با سلام و احترام. هشتادو دومین جلسه از سلسله جلسات «حکمرانی در قرآن کریم» ، چهارشنبه 22 اردیبهشت ساعت13:45 با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر میراحمدی(ساخت سیاست و حکمرانی قرانی ) و دبیر علمی دکتر مختار شیخ حسینی برگزار می شود.
لینک حضور در جلسه انلاین: http://dte.bz/hokmconf.
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی: جهاد اولویت است
👈 استاد #لک_زایی: نباید کسانی به خودشان اجازه دهند به عناصر #مجاهد و عناصری که در #خط_میدان هستند، #بی_انصافی روا بدارند و گوشه و کنایه بزنند.
💮 رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: کسانی که در راه خدا با جان و مال خودشان #جهاد می کنند، برتر از کسانی اند که به کارهای عمرانی و رفاهی و ... مشغول هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 دعای روز_بیست_و نهم ماه مبارک رمضان و تفسیر آن
👈 با تفسیر حجت الاسلام دکتر #لک_زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی
🌸 و با نوای #میثم_مطیعی
💮 در منتظر تفسیر دعای هر روز ماه رمضان باشید.
📿 با ارسال این مطلب به دیگران در #ثواب آن شریک شوید
🌐https://eitaa.com/isca24/9541
#نکتههای_قرآنی_تمدنی_رمضان_1442
#حبیب_الله_بابایی
#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_واجتماعی
نکتههای قرآنی و تمدنی قسمت ۲۷
بخشی از یادداشت ارسالی سرکار خانم قاسمی، دانشجوی دکتری دانشگاه الزهرا س
👇👇👇
اولا: در جهان هستی فقط انسان¬ها توانایی دارند تا در مسیر تکاملی خویش، سرعت و سبقت بگیرند««لَا الشَّمْسُ يَنْبَغِي لَها أَنْ تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَ لَا اللَّيْلُ سابِقُ النَّهارِ وَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ»(یس: 40). نظام آفرینش خورشید و ماه با آن همه عظمت و جایگاهی که در چرخه زندگی موجودات دارند، با این حال، نمی¬توانند جز در مدار خودشان حرکت کنند و به عبارتی اجازه سبقت از یکدیگر را ندارند. آنها باید براساس نظم حاکم بر آفرینش، مسیر خود را بپیمایند و حتی ذره¬ای از مسیر خود نمی¬توانند تخلف کنند.
ثانیا: در یک آیه قرآن کریم، برای فرشتگان لفظ سبقت به کار رفته که آن هم به نظر می¬رسد برای ثبت اعمال مومنان است««فَالسَّابِقاتِ سَبْقا»(النازعات: 4).
ثالثا: سبقت در مسیر کفر، معنا ندارد«وَ لَوْ نَشاءُ لَطَمَسْنا عَلى أَعْيُنِهِمْ فَاسْتَبَقُوا الصِّراطَ فَأَنَّى يُبْصِرُونَ»(یس: 66) و « وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا يُعْجِزُون»(الانفال: 59). براساس این آیه، حتی پندار اینکه کافران می¬توانند سبقت بگیرند، اشتباه است؛ چرا که کافران از سبقت گرفتن، عاجز (ناتوان) هستند.
رابعا: خود کافران اعتراف کردند که مومنان به سوی خیر سبقت می¬گیرند«وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا لَوْ كانَ خَيْراً ما سَبَقُونا إِلَيْهِ ...»(الاحقاف: 11).
خامسا: سبقت در خیرات، در دایره وسیع اما محدود این جهانی، جا نمی¬شود. بنابر فرموده قرآن کریم««وَ قارُونَ وَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ لَقَدْ جاءَهُمْ مُوسى بِالْبَيِّناتِ، فَاسْتَكْبَرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ما كانُوا سابِقِين»(العنکبوت: 39)، هرچقدر قارونیان، فرعونیان و هامانیان، بر روی زمین استکبار بورزند اما هیچ گاه نمی¬توانند سبقت بگیرند. بنابراین سابقان قرآنی، با توجه صرف به نظام مادی، به چنین درجه¬ای نرسیدند وگرنه از قارون، فرعون و هامان، قوی¬تر وجود ندارد و این به دلیل حصر این افراد در دایره محدود ومحصور نظام مادی است. کسانی در نظام فراتمدنی امت، در دسته سابقان قرار می¬گیرند که در ماورای ماده سیر کرده و روح خویش را گام به گام متعالی می¬کنند.
