✅سلسله نشستهای جایگاه، کارکرد و نقش مسجد در جامعه اسلامی.
📒نشست دوم، «تبیین الگوی مفهومی آسیب شناسی وضعیت مسجد در ایران»
👤ارائه دهنده:دکتر امیر مسلم کاشانی زاده
📒دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حامد قرائتی
💠زمان : چهار شنبه 24 فروردین ماه 1401 مصادف با یازدهم ماه مبارک رمضان، ساعت 18
⬅️لینک ورورد به جلسه
🌐 http://dte.bz/historyconf
🌐https://bbb04.dte.ir/b/6eg-aih-u5a-tbi
📒مجری: پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca24/11283
🔻 روز گذشته "مقام معظم رهبری" از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چه خواستند؟
🔸مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار روز گذشته با مسئولان نظام در دهمین روز از ماه مبارک رمضان با اشاره به نام دفتر تبلیغات اسلامی، درخواستی را از مراکز متعهد رسمی کشور از جمله این دفتر داشتند.
🔹به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (سهشنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام تصریح کردند: مسئلهی حیاتی فرهنگ خیلی مهم است، و یک مجاهدت هوشمندانه در زمینهی علم و فرهنگ لازم است و در جهت درست، که مراکز متعهّد رسمی مثل وزارت ارشاد، مثل سازمان تبلیغات، مثل #دفتر_تبلیغات، مثل صدا و سیما، مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی در درجهی اوّل، مخاطب این درخواست هستند و در درجهی دوّم ــ حالا درجهی دوّم نمیشود گفت ــ طبعاً فعّالان فرهنگی گستردهی در سطح کشور که بحمدالله کم نیستند و زیادند. همه حقیقتاً باید به این مسئلهی حیاتی فرهنگ برسند و اهمّیّت بدهند؛ منتها این [کار] اوّلاً باید به صورت مجاهدت و تلاش شبانهروزی باشد، ثانیاً باید هوشمندانه باشد و چشمبسته و علیالعمیا و مانند اینها نباشد، و در جهت درست حرکت کنند. یکی هم این [مسئله] است.
💥جهت مشاهده متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، بر روی نشانی https://www.leader.ir/fa/speech/25669/ کلیک نمایید.
هدایت شده از 📿 تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
📢 مراسم بزرگداشت شهدای روحانی حادثه حرم مطهر رضوی
🔹به مناسبت شهادت شهدای مظلوم روحانی حادثه حرم مطهر رضوی حجج اسلام و المسلمین اصلانی و دارایی(ره) مراسم بزرگداشتی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، #دفتر_تبلیغات_اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه الزهراء برگزار میگردد.
🔹زمان: پنجشنبه 25 فروردین، بعد از نماز ظهر و عصر
🔹مکان: مسجد اعظم
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
سلسله یادداشت های دکتر حبیب الله بابابایی در ماه مبارکرمضان
«خیر متوسط»، «خیر بزرگ» (قسمت نهم)
عمل خیر و انفاق را میتوان دارای مراتب دانست. این مراتب با توجه به انگیزه و قصد و نیت انفاقکننده، نتیجه انفاق در مراتب مختلف را متأثر میکند. این مراتب خیر و نیکی را میتوان در چندگونه و چندین سطح از خیر کوچک، خیر متوسط، خیر بزرگ، و خیر باطل دنبال کرد.
«خیر فیسبیلالله» (خیر متوسط)
یک مرتبه از خیر که البته ارزشمند است، خیر متوسط و خیر فی سبیل الله است. در مرتبه خیر فی الله که در قسمت بعدی بدان خواهیم پرداخت، آنچه مقصد و هدف است تنها وجه الله است و نه چیز دیگر، اما آنچه در مرتبهی فی سبیل الله مورد توجه است، نبودن در سبیل طاغوت،دور بودن از انحراف، و سالم بودن از آلودگی و گناه است. طبق آیات قرآنی همین مقدار از فی سبیل الله بودن و سلامت راه کافی است برای رشد و تضاعف در خیر، و برای تکثر و توسعۀ یک حبه خیر، به هفتصد دانۀ خیر.
«خیر فیالله» (خیر بزرگ)
بالاترین خیر آن است که عمیقترین و شدیدترین ارتباط و اتصال را با خیر مطلق و یا خیر بینهایت برقرار کرده باشد. این مرتبه را خیر فیالله (نه خیر فیسبیل الله)میگویند. در این مرتبه توجه و نیتِ فرد انفاق کننده نه صرفا بهشت و یا نعمت الهی،بلکه رسیدن به رضایت خدا و وجه الله است. به بیان دیگر، خیر فی الله، خیری است نه برخاسته از ترس از عذاب و یا توقع ثواب، بلکه برخاسته است از محبت به خدا.عمل خالصانه برای خدا و اطعام مسکین و یتیم و اسیر برای وجه الله، آنجا که وجه الله را صفت ذاتی حق بگیریم، برخاسته ازاعتقاد به اهلیت و استحقاق خدا برای عبادت شدن(انجام عمل تنها با انگیزه رضای او«انما نطعمکم لوجه الله لا نرید منکم جزاء و لا شکورا») است، و آنجا که وجه الله را صفت فعلی خدا بدانیم، برخاسته از استفاضه و طلب رحمت و رضایت خدا و اِعراض از غیرخدا در کسب ثواب و پاداش است.
