، میتوانستند بهتر عمل کنند و همانند بسیاری از کشورها و به کمک نهادهای ذیربط این افراد را ملزم به رعایت قانون نمایند، در حالیکه تساهل یا وادادگی و حتی محاسبات نادرست مسئولین مربوطه شرایط کنونی چهرهها را رقم زده و این عملکرد قابل اغماض نیست.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
❓چرایی ورود سلبریتیها به اتفاقات اخیر کشور
🔹افزایش استفاده از فضای مجازی و بهویژه شبکههای اجتماعی مردم را به سمت سطحینگری و اطلاعات ناقص و پراکنده سوق داده است.
عدم آگاهی و پرسه زدن در شبکههای اجتماعی ناگزیر منجر به تغییر ذائقه خواهد شد و یکی از عوامل تغییر ذائقه تبعیت از چهرهها و هر آنکه بیشتر خود مینمایاند، است. از این رو در سالهای اخیر مرجعیت سلبریتیها برای بخشی از مردم ظهور و بروز بیشتری یافته است و به سبب آزادی عمل مفرط و عدم داشتن محدودیت از سوی حاکمیت در زمینههای غیرتخصصی خودشان ورود کردهاند.
آسیب عدم وضع قانون و مقررات و یا نقص در اجرای آن برای سلبریتیها، به مخاطبانشان و به صورت کلی به جامعه وارد شده است. آسیبی که کشورهای غربی با اعمال محدودیت و کنترل چهرههایشان تا حدود زیادی جامعهشان را مصون نگه داشته است؛ هالیوود مصداق خوبی در این باره است.
🔹این در حالیست که در ایران سلبریتیها بجای تبعیت از قانون هم خودشان گرفتار آسیبها و حواشی اظهار نظرها و فعالیتهای مجازیشان میشوند و هم مخاطبانشان را دچار خطا و اشتباه میکنند.
🔸دست به نقدترین نمونه، اتفاقات اخیر کشور در ماجرای فوت مرحومه مهسا امینیست که بسیاری از چهرههای شاخص بصورت هماهنگ وارد عرصه شدند و در راستای نقد حکومت عمل کردند کما اینکه این هماهنگی مسبوق به سابقه بوده و در مسائل ملتهب دیگری نیز چهرهها وارد جریانسازی شدهاند. تشابه بالای محتوای پیامها و نقد به خشونت نیروهای امنیتی و نظامی علیه مردم و حتی ادبیات این نقدها در این ماجرا عیان بود، گویا که منبع دریافت اخبار مشترک بوده و قطعا صداوسیمای جمهوری اسلامی و یا شبکههای نزدیک به آن نبودند.
🔸آنچه در این ماجرا مهم است دمیدن در آتش آشوب و اغتشاش و خشونت از طریق تحریک مخاطب بود. زیرا مخاطب امروزی غرق در عالم مجاز، طبیعتاً بسیاری از کنشگریهایش را از همین فضا دریافت میکند. بنابراین فهم چرایی این حجم از کنشگری و دلایل میدانداری سلبریتیها در ماجرای اخیر حائز اهمیت است.
🔺در اتفاقاتی که دشمن در آن نقش مستقیم دارد و یا موجسواری میکند، عدهای از هنرمندانِ غالبا شاخص، ناگزیر از همراه شدن و هماهنگی با دشمناند زیرا به هر دلیلی اعم از منفعت شخصی یا خیانت به کشور، در قالب کارمند سفارتخانههای خارجی، باید مطابق دستور عمل کنند. تکلیف این عده در ماجرای اخیر روشن است؛ آنان نقش مهمی در رهبری داشتند.
🔺عدهای دیگر با دیدن صحنه امر را مشتبه یافتند و به تصور سرنگونی حکومت کینه درونیشان را آشکار کردند و با تحریک جوان و نوجوان مردم آتش بیار معرکه بودند.
🔺دشمن بیدار و هوشیار که از ظرفیت سلبریتیها و اثرگذاریشان مطلع است برای عدهای نیز از قبل دام پهن کرده و نقطه ضعف یا خطایی از آنان را به چنگ آورده تا در مواقع اضطراری با تهدید، آنان را در راستای منافع خود به خط کند، بنابراین عدهای را نیز به این حربه وارد میدان توئیتر و اینستاگرام کرد.