سادسا: همه مومنان نیز مشمول سابقان نیستند. در آیه 32 سوره فاطر، انسان¬ها به سه دسته تقسیم شدند: « ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتابَ الَّذِينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيْراتِ بِإِذْنِ اللَّه»(فاطر: 32). وقتی این آیه را در کنار آیات ابتدایی سوره واقعه قرار می¬دهیم که از سه دسته اصحاب شمال، اصحاب یمین و سابقان نام می¬برد، چنین دریافت می¬شود که همه مومنان به درجه سابقان نمی¬رسند.
سابعا: مجموعه آیات 55 تا 61 سوره مومنون نشان می¬دهد که زیادی مال و فرزند، حرکت انسان به سوی خیرات را سرعت نمی¬بخشد«أَ يَحْسَبُونَ أَنَّما نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مالٍ وَ بَنِينَ نُسارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْرات». در ادامه این آیات، قرآن کریم سارعان و بلکه سابقان در خیرات را معرفی می¬کند: « إِنَّ الَّذِينَ هُمْ مِنْ خَشْيَةِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ (57) وَ الَّذِينَ هُمْ بِآياتِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ (58) وَ الَّذِينَ هُمْ بِرَبِّهِمْ لا يُشْرِكُونَ (59) وَ الَّذِينَ يُؤْتُونَ ما آتَوْا وَ قُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ أَنَّهُمْ إِلى رَبِّهِمْ راجِعُونَ (60) أُولئِكَ يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ وَ هُمْ لَها سابِقُونَ (61)». براساس این آیات شریفه، مومنان با کسب اوصاف ویژه¬ای نظیر خشیت الهی، ایمان به آیات رب، عدم شرک و قلب¬های لرزان در پیشگاه الهی، همواره در حال ایتای(پرداختن) انواع دارایی¬های خود در راه خدا هستند و با این حال، قلب¬هایشان از رجوع به سوی خدا در تلاطم است. این چنین مومنان ویژه¬ای «یسارعون فی الخیرات» و بلکه «سابقان» واقعی هستند.
🌐https://eitaa.com/isca24/9542
#نکتههای_قرآنی_تمدنی_رمضان_1442
#حبیب_الله_بابایی
#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_واجتماعی
✍️نویسنده: دکتر حبیب الله بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
نکتههای قرآنی و تمدنی، قسمت۲۸ (تقابل شتابنده بین حق و باطل)
آنگونه که پیش از این اشاره شد، «سرعت» و «مسارعه»ی اجتماعی و فرهنگی نه فقط در جبهۀ حق وجود دارد، در حرکت تاریخی و ارادههای جبهه کفر و باطل نیز وجود دارد («الذین یسارعون فی الکفر» مائده/41). با عطف توجه به این دو دسته از آیات و دو جریان متقابل، بخشی از رقابت در میان جهان اسلام و جهان کفر «رقابت در سرعت و واکنش سریع در برابر مسئلههای کلان اجتماعی و فرهنگی» است. اساسا سرعت یا سبقت در انجام کار خیر و یا سرعت در ارتکاب شرّ دو مکانیسم مهم و اثرگذار در تبدیل نیکیهای خُرد به نیکیهای کلان و یا تغییر شرور جزء به شرور کُلّی است.