بدینسان اوج خیر و نهایتِ آن همین مرتبۀ از خیر است که در نهایت خلوص و تقرب به خداوند حاصل میشود. چنین نیتی و چنان عمل ماندگار و رفتار بزرگی (در مقیاس یک جهان و یا یک تمدن) از بندگان آزاده سر میزند که آنچنان مقرباند که قیودات انسانی و محدودیتهای مادی آنها را در عمل به خیر محدود نمیکند. آزاده بودن، حریت داشتن، رضای خدا را بر رضای خلق ترجیح دادن، و از نارضایتی غیرخدا هراس نداشتن، آثار فراوان اجتماعی دارد، همان طور که انتساب و اتصال عمل به حقیقت لایتناهی و عمل فی الله و لوجه الله نیز به لحاظ وجودی پیامدهای بینهایتی (فراتر از یک تمدن و یا حتی فراتر از زمان و مکان) دربر خواهد داشت.بدینسان عمل فردی که کارش را لوجه الله انجام میدهد تا سطح بینهایت توسعه مییابد. حال آنگاه که جمع و جامعه و بلکه یک تمدن افعال انسانی و اخلاقی خود را لله و لوجه الله انجام بدهد، تصاعد خیر در آن فراتر از تصور خواهد بود و دامنۀ آن بسیار پیچیده و پیشرفته در بینهایت خواهد بود. در این نقطه، تمدنی شدن فعل انسان برآمده است از دو عنصر اجتماعی بودن فعل (گستردگی و کلانبودگی فعل) و فیالله بودن فعل انسانی است. خیرات اجتماعی آنگاه که فی الله و یا حتی فی سبیل الله انجام میگیرد، خیری در مقیاس خودِ خدا میشوند، ماندگار میماند و در مقیاس جهان و بلکه فراتر از جهان اثرگذار میشود.
سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و نهمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن (نظام سیاسی از منظر قرآن کریم)
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
⬅️دبیر علمی : دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: پنج شنبه 25 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
💠لینک ورود به جلسه
🌐 dte.bz/hokmconf
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی،پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca24/11287
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعا روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
هدایت شده از کتابخوان همراه پژوهان
32.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬یازدهمین هفته از رویداد #جمعه_های_خوندنی را با معرفی کتاب "تغذیه" که آخر این هفته بصورت #رایگان میتونید از پژوهان دریافت کنید، در خدمتتون هستیم.
🤮نه چندان بخور که از دهانت برآید، نه طوری که از ضعف جانت درآید!
🧠تغذیه ارتباط مستقیمی با سلامتی و بیماری آدمها داره!
🥶بوعلی سینا قرن ها پیش درباره آب یخ و ضررهایی که به بدن انسان می رساند، گفته و امروزه ثابت شده که آب سرد و تگری خوردن یکی از عوامل اصلی آسیب به کلیه و کبد است.
📚کتاب تغذیه بر اساس آموزه های دینی و گفته های پیشوایان معصوم به بحث تغذیه و مسائلی مثل ادب خوردن و آشامیدن، غذاها و نوشیدنی های حلال و حرام، ضررهای پرخوری، توجه به میانه خوری و خوردن و مسلحات و ... پرداخته است.
✍️نویسنده: عیسی عیسی زاده
📚ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🎯میتونید این کتاب رو بصورت رایگان از پژوهان به آدرس زیر تهیه کنید:
🌐مشاهده در سایت:
https://pajoohaan.ir/document/3421-تغذیه-خوردن-و-آشامیدن-براساس-آموزه-های-قرآن-و-اهل-بیت-علیهم-السلام
📲لینک اپلیکیشن:
https://pajoohaan.ir/document/el4597p0elgobzrj
46.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جرعه_ای_از_قرآن
#پژوهشکده_فرهنگ_ومعارف_قرآن
#شیرزاد_کمانگر
🎬جرعهای از قرآن
🔷موضوع: مبانی اقتصاد مقاومتی
👤سخنران: حجتالاسلام والمسلمین شیرزاد کمانگر
🌐https://eitaa.com/isca24/11290
✅سلسله نشستهای جایگاه، کارکرد و نقش مسجد در جامعه اسلامی.