🔺میل و نیاز به دیده شدن و خودنمایی نیز عامل دیگری بود که باعث شد برخی هنرمندان دست چندمی که هیچگاه فرصت بروز و ظهور جدی نداشتند فرصت را غنیمت شمرده، داشته و نداشتههایشان را به میدان آورند تا شاید سوار بر حواشی به صدر موج برسند و خودی نشان دهند.
🔺در این میان برخی نیز به پیامهای منفعلانه و شعر و عکسی بسنده کردند، برای این گروه دو حالت متصور است؛ یا مخالف آشوب و اغتشاش بودند و جهت عقب نماندن از قافله به همین نوع پیام بسنده کردند و یا برخلاف برخی قائل به سقوط نظام نبودند و برای آینده مصلحتاندیشی کردند.
🔺اما تعدادی نیز به دلیل تهدید، فشار و فحاشی در پیامهای مخاطبین و یا اطرافیان مجبور به اظهارنظر شدند.
هنرمندانی نیز بودند که برخلاف موج ایجاد شده و در خلاف جهت همکارانشان از آشوب و اغتشاش و یا دمیدن در شعله آن حمایت نکردند؛ که برخی از آنها در رسانهها دیده شدند و به برخی در این فضای پرهیاهو کمتر توجه شد.
🔹با این اوصاف دور از ذهن نیست مخاطب عامی که زمان زیادی را در فضای مجازی صرف میکند متاثر شود، غافل از آنکه مختصات عالم مجاز چیزی جز حقیقت است و فضای مجازی گرچه نقش پررنگی در زندگی افراد دارد، اما از عمق و حقیقت کمی برخوردار است.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️تکرارِ چندبارهی تهمت و قهرمانسازی
🔺«وریا غفوری» را سلبربتیها بزرگ میکنند و خبر از ممنوع التصویر شدنش میدهند، گروهی از مردم هم باور میکنند درحالیکه در بازی تیمش شرکت میکند و تلویزیون هم تصویر او را نشان میدهد...
🔺«سردار آزمون» را قهرمان شجاع مینامند و خط خوردنش از تیم ملی را نشان شجاعتش میدانند و آن را چون پتکی بر سر سایر بازیکنان میزنند و میخواهند آنها نیز از بازی در تیم ملی انصراف دهند...
🔺در جدیدترین اقدامشان خبر دستگیری «حامد بهداد» بواسطه پستی با محتوای آرزوی مرگ برای وزیر ارشاد را منتشر میکنند و زمان زیادی نمیگذرد که خبر توسط خودِ بهداد تکذیب میشود...
❓این اقدامات را چگونه میتوان تفسیر کرد؟! آیا میتوان برداشتی بجز؛
دامن زدن به دو قطبیسازی
بیاعتمادسازی به مسئولین کشور
و از همه مهمتر تلاش برای کاهش همت مسئولین در برخورد شایسته با این عناصر شبههافکن داشت؟
🔹 استفاده از حربه شبههافکنی تاکنون ضربههای زیادی به جامعه و حکومت وارد ساخته است. مطابق «سوره نور و ماجرای افک»؛ باید در جامعه و حکومت اسلامی، شایعهپراکنی هزینه داشته باشد تا به این وسیله ریشه آن برچیده شود.
🔔 بنابراین نیاز است مسئولین برای برخورد با شایعه پراکنان به «قرآن» چنگ زنند و نهراسند. جمهوری اسلامی باید با قرآن اداره شود و مسئولین بدانند هرچه از اقدامات قرآنی و ملاکهای آن در حکومتداری دور شوند، هجمهها بیشتر خواهد شد.
🔺عذاب الیم در دنیا و آخرت وعدهی خداوند به «شایعه پراکنان» است. اگر جلوی شایعهسازان و پراکنان در این موارد و موارد مهم دیگر گرفته شود فضای جامعه سرشار از مهر و محبت میشود و حسن ظن و اعتماد در روابط حکمفرما میگردد.
تعلل مسئولین در برخورد با شایعه پراکنان، ثمرهای جز یافتن حاشیه امن برای آنان و ایجاد سوظن اجتماعی نخواهد داشت.
🔸خداوند در آیهی پانزده «سوره مبارکه نور» میفرماید: زبان به زبان از یکدیگر میگرفتید و با دهانهایتان چیزی میگفتید که هیچ معرفت و شناختی به آن نداشتید و آن را [عملی] ناچیز و سبک میپنداشتید و در حالی که نزد خدا بزرگ بود.