مسلما بخش مهمی از آنچه پیامبر گرامی اسلام در صدر اسلام به انجام رسانید، در عمل به محتوای این آیات در نظامسازی اجتماعی و واکنشهای سریع به حوادث زمانهاش بود. اگر پیامبر سالیان متمادی مینشست که پلان اجتماعی بنویسد و برنامه جامعی تدارک کند، و یا منتظر میماند تا وحی به طور کامل نازل شود و سپس زمینههای اجتماعی را هموار کند، هرگز به مرحله شهرسازی و جامعهسازی و ارائه الگوی انضمامی نمیرسید. پیامبر در دیالکتیک بین «وحی و انسان»، «وحی و نیاز»، «وحی و عمل»، و «وحی و فرهنگ» به کار جامعهسازی و نظامسازی پرداخت و نمای تمدن جدیدی را پایه گذاشت.
🌐https://eitaa.com/isca24/9543
✅به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛شماره ۱۰۵ فصلنامه علمی ـ پژوهشی «فقه» منتشر شد
⬅️یکصدو پنجمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی فقه به همت پژوهشکده فقه و حقوق و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکصدوپنجمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «فقه» مربوط به بهار ۱۴۰۰ منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:jf.isca.ac.ir نمایه گردید.
💠مشاهده متن کامل خبر ⬇️⬇️⬇️
🌐http://dte.bz/OMxZr
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
💠 در خانه کتاب و ادبیات ایران:کتاب «معنویت علوی و دنیای امروز» نقد و بررسی شد
✅کتاب «معنویت علوی و دنیای امروز» روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه در خانه کتاب و ادبیات ایران، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری، رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع)، دکتر حسین قاضیخانی و حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی به عنوان ناقد کتاب، به صورت مجازی نقد و بررسی شد.
💠مشاهده متن کامل گزارش↙️↙️
🌐http://dte.bz/eBjdI
وداع با ماه رمضان با نوای شهید دستغیب.mp3
3.31M
گوشه اي از وداع ماه رمضان با صدای آيت الله شهيد دستغيب
مدت ٣ دقيقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #دوره_نظام_سیاسی_اسلام
🔵#نسبت_کلام_و_سیاست
◀️ #استاد_سبحانی
✅ قسمت سیزدهم
🔷خلاء دانش سیاسی را باید در کجا جستجو کرد ؟
🔶 جز در دانش کلام ما نمیتوانیم یک نظریه سیاسی اسلامی را رقم بزنیم .
🔶 #نظریه_کلامی_سیاسی
🔹#کلام
@isca24
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
هم اکنون
گفتمان قرآنی
شبهات کرونایی با موضوع : شر
📅 امشب ساعت ۲۲
📺 پخش از طریق:
- صفحه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن:
http://dte.bz/quranconf
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیهای اعلام کرد پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند برابر گزارشهای رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) محرز شده و به آن حکم کرده اند، بنابراین پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400، اول شوال المکرم 1442 و عید سعید فطر خواهد بود.
دفتر مقام معظم رهبری
🆔isca24
نکتههای قرآنی و تمدنی، قسمت ۲۹ (سبقت به خیر، سبقت به مغفرت)
#نکتههای_قرآنی_تمدنی_رمضان_1442
#حبیب_الله_بابایی
#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_واجتماعی
✍️نویسنده: دکتر حبیب الله بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
✅سابقون کسانی هستند که در خیر سبقت میگیرند و قهرا وقتی به اعمال خیر سبقت میگیرند، به مغفرت و رحمتی هم که در ازای آن اعمال هست، هم سبقت گرفتهاند. و لذا در آیه «سابقوا الی مغفره من ربکم و جنه» به جای امر به سبقت در اعمال خیر، دستور فرموده به مغفرت و جنت سبقت گیرند، پس سابقون به خیرات، سابقون به رحمت و مغفرتاند. در آیه مورد بحث هم که میفرماید: "السابقون السابقون" مراد از سابقون اول، سابقین به خیرات و مراد از سابقون دوم سابقین به اثر خیرات یعنی مغفرت و رحمت است. (ترجمه المیزان، ج ۱۹، ص ۱۹۹).