📒نشست سوم، «الگوی تعامل مسجد، مدرسه و خانواده (مورد کاوی مساجد موفق کشور)»
👤ارائه دهنده:دکتر علیرضا شریف فرد
📒دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حامد قرائتی
💠زمان : پنج شنبه 25 فروردین ماه 1401 مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان، ساعت 18
⬅️لینک ورورد به جلسه
🌐 http://dte.bz/historyconf
🌐https://bbb04.dte.ir/b/6eg-aih-u5a-tbi
🌐https://bbb01.dte.ir/b/vv2-jpi-207-uen
📒مجری: پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca24/11291
38.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جرعه_ای_از_قرآن
#پژوهشکده_فرهنگ_ومعارف_قرآن
#سحر_خوان
🎬جرعهای از قرآن
🔷موضوع: آسیبهای اقتصادی در سبک زندگی؛ در قرآن و روایات
👤سخنران: حجتالاسلام والمسلمین سحرخوان
🌐https://eitaa.com/isca24/11292
سلسله یادداشت های دکتر حبیب الله بابابایی در ماه مبارکرمضان
خیر کوچک، و خیر باطل (قسمت دهم)
خیر فطری و انسانی (خیر کوچک)
خیر فطری و انسانی ممکن است صرفا از سوی یک انسان و صرفا با انگیزۀ فطری و انسانی رخ بدهد. در این مرتبه، خیر از آن جهت که خیر است، عملی انسانی و اخلاقی است. این مرتبه از خیر شاید فاقد انگیزه خودآگاهانۀ الهی و معنوی باشد و تنها انسانی بودن کار (و نه ابعاد مادی و سود شخصی فرد و جامعه) خیر بودن آنرا موجب گشته باشد. چنین خیری هرچند در همان حد انسانی متوقف است لیکن به جهت انسانی بودناش میتواند مخاطبان زیادی از ادیان مختلف با عقاید مختلف پیدا بکند و اشتراک انسانی و پیوستگی فطری در میان ابنای گسترده بشر را موجب شود. مثلا از منظر انسانی انفاق با کاهش دادن دلبستگیهای دنیویِ فرد انفاقکننده، او را از عوامل تنش و اصطکاک با دیگران رها میکند و از سوی دیگر با یاری رساندن به مددجویان و انفاق شوندگان نوعی از انسجام و پیوند اجتماعی را موجب میشود. در این باره، به نظر میرسد خیر بما هو خیر صرفا به جهت خیربودناش در هم تنیده در یکدیگر و چسبیدۀ به هم است. فعلِ خیر در این منظر، به خودیخود مولّد خیرات متراکم و انباشته گشته و نفس عمل خیر (به لحاظ وجودی) خیرات کمّی و انباشتهای را موجب شده و گسترۀ اثرگذاری فراگیری را باعث خواهد شد.
خیر فاسد/خیر باطل (خیر ظاهر و فساد باطن)
برخی از گونههای خیر، خیری است که با انگیزهای پست و فاسد و شیطانی ایجاد میشود. این گونه از خیر ذاتا امری پسندیده است، اما بواسطه انگیزههای شیطانی عمل خیر فزونی نمیگیرد و فاعل خیر نیز در فاعلیت خیر تضاعف پیدا نمیکند. خیری که فاسد شده نمیتواند برکات ذاتی (حُسن ذاتی) خود را هم آشکار کند. فساد خیر در این مرتبه تا حدی است که نه تنها اثری مثبت از خود به جا نمیگذارد بلکه برای صاحبش تبدیل به حسرت و ندامت نیز میگردد. «ان الذین کفروا ینفقون اموالهم لیصدوا عن سبیل الله فسینفقونها ثم تکون علیهم حسره ثم یغلبون ...» (انفال/36). خداوند در آیه دیگری میفرماید: «مثل ما ینفقون فی هذه الحیوه الدنیا کمثل ریح فیها صر اصابت حرث قوم ظلموا انفسهم فاهلکته و ما ظلمهم الله و لکن انفسهم یظلمون» انفاقی که کافران در زندگی دنیا انجام میدهند به مانند بادی آمیخته با سرمای سخت است که به کشتزار قومی که بر خود ستم کردهاند برسد و آن را نابود کند، و خدا به آنان ستم نکرده است، ولی آنان به خویشتن ستم میورزند. آیۀ دیگر در بارۀ خیر باطل آیه 38 از سورۀ نساء است: «والذین ینفقون اموالهم رئاء الناس و لا یومنون بالله و لا بالیوم الاخر و من یکن الشیطان له قرینا فساء قرینا» و آنان که اموالشان را از روی ریا و خودنمایی به مردم انفاق میکنند، و به خدا و روز قیامت ایمان ندارند [شیطان همدم آنان است]. و هر کس شیطان همدم او باشد بی تردید بد همدمی است.
https://t.me/isca24/10788
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعا روز چهاردهم ماه مبارک رمضان