📍بله، شایعاتی که به نظام اسلامی و اقامهگران توحید در جامعه لطمه بزند، نزد خداوند بزرگ و عظیم است درحالیکه متاسفانه عدم برخورد شایسته با شایعهپراکنان نشان میدهد این شایعات نزد مسئولین امری ساده است و گویا اعتقاد دارند حرف باد هواست!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔔🔔 مخاطبان گرامی به دلیل پخش مستند «تروکاژ» از تلویزیون، مطالعه دو مطلبی که ارجاع داده میشود، خالی از لطف نیست.
وایپ
🗯 جشنوارهی عمار به روایت وایپ 📽 تروکاژ؛ هی! تو خیلی زیبایی 🎞 «تروکاژ» نامِ مستندی با محوریت سلبری
👆👆
تروکاژ؛ هی! تو خیلی زیبایی
وایپ
✍رازِ نانوشته در نقشآفرینیهای اجتماعیِ سلبریتیها ⁉️چرا اکثرِ مواضعِ سلبریتیها در مسائل ایران، هم
👆👆
راز نانوشته در نقشآفرینیهای اجتماعی سلبریتیها
وایپ
🔔زنان و دختران کشور با هر نگرش و پوششی مخاطب این مطلب هستند. ۴۴ سال است که بدن زن از نگاه صرفا جنسی
🔺۴۴ سال قبل، حکومت دست کسانی بود که زن را «کالا» میدانستند، محمدرضاشاه خائن در مصاحبه با اوریانا فالاچی میگوید: «در زندگی یک فرد، زن به حساب نمیآید؛ مگر وقتی زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد»
این نگرش، مبنایی میشود برای سلطهی سی و هفتسالهای که در آن تعداد
دیسکوها افزایش مییابد و سینما فحشاخانه میشود.
🔺زنستیزترین جشن تاریخ در حوزهی زنان، «جشن هنر شیراز» به ریاست فرح پهلوی است که در رمضان سال ۱۳۵۶ بدون درنظر گرفتن حساسیتهای فرهنگی مردم متمدن ایران، «رابطه جنسی» زن و مرد را به صورت زنده و در ملاعام اجرا میکنند و زن را در حد «کالای جنسی» به نمایش میگذارند.
🔺دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۴۳ برای «مدل برهنهی» مرد و زن حقالزحمة میگذارد.
البته شاید این آرمانشهر امثال خانم گلشیفته فراهانی باشد اما قطعا با «نگرشهای انسانی» و حتی «فمنیستی» سازگار نیست.
حال آنکه در همین حکومت، «شصت تا هشتاد» درصد دختران پانزده تا نوزدهساله در سال ۱۳۵۴ «بیسواد» هستند.
🔺در سال ۱۳۵۰ نسبت دختران به پسران در مقطع ابتدائی «سیوپنچ درصد» ذکر میشود که نشان از نبود عدالت آموزشی است.
🔹این در حالیست که در جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری نگرشی دارند که میفرمایند: «در حقوق اجتماعی و حقوق فردی، بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد و در جادهی تکامل و تعالی، آنکه حرکت میکند انسان است»
همین نگرش در طول چهل و چهار سالِ جمهوری اسلامی ایرانی که چندسال درگیر جنگ سخت و همواره تحت هجمههای جنگ نرم بوده، سبب جهتگیری «سیاستهای کلی نظام به سوی پیشرفت» در حوزهی زنان شده است.
🖊طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد (WEF) جمهوری اسلامی ایران، در عدالت آموزشی بین دختر و پسر، «مقام اول» را کسب کرده و در سال ۱۳۹۳ به «پنجاه درصد» رسیده است.
در تحصیلات دانشگاهی از بیست و پنچ درصد در سال ۱۳۵۰ به «پنجاه درصد» در سال ۱۳۹۳ رسیده است.
🔹تعداد رشتههای ورزشی بانوان از هفت رشته در سال ۱۳۵۷ به سیوهشت رشته در سال ۱۳۸۳ توسعه یافته است.
تعداد سالنهای ورزشی در روستاها در سال ۱۳۵۸ از هفت عدد به بیش از «چهارصد» عدد رسیده است.
🔹امید به زندگی بانوان از پنجاه سال در پیش از انقلاب به «بالای هفتاد و هشت درصد» رسیده است.
درصد متخصصان زن در حوزهی زنان و زایمان از چهارده درصد زمان پهلوی به «نودوهشت درصد» رسیده است.