🌐https://eitaa.com/isca24/9551
#نکتههای_قرآنی_تمدنی_رمضان_1442
#حبیب_الله_بابایی
#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_واجتماعی
✍️نویسنده: دکتر حبیب الله بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
✅نکتههای قرآنی و تمدنی، قسمت آخر (شتاب مدرن، شتاب معنوی)
اولا باید شتاب مدرن را از شتاب معنوی و شتاب در نیکیها جدا کرد. شتاب معنوی در اندیشه اسلامی، نه به گسست انسانی و اجتماعی بلکه به نوعی از تراکم در امور متعالی و ارزشهای الهی میانجامد و این سرعت، نه مایۀ گسست بلکه مایه فشردگی معنا در زیست معنوی و عرفانی است.
ثانیا میتوان این سرعت و شتاب معنوی را در مقابله با سرعت مدرن قرار داد. شتاب مدرن اگر دفعی و لحظهای مناسبات اخلاقی و معنوی و دینی را در هم میریزد، شتاب دینی و معنوی میتواند مناسبات اخلاقی را در کوتاهترین زمان برقرار سازد.
واکنش سریع در برابر سرعت سکولار، میتواند هم شتاب گسست را به لحاظ روانی و به لحاظ اجتماعی کنترل کند و هم در مقابل، راهی به سمت تعالی و لو در وضعیت بحران و اضطراب و اضطرار بگشاید.
🌐https://eitaa.com/isca24/9552
🔳 *اجمالی ازمعرفی استاد فقیدآیت اله دکتر علی شیخ الاسلامی (رض)*
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
✍️ *به قلم:سیدمحی الدین حسینی*
*ارسنجانی(پژوهشگرفرهنگ و تمدن فارس*)
✅ استاد دانشگاه،نویسنده و پژوهشگر ادبیات و مترجم اهل فارس(استهبان)، در ۸۵سالگی از دنیا رفت.حسین شیخالاسلامی، فرزند چهره ادبی و فرهنگی معاصر(دکترعلی شیخ الاسلامی)صبح امروزدر گفتگوی تلفنی باخبرنگار ماگفت:پدرم امروزپنجشنبه،۲۳ اردیبهشتماه ۱۴۰۰) ازداردنیا رفت وبه لقاالله پیوست.ایشان مدتی دچار بیماری گوارشی بود. به گفته او، هنوز زمان مراسم تشییع و خاکسپاری پیکردکتر علی شیخ الاسلامی(ره) مشخص نیست. خانواده زنده یاداستاد دکتر شیخالاسلامی در بیانیهای نوشته است:
🏴 *«انالله واناالیه راجعون*
روح ملکوتی عالم ربانی، مفسر قرآن کریم، معلم عرفان و اسوه اخلاق و معنویت حضرت آیت الله دکتر علی شیخالاسلامی چهره ماندگار و درخشان ادب فارسی مقارن عید سعید فطر به ملکوت اعلی پیوست.این مصیبت جبرانناپذیر را اولا به محضرمبارک ولی عصرارواحنا فداه و سپس به دوستان، ارادتمندان،شاگردان و جامعه علمی وایمانی کشور تسلیت میگوییم.برنامه تشییع و بزرگداشت ایشان متعاقبا به اطلاع خواهدرسید.
*"خاندان شیخالاسلامی"*
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
*اجمالی ازمعرفی استاددکتر علی شیخ الاسلامی*
علی شیخالاسلامی متولد سال ۱۳۱۵ در استهبانات فارس بود. دوره دبستان و دبیرستان را تا سیکل اول متوسطه، در دبستان و دبیرستان مغربی طی کرد. همزمان درسهای حوزوی و طلبگی را تحت نظارت پدرش، آقا میرزا ابوالقاسم، معروف به علامه ادامه داد. در کنکور زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز شرکت کرد و پذیرفته شد. چهار سال بعد با رتبه نخست از آن دانشگاه درجه کارشناسی زبان و ادبیات فارسی گرفت. قبل از شروع دوره دکتری در امتحان دانشسرای تربیت دبیر شرکت کرد و با رتبه اول پذیرفته شد و مدتی در شهر فسا به تدریس پرداخت. شیخالاسلامی در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه تهران دکتری زبان و ادبیات فارسی گرفت و از مرداد ۱۳۵۰ در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. از سال ۱۳۵۷ تصدی دانشگاههای علامه طباطبایی تهران و تربیت معلم تهران یا دانشگاه خوارزمی فعلی را به عهده داشت و سالها به عنوان مدیر گروه و ریاست دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران مشغول به تدریس و فعالیت بود.شیخ الاسلامی علاوه بر مقالات متعدد به زبانهای فارسی و عربی، کتابهایی را در زمینههای اعتقادی، عرفان، مسائل کلامی و ادبی تألیف یا ترجمه کرده است.