نیویورکتایمز در گزارشی مینویسد: «انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ نقطهی عطفی برای زنان ایرانی در تمام طیفها بود...»
www.nytimes.com/2005/06/29/books/women-writing-novels-emerge-as-stars-in-iran.html
🔸 بنابراین نعمت جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزهها به ویژه حوزه زنان، کارآمدی خود را نشان داده است و همین کارآمدی، رویارویی تمدنی دنیای غرب را سبب شده است که پایان این رویارویی با عقیده و باور به مهدویت، به عالمگیر شدن تمدن اسلامی ختم خواهد شد.
🔸برگزاری اعتکاف با استقبال چشمگیر جوانان، حضور میلیونی در اربعین به ویژه حضور جوانان و نوجوانان در آن، جشن میلیونی غدیر در میدان ولیعصیر، استقبال مردمی از سرور سلام فرمانده و... نشان از افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای جامعه دارد.
👤«پتر رومن شول_لاتور» استاد دانشگاه، نویسنده و مفسر سیاسی کشور آلمان معتقد است که: «اکنون نهضت بازگشت به دین و مدینهی فاضله آغاز شده است. بنابراین، جهانیان به برکت انقلاب اسلامی یافتهاند که تنها راه سعادت، اسلام است.»
❗️هرچند که امثال خانم بازیگر پناهنده و هم مسلکانش اقبال عمومی مردم را با حکومتی خواندن آن در ذهن زنگ زدهی خود تنزل میدهند و با ضریب دادن به آثارِ ضد آرمانهای والای انسانی، در تلاش برای نفس کشیدنهای مسموم خود در فضای مجازی و محیط بستهی خود هستند اما واقعیتها را آمار و اندیشمندان آزاد جهان نشان میدهند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
✍سخنی با هومن سیدی کارگردان فیلم منتخب اسکار
📍هم سطل آشغال و شیشه بانک سرمایه است هم دانشجو و هم فرصتِ اسکار برای حمایت از مردم، حمله به دشمن و مهمتر؛ فیلمی که قرار است مردم ایران، فرهنگ و تمدن درخشان ایرانی را به جهانیان معرفی کند.
🔺فیلمهای هومن سیدی غالبا پرحاشیه بوده است؛ او سابقه همکاری با مجرمینی همچون «محمد امامی» و «بابک زنجانی» را در کارنامه دارد، از طرفی با سرمایه موسسه شهید آوینی نیز فیلم ساخته است.
🎞سریال «قورباغهی» او به واسطه هزینه نجومی و ابهاماتِ پیرامونش پر از حاشیه بود. فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» نیز بدلیل ادعای مالکیت محمد امامی و حضور «علی اسد زاده» نقل مجلس رسانهها و خبرنگاران بود.
📍اکنون فیلم «جنگ جهانی سوم» سیدی نماینده ایران در اسکار معرفی شده، حال باید دید هومن سیدی در این عرصه چه تصویری از ایران به جهانیان نشان خواهد داد و ادعای مردم دوستی و وطن پرستی را چگونه اثبات خواهد کرد. اگرچه پیشبینی درباره محتوای فیلم دور از ذهن نیست اما ترجیحا منتظر نمایش فیلم و سپس اظهار نظر خواهیم ماند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♨️ بازیگران زن فرانسوی موی خود را بخاطر آزادی در ایران میتراشند!
اما تا به حال نشده حجاب بر سر کنند بخاطر زنان مسلمان بیشمار ساکن فرانسه و از دولت خود بخواهند آنان را در انتخاب پوشش «آزاد» بگذارند و زنان محجبه را محدود و سرکوب نکنند.
💢در این میان سطح فهم و درک همه پایین نیست و خبرنگار آزادهای به سیما ثابت حقیقت را گوشزد میکند.
🔹 «گیلدا مورکرت» خبرنگار ضد جنگ و ضد امپریالیسم به توییت مجری اینترنشنال سعودی این چنین پاسخ میدهد:
🔺«این اعتراض مدنی نیست، این اغتشاش است!»
🔸مورکرت از راهپیمایی مردم ایران نیز حمایت کرده بود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴وزیرِ کجفهم!
آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی میکنید؟
چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افاضات وزیر مورد هجوم قرار گرفته، خواهد بود؟!
❌ این متن در تایید یا رد ستاد امربهمعروف نیست، بلکه ناظر بر جملهی جناب وزیر فعلی و مسئول گذشته، نگاشته شده، آنجا که مینویسد:« باباجون مردم اگر نخوان امربهمعروف بشن، کیو باید ببینن؟»