او *در دوره هشتم (سال ۱۳۸۹) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرفی شد.*
✅ *برخی تالیفات:*
«زندگینامه خدیجه کبری و فاطمه زهرا سلامالله علیها»، تألیف هاشم الحسنی ترجمه علی شیخالاسلامی، «برگزیده متون ادب فارسی دانشگاه»، «راه و رسم منزلها» و «خیال، مثال و جمال در عرفان اسلامی» از جمله آثاری هستند که از چهره فرهنگی معاصر(دکترعلی شیخ الاسلامی) بهجا ماندهاند.
✅ *برخی خدمات علمی و فرهنگی آیت اله دکترعلی شیخ الاسلامی(قدس سره)*
ایشان ازنسل سوم استادان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران،وشاگردمستقیم استادان فقید بدیع الزمان فروزانفرو جلالالدین همایی،دوست و شاگردسیدجعفر شهیدی و عبدالحسین زرینکوب، رضوان اله علیهم چهره ماندگار حوزه ادبیات سال ۸۹،استاد راهنمای تزدکترای زنده یادقیصر امین پور،عضو هیأت مؤسس دانشگاه علامه طباطبایی، نزدیک به ۱۰ سال رئیس دانشگاه تربیت معلم، بیش از ۱۵ سال رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، عضو هیأت ممیز وزارت فرهنگ و آموزش عالی،حافظ شناس، محیالدین عربیشناس، یک دوره تفسیر منازلالسائرین با کتابی به نام«راه و رسم منزل ها»، یک دوره تفسیر قرآن و یک دوره تفسیر حافظ، بیش از ۱۰ کتاب و ۲۰۰ مقاله، استاد عرفان مکتب شیرازواستاد بیش از ۲۰ دوره دانشجو در دانشگاه های تهران، علامه، تربیت معلم و آزاد و.. .بود.
*روحش شادوروانش آرام باد.*
⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫⚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تقدیم می کند.
⬅️عنوان کلانپروژه : «رابطه نفس و بدن»
✍️مجری : محققان و اعضای هیئت علمی رشته فلسفه و کلام و عرفان
💠پژوهشکده : فلسفه و کلام اسلامی
⬅️گروه پژوهشی: گروه فلسفه
⏹خروجی :30 عنوان مجلد کتاب
⏰تاریخ شروع : 1380
✅تاریخ اتمام: ادامه دارد
🌐https://eitaa.com/isca24/9556
🔰گزارش گفتمان قرآنی «کرونا و شر»؛
✳️مبینی: انسان ثمره تحمل رنجِ بلاهای دنیوی را در آخرت میبیند/ پورمحمدی: نتیجه رنج را به آخرت ارجاع ندهیم
🎧دریافت و شنیدن صوت جلسه از رادیو پژوهش
🌐http://dte.bz/7ok9s
🔗مشاهده متن خبر در لینک زیر:
🌐http://dte.bz/kEbto
با سلام و احترام. امروز جلسه حکمرانی در قران برگزار نمی شود.انشاءالله از شنبه هفته اینده ادامه خواهد یافت
إنا لله وإنا الیه راجعون
برادر ارجمند حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمد شیخ الاسلامی(زیدعزه)
معاون محترم فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
درگذشت والد مکرّم آیت الله شیخالاسلامی، مفسر قرآن، اسوه اخلاق و معنویت و چهره ماندگار حوزه ادبیات، موجب تاسف و تأثر اینجانب گردید. این مصیبت را به جنابعالی، خانواده و بستگان محترم و همه شاگردان و دوستداران و علاقمندانش تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم فرزانه، طلب غفران و رحمت واسعه الهی و برای جنابعالی و خانواده محترم صبر و اجر خواستارم
نجف لک زایی
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی
و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔵🔶مراسم معرفی و رونمایی از کتاب«فمینیسم و خانواده-نقد و بررسی مسائل خانواده از منظر فمینیسم(با تأکید بر آراء فمینیسم اسلامی) 🔶اثر حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🕐🕐زمان: پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 از ساعت 11:30
⏯مشاهده آنلاين: dte.bz/1001
⏯تلوزیون اینترنتی اپلیکیشن روزبرگ dte.bz/rooz
#پژوهشكده_الهيات_و_ خانواده
#رونمایی_کتاب
✅سلسله نشست های همگرایی،برادری و پیشرفت
⬅️حکمرانی از دیدگاه قرآن کریم با همکاری مدرسه مولوی تایجوزی روانسر برگزار می شود.
ارائه دهندگان:
👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
👤ماموستا منوچهر صادقی ریجابی امام جمعه ریجاب و قاضی دادگستری
👤ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت
⏰زمان:دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰
⬅️پخش زنده با اینترنت رایگان در
🌐Online.dmsonnat.ir/neshast
⬅️پخش همزمان در صفحه اینستا گرام
🌐https://www.instagram.com/hamgeraei
✅نشست علمی حکمت سیاسی متعالیه
⬅️بزرگداشت صدرالمتألهین همراه با رونمایی از کتاب سیاست الهیه در حکمت متعالیه
⬅️اساتید سخنران:
👤آیت الله حسن رمضانی
👤حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی
👤حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی
👤 حجت الاسلام و المسلمین منصور میر احمدی
👤حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا یزدانی مقدم
👤جناب آقای دکتر علیرضا صدرا
دبیر: دکترشریف لک زایی
⏰زمان: شنبه اول خرداد ماه 1400 ساعت 10:30 الی 13
💠مکان: قم -پردیسان- پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی/طبقه دوم/تالار سردرا شهید حاج قاسم سلیمانی
⬅️مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
⬅️لینک ورورد به جلسه:
🌐http://dte.bz/danaee
✅این روز را به تمامی مدیران، مسئولان، کارمندان و همه تلاشگران و کوشندگان این طریق پُر پیچ و خم و دشوار، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر بلندمرتبه برای تمامی عزیزان، موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی مسالت می نمایم.
🌐https://eitaa.com/isca24/9563
✅معنای زندگی در خوانش انتقادی نیچه، کامو و سارتر ( اسماعیل علیخانی )
❎نویسنده : اسماعیل علیخانی
⬅️ تهیه: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی
✅ نوبت چاپ: اول
📒صفحات: 316
🗒قطع : رقعی، شومیز
⬅️ قیمت: ۶۰۰۰۰۰ ریال
کد: ۶۴۶
💠از بزرگترین پرسش های بشر، پرسش از معنای زندگی است و این پرسش در محل تقاطع مابعدالطبیعه، دین، فلسفه اخلاق، روان شناسی، معرفت شناسی و فلسفه دین قرار دارد. از مهم ترین بحثهای مرتبط با این مسئله به ویژه در غرب، وجود یا عدم خداوند و نقش او در معنا بخشیدن به زندگی است. کنار نهادن خدا و دین از معنا بخشیدن به زندگی بشر غربی و پیامدهای آن (دلهره و اضطراب و پوچی) برخی از اندیشمندان مکتب اگزیستانسیالیسم را به این اندیشه رهنمون شد که برای زندگی بی معنای بشر غربی، معنایی این جهانی در نظر گیرند. آنان این معنایابی را به عهدة افراد انسانی نهادند. اساس رویکرد آنان، انسان گرایی یعنی آزادی مطلق انسان و منزلت مطلق او در هویت بخشی به خود و آفریدن ارزشها توسط خود او بود.